Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 mei 2004

Weet ik, dat staat ook in een ander topic hier op GoT. MAar dat maakt verder niets uit, ik zie ze nog steeds niet dezelfde onderdelen gebruiken, en dat vond ik bij marantz/philips wel (beetje zelfde look als oude philips 900 serie, zelfde eindtrappen in oa de oude 5000 serie als in de 996 van philips, etc.)

Guido wijzigde dit bericht 10-08-2005 15:37 (3%)

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

350,- is wel goedkoop voor de Marantz 5500 waardoor je natuurlijk anders over gaat nadneken als ze in de zelfde prijsklasse zitten. Maar dat de Denon 1905 geen goed stereo geluid heeft vindt ik niet kloppen. Wel handig dat die Marantz twee coax in heeft, al heeft die jammer genoeg geen mogelijkheid tot extra stereo luidsprekers.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
JC Ken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
350,- is wel goedkoop voor de Marantz 5500 waardoor je natuurlijk anders over gaat nadneken als ze in de zelfde prijsklasse zitten. Maar dat de Denon 1905 geen goed stereo geluid heeft vindt ik niet kloppen. Wel handig dat die Marantz twee coax in heeft, al heeft die jammer genoeg geen mogelijkheid tot extra stereo luidsprekers.
Is wel mogelijk, de surround back kanalen zijn hiervoor geschikt.

H/K is ook al van denon, dus drie van de grootste receiver merken allen één moederbedrijf?

Tja, ik vind mijn yamaha toch nog wel een stuk beter op andere gebieden: enorm veel functies, supermakkelijk te bedienen, heerlijke learning remote en lekker analytisch/snel geluid bij films (zeer gedetailleerd...). Voor stereo moet je deze dingen (eigenlijk) niet gebruiken dus daar beoordeel ik hem niet op (zit wel pure direct op wat een beter effect geeft, maar niet enorm)...

jorg

Catdog Fanart.

Tja bij de remote van Denon had ik maar wat vaags, want de 1705 remote deet het niet op mijn cd speler en de 1905 wel, die doet het ook op haast op andere dingen :) (op de satelliet ontvanger na).

@Theebag
Dat is erg relax, dan kan je ook op de achtergrond muziek luisteren via je twee rears terwijl je front gebruikt tijdens het video bewerken. Want dat mis ik bij mijn denon 1905. Al is het wel mogelijk via winamp, maar dat is natuurlijk geen highend waneer de soundstorm het geluid encode naar Dolby Digitaal 48Khz.

JC Ken wijzigde dit bericht 10-08-2005 18:27 (27%)

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Theebag schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Omdat Marantz'en veel beter klinken als je gewoon naar een cdtje luisterd. Dat is juist het grote probleem met Denon. Deze zijn heel goed in surrround maar vallen tegen in stereo en dat is niet persoonlijke smaak maar een algemeen gekend iets.

Trouwens, de 1700/1900 zijn ook de budget lijnen van Denon ;) .
lol waar haal jij dat nou weer vandaan dan? Ja zeker met die AVR serie's maar weet zeker dat de AVC-1* series daar niet zo moeite mee hebben... maar je kan roepen wat je wilt... een losse stereo versterker is altijd beter.

-= G P P =-

Chemie het leukste wat er is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
kippekop schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:19:
H/K is ook al van denon, dus drie van de grootste receiver merken allen één moederbedrijf?

Dat is onzin Harman international is een onafhankelijk bedrijf.
Alleen Harman is heel groot o.a.
JBL
H/K
Tag Mclaren
Infinity

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

quote:
kippekop schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:19:

Tja, ik vind mijn yamaha toch nog wel een stuk beter op andere gebieden: enorm veel functies, supermakkelijk te bedienen, heerlijke learning remote en lekker analytisch/snel geluid bij films (zeer gedetailleerd...). Voor stereo moet je deze dingen (eigenlijk) niet gebruiken dus daar beoordeel ik hem niet op (zit wel pure direct op wat een beter effect geeft, maar niet enorm)...
Yamaha? nofi, ik vind dat zelf echt rotdingen. Op geen enkele receiver zit _geen_ dsp-zut. Vind ik echt jammer. Over het geluid kan ik kort zijn, dat heb ik nog nooit gehoord, maar die dspzut mogen ze afschaffen, ook al is dat gewoon extra.
Vidi, Vici, Veni

quote:
leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

JBL
H/K
Tag Mclaren Mark levinson dus ;)
Infinity

www.carina-avensisclub.nl

Chemie het leukste wat er is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

Oeps

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Op zoek naar user icon...

quote:
leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

JBL
H/K
Tag Mclaren
Infinity

Sinds wanneer is TAG McLaren onderdeel van HK?

Oeps, zie dat het al verbeterd is.

Ter info, TAG McLaren als audio afdeling bestaat ook niet meer. De doelstellingen waren behaald en met heeft de boel verkocht. Het heet nu Audiolab.

1 game pc en 4 kantoor pc's

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Blue Eyes schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

Sinds wanneer is TAG McLaren onderdeel van HK?

Oeps, zie dat het al verbeterd is.

Ter info, TAG McLaren als audio afdeling bestaat ook niet meer. De doelstellingen waren behaald en met heeft de boel verkocht. Het heet nu Audiolab.
Zal leuk worden als ze dan speakers willen maken want Audiolab speakers bestaan al een jaartje of 30 en word in nederland gemaakt op bestelling. Ik heb zelf ook Audiolabs Donia (45kilo 1.20meter hoog aardappelkisten) staan thuis aan me stereo versterker. Klink heel erg netjes voor hun prijs tot over stel B/W 700/800 serie of Mission E83 elegante.

Mauce wijzigde dit bericht 10-08-2005 19:43 (7%)

-= G P P =-

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
Mauce schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:28:
[...]

lol waar haal jij dat nou weer vandaan dan? Ja zeker met die AVR serie's maar weet zeker dat de AVC-1* series daar niet zo moeite mee hebben... maar je kan roepen wat je wilt... een losse stereo versterker is altijd beter.

Ik heb ook niet over high-end recievers, en dergelijke. Ik heb het over de modellen tot ¤500, lower-end dus. En natuurlijk zijn stereo versterkers het beste. Er zijn ook betere dingen te koop dan Denon, Marantz, of wat dan ook. Audio kent geen grenzen, je kan het zo gek nog niet bedenken of het bestaat. Kabels die per meter meer kosten dan een leuke instap reciever, ....

Ik heb het gevoel dat ik iets heel verkeerds heb gezegt wat betreft de 1905 en Denon. ;(
Maar - mijn mening - op de zoektocht naar recievers, ben ik meermaals tegen gekomen dat mensen zeiden dat de Denon 1905 muzikaal wat minder was. Dat werd ook - mijn mening - bevestigt toen ik naar verschillende recievers heb geluisterd. Ik val Denon niet aan ofzo, kan goed zijn dat de volgende versterker gewoon een Denon is hoor. En kunnen we nu deze discussie sluiten, ik zal het nooit meer zeggen.

Reg. datum: 19 december 2002

Denon is een receiver die een wat hogere klankkleur heeft, ideaal voor mensen die klassiek en jazz als hoofdmuziek draaien. Ga je puur kijken naar all round muziek dan is de Marantz altijd al de muzikalere geweest op het allround segment. Je zou als je Denon wilt nemen dus een cd moeten pakken met klassieke muziek, en dit dan vergelijken met de Marantz, dit is namelijk de enigste manier om een goed oordeel te vellen tegen elkaar.

En zowel Denon als Marantz maken nette receivers, technisch ontloopt het elkaar niet heel veel. Maar ik vond de klankkleur van de Marantz overtuigender bij mijn muziek.

Audio Specs: AV: Marantz SR-7400 DVD-Speler: Marantz DV6400 SACD Boxen: JBL L4 Pro Boxen (250Watt 8Ohm) Subwoofer: Infinity HPS-250

quote:
Guido schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:50:
Wat ik niet snap: waarom heeft iedereen van die "budget" marantz'en? ipv een 4500/5500 kan je toch beter een 1700/1900 serie van denon kopen? Prijs scheelt niet zoveel. 250 eu. heb je al een 1705 nieuw. Die denons hebben veel meer power. Volgens mij is dat echt wel een betere keuze :?

Budget ? :P .. vind dat altijd zo raar heh, deze SR5400 kost normaal 749,-- heb hem voor 600,-- mee mogen nemen .. (tijdje geleden) vind eigenlijk dat 600,-- nog best veel geld is hoor :>

En waarom marantz .. en geen denon .. muziek is net als met een hoop dingen in het leven nogal sterk (al dan niet geheel afhankelijk) van smaak, en smaak is iets persoonlijks. Voor mij klinkt de Marantz beter dan de Denon of een H/K. Maar dat kan voor iemand anders heel verschillend zijn.
Misschien zijn de specs wel beter van andere merken, net als mijn cd-speler, de Yamaha, iedereen kijkt mij raar aan, maar hij heeft een bepaalde klank, moeilijk uit te leggen, maar het sprak mij aan, is het niet dat waar het omgaat in de audio wereld ? dat je het mooi vind klinken naar -jou- smaak ? :>

maar genoeg off-topic .. foto's plz mensen :9

a.k.a The Dude
Reg. datum: 05 augustus 2002

Persoonlijk ben ik ook een iets grotere voorstander van Marantz dan Denon. Ik vind de Marantz iets veelzeidiger als de Denon. Vandaar dat mijn nieuwe receiver ook een Marantz gaat worden waar ik nu een Sony nog heb staan... pics hopelijk binnenkort al moet er nog een beamer enzo nog bijkomen :D

yup at casa de Hakker is een storm aan het waaien ;)

Dit is mijn spam en jullie forumflood | Total Annihilation HEERST nog steeds | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Reg. datum: 10 mei 2005

hallo,

zelf ben ik nu in het bezit van mordaunt short avant 904 front speakers, deze wil ik binnenkort gaan vervangen voor speakers die ietsje meer vermogen hebben dan deze. ik zelf zit te denken aan de 906 van mordaunt short, maar mijn oog viel ook op de jbl e80's. deze zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse.

nu ben ik nog in het bezit van een yamaha rds-v550 receiver, maar deze wil ik gaan vervangen door een rds-v1500 thx. deze geeft 180w per kanaal weg, kan iemand mij een advies geven welke front speakers hiervoor ideaal zijn?

Reg. datum: 04 maart 2001

Bij veel van de setjes die ik in dit topic voorbij zie komen zie ik dat de speakers zijn aangesloten door middel van 'banana plugs'. Ik zelf heb een paar oudere speakers waarvan regelmatig de kabels los raken. Waarschijnlijk komt dit door speling waardoor ze steeds losser gaan zitten en er op den duur tussenuit schieten. Nu is mijn vraag, hoe werken deze banana-plugs precies? Is dit iets moderns wat alleen op de nieuwste generatie luidsprekers past, of is dit universeel en op iedere luidspreker aan te sluiten? Het zou voor mij namelijk een uitkomst zijn als ik de kabels gewoon in mijn luidsprekers (en misschien ook in mijn versterker?) kon 'prikken' ipv het aandraaien zoals nu gebeurt.

Vervangen? waarom de 904 niet naar achter en de 906 als fronts?
quote:
Budget ? :P .. vind dat altijd zo raar heh, deze SR5400 kost normaal 749,-- heb hem voor 600,-- mee mogen nemen .. (tijdje geleden) vind eigenlijk dat 600,-- nog best veel geld is hoor :>

Naja, voor 600 euro vind ik toch dat je een slechte deal hebt gemaakt. Ik weet niet of je veel waarde hecht aan "nieuw", maar als je zo veel geld uit te geven hebt zou ik dus persoonlijk iets 2dehands zoeken, dan zit je bijna high end :)
Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had een paar posts geleden al gezegd dat ik de Denon AVC-A10se voor 600 euro had gekocht.. lijkt mij een beter plan 8)

Guido wijzigde dit bericht 10-08-2005 22:16 (83%)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
robbinh schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:10:
Bij veel van de setjes die ik in dit topic voorbij zie komen zie ik dat de speakers zijn aangesloten door middel van 'banana plugs'. Ik zelf heb een paar oudere speakers waarvan regelmatig de kabels los raken. Waarschijnlijk komt dit door speling waardoor ze steeds losser gaan zitten en er op den duur tussenuit schieten. Nu is mijn vraag, hoe werken deze banana-plugs precies? Is dit iets moderns wat alleen op de nieuwste generatie luidsprekers past, of is dit universeel en op iedere luidspreker aan te sluiten? Het zou voor mij namelijk een uitkomst zijn als ik de kabels gewoon in mijn luidsprekers (en misschien ook in mijn versterker?) kon 'prikken' ipv het aandraaien zoals nu gebeurt.
Gewone goeie vergulde schroefklemmen zijn beter dan die malle bananenpluggen. Die zijn volgens mij puur om commerciele redenen weer van stal gehaald.

Reg. datum: 28 november 2001

quote:
Guido schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:11:
Vervangen? waarom de 904 niet naar achter en de 906 als fronts?

[...]

Naja, voor 600 euro vind ik toch dat je een slechte deal hebt gemaakt. Ik weet niet of je veel waarde hecht aan "nieuw", maar als je zo veel geld uit te geven hebt zou ik dus persoonlijk iets 2dehands zoeken, dan zit je bijna high end :)
Maar goed, dat is persoonlijk. Ik had een paar posts geleden al gezegd dat ik de Denon AVC-A10se voor 600 euro had gekocht.. lijkt mij een beter plan 8)

En in september 2004 heb ik voor 499 een nieuwe SR-7400 gekocht (hificorner, Groningen)
Dus 600 euro voor een SR-5400 vind ik redelijk aan de prijs, al is de prijs voor de SR-7400 uitzonderlijk laag ;-)

Hookipa wijzigde dit bericht 10-08-2005 22:50 (9%)

Reg. datum: 28 november 2001

quote:
robbinh schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:10:
Het is toepasbaar op alle speakers waar op de kabelaansluiting een "gat" zit.. Ik heb zelf op mijn fronts deze aansluitingen wel zitten, maar op mijn rears bijvoorbeeld niet (terwijl die rears wel recenter zijn aangeschaft en geproduceerd).

quote:
Hookipa schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:49:[...]En in september 2004 heb ik voor 499 een nieuwe SR-7400 gekocht (hificorner, Groningen) Dus 600 euro voor een SR-5400 vind ik redelijk aan de prijs, al is de prijs voor de SR-7400 uitzonderlijk laag ;-)

haha, inderdaad, maar zoals ik al zei, het is een tijdje geleden dat ik hem gekocht heb, exacte data weet ik niet, maar ik vind het een rop receiver, en idd, 499,-- voor een 7400 is best laag inderdaad :+

Maar nogmaals, het is persoonlijk en een kwestie van smaak, en wat het mij ook gekost heeft, ik ben er momenteel uitermate tevreden over :>

nu nog een mooie diboss lcd _/-\o_ .. maar dat terzijde :D

Catdog Fanart.

Weet iemand waar je goedkoop een rol luidspreker draad kan kopen van zo 25 meter ?
Bij zo beetje elke winkel moet je per meter betalen, terwijl ik zeker weet dat er best wel wat van de prijs af kan als je zelf zo rol koopt.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
JC Ken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:38:
Weet iemand waar je goedkoop een rol luidspreker draad kan kopen van zo 25 meter ?
Bij zo beetje elke winkel moet je per meter betalen, terwijl ik zeker weet dat er best wel wat van de prijs af kan als je zelf zo rol koopt.
Elke respectabele kabel wordt per meter verkocht. Per 25 meter is gewoon zut die je bij de electroboer om de hoek haalt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: