Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
bjck schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 06:48:
[...]

Die link is leuk natuurlijk, maar die kijkt vanaf een server in de USA. Daar heb je altijd 90+ms omdat je de oceaan over moet. In de namen van de routers kan je vaak de plaatsnamen herleiden waar ze staan.

atl --> Atlanta
dca --> Washinton DC
lhr --> Londen (dacht ik)
ams --> Amsterdam

Lijstje is heel erg netjes en ziet er prima uit.
Ja, 's ochtends vroeg ziet het er goed uit ja.. Maar halverwege de middag schiet het echt omhoog. (er zit dan opeens een verschil van >100ms tussen 2 van de 'euro' hostnames, niet de amerikaanse)
Fully Zalman Cooled

ik heb ook een vraagje: ik ben pas overgestapt naar casema maar ik kan niet downloaden van de newsserver. hij verbind wel maar als ik wil downloaden krijg ik van newsleecher de melding: unable to authenticate. Please check your download quota; username and password met login message "200: news.giganews.com.

Ik heb ingesteld 4 threads, news.casema.nl, geen inloggegevens

weet iemand wat ik meot doen, dit is niks zo

jozy wijzigde dit bericht 08-06-2005 13:49 (10%)

quote:
jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:48:
ik heb ook een vraagje: ik ben pas overgestapt naar casema maar ik kan niet downloaden van de newsserver. hij verbind wel maar als ik wil downloaden krijg ik van newsleecher de melding: unable to authenticate. Please check your download quota; username and password met login message "200: news.giganews.com.

Ik heb ingesteld 4 threads, news.casema.nl, geen inloggegevens

weet iemand wat ik meot doen, dit is niks zo

installeer casema snelhelp en leg je vraag daar voor zei kunnen je zeker helpen, en dan is het zo geregeld :)

weet je niet waar snelhelp tevinden is? het staat op de cd rom die aan jou geleverd is ben je die kwijt? kijk op www.casema.nl daar is snelhelp ook tedownloaden.

quote:
Undeclinable schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:55:
[...]

Ik heb toch ook nog maar eens gekeken, en serieus: sinds gisteren hebben ze waarschijnlijk wat aangepast, want ik had een week geleden de servernaam dus gewijzigd in news.giganews.com, en toen had ik weer een strakke lijn van zo'n 242-244 KB/s....maar vanaf gisteren is het dus weer hetzelfde 'drama' van zo'n 120-150 KB/s.
Ik download bijna elke dag van die newsserver. Mij is opgevallen dat de snelheid overdag gewoon goed is. 's Avonds en 's nachts kakt ie alleen altijd in. Dan komt iedereen thuis en gaat iedereen downloaden.

Fully Zalman Cooled

op de snelhelp weten ze het antwoord niet. ze zeggen : Eddy 06:20:39 PM Jun 08 2005

de naam van de server is news.casema.nl en de gebruikersnaam en het wachtwoord hoeft niet te worden ingevuld in dat geval zou het moeten werken.

ze hebben totaal geen verstand daar. i donno what to do:(
[DPC]Team Grazzie

quote:
jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:27:
op de snelhelp weten ze het antwoord niet. ze zeggen : Eddy 06:20:39 PM Jun 08 2005

de naam van de server is news.casema.nl en de gebruikersnaam en het wachtwoord hoeft niet te worden ingevuld in dat geval zou het moeten werken.

Klopt wel wat ze zeggen...... Voor newsbin Pro en News leecher gebruik ik ook geen wachtwoord en userid [er staat bij mij alleen maar de poort 119 en het adres news.casema.nl [of giganews sinds kort]. Toegang is volgens mij gekoppeld aan ip adres van casema

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Ik heb een maxi abbo van de Casema en zou dus eigenlijk 4000kbit moeten halen, op www.speedtest.nl kom ik niet verder dan 135kb/1000kbit, waar kan dit aan liggen? heb een zwart motorola modem, tijd geleden in plaats van de com21 gekregen, heb modem al aantal malen gereset, de upload is wel redelijk conform de verwachting namelijk 80kb/650kbit, dit zou 770kbit moeten zijn.

argro wijzigde dit bericht 08-06-2005 23:46 (16%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

quote:
argro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:43:
Ik heb een maxi abbo van de Casema en zou dus eigenlijk 4000kbit moeten halen, op www.speedtest.nl kom ik niet verder dan 135kb/1000kbit, waar kan dit aan liggen? heb een zwart motorola modem, tijd geleden in plaats van de com21 gekregen, heb modem al aantal malen gereset, de upload is wel redelijk conform de verwachting namelijk 80kb/650kbit, dit zou 770kbit moeten zijn.

Controleer kabels van modem naar aansluiting en splitter. Heb je w-lan, sluit de pc met kabel aan en meet dan de snelheid. Kijk of er geen kazaa software e.d. draait.
Post de waardes van je modem: IP: 192.168.100.1 daar staan ze.

Mocht het niet helpen. Bel casema....

Gab782 wijzigde dit bericht 09-06-2005 16:19 (8%)

Net Casema aan de telefoon gehad, alle instellingen waren in orde, toen dacht ik dacht misschien aande router lag. Echter eerst www.speedtest.nl ook even bij huisgenoot getest, deze bleek wel de volle snelheid te halen. Het ligt dus blijkbaar aan mijn compu. Heb alleen geen idee waar dan precies aan. Ik draai windows xp prof. met SP1 en SP2 en een 10/100mbit netwerkkaart. Iemand suggesties?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Hoe zijn jullie ervaringen met casema 4mbit en/of 10mbit? Halen jullie een beetje fatsoenlijke snelheden of ver onder het maximum?

Ik heb hem zelf ook

quote:
jozy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:27:
wat een lekkere bullshit weer. Ze geven gewoon exact het goede antwoord |:(.

Er is iets op je computer of aan je instellingen dat de zaak blokkeert.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ik heb met Wanadoo Power Cable gewoon 1050 KB/s down in de nieuwsgroepen.

Zowel s'avonds s'nachts en overdag. Dit is dan weer een pluspuntje voor Wanadoo.

Alleen boeit me dat niet zo heb liever een hoge upload...

quote:
Dustydog schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:55:

Zowel s'avonds s'nachts en overdag. Dit is dan weer een pluspuntje voor Wanadoo.

Pluspuntje van wanadoo? Het is het netwerk van casema...

quote:
plop schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:54:
Hoe zijn jullie ervaringen met casema 4mbit en/of 10mbit? Halen jullie een beetje fatsoenlijke snelheden of ver onder het maximum?
Ik hoor nergens dat er problemen zijn met die snelheid. Als die problemen er zouden zijn, zou je het denk ik hier zien. Ga btw niet voor wanadoo, maar voor casema als provider, vanwege de nieuwsservers.

quote:
argro schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:49:
Net Casema aan de telefoon gehad, alle instellingen waren in orde, toen dacht ik dacht misschien aande router lag. Echter eerst www.speedtest.nl ook even bij huisgenoot getest, deze bleek wel de volle snelheid te halen. Het ligt dus blijkbaar aan mijn compu. Heb alleen geen idee waar dan precies aan. Ik draai windows xp prof. met SP1 en SP2 en een 10/100mbit netwerkkaart. Iemand suggesties?
Probeer het met een andere computer via jou verbinding....

quote:
Dustydog schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:55:

Is het nou zo dat de duurdere abbo's van wanadoo wel een snellere verbindinghebben met de nieuwsserver? Zoja, hoe zit het dan met de retentietijd?

Waarom moet alles zo moeilijk

Retentie van Giganews is extreem hoog
Die van Wanadoo (Euronet) is diep triest

de laatste tijd valt de verbinding na 1 uur snachts weg en die komt niet meer terug dan. is dit nou een nieuwe manier van wanadoo om me te laten weten dat het bedtijd is? postcode 2583

Mr TweaK wijzigde dit bericht 10-06-2005 09:45 (10%)

Nog even en dan kan ik het eindelijk om laten zetten van Wanadoo naar Casema :D

Al moet ik dan nog wel tot Augustus wachten :(

Waarom moet alles zo moeilijk

Goeie tip om news.giganews.com te gebruiken.

Ik vraag me af waar het mis gaat.
Heeft Casema te weinig bandwidth naar news-europe.giganews.com
Of heeft Giganews daar zelf een probleem ?

Acties: [view]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
quote:
Mr TweaK schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:38:
de laatste tijd valt de verbinding na 1 uur snachts weg en die komt niet meer terug dan. is dit nou een nieuwe manier van wanadoo om me te laten weten dat het bedtijd is? postcode 2583
De laatste dagen zijn er rondom Den Haag veel werkzaamheden. Dit zal nog wel even door gaan :) Ter voorbereiding van Telefonie wat binnen afzienbare tijd wordt geintroduceerd :)

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

High speed addict!

-Verwijderd-, vragen PM maar.

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 15:59 (94%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

High speed addict!

High speed addict!

Keihard de lekkerste!

* zwahiel wacht nog steeds op zijn inloggegevens van Casema, mailgegevens en inlognamen voor TV portal...

(pas sinds september afgelopen jaar hoor...) |:(

Ik moet wel zeggen dat de snelheid erop vooruit gegaan is, 2mbit voor 32,95 vind ik ook geen slechte deal, 't is niet zo vaak traag zoals ik dat wel zou verwachten met een all cable netwerk in een grote flat zoals bij ons thuis...

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen

Voorsprong door techniek

Sinds vrijdag heb ik ook een Motorola i.p.v. een Com21. Het instellen van de DHCP server op de router was geen enkel probleem. Echter moet ik steeds na een aantal minuten dat ik verbinding heb, de stekker van het modem uit het stopcontact halen en opnieuw laten verbinden. Zijn er meer mensen met dit probleem(in Utrecht)?
Ik heb het ouder kastje, wat in de muur zit, teruggezet(TV en radio uitgang). De signaal ruisverhouding is ca. 37dB

Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | AUDI-torium

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws