Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Ik zou jullie even laten zien hoe het hoort (Dus foto's posten :+) !

Plaatje op imageshack (popups!)
Front Tannoy EFX 6.1 + Tannoy MX2

Ik was samen met mijn vader naar de raf geweest omdat deze tannoy 6.1 set in de aanbieding was voor maar 200 euro (elders rond de 400 euro). Ik had zelf niet zulke goeie verwachtingen van zo satelliet ondanks dat de revieuws erg goed waren. Maar ben toch maar met me vader naar de raf gegaan in hilversum.
In de luistere ruimte waren ze opgesteld. Ze klonken erg ruimtelijk, waardoor je het niet door hebt dat het uit zo klein luidsprekerstje komt. De suround effecten klonken geweldig. Daar dat de luidsprekers erg goed in balance zijn klonk het alsof je midde in de film zat. Dit effect krijg je alleen waneer je systeem hebt wat goed in balance is. Bij stereo neem je ook geen twee verschilende luidsprekers omdat het anders niet klinkt, dat zelfde ervaar ik bij velen 5.1 setups die niet goed in balans staan waardoor ze me koud laten. Ze klonken niet schel maar ook weer niet dof, er was geen hoorbare resonatie over andere vervoring. De sub woofer klonk ook veel beter dan verwacht, niet boomerige waar ik bang voor was maar mooi laag. Het is een downfirening subwoofer, terwijl bij het vorige model het nog een compound subwoofer zat :X .
Al is het wel jammer dat het middelaag bij deze set minder aanwezig is, bij films heb je het niet zo door maar voor muziek zijn ze minder goed geschikt.
Mijn vader vondt heeft hem ook gekocht omdat hij ze zooi mooi vond klinken.
Hij had al erge goeie luidsprekers 3 B&M zuilen en twee tannoy MX2 als rears, de kwaliteit was wel goed maar de balance was er gewoon niet tussen die luidsprekers, waardoor het je koud liet tijdens de films

Thuis aangekomen ben ik hem meteen in de huiskuimer wezen aansluiten om er daanra uitgebreid er naar te luisteren. Ik vond ze in de grotere kamer beter klinken dan in die luister ruimte, door de subwoofer beter te plaatsen hoorde je dat daardoor de gat in het middelaag veel minder is.
Op mijn kamer klonken ze in begingwaardeloos. Dat kwam door de verkeerde opsteling. Suboofer verkeerd geplaats en de fronts veelste dicht op elkaar. Het klinkt nu beter maar de fronts moeten eigelijk nog wat meer uit elkaar.
Voor 20 euro heb ik van me vader de 6de luidspreker over gekocht zodat ik nu een 7.1 setup heb, voor 50 euro per stuk heb ik de zo goed als nieuwe tannoy mx2 gekocht die ik erg mooi vind klinken en perfect op me buro passen.
Genoeg gepraat, nu nog meer fotos.

Rechts, computer, Denon 1905 achteraf gezeien had ik beter silver kunne neme, een sony cd speler, de radiator van mijn waterkoeling :+ .
Er moet alleen nog hoop gebeuren, center mischien ook aan de moer bevestiging, tft scherm opnieuw ophangen en nog meer kabels weg werken.

Let op de groen canal plus kaart ;)
Natuurlijk Soundstorm omboard voor de games :*)

Rears. (zelf gemaakte houte stand.)

7.1

code:
1
2
3
4
#   #   #

#   O   #

#       #

Mij werd aangeraden om me luidsprekers zou te gaan plaatsen maar ik vond het zwaar waardeloos klinken omdat de mixen helemaal niet op gebaseerd zijn dat je rears naast je staan.

Op deze manier vind ik het veel beter klinken,

code:
1
2
3
4
#   #   #

O   
#       #
   # #

De twee rears zet je volgens de normale 5.1 setup neer, en de twee achter luidsprekers zet je achter je neer met wat ruimte er tussen. Bij mij staan de achter luidspreker te ver naar achter, maar daarvoor ga ik nog wel iets maken.

Een ieder die van plan is om een satelliet luidsprekers te kopen kan ik zeer aan raden om ook even naar de Tannoy EFX 6.1 te luisteren. Het mooi aan satelliet luidsprekers is dat je ze ook veel beter kan plaatsen wat bij een 7.1 setup zeer belangrijk is.

Ik heb hier ook een Harmon Kardon stereo versterker HK620 gehad maar ik vond hem niet echt beter klinken dan de Denon 1905 op direct. In het laag hoorde je wel een verschil maar het laag klonk niet mooi met de combinatie tannoy mx2 & HK.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
twan1 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:23:
Ben je tevreden van die Yamaha ? Ik was ook geinteresseerd in dat model als aanvulling op mijn andere Yamaha set.

Ik ben er uitermate tevreden over. In mijn oren doet hij echt niet onder voor een CD5400. Daarnaast heeft ie 115db S/N en nog veel meer specificaties die niet misselijk zijn. Nu gaat het niet om de specs, maar om de klank, en naar mijn idee is deze ook dik in orde. Vind het echt werkelijk een fantastische speler, staat op het moment van schrijven ook lekker te spelen :)

M.a.w. naar mijn mening doe je zeker geen miskoop met deze speler.

Maar je zegt "was", nu niet meer geinteresseerd dan :9 ?

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
mad_boy1986 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:13:
Zo zou het er moeten uitzien: [afbeelding]
Dit is gezellig, knus, comfortabel, mooi en vrouwvriendelijker :+
De setup die BertAtHome heeft is ook niet mis.
(ik ben gewoon een paginatje terug gegaan en er de eerste mooie uitgenomen).

Wat belanrgrijk is dat jij je installatie mooi vindt, wat ik hier zit te zeggen kan je rekening mee houden of je niets van aantrekken. Het is volledig jouw keuze. Wat ik wel weet is, dat mocht ik naar jou thuis gaan is dat mijn ogen niet direct op jouw installatie zullen vallen. Het zou me wel in de ogen vallen maar dan eerder als: "Wat is dàt?" Het toont erg rommelig en weinig 'technologisch'... Ook vindt ik het érg goedkoop uitzien.

Maar nogmaals, dit is volledig smaak. Wat ik mooi vindt, vind een ander lelijk.

theebag, neem hier geen aanstoot aan, ik meen het goed met je :> ik heb schrik je te kwetsen, je hebt er ongetwijfeld veel geld & tijd in gestoken en nu kom ik hier de wijsneus uithangen :X
quote:
kippekop schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Zo'n kast heeft toch half nederland? Niks mis mee...en het is uitermate handig met de plaatsing van die speakers zo. Ik vind het er echt toppie uitzien, geen idee wat je voor die gehele set heb betaald maar daar ga je nog lang plezier van hebben. Zet inderdaad je rears nog iets verder van je luisterpositie af, naar je toe gedraaid (en het liefst nog 10-20 graden achter je). Ach, tegenwoordig met die receivers weten ze hoe je het ook plaats al een supergoed geluidje uit te krijgen...

Even nog een duit in het off-topic zakje doen.

Ik ben heel trots op deze set. Maar het komt zeer kwetsend over als het eerste commentaar wat je over je set leest negatief is en nog niet eens over de set zelf is. Het is heel gevaarlijk negatieve commentaar te geven, maar zoals je zelf aangeeft, heb je dat denk ik wel begrepen. :>

De kast voldoet prima, ik vind het zelf een zeer leuke opstelling -net zoals kippekop er over denkt-. Tuurlijk kan ik een Aldenkamp meubel kopen met alles derop en deraan, maar daar heb ik geen zin in. Anyway, genoeg over meubel perikelen, over naar homecinema's.

Het verhaal over deze speakerset : is dat de belgische importeur vorige maand een stock liquidatie had voor bepaalde Mordaunt-Short speakers omdat sommigen eruit gaan. Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt bij het samenstellen van m'n set.

Maar eigenlijk had ik de speakers blind ( doof ) gekocht. :*) Niet heel erg slim want het gaat over toch wel een redelijk bedrag. Na het beluisteren van deze speakers ( de 912s ) met verschillende versterkers was de keuze uiteindelijke gevallen op de Marantz SR-4500. Maar toen ik zag dat Correct opruiming had van recievers ben ik voor de SR-5500 gegaan. Deze koste minder dan de 4500 die ik in België zou kopen. :)

Uiteindelijk ben ik er heel erg tevreden over en is het meer dan ik oorspronkelijk voor ogen had, terwijl het budget het zelfde is gebleven. Zo zie je maar, goed rondkijken helpt altijd.

Theebag wijzigde dit bericht 09-08-2005 20:53 (20%)

Reg. datum: 07 januari 2002

mijn laatste aanwinst :)

B&W CC6 center speaker, 2ehands gekocht voor 110,-

Rest van mijn set:

Marantz sr-4300 receiver
2x BMM 4005MKII DIY eindversterker
Denon DCD-1560 cdplayer
Sony ns-dvp305 dvdspeler
DIY Zuilen Seas / Visaton
IXOS Speakercable

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:

These boots are made for walking? :+

Maarre mooi setje en ik ben het met je eens dat jouw versie van 7.1 mooier is.
Ziet er imho ook logischer uit.

Trasos wijzigde dit bericht 10-08-2005 20:44 (3%)

Audio & HiFi beginnertje
Reg. datum: 18 oktober 2004

quote:
JWO schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:09:
mijn laatste aanwinst :)

[afbeelding]
B&W CC6 center speaker, 2ehands gekocht voor 110,-
Hoe vaak je het ook ziet, het is en blijft mooi spul.

Xbox Live Gamertag : Mr Graveheart

Catdog Fanart.

Hihi, ik heb de boots gehad maar heb ze nog niet op straat gedragen. Ik woon in een wereld stad.

Thnx, ik vindt ze niet verkeerd uit zien. Alleen mijn receiver :X , maarja in de tijd had ik nog niks met een zilvere kleur. Maar ik mag het hier de voel we veder gaan afwerken.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

~GleNnoS~
Reg. datum: 26 juni 2003

offtopic:
Hoe zoek je eigenlijk op marktplaats op "B&W"... lukt mij gewoon niet.. ik kan wel hand matig zoeke mjah ...

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
GleNnoS_ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:57:
offtopic:
Hoe zoek je eigenlijk op marktplaats op "B&W"... lukt mij gewoon niet.. ik kan wel hand matig zoeke mjah ...
Je moet zoeken op 'DM' en niet op 'B&W'.
Catdog Fanart.

quote:
BertAtHome schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:22:
Bestaat uit onderstaande componenten:
  • Luidsprekers Philips MFB 22RH544 ~30jr oud!! :)

Woh, 30 jaar en dat ook nog zonder defecten of dat die opnieuw moest worden afgesteld ?
Op school ben ik als project bezig geweest met een MFB subwoofer. De minder vervorming was zeer goed meetbaar, de ferq curf werd helemaal recht getrokken en wat helemaal goed te zien was dat de woofer helemaal niet meer na slingerde.
Ik moet er maar nog een keer na kijken of het mogelijk is om mijn zelfgemaakte mfb module ook te gebruiken bij een downfirering subwoofer. Iets in mijn gedachten zegt dat het alleen bruikbaar is bij gesloten systemen.

Plaatsing van subwoofer,
Probleem is waar ik hem nu heb staan.
http://img53.imageshack.us/my.php?image=front24cq.jpg
Vind ik toch niet zo goede posittie. Nu voel ik hier het ene andere wat gaan mee trillen waneer die hard speelt en ik kan mijn benen niet meer kwijt. Nu moet ik maar gaan kijken of ik hem mischien nog anders kan plaatsen. Of is het zo dat een sub elktijd het beste klinkt in een hoek ?

Goingfast.nl

quote:
Barry schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

Je moet zoeken op 'DM' en niet op 'B&W'.
Of op Bowers en/of Wilkins...

Yamaha RX-V757 & CDX-596, Denon DVD1920, Marantz MA-500 & MordauntShort 906, 905c, 904.

Reg. datum: 18 mei 2004

Wat ik niet snap: waarom heeft iedereen van die "budget" marantz'en? ipv een 4500/5500 kan je toch beter een 1700/1900 serie van denon kopen? Prijs scheelt niet zoveel. 250 eu. heb je al een 1705 nieuw. Die denons hebben veel meer power. Volgens mij is dat echt wel een betere keuze :?
Catdog Fanart.

1705 kan ik je sterk afraden, de dacs die er in zitten ruisen veelste veel. Daarom heb ik hem opgeruild voor de denon 1905 die rond de 300 euro koste. Over de kwaliteit ben ik tevreden, vooral de eindtrappen zijn zeer goed.

Chemie het leukste wat er is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

Een prijsverschil van 250 euro, dat vind ik nogal wat.

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Guido schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:50:
Wat ik niet snap: waarom heeft iedereen van die "budget" marantz'en? ipv een 4500/5500 kan je toch beter een 1700/1900 serie van denon kopen? Prijs scheelt niet zoveel. 250 eu. heb je al een 1705 nieuw. Die denons hebben veel meer power. Volgens mij is dat echt wel een betere keuze :?
Wat boeit dat vermogen nou? Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk. Als je zoveel mogelijk vermogen in de specs wil, kun je volgens mij beter Yamaha kopen.

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Guido schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:50:

Omdat Marantz'en veel beter klinken als je gewoon naar een cdtje luisterd. Dat is juist het grote probleem met Denon. Deze zijn heel goed in surrround maar vallen tegen in stereo en dat is niet persoonlijke smaak maar een algemeen gekend iets.

Trouwens, de 1700/1900 zijn ook de budget lijnen van Denon ;) .

Theebag wijzigde dit bericht 10-08-2005 13:50 (18%)

Catdog Fanart.

Als je me Denon 1905 op direct hebt staan dan klinkt die ook erg goed waneer je cds afspeelt. Ik heb een Harmon Kardon HK620 er naast gehad en het verschil was minimaal in mijn config. Bij de Denon moet je alleen niet de dac gaan gebruiken om cds af te spelen. Maarja heb je zelf wel geluisterd naar de Denon 1905 of zit je alleen maar andere na te praten ?

Alleen de marantz 4500 - Denon 1905 kan je met elkaar vergelijking, de andere zitten in een andere prijs klasse.

JC Ken wijzigde dit bericht 10-08-2005 14:28 (17%)

Reg. datum: 28 november 2001

Ik had voor 500 euro een Marantz SR-7400 :P

ik voor 600 een AVC-A10se :P

quote:
leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:00:
Een prijsverschil van 250 euro, dat vind ik nogal wat.

Waar? Een 1905 kost maar 300/350 euro

quote:
Grrrrrene schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:15:
[...]

Wat boeit dat vermogen nou? Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk. Als je zoveel mogelijk vermogen in de specs wil, kun je volgens mij beter Yamaha kopen.

Onzin, dat vermogen doet er wel degelijk toe. Speakers vervormen sneller als je de versterker harder zet, ongeacht het vermogen. Vermogen is dus altijd een pre. Niet zozeer kwa specs, maar ik heb ze wel naast elkaar gehoord en de denon stuurt de speakers "krachtiger" aan (bij harder volume, that is), wat het geluid ten goed komt natuurlijk.

quote:
Die Marantzen trekken de meeste speakers ook makkelijk

De meeste speakers, als in ?
we hebben het hier over de 4500 he?

quote:
Theebag schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Omdat Marantz'en veel beter klinken als je gewoon naar een cdtje luisterd. Dat is juist het grote probleem met Denon. Deze zijn heel goed in surrround maar vallen tegen in stereo en dat is niet persoonlijke smaak maar een algemeen gekend iets.

Trouwens, de 1700/1900 zijn ook de budget lijnen van Denon ;) .

