Nou, inmiddels heb ik eindelijk mijn Athlon 64 setje binnen. De Arctic Alpine past perfect! Echter moet je net zoals bij de Zalman 7000 geen extra hoge geheugenmodules hebben en er moeten geen heatsinks op zitten. Ook heb ik er meteen een Zalman N47J opgezet. In combinatie met mijn X800PRO past dit prima.
Helaas zit ik nu met een ander probleempje. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen. Nadat ik alles had aangesloten en had geïnstalleerd, viel mij op dat het systeem niet houdt van een harde reboot (dus met de resetknop). Ook bij het opnieuw opstarten van windows en nadat je uit het bios komt, gaat het niet goed. Via alt-ctrl-del gaat het prima. Dit is het geval bij het bios dat er standaard inzat (een gemod bios - ik heb het bord tweedehands via V&A gekocht) en ook met het nieuwste bios van MSI (1.B). Ik zal even mijn specs geven:
AMD Athlon 64 3200+ Venice E6
2*512 MB Crucial PC3200 geheugen (CL3) in dual-channel
ATi Radeon X800PRO
NEC ND3550A DVD-brander
NEC ND5800 DVD-speler
Seagate Barracude 7200.7 Plus HDD (IDE)
Soundblaster Live 5.1
Chieftec 360 Watt PSU (ATX 1.1)
Temperaturen zijn prima en in windows is het systeem prime-stabiel. Dit is wel een oude installatie van mijn Athlon XP, dus ik moet het nog even opnieuw installeren. Uiteraard heb ik alle oude drivers weggehaald voor het overzetten van de AMD64, maar volgens mij heeft dit niets te maken met het probleem. Ik heb al de brander en dvd-speler losgekoppeld. Ook heb ik alle SATA-controllers uitgeschakeld, maar ook dit leverde niets op.
O ja, als je dus reboot met de resetknop, krijg je geen beeld en de vier leds van MSI geven aan dat de cpu etc. wordt geïnitialiseerd (1 en 4 branden rood). Vanmorgen werkte de resetknop niet eens, terwijl alles goed is aangesloten op het moederbord. Kan iemand mij helpen?
Edit:
Na een biosreset werkte de resetknop één keer, maar daarna niet meer

. Reset je het bios nog een keer, dan werkt het weer één keer.
Update:
Bah... heel soms werkt het wel en dan weer niet. Ik snap er helemaal niets van

.
Op GoT en op het MSI-forum kan ik hier niets over vinden. Het systeem is verder in memtest en prime stabiel.
Update:
Ook heb ik even een andere voeding geprobeerd, omdat het probleem wel wat lijkt op het probleem van de verkoper van wie ik dit bord dus heb overgenomen. (
klik). Eerst zat er dus een Chieftec 1136H in (lijkt verdacht veel op een Enhance 1136H - 18A op de 12V lijn) en nu een 350 Watt Chieftec GPS-350EB-101A. Deze heeft twee 12V lijnen met 10A op de eerste en 15A op de tweede lijn. Het lijkt er nu op dat het systeem stabiel is. Best vaag, aangezien deze voeding een stuk zwakker is (op alle lijnen). Maar goed... zometeen even windows opnieuw installeren
anton121 wijzigde dit bericht 10-06-2006 14:06 (29%)