Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.pma-show.com/review/canon/EOS_REBEL_XT_004.jpg

Canon EOS 350D (Deel 1)

Quickspecs:

Nieuwe 8.0 Megapixel sensor (20D = 8.2 MP)
DIGIC II image processor
E-TTL II
One-Shot AF, AI SERVO and AI Focus
7 punts focussysteem (ziet er op de foto van de spiegel hetzelfde uit als de 300D)
Mirror lockup
ISO 100 - 1600
3 FPS / 14 Frames simultaan RAW+JPG schrijven
USB 2.0 Hi speed
CF kaart schrijfsnelheid 3.5x zo snel als de 300D
Zwart wit fotograferen e.d. zoals op de 20D
0.2 sec opstarttijd
Nieuwe batterij: NB-2LH
10% lichter dan de 300D
25% minder volume dan de 300D
nieuwe mkII EF-S 18-55mm kit lens
Hoger geplaatst intern flitssysteem, support 17mm lenzen
Prijzen: (PW) EOS 350D Body only, (PW) EOS 350D met 18-55 II kitlens

http://www.pma-show.com/r...EOS_digital_rebel_xt.html
Veel leesplezier ;)

reviews:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html
http://www.luminous-lands...ews/cameras/xt-350d.shtml
http://www.dcresource.com...bel_xt-review/index.shtml
http://www.digit-life.com/articles2/digimage/canon_350d.html
http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/35/page_1.html
http://www.megapixel.net/...n-rebelxt/rebelxt-gen.php
http://www.dcviews.com/re...Canon-EOS-350D-review.htm
http://www.dcviews.com/re...anon-EOS-350D-test-NL.htm (Nederlands)

Thanx nl2dav voor de topicstart van deel 1

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 22-05-2005 21:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EF systeem FAQ

Voor mensen die vragen hebben over de verschillende objectieven van het EF systeem (de lenzen die op de 350D passen).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
De prijsindicatie kan toch wel een echte prijs worden in euro's?

Weet iemand hoe lang konijnenberg eigenlijk doet over het versturen van een 350D, dus wat is de eta eigenlijk?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb PW linkjes in de startpost gezet, die prijzen veranderen per dag, dus anders blijf je aan het aanpassen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Simon schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
De prijsindicatie kan toch wel een echte prijs worden in euro's?

Weet iemand hoe lang konijnenberg eigenlijk doet over het versturen van een 350D, dus wat is de eta eigenlijk?
Konijnenberg was bij mij voor m'n lens niet bepaald de snelste. Bovendien heeft Canon de grootste moeite om genoeg 350D's aan te slepen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Kep me suf ge googled maar nu zijn er voor de eos 350 diverze ir romotes maar... daar komt ie ik zie nergens het dingetje staat die ik nu bij mijn G3 heb,die is namelijk "luxer".

Zou mijn oude IR werken....

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Ik zit al bijna 3 weken te wachten op mijn 350D (3 mei besteld). Besteld bij CameraHuis.nl, en ze gaven aan dat de gemiddelde levertijd 6 dagen zou zijn :(. Hier baal ik behoorlijk van...

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67992

Jester schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:18:
Ik zit al bijna 3 weken te wachten op mijn 350D (3 mei besteld). Besteld bij CameraHuis.nl, en ze gaven aan dat de gemiddelde levertijd 6 dagen zou zijn :(. Hier baal ik behoorlijk van...
1: Wat heb je besteld? Een kit heeft een langere levertijd dan een losse body
2: Stuur ff een mailtje of bel ze op om te vragen wat de verwachting is. 6 dagen is een standaard maat voor 'moeilijk leverbaar'

Zelf had ik een 18-55 / 55-200 kit + grip besteld, maar die levertijd was zo lang (overal trouwens) dat ik mijn bestelling om heb laten zetten in enkel een body. Was geen probleem en kreeg het verschil direct teruggestort.

Heb toen een losse lens bij Konijn gekocht en daardoor kon ik eerder aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
Anoniem: 67992 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:57:
[...]

1: Wat heb je besteld? Een kit heeft een langere levertijd dan een losse body
2: Stuur ff een mailtje of bel ze op om te vragen wat de verwachting is. 6 dagen is een standaard maat voor 'moeilijk leverbaar'

Zelf had ik een 18-55 / 55-200 kit + grip besteld, maar die levertijd was zo lang (overal trouwens) dat ik mijn bestelling om heb laten zetten in enkel een body. Was geen probleem en kreeg het verschil direct teruggestort.

Heb toen een losse lens bij Konijn gekocht en daardoor kon ik eerder aan de slag.
Ik heb dus een losse body besteld, want ik was niet zo gecharmeerd van de kitlens. De rest van m'n spul (tas, Sigma 18-125, 512mb CF, tiffen filter) zijn er al, (die kwamen 4 mei gewoon binnen) dus ik baal behoorlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jester schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:11:
[...]
Ik heb dus een losse body besteld, want ik was niet zo gecharmeerd van de kitlens. De rest van m'n spul (tas, Sigma 18-125, 512mb CF, tiffen filter) zijn er al, (die kwamen 4 mei gewoon binnen) dus ik baal behoorlijk :(
Waar baal je nou van? Dat je nu je besloten hebt extra moet wachten op de levering of omdat je geen feedback gehad hebt dat de camera niet op voorraad was? Soms moet je wat langer wachten om een paar tientjes te besparen. Frustrerend zal het wel zijn.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Voor de mede-belgjes hier: deze week (vanaf donderdag 19 mei tot en met zondag 29 mei 2005) 3% korting bij Loveno (ik ga er regelmatig langs) op het hele gamma, ook de 350D dus, dan komt ie op 852 euro, wat een erg scherpe prijs is.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
twixx schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Waar baal je nou van? Dat je nu je besloten hebt extra moet wachten op de levering of omdat je geen feedback gehad hebt dat de camera niet op voorraad was? Soms moet je wat langer wachten om een paar tientjes te besparen. Frustrerend zal het wel zijn.
Als er staat 6 dagen levertijd ga ik er vanuit dat dat ook zo is. Niet dat ze dan even aangeven (als er 5 dagen verstreken zijn) dat ze hieraan niet kunnen voldoen. Lijkt me wel zo netjes. (Het is inderdaad frustrerend dat het zo lang duurt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Als het goed is zijn de kit's bij MyCom gewoon voldoende leverbaar. Niet de scherpste prijs, 899 euro, maar dan heb je hem wel binnen 1 werkdag als je hem in de winkel besteld.

Heb zelf Zaterdag op me werk met die juweeltje mogen spelen. Het allereerste wat me opviel was het gewicht, lichter dan ik dacht. En de snelheid, zelfs met een normal speed compact flash kaartje kan je gewoon lekker door klikken. Ontzettend weinig ruis, ook bij hogere iso's. Ik schoot in de winkel die eigenlijk niet onderbelicht was, maar te goed voor de flits, was soms dus ff kutten met witbalans e.d. maar ook voor de leek (moi ;P) is er een mooie foto mee te schieten.

Ik zit dan ook voor smart te wachten tot iemand mij deze camera schenkt... Jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 84159 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:20:
Als het goed is zijn de kit's bij MyCom gewoon voldoende leverbaar. Niet de scherpste prijs, 899 euro, maar dan heb je hem wel binnen 1 werkdag als je hem in de winkel besteld.

Heb zelf Zaterdag op me werk met die juweeltje mogen spelen. Het allereerste wat me opviel was het gewicht, lichter dan ik dacht. En de snelheid, zelfs met een normal speed compact flash kaartje kan je gewoon lekker door klikken. Ontzettend weinig ruis, ook bij hogere iso's. Ik schoot in de winkel die eigenlijk niet onderbelicht was, maar te goed voor de flits, was soms dus ff kutten met witbalans e.d. maar ook voor de leek (moi ;P) is er een mooie foto mee te schieten.

Ik zit dan ook voor smart te wachten tot iemand mij deze camera schenkt... Jongens?
Helaas, heb net mezelf er een geschonken :P

Weet er niemand hoelang konijnenberg doet over de levering van de kit (dus met gewone 18-55 lens, duitse versie)?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Voor diegene die twijfelen om een 350D kit te bestellen bij Konijnenburg, hij is nu iig niet meer in voorraad...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

Ik heb gisteren mijn Canon 350d opgehaald bij Progress in Hengelo. Fijne winkel en nog veel beter, een zeer fijne camera. Ben nog even doorgereden naar Konijnenberg en een sigma 18 -125 lens er op geschroefd. Een mooie combinatie mag ik wel zeggen. Maakt inderdaad iets meer geluid dan een USM motor, maar ja voor 234 euro heb je gewoon geen betere lens in die klasse.
Het oogt ook nog eens goed, de lens grootte i.c.m. de body.

Heb nu al zo'n 200 foto's gemaakt, puur voor de test, maar het resultaat mag er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Anoniem: 143949 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:29:
Ik heb gisteren mijn Canon 350d opgehaald bij Progress in Hengelo. Fijne winkel en nog veel beter, een zeer fijne camera. Ben nog even doorgereden naar Konijnenberg en een sigma 18 -125 lens er op geschroefd. Een mooie combinatie mag ik wel zeggen. Maakt inderdaad iets meer geluid dan een USM motor, maar ja voor 234 euro heb je gewoon geen betere lens in die klasse.
Het oogt ook nog eens goed, de lens grootte i.c.m. de body.

Heb nu al zo'n 200 foto's gemaakt, puur voor de test, maar het resultaat mag er zijn.
Laat eens wat foto`s zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46

DeFeCt

je wéét toch

Uit het vorige topic:
DeFeCt schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:
Ik heb deze week even een 350D in mijn handen gehad, maar wat mij zo tegenvalt is de grip, dat is toch helemaal niet lekker zo'n iel stukje plastic? Ik heb destijds moeten kiezen tussen een EOS 500 en een Minolta Dynax 500si, de grip tussen deze twee camera's vond ik een wereld van verschil. Aan de andere kant zie ik zoveel enthousiaste mensen dat ik bijna begin te twijfelen of het misschien aan mij ligt... Iemand die dit herkent?
Fairy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:31:
Ik vond de grip ook niet super (heb em net een dag hoor) en heb er dus een losse grip bijgekocht in de aanbieding voor 75 euro. Nu ligt ie superlekker en is extra zwaar en stabiel en je kunt portrait schieten net zoals landscape omdat de grip extra shutterbuttons en instellingen heeft.
ICM met de 75-300 IS USM lens is het wel een machtig zwaar ding maar dan ook wel stabiel :)
Ik heb die grips eens bekeken, maar het "handvat" zelf wordt er volgens mij niet dikker van en dus heb je nog steeds hetzelfde iele stuk in je handen, het wordt alleen wat langer, of zie ik dat verkeerd?

Zijn er trouwens uberhaupt mensen die begrijpen wat ik bedoel? Het verschil in grip tussen, in mijn geval, een EOS 500 en een Dynax 500si..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140203

Grip zelf wordt er inderdaad niet dikker op na het aankoppelen van de BG-E3. Waar je voorheen wellicht last had van een bungelende ringvinger en pink, is dat probleem opgelost met de grip.
Voor mij persoonlijk is de 350D met grip helemaal af. Nog steeds compact en licht, maar wel extra stabiel, iets wat je zeker gaat waarderen met de iets grotere lenzen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 13:19

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met een DLSR... Als ik hoor hoe klein die camera eigenlijk is, denk ik niet dat het een pretje is om vast te houden met mijn grote handen...
En dan gelijk hopen dat er een betaalbare fullframe camera komt die niet mis zou staan met mn sigma 70-200 EX HSM en 2x teleconverter dr op...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ursamajor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:04:
Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met een DLSR... Als ik hoor hoe klein die camera eigenlijk is, denk ik niet dat het een pretje is om vast te houden met mijn grote handen...
Een camera kopen is net als een broek, gewoon ff passen in de winkel en dan pas een beslissing nemen. Tenzij je je maat al weet van vorige aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-06 10:15

mcB

Kon ik die broek maar passen 8)7
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mcB schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:14:
Kon ik die broek maar passen 8)7
De 350D is bijna nergens leverbaar. Overal (in de winkels) krijg ik te horen dat er nieuwe besteld zijn en dat ze niet weten wanneer de volgende levering zal komen.
pssst www.verkoop.net

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

De camera is inderdaad slecht leverbaar. Wij kunnen bij onze distributeur pas weer op op 9 juni een EOS350D 18-55 KIT bestellen.

Blijkbaar is het model erg gewild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 23-06 10:15

mcB

De lokale fotozaken hadden 'm niet op voorraad. Ik wilde net een cd'tje kopen bij de mediamarkt zie ik daar ineens de 350D kit liggen. Deze bleek zelfs nog op voorraad te zijn, dus ik heb 'm meteen maar meegenomen.

* mcB is nu een kersverse en trotse eigenaar van zijn eerste digitale spiegelreflex :D :D

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hier in Rotterdam nog voldoende op voorraad en nog steeds prima leverbaar; als je er maar voldoende besteld en een planordertje neerlegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145160

Waar in Rotterdam heb jij nog de body gezien en tegen welke prijs ?
Groet, een Rotterdammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Konijnenberg krigt ze deze week binnen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

ik heb hem vandaag bij dixons in Rotterdam gekocht voor 849 euro.
bij de media markt kost hij het zelfde en zijn ze ook op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:17:
Over het algemeen zijn de bodies redelijk goed verkrijgbaar bij de grote ketens. Maar ga bij de Dixons, V&D's en MediaMarkten niet vragen om specs, verschillen, voor- en nadelen.

Als je advies wil over welke body het beste aansluit op jouw wensen dan moet je toch echt naar een zaak waar je persoonlijk (professioneel) geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

Vraagje aan de mensen die al een 350D hebben,..
op welke resolutie maken jullie foto's ? en zet je hem dan op 'fine' of op normaal ?

op een lage resolutie kan je nog mooie foto's maken voor op de computer, en passen er ook meer op je kaartje. maar zijn ze dan ook nog mooi als je afdrukken wilt maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaart van 2 Gb, schiet alles op Fine+RAW.
Als je plek genoeg hebt... om eerlijk te zijn heb ik nog nooit op mindere kwaliteit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 67992 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:24:

Maar ga bij de Dixons, V&D's en MediaMarkten niet vragen om specs, verschillen, voor- en nadelen.

Als je advies wil over welke body het beste aansluit op jouw wensen dan moet je toch echt naar een zaak waar je persoonlijk (professioneel) geholpen wordt.
Dit verschilt natuurlijk per filiaal. Ook bij Dixons werken mensen die veel verstand hebben van fotografie, alleen verschilt dat dus per filiaal. En zelfs al ben je bij zo'n professionele zaak waar je 'persoonlijk' wordt geholpen, dan krijg je ook niet altijd een "expert" voor je kiezen.

Maar goed, 849 maar bij de dixons? Dat is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 124464 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:26:
Vraagje aan de mensen die al een 350D hebben,..
op welke resolutie maken jullie foto's ? en zet je hem dan op 'fine' of op normaal ?
Ik schiet op raw :) dan heb je met de fine/normal/bla niks te maken en is veel fijner voor nabewerking.

Ik heb mijn 350D kit overigens een paar weken terug gewoon bij Combi City in Haarlem gekocht voor E899. Gewoon de deur uitlopen met de doos onder je arm :) (en daar heb ik zeker geen spijt van, gezien de vele mensen met leveringsproblemen van dodgy internetshops alhier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Anoniem: 67992 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:29:
Kaart van 2 Gb, schiet alles op Fine+RAW.
Als je plek genoeg hebt... om eerlijk te zijn heb ik nog nooit op mindere kwaliteit geprobeerd.
Hoeveel krijg je 'r dan op?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
ik schiet in RAW (dus zonder jpeg copy) zo'n 130 pics op een 1GB, dus op 2GB zal dat rond de 250-260 liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hans op 25-05-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zal best wel een domme vraag zijn, maar als je op RAW schiet, dan moet je ze persé nabewerken?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122016

Zojuis werd mijn nieuwe 350d kit bezorgd. Maandag besteld bij www.progress.nl. Tis wel de duitse kit (geen engelse handleiding, die printen we ff uit), maar wel 2 jr garantie via Progress en op voorraad! Was 900 euro kwijt voor de kit + 512mb CFkaart, onder rembours bezorgd.
Voelt aan als een heerlijke camera! (heb geen grote handen ;)) Heerlijk die snelheid: aan is ook direct aan, foto's worden snel weggeschreven, AF (ook binnen) vind ik verbazingwekkend tov m'n analoge eos300 met sigma 28-200, om het over m'n (inmiddels verkochte) dimage Z2 maar niet te hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hans schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:42:
ik schiet in RAW (dus zonder jpeg copy) zo'n 130 pics op een 1GB, dus op 2GB zal dat rond de 250-260 liggen.
Tsjek. Ik maak wel jpg file en zit dus nog iets lager dan die 250
Br@m schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:30:
Zal best wel een domme vraag zijn, maar als je op RAW schiet, dan moet je ze persé nabewerken?
Nope, je mag ze nabewerken. Als je ze wilt laten afdrukken door een centrale moet je ze wel even omzetten naar jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
@Locallost, zie dat je een tamron 28-75 hebt op je 350D. Hoe bevalt dat? (ik vind de kitlens nu al ruk nml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Hans schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:30:
[...]

Ik schiet op raw :) dan heb je met de fine/normal/bla niks te maken en is veel fijner voor nabewerking.
Ik twijfel nog een beetje of ik op RAW blijf schieten. Mijn 300d is minder snel dan de 350d met RAW en de voordelen gebruik ik waarschijnlijk niet allemaal. Ik beperk me soms tot het aanpassen van de WB en EV-waarden.
Het opslaan van de RAW bestanden kost me overigens een kapitaal aan disks :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 08:37
Anoniem: 124464 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:17:
Op de website van Dixons is hij 949 euro. Verschilt dat nog met de prijs in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142978

Hans schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:22:
@Locallost, zie dat je een tamron 28-75 hebt op je 350D. Hoe bevalt dat? (ik vind de kitlens nu al ruk nml)
Ik heb m ook op m'n 350d..... kan niet ander zeggen at ik hen\m helemaal top vind. Ik heb hem gekocht o.a. op aanraden van Locallost(zie eerder dit forum,deel1, pagina 24. Hier staan enkele voorbeeld pics) er waren toen meer mensen die er erg over te spreken waren.... gewoon doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 142978 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:22:
[...]

Ik heb m ook op m'n 350d..... kan niet ander zeggen at ik hen\m helemaal top vind. Ik heb hem gekocht o.a. op aanraden van Locallost(zie eerder dit forum,deel1, pagina 24. Hier staan enkele voorbeeld pics) er waren toen meer mensen die er erg over te spreken waren.... gewoon doen! :)
Mis je geen groothoek, of heb je ook de kitlens? En is het dus waard om de kitlens te laten liggen en deze gelijk te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 10:02
ik ben van plan om binnen kort ook de 350D te kopen, maar wat voor een lens raden jullie mij aan? aangezien de kit lenzen tegen vallen.

Ik zal hem namenlijk vaak gebruiken in een kroeg waar elke week weer nieuwe bandjes op treden, dus een licht sterke lens is wel handig. is de EF 50mm f1.4 USM hier misschien geschikt voor, of kan ik beter voor iets anders gaan.

en voor een mooie portret lens, waar moet ik dan na kijken?

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:59
Ik zou die kitlens er gewoon bij nemen. Vaak een meerprijs van 50 euro of nog minder.
Dan investeer je in een paar goede lenzen (50mm prime f/1.4 bijvoorbeeld), en nog een zoomlens vanaf 28 of 35mm. Dan kun je de kitlens gebruiken voor die keren dat je een groothoek (onder de andere zoomlens) nodig hebt.
De lens is z'n prijs dubbel en dwars waard hoor! Maar vergelijk hem niet met objectieven van 200, 500 of 1500 euro. Dat is niet eerlijk.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik heb de kitlens laten liggen en de 18-50 f2,8 van sigma gekocht. Kost wel wat, maar je hebt wel een stukje groothoek.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 142978 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:22:
Locallost(zie eerder dit forum,deel1, pagina 24. Hier staan enkele voorbeeld pics)
Anoniem: 67992 in "Canon 350D dSLR" dus. Een link als deze zit verstopt achter de datum boven een post. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
marco899 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:49:
Ik heb de kitlens laten liggen en de 18-50 f2,8 van sigma gekocht. Kost wel wat, maar je hebt wel een stukje groothoek.
De kitlens is de EF-S 18-55 f/3.5-5.6 dus qua groothoek vergelijkbaar. Die Sigma is wel wat lichtsterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43823

Woon dicht bij de duitse grens in ket zuiden des lands. Naar de mediamarkt in Duitsland, op de fotoafdeling aan een verkoper gevraagd of en waneer de canon 350d leverbaar was, hij begon al te glimlachen .......... Hij zuchte, de eerste weken voorlopig geen voorraad, hij had er vannochtend al zeker 50 kunnen verkopen (350d + kitlens EUR 799,00 in Duitsland). Bij mediamarkt Heerlen was er een promoteam van canon met een grote voorraad. Compact-flash geheugen was ook voorradig. Toen was de beslissing snel genomen de 350d met Sandisk 2 GB III geheugen, alleen de kitlens kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Hans schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:01:
[...]

De kitlens is de EF-S 18-55 f/3.5-5.6 dus qua groothoek vergelijkbaar. Die Sigma is wel wat lichtsterker :)
Dat is wel een beetje ondergewaardeerd. Volgens deze review: http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/ komt hij erg in de buurt van de canon 17-40L f4.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Heb de mijne (body only) bij TopVision in luxemburg besteld en had hem binnen een week binnen.
Ik heb geen idee wat de kitlens doet, maar mijn 28-80 die bij mijn EOS500n zat voldoet in ieder geval als basislens erg goed. Ik heb tevens een 100-400 lens, maar daarmee heeft de camer wel moeite. Ik denk dat dit door het batterijtje komt. Mijn EOS500n trekt hier de focus direct goed, terwijl de 350D toch wel even de tijd nodig heeft, helaas... maar de foto's zijn er niet minder om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Zorro

Z

Anoniem: 43823 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:20:
Bij mediamarkt Heerlen was er een promoteam van canon met een grote voorraad. Compact-flash geheugen was ook voorradig. Toen was de beslissing snel genomen de 350d met Sandisk 2 GB III geheugen, alleen de kitlens kan beter.
Aangezien ik ook op zoek ben (wie niet, zo lijkt het wel): wat kostte dat grapje daar?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die mij kan vertellen of je een 350D + BG-E3 grip nog op een statief kunt schroeven?
Leuk die foto's van de grip, maar de onderkant staat er nooit op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Anoniem: 67992 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:25:
Is er iemand die mij kan vertellen of je een 350D + BG-E3 grip nog op een statief kunt schroeven?
Dat kan gewoon :) Althans, dat denk ik. Misschien kan iemand het nog een keer bevestigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 26-05-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

ik las op webwereld dat er problemen kunnen ontstaan tussen canon camera's en lexar 80x geheugen. Blijkt dat er foto's kunnen verdwijnen, maar er zal een firmware update voor verschijnen om dit probleem op te lossen. Dat je het even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 27-06 12:19
marco899 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:49:
Ik kwam net dit draadje tegen:
http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=13529458

Bestaat dit probleem ook met de 350D? Ik heb geen zin als ik deze lens ga kopen, hem gelijk te laten rechippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik ben dit probleem (nog) niet tegengekomen, maar ik zal het vanavond eens met een flits foto testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb onderstaande ook in het objectieven topic vermeld maar daar hoor het niet thuis....
----

Ik ontdek nu een ander probleem wat ik met de kitlens ook had, wat ik dacht op te lossen met de nieuwe lens...

Als ik op een oppervlak (levelindicators mengtafel) onder een hoek van 45 graden een lijntje focus en maak dan de foto, dan is het gedeelte er achter scherp en het stuk waar ik op focus dus net niet.

Ik heb e.e.a. gelezen over front focus e.d., zou mijn cam dit ook hebben :? :\'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Laatst online: 25-11-2024
Valt me trouwens op dat er maar erg weinig mensen zijn die van een 300D zijn overgestapt naar een 350D. Althans, als ik kijk naar de mensen hier op dit forum en op het dpreview forum. Blijkbaar zijn de voordelen van de 350D niet zo geweldig dat men massaal overstapt. Ik denk dat de meeste 300D gebruikers, net als ik, hun geld liever investeren in lenzen en pas overstappen naar een andere body als deze écht meer voordelen zal bieden. (misschien een nog hogere resolutie?, een full frame sensor?, nog snellere AF?, betere ruis-prestaties?, ETTL III??, betere ergonomie?, etc.)

Of zie ik dat nu verkeerd, wil iedereen met een 300D overstappen naar de 350D, en kunnen ze dat niet vanwege het financiële plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:21
Fairy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:19:
Ik heb onderstaande ook in het objectieven topic vermeld maar daar hoor het niet thuis....
----

Ik ontdek nu een ander probleem wat ik met de kitlens ook had, wat ik dacht op te lossen met de nieuwe lens...

Als ik op een oppervlak (levelindicators mengtafel) onder een hoek van 45 graden een lijntje focus en maak dan de foto, dan is het gedeelte er achter scherp en het stuk waar ik op focus dus net niet.

Ik heb e.e.a. gelezen over front focus e.d., zou mijn cam dit ook hebben :? :\'(
Tja, als er wordt ge-focust achter het object dan heb je inderdaad last van backfocus.
En dat is niet iets wat je op kan lossen met een andere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

gium schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:18:
Valt me trouwens op dat er maar erg weinig mensen zijn die van een 300D zijn overgestapt naar een 350D. Althans, als ik kijk naar de mensen hier op dit forum en op het dpreview forum. Blijkbaar zijn de voordelen van de 350D niet zo geweldig dat men massaal overstapt. Ik denk dat de meeste 300D gebruikers, net als ik, hun geld liever investeren in lenzen en pas overstappen naar een andere body als deze écht meer voordelen zal bieden. (misschien een nog hogere resolutie?, een full frame sensor?, nog snellere AF?, betere ruis-prestaties?, ETTL III??, betere ergonomie?, etc.)

Of zie ik dat nu verkeerd, wil iedereen met een 300D overstappen naar de 350D, en kunnen ze dat niet vanwege het financiële plaatje?
De 300d is natuurlijk een schitterende camera, die past sinds een jaar of 2, massaal werd aangeschaft, vanwege de grote prijsdaling. Dus een camera, die je 2 jaar geleden kocht voor €1000 a €1200 euro en die nu met geluk €500 euro opbrengt, terwijl deze nog prima meekan, dan moet je toch wel een aardige portomonee hebben. Ik zelf ben wel overgestapt, maar meer ook omdat ik niet zoveel verlies had en dan is het zeker de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

marco899 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:10:
[...]

De 300d is natuurlijk een schitterende camera, die past sinds een jaar of 2, massaal werd aangeschaft, vanwege de grote prijsdaling. Dus een camera, die je 2 jaar geleden kocht voor €1000 a €1200 euro en die nu met geluk €500 euro opbrengt, terwijl deze nog prima meekan, dan moet je toch wel een aardige portomonee hebben. Ik zelf ben wel overgestapt, maar meer ook omdat ik niet zoveel verlies had en dan is het zeker de moeite.
De 300D is aangekondigd in Augustus 2003 en is eind 2003/begin 2004 op de markt gebracht.

Zelf ben ik overgestapt van een 300D naar een 350D omdat ik een goede deal kon maken om m'n 300D te verkopen en de voordelen van de 350D kon gebruiken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:25:
[...]

Dat kan gewoon :) Althans, dat denk ik. Misschien kan iemand het nog een keer bevestigen?
Ok, da's ook mijn redenering, maar het staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Anoniem: 67992 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:25:
Ja, de grip heeft ook gewoon schroefdraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 14:11

TheBorg

Resistance is futile.

Fairy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:19:

Kijk hier maar eens:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=18988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

THW Arie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:36:
[...]

De 300D is aangekondigd in Augustus 2003 en is eind 2003/begin 2004 op de markt gebracht.
Nog korter dus, dan ik in mijn gedachten had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89068

Ik ben dus al een tijdje van plan de 350D te kopen. Dat staat zoiezo vast. Lensenkeuze is voor mij nog niet helemaal helder daarom wil ik eerst kijken ik belangrijk vind. Ik kan nu al zeggen dat tele belangrijk is. Maargoed, de fotoboer hier in het dorp heeft een aanbieding. De 350D kit voor €888,-.

Nu lees ik allemaal slechte verhalen over de kit lens. Nu was mijn vraag eigenlijk. Welke lens is een goede vervanger voor de kitlens. Ik heb zelf de Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC op het oog. Voor de kitlens krijg ik dan €50,- terug en moet ik €102, betalen voor de sigma. Dus kom uit op een totaalprijs van €940,- uit.

Goede deal?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 27-05-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 89068 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:25:
Ik ben dus al een tijdje van plan de 350D te kopen. Dat staat zoiezo vast. Lensenkeuze is voor mij nog niet helemaal helder daarom wil ik eerst kijken ik belangrijk vind. Ik kan nu al zeggen dat tele belangrijk is. Maargoed, de fotoboer hier in het dorp heeft een aanbieding. De 350D kit voor €888,-.

Nu lees ik allemaal slechte verhalen over de kit lens. Nu was mijn vraag eigenlijk. Welke lens is een goede vervanger voor de kitlens. Ik heb zelf de Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC op het oog. Voor de kitlens krijg ik dan €50,- terug en moet ik €102, betalen voor de sigma. Dus kom uit op een totaalprijs van €940,- uit.

Goede deal?
Die 50 euro terug voor de kitlens klopt wel. Alleen is die Sigma die 102 euro niet waard.
Neem de kitlens, schiet daar mee. Wanneer je tegen de grenzen van de kitlens loopt kun je een degelijke vervanger kopen.
De kwaliteit van de kitlens wordt nogal onderschat en de Sigma die jij noemt is nauwelijks beter.

Als je een echte vervanger wilt voor de kitlens kun je voor de Sigma AF 18-50/2.8 EX DC (410 euro), Tamron AF SP 17-35/2.8-4.0 Di LD Asf. IF (447 euro) of Canon EF 17-40/4.0 L USM (679 euro, exclusief 100 euro cashback van Canon).
Zoals je ziet beland je gelijk in het zwarte gat dat SLR fotografie heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05
THW Arie schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 02:12:
Die 50 euro terug voor de kitlens klopt wel. Alleen is die Sigma die 102 euro niet waard.
Neem de kitlens, schiet daar mee. Wanneer je tegen de grenzen van de kitlens loopt kun je een degelijke vervanger kopen.
De kwaliteit van de kitlens wordt nogal onderschat en de Sigma die jij noemt is nauwelijks beter.
Precies, voor die 50 euro is de kitlens prima. Het is geen toplens maar om te beginnen niks mis mee.
Als je een echte vervanger wilt voor de kitlens kun je voor de Sigma AF 18-50/2.8 EX DC (410 euro), Tamron AF SP 17-35/2.8-4.0 Di LD Asf. IF (447 euro) of Canon EF 17-40/4.0 L USM (679 euro, exclusief 100 euro cashback van Canon).
Dat ligt er maar net aan wat hij ermee wil gaan doen. Wil ie een lens met een flink bereik? (18-125/200), wil ie stillevens/museums schieten (iets met IS), wil ie binnenshuis portretten schieten (dan kom je met een F2.8 en een F4 al helemaal tekort), binnenshuis partyfoto's maken met meerdere mensen (dan heb je ook niks aan F2.8)......

Ik persoonlijk zou helemaal gestoord worden van een 17-35, veel te kort bereik en voor mij niet geschikt als rondlooplens. Dat is in mijn geval de Canon 17-85IS USM geworden. Duur, maar wel een zeer prettig lensje met een fijn bereik.
(voor het indoor-portretwerk heb ik de 50F1.4, dat is tenminste echt lichtsterk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89068

Eej bedankt voor de reactie. Ik schiet het meeste, nu met canon digitale camera, macro's en schiet foto's van racewedstrijden. Dus daar heb ik wel wat zoom voor nodig.

Maar is die sigma dan niks beter dan de orginele kitlens?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 27-05-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
marco899 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:10:
[...]

Voor mij was het heel simpel: ik kon ze beiden kopen, maar er zat 150 euro verschil tussen de camera's. De enige twee voordelen die ik heb kunnen ontdekken zijn het snelle opstarten en de 8mpixel.

Nou kan mij persoonlijk die 8mpixel niet boeien, maar achteraf ben ik blij dat ik voor de 300d ben gegaan en wel op één reden: Die 350 is gewoonweg te klein voor mijn handjes, mijn pink bungelt er ergens onderaan. Nou maakt dat met die kitlens niet zoveelll uit maar op het moment dat ik straks een fatsoenlijke tele erop heb zitten ben ik heel blij dat ik toch mijn gehele hand om de camera weet te vouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

neographikal schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:55:
[...]

Voor mij was het heel simpel: ik kon ze beiden kopen, maar er zat 150 euro verschil tussen de camera's. De enige twee voordelen die ik heb kunnen ontdekken zijn het snelle opstarten en de 8mpixel.

Nou kan mij persoonlijk die 8mpixel niet boeien, maar achteraf ben ik blij dat ik voor de 300d ben gegaan en wel op één reden: Die 350 is gewoonweg te klein voor mijn handjes, mijn pink bungelt er ergens onderaan. Nou maakt dat met die kitlens niet zoveelll uit maar op het moment dat ik straks een fatsoenlijke tele erop heb zitten ben ik heel blij dat ik toch mijn gehele hand om de camera weet te vouwen :)
Voordelen waren juist de compactheid, voor een dagje meenemen. Met mijn telelenzen heb ik de grip gemonteerd, zwart/wit fotografie mogelijk, snellere serie opname, Jpeg en Raw opslaan, betere interne flits en nog een aantal zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
marco899 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:24:
[...]

Voordelen waren juist de compactheid, voor een dagje meenemen. Met mijn telelenzen heb ik de grip gemonteerd, zwart/wit fotografie mogelijk, snellere serie opname, Jpeg en Raw opslaan, betere interne flits en nog een aantal zaken.
Mjah, die paar kubieke centimeter doen het hem ook niet, hij moet toch de tas in :) Onder mijn 300D gaat trouwens ook nog een grip, maar dat is meer voor de balans / stevigheid :)

De rest van de opties kunnen mij op het moment *nog* niet boeien, maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig ermee. Gaat vast nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillsBro
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 22:07
Werkt de grip ook als er geen extra batterijen in zitten, dus puur om ook verticaal prettig te kunnen schieten? Ik wil niet meteen ook in een accu/batterijen investeren maar die grip zie ik wel zitten.

Die sigma lens met zelfde waarde als de kitlens is bij topvision ook maar 54 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je kan de grip voor zover ik weet gewoon gebruiken met één accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:54:
Ja, je kan de grip voor zover ik weet gewoon gebruiken met één accu :)
afaik ook, maar wel de accu in de grip zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

neographikal schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:59:
[...]

afaik ook, maar wel de accu in de grip zetten ;)
Hoeft niet, je kan er nl. ook penlites in doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ik heb hier nog steeds wat rommel op het matglas van mn 350d en krijg dat met lucht er niet uit. Bij Foto Klein ook niet. Nu heb ik gehoord dat rommel op je matglas op lange termijn voor krassen zorgt, klopt dat?
Is er geen andere manier (soort van zeem op een stokje i.p.v. een te harig wattestaafje) om de rommel van het glas af te vegen? Of zou het toch beter zijn dit apparaat naar Canon op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
eerdepeer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:10:
Ik heb hier nog steeds wat rommel op het matglas van mn 350d en krijg dat met lucht er niet uit. Bij Foto Klein ook niet. Nu heb ik gehoord dat rommel op je matglas op lange termijn voor krassen zorgt, klopt dat?
Is er geen andere manier (soort van zeem op een stokje i.p.v. een te harig wattestaafje) om de rommel van het glas af te vegen? Of zou het toch beter zijn dit apparaat naar Canon op te sturen?
Ik neem aan dat je met 'matglas' je spiegel bedoelt? Of je sensor? Met perslucht schoonmaken is sowieso niet erg handig, in die bussen lucht zit namelijk ook vloeistof die in je toestel terecht komt....

Voor het schoonmaken van spiegels en sensoren kun je SensorSwab of VisibleDust gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Ik bedoel eigenlijk het matglas :P Dit is het glas waar je 7 punts autofocuspunten op staan, deze zit als het ware achter het Canon logo. Als je je objectief eraf draait en je camera omstekop houd dan zie je hem zitten. Het is mat en het schijnt er krasgevoelig te zijn, dus ik durf er geen gekke dingen mee te doen.

Verder is mijn spiegel en sensor wel schoon (gelukkig). Maargoed, wat niet is kan nog komen.

Die sensor swabs zijn nl. erg duur en eigenlijk gemaakt om je (supergevoelige) sensor schoon te maken. Is er daarom niets goedkopers in de handel?

/edit: owja, als je met lucht gaat spuiten, blaas dan ten eerste niet in 1x vol in je camera, maar eerst in de lucht en zet ten tweede de spuitbus neer op een vlakke tafel ofzo en draai je body erom heen. De condensvorming komt er in principe pas echt uit als je de spuitbus kantelt! Tis maar een idee...

[ Voor 22% gewijzigd door eerdepeer op 30-05-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

eerdepeer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:37:
Ik bedoel eigenlijk het matglas :P Dit is het glas waar je 7 punts autofocuspunten op staan, deze zit als het ware achter het Canon logo. Als je je objectief eraf draait en je camera omstekop houd dan zie je hem zitten. Het is mat en het schijnt er krasgevoelig te zijn, dus ik durf er geen gekke dingen mee te doen.

Verder is mijn spiegel en sensor wel schoon (gelukkig). Maargoed, wat niet is kan nog komen.

Die sensor swabs zijn nl. erg duur en eigenlijk gemaakt om je (supergevoelige) sensor schoon te maken. Is er daarom niets goedkopers in de handel?

/edit: owja, als je met lucht gaat spuiten, blaas dan ten eerste niet in 1x vol in je camera, maar eerst in de lucht en zet ten tweede de spuitbus neer op een vlakke tafel ofzo en draai je body erom heen. De condensvorming komt er in principe pas echt uit als je de spuitbus kantelt! Tis maar een idee...
Over het matglas:
Het is inderdaad krasgevoelig, daarom moet je het voorzichtig schoonmaken (als je het al schoonmaakt).
Wattenstaafjes hebben de neiging pluisjes achter te laten waar jij het vuil weghaalt, dus dat schiet ook niet altijd op.
Bovendien is een smerig matglas niet zo heel erg. Het is niet van invloed op je foto's (in tegenstelling tot stof op je sensor). De meest effectieve oplossing is het negeren van het vuil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het matglas is toch je spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Nee joh (ik probeerde het net met streepjes in een reply te zetten, maar dat gaat niet goed)
Als je door je oculair heen kijkt zit er het volgende:
oculair - prisma (ofzow, ook een (soort) spiegel die je beeld van je opklapspiegel doorgeeft - matglas - opklapspiegel - objectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
suspect schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:59:
Het matglas is toch je spiegel?
Het matglas is het eerste waar licht invalt na het licht op de spiegel.

Hmm, mijn 350D zouden ze zo ongeveer woensdag/donderdag pas hebben :'(

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Toch wel vreemd dat er al zoveel mensen zijn die hem beweren al in bezit te hebben. :+
Mijn collega wacht al twee maanden op zijn 350D kit met zoomlens en batterijpack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
marco899 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:24:
[...]

Volgens mij slaat de 300D ook RAW en JPEG op... (als je RAW selecteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

cyberpost schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:

Toch wel vreemd dat er al zoveel mensen zijn die hem beweren al in bezit te hebben. :+
Mijn collega wacht al twee maanden op zijn 350D kit met zoomlens en batterijpack...
Bij Crown in woudenberg kan je de digital XT zo halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Die kit heb ik ook nog niet in het wild gezien. Na een lange tijd van voorraden in Rotterdam zijn de voorraden hier ook opgedroogd, maar er wordt tweemaal per week bevoorraad. De standaard kits moeten halverwege deze week dus weer voorradig zijn. De zoomkit en de kit met grip zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat die collega denk ik beter kan doen is gewoon een normale kit kopen en tzt een objectief en grip kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsjek!
Nieuwe firmware voor de 350D, versie 1.02

Ook de EOS-1D Mark II en de EOS-1Ds Mark II kunnen van nieuwe firmware voorzien worden.
Check ook DPreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 12:41
wat ik me eens afvraag hoe het staat met de kwaliteit van 8 MP op de sensor vs 6 MP op ongeveer eenzelfde formaat sensor (dus bv de D70 als tegenhanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheRebell schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:
wat ik me eens afvraag hoe het staat met de kwaliteit van 8 MP op de sensor vs 6 MP op ongeveer eenzelfde formaat sensor (dus bv de D70 als tegenhanger).
Dat heb je ook al 'in dat andere' topic gevraagd, aldaar is er dus ook al antwoord op gegeven door mij en iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheRebell schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:41:
Het antwoord op jouw vraag werd vlak voordat jij je vraag postte in het topic [SLR] Nut van digitale spiegel-reflex geplaatst.

EDIT: Ziet dat TheRebell een dubbelposter is...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 67992 op 31-05-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
sorry, vroeg me even af of dit wel het goede topic was aangezien dit nogal specifiek over de canon gaat en de vraag feitelijk niet. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon

Bij Konijnenberg zou dat rond deze week zijn...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107279

Digitalstreet.nl heeft de kit gewoon op voorraad.

En voor een meer dan schappelijke prijs:

836 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Anoniem: 107279 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30:
Digitalstreet.nl heeft de kit gewoon op voorraad.

En voor een meer dan schappelijke prijs:

836 euro.
Maareh, daar zit geen NL handleiding bij volgens de site. Engels wordt vermeld, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
bij dynabyte kun je hem halen voor E899,- en voor zover ik weet incl NL handleiding. Zit wel een kans in dat ze hem moeten bestellen trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is een Nederlandse gebruiksaanwijzing zo belangrijk dan? Die apparaten zijn imho niet super ingewikkeld. Je moet er in veel situaties snel mee kunnen schieten, dus de bediening houden ze vrij simpel en snel. Heel veel icoontjes geven aan wat wat is.

Verder heb je sowieso wel basiskennis nodig voordat je echt met zo'n camera kan schieten. In de handleiding staat bijvoorbeeld wel hoe je de belichtingscompensatie instelt, maar niet wat het eigenlijk is. Als je die basiskennis bezit is het helemaal makkelijk om een willekeurige dslr te bedienen.

En dat ene ding dat je dan nog niet snapt leer je dan wel even uit de Engelse handleiding, maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:53:
Is een Nederlandse gebruiksaanwijzing zo belangrijk dan? Die apparaten zijn imho niet super ingewikkeld. Je moet er in veel situaties snel mee kunnen schieten, dus de bediening houden ze vrij simpel en snel. Heel veel icoontjes geven aan wat wat is.

Verder heb je sowieso wel basiskennis nodig voordat je echt met zo'n camera kan schieten. In de handleiding staat bijvoorbeeld wel hoe je de belichtingscompensatie instelt, maar niet wat het eigenlijk is. Als je die basiskennis bezit is het helemaal makkelijk om een willekeurige dslr te bedienen.

En dat ene ding dat je dan nog niet snapt leer je dan wel even uit de Engelse handleiding, maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding :?
He, ik ben het met je eens hoor. Het was ook meer een reactie op Boutros. Ik bedoel voor < 799 heb je de kit ook al in Germanie. Vandaar mijn opmerking.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.