Onzin, heb je ze weleens gehoord?
ik snap natuurlijk ook wel dat dat budget lijnen zijn, maar die marantzen, tsja, ik vind ze zo goedkoop nageaapt van de hogere lijnen, en 5x80w lijkt me echt gewoon te weinig (ja, ik weet ook wel dat dat niet zoveel zeggen wil) zie ook hierboven, ik vind de denon _stukken_ beter.

quote:
JC Ken schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:23:
Als je me Denon 1905 op direct hebt staan dan klinkt die ook erg goed waneer je cds afspeelt. Ik heb een Harmon Kardon HK620 er naast gehad en het verschil was minimaal in mijn config. Bij de Denon moet je alleen niet de dac gaan gebruiken om cds af te spelen. Maarja heb je zelf wel geluisterd naar de Denon 1905 of zit je alleen maar andere na te praten ?

Alleen de marantz 4500 - Denon 1905 kan je met elkaar vergelijking, de andere zitten in een andere prijs klasse.
^^

Guido wijzigde dit bericht 10-08-2005 14:50 (4%)

Over persoonlijk smaak valt niet te twisten, laat ik dat voorop stellen :P

Maar goed, Ik ben voor de SR-5500 gegaan omdat ik die als totaalplaatje het beste vond klinken. Voor mijn smaak beter in combinatie met de Mordaunt-Short speakers die reeds blind gekocht had . De 1905 heb ik ook beluisterd en ik vond die wat minder klinken. Alhoewel een B&W DM604 met de 1905 heel goed klonk, maar ik had de MS speakers al...

Alleen kwam die stelling vaak terug dat de 1905 wat minder waren in stereo en dat werd voormij eigenlijk ook bevestigd. Surround vond ik net iets beter klinken op de 1905 dan de Marantz ...

De 5500 en de 1905 waren beiden ¤349, maar omdat stereo ook belangrijk was voor mij heb ik gekozen voor de 5500.

Theebag wijzigde dit bericht 10-08-2005 15:07 (15%)

Lijkt mij misschien ook best logisch, mordaunt-short is volgens mij marantz. Misschien een "made2match"?
I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
Guido schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:09:
Lijkt mij misschien ook best logisch, mordaunt-short is volgens mij marantz. Misschien een "made2match"?

Waar baseer je dat op :? Ik heb er zelf eigenlijk geen flauw benul van (anders dan dat ik over die MS'en goede verhalen hoor), maar een linkje zou in dit geval welkom zijn :)

Overigens: meer foto's zou leuk zijn :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

Ik zie net die link Guido.....wist ik dus helemaal niet.

Maar na iets verder zoeken kan ik de Denon / Marantz discussie denkk ik ook beslechten, zie hier
quote:

MARANTZ TODAY

The Philips period ended in 2001 when Marantz Japan Inc. acquired the brand and all overseas sales subsidiaries. Today, Marantz falls under D&M Holdings, a joint holding company set up in 2002 to integrate Marantz and Hi-Fi manufacturer Denon in a strategic union that will strengthen both companies in the current tough economic climate. The company employs more than 1600 people in over fifty countries. It carefully selects its dealers to ensure that the quality of the service they provide matches the quality of the products Marantz produces. A dealer must satisfy strict requirements regarding demonstration facilities and store layout before Marantz products can be sold.
en
quote:

THE FUTURE

Marantz stepped into the new adventure with D&M Holding Inc. in 2002. This new holding company will be well positioned to benefit from a rapidly growing AV market as well as an industry wide digital evolution. Both Marantz and DENON are leading branded manufacturers of premium home theatre and AV products. While maintaining the established Marantz and DENON brands both companies will benefit from the economies of scale regarding purchasing power and Research and Development leading to a more competitive positioning in the market.
Oftewel: Marantz = Denon (al zal d'r wel iets aan verschil in componenten zitten, misschien zit het hem zelfs wel in de kundigheid van het personeel dat de apparatuur in elkaar zet :P )

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: