Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread Part 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Prommy Batman -56,1c
Reg. datum: 07 februari 2004

Bios 1.A3 is echt geweldig mijn processor draait nu al op 3000mhz boxed

veel meer stabiliteit heb ik met deze bios, maar ik heb altijd al problemen gehad met mijn moederbord 1ste revisie 2005 :( , maar met deze bios gaat het perfect.

AR 156 1.8TS

iemand de V1.9 bios al geflasht van de msi site ?

Bl44t

Knowledge Is Power
Reg. datum: 12 juni 2001

Ja ik draai hem nu. Standaard geen extra mem instellingen. Maar met de mod versie ervan wel. Verder stabiel en snel.

SPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5

Reg. datum: 13 juli 2005

Ik draai nog steeds bios 1.36

Al lees ik veel positieve reacties over de nieuwere biosjes,,, durf ik toch niet te updaten
Reden is dat ik sata poort 3,4 én sata poort 1 gebruik.

Vreemde is dat als ik een maxtor aan sata 1 hang ik problemen krijg. ( @ 11 x fsb230)
Maar als ik mn raptor op sata1 zet, draait alles super...
Ben bang dat ik dus mn setup verknal met een update ;(

Vraag: is het toch de moeite waard om eens een nieuwe bios te proberen, met oog op beter overclock resultaten?

s939 AMD64 3700+ @ 3025mhz // MSI K8N NEO2 Platinum // Sapphire x1950pro 512mb// 2x1GB Crucial Ballistix Z503 // Audigy 2ZS // WD Raptor 74gb // 4x Sata Maxtor Diamond10 300gb

Gamer
Reg. datum: 09 mei 2005

Heb de 1.9 er nu op, maar de HTT begint te stuiteren als ik boven de 260 kom. Ook krijg ik de MP niet goed als de HTT boven de 260 zit (kan hem op 8x en 7x zetten, maar blijft op 9x draaien. Daarbij geeft hij de verkeerde aantal MHZ in de bios weer. Dit alles met exact de zelfde instellingen als in 1.8.

Ik ga dus weer terug naar 1.8
Master Thief

Mijn nVidia LAN poort geeft als Physical Address FF-FF-FF-FF-FF :(
Bij flashen in dos kan je wel een parameter meegeven: /mac:XXXXXXXXXXXX

Waarschijnlijk heeft een eerdere flash het mac adres verkloot... kan ik dus zomaar een 'herstel' waarde ingeven voor m'n mac?

Watercooling FTW!

Wunderbar!
Reg. datum: 31 maart 2004

Ik heb nu ook BIOS 1.A3 geflashed.
Het lijkt wel een stabiele bios. Maar ik kan nog steeds niet ver met mijn FSB 235 ;(.
Alleen heb ik nu een probleem het geheugen wordt niet helemaal normaal gedetecteerd er staat nu aldoor 400Mhz bij het geheugen i.p.v. 200Mhz en als ik mijn FSB verander dan blijft het geheugen ook op 400Mhz staan. Pas als je in Windows zit weet je wat je geheugen snelheid is.

Prommy Batman -56,1c
Reg. datum: 07 februari 2004

quote:
Toolzman schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:51:
Ik heb nu ook BIOS 1.A3 geflashed.
Het lijkt wel een stabiele bios. Maar ik kan nog steeds niet ver met mijn FSB 235 ;(.
Alleen heb ik nu een probleem het geheugen wordt niet helemaal normaal gedetecteerd er staat nu aldoor 400Mhz bij het geheugen i.p.v. 200Mhz en als ik mijn FSB verander dan blijft het geheugen ook op 400Mhz staan. Pas als je in Windows zit weet je wat je geheugen snelheid is.
Weet ik: Bios 1.A3 lijkt moeite te hebben met het uitlezen van snelheden Mijn cpu draait soms ook maar op 500mhz volgens de bios, terwijl ie werkelijk 2.8Ghz draait. (maar dat stoort me niet).

Reg. datum: 07 maart 2005

Hoe zit het tegenwoordig met de AGP/PCI Lock? Moet je de AGP snelheid nog steeds op 67 Mhz zetten of is bij de huidige biossen 66 Mhz ook de lock in werking?

Ik heb ook Bios 1.9 nu. Het is een prima BIOS met een paar issues die me zijn opgevallen:

*Temperatuur van CPU is net zoals 1.8 nog steeds te laag
*Spread Spectrum blijft niet op Enabled staan bij 200 Mhz
*De Mem-test kan niet automatisch worden ge-skipped?
*Bij het opstarten wordt mijn SATA DM10 als ATA-133 weergegeven.

Merkbare verbeteringen:
*Geen spanningsdip meer bij het aanzetten van de PC
*Fan-speed is nu ook onderdeel van Cool 'n Quiet
*Booten muv mem-test gaat sneller

Dat is het wel zo ongeveer..

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Coyote76 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:22:
Hoe zit het tegenwoordig met de AGP/PCI Lock? Moet je de AGP snelheid nog steeds op 67 Mhz zetten of is bij de huidige biossen 66 Mhz ook de lock in werking?

Die lock werkt eigelijk sinds 1.2 al.

alleen werkt de lock niet op satapoort 1 en 2. Maar dat zou er ook nooit uitgaan.

Redacteur Fotoapparatuur.nl

Ik kwam gister op iets merkwaardigs. In Speedfan kan men instellen (net als bij MBM5 volgens mij) met welke sensor er gemeten wordt. Nu is bij mij Sensor 2 de cpu sensor. Het type daarvan weet ik ffies niet uit mn hoofd (zit nu op werk).

Bij "type 1" idle 48 / load 58
Bij "type 2" idle 26 / load 36

Naast het temperatuursverschil is ook de snelheid van stijgen en dalen anders. Bij Type 1 gaat het heel snel. De temperatuursstijging van 1% naar 100% load gaat binnen een oogwenk, bij Type 2 gaat het wat meer stapsgewijs.

Welke is nu de correcte sensor?

Cooling geschied door ThermalTake Sonic Tower met een Papst 4412 die op zuigen staat (de lucht wordt richting de voeding geblazen). Belangrijk: de onderste beugel moet je eraf halen, het geheugen is daar net te hoog voor (Kingston Hyper X)

Voor de startpost: Een Thermaltake Sonic Tower past. Hoge ramsinks moet men mee oppassen (fotos komen eraan!)

aramdin wijzigde dit bericht 08-08-2005 16:32 (9%)

:)
Reg. datum: 11 juli 2002

type 1 is denk in de cpu (core)zelf, en type 2 in de socket.
Redacteur Fotoapparatuur.nl

http://members.lycos.nl/andyramdin/pics/thermaltakesonictower/IMG_0546.jpg
Overview shot in mn nieuwe Antec SLK3000B-EU

http://members.lycos.nl/andyramdin/pics/thermaltakesonictower/IMG_0548.jpg
Ruimte tussen de Thermaltake Sonic Tower & de Radeon 9800Pro
Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
Coyote76 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:31:
Ik heb ook Bios 1.9 nu. Het is een prima BIOS met een paar issues die me zijn opgevallen:

*Temperatuur van CPU is net zoals 1.8 nog steeds te laag
*Spread Spectrum blijft niet op Enabled staan bij 200 Mhz
*De Mem-test kan niet automatisch worden ge-skipped?
*Bij het opstarten wordt mijn SATA DM10 als ATA-133 weergegeven.

Merkbare verbeteringen:
*Geen spanningsdip meer bij het aanzetten van de PC
*Fan-speed is nu ook onderdeel van Cool 'n Quiet
*Booten muv mem-test gaat sneller

Dat is het wel zo ongeveer..

Wat is precies die spanningsdip? Volgens mij heb ik daar ook last van.
Ik vind dat msi teveel rotzooit met die biossen. Zoals met die temperatuur. 3 biossen terug is de probleem nog niet eens opgelost en nou met de nieuwste ook al niet. Vraag me af wat ze daar aan het rommelen zijn.

Robin4 wijzigde dit bericht 08-08-2005 20:14 (13%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

AR 156 1.8TS

Hmz , volgens mij heb ik ook last van af en toe een spanningsdip.. als ik wil booten dan valt die soms uit en begint start die wel normaal op. Net zoiets als een cold boot :P

Kan iemand testen of dit bij bios 1.9 fixed is ? anders kan ik net zo goed deze 1,8 erin laten zitten :)

Bl44t

De spanningsdip die ik bedoel, vond plaats bij het aanzetten van de pc, dan hoor je natuurlijk ook de drives aangaan en op dat moment hoorde ik het toerental van de fans een seconde lang wat lager. Niet dat het een probleem gaf, maar wel vond ik dat vreemd, omdat het leek alsof de voeding dan tegen het maximum belast is.
Ik heb genoeg capaciteit over in de voeding, dus dat leek me niet waarschijnlijk. Met Bios 1.9 hoor ik geen terugval meer...

@tutti: bedankt voor de AGP mhz info

Ik heb zelf ook nog een vraag, het is niet echt iets met overclocken maar wel een verschijnsel wat ik vaker gehoord heb en nu zelf ervaar. Mijn grafische kaart is stuk en ik heb nu tijdelijk een leenkaart..
Ik ervaar nu soms bij gamen hickups... de framerate is dan een seconde of wat 0 bij bijv. Mohaa, maar crasht niet en gaat dan weer gewoon verder...
Iemand een idee wat dat kan zijn? Of is dit het CPU-stutterbug?

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Coyote76 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:34:
De spanningsdip die ik bedoel, vond plaats bij het aanzetten van de pc, dan hoor je natuurlijk ook de drives aangaan en op dat moment hoorde ik het toerental van de fans een seconde lang wat lager. Niet dat het een probleem gaf, maar wel vond ik dat vreemd, omdat het leek alsof de voeding dan tegen het maximum belast is.
Ik heb genoeg capaciteit over in de voeding, dus dat leek me niet waarschijnlijk. Met Bios 1.9 hoor ik geen terugval meer...

@tutti: bedankt voor de AGP mhz info

Ik heb zelf ook nog een vraag, het is niet echt iets met overclocken maar wel een verschijnsel wat ik vaker gehoord heb en nu zelf ervaar. Mijn grafische kaart is stuk en ik heb nu tijdelijk een leenkaart..
Ik ervaar nu soms bij gamen hickups... de framerate is dan een seconde of wat 0 bij bijv. Mohaa, maar crasht niet en gaat dan weer gewoon verder...
Iemand een idee wat dat kan zijn? Of is dit het CPU-stutterbug?
is het een 6800 kaart ?

Ja hier ook last van die hickups. Bijvoorbeeld ik ben wat aan het doen, me vriendin typt wat in skype naar mij. En drukt dan op enter dan krijgt mijn systeem ook eens een hickup. Ik word er echt gestoord van. Ik heb het soms idd met games en vooral vroeger heb ik dit gehad.

Ik zit daarom ook te kijken voor een andere plank, van msi geen planken meer.
Mijn broer heeft in het verleden ook al eens problemen gehad met een MSI plank. En ik ben de 2e.
De derde maal is echt scheepsrecht en dus geen MSI plank meer.

Ik heb hier fast writes allang uitstaan en nog heb ik het probleem. Ook idd dat je systeem soms ineens heel erg veel belast word, want dat hoor ik aan de voeding. Terwijl ik toch echt een dikke enermax noisetaker 420watt hebt die heel goed uit de test komt.

Robin4 wijzigde dit bericht 08-08-2005 22:53 (21%)

AR 156 1.8TS

Hmz, die hick ups heb ik ook wel eens , alleen als ik met photoshop werk :|

Bl44t

lolkipo
Reg. datum: 05 oktober 2002

Dat is de beroemde stutter bug. Er is ooit een topic over geweest, maar daar is geen oplossing in naar voren gekomen.... De hoop was altijd gevestigd op een nieuwe bios die het probleem zou oplossen (als sinds 1..4 :/ )

@Tutti: Ik heb die hickups nu alleen met deze tijdelijke leenkaart.. een Geforce 4 mx 4000... :9 ipv mijn 6600GT. Raar eigenlijk dat ik het niet eerder zo heb gemerkt...

@Coolermaster: ik kan het me wel voorstellen dat je liever een ander mobo wilt... Het is echter wel zo dat er vaak issues zijn met mobo's: neem bijv. de Asus A8N SLI.. die slikt geen DM10 harde schijven...
Mijn oude moederbord Abit kt7 had ook wel last van "dingetjes".
Een moederbord is een vrij complex apparaat waar issues toch wel vaak voorkomen.

Ik vind trouwens dat je weinig problemen leest met de MSI K8N Neo4 Platinum. Lijkt me een erg goed bord... het lijkt erop dat ze "ontwerpfouten" van de Neo2 eruit hebben gevist. Mijn zwager heeft er 1 en klaagt er nooit over. Maar het kan ook zijn dat het bord niet zo populair is vanwege de in mijn ogen overgewaardeerde Asus A8N SLI.

Coyote76 wijzigde dit bericht 08-08-2005 23:55 (7%)

Reg. datum: 05 december 2004

Ja hier ook last van die hickups tijdens gamen. Heb een asus 6800. plots staat alles vast en moet ik een seconden of 6 wachten. Hierna gaat alles vrolijk verder. Tja en niemand heeft een tip dus, jammer.

quote:
Coyote76 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:39:
@Tutti: Ik heb die hickups nu alleen met deze tijdelijke leenkaart.. een Geforce 4 mx 4000... :9 ipv mijn 6600GT. Raar eigenlijk dat ik het niet eerder zo heb gemerkt...

@Coolermaster: ik kan het me wel voorstellen dat je liever een ander mobo wilt... Het is echter wel zo dat er vaak issues zijn met mobo's: neem bijv. de Asus A8N SLI.. die slikt geen DM10 harde schijven...
Mijn oude moederbord Abit kt7 had ook wel last van "dingetjes".
Een moederbord is een vrij complex apparaat waar issues toch wel vaak voorkomen.

Ik vind trouwens dat je weinig problemen leest met de MSI K8N Neo4 Platinum. Lijkt me een erg goed bord... het lijkt erop dat ze "ontwerpfouten" van de Neo2 eruit hebben gevist. Mijn zwager heeft er 1 en klaagt er nooit over. Maar het kan ook zijn dat het bord niet zo populair is vanwege de in mijn ogen overgewaardeerde Asus A8N SLI.

Het schijnt dat als je een winchester cpu hebt (net als ik) dus problemen krijgt op die neo 4 plank.
Als ik zo de produkt waardering op tweakers lees, dan komt je neo 2 bord er toch wel beter af dan het neo 4 moederbord. (- 220-bug met specifieke Winchesters)

Robin4 wijzigde dit bericht 09-08-2005 00:11 (3%)

Reg. datum: 26 november 2003

Ik draai mijn Venice 3000 (1,8Ghz) nu al paar maand op dik 2,6 GHz, bijna 24/7. Geen enkele, maar dan ook geen enkele crash gehad. Bij 2,7 wil die bijna niet meer opstarten, maar is zo'n overclock ook twee jaar vol te houden? Of is dat af te raden en moet ik hem nu toch maar eens terug draaien? Zit beetje te twijfelen, had gehoord dat op den duur zo'n vrij hoge OC geen prettige invloed heeft op mobo en cpu.

pepernooot

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: