Trust The Computer. The Computer is Your Friend.
het valt me wel op, dat buiten de apple talk forums altijd FAQ search enz geroepen wordt
Qorne wijzigde dit bericht 05-06-2005 14:54 (28%)
Meteen beetgepakt en lekker even mee gespeeld...Totdat het alarm afging maargoed
Hij ligt mij verrassend goed in de hand, en ook niet zwaar.
Zit er zeer aan te denken om hem te kopen
Binne.nl al gezien? | Fotograaf @ Partyflock & AxeWeb.nl
Een Canon EF-S 17-85 mm F4-5.6IS USM???
Iemand de perfekte tip???
Kijk eens naar de Tamron 28-75mm F/2.8 XR blablaquote:butrosgali schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:32:
Wat voor "glas" kan ik het beste bij deze camera kopen, als ik een allround lens wil die ik zeg maar in 80% van de gevallen kan gebruiken???
Reg. datum: 12 december 2003
Voor de mensen met de kitlens: Wordt dat wat soepeler na gebruik?
[ Specs ] [ 1D3 | 30D + BG-E2N | 350D | EF 17-40 F4 L | EF-S 18-55 II | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | EF 400 F5.6 L USM | Sigma 70-300 APO DG | Speedlite 580EX ]
quote:butrosgali schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:32:
Wat voor "glas" kan ik het beste bij deze camera kopen, als ik een allround lens wil die ik zeg maar in 80% van de gevallen kan gebruiken???
Goede allround lens, zeer bruikbaar bereik. Geen uitblinker qua optische prestaties, USM en IS zijn erg fijne extra's, maar deze lens is eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
Helaas zijn er niet veel alternatieven met behoud van groothoek.
neographikal's lens heeft een betere prijs/prestatie verhouding, maar geen IS en ook geen snelle stille autofocus.
Bovendien ben je je complete groothoek kwijt.
Bij mij was de 300D kitlens na een jaar niet veel soepeler.quote:Got_user schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:48:
Vrijdag bij de Mediamarkt geweest en even gevraagd of ik wat foto's mocht maken om te kijken hoe hij aanvoelde. Hierbij viel me op dat de kitlens vrij stroef was met zoomen.
Voor de mensen met de kitlens: Wordt dat wat soepeler na gebruik?
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
quote:butrosgali schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:32:
Misschien ook nog even kijken naar de Canon EF 24-85 F3.5-4.5 USM.
Kost minder dan 300 euro over 't algemeen en daarmee ben je toch wat goedkoper uit. Alleen je mist nog wat groothoek natuurlijk...
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
quote:Simon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:00:
Ik vind mijn kit helemaal niet stroef met de zoom, ook denk ik niet dat ie veel soepeler wordt.
Sterker nog, dit is een van de meest soepele lenzen qua zoomen. Ik heb inmiddels aardig wat objectieven in mijn handen gehad dankzij het een en ander aan meetings, de duurdere lenzen zijn vaak wat stroef met zoomen
Op zich niet direct een nadeel, je schiet ook minder snel door natuurlijk
Stroef is misschien niet helemaal het woord wat ik er voor zocht, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.Het komt erop neer dat ik juist wel door schoot.quote:neographikal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:27:
Sterker nog, dit is een van de meest soepele lenzen qua zoomen. Ik heb inmiddels aardig wat objectieven in mijn handen gehad dankzij het een en ander aan meetings, de duurdere lenzen zijn vaak wat stroef met zoomen
Op zich niet direct een nadeel, je schiet ook minder snel door natuurlijk
[ Specs ] [ 1D3 | 30D + BG-E2N | 350D | EF 17-40 F4 L | EF-S 18-55 II | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | EF 400 F5.6 L USM | Sigma 70-300 APO DG | Speedlite 580EX ]
quote:Settler schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:20:
[...]
Afrader: Extreme III cf kaart, lekker snel maar totaal geen nut.
De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.
Dan ga je er van uit dat je maar 7 foto's maakt.
Ik merk trouwens behoorlijk verschil tussen een 1Gb II disk en een 1Gb III disk.
(beide in mijn bezit en beide getest op het onderwerp waar ik de cam voor gebruik)
Het ligt er aan wat je er mee wil doen, in mijn geval zijn dat idd geen stil levens
to linux or not ,that's my quest...
Nog geen 800 euro incl verzending.
NU blijkt dat de zending van de week is aangeboden, echter was ik met de hond uit of zo. Mijn vriendin accepteer normaal wel alle pakjes (ik doe redelijk veel review werk) maar ze dacht dit klopt niet. Dus heeft ze geweigerd
Pakje was dus geen 2de keer aangeboden helaas
ff mailen me dat bedrijf en excuses maken
ze waren erg snel met leveren
Lian keuken----- Waar ik review ----- Waar ik werk -----Conroe rigs
quote:Settler schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:20:
[...]
Afrader: Extreme III cf kaart, lekker snel maar totaal geen nut.
De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.
Daarnaast, de extreme III en Ultra II maken geen verschil bij het wegschrijven.
Ik wilde ook een Extreme III halen bij Konijnenberg maar kreeg het advies om gewoon de Ultra II te nemen omdat het geen bal uitmaakt.
Trouwens als je 14 foto's in burst moet schieten ben je volgens mij ook verkeer bezig, ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Mijn langste burst was 6 foto's van een gebeurtenis waarbij de ene foto misschien nét even mooier kan zijn dan de andere.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
naast de standaard kitlens wil ik in eerste instantie een lens waar ik flink mee kan inzoomen. mijn oog viel daardoor op de volgende lens
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM a 392 eurotjes
er is echter ook nog de
Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM a 178 eurotjes
mijn eerste vraag is: wat is precies het verschil tussen deze 2 lenzen aangezien ik nu nog een redelijke noob ben (helaas..)
is die image stabilisation echt een vereiste, of is het gewoon pure luxe?
en wat zou de beste keus uiteindelijk zijn?
Of de sigma 18-200 of tamron 18-200, dan hoef je je lens praktisch niet meer de wisselen.quote:Superdeboer schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:06:
[...]
Misschien ook nog even kijken naar de Canon EF 24-85 F3.5-4.5 USM.
Kost minder dan 300 euro over 't algemeen en daarmee ben je toch wat goedkoper uit. Alleen je mist nog wat groothoek natuurlijk...
Reg. datum: 29 mei 2002
quote:masterslave schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:20:
er is echter ook nog de
mijn eerste vraag is: wat is precies het verschil tussen deze 2 lenzen aangezien ik nu nog een redelijke noob ben (helaas..)
Ikzelf heb de 75-3004/5.6 III. De optische kwaliteit is ivm de IS versie hetzelfde. Deze is van 75 tot 200mm goed, en van 200 tot 300mm redelijk goed, mits je hem dus afstopt tot F8. Ik ben er erg tevreden over.
Waar je dan meer voor betaalt is die beeldstabilisatie. Of dat een vereiste is, dat hangt meer van jouw eigen eisen af. Als je voor het merendeel met die zoomlens gaat fotograferen als er voldoende licht is, dan zou ik de normale versie kiezen.
Als je op 480mm zit en er is voldoende licht aanwezig waardoor je bijvoorbeeld op ISO200 met 1/600sec kan fotograferen, dan heeft die stabilisator dus weinig nut. Het wordt pas nuttig als de hoeveelheid licht afneemt.
Mijn FX7 (3x opt. zoom) heeft beeldstabilisatie.De stabilisator heeft dus niet alleen een nuttige functie bij het trillingvrij maken als je ingezoomd bent. Het is ook heel erg nuttig als je in een situatie komt waar het donker is, maar geen flitser mag gebruiken. Zoals bijvoorbeeld in een museum, een donkere grot met oude muurschilderingen of in een kathedraal.
Als je in die kathedraal bijvoorbeeld je flitser gebruikt met de daarbij behorende standaard sluitertijd van 1/60, dan wordt alles na het flitsbereik (meestal 8 meter) gewoon één zwarte vlek. Je kan met beeldstabilisatie je sluitertijd verlengen (IS = increased shuttertime
Wat je natuurlijk ook kan doen is voor die moeilijke situaties een lichtsterke lens kopen, zoals de 50/1.8 die voor ong. 90 euro te verkrijgen is.
5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla
Kijk dan naar de 70-200 F/4L USM, die kost een 500 (met de kortingsbonnen) en is optisch een aanzienlijk stuk beterquote:masterslave schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:20:
naar verwachting wil ik zo aan het eind van dit jaar een 350D kopen. ik zal zeer waarschijnlijk nog niet alle functies gebruiken, maar het is zeer zeker een aankoop voor de toekomst. ik ben me nu al flink aan het orienteren over de werking en het gebruik van een d-slr.
naast de standaard kitlens wil ik in eerste instantie een lens waar ik flink mee kan inzoomen. mijn oog viel daardoor op de volgende lens
quote:masterslave schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:20:
naar verwachting wil ik zo aan het eind van dit jaar een 350D kopen. ik zal zeer waarschijnlijk nog niet alle functies gebruiken, maar het is zeer zeker een aankoop voor de toekomst. ik ben me nu al flink aan het orienteren over de werking en het gebruik van een d-slr.
er is echter ook nog de
Er is al veel over gezegd, maar als je echt tot 300 mm wilt is de 100-300 van Canon optisch een stuk beter en heeft de snelle ring USM motor.
Qua optiek zijn de 75-300 lenzen van canon vergelijkbaar, de 100-300 is iets beter/scherper.
De IS op de EF75-300 is wel van het oude type, dus alleen stilstaande objecten, geen panning - op een statief is IS overigens compleet nutteloos.
Een duurdere maar optich betere optie is inderdaad de 70-200 f/4 L USM, eventueel icm een 1.4x extender, maar dan ben je zo 750 euro verder, wil je dan ook IS dan wordt het de EF70-200 f/2.8 IS L USM maar dan mag je je volledeige vakantie geld er wel voor uittrekken.
Een erg goedkope optie is de EF100-200 f/4.5A van Canon, Oud model zonder USM en alleen AF (dus geen MF!) maar zeer scherp ! Deze vind je alleen 2dehands (~60-80 euro).
mjl wijzigde dit bericht 06-06-2005 11:04 (10%)
-------
Die accu is echt beestachtig (en de camera lekker zuinig met energie). Ik haal gemakkelijk 500 foto's met 1 volle accu of min. 300 als ik daarbij ook nog behoorlijk aan het flitsen ben en heel af en toe eens een foto terugkijk. Dus zelfs al schiet je met JPG dan zal waarschijnlijk eerder je geheugenkaart leeg zijn dan dat je accu leeg is.
Als je kijkt naar deze test zou het toch echt vrij weinig uit moeten maken.quote:raymondw schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:00:
[...]
Dan ga je er van uit dat je maar 7 foto's maakt.
Ik merk trouwens behoorlijk verschil tussen een 1Gb II disk en een 1Gb III disk.
(beide in mijn bezit en beide getest op het onderwerp waar ik de cam voor gebruik)
Het ligt er aan wat je er mee wil doen, in mijn geval zijn dat idd geen stil levens
Omdat jij 't zo graag wil:quote:Remy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:39:
Er wordt genoeg over de 350D gebabbeld, maar ik mis foto's in dit topic mensen!Laat eens zien wat het ding kan ipv alleen maar tech talk

Allemaal met de 350D + Kitlens. Voor meer: http://www.pascalsauvage.nl/gallery
simon wijzigde dit bericht 06-06-2005 13:20 (3%)
http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=54
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.