Gathering of Tweakers

Quicksearch
Je kan er externe tweatertjes van maken voor op je krat. Heb je surround geluid... En een subwoofer :)

Reg. datum: 23 juli 2007

Even een updateje van het KleineKratje front:

Kratje is af en staat nu in de grondverf, gister al
eventjes getest op mn verjaardagsfeest.

Hier nog een paar plaatjes:

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje1.jpg
Het originele 2.1 setje

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje4.jpg
In elkaar plakken, freeswerk door m'n pa

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje3.jpg
@ Grondverf

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje2.jpg
@ Nog een keer grondverf

Morgen gaat 'ie in de lak!

ik zag dit plaatje net op internet 8)

http://blog.adformatie.nl/images/uploads/HEIN_SPEAK_1410_CMYK_thumb.JPG

vallen deze ook onder de cathegorie kratradio(woofer) ? :D

EDIT :linkje erbij gevonden ;)

Tinus wijzigde dit bericht 14-08-2007 18:03 (25%)

EOS 20D :: www.eosdigital.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

[Zelf in te vullen]

Kijk eens een pagina terug ;)
quote:
:X nervermind 8)7

EOS 20D :: www.eosdigital.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

het zal vast wel ergens staan, maar ik krijg er geen wijs meer uit

auto versterkers zijn dus altijd 4 ohm, maar een 8 ohm speaker zorgt dat het wattage door 2 wordt gedeelt? en in serie mag het dus weer wel :? kan iemand misschien een lijstje maken met hoe het moet dus b.v in serie kan het wel , maar parallel op de versterker mag niet ofzo ( voorbeeld maar toch), ik dacht trouwens dat je dezelfde waardes moest hebben in serie??

nickchange vroeger SPEEDDRAGON

Idd, bij acht ohm heb je ongeveer het halve vermogen (niet helemaal want je versterker is met 4 ohm meestal iets minder efficient).
Aan in serie zetten heb je niks want dan wordt het aantal ohms nog groter. Als de versterker het aan kan dan kun je best 2 speakers parallel zetten. 2x8ohm parallel moet meestal geen probleem zijn.
Aan welke versterker en speakers zit je te denken?

Weer een updateje!

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje5.jpg
@Lak

http://home.planet.nl/~boe00299/kratje6.jpg
@Lak again

Die ogen aan de boven en voorkant zijn zodat ik em aan t zadel van mn fiets kan vastklikken met een batonhaakje, handig meenemen dus.
Bijna klaar!

quote:
Waal schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:24:
Weer een updateje!

[afbeelding]
@Lak

[afbeelding]
@Lak again

Die ogen aan de boven en voorkant zijn zodat ik em aan t zadel van mn fiets kan vastklikken met een batonhaakje, handig meenemen dus.
Bijna klaar!
Ik vind hem een van de mooiste uit dit hele topic. :)

File not found: Loading something that looked similar.

Ik neem 'em idd toch maar niet mee naar Lowlands, zit toch beetje teveel bloed zweet en tranen in. Gelukkig heb ik nog zo'n mobiel speakertje op batterijtjes van de dixons ofzo, toch beter dan niks!

Over Lowlands en Heinenen speaker-kratjes gesproken... vanmiddag heb ik maar wat bier ingeslagen voor lowlands, en toen gelijk dat speaker-pakket gehaald.

De geluidskwaliteit is goed (normaal heb je bij die kleine speakers een erg blikkerig geluid) en hij kan redelijk hard gezien z'n formaat. Misschien dat ik ze dit weekend meeneem voor op de camping :)

Hoe worden die Heineken speakers van stroom voorzien, batterijen, of stroomnet?

Hardstyle Movements

quote:
Totaalgeflipt schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:13:
Hoe worden die Heineken speakers van stroom voorzien, batterijen, of stroomnet?
Batterijen
heb je dan geen problemen met wisselstroom, want zo'n radio uit de huiskamer is wisselstroom toch?

sheepserver.nl bééééh

Ik volg dit topic nu al een tijd en heb mijn jupilerkrat nu bijna af. In het krat zit het volgende;

7A accu
Marquant MCA-200 Versterker
JVC CS-V524 Speakers
Pioneer DEH-3300R autoradio/CD-speler

Hij werkt perfect, maar uit 1 ding kom ik niet uit. Waar moet ik de antenne op de radio aansluiten?
Er zit alleen een standaard ISO connector aan, en 2 tulp-achtige kabels (1 rode en 1 witte). Ik ontvang nu maar 1 zender maar wil natuurlijk meer.
Dus waar moet ik de antenne op aansluiten?

AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2,5 Ghz, Asus 8800GT, Asus A8N-SLI Premium, 2GB DDR || Asus EEE PC 4G

Normaal zit er een apparte antenne aansluiting op. Tenminste hier wel zo.
Bij 2 van mijn radio's

Hardstyle Movements

sheepserver.nl bééééh

quote:
Totaalgeflipt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:43:
Normaal zit er een apparte antenne aansluiting op. Tenminste hier wel zo.
Bij 2 van mijn radio's
Damm, laat maar, heb helemaal verkeerd zitten kijken |:( zit er wel gewoon

AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2,5 Ghz, Asus 8800GT, Asus A8N-SLI Premium, 2GB DDR || Asus EEE PC 4G

Die heikenkratjes kun je van stroom voorzien via: USB (inbegrepen), 3x AA Batterijen (niet inbegrepen) of 4,5V DC Adapter (niet inbegrepen)
Ook ik wil graag met een kratradio beginnen, toen kwam ik dit topic tegen, grotendeels doorgelezen.

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer qua vermogens.

Uit een (normale, 12V gevoede) autoradio kan je dus niet meer dan +- 25W (goedklinkend) geluid halen?! (naar de speakers toe gaat ook 12 volt??)

Hoezo wordt er dan in alle specificaties 50W geclaimt??
Zijn die specificaties gemaakt mbt speakers van 3 ohm....??
Terwijl toch grotendeels 4ohm speakers zijn te verkrijgen.

of moet je die specificaties meer lezen als een hoeveelheid energie per seconde waarbij de radio stuk zou gaan. als je er dus bijvoorbeeld speakers van 2 ohm aan worden gehangen.?

Heb je dat bovenstaande subwoofersysteempje gezien? Daar staat op 480 watt PMPO. Dat zijn de dingen waar je op moet letten.
Nadat iemand op dit forum begon over DC-DC step up generators in autoradio's en versterkers (iets wat bv 24 volt maakt uit 12 volt) weet ik het ook niet meer.
Als je versterker puur op 12 volt werkt en je hebt 4 ohms speakers dan kun je maar 25 watt naar je speaker krijgen. Met zo'n step-up ding dus veel meer :S Het hangt dus wel van je autoradio af.

Staar je niet te veel blind op vermogen. Met 2x10 watt kun je echt enorm veel kabaal maken. En ik heb maar weinig mensen op dit forum gezien die aan de akoestiek hebben gedacht (bovenstaande zwarte subwoofertje is een uitzondering). Daar kun je nog veel bas uit halen. Mijn krat is een volledig afgesloten speakerkast. Alleen het handvat werkt als "basreflexbuisje", de zijkanten zijn ook volledig dicht:
Ik ga alleen nog een keer de speakers vervangen voor 4 ohm, de versterker vervangen voor een zuinige en het lelijke aluminium frontje mooier maken.

http://www.iivision.com/HetKrat/Front.jpg
Die van mij

Reg. datum: 17 augustus 2007

mijn handen beginnen echt te kriebelen als ik deze draad lees alleen ben ik niet echt technisch aanelegd dus zou ik niet weten wat ik allenaal nodig heb
het enigste wat ik wel weet is:

- krat
- luidsprekers
- Gelaccu
- mp3speler + versterker of een autoradio
- aan en uit knop

voor de rest zou ik niet weten wat ik verder nodig heb
en hoe ik zoiets zou moeten aansluiten enzo.

maar dat is het leuke van zon project dat je dingen leert:P

edit:

hoe bereken je hoeveel accustroom je nodig hebt??

Bnk90 wijzigde dit bericht 17-08-2007 16:20 (6%)

nog niet echt, maar omdat iemand met een sub van 8 ohm en 2 speakers van 4 ohm zei dat hij ze in serie had gezet, vond ik een beetje raar ( kun je met een auto radio maar maximaal 4 ohm halen ofzo?). ik heb een beta krat koffertje. een autoradio met casette deck die is omgebwoudt tot radio met een aux ingang (met hulp van sa007)

nickchange vroeger SPEEDDRAGON

quote:
jasperoosthoek schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:36:
Heb je dat bovenstaande subwoofersysteempje gezien? Daar staat op 480 watt PMPO. Dat zijn de dingen waar je op moet letten.
Nadat iemand op dit forum begon over DC-DC step up generators in autoradio's en versterkers (iets wat bv 24 volt maakt uit 12 volt) weet ik het ook niet meer.
Als je versterker puur op 12 volt werkt en je hebt 4 ohms speakers dan kun je maar 25 watt naar je speaker krijgen. Met zo'n step-up ding dus veel meer :S Het hangt dus wel van je autoradio af.

Staar je niet te veel blind op vermogen. Met 2x10 watt kun je echt enorm veel kabaal maken. En ik heb maar weinig mensen op dit forum gezien die aan de akoestiek hebben gedacht (bovenstaande zwarte subwoofertje is een uitzondering). Daar kun je nog veel bas uit halen. Mijn krat is een volledig afgesloten speakerkast. Alleen het handvat werkt als "basreflexbuisje", de zijkanten zijn ook volledig dicht:
Ik ga alleen nog een keer de speakers vervangen voor 4 ohm, de versterker vervangen voor een zuinige en het lelijke aluminium frontje mooier maken.

[afbeelding]
Die van mij
Je hebt ook niet zoveel mogelijkheden wat betreft akoestiek in een bierkrat. Ikzelf heb gebruik gemaakt van MDF en de handvatopening aan de kant van de radio is ook met MDF afgedicht, zodat de andere kant fungeert als een soort basreflex.

De resultaten van een week Terschelling voor kijn kratradio zijn; een gebogen antenne, een niet meer slikkende cd-speler. Het krat trok veel aandacht omdat het meer kabaal kon maken als menig andere, aan het stroomnet verbonden, hifi set. Ook is er een aantal keer een bod op gedaan :P

quote:
TheModeR schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:54:
Ook is er een aantal keer een bod op gedaan :P
Ik zou er ook wel wat voor over hebben gehad om niet zo'n aso herrie-bak een paar meter verderop op 't strand te hebben... :P

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

quote:
Afterlife schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:27:
[...]
Ik zou er ook wel wat voor over hebben gehad om niet zo'n aso herrie-bak een paar meter verderop op 't strand te hebben... :P
Zou kun je het ook opvatten... maar was op jongerencamping dus :P

En aso herrie.. tsja op het strand staat ie nooit echt hard, en als er mensen komen te klagen of we merken dat andere mensen er last van hebben gaat ie zachter of zelfs uit.... En zo hoort het ook ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws