Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vervolg op 10 mbit bij casema :-) :)
quote:
Ipx schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:44:
http://www.casema.nl/port...portal&_schema=PORTAL

06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de down load snelheid met maximaal 60% omhoog en de up load-snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een down load-snelheid van 10 MB. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!

Shuttle Extravaganza

offtopic:
Kan dit topic niet gerenamed worden naar: [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic #$ ?? Zou mooi zijn.. verdienen ze ook wel :) En dan nog een mooie startpost enzo :P

ik hep un hele snele peesee! groetjes; berend.

quote:
SgtStrider schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:21:
offtopic:
Kan dit topic niet gerenamed worden naar: [Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic #$ ?? Zou mooi zijn.. verdienen ze ook wel :) En dan nog een mooie startpost enzo :P

Prima, re-named :Y)

Mooie startpost is leuk, maar heb ik geen tijd voor. Mocht iemand zich geroepen voelen...ga je gang ;)

Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
Maken beide gebruik van zelfde kabelnetwerk, veel raakvlakken en gelijken. Wel totaal verschillende extra diensten qua mail/usenet/bandbreedte inkoop etc ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

Gelukkig heb ik Casema en geen Wanadoo...

Newsserver :9~

[DPC]Team Grazzie

In de vorige topic stond iets over het wijzigen van de newsserver van news.casema.nl naar news.giganews.com, Heb het toch ff getest met name omdat mijn downloadsnelheden vanuit newsgroepen laatste tijd crap zijn [mn. 's avonds] :(

Heb de servers afzonderlijk gepinged, maar ik kom nou niet sneller uit! Scheelt in meerdere pingmetingen tussen beide servers maar minimaal aantal ms].

Mijn downloads staan weer vol aan, maar helaas....mijn downloadsnelheden wisselen nog steeds zeer regelmatig. Dank voor de tip, maar helaas is de stabiliteit niet niet verbeterd [2743 DT]

Hopelijk komt casema snel met een adequate oplossing!

[voor de rest overigens hulde aan Casema....want de retentietijd is zeer goed!!!!!]

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Het topic suggereerd een algemeen wanadoo/casema topic, niet alleen het 10mbit gedeelte dus ik neem aan dat ik hier goed zit :)

Een famillielid heeft wanadoo cable besteld en ik mag het installeren, nu zit ik met de volgende vraag, zit er in de broadband box (dit soort informatie kan ik niet vinden op de casema/wanadoo site) die je krijgt een UTP kabel, zo ja hoe lang? En hoe lang is de coax kabel die meegeleverd wordt voor de kabelmodem, 1 meter?
Deze informatie is wel nuttig zodat ik weet wat ik van te voren moet inkopen.

[DPC]Team Grazzie

Ach...dit is het casema topic....dus erg verkeerd zit je niet.

Bij Casema zit 20 meter UTP kabel.....kweet niet of de doos gelijk is aan de wannadoo doos...

Coax is trouwens niet een standaard kabel..... Aan een zijde zit een schroefdraad aansluiting [1 meter ofzo] [voor in de modem] De verdeelaansluiting is gewoon reguliere coaxaansluiting

Shuttle Extravaganza

In de doos zit ongeveer 3 meter kabel, dus... volgens mij is dat ook Cross?

[DPC]Team Grazzie

quote:
SgtStrider schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:54:
In de doos zit ongeveer 3 meter kabel, dus... volgens mij is dat ook Cross?

Hoe bedoel je dat....3 meter coax of utp kabel. En heb je dan Casema of Wannadoo

Zit trouwens ff te kijken naar de utp kabel, maar bij mij is het geen crossyutp kabel

Shuttle Extravaganza

Ik heb Wanadoo, maar volgens mij zijn alle dozen hetzelfde. Sorry.. maari k had het over een UTP kabel idd. En volgens mij zat er ook een coax kabel bij maar dat kan ik niet bevestigen :)

Ok, handig om te weten, de hoofdaansluiting zit namelijk in de woonkamer, wat het wat lastiger maakt om het een en ander uit het zicht weg te werken. (een echte tweaker heeft natuurlijk geen bezwaar om tijdens het eten tegen knipperende lampjes aan te kijken :) )

Het valt me trouwens op dat wanadoo op zijn website voornamelijk de adsl producten promoot, ook bij de postcode check wordt de nadruk gelegd op adsl, door te vragen naar het telefoonlijn type/etc.

quote:
Black Piet schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:20:
In de vorige topic stond iets over het wijzigen van de newsserver van news.casema.nl naar news.giganews.com, Heb het toch ff getest met name omdat mijn downloadsnelheden vanuit newsgroepen laatste tijd crap zijn [mn. 's avonds] :(

Heb de servers afzonderlijk gepinged, maar ik kom nou niet sneller uit! Scheelt in meerdere pingmetingen tussen beide servers maar minimaal aantal ms].

Mijn downloads staan weer vol aan, maar helaas....mijn downloadsnelheden wisselen nog steeds zeer regelmatig. Dank voor de tip, maar helaas is de stabiliteit niet niet verbeterd [2743 DT]

Hopelijk komt casema snel met een adequate oplossing!

[voor de rest overigens hulde aan Casema....want de retentietijd is zeer goed!!!!!]
Ik heb toch ook nog maar eens gekeken, en serieus: sinds gisteren hebben ze waarschijnlijk wat aangepast, want ik had een week geleden de servernaam dus gewijzigd in news.giganews.com, en toen had ik weer een strakke lijn van zo'n 242-244 KB/s....maar vanaf gisteren is het dus weer hetzelfde 'drama' van zo'n 120-150 KB/s.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Door: bjck Moderator I&N
quote:
Defiant schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:49:
Het topic suggereerd een algemeen wanadoo/casema topic, niet alleen het 10mbit gedeelte dus ik neem aan dat ik hier goed zit :)

Een famillielid heeft wanadoo cable besteld en ik mag het installeren, nu zit ik met de volgende vraag, zit er in de broadband box (dit soort informatie kan ik niet vinden op de casema/wanadoo site) die je krijgt een UTP kabel, zo ja hoe lang? En hoe lang is de coax kabel die meegeleverd wordt voor de kabelmodem, 1 meter?
Deze informatie is wel nuttig zodat ik weet wat ik van te voren moet inkopen.
Verleng in ieder geval niet het COAX gedeelte als je een stabiele verbinding wilt hebben.

Is het nu zo dat de newsserver van casema forward naar news.giganews.com?
En wanneer kan de Wanadoo gebruiker hier ook gebruik van maken?
Dit lijkt me niet meer dan redelijk, ik betaal nu elke maand braaf aan Eweka maar dat is imho een beetje oneerlijk

MCSE 2000 / 2003, VCP, CNA, CNAA, CCA, Citrix XenServer 4.1, BizTalk 2006 Dev en Toerist :

quote:
Black Piet schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:56:
Hoe bedoel je dat....3 meter coax of utp kabel. En heb je dan Casema of Wannadoo

Zit trouwens ff te kijken naar de utp kabel, maar bij mij is het geen crossyutp kabel

ik weet niet waar die jongen het over heeft, maar ik heb recentlijk een broadbandbox gehad van WANADOO met als inhoud:

• een erg lange UTP kabel van of 10 mtr of 15 mtr. ik kan het niet nameten omdat het onder de vloer ligt voor een groot gedeelte. ik zou zweren dat ie 15 mtr was.
• verder een zwarte motorola kabelmodem dat uitsluitend op DHCP werkt
• een verdeelkastje (in mijn geval had ik de verdeelkastje van COM21 nog eropzitten maar wordt door casema aangeraden die te verwijderen en de nieuwe verdeelkastje te plaatsen ivm onnodige vreemde problemen)
• verder krijg je een vrij dikke coax van 1 meter erbij dat je zoals al eerder gezegd is niet mag verlengen ivm stabiliteit. (daarom krijg je ook de eerdergenoemde lange UTPkabel erbij)
• een TV/Radio-splitter, ik heb de oude erafgehaald (oud huis he) en me tv beeld was gelijk stukken beter. voor het internet moet het ook gevolgen hebben gehad.
• een cd met "hoe doe ik..." en verder nix nuttigs op de cd.

