Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 augustus 2003

prijs is al gezakt naar 869 :p
Guitarist Gamer
Reg. datum: 24 november 2003

en dan ben je even 869 euro kwijt voor een console die de helft ervan kost. verder heb je er alsnog niets aan want beeld via de kabel is hier echt zwaar ruk, via de satteliet ken ik slechts een enkel kanaal dat momenteel in HDTV uitzendt (in europa, that is). ;(

always upgrading.

Reg. datum: 02 februari 2004

Misschien een hele rare vraag, maar zou de xbox360 niet gewoon op me pc crtmonitor te draaien zijn? Die kan immers 1280* wel aan ipv een gewone tv. Zou een simpele oplossing zijn volgens mij....

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
PROT schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:07:
Misschien een hele rare vraag, maar zou de xbox360 niet gewoon op me pc crtmonitor te draaien zijn? Die kan immers 1280* wel aan ipv een gewone tv. Zou een simpele oplossing zijn volgens mij....
Afhankelijk van de uitgangen van de Xbox en de ingangen van je scherm moet dat kunnen ja. Igloof dat de Xbox een HDMI uit heeft, als jou scherm een DVI heeft, kun je een HDMI>DVI convertortje kopen en gamen op je scherm.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 17 augustus 2003

quote:
casey schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:18:
Killzone 2 ziet er abnormaal goed uit maar de developer zelf wil niet bevestigen dat het realtime is en zegt halfslachtig dat ze de feel en gameplay ingame willen overbrengen .
Een Rep van Sony heeft daarna natuurlijk weer wel bevestigd dat het realtime was , kortom de hype en bullshit vliegen je weer van alle kanten om de oren .
MS is een beetje onnozel om halfafgemaakte echte ingame beelden op underspecced dev kits te laten zien en Sony weer gehaaid genoeg om totaal onrealistische verwachtingen te scheppen met filmjes als Motorstorm en Killzone 2 , zo krijg je al snel de indruk dat de PS3 de vloer aanveegt met de Xbox 360 .
Ik denk dat ze heel dicht tegen elkaar aanzitten kwa kracht .

Nintendo hoeft niks te hypen , dat doen hun gamers zelf wel , hoe minder ze showen hoe gekker de geruchten , van VR helmen tot gyroscopische controllers , alleen de Jet pack en Superman cape ontbreekt nog .

Quote van een paar dagen terug.. maarja...

G4 video game tv in america heb ik gezien (E3 Day 3 Live)... (gedownload) en daar spreekt Morgan Webb met de Vice President of Development, SCEE oftewel Phil Harrison. Het gaat dus over dat killzone filmpje.

Hier een samenvatting van dat deel van het interview:
Morgan vraagt dus aan Phil of het en "rendered" of "pre-rendered" filmpje is. Phil begint dan over dat er zoveel games gepresenteerd moeten worden dat niet alles in-game kan zijn, en daarom was het dus gewoon een video (pre-rendered) dat getoond werd. Hij zegt daarna dat dat wel de graphics zijn waar het allemaal heen moet gaan in Killzone 2, en zelfs dat game developers er over denken dat ze nog meer kracht uit de ps3 kunnen halen.

Ik zelf moet het allemaal eerst nog ff zien, maar 't kan natuurlijk waar zijn wat hij zegt.

BonzO wijzigde dit bericht 25-05-2005 16:14 (2%)
Reden: typo

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Ik lees net dit op de frontpage:
quote:

Immersion komt met Force Feedback-touchscreen
Door Tamara van Hal - woensdag 25 mei 2005 - 14:01 - Bron: Tom's Hardware Guide - Views: 9.535
Immersion heeft op de Society for Information Display-conferentie aangekondigd dat het in de nabije toekomst touchscreens met force feedback zal introduceren. Met deze techniek lijkt het voor de gebruiker alsof hij echte knoppen indrukt, waarmee de bruikbaarheid en functionaliteit van de touchscreens verbeterd kan worden. Mike Levin, de vice-president van Immersion, legt uit hoe de forcefeedbackschermen ontworpen zijn: over het oppervlak van het touchscreens wordt een overlay geplaatst dat bewogen kan worden met behulp van actuators, controllers, speciale software voor het haptische effect en API’s.

Deze overlay kan in elke richting bewogen worden, waardoor het menselijk brein denkt dat er een knop wordt ingedrukt. Volgens Levin is force feedback vooral interessant voor touchscreen displays in navigatie- en klimaatsystemen. Zo kan het systeem gebruikmaken van hardere druk of langer vasthouden van de knop, wat handig is voor het verhogen van settings zoals temperatuur of volume. Het bedrijf verwacht dat het binnen zes tot negen maanden kan beginnen met de productie van de schermen.

Immersion logoBinnen het jaar kunnen er producten op de markt zijn voor de medische of vervoerswereld. Consumentenproducten zoals PDA’s laten langer op zich wachten, omdat het toevoegen van een forcefeedbackscherm de kosten van een dergelijk apparaat verhoogt. Volgens Levin zijn de meerkosten van kleine schermen die veel geproduceerd worden zo’n vijf dollar, bij grotere schermen en een lager productieaantal kan dit oplopen tot vijftig dollar.

Dit zou wel eens gebruikt gaan kunnen worden voor de revolution controller. Zo kun je dus custom layouts maken op een touchscreen controller en je krijgt ook het gevoel dat je echt een knop indrukt zeg maar.

Zo zouden ze een NES/Snes/N64 controller in 1 kunnen maken. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Reg. datum: 12 maart 2004

quote:
BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:40:
Ik weet niet of het al genoemd is maar welke uitgangen heeft de xbox360 ivm de aanschaf van een nieuwe TV. Ik wil de games namelijk wel in volle glorie kunnen draaien in 1080i formaat :9 ...

is deze tv aan te raden imv aanschaf xbox 360. http://av.samsung.de/prin...AE-46A8-BBA0-C2E45BC78A7D
dat is zo'n SED tv he? lijkt me super

Turn it up loud, captain!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
schnumi schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:45:
Ik lees net dit op de frontpage:

[...]

Dit zou wel eens gebruikt gaan kunnen worden voor de revolution controller. Zo kun je dus custom layouts maken op een touchscreen controller en je krijgt ook het gevoel dat je echt een knop indrukt zeg maar.

Zo zouden ze een NES/Snes/N64 controller in 1 kunnen maken. :)
Ik denk dat dat het weleens zou kunnen zijn inderdaad. De meerkosten voor de force-feedback zullen ook wel meevallen, het scherm zou vrij klein kunnen zijn. Als ik het goed lees kun je zo eigenlijk echte knoppen creëeren die je ook echt moet indrukken in plaats van alleen aanraken. Ik heb net het patent van Immersion er op na zitten te lezen en ze noemen letterlijk het gebruik van de technologie in controllers voor consoles.

Hoe zit het eigenlijk met die rechtzaak van Immersion tegen Sony en Microsoft vanwege het gebruik van force-feedback technologie waar Immersion het patent op bezat? Ik snapte eigenlijk niet waarom Nintendo niet aangeklaagd werd, kennelijk hebben ze toch een aantal licenties voor patenten van Immersion.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

quote:
MetroidPrime schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:08:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met die rechtzaak van Immersion tegen Sony en Microsoft vanwege het gebruik van force-feedback technologie waar Immersion het patent op bezat? Ik snapte eigenlijk niet waarom Nintendo niet aangeklaagd werd, kennelijk hebben ze toch een aantal licenties voor patenten van Immersion.
Ik denk dat Sony en Microsoft zijn aangeklaagd vanwege het feit dat hun de technologie hebben gebruikt van Immersion. En toen geen hadden ze vergoeding gegeven voor het gebruiken van hun technologie. Nintendo zal dit dus wel hebben gedaan en netjes een vergoeding hebben gegeven.

shop smart shop s-mart

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
MetroidPrime schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat dat het weleens zou kunnen zijn inderdaad. De meerkosten voor de force-feedback zullen ook wel meevallen, het scherm zou vrij klein kunnen zijn. Als ik het goed lees kun je zo eigenlijk echte knoppen creëeren die je ook echt moet indrukken in plaats van alleen aanraken. Ik heb net het patent van Immersion er op na zitten te lezen en ze noemen letterlijk het gebruik van de technologie in controllers voor consoles.

Volgens mij werd Nintendo niet aangeklaagd omdat zij zelf een Rumble pack hebben ontwikkeld en dat had dus niks te maken met de shock optie van Immersion.

Er zit ook een verder ontwikkelde rumble pack in de GC controller. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

...has a Kirika fetish
Reg. datum: 30 maart 2003

quote:
irencus schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat Sony en Microsoft zijn aangeklaagd vanwege het feit dat hun de technologie hebben gebruikt van Immersion. En toen geen hadden ze vergoeding gegeven voor het gebruiken van hun technologie. Nintendo zal dit dus wel hebben gedaan en netjes een vergoeding hebben gegeven.
Nintendo heeft zelf een patent op de Rumble Pack, daarom heeft Immersion zich niet bemoeid met Nintendo.

Ipsa Scientia Potestas Est
Touching is Good! | Younha \o/

...has a Kirika fetish
Reg. datum: 30 maart 2003

Ipsa Scientia Potestas Est
Touching is Good! | Younha \o/

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
OMG.. wat een crappy E3 was het wel niet...damn..wat een "oplichterij"

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Samsung PS42B450 42" PDP Plasma
PSN: Yellowneck

Reg. datum: 25 december 2003

quote:

Was toch gewoon allang bekend?

Vraag me alleen af wat hij met een 'opgevoerde versie van de Geforce6 kaart' bedoelt.
...
Reg. datum: 06 mei 2002

ps3 beelden hoeven niet per se nep te zijn, maar alles wat op de e3 te zien was is in ieder geval niet gerendered door de RSX. Eigenlijk kun je alleen van de duckies demo zeggen dat het realtime was.

the less one forgets, the less one remembers

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
abeker schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:28:
ps3 beelden hoeven niet per se nep te zijn, maar alles wat op de e3 te zien was is in ieder geval niet gerendered door de RSX. Eigenlijk kun je alleen van de duckies demo zeggen dat het realtime was.
Hmm..duckies in bad vond ik nog wel het minst indrukwekkendst

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Samsung PS42B450 42" PDP Plasma
PSN: Yellowneck

...
Reg. datum: 06 mei 2002

tja, die demo was dan ook voornamelijk om cell-power te tonen.

the less one forgets, the less one remembers

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Hmm..duckies in bad vond ik nog wel het minst indrukwekkendst

Dan weet je duidelijk niet waarover je het hebt, of wat je precies denkt gezien te hebben, of niet gezien hebt...

Als je weet waar je moet naar kijken, of de eendjes demo nauwkeurig bekijkt zijn er veel knappe staaltjes in verwerkt en dat met een nog niet afgewerkte grafische chip...

Meer zelfs, het was voor mij het meest indrukwekkende van de hele presentatie, want daarvan wist je tenminste dat het niet prerendered was...
Van die andere beelden zag je het meteen, en als ik prerendered CG shit wil zien, dan zet ik wel een willekeurige moderne film op, i robot of zo, wat boeit dat nu, prerendered grafs op een presentatie: "ja zo ZOU het er kunnen uitzien, applaus applaus"

(en ja, je moet echt wel ... zijn als je oprecht denkt dat die killzone real time is, en dat voor een pre release demo, herinner je de eerste games op de PS2)

En opnieuw is het zo dat ze iedereen zn hoofd zot maken met totaal onrealistische beelden met wat mogelijk zou kunnen zijn, en dat we achteraf al blij mogen zijn als we de helft halen van wat beloofd is. Remember PS2 presentatie anyone? emotion engine blablabla, nooit gezien, ... Overpromising en underachieving is wel iets voor sony en ps in het algemeen.

Niettemin zal de PS3 de eerste console zijn van de volgende generatie die bij mij in huis komt :) :Y)

Q6600 is fijn

Ik weet niet wie van jullie het interview van Eurogamer en meneer Sony Europa hebben gelezen, maar daarin zegt hij gewoon dat alles, behalve The Getaway en de interactieve demo's, gerenderd waren. Dit interview was hooguit een dag na de presentatie.

Reg. datum: 09 februari 2004

quote:
In de nieuwe Famitsu (een Japans gamesmagazine) is een poll te vinden waariot blijkt dat de Nintendo Revolution (een klein beetje) populairder is dan de Playstation 3:

1. Nintendo Revolution: 42,2 %
2. Sony PlayStation3: 39,8 %
3. Microsoft Xbox 360: 18,0 %

Bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=4758

Leuk om te zien dat de Xbox 360 toch nog hoog scoort. :)

T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

Het verbaast bij toch dat de NIntendo revolution de tegenstanders weet te verslaan zonder iets te hebben laten zien van de Revolution of de spellen die er voor uitkomen. Waarschijnlijk zal dit komen omdat mensen nieuwschierig zijn geworden naar de console en natuurlijk de controller.

shop smart shop s-mart

Reg. datum: 10 maart 2002

De prijsstijgingen van de spellen vind ik toch niet gering, bij play.com kan je al een en ander op pre order zetten voor de XBOX 360, spellen zijn 10GBP duurder, dat is zo'n ¤15 :{

Q6600 is fijn

Japanners hebben een hele andere kijk en band met die dingen. Niet vergelijkbaar met de rest van de wereld.

Reg. datum: 09 februari 2004

Xbox 360 ¤640,-

http://play.com/play247.a...p;title=659411&pa=rnr

Hopelijk daalt de prijs nog.

Reg. datum: 24 februari 2001

Afgezien dat we met de toekomstige consoles allemaal geweldige games kunnen spelen, hoe gaat het worden met het oog op home entertainment waar de XBox eigenlijk het meest over los laat ?? Ik ga graag een console kopen, maar zou er ook graag wat meer mee willen -bijvoorbeeld mijn HTPC vervangen- is daar iets over bevestigd dan wel ontkend ? afgezien van het feit dat het door sony bevestigd is...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: