KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo opvragen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 85.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205911

RobbertC schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:39:
Nee, dat kan nu dus ook al. Je hebt € 0,99 verbruikt tot nu toe.
Waarom staat er dan gprs bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
GPRS = internetverbruik, je hebt internet gebruikt op je mobiel met je nieuwe simkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbertC schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:04:
GPRS = internetverbruik, je hebt internet gebruikt op je mobiel met je nieuwe simkaartje.
Mischien stomme vraag hoor maar waarom staat er niet gewoon de telefoonkosten? Nu staat er gprs kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De belkosten en data kosten worde apart gespecificeerd, handig toch ? GPRS is de dataverbinding die gebruikt is om verbinding een internetverbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingrichard47 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:34:
De belkosten en data kosten worde apart gespecificeerd, handig toch ? GPRS is de dataverbinding die gebruikt is om verbinding een internetverbinding te maken.
Ja en hoe zie ik de belkosten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je hebt dus al wel gebeld met dat abonnement ? Dan is het raar dat dat er niet bij staat, hoort namelijk wel gewoon zo. Als je nog niet gebeld hebt dan staat het er uiteraad ook niet bij.

Bij mij bijv. staat dit in het smsje (KPN € 30):

Melding KPN Mobiel 30:
Uw tegoed is € 23,47
Verbruik is € 6,53 (incl. 0MB) sinds factuur 17 oktober

Ik heb geen GPRS gebruikt, maar als ik dit wel zou doen dan wordt '(incl. 0MB)' volgens mij vervangen door '(GPRS: x,xx MB € x,xx). Gezien dat jij momenteel geen belbundel hebt wordt je resterende tegoed ook niet vermeld, enkel wat verbruikt is. Als je dus wel al gebeld hebt dan is het raar dat het er niet bijstaat, zou volgens mij wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197268

Ik heb gister me abbo verlengt en als ik me saldo opvraag krijg ik het in % ipv euro's hoe kan ik dit weer ongedaan maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239115

Bij HI gaat dat automatisch op die manier (tegenwoordig). Je moet er trouwens rekening mee houden dat je niet meteen na een lang gesprek je saldo opvraagt en dan merkt dat je nóg veel meer hebt, het duurt even qua verwerking :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een studenten abbo en nu zie ik wel euro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244504

Afgelopen donderdag is mijn abonnement ingegaan. Als ik mijn saldo opvraag krijg ik de volgende informatie:

99% van het saldo over tot factuur 11 december.

Betekent dit dat mijn nieuwe maand op 11 december in gaat en dat ik dan de overige 99% van mijn oude beltegoed vanaf 6 december meeneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja. Maar, het meegenomen tegoed is wel maar 2 maanden geldig geloof ik.

Ik weet alleen niet hoe dat dan in procenten wordt weergegeven. Ik zie namelijk mijn beltegoed in euro's, veel fijner imho. (studenten abonnement, sim only)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Anoniem: 244504 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:37:
Afgelopen donderdag is mijn abonnement ingegaan. Als ik mijn saldo opvraag krijg ik de volgende informatie:

99% van het saldo over tot factuur 11 december.

Betekent dit dat mijn nieuwe maand op 11 december in gaat en dat ik dan de overige 99% van mijn oude beltegoed vanaf 6 december meeneem?
Hij loopt deze maand volgens mij nog niet helemaal goed, zowieso begint bij Hi je maand op het moment dat je abo start, niet altijd de 1e van de maand

Anoniem: 244504

GrooV schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:01:
[...]

Hij loopt deze maand volgens mij nog niet helemaal goed, zowieso begint bij Hi je maand op het moment dat je abo start, niet altijd de 1e van de maand
Nu snap ik er niets meer van. Mijn abonnement is 6 december ingegaan. Op 10 december had ik nog 98% over van mijn beltegoedbundel tot factuur op 11 december. Nu is het de 13e en heb ik nog 99% over van mijn beltegoedbundel tot factuur op 16 januari.

De hi-site zegt het volgende: "als je een abonnement afsluit na de eerste van de maand krijg je een hoeveelheid bundeltegoed die aangepast is aan de startdatum van je abonnement. Ook het abonnementsbedrag dat je die maand moet betalen is afhankelijk van de datum van ingang van je abonnement. Als je bijvoorbeeld op 10 oktober een abonnement afsluit, zijn er die maand nog 21 dagen waarover je naar verhouding belminuten ontvangt en abonnementskosten betaalt"

Dus in mijn geval begon mijn abonnement op 6 december en de maand eindigde op 11 december, waardoor ik een kleiner tegoed had en dus ook minder mee nam naar de volgende maand? Of zal de factuurdatum van 11 december voor de maand november gelden en dat ik dus nog steeds in de maand december zit?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 244504 op 13-12-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246376

1244 werkt weer eens niet. Krijg geen SMS terug (zie ook de berichten in dit topic in juli).
Ook als iemand mij een bericht stuurt komt deze niet over. Berichten die ik stuur komen wel aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20
Even 'n ander vraagje wat betreft HI zodat ik niet een nieuw topic hoef te openen.

Maar is het zo dat je bij HI net zoals bij Orange de belminuten/smsjes uit één bundel hebt (het pre-paid idee zeg maar)? Zoja, mochten er minuten/smsjes overblijven worden deze dan meegenomen naar de volgende maand?

Wat is het verschil tussen KPN HI en Flexibel?

Ben namelijk aan 't denken om over te stappen van Orange naar HI

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb sinds maandag (24-12) een Hi 7.50 abonnement (75min/150sms) alleen als ik nu saldo naar 1244 sms krijg ik dit terug:
Melding Hi SMS
SimOnly 7,50:
Uw tegoed is €22,44
tot factuur 07 januari

Maar ik zie geen enige logica in het bedrag, ik weet dat er altijd het beltegoed wordt weergegeven met de tarieven buiten de bundel, maar dat zou betekenen dat ik ipv 7.50, 18 euro beltegoed per maand heb...maar het is dus nóg meer.
Ook snap ik niet wat "tot factuur 07 januari" wil zeggen?

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een beetje hetzelfde.
Een sim only van 15 euro ( 220 minuten )
in ca 3 maanden tijd, gewoon gebeld, sms etc maar nu wel ca 90 euro aan beltegoed staan( dus bijna het dubbele van het abbo-geld). Duidelijk is het me niet, maak me er ook niet druk om.Ik hou het wel een beetje in de gaten natuurlijk.

factuur tot 07 januari wil zeggen dat per 07 januari een nieuwe factuur gemaakt gaat worden. Inderdaad een beetje vreemde datum als je op 24 december je abbo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 16:53

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik vind het eigenlijk best wel irritant dat je het in percentages bij hi binnenkrijgt.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
erikafoort schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:55:
Ik heb een beetje hetzelfde.
Een sim only van 15 euro ( 220 minuten )
in ca 3 maanden tijd, gewoon gebeld, sms etc maar nu wel ca 90 euro aan beltegoed staan( dus bijna het dubbele van het abbo-geld). Duidelijk is het me niet, maak me er ook niet druk om.Ik hou het wel een beetje in de gaten natuurlijk.

factuur tot 07 januari wil zeggen dat per 07 januari een nieuwe factuur gemaakt gaat worden. Inderdaad een beetje vreemde datum als je op 24 december je abbo hebt.
Het wordt nu nog gekker, ik heb er plots weer 20 euro bij gekregen terwijl de datum nog op 07 januari staat :? Ik heb er opzich geen problemen mee, behalve als ik straks opeens dubbel betaal ofzo (want ik krijg het toch nooit op).

En die site doet het ook nooit, nu is opeens het hele vak om in te loggen verdwenen...

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 07-01-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:02
Jazzle schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Het wordt nu nog gekker, ik heb er plots weer 20 euro bij gekregen terwijl de datum nog op 07 januari staat :? Ik heb er opzich geen problemen mee, behalve als ik straks opeens dubbel betaal ofzo (want ik krijg het toch nooit op).

En die site doet het ook nooit, nu is opeens het hele vak om in te loggen verdwenen...
Dat heeft vast hiermee te maken..
Inloggen niet mogelijk Helaas is het vanwege werkzaamheden niet mogelijk om in te loggen op Mijn Hi. Probeer het later vandaag nogmaals.

De groeten van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij mij doet het opvragen van m'n saldo ook al enige tijd vreemd, sinds ongeveer 3 december staat er dat m'n bundeltegoed tot 14 januari loopt. Da's dus zo'n 6 weken. Nou ja, ik zie de specificatie wel tegemoet, en als er iets niet klopt ga ik wel bellen...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51
De factuur indeling van KPN begrijp ik ook niks van. Ik heb een 10 euro/maand abo en krijg elke maand iets van 35 euro belminuten. Ik heb het een keer opgezocht en hier is een verklaring:
http://hi.custhelp.com/cg...XNhbGRv&p_li=&p_topview=1

Vage manier van factureren mja zolang ik elke maand een factuur krijg rond de 10 euro vind ik het best.

Overigens vind ik het wel ruk dat je de online facturen alleen van vorige maanden (en dus op papier al hebt) kan bekijken, bij Vodafone is de info van je gebruik realtime. Mja, die hele Hi site is zwaar huilen dus ik kom er nooit en zie elke maand de factuur wel verschijnen. Gaat overigens al 2 jaar prima naar wens.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Saldo opvragen doet het weer eens niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Sterker nog, ik kan helemaal geen smsjes versturen. Omgeving Rotterdam centrum.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Reinier

\o/

Hier ook: geen sms'jes versturen (Amersfoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Reinier schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:52:
Hier ook: geen sms'jes versturen (Amersfoort).
Verrek...

Ze worden hier wel "verzonden" maar zodra ik bij rapporten ga kijken staat alles wat ik gestuurd heb nog op onderweg...

lekker is dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:31

sanzut

It's always christmas time

Het werkt hier intussen nog steeds niet...
SMSen werkte hier maandag avond niet, maar dat was maar 15 minuten ofzo. Echter krijg ik van mijn Saldo smsjes helemaal geen reactie.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
sanzut schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:14:
Het werkt hier intussen nog steeds niet...
SMSen werkte hier maandag avond niet, maar dat was maar 15 minuten ofzo. Echter krijg ik van mijn Saldo smsjes helemaal geen reactie.

Meer mensen met dit probleem?
Yup, hierzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Werkt hier wel..
Niet in % maar in euro (zal wel komen doordat ik kpn mobiel heb ;))

Waarbij mijn tegoed, op de laatste dag van de perdiode (gisteren opgevraagd, factuur vanaf 5 maart) het dubbele bedroeg van een maandelijkse bundel.. :P

Edit: de keren dat ik een fout kreeg, was het doordat ik naar 1233 stuurde (voicemail :'))

[ Voor 16% gewijzigd door Tonkey op 06-04-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Mensen, wederom is het erg vervelend als een provider een storing heeft maar ga dan niet allemaal hier melden dat hij het bij jou ook niet of juist wel doet. Probeer andere te helpen en je post te onderbouwen en het is dus gewenst dat je bijdraagt aan dit topic adhv tipcs en truucs. Posts die hierna worden gepost met alleen "hier doet hij het ook niet of juist wel" worden getrashed!

Verder ga ik er vanuit dat iemand al KPN heeft gesproken hierover, wat zegt die? En als ze gesloten zijn anders even tot morgen afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
Melding Hi Soms Online: Verbruik: 0,000MB. t.w.v. €0,99 sinds factuur 05 maart

:?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180373

ik heb een 15 euro abbonement bij hi, als ik mijn saldo opvraag krijg ik te zien dat ik nog 90,- heb.. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 180373 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:46:
ik heb een 15 euro abbonement bij hi, als ik mijn saldo opvraag krijg ik te zien dat ik nog 90,- heb.. hoe kan dit?
Misschien moet je dat even aan Hi zelf vragen.

Gezien het feit dat het al een tijd blijkbaar niet lekker werkt, gok ik dat ze bij Hi gewoon aan het prutsen zijn. Hier krijg ik namelijk ook rare waarden te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 16-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Sinds vanmiddag is mijn abbo bij de kpn actief gegaan, als ik naar 1244 bel krijg ik het keuze menu te horen waarna ik optie 1 kies, Hier hoor ik even niks en dan word mij gevraagd of ik mijn saldo weer opnieuw wil horen.

Dit werkt ook niet.

Een sms versturen met het woord Saldo, werkt ook niet.

Ik zou graag willen weten hoeveel smsjes ik nog kan versturen, en of mijn internet verbinding goed is ingesteld, aangzien ik niet op extra kosten zit te wachten.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Toen ik 2 maanden geleden een nieuw toestel met mijn simkaart er in aanzette kreeg ik gelijk allerlei smsjes voor het instellen van wap/imode/gprs en de juiste sms instellingen etc.

Als het vandaag pas ingegaan is zou ik het nog even afwachten, wellicht wordt het saldo systeem pas later ingeschakeld.

Zowiezo kan ik niet zien hoe lang ik nog kan bellen of hoeveel smsjes ik kan versturen, ik krijg alleen een smsje met je hebt nog bedrag x aan tegoed tot een bepaalde datum.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
marccom schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:30:
Toen ik 2 maanden geleden een nieuw toestel met mijn simkaart er in aanzette kreeg ik gelijk allerlei smsjes voor het instellen van wap/imode/gprs en de juiste sms instellingen etc.

Als het vandaag pas ingegaan is zou ik het nog even afwachten, wellicht wordt het saldo systeem pas later ingeschakeld.

Zowiezo kan ik niet zien hoe lang ik nog kan bellen of hoeveel smsjes ik kan versturen, ik krijg alleen een smsje met je hebt nog bedrag x aan tegoed tot een bepaalde datum.
instellingen hangen van je toestel af.. als ze je toestel herkennen en er instellingen voor hebben krijg je ze inderdaad toegestuurd!

zo niet dan krijg je er niet 1 :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Dan vraag je ze opnieuw aan: http://www.hi.nl/web/show/id=250150

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zit sinds gister bij KPN icm eindeloos online en flexibel 27.50.

De sms werkt nu alleen zie ik kosten staan voor mijn internet + het aantal kb's ? En ook kosten voor het bellen zeg maar.

Is het niet zoals bij tmobile dat ik gewoon kan opvragen hoeveel uur/minuten ik nog kan bellen, en smsen?

En ik betaal 10euro voor onbeperkt internet, hoe kan het dan dat ze mij toch kosten in rekening brengen? Heb de juiste instellingen en dergelijke.

Morgen maar is contact op nemen met de Klantenservice

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 18:08

jelle.

Product Owner
shameblaster schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:46:
Morgen maar is contact op nemen met de Klantenservice
Ik zou gewoon even je eerste factuur afwachten. Ik merk wel vaker dat de 'eerste maand' wat betreft saldo-sms niet altijd even goed werkt, klanten zien bijvoorbeeld kosten voor mobiel internet terwijl ze inderdaad Surf & Mail Totaal/Eindeloos Online hebben. Je hoeft je echter pas zorgen te maken als je dat op de factuur terugziet (wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Ik heb net mijn eerste factuur gehad en heb wel degelijk de datakosten doorberekend gekregen die ik zag als ik het saldo opvroeg, ook al heb ik eindeloos online. Ik heb ergens gelezen (maar kan het niet zo snel vinden) dat zolang je nummer niet overgezet is en je wel gebruik maakt van het HI abbo met een tijdelijk nummer de kosten wel worden doorberekend.

Ik heb de afgelopen dagen veel internet gebruikt en tot nu toe zie ik bij het opvragen van het saldo 0,00 euro staan. Het lijkt dus te komen door het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

marccom schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:30:

Ik ga er even vanuit dat je een Hi-abbonement hebt. Want ik heb ervaringen met Hi-abbo's waarvan het toch wel even nuttig is dat ik die deel.
Long story short, de afdeling contractverwerking maakt er een zooitje van. Heel veel contractmutaties komen niet door, en je moet er herhaaldelijk achteraan. Maar in de winkels zijn ze wel erg behulpzaam. Voor de mensen die geinteresseerd zijn in concretere informatie: ik heb 5 keer opnieuw naar de winkel gemoeten om 3 contractmutaties alsnog vast te laten leggen.
Mochten mensen zich nog afvragen: ik heb een Hi X abbonement, en 'hij' zegt dat mijn bundeltegoed nog X + Y (met Y > X) is. Hoe kan dat? Nou dat kan, omdat je bundeltegoed altijd groter is dan je maandelijkse abbonementskosten. Omgerekend in belminuten krijg je wat in je contract staat, maar Hi houdt er van een vast tarief te hanteren voor alle abbo-vormen. Dit tarief keer het aantal belminuten is dan je bundeltegoed.
Je kunt je tegoed meenemen naar de volgende maand, maar niet meer dan het bundeltegoed wat je in een maand krijgt. Dus stel, in maand 1 heb je 50e bundeltegoed (je eerste maand), en houdt 10e over. Dit neem je mee, en je hebt in maand 2 60e. Stel dat je in maand 2 maar voor 5e belt, dan heb je aan het eind 55e bundeltegoed over. Hiervan gaat maar 50e mee naar maand 3.
Voor de studenten met een Hi-abbonement onder ons: ik ga er vanuit dat het al bekend is, maar blijkbaar heb ik ook een aantal maanden onder een rots geleefd, want ik wist het niet. Ga met je OV langs de tele-toko van Hi, en laat hem omzetten in een student-abbonement. Scheelt weer 20% op je maandelijkse kosten.

Verder zag ik nog iemand zeggen: er staat verbruik 0.000MB tv X.XXeuro (groter dan 0). Streaming betaalt men per minuut, buiten de evt databundel.

Als ik een goedbedoeld advies mag geven: als er iets is wat niet logisch is, ga er meteen bovenop zitten. Heeft me aardig wat tientjes gekost omdat ik dat in het begin niet deed (ze waren "vergeten" mijn dataabbonement te activeren, ik mocht mijn dataverbruik betalen. ookal werd dat later weer vergoed), en meestal is het personeel erg bereidwillig.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 16-07-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:35:
[...]

Misschien moet je dat even aan Hi zelf vragen.

Gezien het feit dat het al een tijd blijkbaar niet lekker werkt, gok ik dat ze bij Hi gewoon aan het prutsen zijn. Hier krijg ik namelijk ook rare waarden te zien.
Ik heb een theorie, zie hiervoor ook mijn vorige post (ja, ik had mijn vorige post kunnen editen, maar dit leek me overzichtelijker). Stel je betaalt 15e per maand aan Hi. Het zou kunnen dat je een Hi-30 abbo hebt, met de eerste 6 of 12 maanden 50% korting. Met een Hi-30 abbo is je bundeltegoed zo'n 45e per maand schat ik. Neem dit mee naar de volgende maand, en voila: 90. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
ParaNoiMia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:39:
Ik heb net mijn eerste factuur gehad en heb wel degelijk de datakosten doorberekend gekregen die ik zag als ik het saldo opvroeg, ook al heb ik eindeloos online. Ik heb ergens gelezen (maar kan het niet zo snel vinden) dat zolang je nummer niet overgezet is en je wel gebruik maakt van het HI abbo met een tijdelijk nummer de kosten wel worden doorberekend.

Ik heb de afgelopen dagen veel internet gebruikt en tot nu toe zie ik bij het opvragen van het saldo 0,00 euro staan. Het lijkt dus te komen door het bovenstaande.
Ja dat lijkt me ook nogal logisch he :X Ik neem aan dat je het hebt over abo portering? Laten we even uitgaan van het geval dat Hi de opzegging van je oude abonnement heeft verzorgd, dan zit je inderdaad nog 3 maanden bij je oude provider (daar betaal je ook nog aan) en je Hi abonnement gaat pas in wanneer je weg bent bij je oude provider en Hi het nummer heeft overgenomen. Tot die tijd betaal je ook niets aan Hi. Ga je toch gebruik maken van je Hi SIM-kaart dan betaal je inderdaad verbruikskosten.

Hetzelfde geldt overigens voor prepay-porteringen, je Hi abonnement gaat pas in na een succesvolle nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 244445 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:44:
Voor de studenten met een Hi-abbonement onder ons: ik ga er vanuit dat het al bekend is, maar blijkbaar heb ik ook een aantal maanden onder een rots geleefd, want ik wist het niet. Ga met je OV langs de tele-toko van Hi, en laat hem omzetten in een student-abbonement. Scheelt weer 20% op je maandelijkse kosten.
Mag ik hierbij even benadrukken dat Hi studenten abonnementen uitsluitend nog mogelijk zijn in Hi winkels (of online, maar dan alleen met CV of nieuw abo). Je kunt wel leuk een Primafoon binnenstappen maar we kunnen daar simpelweg geen "Hi X student" selecteren.

Overstappen is ook mogelijk als je huidige contract (Hi abonnement) nog loopt, althans dat is wat ik opmaak uit de Hi website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelle. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:54:
[...]

Mag ik hierbij even benadrukken dat Hi studenten abonnementen uitsluitend nog mogelijk zijn in Hi winkels (of online, maar dan alleen met CV of nieuw abo). Je kunt wel leuk een Primafoon binnenstappen maar we kunnen daar simpelweg geen "Hi X student" selecteren.

Overstappen is ook mogelijk als je huidige contract (Hi abonnement) nog loopt, althans dat is wat ik opmaak uit de Hi website.
Over je eerste alinea: dat mag je. Maar ergens, als Hi-klant en student ligt het volgens mij voor de hand om naar een Hi-winkel te gaan. In mijn beleving zijn die ook veel meer studentgericht.
Wat dat tweede betreft: inderdaad. Gewoon even binnenlopen, kopie van OV, contractje tekenen. En nog 2 keer weer daar heen gaan om duidelijk te maken dat het de vorige keer niet gelukt is in mijn geval.
Wel leuk trouwens dat als je SALDO naar 1244 SMS't om je saldo op te vragen, je die gewoon in harde euro's te zijn krijgt, niet in procenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 16-07-2008 22:58 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 244445 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:57:
Over je eerste alinea: dat mag je. Maar ergens, als Hi-klant en student ligt het volgens mij voor de hand om naar een Hi-winkel te gaan. In mijn beleving zijn die ook veel meer studentgericht.
Helemaal met je eens, maar toch heb ik regelmatig klanten gehad die een Hi studenten abonnement wilde afsluiten in een Primafoon. Dat was overigens ook mogelijk na de introductie van die abonnementen, maar ergens sinds begin dit jaar niet meer.
Wel leuk trouwens dat als je SALDO naar 1244 SMS't om je saldo op te vragen, je die gewoon in harde euro's te zijn krijgt, niet in procenten.
Jeps, viel mij ook op toen ik overstapte van 'normaal' abonnement naar studenten abonnement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
  • Laatst online: 20:59
jelle. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:01:
[...]

Helemaal met je eens, maar toch heb ik regelmatig klanten gehad die een Hi studenten abonnement wilde afsluiten in een Primafoon. Dat was overigens ook mogelijk na de introductie van die abonnementen, maar ergens sinds begin dit jaar niet meer.

[...]

Jeps, viel mij ook op toen ik overstapte van 'normaal' abonnement naar studenten abonnement :)
Ik krijg het gewoon in procenten hier... 8)7 (hi 30 abo.)

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
lennartkocken schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:07:
Ik krijg het gewoon in procenten hier... 8)7 (hi 30 abo.)
Dan heb je dus geen studenten abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelle. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:08:
[...]

Dan heb je dus geen studenten abonnement...
Misschien wel meegemaakt wat ik ook heb meegemaakt. Heb je uberhaupt dat ding aangevraagd? Zo ja: weer naar de winkel. Volgende dag nog niet? Weer naar de winkel. Is kut, maar ik heb het ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmm.. als simonly klant ( ergens augustus 2009 afloop ) maak ik vast geen kans meer op studenten korting tot het einde van mn contract? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
jelle. schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Ja dat lijkt me ook nogal logisch he :X Ik neem aan dat je het hebt over abo portering?
Hetzelfde geldt overigens voor prepay-porteringen, je Hi abonnement gaat pas in na een succesvolle nummerportering.
Dat laatste was bij mij het geval, van prepay naar abo, ik zeg ook niet dat het onlogisch is :)
Ik had er zelf al rekening mee gehouden, dus ik was maar een paar euro kwijt voor ruim 3Mb dataverkeer. Ik zag in de saldo sms die kosten al staan, vanaf de nieuwe factuur staat het nog altijd op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:
Dat laatste was bij mij het geval, van prepay naar abo, ik zeg ook niet dat het onlogisch is :)
Ah sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je half op shameblaster reageerde en dus ook met een 'probleem' zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
jelle. schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Ah sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je half op shameblaster reageerde en dus ook met een 'probleem' zat :)
Hehe nee hoor, ik gaf hoopte ik een verklaring voor wat hij zag ;) Ik ben verder supertevreden met mijn Hi (wel jammer dat je saldo inderdaad in percentages gaat ipv bedragen, maar ach, 0% is ook op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]

Hehe nee hoor, ik gaf hoopte ik een verklaring voor wat hij zag ;) Ik ben verder supertevreden met mijn Hi (wel jammer dat je saldo inderdaad in percentages gaat ipv bedragen, maar ach, 0% is ook op :P )
Maar je zult je altijd afvragen... is dit nou X% van mijn maandelijkse bundeltegoed of X% van het maandelijkse bundeltegoed + wat je over had van vorige maand
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 244445 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Maar je zult je altijd afvragen... is dit nou X% van mijn maandelijkse bundeltegoed of X% van het maandelijkse bundeltegoed + wat je over had van vorige maand
:9
Dat laatste. Want mijn bundeltegoed in euro's wordt ook aangevuld als ik iets over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje:

*tring-tring* "Onbekend nummer" belt! Ik neem op. "Goedenmiddag, meneer (ik), u spreekt met (naam vergeten) van Hi". Op dat moment druk ik perongeluk weg. Nooit weer iets van gehoord.
Ik was net terug uit het buitenland. Heb eea aan data gebruikt en af en toe gebeld, maar zeker niet meer dan 50 eenheden.
Ik SMS "saldo" naar 1244 en zie ondanks mijn Eindeloos Onlinebundel dataverbruik twv E40,nogwat staan, en dat lijkt me logisch: ik was in het buitenland.
Mijn vraag in twee delen:

* Stel ik heb iets raars gedaan waardoor ik op een een data-rekening van honderden euro's kan rekenen. Kunnen er datakosten niet in dit bedrag staan wat ik via SMS ontvang?
* Stel ik heb te veel gebeld of gesmst waardoor mijn rekening zo hoog is, is dan het enige wat ze doen een telefoontje, en niet opnieuw proberen als het misgaat? Of is het gewoon reclame?

Las net iets over E2400,- rekening, enneh... ik knijp hem een beetje! Kon geen gepast topic vinden, maar iemand enig idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Hmm... kun je misschien aan de hand van de datateller op je mobiele telefoon nagaan hoeveel je hebt verbruikt? Op de KPN site staan de roaming kosten, dan kun je wellicht een idee krijgen of die 40 euro klopt of niet.

Dat je 'verborgen' kosten hebt lijkt me eigenlijk niet zo heel aannemelijk. Zorg je echt voor een bizarre telefoonrekening dan bestaat er inderdaad wel zoiets als Risicobeheer die je dan opbellen of er soms iets aan de hand is, maar ik geloof dat dat vanuit KPN gaat (pin me daar echter niet op vast). Het meest logische is inderdaad reclame, ik ben ook wel eens vanuit Hi benaderd voor extra bundels enzovoort.

Je zou eventueel nog klantenservice kunnen proberen, alhoewel ik betwijfel of zij ook lopende rekeningen kunnen zien... maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Laatst online: 03-06 14:56
SMSfreakie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:15:
hmm.. als simonly klant ( ergens augustus 2009 afloop ) maak ik vast geen kans meer op studenten korting tot het einde van mn contract? :P
Ja ook voor een simonly kan je aanspraak maken op die studentenkorting.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 10:45
Nou ik dacht laat ik het ook eens opvragen op me nieuwe Samsung F480. Krijg ik te zien dat ik "Hi Soms Online" heb, ipv "Hi Eindeloos Online" (wat ik inmiddels al 4 maanden heb)
Melding Hi Soms Online: Verbruik 6,110MB. t.w.v €10,79 sinds factuur 30 juli
Schiet mij maar lek 8)7

Alles is netjes ingesteld met de sms berichten die je krijgt als je de telefoon voor het eerst opstart, heb het zelfs nog vergeleken met mijn oude telefoon...en het komt overeen.

Lijkt mij toch niet dat zo'n internet abbo toestel gebonden is? |:(

edit: ook krijg ik op me nieuwe telefoon te zien hoeveel euro bel/sms tegoed ik over heb met mijn Hi 30 abbo. Voorheen, op me oude telefoon, was dit alleen in procenten....

[ Voor 15% gewijzigd door JorzoR op 02-08-2008 23:41 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]

Ik heb 14 julie verlengt HI en kon ff geen saldo 1244 meer opvragen,moest wachten tot volgende maand
Nu kan het weer sinds 1 aug en het is niet meer in procenten maar € ,mijn collegas die nog niet verlengt hadden hebben het nog in %.
Wat wel vreemd is,dat op mijn rek.specificatie vanaf 14 julie de smsjes geen 0.10 kosten maar 0.21 ?? weet iemand hoe dát kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
rooie60 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:12:
Wat wel vreemd is,dat op mijn rek.specificatie vanaf 14 julie de smsjes geen 0.10 kosten maar 0.21 ?? weet iemand hoe dát kan?
Gevalletje van je sms-jes verdubbelen lijkt me... vanaf 1 juli 2008 heeft Hi de bel&sms-abonnementen geintroduceerd waarbij standaard 1 belminuut 1 smsje is. Gratis verdubbelen van het aantal sms-jes (zoals de oude Hi-abonnementen) kan dan via "dubbel aan" naar 1266 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik heb de week na verlenging ook mijn sms verdubbelaar geactiveerd klopt,maar wat wil dat nu zeggen dan?snap het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
rooie60 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:47:
Ik heb de week na verlenging ook mijn sms verdubbelaar geactiveerd klopt,maar wat wil dat nu zeggen dan?snap het niet?
Ik was in de veronderstelling dat je dat nog niet had gedaan, dat zou het tarief dan kunnen verklaren. Maar als je dat wel hebt gedaan lijkt het me verstandig even 1200 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Jawel,maar een week ná mijn verlenging pas (21ste) en op specificatie staat vanaf 14 juli al gelijk (dag van verlenging) zoveel meer voor n smsje?
Maar wat wilt het zeggen,betaal ik nu meer dus voor een smsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
rooie60 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:32:
Jawel,maar een week ná mijn verlenging pas (21ste) en op specificatie staat vanaf 14 juli al gelijk (dag van verlenging) zoveel meer voor n smsje?
Maar wat wilt het zeggen,betaal ik nu meer dus voor een smsje?
Wanneer je verdubbelt zijn de smsjes pas vanaf dat moment de helft zo goedkoop, dus wanneer heb je dat gedaan? Als je een bevestiging hebt gehad van de verdubbeling zou je gewoon dat lage tarief moeten betalen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Bij mij is de prijs dus verdubbelt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
rooie60 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:16:
Bij mij is de prijs dus verdubbelt!?
Sinds 1 juli heeft Hi de nieuwe abonnementen geintroduceerd. Standaard is hierbij een belminuut even duur als een smsje. Je krijgt echter de kans om gratis het aantal smsjes te verdubbelen, wat dus inhoudt dat een smsje de helft zo goedkoop wordt t.o.v. een belminuut (zo was het ook in de oude abonnementen).

Als jij verdubbeld hebt zoals op de link die ik je gaf staat beschreven, dan lijkt mij er niets aan de hand. Mocht je op de komende factuur nu nog steeds het verkeerde tarief zien dan kun je beter even naar de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Vandaag liep de maandperiode weer af, stuurde even zon saldo smsje naar 1244 en kreeg nu een berichtje terug dat mn saldo tot 9 september 0,00 euro is.

Zoveel heb ik niet verbeld in 1 dag... Iemand?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
marccom schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:54:
Vandaag liep de maandperiode weer af, stuurde even zon saldo smsje naar 1244 en kreeg nu een berichtje terug dat mn saldo tot 9 september 0,00 euro is.

Zoveel heb ik niet verbeld in 1 dag... Iemand?
Ja hecht even geen waarde aan die saldo informatie, ik heb gisteren en vrijdag veel klanten gehad met niet kloppende tegoeden. Bijvoorbeeld dat het tegoed in één dag 30 euro minder was geworden zonder dat er gebeld of gesmst was.

Wordt vanzelf wel weer gefixt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
jelle. schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:28:
[...]

Sinds 1 juli heeft Hi de nieuwe abonnementen geintroduceerd. Standaard is hierbij een belminuut even duur als een smsje. Je krijgt echter de kans om gratis het aantal smsjes te verdubbelen, wat dus inhoudt dat een smsje de helft zo goedkoop wordt t.o.v. een belminuut (zo was het ook in de oude abonnementen).

Als jij verdubbeld hebt zoals op de link die ik je gaf staat beschreven, dan lijkt mij er niets aan de hand. Mocht je op de komende factuur nu nog steeds het verkeerde tarief zien dan kun je beter even naar de klantenservice bellen.
Ik ga het in de gaten houden dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
De dag dat ik verlengde werden de smsjes 21 cent,dat duurde 3 dagen lang,de dag dat ik de verdubbelaar aanzette was het weer 11 cent.(3 dg later)
Man van primafoon zei dat dat komt door de nieuwe abonnementen van HI,het was altijd dus al zo(11 cent) maar als je verlengt verval je weer in oude,totdat je sms verdubbelaar aanzet.
case closed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik gebruik dit nu ook zon 1,5 tot 2 jaar en het werkt tot nu toe best goed. Het is natuurlijk niet helemaal realtime (wordt volgens mij maar paar keer per dag geupdate) maar daar kan ik wel meeleven.
Maar nu heb ik toch iets leuks, het is sinds zaterdagochtend. Ik stuur Saldo naar 1244 en krijg een sms terug met daarin de volgende tekst:
Melding HI SMS SimOnly 15: Uw tegoed is €NaN tot factuur 22 september.

Hoeveel beltegoed heb ik nu, oneindig? ;) of heeft iemand bij Hi de database verminkt en alfanumeriek tekens in de kolom beltegoed gezet? :P
Zijn er meer die dit hebben?

De tekst is verder hetzelfde als altijd.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Heb ik ook momenteel, storing ofzo, heb het wel eens vaker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251998

Ja heb ik nu ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:19
Bel eens naar 1244, keuzemenu 1, wat zegt die dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

krijg nu als ik een sms stuur naar 1244: uw saldo is Nan tot factuur 17 sept.

WTF is Nan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
NaN = Not a Number :) Wikipedia: NaN

[ Voor 43% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-08-2008 11:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

They were like "yes we have storing the last 24 hours"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Waarom heeft de 1 NaN en de ander gewoon een bedrag? 2 collegas hebben het zoals het hoort ,ik en nog n ander hebben NaN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Opera crashte toen ik klikte op Verstuur bericht, bericht blijkbaar wel verzonden 8)7
Misschien dat ik niet voor niets een update melding kreeg :X

[ Voor 86% gewijzigd door Arie-Kanarie op 26-08-2008 22:19 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Opera crashte toen ik klikte op Verstuur bericht, bericht blijkbaar wel verzonden 8)7
Misschien dat ik niet voor niets een update melding kreeg :X

[ Voor 86% gewijzigd door Arie-Kanarie op 26-08-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

rooie60 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:
Waarom heeft de 1 NaN en de ander gewoon een bedrag? 2 collegas hebben het zoals het hoort ,ik en nog n ander hebben NaN.
Geen idee... Mijn dataverkeer wordt wel goed teruggestuurd: "Verbruik 0.115MB t.w.v €0.60 sinds factuur 24 augustus".
Ik denk dat het verschil zit in het type abonnement. Dat bij bepaalde abonnementen van Hi en/of KPN de data niet in orde is/niet goed wordt uitgelezen.
Ik heb de software daar ook niet in elkaar geknutseld, anders had ik al wel opgelost dan wel tijdelijk offline gehaald. (of een mooie under contruction melding teruggestuurd :P)
Kan me er eigenlijk ook niet zo druk om maken, kom toch nooit door mn beltegoed en en je kunt er toch geen rechten aan ontlenen.
Als programmeur zijnde wel leuk om te zien dat het bij een ander ook wel eens fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvanera
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb er ook al ongeveer een week of bijna een week last van.. Nogal irritant.. En m'n vriend die ook HI heeft en zelfde grootte bundel heeft nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben eerlijk best benieuwd naar iets meer details over die storing. Zo lang als dit al duurt, kan best interessant zijn. Medewerkers van 1200 kunnen het bundeltegoed voor je opvragen, maar ik weet niet of ze daarbij ook het bundeltegoed uit de vorige periode meetellen. Hoop het niet, anders wil ik niet thuis zijn als de rekening in de bus valt volgende maand... Maar dat terzijde

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 27-08-2008 20:45 ]

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik las laatst een bericht over dit saldo opvragen dat studentenabbonementen en prepaid-bellers bij het saldo opvragen alles in euro's te zien krijgen en de overigen in procenten.
Maar als het goed is heb ik een gewoon abonement, maar ik kreeg het net ook in euro's.
(ik heb een nieuw abonement sinds eind augustus)

Ik heb alleen een andere vraag bij saldo opvragen. Ik krijg namelijk twee smsjes, 1 over mij hi bundel en 1 van mijn eindeloos online. Die van eindeloos online blijft op 0 mb en 0 euro staan, ook als ik van internet gebruik maak. Hoort dat zo of maak ik gebruik van het verkeerde netwerk?
Want als ik de browser open op mijn mobiel kan ik kiezen tussen meerdere netwerken: "default, KPN, KPN Internet, KPN MMS, KPN MMS(01), KPN Streaming, KPN Streaming(01), linksys, Mobiele StartSite, Mobiel Internet, Sitecom"

Ik neem momenteel "Mobiel Internet" of "KPN Internet". Ik weet ook niet welke van de twee ik nu echt moet nemen aangezien ik gister de klantenservice opgebeld had en gezegd werd dat ik Mobiel Internet" moest kiezen, en vandaag werd mij door een andere medewerker gezegd dat ik "KPN Internet" moet nemen.
Maar bij beiden komt er niks in het smsje te staan.

• SMSfreakie
  • Niet online
dudefal schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:44:
Ik las laatst een bericht over dit saldo opvragen dat studentenabbonementen en prepaid-bellers bij het saldo opvragen alles in euro's te zien krijgen en de overigen in procenten.
Maar als het goed is heb ik een gewoon abonement, maar ik kreeg het net ook in euro's.
(ik heb een nieuw abonement sinds eind augustus)

Ik heb alleen een andere vraag bij saldo opvragen. Ik krijg namelijk twee smsjes, 1 over mij hi bundel en 1 van mijn eindeloos online. Die van eindeloos online blijft op 0 mb en 0 euro staan, ook als ik van internet gebruik maak. Hoort dat zo of maak ik gebruik van het verkeerde netwerk?
Want als ik de browser open op mijn mobiel kan ik kiezen tussen meerdere netwerken: "default, KPN, KPN Internet, KPN MMS, KPN MMS(01), KPN Streaming, KPN Streaming(01), linksys, Mobiele StartSite, Mobiel Internet, Sitecom"

Ik neem momenteel "Mobiel Internet" of "KPN Internet". Ik weet ook niet welke van de twee ik nu echt moet nemen aangezien ik gister de klantenservice opgebeld had en gezegd werd dat ik Mobiel Internet" moest kiezen, en vandaag werd mij door een andere medewerker gezegd dat ik "KPN Internet" moet nemen.
Maar bij beiden komt er niks in het smsje te staan.
hm, 0,00MB / 0,00Euro op je internet verbruikt komt omdat je waarschijnlijk een internet bundel er bij hebt?

en trouwens stront irritante dat saldo kapoet is :@

404 Signature not found

• jelle.

jelle.

Product Owner
SMSfreakie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:
hm, 0,00MB / 0,00Euro op je internet verbruikt komt omdat je waarschijnlijk een internet bundel er bij hebt?
Inderdaad, met Eindeloos Online komt het verbruik gewoon op 0 MB / 0 euro te staan. Je zult de datateller van je telefoon moeten gebruiken als je toch het verbruik wilt bijhouden.

Oh, en in het buitenland met Eindeloos Online gaat ie wél tellen, maar dan alleen voor de roaming (verbruik in buitenland). Best handig opzich :)

[ Voor 15% gewijzigd door jelle. op 28-08-2008 15:39 ]

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 13:31
Om de een of andere reden doet de sms verdubbelaar het niet bij mij. Als ik dubbel aan naar 1266 verstuur dan krijg ik de melding:
Je aanvraag voor Dubbel aan is helaas niet mogelijk. Ga voor meer informatie naar hi.nl/1266. Groeten van Hi
Daar staat dat ik een sms moet sturen naar 1266 met SALDO EXTRA in het bericht om te kijken of ik al aangemeld ben voor de bundel. Maar dan krijg ik vervolgens een sms terug dat ik me voor geen enkele voordeelbundel heb aangemeld.

Ik vind het wel een beetje verwarrend allemaal. Betekend dit dus dat ik met m'n Hi studenten abbo geen sms verdubbelaar kan instellen en dus de 25ct per sms betaal?

/Edit:
Ik ben allemaal een beetje nieuw met dit Hi gebeuren, maar als ik mn saldo check via 1244 krijg ik de melding dat ik 50,04€ over heb tot 11 september, wat me een beetje sterk lijkt aangezien m'n abbo van 25€ per maand pas vanaf 11 augustus is ingegaan :s. Bij mij dus geen NaN melding maar een iets te hoog saldo. Benieuwd naar de rekening :)

[ Voor 21% gewijzigd door PetersNL op 28-08-2008 15:41 ]

• jelle.

jelle.

Product Owner
flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:
Om de een of andere reden doet de sms verdubbelaar het niet bij mij. Als ik dubbel aan naar 1266 verstuur dan krijg ik de melding:

[...]

Daar staat dat ik een sms moet sturen naar 1266 met SALDO EXTRA in het bericht om te kijken of ik al aangemeld ben voor de bundel. Maar dan krijg ik vervolgens een sms terug dat ik me voor geen enkele voordeelbundel heb aangemeld.

Ik vind het wel een beetje verwarrend allemaal. Betekend dit dus dat ik met m'n Hi studenten abbo geen sms verdubbelaar kan instellen en dus de 25ct per sms betaal?
Sinds wanneer heb je dat abonnement? Heb je die drie punten bij "Foutmelding" hierzo ook nagelopen? Anders even contact opnemen met klantenservice en je probleem voorleggen.
/Edit:
Ik ben allemaal een beetje nieuw met dit Hi gebeuren, maar als ik mn saldo check via 1244 krijg ik de melding dat ik 50,04€ over heb tot 11 september, wat me een beetje sterk lijkt aangezien m'n abbo van 25€ per maand pas vanaf 11 augustus is ingegaan :s. Bij mij dus geen NaN melding maar een iets te hoog saldo. Benieuwd naar de rekening :)
Je bundeltegoed is sowieso hoger dan €25 omdat ze bij Hi met een ander tarief werken dan eigenlijk bij je abonnement hoort. Om dit te compenseren is je bundeltegoed hoger. Zie ook hierzo.

En misschien heb je nog prepay-tegoed meegenomen als je daar vandaan komt?

[ Voor 29% gewijzigd door jelle. op 28-08-2008 15:45 ]

• PetersNL
jelle. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, met Eindeloos Online komt het verbruik gewoon op 0 MB / 0 euro te staan. Je zult de datateller van je telefoon moeten gebruiken als je toch het verbruik wilt bijhouden.

Oh, en in het buitenland met Eindeloos Online gaat ie wél tellen, maar dan alleen voor de roaming (verbruik in buitenland). Best handig opzich :)
Pardon? Dan voel ik me redelijk genaaid (deels door mezelf). Toen m'n simkaart net geactiveerd werd ging ik direct internet uitproberen, google maps etc via KPN internet. Aangezien Hi gebruik maakt van het KPN netwerk dacht ik dat het wel goed was (misschien wat naïef). Later in de middag kreeg ik smsjes van Hi met de instellingen voor internet, wat ik al een beetje vreemd vond en nu zie ik dus dat ik voor 4MB en dus 10€ aan kosten heb gemaakt via het KPN netwerk..

je moet ook ff 48 uur wachten voordat die bundel actief is gebruik je hem eerder dan kunnen ze er idd geld voor in rekening brengen

k geloof dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ip adres ofzo

• PetersNL
Anoniem: 268916 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:47:
je moet ook ff 48 uur wachten voordat die bundel actief is gebruik je hem eerder dan kunnen ze er idd geld voor in rekening brengen

k geloof dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ip adres ofzo
Dat is dus niet tegen mij verteld in de Hi winkel..
jelle. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:42:
Sinds wanneer heb je dat abonnement? Heb je die drie punten bij "Foutmelding" hierzo ook nagelopen? Anders even contact opnemen met klantenservice en je probleem voorleggen.
Jep, ik heb het idd nagelopen. Het abonnement + toestel heb ik voor 30 juni afgesloten, maar ging pas vanaf 11 augustus in, omdat toen m'n orange abo verviel.
Je bundeltegoed is sowieso hoger dan €25 omdat ze bij Hi met een ander tarief werken dan eigenlijk bij je abonnement hoort. Om dit te compenseren is je bundeltegoed hoger. Zie ook hierzo.

En misschien heb je nog prepay-tegoed meegenomen als je daar vandaan komt?
Erg vreemd dat ze het gaan compenseren door je een fictief hoger saldo te geven. Van die tabel word ik trouwens ook niet veel wijzer :P. Als ik de rekening binnen heb toch maar eens met de klantenservice gaan bellen :)

• jelle.

jelle.

Product Owner
flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:
Erg vreemd dat ze het gaan compenseren door je een fictief hoger saldo te geven. Van die tabel word ik trouwens ook niet veel wijzer :P. Als ik de rekening binnen heb toch maar eens met de klantenservice gaan bellen :)
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet veel van die rekenwijze. Op mijn factuur zie ik wel telkens repectievelijk 10 en 20 cent staan voor een smsje en een belminuut, dus ergens wordt het wel gecompenseerd :P (geloof dat 8 en 16 cent bij mijn abonnement hoort, of nog iets lager.. is nog van het oude type dus kan dat niet meer terugvinden).

Als ik het me goed herinner had ik bij mijn oude Hi euro 20 abonnement iets meer dan 30 euro aan bundeltegoed, en nu bij Hi euro 30 rond de 55 euro. Het bedrag wat jij noemde lijkt me niet verkeerd.

Ik heb op 2 telefoons € NaN ipv me saldo, heel vervelend!!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Zullen we het nog allemaal 10x melden, misschien dat ie het dan weer doet 8)7

hoewel het nu inderdaad wel erg lang gaat duren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 28-08-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja de saldo berekening van HI is idd wat verwarrend :D mja :)
hoop dat die t wel weer snel doet en het nog in Euro's weergeeft :)
in procenten is knudde,

en ben benieuwd als ik ooit een rekening ga krijgen voor het abusen van mn internet bundel ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik me afvraag: als ik het 'saldo extra' ding doe (1266), dan gaat het van: 'je saldo is nog *blaat* voor deze maand'. Bedoelen ze hiermee kalendermaand? Want anders klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat is tot de eerst volgende afrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:32:
nee dat is tot de eerst volgende afrekening
Kan het ook wel eens niet kloppen dan? Want ik heb in 7 dagen geen 750 smsjes gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

flappie27 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:45:
[...]

Pardon? Dan voel ik me redelijk genaaid (deels door mezelf). Toen m'n simkaart net geactiveerd werd ging ik direct internet uitproberen, google maps etc via KPN internet. Aangezien Hi gebruik maakt van het KPN netwerk dacht ik dat het wel goed was (misschien wat naïef). Later in de middag kreeg ik smsjes van Hi met de instellingen voor internet, wat ik al een beetje vreemd vond en nu zie ik dus dat ik voor 4MB en dus 10€ aan kosten heb gemaakt via het KPN netwerk..
Het maakt met KPN niet uit of je van Hi Internet of van KPN Internet gebruik maakt (accespoint 'portalmmm.nl' of 'internet'). Beide zijn gewoon geldig voor alle bundels.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 2 3 4 Laatste