KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo opvragen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 85.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Hoe zit het trouwens met de kosten die ik hierdoor maak, ik heb een bundel (studenten abbo) van 20,00 maar ik zit meestal rond de limiet van deze bundel. Omdat ik bijna dagelijks even kijk hoe het zit met mijn "tegoed" kan ik even kijken wat ik nog te besteden heb.

Wat als ik nu dus over mijn bundel ga, kan ik dit terug eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Anoniem: 54235 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:12:
Hoe zit het trouwens met de kosten die ik hierdoor maak, ik heb een bundel (studenten abbo) van 20,00 maar ik zit meestal rond de limiet van deze bundel. Omdat ik bijna dagelijks even kijk hoe het zit met mijn "tegoed" kan ik even kijken wat ik nog te besteden heb.

Wat als ik nu dus over mijn bundel ga, kan ik dit terug eisen?
Geld terug eisen omdat je niet op kon vragen hoeveel beltegoed je nog had?
Mwa... denk niet dat dat gaat werken. Zo wel mooi zijn, dan kunnen ze nog een hoop klachten verwachten denk ik.
Heb het nooit ergens gelezen of gehoord, maar ik denk niet dat je enige rechten aan die smsjes kunt ontlenen.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 07:46
Nieuwe maand is ingegaan, maar hier ook nog steeds bij het saldo opvragen: NaN
:( :(

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Arie-Kanarie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:29:
[...]

Geld terug eisen omdat je niet op kon vragen hoeveel beltegoed je nog had?
Mwa... denk niet dat dat gaat werken. Zo wel mooi zijn, dan kunnen ze nog een hoop klachten verwachten denk ik.
Heb het nooit ergens gelezen of gehoord, maar ik denk niet dat je enige rechten aan die smsjes kunt ontlenen.
Inderdaad. Als je dat presteert, dan pak ik mijn biezen en ga ik emigreren (figure of speech). Dat zou tegen alle redelijkheid ingaan vind ik persoonlijk... Consumentenprotectie met mate! Met data-, sms- en bel-logs op je telefoon moet je het ook wil kunnen rochelen. Dat het niet werkt is erg vervelend, maar het is en blijft niet meer dan een extra service. Bovendien kan 1200 je ook helpen.
Iemand enig idee waarom zoiets zo lang kan duren? Vind het niet echt erg, puur interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
En saldo informatie doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Negative sir
Net geprobeerd, krijg nog steeds NaN (Hi SimOnly 15)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:32:
nee dat is tot de eerst volgende afrekening
Nee dat is het niet.

SMS "SALDO EXTRA" naar 1266 voor de tegoeden in je bundel. Voor eindeloos SMS is dit het aantal SMS'jes tot het einde van de kalendermaand

Edit: ik ook met mijn grote mond, nu doet het het weer niet.
Edit 2: never mind, hij doet het weer. Ik snap het niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 02-09-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Gisteravond om 22:14 deed het bij mij ook weer. Kortom ik kan weer zien dat ik deze maand weer niet door mn tegoed heen kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Nu kan je het niet eens mee ropvragen,het verzenden is mislukt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

doet het nu weer prima bij mij saldo + data verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 22:03
begrijp ik nu goed dat ik GRATIS mijn sms-tegoed kan verdubbelen.

ik heb nu een HI25 abonnement, dat betekent dat mijn sms tegoed van 175 naar 350 gaat, en dat volkomen gratis? geen addertjes onder het gras? en dit blijft zo elke maand? of moet je het maandelijks opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:45:
[...]

Pardon? Dan voel ik me redelijk genaaid (deels door mezelf). Toen m'n simkaart net geactiveerd werd ging ik direct internet uitproberen, google maps etc via KPN internet. Aangezien Hi gebruik maakt van het KPN netwerk dacht ik dat het wel goed was (misschien wat naïef). Later in de middag kreeg ik smsjes van Hi met de instellingen voor internet, wat ik al een beetje vreemd vond en nu zie ik dus dat ik voor 4MB en dus 10€ aan kosten heb gemaakt via het KPN netwerk..
Hebben ze jou ook al genaaid hiermee?

Ik moet 30 euro betalen voor 11 mb.

In mijn contract stond dat mijn abonnement op 29 augustus 2008 in zou gaan.
Nu kreeg ik van KPN een brief dat vanwege het porteren ik een week een tijdelijk nummer zou krijgen.

Omdat ik dacht dat mijn abonnement al wél in was gegaan (met Eindeloos Online), ben ik dus van de 29ste flink gaan internetten....

Overigens kan ik me net als anderen in dit topic niet aanmelden voor de sms verdubbelaar en komen service smsjes ontzettend laat aan.

Tot nu toe niets dan problemen met Hi (en ik heb het net een week).
Nu al spijt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Kayce schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:56:
In mijn contract stond dat mijn abonnement op 29 augustus 2008 in zou gaan.
Nu kreeg ik van KPN een brief dat vanwege het porteren ik een week een tijdelijk nummer zou krijgen.

Omdat ik dacht dat mijn abonnement al wél in was gegaan (met Eindeloos Online), ben ik dus van de 29ste flink gaan internetten....
Dan had je gewoon je contract beter moeten lezen: daar staat namelijk dat "het abonnement ingaat op het moment dat KPN het nummer succesvol porteert". Je kunt Hi dus niets kwalijk nemen.
reAaa schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:31:
begrijp ik nu goed dat ik GRATIS mijn sms-tegoed kan verdubbelen.

ik heb nu een HI25 abonnement, dat betekent dat mijn sms tegoed van 175 naar 350 gaat, en dat volkomen gratis? geen addertjes onder het gras? en dit blijft zo elke maand? of moet je het maandelijks opnieuw doen?
Heb je een abonnement van na 1 juli? Dan kun je inderdaad gratis je SMS verdubbelaar activeren. Nee geen addertjes onder het gras en het blijft elke maand ja, zo stom is Hi nou ook weer niet :P.

Zie ook www.hi.nl/dubbel

[ Voor 33% gewijzigd door jelle. op 07-09-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 22:03
oke thanks, dat betekent dus dat ik niks hoef te veranderen want voor mij geldt deze actie al. ik ben namelijk aangesloten bij hi sinds eind vorig jaar/begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Mm, ineens krijg ik nu bij een studentenabonnement mijn bundeltegoed ook in procenten. Gisteravond waren het nog euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan mijn rekening niet online bekijken via hi.nl. Wel via KPN.com.. hebben meer mensen dit ? Overigens kan ik hier ook zien hoeveel ik van mijn huidige bundeltegoed heb verbruikt..

