Gathering of Tweakers

Quicksearch
De dag dat ik verlengde werden de smsjes 21 cent,dat duurde 3 dagen lang,de dag dat ik de verdubbelaar aanzette was het weer 11 cent.(3 dg later)
Man van primafoon zei dat dat komt door de nieuwe abonnementen van HI,het was altijd dus al zo(11 cent) maar als je verlengt verval je weer in oude,totdat je sms verdubbelaar aanzet.
case closed. :)

Ik gebruik dit nu ook zon 1,5 tot 2 jaar en het werkt tot nu toe best goed. Het is natuurlijk niet helemaal realtime (wordt volgens mij maar paar keer per dag geupdate) maar daar kan ik wel meeleven.
Maar nu heb ik toch iets leuks, het is sinds zaterdagochtend. Ik stuur Saldo naar 1244 en krijg een sms terug met daarin de volgende tekst:
Melding HI SMS SimOnly 15: Uw tegoed is ¤NaN tot factuur 22 september.

Hoeveel beltegoed heb ik nu, oneindig? ;) of heeft iemand bij Hi de database verminkt en alfanumeriek tekens in de kolom beltegoed gezet? :P
Zijn er meer die dit hebben?

De tekst is verder hetzelfde als altijd.

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

Heb ik ook momenteel, storing ofzo, heb het wel eens vaker gezien.

:)

Reg. datum: 10 februari 2008

Ja heb ik nu ook..

Bel eens naar 1244, keuzemenu 1, wat zegt die dan? ;)

krijg nu als ik een sms stuur naar 1244: uw saldo is Nan tot factuur 17 sept.

WTF is Nan

kan ik u ergens mee helpen? nee ? mooi !!!

Reg. datum: 09 december 2007

They were like "yes we have storing the last 24 hours"

Waarom heeft de 1 NaN en de ander gewoon een bedrag? 2 collegas hebben het zoals het hoort ,ik en nog n ander hebben NaN.

Opera crashte toen ik klikte op Verstuur bericht, bericht blijkbaar wel verzonden 8)7
Misschien dat ik niet voor niets een update melding kreeg :X

Arie-Kanarie wijzigde dit bericht 26-08-2008 22:19 (86%)

Opera crashte toen ik klikte op Verstuur bericht, bericht blijkbaar wel verzonden 8)7
Misschien dat ik niet voor niets een update melding kreeg :X

Arie-Kanarie wijzigde dit bericht 26-08-2008 22:20 (86%)

quote:
rooie60 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:
Waarom heeft de 1 NaN en de ander gewoon een bedrag? 2 collegas hebben het zoals het hoort ,ik en nog n ander hebben NaN.
Geen idee... Mijn dataverkeer wordt wel goed teruggestuurd: "Verbruik 0.115MB t.w.v ¤0.60 sinds factuur 24 augustus".
Ik denk dat het verschil zit in het type abonnement. Dat bij bepaalde abonnementen van Hi en/of KPN de data niet in orde is/niet goed wordt uitgelezen.
Ik heb de software daar ook niet in elkaar geknutseld, anders had ik al wel opgelost dan wel tijdelijk offline gehaald. (of een mooie under contruction melding teruggestuurd :P)
Kan me er eigenlijk ook niet zo druk om maken, kom toch nooit door mn beltegoed en en je kunt er toch geen rechten aan ontlenen.
Als programmeur zijnde wel leuk om te zien dat het bij een ander ook wel eens fout gaat.

Ik heb er ook al ongeveer een week of bijna een week last van.. Nogal irritant.. En m'n vriend die ook HI heeft en zelfde grootte bundel heeft nergens last van..

Reg. datum: 09 december 2007

ben eerlijk best benieuwd naar iets meer details over die storing. Zo lang als dit al duurt, kan best interessant zijn. Medewerkers van 1200 kunnen het bundeltegoed voor je opvragen, maar ik weet niet of ze daarbij ook het bundeltegoed uit de vorige periode meetellen. Hoop het niet, anders wil ik niet thuis zijn als de rekening in de bus valt volgende maand... Maar dat terzijde

HermanA wijzigde dit bericht 27-08-2008 20:45 (15%)

Reg. datum: 28 augustus 2008

Ik las laatst een bericht over dit saldo opvragen dat studentenabbonementen en prepaid-bellers bij het saldo opvragen alles in euro's te zien krijgen en de overigen in procenten.
Maar als het goed is heb ik een gewoon abonement, maar ik kreeg het net ook in euro's.
(ik heb een nieuw abonement sinds eind augustus)

Ik heb alleen een andere vraag bij saldo opvragen. Ik krijg namelijk twee smsjes, 1 over mij hi bundel en 1 van mijn eindeloos online. Die van eindeloos online blijft op 0 mb en 0 euro staan, ook als ik van internet gebruik maak. Hoort dat zo of maak ik gebruik van het verkeerde netwerk?
Want als ik de browser open op mijn mobiel kan ik kiezen tussen meerdere netwerken: "default, KPN, KPN Internet, KPN MMS, KPN MMS(01), KPN Streaming, KPN Streaming(01), linksys, Mobiele StartSite, Mobiel Internet, Sitecom"

Ik neem momenteel "Mobiel Internet" of "KPN Internet". Ik weet ook niet welke van de twee ik nu echt moet nemen aangezien ik gister de klantenservice opgebeld had en gezegd werd dat ik Mobiel Internet" moest kiezen, en vandaag werd mij door een andere medewerker gezegd dat ik "KPN Internet" moet nemen.
Maar bij beiden komt er niks in het smsje te staan.

quote:
dudefal schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:44:
Ik las laatst een bericht over dit saldo opvragen dat studentenabbonementen en prepaid-bellers bij het saldo opvragen alles in euro's te zien krijgen en de overigen in procenten.
Maar als het goed is heb ik een gewoon abonement, maar ik kreeg het net ook in euro's.
(ik heb een nieuw abonement sinds eind augustus)

Ik heb alleen een andere vraag bij saldo opvragen. Ik krijg namelijk twee smsjes, 1 over mij hi bundel en 1 van mijn eindeloos online. Die van eindeloos online blijft op 0 mb en 0 euro staan, ook als ik van internet gebruik maak. Hoort dat zo of maak ik gebruik van het verkeerde netwerk?
Want als ik de browser open op mijn mobiel kan ik kiezen tussen meerdere netwerken: "default, KPN, KPN Internet, KPN MMS, KPN MMS(01), KPN Streaming, KPN Streaming(01), linksys, Mobiele StartSite, Mobiel Internet, Sitecom"

Ik neem momenteel "Mobiel Internet" of "KPN Internet". Ik weet ook niet welke van de twee ik nu echt moet nemen aangezien ik gister de klantenservice opgebeld had en gezegd werd dat ik Mobiel Internet" moest kiezen, en vandaag werd mij door een andere medewerker gezegd dat ik "KPN Internet" moet nemen.
Maar bij beiden komt er niks in het smsje te staan.
hm, 0,00MB / 0,00Euro op je internet verbruikt komt omdat je waarschijnlijk een internet bundel er bij hebt?

en trouwens stront irritante dat saldo kapoet is :@

was Bl44t44p

quote:
SMSfreakie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:
hm, 0,00MB / 0,00Euro op je internet verbruikt komt omdat je waarschijnlijk een internet bundel er bij hebt?
Inderdaad, met Eindeloos Online komt het verbruik gewoon op 0 MB / 0 euro te staan. Je zult de datateller van je telefoon moeten gebruiken als je toch het verbruik wilt bijhouden.

Oh, en in het buitenland met Eindeloos Online gaat ie wél tellen, maar dan alleen voor de roaming (verbruik in buitenland). Best handig opzich :)

jelle. wijzigde dit bericht 28-08-2008 15:39 (15%)

Om de een of andere reden doet de sms verdubbelaar het niet bij mij. Als ik dubbel aan naar 1266 verstuur dan krijg ik de melding:
quote:
Je aanvraag voor Dubbel aan is helaas niet mogelijk. Ga voor meer informatie naar hi.nl/1266. Groeten van Hi
Daar staat dat ik een sms moet sturen naar 1266 met SALDO EXTRA in het bericht om te kijken of ik al aangemeld ben voor de bundel. Maar dan krijg ik vervolgens een sms terug dat ik me voor geen enkele voordeelbundel heb aangemeld.

Ik vind het wel een beetje verwarrend allemaal. Betekend dit dus dat ik met m'n Hi studenten abbo geen sms verdubbelaar kan instellen en dus de 25ct per sms betaal?

/Edit:
Ik ben allemaal een beetje nieuw met dit Hi gebeuren, maar als ik mn saldo check via 1244 krijg ik de melding dat ik 50,04¤ over heb tot 11 september, wat me een beetje sterk lijkt aangezien m'n abbo van 25¤ per maand pas vanaf 11 augustus is ingegaan :s. Bij mij dus geen NaN melding maar een iets te hoog saldo. Benieuwd naar de rekening :)

flappie27 wijzigde dit bericht 28-08-2008 15:41 (21%)

was Bl44t44p

quote:
flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:
Om de een of andere reden doet de sms verdubbelaar het niet bij mij. Als ik dubbel aan naar 1266 verstuur dan krijg ik de melding:

[...]

Daar staat dat ik een sms moet sturen naar 1266 met SALDO EXTRA in het bericht om te kijken of ik al aangemeld ben voor de bundel. Maar dan krijg ik vervolgens een sms terug dat ik me voor geen enkele voordeelbundel heb aangemeld.

Ik vind het wel een beetje verwarrend allemaal. Betekend dit dus dat ik met m'n Hi studenten abbo geen sms verdubbelaar kan instellen en dus de 25ct per sms betaal?
Sinds wanneer heb je dat abonnement? Heb je die drie punten bij "Foutmelding" hierzo ook nagelopen? Anders even contact opnemen met klantenservice en je probleem voorleggen.
quote:
/Edit:
Ik ben allemaal een beetje nieuw met dit Hi gebeuren, maar als ik mn saldo check via 1244 krijg ik de melding dat ik 50,04¤ over heb tot 11 september, wat me een beetje sterk lijkt aangezien m'n abbo van 25¤ per maand pas vanaf 11 augustus is ingegaan :s. Bij mij dus geen NaN melding maar een iets te hoog saldo. Benieuwd naar de rekening :)
Je bundeltegoed is sowieso hoger dan ¤25 omdat ze bij Hi met een ander tarief werken dan eigenlijk bij je abonnement hoort. Om dit te compenseren is je bundeltegoed hoger. Zie ook hierzo.

En misschien heb je nog prepay-tegoed meegenomen als je daar vandaan komt?

jelle. wijzigde dit bericht 28-08-2008 15:45 (29%)

quote:
jelle. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, met Eindeloos Online komt het verbruik gewoon op 0 MB / 0 euro te staan. Je zult de datateller van je telefoon moeten gebruiken als je toch het verbruik wilt bijhouden.

Oh, en in het buitenland met Eindeloos Online gaat ie wél tellen, maar dan alleen voor de roaming (verbruik in buitenland). Best handig opzich :)
Pardon? Dan voel ik me redelijk genaaid (deels door mezelf). Toen m'n simkaart net geactiveerd werd ging ik direct internet uitproberen, google maps etc via KPN internet. Aangezien Hi gebruik maakt van het KPN netwerk dacht ik dat het wel goed was (misschien wat naïef). Later in de middag kreeg ik smsjes van Hi met de instellingen voor internet, wat ik al een beetje vreemd vond en nu zie ik dus dat ik voor 4MB en dus 10¤ aan kosten heb gemaakt via het KPN netwerk..

je moet ook ff 48 uur wachten voordat die bundel actief is gebruik je hem eerder dan kunnen ze er idd geld voor in rekening brengen

k geloof dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ip adres ofzo

kan ik u ergens mee helpen? nee ? mooi !!!

quote:
splendes schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:47:
je moet ook ff 48 uur wachten voordat die bundel actief is gebruik je hem eerder dan kunnen ze er idd geld voor in rekening brengen

k geloof dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ip adres ofzo
Dat is dus niet tegen mij verteld in de Hi winkel..
quote:
jelle. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:42:
Sinds wanneer heb je dat abonnement? Heb je die drie punten bij "Foutmelding" hierzo ook nagelopen? Anders even contact opnemen met klantenservice en je probleem voorleggen.
Jep, ik heb het idd nagelopen. Het abonnement + toestel heb ik voor 30 juni afgesloten, maar ging pas vanaf 11 augustus in, omdat toen m'n orange abo verviel.
quote:
Je bundeltegoed is sowieso hoger dan ¤25 omdat ze bij Hi met een ander tarief werken dan eigenlijk bij je abonnement hoort. Om dit te compenseren is je bundeltegoed hoger. Zie ook hierzo.

En misschien heb je nog prepay-tegoed meegenomen als je daar vandaan komt?
Erg vreemd dat ze het gaan compenseren door je een fictief hoger saldo te geven. Van die tabel word ik trouwens ook niet veel wijzer :P. Als ik de rekening binnen heb toch maar eens met de klantenservice gaan bellen :)

was Bl44t44p

quote:
flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:
Erg vreemd dat ze het gaan compenseren door je een fictief hoger saldo te geven. Van die tabel word ik trouwens ook niet veel wijzer :P. Als ik de rekening binnen heb toch maar eens met de klantenservice gaan bellen :)
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet veel van die rekenwijze. Op mijn factuur zie ik wel telkens repectievelijk 10 en 20 cent staan voor een smsje en een belminuut, dus ergens wordt het wel gecompenseerd :P (geloof dat 8 en 16 cent bij mijn abonnement hoort, of nog iets lager.. is nog van het oude type dus kan dat niet meer terugvinden).

Als ik het me goed herinner had ik bij mijn oude Hi euro 20 abonnement iets meer dan 30 euro aan bundeltegoed, en nu bij Hi euro 30 rond de 55 euro. Het bedrag wat jij noemde lijkt me niet verkeerd.

Ik heb op 2 telefoons ¤ NaN ipv me saldo, heel vervelend!!

was Bl44t44p

Zullen we het nog allemaal 10x melden, misschien dat ie het dan weer doet 8)7

hoewel het nu inderdaad wel erg lang gaat duren ;)

jelle. wijzigde dit bericht 28-08-2008 23:13 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws