Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

http://www.pma-show.com/review/canon/EOS_REBEL_XT_004.jpg

Canon EOS 350D (Deel 1)

Quickspecs:

Nieuwe 8.0 Megapixel sensor (20D = 8.2 MP)
DIGIC II image processor
E-TTL II
One-Shot AF, AI SERVO and AI Focus
7 punts focussysteem (ziet er op de foto van de spiegel hetzelfde uit als de 300D)
Mirror lockup
ISO 100 - 1600
3 FPS / 14 Frames simultaan RAW+JPG schrijven
USB 2.0 Hi speed
CF kaart schrijfsnelheid 3.5x zo snel als de 300D
Zwart wit fotograferen e.d. zoals op de 20D
0.2 sec opstarttijd
Nieuwe batterij: NB-2LH
10% lichter dan de 300D
25% minder volume dan de 300D
nieuwe mkII EF-S 18-55mm kit lens
Hoger geplaatst intern flitssysteem, support 17mm lenzen
Prijzen: (PW) EOS 350D Body only, (PW) EOS 350D met 18-55 II kitlens

http://www.pma-show.com/r...EOS_digital_rebel_xt.html
Veel leesplezier ;)

reviews:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html
http://www.luminous-lands...ews/cameras/xt-350d.shtml
http://www.dcresource.com...bel_xt-review/index.shtml
http://www.digit-life.com/articles2/digimage/canon_350d.html
http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/35/page_1.html
http://www.megapixel.net/...n-rebelxt/rebelxt-gen.php
http://www.dcviews.com/re...Canon-EOS-350D-review.htm
http://www.dcviews.com/re...anon-EOS-350D-test-NL.htm (Nederlands)

Thanx nl2dav voor de topicstart van deel 1

Grrrrrene wijzigde dit bericht 22-05-2005 21:51 (7%)

Imitation is the sincerest form of flattery
** Officieel Panasonic-fan **

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EF systeem FAQ

Voor mensen die vragen hebben over de verschillende objectieven van het EF systeem (de lenzen die op de 350D passen).

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

mkay

De prijsindicatie kan toch wel een echte prijs worden in euro's?

Weet iemand hoe lang konijnenberg eigenlijk doet over het versturen van een 350D, dus wat is de eta eigenlijk?
Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

Ik heb PW linkjes in de startpost gezet, die prijzen veranderen per dag, dus anders blijf je aan het aanpassen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
** Officieel Panasonic-fan **

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Simon schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
De prijsindicatie kan toch wel een echte prijs worden in euro's?

Weet iemand hoe lang konijnenberg eigenlijk doet over het versturen van een 350D, dus wat is de eta eigenlijk?
Konijnenberg was bij mij voor m'n lens niet bepaald de snelste. Bovendien heeft Canon de grootste moeite om genoeg 350D's aan te slepen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Duwgatie
Reg. datum: 26 september 2001

Kep me suf ge googled maar nu zijn er voor de eos 350 diverze ir romotes maar... daar komt ie ik zie nergens het dingetje staat die ik nu bij mijn G3 heb,die is namelijk "luxer".

Zou mijn oude IR werken....

LOL

Reg. datum: 13 september 2000

Ik zit al bijna 3 weken te wachten op mijn 350D (3 mei besteld). Besteld bij CameraHuis.nl, en ze gaven aan dat de gemiddelde levertijd 6 dagen zou zijn :(. Hier baal ik behoorlijk van...

- hardware always changes.. -

Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
Jester schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:18:
Ik zit al bijna 3 weken te wachten op mijn 350D (3 mei besteld). Besteld bij CameraHuis.nl, en ze gaven aan dat de gemiddelde levertijd 6 dagen zou zijn :(. Hier baal ik behoorlijk van...

1: Wat heb je besteld? Een kit heeft een langere levertijd dan een losse body
2: Stuur ff een mailtje of bel ze op om te vragen wat de verwachting is. 6 dagen is een standaard maat voor 'moeilijk leverbaar'

Zelf had ik een 18-55 / 55-200 kit + grip besteld, maar die levertijd was zo lang (overal trouwens) dat ik mijn bestelling om heb laten zetten in enkel een body. Was geen probleem en kreeg het verschil direct teruggestort.

Heb toen een losse lens bij Konijn gekocht en daardoor kon ik eerder aan de slag.

quote:
LocalLost schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:57:
[...]

1: Wat heb je besteld? Een kit heeft een langere levertijd dan een losse body
2: Stuur ff een mailtje of bel ze op om te vragen wat de verwachting is. 6 dagen is een standaard maat voor 'moeilijk leverbaar'

Zelf had ik een 18-55 / 55-200 kit + grip besteld, maar die levertijd was zo lang (overal trouwens) dat ik mijn bestelling om heb laten zetten in enkel een body. Was geen probleem en kreeg het verschil direct teruggestort.

Heb toen een losse lens bij Konijn gekocht en daardoor kon ik eerder aan de slag.
Ik heb dus een losse body besteld, want ik was niet zo gecharmeerd van de kitlens. De rest van m'n spul (tas, Sigma 18-125, 512mb CF, tiffen filter) zijn er al, (die kwamen 4 mei gewoon binnen) dus ik baal behoorlijk :(

quote:
Jester schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:11:
[...]
Ik heb dus een losse body besteld, want ik was niet zo gecharmeerd van de kitlens. De rest van m'n spul (tas, Sigma 18-125, 512mb CF, tiffen filter) zijn er al, (die kwamen 4 mei gewoon binnen) dus ik baal behoorlijk :(
Waar baal je nou van? Dat je nu je besloten hebt extra moet wachten op de levering of omdat je geen feedback gehad hebt dat de camera niet op voorraad was? Soms moet je wat langer wachten om een paar tientjes te besparen. Frustrerend zal het wel zijn.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

44 stenen leeuwen

Voor de mede-belgjes hier: deze week (vanaf donderdag 19 mei tot en met zondag 29 mei 2005) 3% korting bij Loveno (ik ga er regelmatig langs) op het hele gamma, ook de 350D dus, dan komt ie op 852 euro, wat een erg scherpe prijs is.

Trust The Computer. The Computer is Your Friend.

quote:
twixx schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Waar baal je nou van? Dat je nu je besloten hebt extra moet wachten op de levering of omdat je geen feedback gehad hebt dat de camera niet op voorraad was? Soms moet je wat langer wachten om een paar tientjes te besparen. Frustrerend zal het wel zijn.
Als er staat 6 dagen levertijd ga ik er vanuit dat dat ook zo is. Niet dat ze dan even aangeven (als er 5 dagen verstreken zijn) dat ze hieraan niet kunnen voldoen. Lijkt me wel zo netjes. (Het is inderdaad frustrerend dat het zo lang duurt..)

Als het goed is zijn de kit's bij MyCom gewoon voldoende leverbaar. Niet de scherpste prijs, 899 euro, maar dan heb je hem wel binnen 1 werkdag als je hem in de winkel besteld.

Heb zelf Zaterdag op me werk met die juweeltje mogen spelen. Het allereerste wat me opviel was het gewicht, lichter dan ik dacht. En de snelheid, zelfs met een normal speed compact flash kaartje kan je gewoon lekker door klikken. Ontzettend weinig ruis, ook bij hogere iso's. Ik schoot in de winkel die eigenlijk niet onderbelicht was, maar te goed voor de flits, was soms dus ff kutten met witbalans e.d. maar ook voor de leek (moi ;P) is er een mooie foto mee te schieten.

Ik zit dan ook voor smart te wachten tot iemand mij deze camera schenkt... Jongens?
mkay

quote:
Bouncing_tom schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:20:
Als het goed is zijn de kit's bij MyCom gewoon voldoende leverbaar. Niet de scherpste prijs, 899 euro, maar dan heb je hem wel binnen 1 werkdag als je hem in de winkel besteld.

Heb zelf Zaterdag op me werk met die juweeltje mogen spelen. Het allereerste wat me opviel was het gewicht, lichter dan ik dacht. En de snelheid, zelfs met een normal speed compact flash kaartje kan je gewoon lekker door klikken. Ontzettend weinig ruis, ook bij hogere iso's. Ik schoot in de winkel die eigenlijk niet onderbelicht was, maar te goed voor de flits, was soms dus ff kutten met witbalans e.d. maar ook voor de leek (moi ;P) is er een mooie foto mee te schieten.

Ik zit dan ook voor smart te wachten tot iemand mij deze camera schenkt... Jongens?

Helaas, heb net mezelf er een geschonken :P

Weet er niemand hoelang konijnenberg doet over de levering van de kit (dus met gewone 18-55 lens, duitse versie)?
mkay

Voor diegene die twijfelen om een 350D kit te bestellen bij Konijnenburg, hij is nu iig niet meer in voorraad...
Reg. datum: 11 mei 2005

Ik heb gisteren mijn Canon 350d opgehaald bij Progress in Hengelo. Fijne winkel en nog veel beter, een zeer fijne camera. Ben nog even doorgereden naar Konijnenberg en een sigma 18 -125 lens er op geschroefd. Een mooie combinatie mag ik wel zeggen. Maakt inderdaad iets meer geluid dan een USM motor, maar ja voor 234 euro heb je gewoon geen betere lens in die klasse.
Het oogt ook nog eens goed, de lens grootte i.c.m. de body.

Heb nu al zo'n 200 foto's gemaakt, puur voor de test, maar het resultaat mag er zijn.

quote:
Vinyl-XP schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:29:
Ik heb gisteren mijn Canon 350d opgehaald bij Progress in Hengelo. Fijne winkel en nog veel beter, een zeer fijne camera. Ben nog even doorgereden naar Konijnenberg en een sigma 18 -125 lens er op geschroefd. Een mooie combinatie mag ik wel zeggen. Maakt inderdaad iets meer geluid dan een USM motor, maar ja voor 234 euro heb je gewoon geen betere lens in die klasse.
Het oogt ook nog eens goed, de lens grootte i.c.m. de body.

Heb nu al zo'n 200 foto's gemaakt, puur voor de test, maar het resultaat mag er zijn.
Laat eens wat foto`s zien :)

Sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.

je wéét toch

Uit het vorige topic:
quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:
Ik heb deze week even een 350D in mijn handen gehad, maar wat mij zo tegenvalt is de grip, dat is toch helemaal niet lekker zo'n iel stukje plastic? Ik heb destijds moeten kiezen tussen een EOS 500 en een Minolta Dynax 500si, de grip tussen deze twee camera's vond ik een wereld van verschil. Aan de andere kant zie ik zoveel enthousiaste mensen dat ik bijna begin te twijfelen of het misschien aan mij ligt... Iemand die dit herkent?
quote:
Fairy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:31:
Ik vond de grip ook niet super (heb em net een dag hoor) en heb er dus een losse grip bijgekocht in de aanbieding voor 75 euro. Nu ligt ie superlekker en is extra zwaar en stabiel en je kunt portrait schieten net zoals landscape omdat de grip extra shutterbuttons en instellingen heeft.
ICM met de 75-300 IS USM lens is het wel een machtig zwaar ding maar dan ook wel stabiel :)

Ik heb die grips eens bekeken, maar het "handvat" zelf wordt er volgens mij niet dikker van en dus heb je nog steeds hetzelfde iele stuk in je handen, het wordt alleen wat langer, of zie ik dat verkeerd?

Zijn er trouwens uberhaupt mensen die begrijpen wat ik bedoel? Het verschil in grip tussen, in mijn geval, een EOS 500 en een Dynax 500si..
Niet echt.
Reg. datum: 22 maart 2005

Grip zelf wordt er inderdaad niet dikker op na het aankoppelen van de BG-E3. Waar je voorheen wellicht last had van een bungelende ringvinger en pink, is dat probleem opgelost met de grip.
Voor mij persoonlijk is de 350D met grip helemaal af. Nog steeds compact en licht, maar wel extra stabiel, iets wat je zeker gaat waarderen met de iets grotere lenzen.

Succes!

"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch

Astrofotograaf

Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met een DLSR... Als ik hoor hoe klein die camera eigenlijk is, denk ik niet dat het een pretje is om vast te houden met mijn grote handen...
En dan gelijk hopen dat er een betaalbare fullframe camera komt die niet mis zou staan met mn sigma 70-200 EX HSM en 2x teleconverter dr op...

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
Ursamajor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:04:
Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met een DLSR... Als ik hoor hoe klein die camera eigenlijk is, denk ik niet dat het een pretje is om vast te houden met mijn grote handen...
Een camera kopen is net als een broek, gewoon ff passen in de winkel en dan pas een beslissing nemen. Tenzij je je maat al weet van vorige aankopen.

Kon ik die broek maar passen 8)7
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.

CURESEEKERS [# 1 @ Rosetta@home | # 2 @ FaD | # 3 @ TSC p 1 | # 21 @ D2OL p 1]

Canon 350D, Canon EF-S 18-55, Canon EF 70-200/4.0 L USM, EF 50mm f/1.8 II, Manfrotto 055DB + 141RC

Reg. datum: 06 juli 2001

quote:
mcB schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:14:
Kon ik die broek maar passen 8)7
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.
pssst www.verkoop.net

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Reg. datum: 15 april 2003

De camera is inderdaad slecht leverbaar. Wij kunnen bij onze distributeur pas weer op op 9 juni een EOS350D 18-55 KIT bestellen.

Blijkbaar is het model erg gewild :)

Canon EOS 400D+BG-E3 | Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II | 430EX | Crumpler Stunner

De lokale fotozaken hadden 'm niet op voorraad. Ik wilde net een cd'tje kopen bij de mediamarkt zie ik daar ineens de 350D kit liggen. Deze bleek zelfs nog op voorraad te zijn, dus ik heb 'm meteen maar meegenomen.

* mcB is nu een kersverse en trotse eigenaar van zijn eerste digitale spiegelreflex :D :D

CURESEEKERS [# 1 @ Rosetta@home | # 2 @ FaD | # 3 @ TSC p 1 | # 21 @ D2OL p 1]

Canon 350D, Canon EF-S 18-55, Canon EF 70-200/4.0 L USM, EF 50mm f/1.8 II, Manfrotto 055DB + 141RC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009