Heb een Hi 25 abo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

jelle. schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:37:
Mm, ineens krijg ik nu bij een studentenabonnement mijn bundeltegoed ook in procenten. Gisteravond waren het nog euro's :P
Heb ik hier nu ook.
Krijg 2 keer sms:Melding Hi SMS SimOnly 15: x%.
1 keer voor mn beltegoed en 1 voor mn databundel. Mag ik zelf uitzoeken welke.
Uiteraard is de laatste mn databundel,tenminste ga ik vanuit,was eerst ook zo.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Glashelder schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:48:
Ik kan mijn rekening niet online bekijken via hi.nl. Wel via KPN.com.. hebben meer mensen dit ? Overigens kan ik hier ook zien hoeveel ik van mijn huidige bundeltegoed heb verbruikt..

Heb een Hi 25 abo..
Ik kan het ook niet inzien via hi.nl met hetzelfde abonnement. Hoe doe jij dat via kpn.com?
Kan daar niet inloggen met mijn hi-login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Tot voor kort werd mijn saldo in euro's weergegeven maar nu in %. Ik heb hierover de klantenservice gebeld maar ze konden niets voor me doen. Toen ik zei dat ik niets aan het % had i.v.m. restanten van overige maanden ging ze dat navragen. Na minuten lang gewacht te hebben zei ze dat dat % óf inclusief restant was óf niet. Joh, dat had ik zelf nog niet bedacht. 8)7

Ik vind dit zeker wel een vermindering van de dienst omdat ik nu totaal geen inzicht meer heb in mijn totale tegoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Ik ben er vrij zeker van dat ook je saldo in percentages inclusief ongebruikt tegoed is.

Trouwens, zou goed kunnen dat Hi dit nu heeft aangepast om voor eens en altijd van dat "hoger bundeltegoed"-verhaal, wat maar weinig mensen weten en snappen, af te zijn.

[edit] Hoewel, dat bedrag staat ook op de rekening dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Echter zie je daar dat het bedrag dat je betaalt wel normaal is, minder kans op onduidelijkheden imho.

[ Voor 28% gewijzigd door jelle. op 22-09-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn saldo in percentages is zeker weten exclusief resttegoed uit de vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 244445 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:12:
Mijn saldo in percentages is zeker weten exclusief resttegoed uit de vorige maand.
Klopt, bij mij ook. Gisteren is mijn nieuwe maand ingegaan en heb nu nog 95% over. Het overzicht is nu echt totaal weg... Ik heb HI25 en had totaal nog zo'n EUR 80 totaal tegoed bij begin van een nieuwe maand. Na 8 minuten bellen is mijn tegoed 95%.

[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 23-09-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

JBS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:53:
[...]
Klopt, bij mij ook. Gisteren is mijn nieuwe maand ingegaan en heb nu nog 95% over. Het overzicht is nu echt totaal weg...
Benieuwd wat er gebeurt als je dan door je bundel voor deze maand heen bent en dus verder gaat met je tegoed uit de vorige periode.
Zou je dan (bijvoorbeeld) een week lang 0% te zien krijgen terwijl je eigenlijk nog niet op 0 zit (misschien zelfs nog wat overhoud)?

Mijn nieuwe maand is ook per 22 september ingegaan en ik had vanochtend nog 99% (7 smsjes verstuurd, niet gebeld). Heb Hi 15 SimOnly, als ik na 7 smsjes pas 1% verbruikt heb, zou ik dus ongeveer 700 SMSjes kunnen versturen. Dit kan wel kloppen want ik had nog meer dan 40% over van vorige maand, dus bijna dubbele bundel. Dan zou het percentage (bij mij) dus inclusief ongebruikt tegoed uit voorgaande periode zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Saldo opvragen werkte heel lang niet meer bij mij, ik kreeg gewoon geen sms terug. Nu werkte het weer wel, en ik zag dat ik één week in m'n nieuwe bundel zit, en dat 'ie alweer op 0% staat. Benieuwd als ik was ben ik online gaan kijken of het rekeningen bekijken werkt, en ja hoor.

Maandelijks 30 euro kwijt aan 300 sms'jes buiten m'n bundel :X dus ik heb maar héél snel onbeperkt sms'en (1000 voor 10 euro) aangevraagd. Dan hou ik de rest van m'n 175 belminuten over om te bellen...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Arie-Kanarie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:53:
Benieuwd wat er gebeurt als je dan door je bundel voor deze maand heen bent en dus verder gaat met je tegoed uit de vorige periode.
Zou je dan (bijvoorbeeld) een week lang 0% te zien krijgen terwijl je eigenlijk nog niet op 0 zit (misschien zelfs nog wat overhoud)?
Het punt dat je aanhaalt laat eigenlijk zien dat het saldo wel inclusief ongebruikt tegoed moet zijn. Bij Hi werkt het namelijk zo dat je eerst aan je ongebruikte tegoed begint, en als dat op is pas aan je nieuwe bundeltegoed voor die maand. Mocht je je overgebleven tegoed zelfs in die maand niet opmaken, dan vervalt dát tegoed maar neem je je nieuwe bundeltegoed wel weer een maand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoe kan het dan dat mijn tegoed nu op 95% staat terwijl ik vorige maand nog een totaal van 80 euro had...? Ik heb 5 minuten gebeld en een aantal smsjes vestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelle. schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:03:
[...]

Het punt dat je aanhaalt laat eigenlijk zien dat het saldo wel inclusief ongebruikt tegoed moet zijn. Bij Hi werkt het namelijk zo dat je eerst aan je ongebruikte tegoed begint, en als dat op is pas aan je nieuwe bundeltegoed voor die maand. Mocht je je overgebleven tegoed zelfs in die maand niet opmaken, dan vervalt dát tegoed maar neem je je nieuwe bundeltegoed wel weer een maand mee.
Waarom is dat dan zo? Naar mijn idee gooien ze het op een hoop. En dan denk je idd: het saldo moet inclusief resttegoed zijn. But I'm pretty sure it's not, met een Hi 50 10% overhebben op de dag voor de factuur, en dan op je rekening zien dat je E80,- meeneemt naar de volgende maand :+....