[DPC]Team Grazzie

quote:
Mr TweaK schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:35:
[...]

ik weet niet waar die jongen het over heeft, maar ik heb recentlijk een broadbandbox gehad van WANADOO met als inhoud:

• een erg lange UTP kabel van of 10 mtr of 15 mtr. ik kan het niet nameten omdat het onder de vloer ligt voor een groot gedeelte. ik zou zweren dat ie 15 mtr was.
• verder een zwarte motorola kabelmodem dat uitsluitend op DHCP werkt
• een verdeelkastje (in mijn geval had ik de verdeelkastje van COM21 nog eropzitten maar wordt door casema aangeraden die te verwijderen en de nieuwe verdeelkastje te plaatsen ivm onnodige vreemde problemen)
• verder krijg je een vrij dikke coax van 1 meter erbij dat je zoals al eerder gezegd is niet mag verlengen ivm stabiliteit. (daarom krijg je ook de eerdergenoemde lange UTPkabel erbij)
• een TV/Radio-splitter, ik heb de oude erafgehaald (oud huis he) en me tv beeld was gelijk stukken beter. voor het internet moet het ook gevolgen hebben gehad.
• een cd met "hoe doe ik..." en verder nix nuttigs op de cd.

Ik doelde eigenlijk op het feit dat het mij verbaasde dat er een kabel inzat van 3 meter. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik een kabel van die lengte heb gehad bij mn Casema abo.

De doos die ik heb gehad bevat idd. de door jou beschreven inhoud. Maar dat kon misschien een verschil zijn tussen de Casema doos en de Wan. doos. Qua blijkelijk niet.

un giorno credi

quote:
wvkreg schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:50:
Is het nu zo dat de newsserver van casema forward naar news.giganews.com?
En wanneer kan de Wanadoo gebruiker hier ook gebruik van maken?
Dit lijkt me niet meer dan redelijk, ik betaal nu elke maand braaf aan Eweka maar dat is imho een beetje oneerlijk

Lijkt me niet redelijk. Wanadoo heeft er voor gekozen zelf newsservers te hosten en het beheer daarover te doen. Casema betaalt zelf dikke euro's aan giganews zodat ze dat zelf niet hoeven doen. Ik vind niet dat Wanadoo klanten daarvan mogen profiteren, laat Wanadoo eerst maar eens zelf wat aan hun newsservers gaan doen of ook een contract afsluiten met giganews.

Zou hetzelfde zijn als dat je gebruik mag maken van de nieuwsservers van xs4all terwijl je een abo bij hetnet hebt 'omdat het beiden adsl abo's zijn'.

Wanadoo en Casema zijn gewoon twee concurrenten op het zelfde kabelnetwerk.

Ik wordt er intussen best moe van.. Wanadoo premium en alleen gezeik.

Heb al ong 3 weken (misschien langer) last van ENORM hoge pings. (zie: 125-300)
Ik game nog wel eens af en toe en dat is dus niet leuk.. Daarnaast gaat de snelheid van 240 naar 80 kB :S

Maar wat nou het gekke is, de gateway bereiken is gewoon te doen in 11ms, maar Als ik ping naar Primary DNS: 194.134.5.5 of Secondary DNS: 194.134.0.97 gebeurd het in 150ms!

Een traceroute naar mij bijvoorbeeld:
http://network-tools.com/...t&host=82.157.109.106
(zie het verschil ergens bij de 'euro' hostnames)

edit: ohja, dit is misschien wel gewoon een enorm capaciteitsprobleem aangezien het al vroeg in de middag begint :S?

flashin wijzigde dit bericht 07-06-2005 21:12 (11%)

High speed addict!

-Verwijderd-, vragen PM maar.

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 09-09-2005 16:00 (88%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

oke ik gebruik nu news.giganews.com ipv news.casema.nl

maar de server is niet voorruit tebranden, ik zeg het verkeerd de servers van giganews zijn goed met snelheid maar brandbreedte wat casema heeft ingekocht is nu gewoon teweinig haal nu maar 120 kB/sec en dat is nu al 2 weken zo, denk dat ik morgen er melding van ga maken via Casema Snelhelp.

[DPC]Team Grazzie

quote:
Buzzfuzz schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:21:
Hmm, ik probeer een startpost te maken en daarbij gelijk alles mee te pakken sinds ik installateur/storingsmonteur ben ;)

Maar dat valt niet mee ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat je al meerdere keren goed advies hebt gegeven. Heb er al een keer goed profijt van gehad [modem resetten voor foute softwareupdate]..... _/-\o_

Misschien kan je de onderwerpen opnemen waar jij het meest in de praktijk last van hebt/tegenkomt?

Modem resetten.....
Channel wijzigen.....
Veel gehoorde storingsklacht

just my 2 cents....

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
Op de installatiecd staan ook nog het programma SnelHelp, gebaseerd op het amerikaanse Motive.
De drivers voor de netwerkkaart RTL 8139.
Internet Explorer 6 voor Windows 9X en 2000.

Per 1 augustus moet ik weg uit mijn huis in Amsterdam. Weet jij misschien (tijdelijke) woonruimte te huur tot ongeveer 800 euro per maand in de buurt? Mail me dan, held!
Windows Server 2008

quote:
flashin schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:12:
Ik wordt er intussen best moe van.. Wanadoo premium en alleen gezeik.

Heb al ong 3 weken (misschien langer) last van ENORM hoge pings. (zie: 125-300)
Ik game nog wel eens af en toe en dat is dus niet leuk.. Daarnaast gaat de snelheid van 240 naar 80 kB :S

Maar wat nou het gekke is, de gateway bereiken is gewoon te doen in 11ms, maar Als ik ping naar Primary DNS: 194.134.5.5 of Secondary DNS: 194.134.0.97 gebeurd het in 150ms!

Een traceroute naar mij bijvoorbeeld:
http://network-tools.com/...t&host=82.157.109.106
(zie het verschil ergens bij de 'euro' hostnames)

edit: ohja, dit is misschien wel gewoon een enorm capaciteitsprobleem aangezien het al vroeg in de middag begint :S?

Die link is leuk natuurlijk, maar die kijkt vanaf een server in de USA. Daar heb je altijd 90+ms omdat je de oceaan over moet. In de namen van de routers kan je vaak de plaatsnamen herleiden waar ze staan.

atl --> Atlanta
dca --> Washinton DC
lhr --> Londen (dacht ik)
ams --> Amsterdam

Lijstje is heel erg netjes en ziet er prima uit.

bjck wijzigde dit bericht 08-06-2005 06:50 (7%)

quote:
[b][message=23538834,noline]Defiant schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:32[/message

Het valt me trouwens op dat wanadoo op zijn website voornamelijk de adsl producten promoot, ook bij de postcode check wordt de nadruk gelegd op adsl, door te vragen naar het telefoonlijn type/etc.
dat komt omdat Wanadoo op bepaalde plekken haar eigen DSL network heeft/ Via de kabel moeten ze een deel van de inkomsten afstaan aan Casema aangezien die het access gedeelte doet. Dus op hun eigen netwerk komt ze beter uit aangezien het meer geld oplevert.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws