Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.733 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img220.echo.cx/img220/9329/welke0ma.jpg

Het vorige deeltje: Welke dig. camera onder de 250 euro?

Dit topic is bedoeld voor de personen die opzoek zijn naar een digitale camera onder de 250 Euro.
Mocht je dus niet precies weten welke camera het beste bij jou eisen past, dan kan je hier je vragen kwijt. Het makkelijkste zou zijn als je bijvoorbeeld een paar camera's uitzoekt, en je eisen erbij vermeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Justawitte op 21-04-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Bjk

Om meteen maar eens even met de eerste reply op dit topic te beginnen. Ik ben van plan om vanmiddag een Canon a510 te kopen. Naar doorlezen van het vorige topic is dit gewoon een goede camera voor zijn prijs. Nu heb ik nog enkele vragen.

Allereerst, accesoires. Bij de camera wil ik meteen 512mb kaartje halen dat staat vast. Maar welk tasje kan ik hierbij doen? En wat kosten deze ongeveer. Hiervoor wil ik niet teveel uitgeven. Heb je voor bijv 15 euro een degelijk tasje die je mee kan zeulen op vakanties etc?

Ik denk zelf ook aan oplaadbare batterijen, welke raden jullie aan? Ook moet ik nog een oplader hebben, kan ik deze 2 dingen ergens voor een voordelige prijs op het web kopen?

Ohja, kan iemand mij vertellen hoe het met garantie zit bij de media-markt. Doen ze daar moeilijk als er iets aan een camera mankeert?

Update: Grmble uitverkocht hier in Zwolle :/

[ Voor 3% gewijzigd door Bjk op 21-04-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Bjk schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:23:
Om meteen maar eens even met de eerste reply op dit topic te beginnen. Ik ben van plan om vanmiddag een Canon a510 te kopen. Naar doorlezen van het vorige topic is dit gewoon een goede camera voor zijn prijs. Nu heb ik nog enkele vragen.

Allereerst, accesoires. Bij de camera wil ik meteen 512mb kaartje halen dat staat vast. Maar welk tasje kan ik hierbij doen? En wat kosten deze ongeveer. Hiervoor wil ik niet teveel uitgeven. Heb je voor bijv 15 euro een degelijk tasje die je mee kan zeulen op vakanties etc?

Ik denk zelf ook aan oplaadbare batterijen, welke raden jullie aan? Ook moet ik nog een oplader hebben, kan ik deze 2 dingen ergens voor een voordelige prijs op het web kopen?

Ohja, kan iemand mij vertellen hoe het met garantie zit bij de media-markt. Doen ze daar moeilijk als er iets aan een camera mankeert?
Ik hoop niet dat ze moeilijk doen daar, want ik heb mn 510 daar ook gehaald :) Niet dat er al iets mis is, maar je weet nooit natuurlijk :)

Maar over je accesoires: een tasje voor minder dan 15 euro moet best lukken. Ik heb bij de mediamarkt een Hama tasje gekocht, waar de 510 precies in past, voor 13 of 14 euro... Het ding is niet van zachte stof, maar behoorlijk stevig, dat vond ik wat veiliger voelen. Je moet trouwens wel even op de maat letten, want er zijn een hoop verschillende. Die van mij was iets met een 15 erin, en daar past hij echt net in. Je moet er alleen geen 2 batterijen meer bij willen stoppen, want dat past dus niet meer.

Voor kaartjes kun je even op internet kijken (tip: pricewatch), want die zijn bij de mediamarkt behoorlijk duur (was iets van 70 euro voor 512mb, kan veel goedkoper). Batterijen + moet je ook maar kijken, maar de prijzen daarvan liggen minder ver uit elkaar voor zover ik weet. Merk heb ik geen idee van, maar zorg in elk geval dat de capaciteit van de batterijen groot genoeg is (2200mAh bv)...

succes met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124620

Ik heb vandaag m'n powershot A510 binnen gekregen :*)
Effe 5min naar het pakketje een foto gemaakt. Nog best goed gelukt zeg ik het zelf. Kan iemand mij tips geven op welke stand ik de mooiste foto's kan maken ?
Het is jammer dat ik nergens een ned. handleiding kan vinden op internet over deze cammera. :X

http://tviltje.tv.funpic.org/IMG_0003.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Oke een klein verzoek, is er iemand ie weet of de a510 op voorraad is bij de Media Markt in Utrecht. Ik kom namelijk met de trein door Utrecht en zou eventueel een trein eerder kunnen nemen om er even langs te hoppen.
Dus als iemand het toevallig weet, of morgen zelf komt en het mischien wilt vragen voor mij en dit voor 12 uur zou kunnen posten?

Gaat waarschijnlijk niet lukken natuurlijk, maar mischien zit er hier een medewerker op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Hanteert MediaMarkt elders lagere prijzen? Ik belde vorige week naar MediaMarkt Heerlen en daar kostte de A510 nog altijd 229 euro. Dan kan ik net zo goed bij Dixons binnen lopen. Nee, dan MediaMarkt Duitsland, daar lag hij onlangs voor 165 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Bjk schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:03:
Oke een klein verzoek, is er iemand ie weet of de a510 op voorraad is bij de Media Markt in Utrecht. Ik kom namelijk met de trein door Utrecht en zou eventueel een trein eerder kunnen nemen om er even langs te hoppen.
Dus als iemand het toevallig weet, of morgen zelf komt en het mischien wilt vragen voor mij en dit voor 12 uur zou kunnen posten?

Gaat waarschijnlijk niet lukken natuurlijk, maar mischien zit er hier een medewerker op het forum!
Kan je ze niet gewoon ff bellen. Dan weet je het meteen en kan je er misschien wel eentje weg laten leggen.
rvm schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:22:
Hanteert MediaMarkt elders lagere prijzen? Ik belde vorige week naar MediaMarkt Heerlen en daar kostte de A510 nog altijd 229 euro. Dan kan ik net zo goed bij Dixons binnen lopen. Nee, dan MediaMarkt Duitsland, daar lag hij onlangs voor 165 euro.
Prijsverschil binnen nederland heb ik vaker gezien bij de mediamarkt. Ik meen dat er ook iets in het Powershot A60 & A70 topic over heb gelezen. Verder is ie meen ik deze week iig in de aanbieding voor 199 euro bij de mediamarkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Justawitte op 21-04-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

Anoniem: 124620 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:02:
Ik heb vandaag m'n powershot A510 binnen gekregen :*)
Effe 5min naar het pakketje een foto gemaakt. Nog best goed gelukt zeg ik het zelf. Kan iemand mij tips geven op welke stand ik de mooiste foto's kan maken ?
Het is jammer dat ik nergens een ned. handleiding kan vinden op internet over deze cammera. :X

http://tviltje.tv.funpic.org/IMG_0003.JPG
Nederlands heb ik nog niet gevonden, engels wel mocht je die nog niet hebben.
http://www.bigniels.nl/A510_uk.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Nou heb hem vandaag gehaald bij de MediaMarkt in Utrecht. Ben erg tevreden, in Zwolle stond hij voor 200 euro en in utrecht voor 219. Dit heb ik gemeld en de verkoopster heeft voor mij geregeld dat ik hem ook voor 200 euro kon aanschaffen. Puik ding, alleen had ik de batterijen leeg na een uurtje pielen ;). Heb dus net maar even nieuwe oplaadbare gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83661

Ik ben mezelf nu ongeveer 2 a 3 dagen aan t orienteren op wat nou een goeie cam is om te kopen voor een redelijke prijs en twijfel eigenlijk nog tussen 3 modellen. De Sony-P73 de A510 van Canon en de Ixus 30 van Canon. Ik wil gewoon wat vakantiefotootjes kunnen maken als een hobby en daar leek me die korte opnametijd van de Sony en Ixus wel handig voor. Van die 2 zou ik dan weer neigen de ixus te nemen vanwege ze mooie 2" schermpje maar aan de andere kant is ie wel heel klein, misschien wel te klein. Heeft niemand last van die langgerekte vorm van de P73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

hier mijn ervaringen met de benq dc e40

ik heb em vanmiddag gekocht bij de mediamarkt in utrecht. Je kunt niet zo heel veel instellen, en er kan dus ook niet zo heel erg veel mee misgaan. Hij kostte daar 155,- dus hij hoort in dit topic dacht ik zo :)
Vanmiddag al ff de tijd gehad om er wat mee te kloten. Filmpjes met geluid opnemen in nog wel redelijke kwaliteit (kan ook zonder de video geluid opnemen als voicememo), foto's op 4mp en maximale grootte van 2848 bij 2136 pixels. Ingebouwde flits. Touchscreen en een mogelijkheid om fotos te bewerken met een kwast op 3 groottes en wat standaard kleuren (beetje à la paint). Ook kun je frames om foto's heenzetten. Dus als je bv op vakantie bent maak je een leuke foto van jezelf en je vriendin met de zelfontspanner, plakt er een lijstje omheen, laat em uitprinten en stuurt em als postkaart zo naar huis.
Kortom, foto's zijn van mooie kwaliteit, filmpjes met geluid en voicememo zijn erg leuk en ook nog wel handig, en het bewerken van foto's met een pennetje is pure humor. Mijn ervaring is dus prima :*)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Rubberenkip schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:03:

ik heb em vanmiddag gekocht bij de mediamarkt in utrecht. Je kunt niet zo heel veel instellen, en er kan dus ook niet zo heel erg veel mee misgaan. Hij kostte daar 155,- dus hij hoort in dit topic dacht ik zo :)
Vanmiddag al ff de tijd gehad om er wat mee te kloten. Filmpjes met geluid opnemen in nog wel redelijke kwaliteit (kan ook zonder de video geluid opnemen als voicememo), foto's op 4mp en maximale grootte van 2848 bij 2136 pixels. Ingebouwde flits. Touchscreen en een mogelijkheid om fotos te bewerken met een kwast op 3 groottes en wat standaard kleuren (beetje à la paint). Ook kun je frames om foto's heenzetten. Dus als je bv op vakantie bent maak je een leuke foto van jezelf en je vriendin met de zelfontspanner, plakt er een lijstje omheen, laat em uitprinten en stuurt em als postkaart zo naar huis.
Kortom, foto's zijn van mooie kwaliteit, filmpjes met geluid en voicememo zijn erg leuk en ook nog wel handig, en het bewerken van foto's met een pennetje is pure humor. Mijn ervaring is dus prima :*)
Kan je niet wat foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

k heb geen plek om ze op te kwakken en imageshack slikt ze niet omdat ze 2.8mb per stuk zijn... Maar wat je anders wel kan doen (eigenlijk voor elk soort camera waar je wat over wilt weten :)) is gewoon met een sd kaartje (of wat er in een andere camera moet) naar de winkel gaan en vragen of je een testfoto kan maken. Heb ik zelf ook met verschillende camera's gedaan en meestal mag het wel. Kun je ze thuis gewoon rustig bekijken of het wat is.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Nou ik ben niet opzoek naar een andere cam hoor, die van mij doet het nog perfect. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de qualiteit foto's. Dus vandaar eigenlijk de vraag. En misschien wel handig voor de mensen die die dam eventueel ook willen kopen. Maar kan je 2 of 3 foto's niet gewoon verkleinen naar +/- 500kb ofzo. En ze dan gewoon op imageshack zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Rubberenkip schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:03:

foto's op 4mp en maximale grootte van 2848 bij 2136 pixels. :*)
2848 bij 2136 is 6 MP...... dus geinterpoleerd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

De Powershot a510 of a520 lijkt me wel wat, alleen zit ik niet te wachten op een lange tijd tussen 2 foto's die gemaakt worden. Wat zijn de alternatieven?

Dus camera's van ongeveer dezelfde fotokwaliteit, maar met een korte tijd tussen 2 op een volgende foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:32:
De Powershot a510 of a520 lijkt me wel wat, alleen zit ik niet te wachten op een lange tijd tussen 2 foto's die gemaakt worden. Wat zijn de alternatieven?

Dus camera's van ongeveer dezelfde fotokwaliteit, maar met een korte tijd tussen 2 op een volgende foto's.
Volgens mij valt de tijd tussen de foto's wel mee las je hem in de normale modus hebt. Dat hangt er volgens mij ook maar net vanaf hoelang je hebt ingestelt dat je foto in beeld blijft (althans dat kan met de a60/a70). En de burstmode is 1.8 fps.

[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 26-04-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

justawitte schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:44:
[...]

Volgens mij valt de tijd tussen de foto's wel mee las je hem in de normale modus hebt. Dat hangt er volgens mij ook maar net vanaf hoelang je hebt ingestelt dat je foto in beeld blijft (althans dat kan met de a60/a70). En de burstmode is 1.8 fps.
Dat vraag ik me dus af, Dpreview is in ieder geval duidelijk van mening dat de 510/520 erg traag is. Afgezien daarvan is de 510/520 een erg goede kamera die erg goed aansluit bij mijn wensen:

- SD card (reader in m'n laptop)
- goede (640x480@30fps) movie-mode
- AA batterijen, geen accu
- redelijke zoom (4 x of meer)
- handmatig instelbaar
- 200 tot 300€ (max. 350€).

Alleen vind ik niets vervelender dan dat ik op de cam moet wachten voor m'n volgende foto... dus daarmee valt'ie eigenlijk af. Als het dus wel sneller kan dan hoor ik dat graag ;)

Heeft iemand nog een suggestie a.d.h.v. bovenstaande eisen? Er is de Dimage Z10, maar die is niet zo fantastisch in movie-mode, heeft weer wel een 8x zoom die goed functioneerd. En verder de Panasonic LZ-2 maar die is weer wat duurder en gebruikt een accu... schijnt wel weer fantastische foto's te maken zoals bijna alles Panasonics.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
MAher schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:54:
[...]

Dat vraag ik me dus af, Dpreview is in ieder geval duidelijk van mening dat de 510/520 erg traag is. Afgezien daarvan is de 510/520 een erg goede kamera die erg goed aansluit bij mijn wensen:
Wat ik zo snel zie op dpreview is een negatieve reactie daarover. Ik zat net ff op steves-digicams naar het menu te kijken en daar zit de zelfde optie die dus ook op mijn a60 zit
Afbeeldingslocatie: http://img94.echo.cx/img94/6520/untitled11bi.jpg
En daar kan je instellen hoelang de foto in beeld blijft staan. Als je die op 2 sec of gewoon helemaal uit zet, dan moet je binnen 2sec de volgende foto kunnen nemen. Ja mits je de sluitertijd op 15 sec zet. Dan moet je idd een tijdje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een vriend van me zoekt een digicam met:
- minimaal 2 of 3 MP
- optische zoom
- film mogelijkheid
- niet al te lomp formaat
- liefst op batterijen (bespaart kosten)
edit:
hij heeft al oplaadbare AA batterijen

- goedkope geheugenkaart type, zoals SD

hij wil hem gebruiken voor:
- vakantie foto's
- af-en-toe foto's
- niet speciaal om te printen, meer om op pc te bewaren...

een winkel waar je bijvoorbeeld setje kan kopen, met:
- de cam
- 256MB
- tasje

voor max €150,- alle bij elkaar...
welke kunnen jullie aanraden?

ik weet wel dat thrust van die goedkope dingen heeft... maar dat is zeker niet zo goede kwaliteit?

ik ben nu zelf trotse eigenaar van een CANON Digital IXUS 30 :P

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 26-04-2005 15:55 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik denk dat dit niet gaat lukken hoor. Voor 150 euro. Maargoed een poging:

De goedkoopste sd 250mb geheugenkaart is in de pricewatch al € 20,40.
De powershot a400: 114 euro.
Tasje: 10 euro. Maar dan heb je nog nergens de verzend kosten bij en heb je ook geen batterijen.

Daarbuiten zou ik zeker niet voor de a400 gaan, maar liever 30 euro meer uitgeven en dan voor de A510 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom hoor ik nog niemand over de nieuwe Sony Cybershot DSC-S80/90 praten.
Ik zelf ga hem morgen bestellen bij pick2pay.nl Daar kost de s80 225. ( mag nog net in dit topic :) )

Specificaties s90:
http://www.sony.nl/ShowPr...l+Cameras&product=DSC-S90

en van de s80:

http://www.sony.nl/ShowPr...l+Cameras&product=DSC-S80

In de pricewatch heb ik hem nog niet gezien maar op kieskeurig hadden ze al wel een prijslijst. Helaas nog geen ervaringen:

http://www.kieskeurig.nl/...=s80&pcode=digitalecamera

DPreview heeft ook al een review geschreven over de verschillende camera's in de nieuwe S-serie van Sony en is er heel positief over.

http://www.dpreview.com/news/0502/05022201sony_dscs80.asp

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83661 op 26-04-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Sony gebruikt Memory-stick: duur en alleen voor Sony in feite. Dat is IMHO een groot nadeel.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140526

ik wil graag ff wat betere oplaadbare batterijen voor mijn olympus c-370 zoom kopen.. is 2300/2200 mah ong. goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAher schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:41:
Sony gebruikt Memory-stick: duur en alleen voor Sony in feite. Dat is IMHO een groot nadeel.
Ja maar afgezien daarvan is t wel een super camera imho :P Hoeveel schelen die kaartjes nou, 10 euro of iets dergelijks bij 256mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 140526 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:29:
ik wil graag ff wat betere oplaadbare batterijen voor mijn olympus c-370 zoom kopen.. is 2300/2200 mah ong. goed??
Ik kan je de 2300mah van de Hema aanraden, in mijn canon a510 gaan ze erg lang mee! Ze zijn bij de consumentenbond ook als beste getest (niet dat dat alles zegt hoor maar toch).
Ik ga er deze week nog twee bij kopen zodat ik steeds één setje kan afwisselen, en ook omdat ik volgende week naar Turkije op vakantie ga en daar waarschijnlijk veel foto's ga schieten :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Rubberenkip schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:53:
k heb geen plek om ze op te kwakken en imageshack slikt ze niet omdat ze 2.8mb per stuk zijn... Maar wat je anders wel kan doen (eigenlijk voor elk soort camera waar je wat over wilt weten :)) is gewoon met een sd kaartje (of wat er in een andere camera moet) naar de winkel gaan en vragen of je een testfoto kan maken. Heb ik zelf ook met verschillende camera's gedaan en meestal mag het wel. Kun je ze thuis gewoon rustig bekijken of het wat is.
In photoshop kun je de maat veranderen, das heel makkelijk en je fotos zijn meteen een stuk kleiner.. --> klein genoeg voor imageshack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justawitte schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:18:
[...]

Wat ik zo snel zie op dpreview is een negatieve reactie daarover. Ik zat net ff op steves-digicams naar het menu te kijken en daar zit de zelfde optie die dus ook op mijn a60 zit
[afbeelding]
En daar kan je instellen hoelang de foto in beeld blijft staan. Als je die op 2 sec of gewoon helemaal uit zet, dan moet je binnen 2sec de volgende foto kunnen nemen. Ja mits je de sluitertijd op 15 sec zet. Dan moet je idd een tijdje wachten.
Het duurt bij mij wel 3 seconden voordat ik een nieuwe foto kan maken....ook al heb ik die optie uit staan...dat je je foto daarna even kunt zien.

Heb hem vanmiddag toch maar gekocht ;) Met 512mb er bij. Komen mooie foto's uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:55:
[...]

Het duurt bij mij wel 3 seconden voordat ik een nieuwe foto kan maken....ook al heb ik die optie uit staan...dat je je foto daarna even kunt zien.

Heb hem vanmiddag toch maar gekocht ;) Met 512mb er bij. Komen mooie foto's uit!
Ok. Dan weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb de 510 van Canon gekocht met 256 mb kaarjte + tasje + 2400Mh oplaadbare batterijen (was zondag nl jarig). Super bedankt voor de tips enzo, bevalt prima! _/-\o_

Alleen onwijs bagger dat ze er bij MM een Duitse handleiding bijgeven, ik wil graag de Nederlandse, maar die staat niet op de site las ik al.

Hoe doen andere mensen dit? Gewoon beetje prutsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 26-04-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waypoint schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:14:
Ik heb de 510 van Canon gekocht met 256 mb kaarjte + tasje + 2400Mh oplaadbare batterijen (was zondag nl jarig). Super bedankt voor de tips enzo, bevalt prima! _/-\o_

Alleen onwijs bagger dat ze er bij MM een Duitse handleiding bijgeven, ik wil graag de Nederlandse, maar die staat niet op de site las ik al.

Moet je hem bij de mediamarkt kopen :) Dan is alles nederlands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Een paar opties:
- kopen voor 30 euro: http://mail2.etbvas.nl/crp/
- download een engelstalige handleiding van Canon USA: http://alpha02.c-wss.com/inc/ApplServlet?SV=WWUCA900
- leer Duits (altijd handig om een extra taal te kennen, zeker die van de buren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113825

MAher schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:54:
Heeft iemand nog een suggestie a.d.h.v. bovenstaande eisen? Er is de Dimage Z10, maar die is niet zo fantastisch in movie-mode, heeft weer wel een 8x zoom die goed functioneerd. En verder de Panasonic LZ-2 maar die is weer wat duurder en gebruikt een accu... schijnt wel weer fantastische foto's te maken zoals bijna alles Panasonics.
De Konica Minolta Z2 valt met bijv. EUR 271 bij CameraKoning.nl binnen je budget.
Deze camera gebruikt 4 AA batterijen, heeft 10x optische zoom (38-380 mm) en een prima movie-mode. Wel een fors apparaat, maar dat zijn de Z10 en de LZ-2 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik persoonlijk werk met een hp m407 leuke kleine compacte camera met 4.1 mp 3 x optische zoom 6x digitaal film opname mogelijk met geluid.. Verder wordt de camera geleverd met baterijen waar je ong 80 foto's met flitser kan maken.... standaart zit er al 16 me in en kan uitgebreid worden me een sd kaartje. Ik zelf maak op foto's in vaak in de kroeg op 2 mp 1600x1200 en ziet er prima uit. kost ong 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:00:
[...]

Moet je hem bij de mediamarkt kopen :) Dan is alles nederlands..
Volgens mij staat dat er ook. Maar dan de afkorting van mediamarkt: MM.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:09

Hoeveel pagina's telt zo'n handleiding eigenlijk? Ik verwacht namelijk dat mijn Canon Powershot A510 (NL-versie!) morgen wordt bezorgd. Als het niet al te veel is, wil ik de handleiding best even inscannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

sylvesterrr schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:12:
[...]

Hoeveel pagina's telt zo'n handleiding eigenlijk? Ik verwacht namelijk dat mijn Canon Powershot A510 (NL-versie!) morgen wordt bezorgd. Als het niet al te veel is, wil ik de handleiding best even inscannen. :)
Tja, die van mij iets kleiner als a5 formaat en telt een bladzijde of 150. :P . Maar het gaat mij meer om de instellingen e.d, daarvoor kocht ik hem bij MM, anders had ik hem net zo goed op internet kunnen bestellen.

Hoe kom je btw aan die Nl versie als ik dat mag vragen?
justawitte schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:51:
[...]

Volgens mij staat dat er ook. Maar dan de afkorting van mediamarkt: MM.
;)
Idd. MM is Media Markt.. hier in Zwolle kreeg ik er geen Nederlandse handleiding bij hoor.. ook geen engelse. Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij MM. Zou betekenen dat het grijze import is uit duitsland oid |:( . Is daar nou niks aan te doen, stelletje baklappen daar zeg :/

Oh iemand weet hier vast wel waarvoor het knopje onder de zoomlens voor dient? Op dit Plaatje zie je het duidelijk, gelijk boven de 'www' zie je het knopje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 27-04-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113825

Waypoint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:17:
Oh iemand weet hier vast wel waarvoor het knopje onder de zoomlens voor dient? Op dit Plaatje zie je het duidelijk, gelijk boven de 'www' zie je het knopje :)
Knop indrukken, rand rond de lens losdraaien en -voila!- kom maar met die opzetlenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waypoint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:17:
[...]

Tja, die van mij iets kleiner als a5 formaat en telt een bladzijde of 150. :P . Maar het gaat mij meer om de instellingen e.d, daarvoor kocht ik hem bij MM, anders had ik hem net zo goed op internet kunnen bestellen.
Ouch... 150 pagina's vind ik iets teveel van het goede, maar ik zal de belangrijke pagina's inscannen indien gewenst.

Hoe kom je btw aan die Nl versie als ik dat mag vragen?
Camerakoning
>> No nonsense: Goed en goedkoop. Nu nog voordeliger: Gratis verzenden!
>> Bij ons geen risico's, dus uitsluitend Nederlandse modellen.
>> Unieke garantie van 2 jaar met goede support.
Helaas is het geld dat ik gisteravond heb overgemaakt (ABN-AMRO -> Rabobank) nog niet bijgeschreven op hun rekening. Dat betekent dat ik 'm niet morgen ontvang.

Think positive: * Mawlana moet tot en met vrijdag een aantal toetsen maken (toetsweek).

[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 27-04-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij helpen met de instellingen voor de powershot a510. Ik ga vanavond naar een feest toe met veel lasers en lichteffecten. Hoe krijg ik dat mooi op de foto. Ik ben zelf echt een digicam newbie. Ik weet er niets van. Iemand wat tips en hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:39:
Wie kan mij helpen met de instellingen voor de powershot a510. Ik ga vanavond naar een feest toe met veel lasers en lichteffecten. Hoe krijg ik dat mooi op de foto. Ik ben zelf echt een digicam newbie. Ik weet er niets van. Iemand wat tips en hints?
Je kan de sluitetijd wat langer zetten dus richting de 1seconde, maar vergeet niet dat je daardoor ook last krijgt van beweging als je de cam niet op een statief zet of op een muurtje etc. Dat is de tv modus waarbij je dat kan istellen. En hoelang dat hangt af van de lichtval. Maar dat kun je terplekke wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb mijn camera ongeveer een uur geleden ontvangen. Het ziet er uit/voelt aan als een heerlijke camera. :) Omdat m'n camera afgelopen vrijdag niet is bezorgd (fout aan hun kant) heb ik ter compensatie een gratis cameratas twv € 19,95 gekregen. Ook heb ik de Canon Powershot A520 ontvangen, ipv Canon Powershot A510. Ik denk dat dat een fout is, dus heb ik ze alvast gemaild hoe ze (CameraKoning) dit verder willen afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Zijn hier toevallig mensen met ervaring met camera's van minder dan 100 euro?

Mijn vriendin gaat binnenkort een weekje voor school op vakantie en wil graag een digitaal cameraatje mee. Ik heb zelf een leuke camera (Sony DSC-P93 + acc) maar die vonden we beiden iets te duur om zomaar mee te nemen. Komt bij dat ik er zelf ook graag plaatjes mee schiet :) Nou is ze in die vakantie jarig dus het leek me leuk haar een digicam te geven, samen met wat vrienden.

Een supercamera is niet nodig. Een leuke cam met 2-3mpix, flitser en als t kan optische zoom is al genoeg. Verder niet al te veel opties erop, alleen maar onhandig. Het is een beetje voor simpele vakantie en huis en tuin kliekjes. Ik heb al wat naar nieuwe en 2e hands digicams gezocht, maar weinig gevonden.

Nou zie ik op Ebay vaak nieuwe merkloze digicams van 6-9mpix voor rond 65-90 euro. Is dat iets? Graag geen reacties van leg even zoveel bij en koop een duur merkding. Meer dan 90 euro is geen optie. Andere suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Wees nie zo gierig, als meer dan 90 euro geen optie is, vergeet het dan maar. Je gaat altijd verwachten dat, als je een camera koopt, je er goeie foto's mee kan nemen. Dat is met jouw budget niet mogelijk mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

voor 100 euro heb je een kodak of een olympus camera met 3 megapixels. Er zit dan geen optische zoom bij en je moet er nog een geheugenkaart en oplaadbare nimh batterijen bij kopen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat 90 euro weinig is, mijn camera was ook veeel duurder. Ik heb er al meer dan 125 euro aan accesoires bij. Maargoed, met een camera van 3mpix heb je ook geen grote dure snelle geheugenkaart nodig. Een tasje, baterijen en kaartje kan ze er (van geld voor dr verjaardag) zelf wel bij kopen. Het gaat even om de camera, die is als student zijnde toch prijzig. Boven de 30 euro moet ik alles bijleggen, en 60 euro kan ik als student al moeilijk missen.

Betreft de verwachtingen snap ik ook dat je voor 90 euro geen camera met technische hoogstandjes kan verwachten. Het gaat erom dat je er gewoon een beetje fatsoenlijke huis tuin en keuken foto's mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 36275 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:32:
Ik weet dat 90 euro weinig is, mijn camera was ook veeel duurder. Ik heb er al meer dan 125 euro aan accesoires bij. Maargoed, met een camera van 3mpix heb je ook geen grote dure snelle geheugenkaart nodig. Een tasje, baterijen en kaartje kan ze er (van geld voor dr verjaardag) zelf wel bij kopen. Het gaat even om de camera, die is als student zijnde toch prijzig. Boven de 30 euro moet ik alles bijleggen, en 60 euro kan ik als student al moeilijk missen.

Betreft de verwachtingen snap ik ook dat je voor 90 euro geen camera met technische hoogstandjes kan verwachten. Het gaat erom dat je er gewoon een beetje fatsoenlijke huis tuin en keuken foto's mee kan maken.
Ik denk dat je dan nog beter voor dat weekje een 'gewone' camera kan meenemen, met rolletjes. Waarom zou je voor dat ene weekje een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze heeft het al langer over een digicam voor feestjes, vakantie, dagjes weg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:40:
Zijn hier toevallig mensen met ervaring met camera's van minder dan 100 euro?

Mijn vriendin gaat binnenkort een weekje voor school op vakantie en wil graag een digitaal cameraatje mee. Ik heb zelf een leuke camera (Sony DSC-P93 + acc) maar die vonden we beiden iets te duur om zomaar mee te nemen. Komt bij dat ik er zelf ook graag plaatjes mee schiet :) Nou is ze in die vakantie jarig dus het leek me leuk haar een digicam te geven, samen met wat vrienden.

Een supercamera is niet nodig. Een leuke cam met 2-3mpix, flitser en als t kan optische zoom is al genoeg. Verder niet al te veel opties erop, alleen maar onhandig. Het is een beetje voor simpele vakantie en huis en tuin kliekjes. Ik heb al wat naar nieuwe en 2e hands digicams gezocht, maar weinig gevonden.

Nou zie ik op Ebay vaak nieuwe merkloze digicams van 6-9mpix voor rond 65-90 euro. Is dat iets? Graag geen reacties van leg even zoveel bij en koop een duur merkding. Meer dan 90 euro is geen optie. Andere suggesties zijn welkom.
Vergeet die rommel van E-bay, neem 'n Kodak 7220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij BCC verkopen ze een digitale fotocamera voor 90 euro van 3 megapixels. Heeft geen optische zoom.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik zou gaan voor de Kodak 7300 of 7310
(allebei geen optische zoom) die zijn soms nog wel eens in de aanbieding voor +/- 90 eurootjes

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Kodak Digitale Camera Easyshare CX7300 (@ Schlecker) voor € 79,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54460

Ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera tegen een redelijke prijs. De eisen zijn:

1) 4 megapixels of meer (evt. 3)
2) goed in zgn. macro-foto's
3) goed in foto's bij nacht (uitgaan)
4) warme kleuren (zoals veel canons hebben)
5) optische zoom (digitale moet uitkunnen)
6) redelijk compact
7) moet op statief gezet kunnen worden
8) zo weinig mogelijk last van bewegingen (evt. stabilisatietechniek, zoals bij Canon S1)

Na wat vergelijken op specificaties blijven een aantal camera's over:

Canon Powershot A510, 184,-- @ pricewatch
Canon Powershot A520, 218,-- @ pricewatch
Canon Powershot A95, 208,-- @ pricewatch
Nikon Coolpix 4600, 166,-- @ pricewatch

Punt 2, 3, 4 en 8 zijn voor mij het belangrijkste. Momenteel geniet de A520 mijn voorkeur.

Heeft iemand ervaring met 1 of meer van deze camera's en kan iemand een camera aanraden? Ik weet ook wel, dat het een persoonlijke keuze is en dat je naar voorbeeldfoto's moet kijken. Helaas kan ik erg weinig foto's bij nacht vinden. Ik sta natuurlijk altijd open voor suggeties van andere camera's, het liefst rond de 200 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 54460 op 08-05-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 23:09
Ik zelf zoek ook nog een simpel cameratje. Wel met wat mogelijkheden. Optische zoom is leuk, niet perse nodig. Instellen sluitertijd is wel een pre. (wil nog wel eens in discotheken enz lasers fotograferen). Ook moet ie normale AA batterijen slikken.

Ik heb zelf de Fuji S5500, maar zoek een simpel compact cammetje voor mee te nemen. Een A60 oid zou perfect zijn, alleen is die nergens meer. Megapixels.. alles vanaf 1.3 is goed, 't gaat om klik-klaar schots.

Budget: max 100 eur, wordt een "broekzakcam" voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 54460 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:27:
Ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera tegen een redelijke prijs. De eisen zijn:

1) 4 megapixels of meer (evt. 3)
2) goed in zgn. macro-foto's
3) goed in foto's bij nacht (uitgaan)
4) warme kleuren (zoals veel canons hebben)
5) optische zoom (digitale moet uitkunnen)
6) redelijk compact
7) moet op statief gezet kunnen worden
8) zo weinig mogelijk last van bewegingen (evt. stabilisatietechniek, zoals bij Canon S1)

Na wat vergelijken op specificaties blijven een aantal camera's over:

Canon Powershot A510, 184,-- @ pricewatch
Canon Powershot A520, 218,-- @ pricewatch

Punt 2, 3, 4 en 8 zijn voor mij het belangrijkste. Momenteel geniet de A520 mijn voorkeur.

Heeft iemand ervaring met 1 of meer van deze camera's en kan iemand een camera aanraden? Ik weet ook wel, dat het een persoonlijke keuze is en dat je naar voorbeeldfoto's moet kijken. Helaas kan ik erg weinig foto's bij nacht vinden. Ik sta natuurlijk altijd open voor suggeties van andere camera's, het liefst rond de 200 euro.
Over de powershots die jij noemde: IS zit er meen ik niet op. Maar je kan "normaal gesproken" gewoon onbewogen foto's nemen, mits het echt te donker is, maar dan zul je moeten flitsen. De macro functie is ook wel goed. Hij zit op een minimum afstand van 5cm. En je kan eventueel ook nog een macro lensje kopen, dan vergroot hij nog meer. Nacht foto's van de 510/520 zijn meen ik wat donkerder dan die van de a95. Maar dat weet ik niet zeker. Je zou bijvoorbeeld ook ff om een test foto kunnen vragen in het a510/520 topic.
DJSmiley schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:14:
Ik zelf zoek ook nog een simpel cameratje. Wel met wat mogelijkheden. Optische zoom is leuk, niet perse nodig. Instellen sluitertijd is wel een pre. (wil nog wel eens in discotheken enz lasers fotograferen). Ook moet ie normale AA batterijen slikken.

Ik heb zelf de Fuji S5500, maar zoek een simpel compact cammetje voor mee te nemen. Een A60 oid zou perfect zijn, alleen is die nergens meer. Megapixels.. alles vanaf 1.3 is goed, 't gaat om klik-klaar schots.

Budget: max 100 eur, wordt een "broekzakcam" voor erbij.
Ik denk dat dat niet gaat lukken. Zelfs op marktplaats staat de a60 nog tekoop voor 150 euro, en dan is er meestal wel wat mee mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Vraagje of iemand er ervaring mee heeft

ik ga een Canon A510 kopen en zit nu te twijfelen tussen 512 mb SD Kingston en Ultra II 512MB (Sandisk)

Die Ultra II is natuurlijk wel sneller, maar merk je dat ook in de camera zelf ? Kun je sneller achtermekaar foto's maken? Laat tie sneller de foto's zien?

(dat hij misschien sneller de foto's naar de computerschrijft maakt me nie uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Bobbert schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:09:
Vraagje of iemand er ervaring mee heeft

ik ga een Canon A510 kopen en zit nu te twijfelen tussen 512 mb SD Kingston en Ultra II 512MB (Sandisk)

Die Ultra II is natuurlijk wel sneller, maar merk je dat ook in de camera zelf ? Kun je sneller achtermekaar foto's maken? Laat tie sneller de foto's zien?

(dat hij misschien sneller de foto's naar de computerschrijft maakt me nie uit)
Een snellere kaart maakt volgens mij niks uit. Meestal is de camera de bottelneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Na uren diverse topics op GoT en andere sites nagelezen te hebben post ik mijn dilemma toch maar even hier: ik ga binnenkort een digitale camera kopen, maar twijfel nog tussen twee stuks:

De Konica Minolta Dimage Z20 en de Canon Powershot A520

Qua prijs schelen ze niet veel, daarom hier mijn lijstje met voor- en nadelen van elk toestel:

Z20:
+ 5 MP
+ 8x optische zoom
+ intern geheugen: doorgaan als SD kaart vol is
+ snelle opstarttijd
+ goede macro modus

- niet echt een handzaam formaat
- zwaarder (mede door de 4 batterijen)
- klein LCD scherm
- geen geluid bij filmpjes

A520:
+ Canon: je weet wat je krijgt
+ eenvoudig in het gebruik
+ kleiner formaat
+ geluid bij filmpjes
+ groter LCD scherm

- trager toestel
- 1 MP minder en minder optische zoom

Ben eigenlijk helemaal niet bekend met Konica Minolta, kwam het pas tegen bij het zoeken naar een toestel met iets meer dan de (bijna standaard) 3x optische zoom. Canon zou een veilige keuze zijn, maar lees ook positieve dingen over de Z20. Wil de camera voor van alles gebruiken, vakantie, sport, etc. Wil ook een keer een foto op een groter formaat kunnen afdrukken.

Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door Juntjen op 12-05-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als ik zo naar de specs kijk zou ik zeggen ga voor de z20. Je zult voor je zelf alleen moeten overwegen of je het fototoestel puur gaat gebruiken voor fotografie of dat je ook filmpjes wil maken. Want geluid bij een filmpje is wel erg leuk. Vooraf denk je, geen geluid maakt niet zoveel uit. Maar het maakt weldegelijk verschil. Verder is Minolta ook een gerenomeerd merk qua fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 10:51
heb afgelopen week een beetje rond gezocht nadat ik een sony dsc s80 gezien had. nu lees ik in het dsc topic dat de s serie last heeft van beetje rare kleuren enzo. Ik twijfel nu tussen de a520 (of a510) en de s80 van sony. (had ik maar een volvo s80 8)7 )

maar ik heb niet zo heel veel verstand van de verschillende dingen van een camera. Wil er leuke foto's mee kunnen maken en misschien soms een foto op a4 af laten drukken of heeeeel zelden een keer op a3.

Weet alleen niet welke ik het beste kan kiezen nu. Dacht eerst de sony maar die werkt met een memorystick die weer duurder is. Ook heeft de s80 een carl zeiss lens maar in het dsc topic was iemand die zei dat dat niet te merken is. Weet het nu even niet meer maar nijg ( ? ) meer naar de a520 op dit moment. Daarnaast: de a520 schijt door zn +1 mp tov de a510 iets meer ruis te hebben...

welke is voor mij nu interessanter? de a520 of toch de a510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123512

Hello tweakers!,

Ik zie in de topic dat de CX7300 van Kodak wordt aangeraden als low budget camera, ik zou er ook eentje graag onder de 100€ willen en die
- een SD-kaart kan gebruiken van 1GB
- redelijke kwaliteit heeft
- en lange videotjes kan opnemen

Ik ben redelijk nieuw in dit vlak en weet weinig van al die specs.. Zouden jullie mij kunnen zeggen of de CX7300 beschikt is aan mijn eisen? of raden jullie een andere aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:08

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb niet het hele topic doorgenomen, maar ik denk dat de HP Photosmart R707/R717 een prima camera onder de 250 euro is!

DPReview is er tenminste zeer enthousiast over.

Ik heb het ding zelf ook wel eens in handen gehad en hij ziet er echt puik uit en zit mooi in elkaar. Heel anders dan wat we eigenlijk van HP gewend zijn.

even in het kort de specs:

-5MP
-3x zoom (39-117mm)
-Li-ion accu
-SD geheugenkaart
-redelijk compact

volgens mij is het een aanradertje in deze prijsklasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39181

Een wat minder vaak genoemd toestel is de Konica Minolta G600. Het is al een jaartje uit, ooit rond de 600 Euri, maar nu bijv bij Camera koning.nl te kopen voor 229 Eur incl de verzendkosten.

Kort wat kenmerken:
  • 6 megapixels!
  • 3 x optische zoom
  • supersnelle opstarttijd
  • mooie GT HEXANON lens
  • metalen behuizing
Heb er zelf wat meer voor betaald, maar de snelheid en beeldkwaliteit maken dit voor de mij een topper in de prijsklasse onder 250 Euro. Het is maar een mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
arjoderoon schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:31:
heb afgelopen week een beetje rond gezocht nadat ik een sony dsc s80 gezien had. nu lees ik in het dsc topic dat de s serie last heeft van beetje rare kleuren enzo. Ik twijfel nu tussen de a520 (of a510) en de s80 van sony. (had ik maar een volvo s80 8)7 )

maar ik heb niet zo heel veel verstand van de verschillende dingen van een camera. Wil er leuke foto's mee kunnen maken en misschien soms een foto op a4 af laten drukken of heeeeel zelden een keer op a3.

Weet alleen niet welke ik het beste kan kiezen nu. Dacht eerst de sony maar die werkt met een memorystick die weer duurder is. Ook heeft de s80 een carl zeiss lens maar in het dsc topic was iemand die zei dat dat niet te merken is. Weet het nu even niet meer maar nijg ( ? ) meer naar de a520 op dit moment. Daarnaast: de a520 schijt door zn +1 mp tov de a510 iets meer ruis te hebben...

welke is voor mij nu interessanter? de a520 of toch de a510?
Als je foto's groter wilt laten afdrukken dan 30x40, dan moet je voor de A520 gaan. Daarbij komt dat je ook iets meer ruimte hebt om eventueel te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42135

De Canon A510 maakt prachtige foto's, volgens mij kan je voor die prijs geen betere camera vinden.

Vergelijk de samples op de verschillende sites maar is, dan kan je er zelf over oordelen.
Ik heb de A510 voor mn vriendin gekocht, en ben nu zelf op zoek een camera die iets kleiner is, maar zelfs met een budget van +300 euro heb ik nog niks compacts kunnen vinden dat dezelfde mooie fotos maakt als de A510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oke... vraagje... Gaat eigenlijk alleen over een dilemma tussen twee merken... Samsung en Kodak... Welk merk maakt <€200 de leukste/beste camera's? Moet met m'n oom een nieuwe camera gaan kopen omdat de ccd van zijn fuji f401 naar de klote is gegaan. En kan op verschillende modellen van samsung en kodak (en ook sony, maar memorystick vind ik een nadeel) een aardige korting krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi!,

Heeft iemand ervaring gehad met de Benq DC E30?? (http://www.benq.nl/Products/DigiCam/index.cfm?product=475)
Ik kan er namelijk geen sample photos of reviews er over vinden..

Zou dit een goed low-budget camera'tje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Volgens deze mensen op kieskeurig.nl is het wel een aardig dingetje.

Maar verwacht er niet te veel van. Er zit geen optische zoom op en Benq is nu eenmaal geen cameramaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MPmad schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:55:
Volgens deze mensen op kieskeurig.nl is het wel een aardig dingetje.

Maar verwacht er niet te veel van. Er zit geen optische zoom op en Benq is nu eenmaal geen cameramaker.
Zo te zien zijn de mensen er idd tevreden mee, maarja je hebt gelijk Benq is niet echt een geschikt merk, wat ik zo raar vindt is dat ik helemaal geen enkel review er over kan vinden, is die camera dan erg nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Serieuze fotosites zullen hieraan in ieder geval geen aandacht besteden, aangezien je het niet echt een echte camera kunt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als ik zo naar de datum van de reacties kijk op kieskeurig was hij al in januari te koop. Dus zo nieuw zal de camera niet zijn. Ik denk eerder dat het gewoon een camera is die niet erg veel verkocht is. Of hij is simpelweg niet zo goed. Verkijk je ook niet teveel op de reacties op kieskeurig. Want wat de ene persoon een goede foto vind (omdat hij niks anders kent) is voor de andere persoon een slechte kwaliteit foto. Anders gezegt, als je een trust camera hebt, en je kent geen andere camera's dan maakt de trust goede foto's. Mocht je nu later een goede kwaliteit camera kopen dan merk je weldegelijk het verschil, wat je daarvoor niet zag.

Je ziet het wel vaker op die pagina. Er stond ooit ook iets over een powershot A400 dat hij beter was qua specs dan een A510. Maar dat is helemaal niet waar. Maar volgens de recties weldegelijk. Dus nogmaals, staar je niet teveel blind op de reactie op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groot gelijk!! die mensen zijn nou eenmaal ook geen photo-experts. Ik zal hun meningen maar niet volgen..

Na veel zoeken heb ik eindelijk een paar sampletjes gevonden. De foto die New Life.JPG heet is wel redelijk mooi, en de andere foto's (van de natuur) die je te zien krijgt als je New Life.JPG aan klikt en een paar keer op next drukt zijn ook erg mooi (al weet ik niet of deze ook gemaakt zijn met die camera.)

De camera kost hier in Spanje 69€, rond die prijsklasse heb je ook de CX7300, hier wat sampeltjes.

Ik zelf heb er weinig verstand van maar ik vindt die fotos van de cx7300 er toch ietsjes waziger uitzien. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123512 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:26:
[...]

Zo te zien zijn de mensen er idd tevreden mee, maarja je hebt gelijk Benq is niet echt een geschikt merk, wat ik zo raar vindt is dat ik helemaal geen enkel review er over kan vinden, is die camera dan erg nieuw?
Wordt niet de moeite waard gevonden om te reviewen......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72607

Je ziet tegenwoordig steeds meer aanbiedingen van telecom-winkels die een digitale camera bij een nieuw mobiel abonnement aanbieden, nu ben ik toe aan een nieuw abonnement en een nieuwe telefoon, dus waarom dan niet zo'n aanbieding pakken?

Nu heb ik er twee gezien die mij wel aanspreken, bij de een krijg je de Canon Powershot 510 en bij de ander de Pentax Optio 50.
Van de Canon zijn aardig wat reviews te vinden, van de Pentax kan ik er niet echt 1 vinden.
Wat vinden jullie welke is de betere? Nu mag je een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar ik wil wel de beste natuurlijk :)

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik kan ook weinig vinden over de Pentax, maar het grote verschil tussen de camera's in het voordeel van de Canon zijn de manuele instellingen. Als je dat belangrijk vindt, moet je voor de Canon gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Na heel lang even tot rust gekome te zijn met de digicams (cashflow probs) ga ik er na mijn verjaardag een kopen.
Het wordt of de Canon a510 of a520.

voor mij is het verschil ongeveer 30 euro. dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Rond 15 juni post ik hier mn ervaringen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 72607 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:19:
Je ziet tegenwoordig steeds meer aanbiedingen van telecom-winkels die een digitale camera bij een nieuw mobiel abonnement aanbieden, nu ben ik toe aan een nieuw abonnement en een nieuwe telefoon, dus waarom dan niet zo'n aanbieding pakken?

Nu heb ik er twee gezien die mij wel aanspreken, bij de een krijg je de Canon Powershot 510 en bij de ander de Pentax Optio 50.
Van de Canon zijn aardig wat reviews te vinden, van de Pentax kan ik er niet echt 1 vinden.
Wat vinden jullie welke is de betere? Nu mag je een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar ik wil wel de beste natuurlijk :)

Michiel
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/optios50.html

http://www.kieskeurig.nl/...A3B40C1256FC6006CB758.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx jusawitte, maar die review van steve's digicams is van de S50, niet van de "gewone" 50 en aan de consumenten reviews van prijsvergelijk.nl hecht ik niet echt heel erg veel waarde.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Anoniem: 72607 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:30:
Thnx jusawitte, maar die review van steve's digicams is van de S50, niet van de "gewone" 50 en aan de consumenten reviews van prijsvergelijk.nl hecht ik niet echt heel erg veel waarde.

Michiel
Sorry voor de verkeerde site op Steves digicams. En inderdaad sites zoals kieskeurig zou ik ook met een korreltje zout nemen hoor. Ik heb nog ff voor je gezocht naar een review maar verder als de technische specs op dpreview kwam ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 12:19
Is de Canon A85 geen mooie oplossing op dit moment voor iedereen die een camera onder de 250 euro wilt hebben en geen broekzakformaat wilt?
Of zie ik het verkeerd? Ik zit er namelijk over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
Hoe zit het trouwens met de rode ogen reductie op de nieuwe canon's A510 en zijn grote broer A520? Want dat was volgensmij een zwakker punt van de powershot serie. Op mijn A60 die ik vorigjaar heb gekocht is het ook te merken. Meeste foto's hebben een niet al te beste rode ogen reductie en vertonen dus lelijke rode ogen!

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Hallo,

Voor de verjaardag van me vader willen me broers en ik graag een digitale camera aanschaffen.
Ik heb al een beetje onderzoek gedaan en een paar eisen op papier gezet waaraan de camera moet voldoen. Het hoeft geen uitgebreide camera te zijn, het is maar voor amateur foto's.
het buget bedraagt max. 200 euro.

Eisen
  • Makkelijk in gebruik. (niet te veel knopjes)
  • Snel (het scherpstellen en het wegschrijven van de foto's moet niet te lang duren)
  • meer als 3 megapixels.
  • 3x optisch zoom minimaal
  • een redelijk aantal foto's te maken op de spanningsbron
  • makkelijk mee te nemen
  • fatsoenlijke kwaliteit foto's
Gebruik
  • Bij feestjes
  • evenementen
  • zo nu en dan is een foto maken
Zelf gevonden Camera's en spec's

Fujifilm finepix a330

Resolutie max. 2016 x 1512
Beeldpunten 3,2 megapixel
Lens 38 - 114 mm
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 1,6 x
Gevoeligheid 64, 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,5 inch
Geluid opnemen nee
Video opnemen ja
Beelden per seconde (FPS) 10
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium xD Picture Card
Voeding batterij(en)
Aansluiting(en) USB
PictBridge v
Gewicht 145 gram
Afmetingen (H x B x D) 61,5 x 104,1 x 31,3 mm

Prijs: 199,- (plaatselijke zaak)

HP photosmart R607

Resolutie max. 2320 x 1744
Beeldpunten 4,1 megapixel
Lens 35 - 105 mm
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 7 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch, handmatig
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,5 inch
Geluid opnemen v
Video opnemen v
Beelden per seconde (FPS) 24
Geheugen (standaard) 32 MB
Opslagmedium Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
Voeding accu
Aansluiting(en) USB
PictBridge v
Gewicht 157 gram
Afmetingen (H x B x D) 57 x 87 x 28 mm

Prijs: 147,- (Dixons)

Olympus c-480 zoom

Resolutie max. 2288 x 1712
Beeldpunten 4 megapixel
Lens 38 - 114 mm
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 4 x
Gevoeligheid 50 - 320
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD
LCD-scherm 1,8 inch
Geluid opnemen x
Video opnemen v
Beelden per seconde (FPS) 30
Geheugen (standaard) 14 MB
Opslagmedium Intern geheugen, xD Picture Card
Voeding batterij(en), DC
Aansluiting(en) USB
PictBridge v
Gewicht 140 gram
Afmetingen (H x B x D) 56 x 106 x 36,2 mm

Prijs: 159,- (Pricewatch)

ik heb al reviews gelezen, maar ik kan niet echt een beslissing maken, graag jullie advies over deze camera's. Natuurlijk zijn andere advies camera's ook welkom :)

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als het simpel moet, kwa bediening, kan ik zelf de verschillende Kodak Camera's erg aanraden... BV de 7430... Erg simpele bediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

[quote]Anoniem: 54460 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:27:
Ik zou zeggenkies voor de Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)
€ 244,- heel veel camera voor je geld

1) 4 megapixels of meer (evt. 3)- Yep zelfs 5MP
2) goed in zgn. macro-foto's- Yep
3) goed in foto's bij nacht (uitgaan)- Yep
4) warme kleuren (zoals veel canons hebben)-Persoonlijk
5) optische zoom (digitale moet uitkunnen- 3x optisch mischien niet veel maar met alleen zoom maak je nog geen mooie plaatjes
6) redelijk compact- Hastikke compact past in je borstzak
7) moet op statief gezet kunnen worden-Kan bijna met elke camera ik heb zo'n klein lichtgewicht Nikon statiefje weegt niks maar hoeft ook niks te dragen....makkelijk meenemen dus.
8) zo weinig mogelijk last van bewegingen (evt. stabilisatietechniek, zoals bij Canon S1)- Helaas niet maar als je jong bent kun je je klauwen wel stil houden denk ik (geen bibberziekten enzo)

Bovendien zijn de Canon's altijd super in gebruiksgemak met duidelijke knoppen ennavigatie.
En die heeft een kantel en uitklapbaar LCD scherm. Naar mijn eigen ervaring zeer handig gebleken maar dit kan persoonlijk zijn.

Kijk eens bij http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95.html

of http://www.dpreview.com/reviews/canona95/

Heeft de A520 dan wel Image stabelizer?

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 30-05-2005 18:19 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was eigenlijk voornemens de Canon A510 aan te gaan schaffen, maar er viel een foldertje van het Kruitvat op de deurmat met een aanbieding voor de Kodak CX 7530 (179 euro).

Gelijk maar ff op internet gaan zoeken en op Steve's Digicams vind ik een best positieve review.

Nu vind ik zelf de sample pictures van de A510 wat "mooier". Ben ik hierin de enige?

Samples van de Kodak: http://www.steves-digicam...views/cx7530_samples.html

Samples van de A510: http://www.steves-digicam...reviews/a510_samples.html

Dus is dat wat die Kodak, of toch maar liever de Canon dan? Zal vooral gebruikt worden voor vakantie foto's e.d. Ben niet echt een super enthausiaste fotograaf, maar heb wel graag wat goeds in handen waar ik zelf ook nog wat op kan instellen.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ik heb net effkes de foto's van de Kodak EasyShare CX7530 en de Canon Powershot A510 op mijn computer gezet en eens even op mijn gemak bekeken mat ACDSee en wat viel mij het eerst op:

- De kleuren van de kodak zijn veel gesatureerder dan die van de Canon.

(N.B. Kodak heeft zijn kleursmaak van de chip afgericht op de Kodakfilmrolletjes liefhebbers van vroeger. De Kodak emulsie wilde altijd wat extra rood geven en dat phenomeen hebben ze nagebootst in hun digitale camera's)

- De Canon foto's zijn wel scherper en vertonen een stuk minder of ruis (Moire) dan die van Kodak.

Ik denk dat Canon toch iets dichter bij de werkelijke kleurwaarden komt dan de Kodak. Alhoewel ik die gesatureerde (Hogere Kleurintensiteit dus felle kleuren, zeg maar ) plaatjes niet eens lelijk vind. Het is wel gezellig om met die volkleurenplaatjes thuis te komen, een beetje opkrikken van de werkelijkheid, zeg maar. Maar goed met een instellinkje in mijn Corel Paint en de Saturation springt om je oren, maar goed je wil niet gelijk gaan sleutelen aan je foto's.

In de praktijk doe ik dat echter wel en zie dat als extensie of voortzetting van de toch al gemanipuleerde chipinstellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Youri Carma op 30-05-2005 20:40 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Anoniem: 72607 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:39:
Ik was eigenlijk voornemens de Canon A510 aan te gaan schaffen, maar er viel een foldertje van het Kruitvat op de deurmat met een aanbieding voor de Kodak CX 7530 (179 euro).

Gelijk maar ff op internet gaan zoeken en op Steve's Digicams vind ik een best positieve review.

Nu vind ik zelf de sample pictures van de A510 wat "mooier". Ben ik hierin de enige?

Samples van de Kodak: http://www.steves-digicam...views/cx7530_samples.html

Samples van de A510: http://www.steves-digicam...reviews/a510_samples.html

Dus is dat wat die Kodak, of toch maar liever de Canon dan? Zal vooral gebruikt worden voor vakantie foto's e.d. Ben niet echt een super enthausiaste fotograaf, maar heb wel graag wat goeds in handen waar ik zelf ook nog wat op kan instellen.

Michiel
gewoon voor de canon gaan!
Meer megapixels voor dezelfde prijs is meestal slechtere kwaliteit! Als je een gewone doorsnee amateur fotograaf ben, dan is 3 megapixel ruim voldoende, en je kan alles handmatig instellen. Ik heb zelf 2 weken de canon a520, en ik heb er geen spijt van.

[ Voor 63% gewijzigd door Ale-Gu op 30-05-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ja, dat is natuurlijk weer moeilijk uit te leggen maar het zit em niet alleen in de MegaPixels (MP).
De lens blijft nog altijd het belangrijkste element van de camera met natuurlijk de gebruikte Sensor.

Een goede sensor zonder lens is niks en vice versa. De afstelling van de lens op de chip blijft een belangrijk punt. En daar kunnen de megapixels niet altijd tegenop als niet aan die basisvoorwaarden voldaan is. Bij de Canon Powershot Pro 1 is men daar een beetje de mist in gegaan. Op analoge afgestemde lenstechniek werkt niet op elke sensor.

Als je toch op een budget aan het kijken bent zou ik allereerst eens een rijtje camera's in een bepaald bestedingssegment gaan bekijken want Olympus heeft ook zeer goede camera's wat te denken van die Dimage. Ik zou mij niet gelijk beperken tot een bepaald merk maar gewoon eerst een wensenlijstje maken en die een beetje afvinken. Kijk als je per se AF-assist of een kantelbaar schermpje wil vallen er al een hele hoop camera's af. En zo valt er nog wel meer te bedenken. De beperking van de filmduur is nog steeds een "pain in the ass" bij Canon maar bij andere merken weer niet.

Af en toe lijkt het alsof ik promotor van Canon ben maar dat ben ik beslist niet. Ik heb zelf een maand
overal op internet geforst toen ik tot de ontdekking van de G2 kwam. Je kan ook gewoon eens op de 2e hands markt kijken maar check altijd bij tweakers.pricewatch van ze vragen in Nederland maar wat. Ze hopen blijkbaar altijd weer op die gek....of er zijn gewoon genoeg gekken in Nederland.

Prima cameraatje die Canon Powershot 510 niks mis mee. Als je echt iets compacts wil kan je nog aan de Canon PowerShot S40 denken. Zag de 510 te koop voor Euro 199,- Nieuw

[ Voor 11% gewijzigd door Youri Carma op 30-05-2005 21:51 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou ook eens kijken naar de Canon A85. Die wordt hier en daar tegen dumpprijzen verkocht (ongeveer 220 euro, is natuurlijk een uitlopend artikel, maar het blijft een hele goede cam). Voorloper van de A520, met 4 batterijen ipv 2. CF ipv SD geheugenkaart. Ietsjes langer en breder. Door de ultra asferische lens die de A520 gebruikt heeft deze als voordeel de 4x optische zoom. De A85 gebruikt geen ultra asferische lens en heeft een 3x optische zoom lens, maar dan wel als voordeel dat deze lens beter presteert en veel minder CA vertoont.

En voor een compactcamera met beeldstabilisatie --> Panasonic!

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 31-05-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor alle reacties weer, de knoop moet toch maar eens doorgehakt worden, als ik volgende week vakantie het ga ik maar eens serieus wat winkels langs, en dan zal het toch wel de canon A510 worden denk ik, of ik moet natuurlijk in de tussentijd weer eens tegen een leuke aanbieding aanlopen.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
zoals ik in mijn post (een stukje naar boven) al beschreef ben ik op zoek naar een camera, nu viel mijn ook toch op de HP R607 die hier behandeld word.
Is deze camera nou zoveel slechter dan de Canon 510/520 of is het verschil dermate groot dat het het prijs verschil zeker waard is.

Canon 510 229,- (Dixons)
HP R607 149,- (Dixons)

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De A510 is al voor 185 euro te verkrijgen bij Kamera Express in Capelle aan den IJssel (echte winkel). Natuurlijk nog goedkoper als je in het buitenland koopt (pixmania of topvision), maar om dat risico te nemen, dat moet je maar voor jezelf beslissen.

Het prijsverschil is normaliter niet zo groot. Dat Dixons hem nu voor € 149 aanbiedt komt volgens mij door een aanbieding van hun kant (incl li-ion accu en leren tasje toch?), want het goedkoopst dat je hem via het internet kan krijgen is € 178,67.

Qua fotokwaliteit mág je voor deze prijzen geen ongelofelijk hoge eisen stellen, maar dat geldt ook voor de A510/A520.

Hier recensie van steve. Ik zou zeggen: vergelijk de sample foto's van de r607 met die van de a510. Het zijn foto's van dezelfde onderwerpen die steve maakt, dus de verschillen zullen meestal wel snel te zien zijn.

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a510.html
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/hp_r607.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138995

Ik was van de week het dixons foldertje aan het doorlezen. En daarin stond een Panasonic Lumix DMC-LS1 in voor 229 euro.

Als ik zo op internet kijk is het wel een aardig goed toestelletje. Maar hebben mensen hier op het forum al ervaringen met deze digicam? Ik ben nml aan het twijvelen tussen deze digicam of een canon a510 of a520.

Dat de panasonic alleen een tftscherm heeft vind ik niet zo heel erg. Met andere digitale camera's gebruikte ik ook alleen het tft scherm. Behalve bij een "spiegelreflex" digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 19:17
De Aldi in België heeft op dit moment een digitale camera in de aanbieding. De Traveler DC3010 met 3 mexapixel CCD en 10x optische zoom voor € 199,- inclusief 128 MB sd kaartje + batterijen + lader + tas. Nu was ik opzoek naar een nieuwe digitale camera en vroeg mij af of deze camera een redelijke kwaliteit heeft.

Ik heb gezocht op internet en heb gevonden dat deze camera in ieder geval qua firmware gelijk is aan de Premier DC3A30 en Toshiba PDR M700 1.10A. Nu heb ik wat informatie over de toshiba kunnen vinden en deze schijnt goed te zijn, maar de prijs is wel heel anders dan de traveler en ik denk dat dat toch ergens in moet zitten. De toshiba heeft een canon lens, die zal de traveler waarschijnlijk niet hebben.

Verder heb ik al eens rond gekeken en vond de Fuji S5500 (net iets duurder dan € 250,-), maar als die Traveler goed is, zou ik die nemen, want die heeft veel extra's en is goedkoper :-)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FoxMan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:14:
De Aldi in België heeft op dit moment een digitale camera in de aanbieding. De Traveler DC3010 met 3 mexapixel CCD en 10x optische zoom voor € 199,- inclusief 128 MB sd kaartje + batterijen + lader + tas. Nu was ik opzoek naar een nieuwe digitale camera en vroeg mij af of deze camera een redelijke kwaliteit heeft.

Ik heb gezocht op internet en heb gevonden dat deze camera in ieder geval qua firmware gelijk is aan de Premier DC3A30 en Toshiba PDR M700 1.10A. Nu heb ik wat informatie over de toshiba kunnen vinden en deze schijnt goed te zijn, maar de prijs is wel heel anders dan de traveler en ik denk dat dat toch ergens in moet zitten. De toshiba heeft een canon lens, die zal de traveler waarschijnlijk niet hebben.

Verder heb ik al eens rond gekeken en vond de Fuji S5500 (net iets duurder dan € 250,-), maar als die Traveler goed is, zou ik die nemen, want die heeft veel extra's en is goedkoper :-)
Neem die Fuji maar, die extra's helpen niet tegen ergernis over de magere kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491

Ook maar eens een vraag stellen.

Ik ben op zoek naar een camera als verjaardagskado voor mijn broer en nu kom ik eigenlijk na onderzoek op internet uit bij de canon a510/1520. Dit lijkt mij een goede starterscamera waar je mooie fotos mee kan nemen.
(ik heb 0 komma niks ervaring met digitale camera's, dus alle kennis moet van internet komen...(hij ook niet trouwens))

De vraag is echter dit:

Heeft de a520 enige voordelen boven de a510 als je hem alleen gebruikt voor foto's voor op internetsite's en max afdrukken op normaal formaat (15x10)?

Voor zover ik begrijp zou 3 megapixel daar al meer dan voldoende voor moeten zijn en krijg je op de a520 misschien juist wel alleen meer ruis?

50 euro is toch een behoorlijk verschill, dus als je daar dan eigenlijk niets voor terug krijgt...?
En mijn gevoel zegt dat de 510 dan dus eigenlijk de betere keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:42:
Ook maar eens een vraag stellen.

Ik ben op zoek naar een camera als verjaardagskado voor mijn broer en nu kom ik eigenlijk na onderzoek op internet uit bij de canon a510/1520. Dit lijkt mij een goede starterscamera waar je mooie fotos mee kan nemen.
(ik heb 0 komma niks ervaring met digitale camera's, dus alle kennis moet van internet komen...(hij ook niet trouwens))

De vraag is echter dit:

Heeft de a520 enige voordelen boven de a510 als je hem alleen gebruikt voor foto's voor op internetsite's en max afdrukken op normaal formaat (15x10)?

Voor zover ik begrijp zou 3 megapixel daar al meer dan voldoende voor moeten zijn en krijg je op de a520 misschien juist wel alleen meer ruis?

50 euro is toch een behoorlijk verschill, dus als je daar dan eigenlijk niets voor terug krijgt...?
En mijn gevoel zegt dat de 510 dan dus eigenlijk de betere keus is.
Goed gezien, de keus moet bepaald worden door de gewenste afdrukgrootte, druk je nooit A4 of groter af ,maar A5 of kleiner, dan is de A510 de beste keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nog maar eens wat cameratjes te vergelijken, voorlopig nog geen vakantie en dus nog geen tijd om er uitgebreid 1 te gaan kopen, dus kan ik nog ff snuffelen :)

Nu vond ik opzich de Canon A510 het meest interessant, maar nu zie ik ook de IXUS serie van canon en dan de IXUS30 in het bijzonder.

Zijn een stukje duurder, maar hebben minder mogelijkheden, dus waar zit het prijsverschil in?? Is dit alleen de nieuwe DIGIC II beeldprocessor waardoor de camera iets sneller is?

Canon A510: Full press lag 0,9 secoden, als gefocussed 0,1 seconden
IXUS30 (Zal het zelde zijn als de IXUS40 gok ik): Full press lag 0,55 seconden, als gefocussed 0,09 seconden. (Bron: dpreview.com)
De IXUS focussed dus iets sneller, nou vooruit bijna 2 keer zo snel :)

Dus wat is het prijsverschil? alleen de nieuwere processor? Aan de sample pics zie ik het niet af trouwens, maar heb er ook neit zo'n heel goed oog voor.
Iemand misschien ervaringen met beide toestellen, de instelmogelijkheden van de A510 spreken me aan, maar een beetje snelheid is ook niet verkeerd natuurlijk....

Michiel

[Edit] En natuurlijk de accu... maar dit is volgens mij niet echt een voordeel, dus om daar de camera nou duurder voor te maken... [Edit]

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 72607 op 03-06-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Anoniem: 72607 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:24:
Ik zit nog maar eens wat cameratjes te vergelijken, voorlopig nog geen vakantie en dus nog geen tijd om er uitgebreid 1 te gaan kopen, dus kan ik nog ff snuffelen :)

Nu vond ik opzich de Canon A510 het meest interessant, maar nu zie ik ook de IXUS serie van canon en dan de IXUS30 in het bijzonder.

Zijn een stukje duurder, maar hebben minder mogelijkheden, dus waar zit het prijsverschil in?? Is dit alleen de nieuwe DIGIC II beeldprocessor waardoor de camera iets sneller is?

Canon A510: Full press lag 0,9 secoden, als gefocussed 0,1 seconden
IXUS30 (Zal het zelde zijn als de IXUS40 gok ik): Full press lag 0,55 seconden, als gefocussed 0,09 seconden. (Bron: dpreview.com)
De IXUS focussed dus iets sneller, nou vooruit bijna 2 keer zo snel :)

Dus wat is het prijsverschil? alleen de nieuwere processor? Aan de sample pics zie ik het niet af trouwens, maar heb er ook neit zo'n heel goed oog voor.
Iemand misschien ervaringen met beide toestellen, de instelmogelijkheden van de A510 spreken me aan, maar een beetje snelheid is ook niet verkeerd natuurlijk....

Michiel

[Edit] En natuurlijk de accu... maar dit is volgens mij niet echt een voordeel, dus om daar de camera nou duurder voor te maken... [Edit]
Volgens mij is de ixus ook zo duur omdat ze veel "camera" in een kleine behuizing moeten stoppen. Dus volgens mij betaal je ook voor het formaat, het is aan jou of je dat prettig vind of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101491

Anoniem: 89521 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:32:
[...]

Goed gezien, de keus moet bepaald worden door de gewenste afdrukgrootte, druk je nooit A4 of groter af ,maar A5 of kleiner, dan is de A510 de beste keus
Dat dacht ik dus al ja..

En aangezien er verder volgens mij geen verschil zit spaar ik die 50,= mooi uit. Koop ik daar wel een 512 mb kaartje voor. ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.