quote:
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:37:
[...]
Wat je zegt over Yamaha is iets waar ze al heel lang bekend om staan. Het hoog klinkt schril.
Verder is de discussie over welk merk eigendom van wie is totaal niet interessant. Bij Marantz was het inderdaad zo dat het sterk verwant aan Philips was. Bij Grundig was dat ook wel zo. Maar als een bedrijf een ander bedrijf opkoopt dan is dat meestal 'op papier'. Het bedrijf krijgt de aandelen maar het is echt niet zo dat dan meteen de ontwikkelafdelingen van het opgekochte bedrijf verdwijnen. Die blijven vrijwel altijd gewoon zeldstandig dus het is onzin om te zeggen: Denon en Marantz is allemaal hetzelfde want Marantz is van Denon. Erg kort door de bocht.
Het kan aan mij liggen maar jij zegt eerst dat de hele merkendiscussie niet interessant is terwijl je later loopt te zeggdan dat Marantz van Denon is
Daarnaast was Sjaak88 helemaal niet over de merkendiscussie begonnen en om het nog mooier te maken ik heb vandaag een nieuwe receiver gekocht en zat eigenlijk te twijfelen van tevoren tussen Pioneer, Denon en Marantz maar ben uiteindelijk heel happy de deur uitgelopen met een Marantz SR7500 omdat ie beter imho beter klinkt dan de Denon 2805 en de Pioneer 2014.
Tevens ook geluisterd tussen de Mordaunt Short Genie en de Kef 2005.2 en kan maar 1 ding zeggen Die Mordaunt Shorts zijn zwaar heftig en ben blij dat ik die nu ook heb. Ik wilde eerst eigenlijk die Kef hebben totdat ik die Genies hoorde... alle twijfel was gelijk weg en die Kefs zijn al goed.
Specs dan nog....
Receiver: Marantz SR7500
Front/rear/sub: Mordaunt Short Genie
DVD speler: Pioneer 656A
TV: Sony KV28FX20 & Dell PW2405
in planning:
Beamer: Benq PE7700
Scherm: Beamax waarschijnlijk
bekabeling: QED Silver Anniversary
foto's... nu nog niet het is echt een zooitje en het staat allemaal nog niet zoals het moet.