Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik heb maandag een NL kit besteld bij Photohuset, dinsdag heb ik hem daar kunnen ophalen.

Voor ¤845 heb ik nu al heel de dag een glimlach op m'n gezicht. ;)

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 11 mei 2005

Mocht je zoveel waarde hechten aan de NL handleiding, dan kun je die altijd nog bestellen bij Canon voor 30 euro. Dan is een duitse 350d + die 30 euro altijd nog goedkoper dan een volledige NL versie.
Ik heb een duitse versie gekocht voor 735 euro (body) en de engelse handleiding gedownload.
De 350d lijkt erg veel op de 300d (iets meer features), dus je zou ook nog de NL versie van de 300d kunnen downloaden ( http://home.tiscali.nl/tr...gen/handleiding300dnl.pdf ).

Is wel lelijk ingescand, maar de combinatie van de engelse, duitse en nederlandse 300d handleiding, maakt het weer tot een duidelijk en compleet geheel.

Vind je dit te veel gedoe, koop de handleiding bij canon voor 3 tientjes, dan ben je sneller klaar.

Mika rules!

quote:
Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:53:Is een Nederlandse gebruiksaanwijzing zo belangrijk dan?

maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding :?
Je krijgt meer dan een NL handleiding hoor. Probeer met een Duitse camera maar eens bij de nederlandse importeur een nieuwe cam te krijgen als die duitse na een paar dagen stuk gaat.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 13 september 2000

Nou, ik heb 'm!

Uiteindelijk de order bij de webshop geannuleerd, en bij de Combi in de buurt gehaald. Daar was ie mooi op voorraad. Kan ik eindelijk aan de slag. De sigma 18-125 is zeker een prettige lens, maar goed, ik heb nog niet met betere lenzen gewerkt.

eerste ervaringen: wat is dat ding snel!! Ik heb enkele malen met een 300d gespeeld, maar dit is echt veel rapper. In vergelijking met m'n vorige cam (Olympus C-100, leuk ding voor simpele zaken, ook al 4 jaar in bezit) is het echt een extreme vooruitgang (maar wat wil je)

Wat ik nog aan wil gaan schaffen: Sigma 70-300 APO Macro II + uv beschermfilter, en een extra accu. Voor de vakantie nog een imagetank met mp3 functie, da's altijd handig. Dan heb ik m'n zaakje wel compleet..

Jester wijzigde dit bericht 01-06-2005 19:36 (49%)

- hardware always changes.. -

if (!works){ hammer();}

quote:
Jester schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:13:
Nou, ik heb 'm!

Uiteindelijk de order bij de webshop geannuleerd, en bij de Combi in de buurt gehaald. Daar was ie mooi op voorraad. Kan ik eindelijk aan de slag. De sigma 18-125 is zeker een prettige lens, maar goed, ik heb nog niet met betere lenzen gewerkt.

Dan raad ik je aan om dat voorlopig ook niet te doen en lekker plaatjes te schieten, het werkt erg verslavend namelijk :+ Als je een 24-70 F/2.8L vast hebt gehad, of een 70-200 F/2.8L IS USM dan weet je gelijk wat het verschil is.

Grapje natuurlijk, maar ga gewoon lekker je gang en zie waar je uitkomt. Koop er desnoods een probeersel-tele bij om te kijken waar je straks behoefte aan hebt :) In mijn geval heb ik bijvoorbeeld die laatste 100mm van mijn 70-300 niet eens nodig, een inzicht wat weer mogelijkheden bied :)

neographikal wijzigde dit bericht 01-06-2005 19:18 (33%)

Mmm, niet verkrijgbaar he.. Ik weet niet hoe het nu zit, maar begin april heb ik 'm gekocht in Tiel, bij Daan Dansen.
Da's een voortzetting van wat voorheen 'Steenweg' was (zoals in Utrecht).
Gewoon op voorraad, direct meenemen. En ja, gewoon de Nederlandse versie, met kitlens en ook nog 1 gb kaartje, voor < ¤ 950. Da's dus al bijna 2 maand geleden he! Super zaak trouwens, goede service.
(ehh beetje reclame is niet erg, I presume)

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
neographikal schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:17:
[...]

...

of een 70-200 F/2.8L IS USM dan weet je gelijk wat het verschil is.

...
Vandaag weer op staan kwijlen bij de MediaMarkt. Gelukkig is dat ding veel te duur anders zou ik het nog serieus overwegen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
zonoskar schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Je krijgt meer dan een NL handleiding hoor. Probeer met een Duitse camera maar eens bij de nederlandse importeur een nieuwe cam te krijgen als die duitse na een paar dagen stuk gaat.

Canon maakt in Europa geen onderscheidt tussen camera's uit Duitsland en camera's uit Nederland hoor.
Ze doen zelfs niet moeilijk over producten die buiten Europa worden gekocht. Afgelopen zomer kocht ik een objectief in Canada, ging hier in Nederland in januari kapot. Opgestuurd naar etbass (reparatie centrum van Canon hier in Nederland) en een week later had ik het objectief gerepareerd terug, viel onder de garantie en was dus gratis.

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

VH-ICT Diensten

Mijn Canon EOS 300D is gevallen, zoontje had een kast omgegooid waar de camera boven oplag.
Verzerkering vergoed de gehele camera (was namelijk totallos) zodra het geld er is, maar even op zoek naar een 350D , lees erg goede ervaringen hier over!

Nokia N80 & Nokia N95

Et kütt, wie et kütt.
Reg. datum: 02 januari 2005

quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:48:
Mijn Canon EOS 300D is gevallen, zoontje had een kast omgegooid waar de camera boven oplag.
Verzerkering vergoed de gehele camera (was namelijk totallos) zodra het geld er is, maar even op zoek naar een 350D , lees erg goede ervaringen hier over!

Dat riekt naar verzekeringsfraude... :+
Je eigen zoontje gooit een kast op je fotocamera. Zoiets wordt maar in zeer specifieke gevallen door een WA verzekering gedekt. Inboedelverzekeringen dekken zoiets, bij mijn weten ook niet.

Samsung SHG-i900 Omnia, SHKv17ROM, GarminMobileXT, M2D

Et kütt, wie et kütt.

quote:
Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:45:

Canon maakt in Europa geen onderscheidt tussen camera's uit Duitsland en camera's uit Nederland hoor.
Ze doen zelfs niet moeilijk over producten die buiten Europa worden gekocht. Afgelopen zomer kocht ik een objectief in Canada, ging hier in Nederland in januari kapot. Opgestuurd naar etbass (reparatie centrum van Canon hier in Nederland) en een week later had ik het objectief gerepareerd terug, viel onder de garantie en was dus gratis.

Klopt!
Ik kocht mijn 300 D bij Mediamarkt Herzogenrath (DLD) voor 799,00 (kit). In die tijd was er een 100 euro geld terug aktie in NL. Alle spulletjes opgestuurd van mijn aankoop en drie weken later kreeg ik mooi 100 pleuro overgemaakt. De aktie (en service) is geldig voor alle, in Europa (zonder grondwet), gekochte Canon-producten.

Know's what he wants.
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
cyberpost schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 03:20:
[...]

Dat riekt naar verzekeringsfraude... :+
Je eigen zoontje gooit een kast op je fotocamera. Zoiets wordt maar in zeer specifieke gevallen door een WA verzekering gedekt. Inboedelverzekeringen dekken zoiets, bij mijn weten ook niet.
Volgens mij, stat er toch echt, dat die van de kast is gevallen en niet dat er een kast boven op is gevallen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

VH-ICT Diensten

De kast is inderdaad niet boven op de camera gevallen, maar boven op mijn zoontje...
Die maakt het overigen goed..
Hij wilde de boven op de kast klimmen maar dat is niet gelukt.
De camera is er afgevallen..

Nokia N80 & Nokia N95

if (!works){ hammer();}

quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:48:
Als je de 300D gewend bent geweest, ga eerst eens de 350D in het echt in de hand houden :) Hij is wat kleiner en wij weten niet wat voor kolenschoppen jij hebt ;)
aka Sentic
Reg. datum: 25 oktober 2000

het kleinere formaat maakt het makkelijker om mee te nemen maar die verdwaalde pink aan de onderkant en witte strepen aan de lens laten je toch in twijfel of je de 350D moet gaan halen of nieten geen D70 ofzo

Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
TheRebell schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:11:
het kleinere formaat maakt het makkelijker om mee te nemen maar die verdwaalde pink aan de onderkant en witte strepen aan de lens laten je toch in twijfel of je de 350D moet gaan halen of nieten geen D70 ofzo
Juist. Ik dacht zonder hem ooit in me hand te hebben gehad dat ding is zeker wel goed. Past zeker wel. Ik heb geen grote handen. Blijk ik wle grote handen te hebben. Is zeer irritant die losse pink. Heb ook met batterygrip eraan geprobeerd maar voelt ook niet geheel fijn aan. Misschien is het wennen?

interessant

Et kütt, wie et kütt.

quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
De kast is inderdaad niet boven op de camera gevallen, maar boven op mijn zoontje...
Die maakt het overigen goed..
Hij wilde de boven op de kast klimmen maar dat is niet gelukt.
De camera is er afgevallen..

Gelukkig, je zoontje maakt het goed!
Mijn verkeerde interpretatie zal te maken hebben gehad met het tijdstiip...
Maar wat ik me afvraag: welke verzekering dekt die schade dan?
Normaal dekt een WA-verzekering zoiets niet, aangezien jou zoon geen schade aan derden heeft toegebracht, verzekeringstechnisch gezien.
Toevallig is er wel een (zeer uitgebreid) verzekereringspakket die dit soort gevalletjes wel dekt als de schade is toegebracht door huisdieren, maar door eigen kinderen... :?

peace man.

Jeuj, eindelijk, mijne is verstuurd (beter gezegd, aangekomen bij konijnenberg. Nu nog eens gaan kijken of er betaalbare fatsoendelijke tussenringen bestaan voor de 350D, voor het OM systeem.

simon wijzigde dit bericht 02-06-2005 15:30 (13%)

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Simon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:28:
Jeuj, eindelijk, mijne is verstuurd (beter gezegd, aangekomen bij konijnenberg. Nu nog eens gaan kijken of er betaalbare fatsoendelijke tussenringen bestaan voor de 350D, voor het OM systeem.
Tussenringen voor het OM systeem ? wwat is dat voor systeem ? De 350D heeft toch een EF/EF-S mount ?

-------

peace man.

quote:
mjl schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:25:
[...]

Tussenringen voor het OM systeem ? wwat is dat voor systeem ? De 350D heeft toch een EF/EF-S mount ?
Juist, ik heb OM objectieven, daarvoor heb je tussenringen. Je kan zo een lens met een OM mount op het EF/EF-S systeem plaatsen. Nu verlies je daarmee wat features, maar ik ben dat al gewent, dat heeft mijn OM2n ook niet. Nu gaat 't er meer om, waar zijn deze dingen voor een fatsoendelijke prijs te krijgen. Soms vraagt men voor dit minieme stukje metaal al snel zo'n 170 dollar. Voor de four thirds mount is er ook een adapter. Deze is ook prijzig, maar kun je soms gratis van Olympus krijgen (bij aankoop van een E-1 of E-300).
Reg. datum: 06 mei 2004

Ik ben me aan het 'inlezen' in de 350D. Ik heb ervaring met een spiegelreflex en snap de basisprincipes wel en wil het liefst ineens iets goed kopen. Ik lees echter op dit topic en via de eerder geposte tread het een en ander over front- en backfocus wat spontaan optreedt bij sommige gebruikers. Is dit iets wat te verhelpen is of onder de garantie valt? Ik zou juist een SLR willen omdat ik dan veel meer 'baas ben' over diafragma, sluitertijd e.d. Wanneer de plaatjes dan nog niet worden zoals ik ze eigenlijk wil hebben, zou ik daar niet zo heel blij mee zijn.. (zacht uitgedrukt). |:(

Kan iemand me hier het fijne van vertellen? Alvast dank..

peace man.

Absoluut, Canon zal absoluut bij een back of frontfocus probleem het proberen op te lossen. Verder als je echt de baas wilt zijn kun je ook manuele focus gebruiken. Maar goed, als je er last van hebt kun je gewoon met Canon contact opnemen.
Chalet

Back en frontfocus vallen in de categorie exemplarische fouten (==fabrieksfout dus garantie). Grote kans dat je er nooit mee te maken krijgt dus, of er in ieder geval niet zichtbaar last van hebt.

Mensen die alleen maar focustestjes doen en geen lol aan echte foto's maken beleven zijn gewoon verkeerd bezig imo. Dat is net zo nuttig als kijken of je systeem wel evenveel 3dmarks krijgt als je zou verwachten maar vervolgens nooit een spel spelen.
(let op DOC'ers: dit is iets anders dan het leuk vinden van een zo hoog mogelijk score)

Voutloos wijzigde dit bericht 02-06-2005 21:08 (7%)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1376: Chalet
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/80s, f/4.5, ISO 100

Reg. datum: 22 juli 2004

hey,

ik was benieuwd hoe lang jullie ongeveer met een accutje doen.

mijne komt er zaterdag aan (in kit)
als dat accutje het maar 2 uurtjes uithoud dan zal ik er maar direct een 2e bij aanschaffen.

if (!works){ hammer();}

quote:
ijske schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:20:
hey,

ik was benieuwd hoe lang jullie ongeveer met een accutje doen.

mijne komt er zaterdag aan (in kit)
als dat accutje het maar 2 uurtjes uithoud dan zal ik er maar direct een 2e bij aanschaffen.
Paar honderd shots ongeveer, maar een extra is altijd handig :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: