JBS schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:53:
[...]
Ik geloof niet dat ´t zo werkt. Afgelopen maand had ik dik 50% van m´n bundel over. Ik bel ´n paar minuten en stuur een aantal smsjes en mijn saldo is 96%. Ook 96% van het restant van vorige maand + de huidige maand kan niet kloppen. Het overzicht is totaal weg.
Heb hierover een klacht gestuurd naar de klantenservice maar geen reactie ontvangen (> 4 weken geleden). Bij de Hi Shop zeggen ze weinig te kunnen doen.
Maar hoe anders? Het feit dat er wel meteen iets van je bundel af gaat laat zien dat je ook niet met een 'onzichtbaar' overgebleven tegoed zit, alvorens je aan die 100% begint.
Overigens heeft een antwoord bij de veelgestelde vragen op hi.nl me ook weer aan het twijfelen gezet: daar staat dat je eerst aan je nieuwe tegoed begint en vervolgens wat je hebt overgehouden van vorige maand. Kijk je echter bij de uitleg van de telefoonrekening, dan staat er dat je eerst aan je overgebleven tegoed begint en vervolgens aan je nieuwe bundeltegoed. Met dat laatste argument verkoop ik Hi ook al 1.5 jaar.
Zie ook
jelle. in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op...", waar ik min of meer bewijs dat "eerst overgebleven tegoed en vervolgens nieuw bundeltegoed" wel het geval moét zjin.
[edit] Dat is trouwens wel een rekening van voor 1 juli (en dus de nieuwe Hi Bel&sms-abonnementen). Misschien dat dat toen mee veranderd is....
[edit2] Ook mijn rekening van september (en dus na 1 juli) bewijst het bovenstaande:
Nieuw bundeltegoed: €45,38
Tegoed uit vorige periode: €18,84
Tegoed deze periode: €64,22
Die maand heb ik €62,03 verbruikt.
Optie 1: eerst je nieuwe tegoed en dan je overgebleven tegoed. De €45,38 (nieuw bundeltegoed) gaat op en de resterende €62,03 - €45,38 = €16,65 gaat van de €18,84 (tegoed uit vorige periode). Tegoed uit vorige periode kan maar één keer meegaan dus dit zou betekenen dat de €18,84 - €16,65 = €2,19 zou komen te vervallen. Op de rekening zie ik echter €2,19 als ongebruikt tegoed staan en dat bedrag verscheen weer netjes op de rekening van oktober.
Optie 2: je overgebleven tegoed wordt één met je nieuwe tegoed en dit ga je gebruiken. Klopt, want ik had €64,22 aan bundeltegoed voor september, hiervan heb ik €62,03 gebruikt en dus €2,19 over.
Ik zal Hi eens een berichtje sturen dat mijn telefoonrekeningen bewijzen dat "eerst nieuw tegoed dan overgebleven tegoed" in ieder geval niet klopt
[
Voor 30% gewijzigd door
jelle. op 29-10-2008 00:47
]