http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread Part 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicSPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5
Weet iemand misschien of de zalman 7000 CU of ALCU het beter doet dan de ARTIC Freezer64?
Als ik dat weet, weet ik ook welke koeler ik dan ga bestellen.
Robin4 wijzigde dit bericht 29-08-2005 22:29 (48%)
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
kan ik ook ergens de NB temp uitlezen?
You should never underestimate the predictability of stupidity.
Voor zover ik weet kan je de NB temp niet uitlezen
Watercooling FTW!
De fan kan je natuurlijk wel uitzetten, gewoon steckertje doorknippen of loskoppelen. Of het voldoende koeling heeft, nee, dat denk ik niet. Er zal wel een andere HS op moeten... Jammer dat de NB47J niet icm een Zalman VF700 pastquote:kid1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:17:
ik heb ook zon mooi bordjemaar de northbridge is nogal luidruchtig... kan ik de fan uitzetten? of is een ribje (net zo hoog als het AGP slot) van een oude 3dfx genoeg?, ik heb een zalman VF700, dus de airflow op mn chipset is niet zo'n probleem....
kan ik ook ergens de NB temp uitlezen?
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
ik zal het hier ff posten
1e mail:
quote:kid1988
ik vind de Chipset FAN nogal luidruchtig, en aangezien ik een stil systeem wil bouwen, en verder heel tevreden ben over het moederbord, wil ik de vraag aan jullie stellen:
is er misschien ook een Pasieve koeling voor de Nforce 3 chipset voor dit moederbord?
of: kunnen jullie mij ook een koeler van een 3rd party aanbevelen (verval van garantie geeft niet)
quote:MSI
Hallo,-
Hallo mischien dat u eens naar dit forum topic kunt kijken,
[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3
Best Regards,
Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
dat heb ik dus maar gedaan :-)
dat betekent dus zo ongeveer dat MSI de zalman blokjes wel OK vind...
ik lees dat mensen gewoon hun fan van de NB cooler uitzetten. Ik heb
een zalman VGA cooler (VF700-cu) die blaas redelijk veel lucht in het
rond.
zou ik de fan gewoon uit kunnen zetten?
Dit is geheel op eigen risico, stel dat u de chip overhit dan zit er geen garantie meer op het bord.
Best Regards,
Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
okee dat lijkt me logisch
toen stelde ik maar de vraag die ik hier ook heb gesteld:
kan ik de temperatuur van de NB ergens uitlezen?
Dit kan je meten door je vinger er op te houden lukt dit langer dan 10sec dan is het geen probleem, zo niet dan is ie te warm en moet je voor koeling gaan zorgen.
Best Regards,
Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
okee, je kunt dus de fan uitzetten, en met je tengels voelen of hij te heet word..
ik denk dat ik er dus maar gewoon een heatsinkje van een oude VGA kaart op doe, met een fan erop voor de zekerheid...
en met een beetje geluk kan ik nog ergens een temp-sensor vinden
vraag me alleen af hoe ik die ertussen ga krijgen
maarja
zoals in mijn vorige post al stond.
MSI zegt das uiteraard dat het uitzetten van de fan op eigen risico is.
en ik las hier ergens iets over iemand die het wel had gedaan en winig/geen problemen had gehad.
maar als ik zo naar de koeler voor de NB kijk, zit er niet veel oppervlak aan.
dus ik denk dat je met een kleine heatsink wel goed kunt koelen (mits je genoeg airflow hebt natuurlijk)..
ik weet niet precies wat de maximale afmetingen zijn van de NB cooler eigenlijk
kan iemand mij een indicatie geven?
btw, coolermaster heeft een NB cooler die zwart is, past mooier bij de pcb
kid1988 wijzigde dit bericht 30-08-2005 15:02 (7%)
Reg. datum: 11 juni 2001
quote:kid1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:58:
okee, heb even mailtjes met MSI gewisselt.
....verhaal....
okee, je kunt dus de fan uitzetten, en met je tengels voelen of hij te heet word..
ik denk dat ik er dus maar gewoon een heatsinkje van een oude VGA kaart op doe, met een fan erop voor de zekerheid...
en met een beetje geluk kan ik nog ergens een temp-sensor vinden
vraag me alleen af hoe ik die ertussen ga krijgen
die nb word niet zo warm hoor,gewoon een pasief blokje (idd vga blokje oid)is meer dan zat.)
als ie erop zit laat hem dan 2 uur stressen en voel of die heet is(niet dus)
erikdeperik wijzigde dit bericht 30-08-2005 16:34 (18%)
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
ohh, dan gaan we dat even proberenquote:erikdeprik schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:33:
[...]
die nb word niet zo warm hoor,gewoon een pasief blokje (idd vga blokje oid)is meer dan zat.)
als ie erop zit laat hem dan 2 uur stressen en voel of die heet is(niet dus)
quote:koen14 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:56:
maakt niks uit, dat ding wordt amper warm, elk beetje recent blokje zal voldoen.
dat is nou juist het probleem
3dfx voodoo 4?
edit
net een andere heatsink gevonden (leuk, ouders met een PC)
deze lijkt me redelijk groot genoeg.
hij is van een GF4 mx (volgens mij) en dit is een plaatje
het schroefje wat er op ligt is gewoon een schroefje die je ook in je kast schroeft (voor pci kaartje, zijkant van je case) is ter indicatie van de grootte.
ik kijk wel of hij past als ik mn bordje krijg
denken jullie dat het voldoende zal zijn?
plaatje:
kid1988 wijzigde dit bericht 30-08-2005 20:18 (56%)
Reden: linkje plaatje
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
oh das geen probleem, er is een VF700 aan het werk in de nabije omgevingquote:El Snorro schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:28:
Ja is voldoende, zeker als er beetje airflow overgaat.
quote:FnF schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:36:
De fan kan je natuurlijk wel uitzetten, gewoon steckertje doorknippen of loskoppelen. Of het voldoende koeling heeft, nee, dat denk ik niet. Er zal wel een andere HS op moeten... Jammer dat de NB47J niet icm een Zalman VF700 past
Past wel, heb het zelf ook gedaan...Er worden alleen een paar finnen van de vf700 omgebogen, maar so be it, Cooling = optimal
[edit]
Ja dat klopt nog steeds
aramdin wijzigde dit bericht 31-08-2005 13:09 (5%)
Reden: More info
quote:aramdin schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:47:
[...]
Past wel, heb het zelf ook gedaan...Er worden alleen een paar finnen van de vf700 omgebogen, maar so be it, Cooling = optimal
Hm, geen idee eigenlijk, wat voor graka heb je dan?
//EDIT:
Laat maar, 9800Pro@XT dus
Phyxion wijzigde dit bericht 31-08-2005 12:04 (11%)
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
het gaat om bios 1.A
maar nu wil ik me pc aan doen, maar er gebeurd helemaal niks, geen piepjes, me beeld gaat niet aan en de hd led blijft constant branden.
ik heb nog niet veel dingen kunnen proberen omdat ik nu weer aan het werk moet, maar zijn er mensen met het zelfde probleem?
Doe eens een CMOS resetquote:_Graphix schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:54:
ik heb gister de nieuwste bios geflashed met winflash, alles ging zoals het hoort.
het gaat om bios 1.A
maar nu wil ik me pc aan doen, maar er gebeurd helemaal niks, geen piepjes, me beeld gaat niet aan en de hd led blijft constant branden.
ik heb nog niet veel dingen kunnen proberen omdat ik nu weer aan het werk moet, maar zijn er mensen met het zelfde probleem?
Bl44t
Reg. datum: 07 maart 2005
Bios 1.A heeft wat bugjes. Heb al eerder verteld over een spelfout in de post "IDE Primary Masteres" en USB 2.0 wat niet werkt.
In het nieuwe beta-BIOS 1.B3 is de spelfout eruit gehaald, MSI vroeg of dat er nu uit was en of USB2 nu wel werkte. USB2-foutje zit er echter nog steeds in... dus wordt nog aan gewerkt.
Wat vinden jullie het beste BIOS?
Met BIOS 1.9 zijn de menu's veranderd en er ook wat foutjes ingeslopen: Spread Spectrum werkte niet meer, en in 1.A dus USB2 niet. Vanaf 1.8 is de CPU temp. zo'n 10 graden lager. S.M.A.R.T. was ook nieuw in 1.8. Dat Cool 'n Quiet ook de Fan-snelheid regelt is nieuw sinds 1.9, en dat vind ik wel een mooie, beter dan dat gammele CoreCenter. En sinds 1.9 is er ook geen spanningsdip meer bij het opstarten.
Ik denk als alle foutjes eruit zijn dat 1.B een mooi Biosje wordt en verder is 1.4 en 1.5 bij mij favoriet, maar die missen dus wat nieuwigheidjes.
Het CPU stutterbug is volgens mij een NVIDIA probleem. Bij mijn 6600Gt heb ik er geen last van, bij een leenkaart mx4000 wel. Heb al es meer gelezen dat het een NVIDIA graphics-driver probleem zou zijn.
Het enige wat af en toe nog niet lekker is, is dat na een reboot, de pc niet wil opstarten.
quote:Coyote76 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:48:
Dat zal het idd zijn: CMOS reset, met het jumpertje bij het rode PCI-slot. Daarna in BIOS "Load Optimized Defaults" en dan naar smaak instellen :-)
Bios 1.A heeft wat bugjes. Heb al eerder verteld over een spelfout in de post "IDE Primary Masteres" en USB 2.0 wat niet werkt.
In het nieuwe beta-BIOS 1.B3 is de spelfout eruit gehaald, MSI vroeg of dat er nu uit was en of USB2 nu wel werkte. USB2-foutje zit er echter nog steeds in... dus wordt nog aan gewerkt.
Wat vinden jullie het beste BIOS?
Met BIOS 1.9 zijn de menu's veranderd en er ook wat foutjes ingeslopen: Spread Spectrum werkte niet meer, en in 1.A dus USB2 niet. Vanaf 1.8 is de CPU temp. zo'n 10 graden lager. S.M.A.R.T. was ook nieuw in 1.8. Dat Cool 'n Quiet ook de Fan-snelheid regelt is nieuw sinds 1.9, en dat vind ik wel een mooie, beter dan dat gammele CoreCenter. En sinds 1.9 is er ook geen spanningsdip meer bij het opstarten.
Ik denk als alle foutjes eruit zijn dat 1.B een mooi Biosje wordt en verder is 1.4 en 1.5 bij mij favoriet, maar die missen dus wat nieuwigheidjes.
Het CPU stutterbug is volgens mij een NVIDIA probleem. Bij mijn 6600Gt heb ik er geen last van, bij een leenkaart mx4000 wel. Heb al es meer gelezen dat het een NVIDIA graphics-driver probleem zou zijn.
Het enige wat af en toe nog niet lekker is, is dat na een reboot, de pc niet wil opstarten.
Tsja, als ik zie dat dit de nieuwe dingen zijn volgens jou:
CnC die de Fan snelheid regelt (Voor OC vind ik dat CnC uit moet, dus vind ik geen voordeel)
Spanningsdip (Wel een voordeel)
S.M.A.R.T. (Zal dan eerst wel op Disabled hebben gestaan, en dat is dan mooi ook, want het vertraagd alleen het bootproces maar
En waarom 1.4 en 1.5 (Modded of niet-modded? (1.4 of 1.41mod)) dan favo? Hogere clocks, betere stabiliteit, ...?
Phyxion wijzigde dit bericht 31-08-2005 19:24 (9%)
Reg. datum: 07 maart 2005
Met de laatste biossen hebben ze wat dingen overhoop gehaald, waarvan ik denk dat ze dat beter ongemoeid hadden kunnen laten, maar misschien was het noodzakelijk om de nieuwere processors te ondersteunen (dual core en E-steppings). Ik ben niet echt een overklokker.. dus bij mij staat CnQ aan. Ik vond het verschil niet zo groot in 3dMark03, de grafische kaart overklokken leverde veel meer op.., dus die heb ik wat hoger gezet nu. Of heb ik t nu fout?
Ik heb eerlijk gezegd de mod-Biossen nog niet gebruikt
Coyote76 wijzigde dit bericht 31-08-2005 19:46 (4%)
Reg. datum: 11 september 2003
quote:aramdin schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:47:
[...]
[edit]
Ja dat klopt nog steeds
Ik heb nu (nog) een GeForce FX 5600 van XFX erin zitten, met VF700 past dit precies i.c.m. de NB47J op het moederbord, geen omgebogen vinnen en dergelijke. Op m'n Venice 3200+@2.5GHz zit een CNPS7000 AlCu en ik mag wel zeggen: een koel en bijna geruisloos systeem.
Wat ik me echter nog afvraag: op de meuktracker werd ik getipt om mijn proc op 9x300 te laten lopen, nu is het nog 10x250 (zie: meuktracker: MSI K8N Neo2 Platinum 1.A). Echter, als ik mijn bus instel op >250 MHz, dan wil ie niet meer booten en is een jumper-reset nodig. Ik gebruik 512 MB Corsair Value Select PC3200 RAM (2 x type VS256MB400; 2.5-3-3-8), wat nu al boven specificatie draait (208 Mhz/416 DDR).
Om het geheugen binnen de 400 Mhz te houden, wil ik het dus instellen op 133 MHz, waarna de overclock naar 300 MHz het precies op 400 laat uitkomen (300/200*133=200 of 400 DDR). Ik ben er alleen nog geen enkele keer in geslaagd om het bord te booten met de 133 instelling, op standaard 200 of 166 zoals het nu staat gaat het prima.
Kan iemand mij de clou geven van wat er misgaat?
To question is to grow.
2 Als je een mod bios boven de 1.9 hebt zet bij dram settings je TRC en TRFC hoger
3 Zet je vcore hoger
typos
Sayko wijzigde dit bericht 01-09-2005 12:22 (12%)
SPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5
Reg. datum: 11 september 2003
Iets anders:
Sinds dat ik mijn K8N Neo2 Platinum onder Windows XP Pro x64 draai, komt er regelmatig een popup balloon met een systeemfout; de Event Viewer laat zien "Machine Check Event reported is a corrected error." en de source is steeds WMIxWDM met Event ID 106. Het systeem is overigens gewoon werkbaar en crasht niet.
Hier en daar is in verschillende fora te lezen dat anderen ook deze fout ondervinden, echter nergens weet men wat hiervan de oorzaak - laat staan de oplossing is. De fout treedt bij mij bijna altijd op wanneer ik een film laat spelen (Windows Media Player, Media Player Classic i.c.m. ffdshow) of wanneer ik een programma compileer in Visual Studio .NET.
Wie heeft ook vaker dezelfde foutmelding en hoe is deze te ondervangen? Men heeft het over mogelijke instabiliteit van de NVIDIA x64 drivers, of fouten in de geheugenadressering. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
j0bro wijzigde dit bericht 01-09-2005 14:13 (17%)
To question is to grow.
Vandaar dat ik ook aangeef dat je trc en trfc omhoog moet gooien. Want bij 133 div zet het bios deze instellingen te laag wat het geheugen niet zo lekker vindt en dus niet wil booten.quote:j0bro schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:09:
Toch vreemd dat zelfs bij identieke instellingen, behalve dram-clock op 133 ipv 166 (lager!) het systeem niet wil booten.
SPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last