Edit: E80,- meenemen klinkt niet logisch bij Hi 50. Maar ik kom van een hogere abbonementsvorm af, waar ik onwijs veel van overhad. En om de een of andere manieren mag ik er maanden over doen dat ook nog op te maken :-)

Edit 2: Also, hoe kun je me een Hi-abbo je facturen inzien op kpn.com? Las hierboven dat dat blijkbaar kan...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 26-09-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Nou snap ik er ook niks meer van :P, van de Hi site:
Sms SALDO naar 1244. Je ontvangt dan een sms met je bundeltegoed. Je ziet meteen hoeveel belminuten, sms'jes en/of data je nog over hebt voor de lopende periode. Daarbij zijn de tegoeden van de vorige periode meegenomen, evenals lopende acties.
Saldo Informatie geeft je tegoed in afgeronde procenten weer, tenzij je een Hi Abonnement hebt genomen na 1 juli 2008. Dan wordt het in euro's weergegeven. Als het tegoed op is heb je nog 0 procent. 100% is het maximale bundeltegoed. Dit is zowel je nieuwe bundeltegoed plus eventueel resterend tegoed.

Bij Hi sim-only en Studentenabonnementen krijg je het tegoed ook in procenten.
Je Hi bundeltegoed is 2 maanden geldig. Minuten die je deze maand overhoudt, neem je mee naar de volgende maand en kun je gebruiken als je nieuwste bundeltegoed is opgemaakt.
Vooral dat laatste vind ik erg raar. Ik heb namelijk even naar een rekening gezocht waar mijn ongebruikte tegoed hoger was dan wat ik uit de vorige maand mee nam, en daar kwam het volgende uit:

Nieuw bundeltegoed: 45,38 euro
Tegoed uit vorige periode: 7,52 euro
Tegoed deze periode: 52,90 euro

Vervolgens heb ik 42,98 euro gebruikt. Volgens bovenstaande regel zou dat betekenen dat mijn 7,52 euro vervalt en ik 2,40 euro overhoud voor volgende maand. Het ongebruikt tegoed is echter 9,92 euro (7,52 + 2,40 euro), en dat zou weer wijzen op wat ik hierboven beschrijf (en wat ik ook altijd heb gedacht).

Ik zal vanmiddag op m'n werk eens kijken op SmartInfo, kijken of ik daar iets wijzer van word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Is de saldoinfo weer kapot? Ik krijg 0%, maar het is onmogelijk dat ik 0% heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

maniacshouse schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:29:
[...]

Ik kan het ook niet inzien via hi.nl met hetzelfde abonnement. Hoe doe jij dat via kpn.com?
Kan daar niet inloggen met mijn hi-login.
Ik had me eerst geregistreerd bij Hi.nl. Toen ik de rekening in wilde zien kreeg ik de melding dat dit niet kon via Hi en dat ik naar kpn.com moest.

Toen geregistreerd bij KPN.com en daar kon ik inderdaad mijn rekening inzien..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:53:
Is de saldoinfo weer kapot? Ik krijg 0%, maar het is onmogelijk dat ik 0% heb...
Bij mij doet ie 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 13:53

nlboy

Alles kitz?

Heel erg irritant dat ze nu in procenten weergeven hoeveel je over hebt. Nu moet ik elke kaar gaan uitrekenen hoeveel ik precies over heb. :/ (weet ook niet meer hoeveel belminuten ik heb, omdat mijn abo niet meer wordt aangeboden)

Ow laat maar. 8)7 Dit is misschien toch handiger dan het tarief in euro's. :$

[ Voor 15% gewijzigd door nlboy op 13-10-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij klopt er geen zak van de saldo informatie in procenten :|

ik wil mn saldo weer in euro's!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap echt geen moer van dat hele SMS verdubbelen gedoe. Ik heb al 5 jaar Hi en nooit problemen met m'n bundel maar sinds de verlenging zit ik er constant tegenaan of er dik overheen.

Volgens die vrouw van de klantenservice kan ik de SMS verdubbelaar niet aanzetten omdat ik een Hi Euro abo heb?! Dus ik heb 350 SMSjes, verleng hetzelfde abo en heb opeens nog maar 175 zonder de mogelijkheid dit weer naar 350 te krijgen.

Ik heb nooit problemen met Hi maar dit vind ik echt zwaar klote. Ik kan ook niks op de Hi site vinden dat het niet met een 'Hi euro' abo zou werken..

edit: net even de laatste rekening erbij gepakt en ik betaal dus €0,10 per SMS..toch heb ik het idee dat er iets veranderd is..

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 13-10-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Glashelder schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:57:
Ik snap echt geen moer van dat hele SMS verdubbelen gedoe. Ik heb al 5 jaar Hi en nooit problemen met m'n bundel maar sinds de verlenging zit ik er constant tegenaan of er dik overheen.

Volgens die vrouw van de klantenservice kan ik de SMS verdubbelaar niet aanzetten omdat ik een Hi Euro abo heb?! Dus ik heb 350 SMSjes, verleng hetzelfde abo en heb opeens nog maar 175 zonder de mogelijkheid dit weer naar 350 te krijgen.

Ik heb nooit problemen met Hi maar dit vind ik echt zwaar klote. Ik kan ook niks op de Hi site vinden dat het niet met een 'Hi euro' abo zou werken..

edit: net even de laatste rekening erbij gepakt en ik betaal dus €0,10 per SMS..toch heb ik het idee dat er iets veranderd is..
Wanneer heb je verlengd? De oude abonnementen waren Hi euro X, de nieuwe zijn Hi Bel&SMS X. Alleen met een Bel&SMS abonnement kun je je smsjes verdubbelen, bij de euro-abonnementen waren ze al verdubbeld. Echter, als je na 1 juli (geloof ik) hebt verlengd ga je automatisch naar een Bel&SMS abonnement en moet je inderdaad je smsjes verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Glashelder schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:57:

Als je je gedetailleerde rekening(en) opvraagt kun je precies zien hoeveel smsjes en minuten je per maand hebt verbruikt.
ik heb dit 4 jaar terug al aangezet, kost je niets extra's en je kunt precies zien wie je wanneer gesmst of gebeld hebt. Zo kun je dus ook zien of je verbruik verdubbeld is of je tegoed dat je per maand krijgt gehalveerd is (of een combinatie van beide).

10 cent per sms klopt, dat betaal ik ook. Volgens mij betaald iedereen dat bij Hi.
Ik betaal € 15 (simonly) en krijg daar € 44.37 beltegoed voor.
Wat dus inhoud dat ik 443,7 smsjes van 10 cent kan versturen. Dit klopt ook want op de site staat dat ik 440 SMSjes kan versturen of 220 minuten kan bellen (bellen kost € 0,20 per minuut).
15 / 440 = 3.5 cent per sms (afgerond) wat ook weer klopt volgens de site (als je de headers in de tabel in gedachten even corrigeerd)
Bij Hi maken ze de kosten per sms/minuut dus niet minder, maar je krijgt gewoon meer beltegoed per euro als je een duurder abonnement neemt (kort samengevat). Vergt wat extra denkwerk, maar het klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jelle. schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Wanneer heb je verlengd? De oude abonnementen waren Hi euro X, de nieuwe zijn Hi Bel&SMS X. Alleen met een Bel&SMS abonnement kun je je smsjes verdubbelen, bij de euro-abonnementen waren ze al verdubbeld. Echter, als je na 1 juli (geloof ik) hebt verlengd ga je automatisch naar een Bel&SMS abonnement en moet je inderdaad je smsjes verdubbelen.
In Januari...
10 cent per sms klopt, dat betaal ik ook. Volgens mij betaald iedereen dat bij Hi.
Ik betaal € 15 (simonly) en krijg daar € 44.37 beltegoed voor.
Ik heb Hi Euro 25 en krijg voor die 25 euro per maand maar 42 euro beltegoed. Volgens mij wordt ik hard genaaid door KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Dus je hebt een Hi euro abonnement waarbij je 175 belminuten / 350 smsjes hebt. Dat is dus ook de reden dat je je smsjes niet kunt verdubbelen, precies zoals die mevrouw je vertelde. Staat trouwens ook haarfijn hier uitgelegd.
Ik heb Hi Euro 25 en krijg voor die 25 euro per maand maar 42 euro beltegoed. Volgens mij wordt ik hard genaaid door KPN..
Nee, want een simonly van €15 komt ongeveer overeen met een abonnement van €30. Dus met jouw Hi euro 25 klopt je beltegoed gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm de volgende rekening ga ik maar ff n de gaten houden want ik heb ook t gevoel dat ik beduveld wordt nu :|

iig volgend jaar geen HI / KPN meer dat moge duidelijk zijn :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:29:
hm de volgende rekening ga ik maar ff n de gaten houden want ik heb ook t gevoel dat ik beduveld wordt nu :|

iig volgend jaar geen HI / KPN meer dat moge duidelijk zijn :+
Ik hoop dat je dat niet op basis van bovenstaand verhaal doet want dan heb je niet goed gelezen ;)

En verder zie ik eigenlijk geen enkel probleem met Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees trouwens vanalles over het gebruik van sms verdubbelaar blabla. Maar snaper niets van. Zodra ik die verdubbelaar aan probeer te zetten krijg ik een error dat t niet mogelijk is en dat ik 'saldo extra' moet smsen naar 1266.

Zodra ik dat doe krijg ik de melding dat ik geen bundels heb (maar ik heb eindeloos online én eindeloos sms).

Werkt de verdubbelaar niet icm eindeloos sms? En zou ik die bundels niet in een overzicht moeten krijgen bij 1266? Ik word een beetje moe van hi eerlijk gezegd. Heb t idee dat ze me bedonderen (heb een hi25 simonly + eindeloos sms) en die schijnt nu al op te zijn, terwijl ik echt geen 1000 smsjes heb verstuurd en 400 minuten heb gebeld.

Verder werkt mijn rekening online ook niet 'wegens een technische storing'. Heeft nog nooit gewerkt (heb abo sinds juli)

Iemand een antwoord op mn vragen? Wou net de klantenservice bellen maar die trut moest een klantnummer hebben en die heb ik niet bij de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:07

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:53:
Ik lees trouwens vanalles over het gebruik van sms verdubbelaar blabla. Maar snaper niets van. Zodra ik die verdubbelaar aan probeer te zetten krijg ik een error dat t niet mogelijk is en dat ik 'saldo extra' moet smsen naar 1266.

Zodra ik dat doe krijg ik de melding dat ik geen bundels heb (maar ik heb eindeloos online én eindeloos sms).

Werkt de verdubbelaar niet icm eindeloos sms? En zou ik die bundels niet in een overzicht moeten krijgen bij 1266? Ik word een beetje moe van hi eerlijk gezegd. Heb t idee dat ze me bedonderen (heb een hi25 simonly + eindeloos sms) en die schijnt nu al op te zijn, terwijl ik echt geen 1000 smsjes heb verstuurd en 400 minuten heb gebeld.

Verder werkt mijn rekening online ook niet 'wegens een technische storing'. Heeft nog nooit gewerkt (heb abo sinds juli)

Iemand een antwoord op mn vragen? Wou net de klantenservice bellen maar die trut moest een klantnummer hebben en die heb ik niet bij de hand
Hee man,

Heb precies hetzelfde abonnement als jij hi25 simonly + eindeloos sms
En telefoonrekening online werkt ook niet.

En heb ook het idee dat er iets niet klopt. Saldo informatie smsjes geeft nu aan 23% tot 21 oktober. Maar heb naar mijn idee nooit voor 400 min gebeld.

Wat zou er aan de hand zijn |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Totaalgeflipt op 14-10-2008 20:59 . Reden: En dubbel aan smsén naar 1266 krijg ik dezelfde foutmelding. Heb ze al eens gebeld, en zou teruggebeld worden. Maar nog niks gehoord. Al 3 weken geleden inmiddels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe vraag je je sms saldo op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Bij eindeloos sms moet je 'saldo extra' sturen naar 1266
En dus zou je voor alleen bellen 'saldo' moeten sturen naar 1244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan krijg ik dus dat ik geen bundels heb, terwijl ik eindeloos online en eindeloos sms heb...

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 15-10-2008 08:06 . Reden: Overbodig gevloek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Hoe lang heb je het al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

September en augustus stond eindeloos sms nog aan, nu belde ik dus en zei de medewerkster me dat mijn eindeloos sms uit staat. Vandaar dat mn bundel op is

Nu moet ik terugbellen zodra ik de rekening heb, want volgens haar heeft t nog nooit aan gestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 15-10-2008 08:06 . Reden: Overbodig gevloek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:14:
September en augustus stond eindeloos sms nog aan, nu belde ik dus en zei de medewerkster me dat mijn eindeloos sms uit staat. Vandaar dat mn bundel op is

Nu moet ik terugbellen zodra ik de rekening heb, want volgens haar heeft t nog nooit aan gestaan.
Dit probleem heb ik ook gehad, vorige maand stond hij niet aan zeiden ze. Maar ben nog steeds niet teruggebeld.

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 15-10-2008 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu staat t dus wel aan, want zodra ik saldo extra sms krijg ik dat ik nog 1000 tegoed heeft. Donderdagavond maar eens even naar de hi winkel toe, laat ze het maar voor me fixen.

Baal dat telefoonrekening online niet werkt (daar moet ik morgen over terugbellen), want heb mn rekeningen van vorige maand (die dus wel klopten) weggemikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:24:
Nu staat t dus wel aan, want zodra ik saldo extra sms krijg ik dat ik nog 1000 tegoed heeft. Donderdagavond maar eens even naar de hi winkel toe, laat ze het maar voor me fixen.

Baal dat telefoonrekening online niet werkt (daar moet ik morgen over terugbellen), want heb mn rekeningen van vorige maand (die dus wel klopten) weggemikt
Heb trouwens een hi simonly 20 abonement, maar zelfde problemen hier.
Primafoon, is dat een Hi winkel of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Totaalgeflipt schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:55:
Heb trouwens een hi simonly 20 abonement, maar zelfde problemen hier.
Primafoon, is dat een Hi winkel of.....
In Primafoon wordt Hi verkocht ja maar aan dit soort dingen kunnen ze ook niet veel doen. Tenzij je je abonnement in die bewuste winkel hebt afgesloten en op je contract iets anders staat dan wat je nu hebt. Anders gewoon klantenservice (1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan me even geen beter topic indenken voor het volgende. Ga in ieder geval geen nieuwe beginnen!

Heb een Hi vakantiebundel aangevraagd begin deze maand, omdat ik voor een tijdje naar Londen ging. Drie dagen van tevoren aangevraagd, maar "SALDO EXTRA" naar 1266 vertelde met dat ik 0euro bundeltegoed had. Goed en wel een week in het buitenland, kreeg ik een smsje dat-ie was geactiveerd. Vroeg ik nogmaals het bundeltegoed op, kwam ik op 7 euro uit. Kwam ik terug uit het buitenland en vroerg ik het nogmaals op, kwam ik op 35 euro.
Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik heb sinds kort een Student Sim-only abonnement bij Hi. Als ik mijn tegoed op vraag krijg ik dit in procenten. Nu is dit normaal niet het probleem, het omrekenen naar het aantal smsjes/belmin is gemakkelijk. Echter liep mijn vorige tegoed tot 26 oktober. Ik had hier nog zo'n 20 procent van over. Als ik nu mijn tegoed op vraag krijg ik dat ik nog 95% over heb tot 20 november.

Nu snap ik niet wat er met die 20% is gebeurt, deze neem je mee naar de volgende maand maar hoe implementeert Hi dit? Zijn mijn smsjes nu goedkoper dan normaal? Daarnaast vind ik het vreemd dat dit tegoed geldig is tot 20 november en niet tot 26 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Die 20% is een bepaald bedrag aan bundeltegoed (kun je vinden op je factuur onder "ongebruikt tegoed"). Dat wordt opgeteld bij je nieuwe bundeltegoed deze maand, in saldo sms is dat dan weer 100%. Ze kunnen er moeilijk 120% van maken he ;)

Mijn komende maand is om een of andere reden ook wat korter, van 18 oktober tot 13 november. Wellicht dat ze de maanden aanpassen naar minder 'mogelijkheden' als in factuurdata. Zal het weekend wel even kijken of ik er iets over kan vinden op m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

jelle. schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:47:
Die 20% is een bepaald bedrag aan bundeltegoed (kun je vinden op je factuur onder "ongebruikt tegoed"). Dat wordt opgeteld bij je nieuwe bundeltegoed deze maand, in saldo sms is dat dan weer 100%. Ze kunnen er moeilijk 120% van maken he ;)
Ik geloof niet dat ´t zo werkt. Afgelopen maand had ik dik 50% van m´n bundel over. Ik bel ´n paar minuten en stuur een aantal smsjes en mijn saldo is 96%. Ook 96% van het restant van vorige maand + de huidige maand kan niet kloppen. Het overzicht is totaal weg.

Heb hierover een klacht gestuurd naar de klantenservice maar geen reactie ontvangen (> 4 weken geleden). Bij de Hi Shop zeggen ze weinig te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
JBS schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:53:
[...]
Ik geloof niet dat ´t zo werkt. Afgelopen maand had ik dik 50% van m´n bundel over. Ik bel ´n paar minuten en stuur een aantal smsjes en mijn saldo is 96%. Ook 96% van het restant van vorige maand + de huidige maand kan niet kloppen. Het overzicht is totaal weg.

Heb hierover een klacht gestuurd naar de klantenservice maar geen reactie ontvangen (> 4 weken geleden). Bij de Hi Shop zeggen ze weinig te kunnen doen.
Maar hoe anders? Het feit dat er wel meteen iets van je bundel af gaat laat zien dat je ook niet met een 'onzichtbaar' overgebleven tegoed zit, alvorens je aan die 100% begint.

Overigens heeft een antwoord bij de veelgestelde vragen op hi.nl me ook weer aan het twijfelen gezet: daar staat dat je eerst aan je nieuwe tegoed begint en vervolgens wat je hebt overgehouden van vorige maand. Kijk je echter bij de uitleg van de telefoonrekening, dan staat er dat je eerst aan je overgebleven tegoed begint en vervolgens aan je nieuwe bundeltegoed. Met dat laatste argument verkoop ik Hi ook al 1.5 jaar.

Zie ook jelle. in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op...", waar ik min of meer bewijs dat "eerst overgebleven tegoed en vervolgens nieuw bundeltegoed" wel het geval moét zjin.

[edit] Dat is trouwens wel een rekening van voor 1 juli (en dus de nieuwe Hi Bel&sms-abonnementen). Misschien dat dat toen mee veranderd is....

[edit2] Ook mijn rekening van september (en dus na 1 juli) bewijst het bovenstaande:
Nieuw bundeltegoed: €45,38
Tegoed uit vorige periode: €18,84
Tegoed deze periode: €64,22

Die maand heb ik €62,03 verbruikt.

Optie 1: eerst je nieuwe tegoed en dan je overgebleven tegoed. De €45,38 (nieuw bundeltegoed) gaat op en de resterende €62,03 - €45,38 = €16,65 gaat van de €18,84 (tegoed uit vorige periode). Tegoed uit vorige periode kan maar één keer meegaan dus dit zou betekenen dat de €18,84 - €16,65 = €2,19 zou komen te vervallen. Op de rekening zie ik echter €2,19 als ongebruikt tegoed staan en dat bedrag verscheen weer netjes op de rekening van oktober.

Optie 2: je overgebleven tegoed wordt één met je nieuwe tegoed en dit ga je gebruiken. Klopt, want ik had €64,22 aan bundeltegoed voor september, hiervan heb ik €62,03 gebruikt en dus €2,19 over.

Ik zal Hi eens een berichtje sturen dat mijn telefoonrekeningen bewijzen dat "eerst nieuw tegoed dan overgebleven tegoed" in ieder geval niet klopt :P

[ Voor 30% gewijzigd door jelle. op 29-10-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Nu online
jelle. schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:47:

Mijn komende maand is om een of andere reden ook wat korter, van 18 oktober tot 13 november. Wellicht dat ze de maanden aanpassen naar minder 'mogelijkheden' als in factuurdata. Zal het weekend wel even kijken of ik er iets over kan vinden op m'n werk :)
Heb net online mijn rekening bekeken en denk dat ik het probleem bij mij snap. Ik ben namelijk 8 oktober overgezet naar Hi en de maand liep tot 26 oktober. Mijn rekening is daarom ook maar ~9 euro omdat ik niet voor de volle maand hoef te betalen. Dit houdt ook in dat ik niks over heb omdat alleen de kosten die ik in die maand heb gemaakt berekend worden.

Alleen staat er dat ik een tegoed van 35 euro heb terwijl ik een Hi Student Sim Only 15 heb. Werkt dat net zo als bij Vodafone. Dan betaal je dus 15 euro voor een tegoed van 35 euro en kosten smsjes dus volgens de rekening 10ct maar kost het je daadwerkelijk 3ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Oow Vodafone heeft dat dus ook...
Ja wat jij zegt klopt, zie ook: Arie-Kanarie in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op..."
Alleen vat jij het wat korter en toch ook wel duidelijk samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Nu online
Arie-Kanarie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:32:
Oow Vodafone heeft dat dus ook...
Ja wat jij zegt klopt, zie ook: Arie-Kanarie in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op..."
Alleen vat jij het wat korter en toch ook wel duidelijk samen ;)
Inderdaad, alleen vraag ik me af waarom ze dit ook niet zo doen bij het opvragen van het saldo. De tegoeden in percentages zorgt alleen maar voor verwarring. De online rekening daarentegen is erg duidelijk.

Ik ga er nu ook vanuit dat het feit dat ik nog geen volle maand van het abonnement gebruik maakt ervoor zorgt dat ik ook geen tegoed kan meenemen. Ik betaal dan ook nog geen vol tarief dus dat is wel logisch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Dat over het hoger bundeltegoed staat overigens ook op 10 verschillende plekken op Hi.nl en in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
JBS schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:53:
Als je dat via Hi.nl hebt gedaan, heb je dan wel gekozen voor "Ja, hou me op de hoogte"? Ik heb namelijk dinsdagavond mijn bovenstaande verhaal gestuurd. Binnen 24 uur kreeg ik een reactie dat het antwoord iets langer op zich zou wachten en vanochtend kreeg ik een reactie dat mijn vraag/klacht/opmerking/whatever niet volledig binnen was gekomen.

Paar maanden geleden heb ik ook iets gestuurd, en toen gekozen voor "nee hou me niet op de hoogte" omdat ik in de veronderstelling was dat dat over reclame mailtjes van Hi ging :P Daar heb ik ook nooit meer iets over gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Vandaag binnen een halfuur antwoord gehad van Hi :) Met het volgende:
Beste Jelle,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je meer wilt weten hoe het oude en nieuwe tegoed zijn opgebouwd. Het klopt dat in de nieuwe periode het oude en nieuwe tegoed bij elkaar worden opgeteld. Dit wordt samen in de budgetcheck die je kunt doen via 1244 gezien als 100 %. Het klopt dus dat je totale bundeltegoed voor de nieuwe periode een optelsom is van het tegoed dat bij je bundel hoort en het restant van de vorige maand.

Wanneer je het totale bundeltegoed van die periode niet opmaakt, vervalt het meegenomen tegoed uit de vorige periode en neem je alleen dat tegoed mee dat je overhebt van het nieuwgekregen bundeltegoed.

Op de Hi site staat vermeld: Minuten die je deze maand overhoudt, neem je mee naar de volgende maand en kun je gebruiken als je nieuwste bundeltegoed is opgemaakt. Wanneer dit volgens jouw niet juist is, maar andersom zal ik dit doorgeven aan de betreffende afdeling.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XX
Klantenservice Hi
Ik heb vervolgens nog om een verheldering van die tweede zin (van de uitleg) gevraagd en weer binnen een halfuur een heel duidelijk antwoord gehad:
Beste Jelle,

Bedankt voor je reactie.

Het totale bundeltegoed is het resterende bundeltegoed uit de vorige maand en het nieuwe bundeltegoed. Dit maakt samen 100%. Wanneer je belt en smst gaan de kosten van dit totale bundeltegoed af. Wat je overhoudt uit deze maand gaat weer mee naar de volgende maand. Het resterende bundeltegoed en het nieuwe bundeltegoed wordt samen weer 100%. Je neemt dus elke maand de resterende kosten mee.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XX
Klantenservice Hi
Kortom: tegoed uit de vorige periode wordt op één hoop gegooid met nieuw bundeltegoed. Er wordt dan dus in zekere zin geen onderscheid meer gemaakt tussen 'oud' en 'nieuw' tegoed. Wat je niet opmaakt neem je weer mee naar de volgende periode. Maak je echter minder op dan je al had meegenomen uit de vorige periode dan vervalt dát tegoed wel, je kunt het immers maar één maand meenemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 10-02-2009 11:49 . Reden: Prive gegevens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
die slechts 1 maand meenemen gaat ook niet helemaal op.. stiekum is dit iets meer ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Nu online
jelle. schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:33:
Vandaag binnen een halfuur antwoord gehad van Hi :) Met het volgende:

[...]

Ik heb vervolgens nog om een verheldering van die tweede zin (van de uitleg) gevraagd en weer binnen een halfuur een heel duidelijk antwoord gehad:

[...]

Kortom: tegoed uit de vorige periode wordt op één hoop gegooid met nieuw bundeltegoed. Er wordt dan dus in zekere zin geen onderscheid meer gemaakt tussen 'oud' en 'nieuw' tegoed. Wat je niet opmaakt neem je weer mee naar de volgende periode. Maak je echter minder op dan je al had meegenomen uit de vorige periode dan vervalt dát tegoed wel, je kunt het immers maar één maand meenemen.
Waarom wordt dan in dat eerste mailtje wel gesuggereerd dat er een verschil is tussen je oude beltegoed en je nieuwe? Daar wordt duidelijk gezegd dat je eerst je nieuwe zult moeten opmaken voordat je het meegenomen tegoed kunt gebruiken. In het tweede mailtje wordt weer iets heel anders gesuggereerd. Het tweede mailtje lijkt me wel de meest logische en nette manier.

Is het niet makkelijk terug te zien op de factuur? Ik heb nog maar één factuur ontvangen omdat ik pas net bij Hi zit dus kan het niet vergelijken. Het is op het factuur toch zo te zien hoe er precies wordt omgegaan met het oude tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
DjRex schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:10:
Is het niet makkelijk terug te zien op de factuur? Ik heb nog maar één factuur ontvangen omdat ik pas net bij Hi zit dus kan het niet vergelijken. Het is op het factuur toch zo te zien hoe er precies wordt omgegaan met het oude tegoed?
Ja, zoals ik al eerder heb gepost: jelle. in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Nu online
Het komt er dus op neer dat wat ze je in de eerste mail hebben verteld helemaal niet klopt.. Waarom zouden ze trouwens niet bij iedereen het tegoed in euro's laten weergeven ipv alleen bij nieuwe klanten? Dat maakt het geheel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226170

Ik ben echt zwaar in de war nu.
Ik heb sinds 23 september een nieuw abonnement afgesloten bij Hi. De eerste maand zou aflopen op 26 oktober. Paar dagen ervoor rond de 23 toen ik saldo naar 1244 smste was die datum ineens veranderd naar 12 november. Ik heb echter niet meer tegoed gekregen. Ik zit nu dus al een tijd met 0% in mijn bundel tot 12 november.
Kortom: Mijn eerste bundelmaand is dus verlengd van 26 oktober naar 12 november maar ik heb niet meer tegoed gekregen.
Ik heb hier Hi al twee keer voor gebeld. De eerste keer zeiden ze dat ik moest wachten op een factuur die er echter nog steeds niet is, ook niet online. De tweede gast zei dat er een storing was.
Toch vertrouw ik het niet en ben ik bang dat ik dadelijk enorm over mijn bundel zit en dat moet gaan betalen en met pijn en moeite ooit nog wat van dat geld terug zie. Iemand hetzelfde ervaren of enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Na weet ik hoeveel weken antwoord van de KPN klantenservice:

Vanmorgen heb ik u proberen te bereiken op 06 xxxxxxxxx, maar ik kreeg uw voice mail ervoor. Ik belde u n.a.v. de e-mail die wij hebben ontvangen van u. Het ging over de budgetcheck. U geeft aan dat u de budgetcheck graag weer in euro’s wilt zien in plaats van de procenten. Dit is helaas niet mogelijk. De budgetcheck is namelijk in procenten omgezet, omdat hij niet altijd correct is en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Dit is tevens ook een extra service en dus geen verplichte service van KPN. Voor meer informatie stel ik voor dat u contact opneemt met onze klantenservice. U kunt ze bereiken op 1200 via uw mobiele aansluiting van KPN, en op 06 1200 1200 als u bijvoorbeeld via de vaste lijn belt. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend, vind ik nog tot daaraan toe. Maar waarom zou de weergave in procenten vaker correct zijn? Of bedoelen ze dat de klant het percentage maar lastig vindt, en denkt "het zal wel"?

Ik zou het ook wel weer in euro's willen zien. Dan wist ik namelijk precies vóórdat ik ging bellen hoe lang ik nog binnen mijn bundel kon bellen. Bij de procentuele weergave is het iedere keer maar gokken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

ik heb het idee dat het smsje van hi niet je overgebleven saldo van de vorige maand meerekent. kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Mag schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:56:
ik heb het idee dat het smsje van hi niet je overgebleven saldo van de vorige maand meerekent. kan iemand dit bevestigen?
Als ik mij niet vergis kun je paar pagina's terug lezen dat dit wel zo is.
Dus ik kan het niet bevestigen, wel ontkennen (met bijna 100% garantie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Mag schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:56:
Zou wel zo moeten zijn, zie jelle. in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op..." en jelle. in "KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo op...", en nog een bunch andere posts daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

KICK:
Ik kan al een paar dagen niet meer opvragen via 1244. Is HI er mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm ik krijg hier inderdaad ook geen sms meer terug, zal wel een storig ofzo zijn. De service staat namelijk nog wel vermeld op Hi.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Grappig dat 1266 het wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Arie-Kanarie schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:04:
KICK:
Ik kan al een paar dagen niet meer opvragen via 1244. Is HI er mee gestopt?
Nee er is een storing in het systeem, als je 1200 belt krijg je dat ook meteen te horen. Even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Tis altijd wat met Hi. Tijden werkte Hi.nl niet goed zodat je je rekening niet kon inzien. Nu weer 1200 naar de knoppe. Merkte al tijd terug dat het niet lekker ging. Kreeg regelmatig pas de volgende een sms met saldo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
ManiacsHouse schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:58:
Tis altijd wat met Hi. Tijden werkte Hi.nl niet goed zodat je je rekening niet kon inzien. Nu weer 1200 1244 naar de knoppen. Merkte al tijd terug dat het niet lekker ging. Kreeg regelmatig pas de volgende dag een sms met saldo...
1244 is en blijft een extra dienst hoor, Hi is niet verplicht deze aan jou te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Sinds 1244 onderuit is gegaan, lijkt het er dus op dat het niet mogelijk is om je saldo te raadplegen. Geprobeerd via 1200, maar dat heeft ook geen nut, omdat ze daar ook geen inzage hebben volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg. "Mijn KPN" is hetzelfde verhaal. Benieuwd hoe men het gaat dit "recht breien", aangezien het laatste smsje van afgelopen vrijdag een verkeerd tegoed toonde. (tegoed van de vorige maand was niet meegerekend) Ik heb in ieder geval weinig behoefte in een welles en nietis spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:55:
[...]

1244 is en blijft een extra dienst hoor, Hi is niet verplicht deze aan jou te leveren.
Nu nog niet nee, maar zag laatst een bericht ergens (kan het zo gauw niet vinden) dat de overheid dit wel wil gaan verplichten inclusief duidelijke facturen etc. En eigenlijk is het dwaas dat het geen verplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Vandaag hebben ze toch echt de hele dag de tijd wel gehad om dit te fixen lijkt mij. Vind dit zo zwaar kut aangezien ik nu geen inzicht heb op me saldo.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
PaulEm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:46:
Vandaag hebben ze toch echt de hele dag de tijd wel gehad om dit te fixen lijkt mij.
:') jij hebt duidelijk wel verstand van de zaken daar ja! In tegenstelling tot het mobiele/data netwerk wat er uit ligt, heeft dit natuurlijk niet echt een prioriteit he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
jelle. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:52:
[...]

:') jij hebt duidelijk wel verstand van de zaken daar ja! In tegenstelling tot het mobiele/data netwerk wat er uit ligt, heeft dit natuurlijk niet echt een prioriteit he.
mobiele/data netwerk eruit ligt? Bij mij werkte het tot noch toe gewoon allemaal nog of moet ik daar wat anders onder verstaan? :P En ja, ik vind het gewoon kut dat ik me saldo niet kan opvragen.. Heb niet zo'n zin in hoge rekeningen aan 't einde van de maand zoals je kan begrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:52:
[...]

Gezien jouw regelmatige aanwezigheid en (in mijn ogen) commentaar op andere posters, lijkt het of jij voor of bij Hi werkt. Dus dan heb jij verstand van zaken inderdaad. Zou je ons dan ook eens wat meer kunnen vertellen over wat de klant niet weet of niet hoort te weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
PaulEm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:36:
mobiele/data netwerk eruit ligt? Bij mij werkte het tot noch toe gewoon allemaal nog of moet ik daar wat anders onder verstaan? :P En ja, ik vind het gewoon kut dat ik me saldo niet kan opvragen.. Heb niet zo'n zin in hoge rekeningen aan 't einde van de maand zoals je kan begrijpen :P
Nee ik maakte een vergelijking, om te laten zien wat meer prioriteit heeft en dus wel op "een hele werkdag" gefixt kan worden.
ManiacsHouse schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:39:
Gezien jouw regelmatige aanwezigheid en (in mijn ogen) commentaar op andere posters, lijkt het of jij voor of bij Hi werkt. Dus dan heb jij verstand van zaken inderdaad. Zou je ons dan ook eens wat meer kunnen vertellen over wat de klant niet weet of niet hoort te weten? ;)
Ik werk niet voor Hi en ik heb ook geen flauw idee wat de storing inhoudt of hoelang dat gaat duren. En ook al zou ik dat wel weten, "dingen die een klant niet hoort te weten" ga ik dan natuurlijk niet op een publiekelijk forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:01:
[...]

Ik werk niet voor Hi en ik heb ook geen flauw idee wat de storing inhoudt of hoelang dat gaat duren. En ook al zou ik dat wel weten, "dingen die een klant niet hoort te weten" ga ik dan natuurlijk niet op een publiekelijk forum posten.
Ach het was maar een opmerking. Je bent soms zo steevast in je reacties dat het lijkt alsof je een goeie bron hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 22:49
Vrijdag kon ik mijn rekening nog wel inzien bij de kpn, maar toen klopte mijn saldo al niet meer, mijn beltegoed wat vorige maand over was stond er niet meer op.

Nu staat er een foutmelding op de site van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
ManiacsHouse schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:39:
Ach het was maar een opmerking. Je bent soms zo steevast in je reacties dat het lijkt alsof je een goeie bron hebt.
Ik ben wel werkzaam in die branche maar niet direct bij Hi zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301496

jelle. schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:55:
[...]1244 is en blijft een extra dienst hoor, Hi is niet verplicht deze aan jou te leveren.
Waarom is het een extra dienst? Het is toch op zich wel redelijk om te verwachten van de provider dat je inzicht kan hebben in je verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 301496 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:53:
[...]

Waarom is het een extra dienst? Het is toch op zich wel redelijk om te verwachten van de provider dat je inzicht kan hebben in je verbruik?
Redelijk is het zeker, maar niet verplicht.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Saldo 1244 is weer up & running trouwens. Sneller een berichtje terug dan ooit tevoren lijkt wel :D

[ Voor 11% gewijzigd door jelle. op 21-10-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:50
Het is ook overal wat! Bij vodafone ook maanden geen inzicht gehad, en bij T-mobile werkt het ook niet hoor ik van vrienden.
Ben over 5 dagen ook HI klant, dus dan mag ik het van dichtbij meemaken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 09:07
ik probeer net zelf mijn saldo op te vragen door "saldo" naar 1244 te sms'en maar nu krijg ik de hele tijd hetzelfde bedrag te zien, en bij mijn internetbundel staat 0,00
ik heb ook geprobeerd een sms te sturen en daarna te kijken naar mijn saldo maar dan is mij saldo nog steeds hetzelfde, er verandert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
oddish2211 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:16:
ik probeer net zelf mijn saldo op te vragen door "saldo" naar 1244 te sms'en maar nu krijg ik de hele tijd hetzelfde bedrag te zien, en bij mijn internetbundel staat 0,00
ik heb ook geprobeerd een sms te sturen en daarna te kijken naar mijn saldo maar dan is mij saldo nog steeds hetzelfde, er verandert niets.
Er zit een vertraging van een paar uur in. Je Eindeloos Online / Surf & Mail Totaal bundel staat altijd op 0,00 MB twv 0,00 euro, tenzij je in het buitenland data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354131

Anoniem: 137469 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:21:
Afbeeldingslocatie: http://www.wa.la/SAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/TAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/UAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/VAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/WAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/X
Sinds 1244 onderuit is gegaan, lijkt het er dus op dat het niet mogelijk is om je saldo te raadplegen. Geprobeerd via 1200, maar dat heeft ook geen nut, omdat ze daar ook geen inzage hebben volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg. "Mijn KPN" is hetzelfde verhaal. Benieuwd hoe men het gaat dit "recht breien", aangezien het laatste smsje van afgelopen vrijdag een verkeerd tegoed toonde. (tegoed van de vorige maand was niet meegerekend) Ik heb in ieder geval weinig behoefte in een welles en nietis spelletje.
1244 vandaag ook niet bereikbaar. Gebeurt wel vaak, (of het ligt aan mij). Had ook hetzelfde. Tegoed van de vorige maand was niet meegerekend. Gebeld en uiteindelijk wel weer goedgekomen gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 354131 op 08-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194030

Al geruime tijd probeer ik het actuele saldo van mijn Hi telefoon abonnement op te vragen.
Ook na vele SMS'jes als checken van mijn saldo op Hi online, krijg ik al meer dan 6 weken het zelfde saldo opgegeven. Terwijl de telefoonrekeningen zijn steeds anders zijn en ook nog eens torenhoog zijn door het onjuist verstrekte saldo tegoed.

De klantenservice zegt steeds het zelfde: "het is een storing, we werken er aan".
Dat is dus nu al meer dan zes weken.

Mede door de toezegging van Hi dat zij voor een inzichtelijke saldo-overzicht online konden zorgen heb ik dit abonnement afgesloten.

Vraag is nu: is dit wanprestatie of toch nog overmacht??
:( :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste