Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 23 augustus 2004

Ik heb zelf de Marantz 5400 OSE.
Ik had toen ook geluisterd naar Denon, H\K en Yamaha.
Ik luisterde naar gewoon stereo muziek en vond de Yamaha echt slecht klinken veels te koud en schel.
De H\K was veels te warm en helemaal niet gedetaileerd voor mijn gevoel.
Toen kreeg ik de Denon te horen, maar dit was wel 1tje in de hogere prijsklasse in de 3xxx lijn, zelfs die vond ik niet mooier klinken dan de Marantz 5400 OSE.
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen de 7400 en de 5400OSE, want de 7400 was maar 100 euro duurder, maar tot mijn verbazing klonk de 5400OSE gewoon een stuk beter met muziek!
Ik heb de 5400OSE nieuw voor 500 euro gekocht, niet echt een slechte deal lijk mij.
Maar ik heb dus niet de normale lijn van Marantz beluisterd tegenover denon en H\K dus daar kan ik niet over oordelen.

Gadgetfetisjist

quote:
sjaak88 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:00:
Ik luisterde naar gewoon stereo muziek en vond de Yamaha echt slecht klinken veels te koud en schel.
Toen kreeg ik de Denon te horen, maar dit was wel 1tje in de hogere prijsklasse in de 3xxx lijn, zelfs die vond ik niet mooier klinken dan de Marantz 5400 OSE.
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen de 7400 en de 5400OSE, want de 7400 was maar 100 euro duurder, maar tot mijn verbazing klonk de 5400OSE gewoon een stuk beter met muziek!
Ik heb de 5400OSE nieuw voor 500 euro gekocht, niet echt een slechte deal lijk mij.
Maar ik heb dus niet de normale lijn van Marantz beluisterd tegenover denon en H\K dus daar kan ik niet over oordelen.

Wat je zegt over Yamaha is iets waar ze al heel lang bekend om staan. Het hoog klinkt schril.

Verder is de discussie over welk merk eigendom van wie is totaal niet interessant. Bij Marantz was het inderdaad zo dat het sterk verwant aan Philips was. Bij Grundig was dat ook wel zo. Maar als een bedrijf een ander bedrijf opkoopt dan is dat meestal 'op papier'. Het bedrijf krijgt de aandelen maar het is echt niet zo dat dan meteen de ontwikkelafdelingen van het opgekochte bedrijf verdwijnen. Die blijven vrijwel altijd gewoon zeldstandig dus het is onzin om te zeggen: Denon en Marantz is allemaal hetzelfde want Marantz is van Denon. Erg kort door de bocht.

quote:
Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:39:
[...]

Elke respectabele kabel wordt per meter verkocht. Per 25 meter is gewoon zut die je bij de electroboer om de hoek haalt.
Hmm dus een Oehlbach 30meter klos 2.5mm2 kabel is dus niks ;)

Audio Specs: AV: Marantz SR-7400 DVD-Speler: Marantz DV6400 SACD Boxen: JBL L4 Pro Boxen (250Watt 8Ohm) Subwoofer: Infinity HPS-250

Gadgetfetisjist

quote:
WickedGame schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:55:
Kuch... Is het veel goedkoper dan per meter? ;)

quote:
Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:16:
[...]

Gewone goeie vergulde schroefklemmen zijn beter dan die malle bananenpluggen. Die zijn volgens mij puur om commerciele redenen weer van stal gehaald.

Ik heb ook banenpluggen, en die maken ook gewoon contact hoor :+
Ik heb ze gewoon netjes gesoldeerd en voor mij werkt het perfect, daarbij had ik die klemmen nog liggen en ik vond het wel handig ze ook gewoon te gebruiken.

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Gadgetfetisjist

quote:
ConZito schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:34:
Ik heb ook banenpluggen, en die maken ook gewoon contact hoor :+
Ik heb ze gewoon netjes gesoldeerd en voor mij werkt het perfect, daarbij had ik die klemmen nog liggen en ik vond het wel handig ze ook gewoon te gebruiken.

Hoezo handig te gebruiken. Hoevaak koppel je je speakers los van je versterker? Het 'gemak' van die pluggen is mij dus een raadsel. Maar het is wel weer een extra contactpunt (met een relatief klein contactoppervlak) en een extra solderverbinding.

Ik heb dit soort verbindingen:

http://www.bmm-electronics.nl/images/Data/hq/bp-500g.jpg

Muurvast te draaien en m'n 4mm2 kabels passen er probleemloos in.

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
WickedGame schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:55:
Kost maar 35 euro per rol bij alternate, waneer ik hem binne hebt vraagt het om een update :o

JC Ken wijzigde dit bericht 11-08-2005 11:27 (3%)

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
sjaak88 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:00:
Zeker op mordaunt shorts? Dit wat jij zegt is natuurlijk sterk afhankelijk per speaker.
quote:
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:51:
[...]

Hoezo handig te gebruiken. Hoevaak koppel je je speakers los van je versterker? Het 'gemak' van die pluggen is mij dus een raadsel. Maar het is wel weer een extra contactpunt (met een relatief klein contactoppervlak) en een extra solderverbinding.

Ik heb dit soort verbindingen:

[afbeelding]

Muurvast te draaien en m'n 4mm2 kabels passen er probleemloos in.
Hm dan hebben we het niet overhetzelfde en toch ook weer wel. Want ik heb dezelfde als wat jij daar post, ik heb alleen het uiteinde van me kabel gesoldeerd omdat ik dat afgewerkter vind. Ik dacht dat dat bananenpluggen waren joh :+ Hoe heten die dingen op die foto dan wel :?

quote:
ConZito schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Hm dan hebben we het niet overhetzelfde en toch ook weer wel. Want ik heb dezelfde als wat jij daar post, ik heb alleen het uiteinde van me kabel gesoldeerd omdat ik dat afgewerkter vind. Ik dacht dat dat bananenpluggen waren joh :+ Hoe heten die dingen op die foto dan wel :?
Dat zijn ook bananenpluggen...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:55:
[...]

Dat zijn ook bananenpluggen...
Mag ik nu de weg kwijt zijn :+

Gadgetfetisjist

quote:

Nee, dat zijn het niet. Je draait het voorste deel los en dan zit er in de as waar ie op zit een gat. Daarin steek je je speakerkabel en vervolgens draai je het voorste deel weervast zodat het je speakerkabel vastklemt en tegen de wand van het gat in de as drukt. Heeft niks met pluggen of stekkers te maken.

Opzich helemaal niks bijzonders want het is al zo oud als de weg naar Rome. Voor zover ik weet worden ze ook op vrijlwel alle goeie speakers gebruikt. Zij het misschien wat minder mooi en niet altijd verguld. Vaak zijn de dingen waarmee je ze vastdraait zwart en rood kunststof.

Exirion wijzigde dit bericht 11-08-2005 13:01 (24%)

Bananenpluggen met een andere bevestiging dus :?

Gadgetfetisjist

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:12:
Bananenpluggen met een andere bevestiging dus :?

Het zijn geen bananenpluggen |:(

Als je nou niet weet wat bananenpluggen zijn, blaat dan niet zomaar wat.

quote:
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:13:
[...]

Het zijn geen bananenpluggen |:(

Als je nou niet weet wat bananenpluggen zijn, blaat dan niet zomaar wat.

Als je nou eens uitlegt wat volgens jou een bananenplug is, zonder meteen te gaan lopen mekkeren...

Wat is volgens jou een bananenplug dan?

edit: oh, ik zie het al, jouw plaatje zijn aansluitbussen... Lekker duidelijk ook... Gezien een gemiddelde banaanplug er ongeveer net zo uitziet:

http://www.radioshack.com/images/ProductCatalog/ProductImage/278/278-306.jpg

MikeyMan wijzigde dit bericht 11-08-2005 13:31 (27%)

Gadgetfetisjist

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:27:
Als je nou eens uitlegt wat volgens jou een bananenplug is, zonder meteen te gaan lopen mekkeren...
Het is een vogel, nee het is een vliegtuig, oh een vogel met stilstaande vleugels dus, nee het is een vliegtuig!. Zo ging het ongeveer :P Maar goed, je snapt 'm.

En speciaal voor Exirion:

http://picserver.org/view_image.php/SSFPL5RTU2N9

http://picserver.org/view_image.php/2U9N2CH2CF7V

[quote]Exirion schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Ik zou ook gauw eens dat displaytje in je DIGN kast netjes afwerken. Ziet er niet uit zo in zo'n mooie kast :X[/quote]

MikeyMan wijzigde dit bericht 11-08-2005 19:41 (3%)

a.k.a The Dude
Reg. datum: 05 augustus 2002

quote:
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:37:
[...]

Wat je zegt over Yamaha is iets waar ze al heel lang bekend om staan. Het hoog klinkt schril.

Verder is de discussie over welk merk eigendom van wie is totaal niet interessant. Bij Marantz was het inderdaad zo dat het sterk verwant aan Philips was. Bij Grundig was dat ook wel zo. Maar als een bedrijf een ander bedrijf opkoopt dan is dat meestal 'op papier'. Het bedrijf krijgt de aandelen maar het is echt niet zo dat dan meteen de ontwikkelafdelingen van het opgekochte bedrijf verdwijnen. Die blijven vrijwel altijd gewoon zeldstandig dus het is onzin om te zeggen: Denon en Marantz is allemaal hetzelfde want Marantz is van Denon. Erg kort door de bocht.

Het kan aan mij liggen maar jij zegt eerst dat de hele merkendiscussie niet interessant is terwijl je later loopt te zeggdan dat Marantz van Denon is :? 8)7

Daarnaast was Sjaak88 helemaal niet over de merkendiscussie begonnen en om het nog mooier te maken ik heb vandaag een nieuwe receiver gekocht en zat eigenlijk te twijfelen van tevoren tussen Pioneer, Denon en Marantz maar ben uiteindelijk heel happy de deur uitgelopen met een Marantz SR7500 omdat ie beter imho beter klinkt dan de Denon 2805 en de Pioneer 2014.

Tevens ook geluisterd tussen de Mordaunt Short Genie en de Kef 2005.2 en kan maar 1 ding zeggen Die Mordaunt Shorts zijn zwaar heftig en ben blij dat ik die nu ook heb. Ik wilde eerst eigenlijk die Kef hebben totdat ik die Genies hoorde... alle twijfel was gelijk weg en die Kefs zijn al goed.

Specs dan nog....
Receiver: Marantz SR7500
Front/rear/sub: Mordaunt Short Genie
DVD speler: Pioneer 656A
TV: Sony KV28FX20 & Dell PW2405

in planning:
Beamer: Benq PE7700
Scherm: Beamax waarschijnlijk
bekabeling: QED Silver Anniversary

foto's... nu nog niet het is echt een zooitje en het staat allemaal nog niet zoals het moet.

Dit is mijn spam en jullie forumflood | Total Annihilation HEERST nog steeds | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Ik denk dat het er mooier uit zal zien waneer je de H/K op de computer kast plaats en daarboven de video recoder. Nu lijkt het er op dat de verschilende kleuren zwart nogal met elkaar vloeken.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:41:
En speciaal voor Exirion:

[afbeelding]

[afbeelding]

[quote]Exirion schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Ik zou ook gauw eens dat displaytje in je DIGN kast netjes afwerken. Ziet er niet uit zo in zo'n mooie kast :X[/quote]
Braaf. Nu moet je cd-lade nog zwart :> :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

Plaatje op imageshack (popups!)

Quad L-series speaker-set, piano black.

Mosez wijzigde dit bericht 11-08-2005 20:40 (5%)
Reden: URL naar Quad toegevoegd

Mooi zitten? Barcelona chair!

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
Hakker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:07:
[...]

Daarnaast was Sjaak88 helemaal niet over de merkendiscussie begonnen en om het nog mooier te maken ik heb vandaag een nieuwe receiver gekocht en zat eigenlijk te twijfelen van tevoren tussen Pioneer, Denon en Marantz maar ben uiteindelijk heel happy de deur uitgelopen met een Marantz SR7500 omdat ie beter imho beter klinkt dan de Denon 2805 en de Pioneer 2014.

Tevens ook geluisterd tussen de Mordaunt Short Genie en de Kef 2005.2 en kan maar 1 ding zeggen Die Mordaunt Shorts zijn zwaar heftig en ben blij dat ik die nu ook heb. Ik wilde eerst eigenlijk die Kef hebben totdat ik die Genies hoorde... alle twijfel was gelijk weg en die Kefs zijn al goed.

ik heb ook de genie set en ik ben op zoek naar een nieuwe receiver. Zou je de klank verschillen tussen de receivers kunnen verwoorden?

Ben ook wel blij met m'n genie set maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig naar de tannoy arena, die zien er helemaal :9~ uit. Alleen gaat die subwoofer van de arena niet zo hard als de 409 denk ik omdat die 2x zo klein en gesloten is.

Asus F8P

I'm French...et alors?!?

quote:
Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:
Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

[afbeelding]

een woord: Puregeiligheid :9~

EDIT

3 post na mij mag hij dicht :P

Mauce wijzigde dit bericht 11-08-2005 21:14 (6%)

-= G P P =-

quote:
Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:

Mooi zijn die dingen! Vooral de lak.

Ik heb even met het idee gespeeld om die 12L als gewone stereo luidsprekers te kopen, maar ik vond ze gewoon echt te klein :+ Die 11L zijn helemaal miniem.

Als surround set is het natuurlijk perfect _/-\o_

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Nieuwe deeltje staat klaar enzo :+

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws