Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.844 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met ervaring met de IXUS-30, is hij niet te klein om goede foto's te nemen (stabiele), ik heb het uitgemeten, maar volgens mij is hij ongeveer even groot als m'n bank-pas.

Ik wil in eerste instantie een camera voor de vakantie, en gewoon om een redelijk tot goed toestel te hebben, waarbij ik spontane foto's kan maken (dus niet eerst aanzetten, scherpstellen en te laat zijn). Daarnaast zit ik er aan te denken om me wat meer te gaan verdiepen in fotograferen. Ik wil dus wel wat meer mogelijkheden dan de standaard camera.

Ik twijfel erg sterk tussen de IXUS-30 en de A510 of A520. wat raden jullie mij aan?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 17:37 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

De A510/A520, en trouwens de hele serie Canon powershot A is behoorlijk traag...

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejss schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:02:
De A510/A520, en trouwens de hele serie Canon powershot A is behoorlijk traag...
Traag is natuurlijk een ruim begrip...

Ik heb de specs bekeken op diverse sites, maar ik ben nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:16:
[...]

Met flits aan is hij echt heel traag. Ik heb het net even voor je getimed... Ik heb getimed hoeveel tijd het kost om 2 foto's te maken achter elkaar met flits aan. Hierbij zit dus ook het scherp stellen waar hij ook wat tijd voor nodig heeft. Ik kwam op 15 seconden uit.... Vind ik persoonlijk erg lang. Een toestel uit de IXUS serie is minimaal 2 keer zo snel voor mijn gevoel. Volgens mij is het ook zo. Wie kan dat zeggen?

Zonder flits trouwens 7 seconden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat ik voor een K.Minolta ga eentje uit de Z reeks.
Die zijn snel, in een fractie van een seconde zijn ze gebruiksklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Ik zoek een camera voor het maken van time-lapse filmpjes.

De camera moet absoluut snel achter elkaar foto's kunnen opslaan. Gelukkig hoeven die niet op een groot formaat, maar gewoon op VGA.

Verder in het algemaan belangrijk: korte shutter, groot diafragma. Als er goedkope zijn met image-stabilisation zou dat helemaal mooi zijn.

Prijs: Zo laag mogelijk

Ik maak zelf een mechanisme om hem steeds foto's te laten nemen. Dat zou toch wel 1 per seconde moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 17:19
Hallo luitjes,

Ik ben nieuw op dit forum hier. Ik ben al een hele tijd op het internet aan het rondstruinen op zoek naar een digitale camera. Nu heb ik dit forum gevonden, en misschien kunnen jullie mij helpen!!

Ik zoek een digitale camera met de volgende eisen:

- Budget rond de € 200,-- - € 250,--
- Opslagmedium SD-card (heb ik al, dus...)
- Camera moet snel zijn (dus moet geen tijden duren voordat ik een foto kan maken, vooral bij opstarten)
- Liefst met batterij (AA) voeding (heb ik ook al)
- Simpele bediening, optische zoom minimaal 3x
- Minimaal 3 megapixels
- Als het kan ook filmpjes met geluid op kunnen nemen

Ik wil de camera gebruiken als gewoon "point and shoot"-camera, dus als ik iets leuk zie, camera pakken en foto maken, geen ingewikkelde instellingen hoeven te doen o.i.d.
Dit zijn veel eisen voor een camera in deze prijsklasse, maar volgens mij moet dat toch lukken. Ik heb nml een Casio QV-R61 bij de MediaMarkt gezien voor € 199,-- maar dan kun je wel filmpjes opnemen, maar zonder geluid! Verder volgens mij een prima cameraatje. Wie kan mij verder helpen met goede tips!

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keuze is gevallen op de Canon Powershot A510, hij is inderdaad met flits niet echt super snel, maar de tijd zal leren of het een probleem gaat worden. Echt alles is in te stellen, dus als je daar van houd, en die mogelijkheden wilt, dan is dit een goede keuze.

Ik heb hem samen met 4 GP 2300mA batterijen + lader gekocht, en ik heb nu (inclusief de instellingen) ongeveer 60 foto's gemaakt en hij doet het nog prima.

Weet iemand toevallig een site waar de modussen toegelicht (en getest worden), ik heb de handleiding helemaal doorgelezen, maar wellicht dat het ergens nog uitgebreider staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in een tweetal winkels (mediamarkt en een lokale digitale camerawinkel) de Nikon Coolpix 4600 voor 199 euro. Lijkt mee een mooie camera.
Welliswaar minder instelmogelijkheden dan bijvoorbeeld een A510, maar wel een stuk sneller! 0.3 incl autofocus volgens Steve (klik hier)

Iemand toevallig ervaring met deze camera, of de 5600 anders?

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een minolta dimage z10 voor €249 euro.. super ding, 8x optische zoom, 3.1 megapixels.. en een flits waar je u tegen zegt.. heerlijk ding om mee te werken!! zeker een aanrader :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
De A510 en de Nikon Coolpix zijn te langzaam! Het duurt ong. 3 sec. voordat ik mijn eerste foto kan maken! Ik wil een camera die binnen 2 sec., en eigenlijk nog sneller mijn eerste foto maken. Of is dat teveel gevraagd? De Minolta Dimage Z10 is inderdaad een snelle en mooie camera, maar die is niet echt compact meer, dus die neem je ook niet zo snel mee, denk ik. Ik heb eigenlijk alleen camera's van Casio gezien die aan mijn eisen voldoen, maar dan kun je geen geluid opnemen bij de filmpjes!
Eisen:
- SD-card
- AA-batterijen
- snelle opstarttijd (<2 sec.)
- filmpjes met geluid

Welke camera's zijn er, en wat kan ik het beste kopen?

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de SD card laat vallen, is misschien de Fuji E5xx serie wat voor je. Zelfde mogelijkheden als de Canon A serie en een veel mooier, sneller en fijner camera'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb jullie advies ook even nodig :)

De afgelopen tijd zit ik me dood te ergeren aan mij oude digicam die toch wel oud begint te worden (lees: is) namelijk een Canon Powershot 20. Deze is leuk bij familiekiekjes met goed licht maar als het iets donkerder word is het helemaal niks meer, ook is de zoom functie zga. nutteloos omdat het alleen maar onscherp/korrelig word als je deze gebruikt. Ook zuipt dit kreng baterijen wat een duur geintje soms is :(
En aangezien ik komende zomer naar Florida op vakantie ga en toch wat indrukken van de vakantie goed wil vastleggen wil ik een nieuwe Digicam kopen

Dus voordat ik (we) beginnen heb ik even mij eisen/dingen die ik er mee wil doen op een rijtje gezet:
- heldere foto's
-mooie kleuren
- resolutie van rond de 1600x1200 (groter boeit me weinig)
-redelijke macro functie (ik wil graag goede pics kunnen maken van kleine componenten op bv Mobo/Graka en steppings op Processors).
- Goede accu/batterijen, waarmee je normaal kunt werken.
- ik ben dus van plan pics te maken van oa. omgeving, mensen (familie) en kleine dingen zoals bv. core's van GFX's, Procs en modelbouw dingetjes.

Het budget wat ik heb is ongeveer 220€ ~230€ en dan eventueel nog een redelijk geheugenkaartje erbij (256mb+).

Nu heb ik vanmiddag even zitten kijken met een vriend van me en we kwamen op de Minolta Dimage Z10 en Z20 uit.
Deze cams voldoen voorzover ik alles begrijp wel aan mijn eisen en ze zien er echt gelikt uit :9
En maybe als ie echt vel beter is dan de Z10 en 20 maybe dan nog de Z3 van 279€ maar die ligt iets buiten mijn (huidige) budget :|

Dus ik vroeg me af wat jullie menning is en of jullie nog advies voor me hebben, alvast bedankt iig _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 05-06-2005 23:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De A510 en de Nikon Coolpix zijn te langzaam! Het duurt ong. 3 sec. voordat ik mijn eerste foto kan maken! Ik wil een camera die binnen 2 sec., en eigenlijk nog sneller mijn eerste foto maken. Of is dat teveel gevraagd? De Minolta Dimage Z10 is inderdaad een snelle en mooie camera, maar die is niet echt compact meer, dus die neem je ook niet zo snel mee, denk ik. Ik heb eigenlijk alleen camera's van Casio gezien die aan mijn eisen voldoen, maar dan kun je geen geluid opnemen bij de filmpjes!
Eisen:
- SD-card
- AA-batterijen
- filmpjes met geluid

Misschien dat je nog aan een goedkope Minolta X-serie (Xg, Xi, X31, Xt) kan komen. Heb de Xg voor 196,- gezien bij Dixons. En richt je misschien op de nieuwere X50. Al die X-camera's starten erg snel op, mede doordat de optische zoomlens niet hoeft uit te schuiven (een techniek die Sony heeft gekopieerd in hun T-serie). Helaas geen AA batterijen, maar een accu. Wel erg klein, robuuste metalen behuizing, SD kaarten, neemt ook geluid op en speelt deze ook af en heel makkelijk te bedienen.

[ Voor 52% gewijzigd door guillaumemay op 05-06-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Zoals ik al eerder aangaf, vind ik de Konica's in de "Z"-serie veel te groot, te onhandelbaar. Niet echt een compacte camera. Ik wil ook absoluut een camera die SD-kaarten gebruikt (heb nml net een nieuwe SD-kaart gekocht!!) En het liefst op "gewone" AA-batterijen, die kun je tenminste overal kopen, mochten de batterijen een keer leeg zijn, op een verkeerd moment. Dus wat is wijsheid, kan iemand mij misschien helpen?!?

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Eisen:
- SD-card
- AA-batterijen
- filmpjes met geluid

Ik moet denk ik mijn eisen wat bijstellen, als ik nu een camera wil met dezelfde mogelijkheden als hierboven, maar dan zonder de mogelijkheid om filmpjes te maken, wat is dan een goede keuze??

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Superdude2 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:11:
Zoals ik al eerder aangaf, vind ik de Konica's in de "Z"-serie veel te groot, te onhandelbaar. Niet echt een compacte camera. Ik wil ook absoluut een camera die SD-kaarten gebruikt (heb nml net een nieuwe SD-kaart gekocht!!) En het liefst op "gewone" AA-batterijen, die kun je tenminste overal kopen, mochten de batterijen een keer leeg zijn, op een verkeerd moment. Dus wat is wijsheid, kan iemand mij misschien helpen?!?
Ik weet niet of dit een reactie was op mijn bericht, maar ik had het toch echt over de X serie van Minolta en niet de Z serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
gium schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:38:
[...]

Ik weet niet of dit een reactie was op mijn bericht, maar ik had het toch echt over de X serie van Minolta en niet de Z serie.
Nee sorry, dat was geen reactie op jouw bericht, ik had het bericht nml. nog niet gelezen. De X-serie is inderdaad niet slecht, alleen gebruikt die een accu i.p.v. een batterij! Toch bedankt voor je antwoord. Misschien weet je wel een camera met dezelfde eisen maar dan zonder de mogelijkheid om filmpjes te maken, of filmpjes zonder geluid o.i.d.

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag deze Canon Powershot IXUS 430 gekocht.
Het is een actie, hij is afgeprijsd van €449,- naar €269,-
Valt wel net boven de €250,- range maar je krijgt er wel een gratis tassie bij :P

Ben benieuwd, wordt me eerste digitale camera :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik ben opzoek naar een toestel voor het maken van vakantie foto's. Mijn budget ligt rond de 250euro en wil gewoon een leuk toestel hebben. In dit forum is veel voorkeur voor de Canon 510&520, zelf kwam ik op de Kadak DX6490 vanwege de zoomfunctie.

Kort:
- Landschapsfotos.
- Stede foto's ('s nachts)

Keuze:
- Kodak DX6490 (250,- euro)
- Canon 520 (230,- euro)

Wat is de kwaliteit van de foto's bij het gebruik van de 10x zoom, blijft dit beeld nog wel scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik vind zelf de Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) nog steeds een zeer goede deal reeds te verkrijgen net onder de Euro 250,-.
Zeer compact zie: http://www.dpreview.com/r...95/Images/A95_inhand2.jpg cameraatje met een goeie "grip" en een aardig lensje erin. Komt goed uit de testen heeft een handig 1,8 " kantelbaar LCD-schermpje en een 9 point AiAF plus flexizone focus dus ook scherpstellen als onderwerp niet precies in het midden en het licht niet optimaal is. 4 AA batterijtjes gaan erin is altijd makkelijk. Bedieningsgemak wat betreft de menu's worden altijd geprezen in de testen. Zeer veel kwaliteit voor een redelijke prijs naar mijn idee.

Hier wat review's:

http://www.dpreview.com/reviews/canona95/

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95.html

[ Voor 63% gewijzigd door Youri Carma op 06-06-2005 13:25 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Wat vinden jullie trouwens van de Casio QV-R61? Ik heb hier nog niet veel review over gelezen. Het is volgens mij wel een goede camera, lekker snel en 6 megapixels! Alleen geen geluid bij de filmpjes, wat is jullie oordeel hierover?

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Ik zoek een camera die na het indrukken van de ontspan-knop ook 'meteen' een foto maakt. Dus niet een 0.5 sec of langer wacht voordat de werkelijke foto gemaakt wordt. Wat is dan een goede camera, met SD-kaart, met AA-batterijen en minimaal 3 megapixel en minimaal 3x optische zoom.
Wie kan mij helpen, ik kom er niet meer uit. ;( ;(

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
De Casio lijkt me een leuke camera die voldoet aan je eisen. Lekker snel aan, AA batterijen, SD kaart. Helaas weinig informatie over te vinden, maar op www.pbase.com zullen er vast en zeker veel foto's te vinden zijn die door deze camera zijn gemaakt. Helaas ook 6MP, wat je volgens mij niet nodig hebt, maar in die eventuele situaties dat je groot moet afdrukken wel handig kan zijn. Je bent dan wel gedwongen om je te oriënteren op een grote geheugenkaart, en 1GB is wel aan te raden voor 6MP.

En geen enkele digitale camera maakt meteen een foto als je de knop indrukt. Je moet natuurlijk eerst scherpstellen (autofocusvertraging), en pas daarna kun je de sluiterknop volledig indrukken om de foto te maken (sluitervertraging). Gelukkig is de sluitervertraging bij de grote meerderheid van de laatste generatie van digicams zo kort, dat de normale consument er geen last meer van heeft omdat deze de vertraging niet eens bemerkt.

Natuurlijk is er geen sprake van autofocusvertraging als je handmatig scherpstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
OK, de Casio lijkt me ook een prima camera, alleen geen geluid bij de filmpjes! Is dit heel erg, denken jullie? Ik heb nu mijn definitieve eisen, na alles te hebben nagevraagd bij vrienden enz.

- SD-kaart
- AA-batterijen
- min. 3 megapixels
- min. 3x optische zoom
- De opstarttijd is niet zo belangrijk (wel zo snel mogelijk natuurlijk) maar de tijd die de camera gebruikt om na de eerste de volgende foto te kunnen maken.
- Simpel te bedienen, dus camera uit tas en foto maken!
- Het liefst de mogelijkheid om filmpjes (met geluid) op te kunnen nemen (dus niet noodzakelijk!)
Wie kan mij helpen!
Ik heb zelf de Canon Powershot A510/A520, de Casio QV-R61 of de Kodak CX7530 in gedachten. Is dit wat of misschien nog een andere camera?

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Hier een introductie van de Casio QV-R61:

http://www.dpreview.com/news/0408/04082501casio_qvr61.asp

Het is misschien handig om te weten en ik dacht dat iedereen dat al wist maar zoals soms hierboven blijkt toch niet. Als je een review zoekt van bijvoorbeeld de "Casio Exilim EX-Z55 " type dan in Google simpelweg:

"Casio Exilim EX-Z55 review"

Moet je soms net effe opkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Youri Carma op 06-06-2005 22:17 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:32:
Ik vind zelf de Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) nog steeds een zeer goede deal reeds te verkrijgen net onder de Euro 250,-.
Zeer compact zie: http://www.dpreview.com/r...95/Images/A95_inhand2.jpg cameraatje met een goeie "grip" en een aardig lensje erin. Komt goed uit de testen heeft een handig 1,8 " kantelbaar LCD-schermpje en een 9 point AiAF plus flexizone focus dus ook scherpstellen als onderwerp niet precies in het midden en het licht niet optimaal is. 4 AA batterijtjes gaan erin is altijd makkelijk. Bedieningsgemak wat betreft de menu's worden altijd geprezen in de testen. Zeer veel kwaliteit voor een redelijke prijs naar mijn idee.

Hier wat review's:

http://www.dpreview.com/reviews/canona95/

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95.html
Inderdaad, maar zeer compact is tie niet bepaald en die 9 punts AIAF wordt door de meeste gebruikers terecht meteen voorgoed uitgeschakeld vwegens de povere resultaten en is nou niet echt een punt om de Canon's aan te prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ok ik zal de laatste zijn die zegt " Er valt helemaal niks op te merken over een digitale camera".
Maar ik kijk ten eerste naar fotokwaliteit & Prijs. Maar bij mij is dat kantelbare LCD-schermpje echt een must maar er zijn mensen die zelfs het LCD scherm in zijn geheel niet wensen te gebruiken.

Gezien de scherpe prijsstelling en de geboden kwaliteit zit ik mij toch af te vragen welke camera hier tegenop kan? En dan even afgezien van de Zoom want dat is meestal toch een acheruitgang in fotokwaliteit zeker als je voor de prijs van de A95 moet gaan zoeken.

duzz...

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:23:
Ok ik zal de laatste zijn die zegt " Er valt helemaal niks op te merken over een digitale camera".
Maar ik kijk ten eerste naar fotokwaliteit & Prijs. Maar bij mij is dat kantelbare LCD-schermpje echt een must maar er zijn mensen die zelfs het LCD scherm in zijn geheel niet wensen te gebruiken.

Gezien de scherpe prijsstelling en de geboden kwaliteit zit ik mij toch af te vragen welke camera hier tegenop kan? En dan even afgezien van de Zoom want dat is meestal toch een acheruitgang in fotokwaliteit zeker als je voor de prijs van de A95 moet gaan zoeken.

duzz...
Ik bestrijdt niet de A95, veel camera voor het geld,maar jouw argumenten in de eerdere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

sapphire schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:54:
Ik heb jullie advies ook even nodig :)

De afgelopen tijd zit ik me dood te ergeren aan mij oude digicam die toch wel oud begint te worden (lees: is) namelijk een Canon Powershot 20. Deze is leuk bij familiekiekjes met goed licht maar als het iets donkerder word is het helemaal niks meer, ook is de zoom functie zga. nutteloos omdat het alleen maar onscherp/korrelig word als je deze gebruikt. Ook zuipt dit kreng baterijen wat een duur geintje soms is :(
En aangezien ik komende zomer naar Florida op vakantie ga en toch wat indrukken van de vakantie goed wil vastleggen wil ik een nieuwe Digicam kopen

Dus voordat ik (we) beginnen heb ik even mij eisen/dingen die ik er mee wil doen op een rijtje gezet:
- heldere foto's
-mooie kleuren
- resolutie van rond de 1600x1200 (groter boeit me weinig)
-redelijke macro functie (ik wil graag goede pics kunnen maken van kleine componenten op bv Mobo/Graka en steppings op Processors).
- Goede accu/batterijen, waarmee je normaal kunt werken.
- ik ben dus van plan pics te maken van oa. omgeving, mensen (familie) en kleine dingen zoals bv. core's van GFX's, Procs en modelbouw dingetjes.

Het budget wat ik heb is ongeveer 220€ ~230€ en dan eventueel nog een redelijk geheugenkaartje erbij (256mb+).

Nu heb ik vanmiddag even zitten kijken met een vriend van me en we kwamen op de Minolta Dimage Z10 en Z20 uit.
Deze cams voldoen voorzover ik alles begrijp wel aan mijn eisen en ze zien er echt gelikt uit :9
En maybe als ie echt vel beter is dan de Z10 en 20 maybe dan nog de Z3 van 279€ maar die ligt iets buiten mijn (huidige) budget :|

Dus ik vroeg me af wat jullie menning is en of jullie nog advies voor me hebben, alvast bedankt iig _/-\o_
Niemand een ideetje of tip ?
IK kreeg van een vriend een tip voor de Sony cybershot W7, maar die is 350€, dads weer net ff buiten me budget voor een losse cam alleen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

W5 is 2 megapixel minder, nog steeds 5 megapixel, en verder dacht ik hetzelfde. Voor 286,- heb je er al een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

hmm, zou zo'n carl zeiss lensen en dat soort spul echt veel mooiere pics schieten ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:37:
hmm, zou zo'n carl zeiss lensen en dat soort spul echt veel mooiere pics schieten ?
Daar moet je geen keus op baseren............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W5 maakt zeer mooie plaatjes...

Nadeel - Duo stick

En persoonlijk nadeel, ligt erg slecht in de hand (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

sapphire schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:51:
[...]

Niemand een ideetje of tip ?
IK kreeg van een vriend een tip voor de Sony cybershot W7, maar die is 350€, dads weer net ff buiten me budget voor een losse cam alleen :(
Alles bij elkaar moet je kijken wat belangrijk is voor het einresultaat. Ik vind nu dat een moderne camera in ieder geval moet hebben:

- Goede prijs kwaliteit verhouding en dan bedoel inclusief de extra features zoals IS (Image Stabelizer) ,Kantelbaar LCD-scherm.
- Het eindresultaat, de fotokwaliteit zelf moet goed zijn Scherp goede kleuren etc...
- AF-assist Zodat je in ieder geval in schemer en donker met lichtpunten je autofocus nog werkt.
- Minimaal 5 Megapixel.

Wat de prijs/kwaliteit verhouding betreft:
Wijs mij in onderstaande rijtje een camera aan die beter is dan de Canon Powershot A95 en ik ga graag in discussie:

€ 200,- Fuji FinePix E510 (5MP, 3x zoom, 28-91mm, f/2.9-5.5)
€ 200,- Minolta Dimage G530 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.8-4.9)
€ 200,- Kodak CX7530 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.7-4.6)
€ 210.- Minolta Dimage Z20 (5MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)
€ 210,- Pentax Optio S50 (5MP, 3x zoom, 36-107mm, f/2.6-4.8)
€ 220,- Nikon Coolpix 5600 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.8-4.9)
€ 220.- Sony Cybershot DSC-P93 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.2)
€ 220,- Nikon CoolPix 5200 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)
€ 230,- Minolta Dimage G600 (6MP, 3x zoom, 39-117mm, f/2.8-4.9)
€ 240,- Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)
€ 250,- Pentax Optio S5i (5MP, 3x zoom, 36-107mm, f/2.6-4.8)
€ 250,- Ricoh Caplio R2 (5MP, 5x zoom, 28-135mm, f/3.3-4.8)

Wat de batterijen betreft, wat ik niet echt een belangrijk punt vind, maar goed als het moet (He dat Dicht & rijmt ook nog ) 4-AA alkaline batteries ("Have to Say no more")

Ik denk dat het enige echt belangrijke punt nog de macrofunctie is nu ordeel zelf over de A95:

Macro AF: 5 - 45 cm (2.0 in. - 1.5 ft.) (W)/ 25 - 45 cm (9.8 in. - 1.5 ft.)

Je kan maar liefst op 5 cm afstand reeds een foto maken met de A95 in macro mode , "Do I need to say more?"

Dan nog had je iets over de resolutie:

Still images:
Large: 2592 x 1944 pixels
Medium 1: 2048 x 1536 pixels
Medium 2: 1600 x 1200 pixels
Small: 640 x 480 pixels
Movies:
640 x 480 pixels (Approx. 30 sec.)*2
320 x 240 pixels (approx. 3 min.)
160 x 120 pixels (approx. 3 min.)

Bekijk zelf de Macro's zou ik zeggen:

http://www.dpreview.com/reviews/canona95/page10.asp

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a95_samples.html

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 08-06-2005 01:22 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Youri Carma schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:19:
[...]

Wat de prijs/kwaliteit verhouding betreft:
Wijs mij in onderstaande rijtje een camera aan die beter is dan de Canon Powershot A95 en ik ga graag in discussie:

€ 200,- Fuji FinePix E510 (5MP, 3x zoom, 28-91mm, f/2.9-5.5)
€ 200,- Minolta Dimage G530 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.8-4.9)
€ 200,- Kodak CX7530 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.7-4.6)
€ 210.- Minolta Dimage Z20 (5MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)
€ 210,- Pentax Optio S50 (5MP, 3x zoom, 36-107mm, f/2.6-4.8)
€ 220,- Nikon Coolpix 5600 (5MP, 3x zoom, 34-102mm, f/2.8-4.9)
€ 220.- Sony Cybershot DSC-P93 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.2)
€ 220,- Nikon CoolPix 5200 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)
€ 230,- Minolta Dimage G600 (6MP, 3x zoom, 39-117mm, f/2.8-4.9)
€ 240,- Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)
€ 250,- Pentax Optio S5i (5MP, 3x zoom, 36-107mm, f/2.6-4.8)
€ 250,- Ricoh Caplio R2 (5MP, 5x zoom, 28-135mm, f/3.3-4.8)
Ik zoek:
- De mogelijkheid om verder dan 200mm te kunnen inzoomen: Z20 wint het van de A95.
- Een groot LCD scherm met een hoge resolutie, want ik zie al zo slecht: De Fuji E510 wint het van de A95.
- Een volledig metalen behuizing voor ruigere omstandigheden: De G530 van K-M wint het van de A95
- Een ultracompacte en lichte camera die ik met gemak overal mee naartoe kan nemen: De S50 of S5i winnen het van gemak van de A95.
...en ga zo maar door...

Leuk dus dat de A95 dan een kantelbaar LCD scherm heeft, maar als de gebruiker die toch niet gaat gebruiken, dan heeft het dus totaal geen nut en weegt dat dus niet mee in zijn prijs-kwaliteitverhouding. Je mag dus nooit zomaar zeggen dat een camera beter is dan een ander. Daarin verschillen digitale camera's teveel van elkaar (de één is nooit gelijk aan de ander) en het verschilt gewoon téveel van de specifieke eisen van de gebruiker. Zo'n discussie is niet aan te raden en verlies je gewoon altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
Superdude2 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:04:
OK, de Casio lijkt me ook een prima camera, alleen geen geluid bij de filmpjes! Is dit heel erg, denken jullie? Ik heb nu mijn definitieve eisen, na alles te hebben nagevraagd bij vrienden enz.

- SD-kaart
- AA-batterijen
- min. 3 megapixels
- min. 3x optische zoom
- De opstarttijd is niet zo belangrijk (wel zo snel mogelijk natuurlijk) maar de tijd die de camera gebruikt om na de eerste de volgende foto te kunnen maken.
- Simpel te bedienen, dus camera uit tas en foto maken!
- Het liefst de mogelijkheid om filmpjes (met geluid) op te kunnen nemen (dus niet noodzakelijk!)
Wie kan mij helpen!
Ik heb zelf de Canon Powershot A510/A520, de Casio QV-R61 of de Kodak CX7530 in gedachten. Is dit wat of misschien nog een andere camera?
Ik heb eigenlijk nog steeds van niemand een advies gekregen, over deze camera's? Wie kan mij helpen. Bovenstaande zijn mijn eisen, niet meer, niet minder. Dus geen andere kaartjes, accu o.i.d.!
Help!!

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Superdude2 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:01:
[...]

Ik heb eigenlijk nog steeds van niemand een advies gekregen, over deze camera's? Wie kan mij helpen. Bovenstaande zijn mijn eisen, niet meer, niet minder. Dus geen andere kaartjes, accu o.i.d.!
Help!!
Als ik het zo bekijk wil je een camera van Euro 200,- of daaronder maar wat moet die Casio QV-R61 gaan kosten?

Ik zou zeggen laat de Kodak vallen daar ben ik niet echt wild over en neem geen 3,0 MP dus:

- Canon Powershot Powershot 520 Zie voor review zelf: http://www.dpreview.com/gallery/
- Casio QV-R61 (prijs?) Introductie: http://www.dpreview.com/news/0408/04082501casio_qvr61.asp
- Sony Cybershot DSC-P93 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.2)
- Sony Cybershot DSC-P10 (weet gen prijs)
http://www.steves-digicams.com/cameras_dig5.html

Als je per se wilt zoomen: Minolta Dimage Z20 (5MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)
Ben zelf niet zo tevreden over de kwaliteit van de foto's van de Minolta en de zoom verpest ook weer wat maar is natuurlijk ook weer niet heel slecht.

Kijk zelf ook naar wat sample pics zou ik zeggen.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Superdude2 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:01:
[...]

Help!!
Op www.dpreview.com kun je gewoon van de A510 en A520 vinden hoe snel ze achter elkaar foto's kunnen nemen. Ga er toch eens heen, lees wat recensies en trek dan je conclusie.

Kortom: ga zelf eens op zoek naar recensies van de camera's op sites als dcresource, dpreview, stevesdigicams, etc en vergelijk die eens. Youri had al aangegeven dat google ook handig is als je op zoek bent naar meer informatie over een camera, waarom gebruik je die tip niet?

De reden dat er hier weinig mensen reageren is hoogstwaarschijnlijk dat ze ook geen ervaring hebben met die casio of met die kodak, dus moet je zelf achter die informatie aan gaan. Een andere reden is dat je je eisen opeens aanpast, en dat is irritant, want ik ga eerst voor je op zoek naar een camera die erg snel opstart, en opeens hoef je dat niet meer, maar wil je een camera die snel foto's achter elkaar kan nemen. Bekijk het dan maar en zoek die informatie dan zelf op! Er zijn genoeg sites te vinden en google is je vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

gium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:58:
[...]

Ik zoek:
- De mogelijkheid om verder dan 200mm te kunnen inzoomen: Z20 wint het van de A95.
- Een groot LCD scherm met een hoge resolutie, want ik zie al zo slecht: De Fuji E510 wint het van de A95.
- Een volledig metalen behuizing voor ruigere omstandigheden: De G530 van K-M wint het van de A95
- Een ultracompacte en lichte camera die ik met gemak overal mee naartoe kan nemen: De S50 of S5i winnen het van gemak van de A95.
...en ga zo maar door...

Leuk dus dat de A95 dan een kantelbaar LCD scherm heeft, maar als de gebruiker die toch niet gaat gebruiken, dan heeft het dus totaal geen nut en weegt dat dus niet mee in zijn prijs-kwaliteitverhouding. Je mag dus nooit zomaar zeggen dat een camera beter is dan een ander. Daarin verschillen digitale camera's teveel van elkaar (de één is nooit gelijk aan de ander) en het verschilt gewoon téveel van de specifieke eisen van de gebruiker. Zo'n discussie is niet aan te raden en verlies je gewoon altijd.
Je hebt gelijk en de Casio heeft inderdaad een hele mooie grote display en zo zijn er meer plussen en minnen te maken. Maar het is jammer dat de Casio en dat vind ik ook met de Panasonic's niet wat scherper qua prijs op de markt gezet worden dan was het zeer moeilijk geweest om zeer overtuigd te zijn van de Canon Powershot A95. Maar gezien de prijsstelling en het gebodene, dus de fotokwaliteit, 5 MP goede Macrofoto's, zeer doorzichtige bediening etc... zie ik voor die prijs zelf geen directe concurrent. Tenzij je die extra Euro 40,- niet kan missen en je dus een camera zoekt van Euro 200,-. Ik noem ook niet graag prijzen maar voor de uiteindlijke beslissing Prijs/Kwaliteit verhouding toch zeer van belang en dan neem je soms andere nadelen op de koop toe.

Maar goed natuurlijk zijn de persoonlijke voorkeuren, en de zwaarwegendheid van bepaalde eisen die je aan een camera stelt van belang. Bovendien past de Canon nog makkelijk in de zak en ik denk zelfs in de borstzak. Nu heeft de betekenis "Pocketcamera" met de digitale techniek natuurlijk ook een wending genomen en zijn deze "Ultrapocket" te maken.

Vergeet alleen niet hoe kleiner en lichter de camera hoe moeilijker stil te houden. Vandaar dat ik de ontwikkeling om ook IS (Image Stabelizer) op 3x zoom camera's te plaatsen geen slechte vind.
De Panasonic Lumix DMC-FX7 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-5.6) is met zijn IS daarom best een begerenswaardig cameraatje, maar ja als ik dan weer naar de prijsstelling kijk...en dan heb ik het nog niet eens over de Panasonic Lumix DMC-FZ20 ? Deze ligt qua prijs al op een geheel ander niveau als de Canon A95. Echt een supercamera die Panasonic FZ-20 (behalve het gemis van het kantebare LCD-schermpje in mijn geval dan) maar je hebt er ook een superbaan voor nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Youri Carma op 08-06-2005 18:35 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

gium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:58:
[...]

Ik zoek:
...en ga zo maar door...

Dank je Gium :)
Ik bedoel maar, ik erger me bijvoorbeeld dood aan een kantelbaar LCD :P verder maakt mij het ook niet uit of een cam meer als 5 MP heeft aangezien ik nu pics schiet in 1600x1200 en dat al groot genoeg vind.
Eigenlik ben ik niet erg veel eisend :P maar nog even over die Minolta's ik vind die dingen echt onwijs mooi, veel mooier dan die (ultra) compacte cams die je tegenwoordig ziet.
De Z10 is nu een reeële keuze voor mij door de gunstige prijs van rond de 200€, de Z20 valt af omdat deze zga. het zelfde is als de Z10 maar dan met 2 MP meer maar als je High res pics gaat schieten schijnen deze wat korrelig te worden.
Naja dan nog de Z2, 3 en 5.
Z 5 is me gewoon weg te duur voor wat ik er mee doe, dus dan nog de Z 2 en 3.
De cams zijn ongeveer even duur, de Z2 heeft 10 optical zoom en de Z3 12x, ook heeft de Z3 IS. De Z2 schijnt weer wel net mooiere pics te schieten dan de Z3.
naja ik moet het denk eens op een rijtje zetten, wat een gedoe zeg een cam kopen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

sapphire schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:31:
[...]
De Z10 is nu een reeële keuze voor mij door de gunstige prijs van rond de 200€, de Z20 valt af omdat deze zga. het zelfde is als de Z10 maar dan met 2 MP meer maar als je High res pics gaat schieten schijnen deze wat korrelig te worden.
€ 180,- Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)
€ 230,- Minolta Dimage Z20 (5MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)
€ 280,- Minolta Dimage Z3 (4MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8-4.5)
€ 370,- Minolta Dimage Z5 (5MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8-4.5)

Bottemline is bij mij altijd de fotokwaliteit en daar ben ik misschien wat meer op gespitst dan anderen. Bij alle reviews kan je lezen " image quality in Fine mode was average for a camera in it's class, Images seemed soft and noisy, Poor low light focusing; no AF-assist lamp.

Nu hebben alle Zoomcamera's het probleem aanmerkelijk meer ruis te produceren bij ISO waarden vanaf 100 ISO. Maar goed je kan vaak de 50 ISO gebruiken dus even afgezien hiervan blijken de Konica Minolta's daar iets meer last van te hebbn dan de rest.

Ik heb zelf eens wat Samples van de Z camera's zitten bekijken en vind eigenlijk de Minolta Dimage Z20 een echte kandidaat gezien zijn prijs/kwaliteit verhouding. Ik denk dat je het verschil tussen 3 MP en 5 MP zeker bij de Konica Minolta's, die toch al meer ruis produceren, merkt. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding zou ik kiezen voor minder Zoom en betere fotokwaliteit bij de Z20.

Ik vind de kleuren van de Konica Minolta's zeer aangenaam en een Macro (min. distance) van 1 cm is toch ook niet verkeerd. De display sucks, da's jammer. Nogmaals de kleurweergave vind ik echt deugen maar jammer van de ruis.

http://www.digital-photog...y/showgallery.php?cat=649

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 13-06-2005 00:41 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een korte vraag tussendoor....

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Canon Ixus 50's en de Ixus 500's..? Beide zijn ze vrijwel hetzelfde kwa formaat en ook het aantal megapixels is gelijk. Is de 50 een nieuwer model misschien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ixus 50 is wel nieuwer model, maar door velen niet gezien als dé directe opvolger van de Ixus 500.
De grootste verschillen van ixus 50:
Van de buitenkant: + Veeeel kleiner en lichter, groter scherm.
Van de binnenkant: + Maakt gebruik van een snellere DIGIC II processor, dus is veel sneller in het achter elkaar maken van foto's of de foto's terug te bekijken.
- Maakt gebruik van een andere lens dan de ixus 500, een zogenaamde ultra-asferische lens. Deze lens is kleiner, dunner, maar presteert helaas minder dan de lens van de ixus 500 (meer CA, minder scherpte), waardoor de ixus 500 nog steeds mooiere plaatjes levert.
- Meer ruis op de ixus 50.

De echte opvolger van de ixus 500 is eigenlijk de ixus 700: kleiner, lichter, snellere DIGIC II processor en maakt gebruik van dezelfde lens als de ixus 500.

goed alternatief in de ultracompacte klasse: Panasonic DMC-FX7, superieur Leica gepatenteerd lensje zorgt voor hoek naar hoek scherpte (ixusjes niet), overzichtelijk 2.5" lcd, beeldstabilisatie.
Nadelen: meer ruis op ISO 400, geen optische zoeker.

Maar goed, dit zijn camera's >250 euro, dus dit hoort hier niet thuis. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:54:
Ixus 50 is wel nieuwer model, maar door velen niet gezien als dé directe opvolger van de Ixus 500.
De grootste verschillen van ixus 50:
Van de buitenkant: + Veeeel kleiner en lichter, groter scherm.
Van de binnenkant: + Maakt gebruik van een snellere DIGIC II processor, dus is veel sneller in het achter elkaar maken van foto's of de foto's terug te bekijken.
- Maakt gebruik van een andere lens dan de ixus 500, een zogenaamde ultra-asferische lens. Deze lens is kleiner, dunner, maar presteert helaas minder dan de lens van de ixus 500 (meer CA, minder scherpte), waardoor de ixus 500 nog steeds mooiere plaatjes levert.
- Meer ruis op de ixus 50.

De echte opvolger van de ixus 500 is eigenlijk de ixus 700: kleiner, lichter, snellere DIGIC II processor en maakt gebruik van dezelfde lens als de ixus 500.

goed alternatief in de ultracompacte klasse: Panasonic DMC-FX7, superieur Leica gepatenteerd lensje zorgt voor hoek naar hoek scherpte (ixusjes niet), overzichtelijk 2.5" lcd, beeldstabilisatie.
Nadelen: meer ruis op ISO 400, geen optische zoeker.

Maar goed, dit zijn camera's >250 euro, dus dit hoort hier niet thuis. :/
Als ik dus zo de pros en cons bekijk zal een keuze op dit moment vrij lastig zijn. Zo is er ook nog de IXUS 40, maar die is kwa prijs vrijwel hetzelfde als de IXUS 50.
Het uiterlijk vind ik trouwens van de oudere IXUS 500's mooier dan de nieuwe 50. Ziet er allemaal wat degelijker uit en voelt goed aan. (de IXUS 50 heb ik alleen op foto's nog gezien, dus het kan nog meevallen)
Over de IXUS 700 loopt ook een draadje, maar ik lees daar toch veel reacties op het aantal megapixels (7MP!) of dit wel meerwaarde heeft voor zo'n compact cam. Dit zorgt er ook meteen voor dat de prijs van de IXUS 700 meteen een stuk hoger komt te liggen... Maar zoals je al zegt, er zitten in die 700 een hoop verbeterpunten.

Ik ben trouwens op dit moment in het bezit van een Canon A60 en deze valt nog steeds uitstekend! Alleen het aantal MegaPixels zijn wat aan de lage kant en ben ook daarom opzoek naar een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:55:
[...]
Ik ben trouwens op dit moment in het bezit van een Canon A60 en deze valt nog steeds uitstekend! Alleen het aantal MegaPixels zijn wat aan de lage kant en ben ook daarom opzoek naar een opvolger.
Dan hoef je niet lang te zoeken de Canon Powershot A95 naar mijn mening de grootste prijsklapper en zeer goede camera voor een redelijk bedrag.

€ 250,-Canon PowerShot A95 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)

Ik vind het zelf zeer moeilijk om een goede prijs/kwaliteit camera te vinden ver onder de € 250. Ik zie dan dat de foto's van die camera's dan een stuk minder worden zeker als je ook nog vette Zoom erop wilt.

Ik ben wel nog steeds op zoek naar iets rond de € 200.- maar ik ben bang dat ik niet uitgezocht raak.
met die A95 zit je zo ie zo weer een paar jaartjes goed.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Mensen, kan iemand mij even helpen met het volgende:
Ik kwam vandaag bij een camerawinkel en daar zag ik het volgende:

- Canon powershot S30 - 250 euro
- Canon powershot A80 - 180 euro

Nou heb ik even dpreview erbij gepakt en de specs vergeleken. Behalve de extra MP van de A80 kan ik moeilijk inschatten welke nou "beter" is.
Kan iemand me misschien vertellen met welke camera ik de beste aankoop doe (oa met het oog op de beste fotokwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

(oa met het oog op de beste fotokwaliteit)
Vergelijk ZELF de testfoto's van beide camera's op DPReview.com en beslis zelf of dat 70 EUR waard is.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Stereotomy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Vergelijk ZELF de testfoto's van beide camera's op DPReview.com en beslis zelf of dat 70 EUR waard is.
daar staan jammer genoeg geen samples van de A80 op... En heb nog geen andere sites gevonden waar ik foto's kan vergelijken vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Ga naar pbase.com om foto's te zien die gemaakt zijn met die digitale camera's. Veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Dude86 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:55:
[...]

daar staan jammer genoeg geen samples van de A80 op... En heb nog geen andere sites gevonden waar ik foto's kan vergelijken vandaar mijn vraag.
Nogmaals om een review en/of sample foto's te vinden simpelweg type in Google:

"canon powershot a80 review" zelfde met de S30 en Voila!:

http://www.dcresource.com..._a80-review/gallery.shtml

http://www.dcresource.com...w/s30_photos/gallery.html

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80_samples.html

http://www.steves-digicam...ws/canon_s30_samples.html

Zou zelf voor de A80 kiezen mooi kantelbaar scherm en 4MP ipv 3 MP dat scheelt toch in je uiteindelijke fotokwaliteit. De lens van de van de S30 35-105mm van de A80 is 38-114mm.

[ Voor 46% gewijzigd door Youri Carma op 16-06-2005 02:40 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Youri Carma schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:29:

4MP ipv 3 MP dat scheelt toch in je uiteindelijke fotokwaliteit.
uhhh.. :? volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het aantal megapixels is niet direct gerelateerd aan de kwaliteit van de foto. Bij een hogere resolutie kun je niet automatisch ervan uitgaan dat het zal schelen in de uiteindelijke fotokwaliteit. Met de kwaliteit bedoel ik dus o.a.: scherpte, detail, kleuren, contrast.

Dat is helaas de vaakst voorkomende misvatting en ook één van de meest frustrerende dingen die ik altijd aanhoor:"Oh heeft jou Panasonicje maar 5 miljoen megapixels? Mijn Medion camera heeft er lekker 10 en is dus scherper." |:( Dan moet je weer gaan uitleggen dat de scherpte van de foto in de lens zit en niet in het aantal megapixels van de chip, en dus dat zijn/haar camera met de mindere lens de slechtere foto's op een groter, geheugenverslindender formaat opslaat. En dan laat je ook nog eens de andere nadelen achterwege: ruis, langere verwerkingstijden, harde schijfruimte, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door guillaumemay op 16-06-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude86 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:39:
Mensen, kan iemand mij even helpen met het volgende:
Ik kwam vandaag bij een camerawinkel en daar zag ik het volgende:

- Canon powershot S30 - 250 euro
- Canon powershot A80 - 180 euro

Nou heb ik even dpreview erbij gepakt en de specs vergeleken. Behalve de extra MP van de A80 kan ik moeilijk inschatten welke nou "beter" is.
Kan iemand me misschien vertellen met welke camera ik de beste aankoop doe (oa met het oog op de beste fotokwaliteit)
Het probleem met de S30 is dat het al een vrij oud model is , maar hij heeft 2 voordelen op de A80:
-Beter ruisgedrag door een relatief lage resolutie op de 1/1,8" sensor
- Groter en beter scherm

Als je veel bij lowlight wil gaan fotograferen zou ik de S30 serieus overwegen, maar niet voor meer dan 200€ .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hallo,

Voor de vakantie ben ik ben ik op zoek naar een leuke digitale camera.
Ik zat er al een tijdje aan te denken om er een te kopen.
Ik wil hem dus mee hebben op vakantie om die geweldige 17 dagen in kroatie vast te leggen, daarnaast lijkt fotografie mij wel leuk. Dus naast alleen de vakantie vast te leggen moet het zeg maar ook een hobby geval wezen.
Op zich zou het wel leuk zijn als de tijd dat het duurt tussen 2 foto's niet al te lang is.
Tja verders ben ik best wel een n00b op dit gebied, dus kom niet met al te moeilijke termen aanzetten, of leg ze ff uit.

Ik zat te denken aan een maximaal bedrag van 200 eurootjes.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Uh... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Misschien heb je wel tijd genomen heel topic door te nemen? Daar staan al vele merken voorgesteld, en paar onder 200 Euro zelfs. Maar pas wel op, er kan behoorlijk verschil zijn tussen cam van 200 en cam van 250. Mijn advies is zelfs: verkijk je niet op kritische grens van 200 Euro. Maak liever rond 200 Euro (dus meer of minder) en dan kun je beoordelen op camera's die je goed bevallen.
Er is gewoon te veel keuze op cameramarkt, en daarom moet je reviews even lezen en foto's bekijken. Lees de topic maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Isengrim schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:56:
Ik zat te denken aan een maximaal bedrag van 200 eurootjes.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite :)
Er was ook zo iemand die vroeg om een advies van maximaal 150 eurootjes.
Toen dacht ik wat kan je daar nu voor krijgen toen vond ik dit cameraatje voor een opmerkelijke prijs temeer daar het hier een 5 MP camera betreft.

€ 150,- Olympus C-180 (5MP, 37mm, f/2.8)

Ga daar zo even wat samplefotootjes van bekijken ben bebieuwd.
Wat betreft camera's onder de 200 Euro of liever gezegd rond de 200 Euro das veel beter voor je keuze. Ik vind dan onderstaande cameraatje er tussen al die camera's uitschieten vanwegen zijn Zoom capaciteiten. Let Op: Zoom gaat vaak wel ten koste van fotokwaliteit.

€ 220,- Minolta Dimage Z20 (5MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)

Dit is zuiver mijn persoonlijke ingeving op dit moment. Er zijn in de prijsklassen tot 200 euro keuze uit heel veel goede camera's.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Dejá vu:
De 5 megapixels van de c180 is voor de grote meerderheid van de mensen die op zoek zijn naar een cam in deze prijsklasse totale overkill. Ten eerste omdat de mensen in deze prijsklasse over het algemeen niet uitgebreid fotobewerken en ook niet groter afdrukken dan A4 formaat. Dan heb je dus niks aan je 5 megapixels, want een indicatie voor mooiere of scherpere foto's is het ook niet.

Ook worden ze met die hogere resolutie, en dus grotere bestandsformaten, gedwongen om naar een groter en dus duurder geheugenkaartje te kijken, en laat dat nou net één van de redenen zijn waarom deze camera dan al afvalt: de meeste mensen die op zoek zijn naar zo'n goedkope cam zitten al krap in het budget en vergeten vaak nog de extra kosten die erbij komen, zoals geheugenkaartje, oplaadbare batterijen+lader, tasje. Die kosten zouden ze graag, net zoals de camera, zo laag mogelijk willen houden.

Ik zou men dus adviseren om naar een andere camera te kijken. In die prijsklasse heb zijn er veel betere alternatieven mét optische zoomlens, want de C-180 heeft dat niet eens. Alternatieven zijn bijvoorbeeld; Canon powershot A400 (€139) de HP R607 voor €149 (incl. accu en tas bij dixons), de Fuji E500 voor al €159 (groothoek van 28mm, groot LCD), de Olympus C-480 voor €155 of de Nikon 4600 voor €166.

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 19-06-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hier maar een reactie over een ander mooi camera'tje, namelijk de Panasonic LS1. Meer info. Belangrijkste voordeel van deze camera (naast het grote beeldscherm) is de optische beeldstabilisatie. Geen enkel ander model heeft dat in deze prijsklasse en zorgt voor scherpe foto's bij langere sluitertijden. Daarnaast een fijn camera'tje met 4 mp, 3x optische zoom en gebruik makend van SD.

Daarnaast zie ik steeds meer laders verschijnen die oplaadbare CR-V3 batterijen aankunnen. Dit zijn hoogwaardige Li-ion batterijen (een CR-V3 batterij zijn eigenlijk twee aanelkaar geschakelde AA-batterijen) die een waanzinnig mooie capaciteit hebben. Daarnaast alle voordelen van Li-ion. Wellicht interessant voor mensen die twee penlights in hun camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

gium schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:14:
Dejá vu:
De 5 megapixels van de c180 is voor de grote meerderheid van de mensen die op zoek zijn naar een cam in deze prijsklasse totale overkill. Ten eerste omdat de mensen in deze prijsklasse over het algemeen niet uitgebreid fotobewerken en ook niet groter afdrukken dan A4 formaat. Dan heb je dus niks aan je 5 megapixels, want een indicatie voor mooiere of scherpere foto's is het ook niet.

Ook worden ze met die hogere resolutie, en dus grotere bestandsformaten, gedwongen om naar een groter en dus duurder geheugenkaartje te kijken, en laat dat nou net één van de redenen zijn waarom deze camera dan al afvalt: de meeste mensen die op zoek zijn naar zo'n goedkope cam zitten al krap in het budget en vergeten vaak nog de extra kosten die erbij komen, zoals geheugenkaartje, oplaadbare batterijen+lader, tasje. Die kosten zouden ze graag, net zoals de camera, zo laag mogelijk willen houden.

Ik zou men dus adviseren om naar een andere camera te kijken. In die prijsklasse heb zijn er veel betere alternatieven mét optische zoomlens, want de C-180 heeft dat niet eens. Alternatieven zijn bijvoorbeeld; Canon powershot A400 (€139) de HP R607 voor €149 (incl. accu en tas bij dixons), de Fuji E500 voor al €159 (groothoek van 28mm, groot LCD), de Olympus C-480 voor €155 of de Nikon 4600 voor €166.
Ik vind het zeer bewonderenswaardig hoe jij met de topic-vraagers meedenkt, Chapo!

Maar ik vraag mij af of iemand die om een welgemeend maar natuurlijk zeer persoonlijk advies vraagt
rond een bepaalde prijsklasse camera zelf niet weet wat voor kosten er bij komen. Moet ik dan bij elk advies er Euro 50,- of meer gaan aftrekken? Je hebt gelijk in de zin dat je zonder redelijke geheugen kaart met een camera niet goed uit de voeten kunt.

Wat het dejá vu megapixel verhaal betreft blijft het een moeilijke zaak. Ik ben van mening dat een goede 4 MP camera nooit beter kan zijn dan een Goede 5 MP camera simpelweg omdat de 5 MP meer beeldpuntinformatie bevat. Een slechte 5 MP zal die beeldinformatie slecht invullen en dan heb je gewoon 5 MP ruis. Ik wil het verhaal nog sterker maken door te beweren dat CA (Chromatic Aberration zie link; http://www.yorku.ca/eye/chroaber.htm) dus kleurverschuivingen bij goede 5 MP aanwezig kan zijn maar door de vele pixels op de foto niet waarneembaar meer is tenzij men sterkt inzoemt. Bij 10 MP camera zal de CA , wat meestal neerkomt op vooral Purple Fringing, een kleurvershuiving vooral waarneembaar bij de overgangen van wit naar een andere kleur, niet meer te zien zijn omdat deze zeer dicht tegen de randen van de andere kleur (als wit) aangeschoven is. Hier als voorbeeld een foto met de Konica Minolta Dimage Z20 met purple fringing, valt dat gelijk op? Zoom dan later in op de letters op het wit van deze machine.

http://www.digital-photog...9/medium/YZ20PICT0047.JPG

Ik ben aan de hand van jouw verhaal nog even gaan kijken naar wat sample pix bij Steves van de Canon Powershot A400 en werd ondanks de 3 MP aangenaam verrast. Zeer goede fotootjes die camera vooral deze foto; http://www.steves-digicam...a400/samples/img_0017.jpg. De Fuji FinePix E500 vind ik een afrader zeer wazige foto's http://www.steves-digicam...e500/samples/DSCF0046.JPG en de foto's binnen genomen zijn onder de maat Nikon Coolpix 4600 ook OK. Het voordeel van de Canon's vind ik altijd de AF-assist zodat je ook in schemerige omstandigheden nog kunt scherpstellen.

Ik zou zelf voor de Canon Powershot A85 kiezen maar goed dan heb ik niks aan geheugenkaart en tasje afgetrokken. Is de koop nu voor € 210,- of de € 220,- Minolta Dimage Z20 als je per se lekker ver wilt kunnen zoomen. Oordeel zelf zou ik zeggen: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a85_samples.html

[ Voor 18% gewijzigd door Youri Carma op 20-06-2005 17:26 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige digicam is gisteren gestorven aan het zwembad |:(

Dat was een HP Photosmart 433. Heeft mij een jaar terug €99 gekost. Geen optische zoom, ruis van hier tot ginder, en video's die nog erger zijn dan de tapes van mijn grootvader's trouw... :)

Anyway, ben dus op zoek naar een nieuwe tegen mijn jaarlijks verlof naar Tirol in juli.

Eisen:

- AA batterijen
- SD kaart
- videofunctie met geluid
- maximum €180; meer heb ik gewoon niet op mn rekening :/

Ik heb ATM de Canon A400 en de HP M407 in gedachten. Van die M407 vind ik echter zeer weinig info.

Trouwens, in Belgie liggen de prijzen een stuk hoger, dus een A510 bv. is geen optie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:57:
Trouwens, in Belgie liggen de prijzen een stuk hoger, dus een A510 bv. is geen optie :X
Je kan toch ook online bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude86 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:12:
[...]

Je kan toch ook online bestellen :)
Ja, maar ik heb die volgende week nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een camera voor mijn opa en oma
Omdat die al wat ouder zijn en niet zo handig om een hele camera in te stellen zoek ik een mooie point en shoot cam.

Budget is ongeveer €200,- inclusief geheugenkaart (128,256?) en tasje zodat het beschermt wordt

Eisen:

Redelijk makkelijk te bedienen ;)
Optische zoom 2-3x
Niet te klein lcd scherm
SD opslagmogelijkheid

Macro, tig megapixs zijn allemaal niet nodig... Ik zie ze daar nog niet in Gilze Rijen staan om een Airshow vast te leggen 8) })

Heb zelf wel naar cam's gezocht alleen het moet in de winkel gekocht worden. Maar ik weet nog niet welke cam's ze hier in de buurt te koop hebben. Komt omdat tante net pas belde voor de cam en dat ie Zaterdag al gegeven moet worden.

Edit: Ik zie dat de A400 goed in aanmerking komt. Ik hoop dat ze um hier in de buurt hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net naar de winkel geweest :) Hij had de A400 daar staan alleen dat was de laatste en hij had die nog nodig... Dus morgenavond komt de cam. Nu maar hopen dat oma er mee overweg kan. Anders moet "kleinzoon" weer alles gaan uitleggen B) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

die heeft wel een erg klein 1,5" scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ze zien nog goed dus een groot probleem is het niet. Heb hem nu dus en het is een fijne camera. Afwerking is goed en de fotokwaliteit is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Ik zit met een dilemma.

Laatst ben ik mijn Canon Powershot S50 verloren (nou ja, hij was van het gezin). Aangifte doen leverde niets op, dus er zal een nieuwe moeten komen. Alleen zit er budgettechnisch gezien geen nieuwe Powershot S in. Is op zich ook niet zo erg, want ik gebruikte de functies van de camera toch niet optimaal en we vonden hem ook wat groot. Verder bieden camera's uit het lagere prijssegment tegenwoordig ook veel.

Eerst leek mij de inmiddels welbekende Powershot A510 de beste keus. Mooie plaatjes, veel handmatige instellingen, lange batterijduur. Doet eigenlijk weinig onder voor de S50. Eigenlijk alleen de RAW-ondersteuning en hij werkt misschien wat langzamer. 3,2 megapixel is verder voldoende en het kleinere formaat en de 4X optische zoom zijn mooi meegenomen.

Maar toen kwam ik de Kodak Easyshare DX7440 tegen en dat is op papier en volgens reviews een prima concurrent. 4 megapixel, 4X optische zoom en vrijwel dezelfde handmatige instellingen. Hij mist alleen de manual focus en witbalans ten opzichte van de Canon (waar ik wel mee kan leven, denk ik). Daar tegenover staat wel een sluitertijd tot 64 seconden. Leuk om mee te spelen, lijkt me.

De Canon maakt wat mooiere foto's (hoewel ik betwijfel of ik het verschil zal zien) en is iets degelijker gebouwd (de klepjes bij de Kodak zijn niet geweldig). Daarentegen werkt en focust de Kodak erg snel (ook in situaties met weinig licht, wat hét probleem van de Canon is, geloof ik). Verder een betere filmmodus (hoewel niet zo belangrijk voor mij) en minder rode ogen op foto's. Verder een 2,2" LCD tegen 1,8". Ook wel aardig.
Daarnaast werkt de Canon op penlites en de Kodak op een accu. Penlites lijken me wat makkelijker, maar een accu vind ik ook prima. De accu's van Kodak kosten ongeveer evenveel als een setje batterijen + lader en hij kan behoorlijk lang op zijn accu (zeker met de hoge capaciteit accu, die ik van plan was te kopen dan).

Ik neig wat meer naar de Kodak vanwege de snelheid. Ik ben bang dat de Canon mij zal gaan irriteren (hoewel er veel zijn die zeggen dat het hardstikke meevalt met de traagheid van de Canon). Maar ik ben benieuwd hoe jullie er over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Mijzelf is het wel opgevallen bij diverse Kodak camera's hoe lelijke foto's eruit komen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. En als Canon A520 bezitter kan ik zeggen dat ik hem niet té traag vind, alhoewel hij natuurlijk niet de snelste camera is. Verder zijn de specs wel beter als ik op dpreview.cmo kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb afgelopen vrijdag een kodak 7430 voor 85 euro gekocht, helemaal nieuw _O_ ben er erg blij mee moet ik zeggen, alleen vind ik dat de menu structuur wel iets professioneler had gekund... Tis allemaal een beetje kinderlijk in elkaar gezet... Maargoed, das voor sommige mensen waarschijnlijk een voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
199 euro
De Canon A85
Bij modern, is dat een leuke camera voor een 199?

ik zoek eigenlijk een camera die
  • redelijk klein
  • accu (geen must)
  • kwaliteit duh:)
twijfel nu tussen 2 camera's

Canon Digital Ixus 30
Voordeel
accu
klein

nadeel
nog geen

Canon PowerShot A510
voordeel
nog geen

nadeel
groter
batterijen (bij welke shop kan je meteen een mooie oplader + batterijen bijbestellen?)

Liefstmet 256mb, batterijen+oplader of accu, case

[ Voor 95% gewijzigd door NightForce op 28-06-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik heb hem wel gezien voor 179,- bij de Megamax, in Apeldoorn, Amersfoort en in Rotterdam. Het is een oud model, en opgevolgd door de Canon A520. Als 4 megapixels niet belangrijk is, zou ik zeker naar de Canon A510 kijken, want die is kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:04:
Ik heb afgelopen vrijdag een kodak 7430 voor 85 euro gekocht, helemaal nieuw _O_ ben er erg blij mee moet ik zeggen, alleen vind ik dat de menu structuur wel iets professioneler had gekund... Tis allemaal een beetje kinderlijk in elkaar gezet... Maargoed, das voor sommige mensen waarschijnlijk een voordeel...
Waar als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek ook een camera voor onder de 200.
De Olympus c-480 Zoom lijkt me wel wat. kan helaas geen fotos vinden hiervan.
Maakt oplympos over het algemeen goede foto's? vergeleken met bv kodak,canon of sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:57:
Ik heb ATM de Canon A400 en de ....
Bedenk dat de A400 een groothoek heeft van 45mm. Dwz dat je in de stad als je een groot gebouw erop wilt knippen acheruit blijft lopen omdat het niet gaat passen, en dat je bij een groepsfoto blijft roepen "allemaal wat dichter op elkaar gaan staan, nog een beetje, nog een beetje, nog een beetje, ....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Halfords :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

MPmad schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:12:
(Kodak DX7440/Canon A510-dilemma)
Toch maar net de Kodak besteld. Tot het laatste moment enorm getwijfeld tussen de twee, maar na vele reviews en gebruikerservaringen gelezen te hebben heb ik toch maar de knoop doorgehakt en voor de Kodak gekozen.

Was wel lastig, omdat de reviews elkaar nogal tegenspreken. Zo is de ene niet zo tevreden over de fotokwaliteit van de Kodak, terwijl de ander die weer uitstekend vindt. Hetzelfde geldt voor de 'traagheid' van de Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie em niet op de site helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:57:
[...]

zie em niet op de site helaas :(
Nee, was ook een gelukkige samenloop van omstandigheden...
Er was een dagaanbieding voor de 7330 voor 99 euro... Maar aangezien die op was, en ik hem al apart had gelegd, werd op het moment dat er besloten werd de (vervallen) 7430 voor 99 euro aan te bieden, deze aan mij toegekend door mijn, erg behulpzame filiaalmanager...
15% personeelskorting eraf, en toen wastie 85 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb vandaag de Canon Powershot A510 gekocht voor 179 euro. Mooi ding, maakt prima foto's en filmpjes met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit en voor mij als leek prima te bedienen. Kortom ik ben zeer tevreden! Ik heb m gekocht bij dicamshop.nl in Rotterdam; je kan zowel langsgaan als bestellen; de verzendkosten en BTW zijn inbegrepen in de prijs. Ik heb vooraf heel wat winkels (zowel online als afhalen) bekeken, en deze was duidelijk de goedkoopste! Echt een aanrader dus.

PS: Ben trouwens niet BigFast zelf, maar zijn vriendin...

[ Voor 7% gewijzigd door BigFast op 01-07-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Ixus 40 en Powershot A400 gekregen (+ 1x 256mb 1x 512mb) voor iets minder dan 510 euro samen.

Had de camera's dinsdag besteld en nu in huis.

Ben nu bezig de batterij van de Ixus 40 op te laden, die A400 is een cadeautje voor me zus.

Die A400 was 131,90 euro en de 256mb was 29,00 euro. Verzendkosten bedroegen 17,95 euro onder rembours.

Good value for money zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Ik heb vandaag de BenQ C-60 gekocht. Hij was (uit mn hoofd) 239 euro. Het is een dingetje met 5,95 effectieve mega pixels, metalen behuizing en ligt fijn in de hand. Hij is nu nog aan het opladen maar ik zal jullie daarna een paar foto's laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, volgens mij een aantrekkelijke aanbieding gezien (overigens bij de office-centre):

Een HP R507 met dockingstation en afstandbediening voor in totaal 165€ inc. BTW.

Wat vinden wij daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik ben al een poosje opzoek naar een klein compact digitaal cameraatje, maar het enige wat ik tot nu gevonden heb is een Sony Cyber-Shot Dsc-U40 en een Konica Minolta Revio c2. Vooral die laatste lijkt me echt mooi klein, ideaal om mee te nemen bij het uitgaan. Maar volgens mij zijn dit allebei aardig verouderde toestellen.
Weten jullie misschien iets wat in de richting komt van dit formaat? :) en natuurlijk ook de richting van mijn budget en dat ligt rond de 200 en minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Een ultra compact dus. Die zijn wel een aantal.
Via DPreview en de pricewatch vond ik in ieder geval de Konica Minolta X31, Sony DSC-S40 en Kodak LS743. Iets boven de 200 zitten de Canon Ixus 30 en de Olympus Mju Mini Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
MPmad schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:57:
Een ultra compact dus. Die zijn wel een aantal.
Via DPreview en de pricewatch vond ik in ieder geval de Konica Minolta X31, Sony DSC-S40 en Kodak LS743. Iets boven de 200 zitten de Canon Ixus 30 en de Olympus Mju Mini Digital.
Bedankt man. Ik denk dat het de Konica Minolta X31 word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ook iemand of de Fuji finepix 3 en 4 Megapixel's goed zijn? Ze zijn iets goed koper dan de Olympus 3 en 4, maar zijn ze even goed of zelfs beter misschien?
Opzich hele interessante camera's
Deze fuji bijvoorbeeld:
http://www.norrod.nl/ws_a...?id=10996&hoofdgroep_id=5
tegen deze Olympus:
http://www.norrod.nl/ws_a...?id=11662&hoofdgroep_id=5

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Math2k schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:50:
Ik ben al een poosje opzoek naar een klein compact digitaal cameraatje, maar het enige wat ik tot nu gevonden heb is een Sony Cyber-Shot Dsc-U40 en een Konica Minolta Revio c2. Vooral die laatste lijkt me echt mooi klein, ideaal om mee te nemen bij het uitgaan. Maar volgens mij zijn dit allebei aardig verouderde toestellen.
Weten jullie misschien iets wat in de richting komt van dit formaat? :) en natuurlijk ook de richting van mijn budget en dat ligt rond de 200 en minder :+
Voor 229 (of 239) euro heb ik de BenQ c-60 gekocht. Hij is erg compact en maakt best aardige foto's. Hij heeft 5,9 effectieve megapixels en metalen behuizing.

Voor info:
http://www.benq.nl/Products/DigiCam/index.cfm?product=473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben wel benieuwd waarom je voor die BenQ hebt gekozen. Voor dat geld had je bijvoorbeeld ook een Canon A510/520 kunnen kopen of een andere camera van een gerespecteerd fabrikant. Daar reken ik BenQ in ieder geval niet onder :)

Ik heb gisteren m'n Kodak Easyshare DX7440 ontvangen en tot nu toe ben ik er niet echt over te spreken. De fotokwaliteit valt me tegen en de camera ratelt nogal, bijvoorbeeld als ik met de camera loop. Ik vraag me af of hij wel oké is.
Morgen zal ik er in ieder geval eens flink mee gaan spelen en dan kijk ik wel wat ik er mee doe, houden of terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

He,
Sinds ik erg verliefd was op de OLYMPUS AZ-2 ZOOM heb ik hem 2 keer besteld

1x via Alternate.com (niet leverbaar)
en 1x via fotovideostore.com (ook niet leverbaar)

Ik ben erg verliefd geworden maar toch heb ik tot 2x toe te horen moeten krijgen dat mijn order niet meer leverbaar is.

ik zoek een compacte camera, iets als de AZ-2 of anders gewoon compact,
Hij moet snel foto's kennen schieten, dat ik niet lang hoef te wachten tussendoor,

ik ga tot € 200,--
Ik wil echt iets van pocketsize, wat makkelijk mee opstap ken..
liefst 4 megapixel.

Hopelijk kennen jullie mij wat goede tips geven :)
Thnx

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minolta z10, 3.2MP, 36mm 8x zoom a 169 euro compl. hier Zie .pdf.
Voor deze prijs krijg je niet veel beter, zeg maar nix beter :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v160/Dutchphoto/Z10/delft1.jpg

ps Stinger666. Jij bent de fotograaf. De camera doet wat jij "zegt" Slechte foto zijn te wijten aan de fotograaf. Zelfs met een wergwerp camera is het mogelijk een zilveren camera te winnen! :P

"Never trust a TRUST" (c)1901-2300 Dutchphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armano schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:26:
ik ga tot € 200,--
Ik wil echt iets van pocketsize, wat makkelijk mee opstap ken..
liefst 4 megapixel.

Hopelijk kennen jullie mij wat goede tips geven :)
Thnx
Fuji E500 4.1MP 28mm, 3.2x opt zoom a 169,- euro Foka Rotterdam

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is beter qua foto kwaliteit: Canon Powershot A510/400, Olympus c-480 of Fuji E500?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De Canon.

Overigens vraag ik me hoe men ineens op die Fuji A500 komt, want zowel op de Fuji-site als met Google kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:46:
De Canon.

Overigens vraag ik me hoe men ineens op die Fuji A500 komt, want zowel op de Fuji-site als met Google kan ik er niets over vinden.
Klopt bestaat ook niet. Waarschijnlijk verwarring met de E500

@rechts

Ik ken wel de E500 want die heb ik ook.Maakt leuke foto's De andere twee ken ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je foto's die er mee gemaakt zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Thnx 4 the reply's...
Maar is er ook nog meer "pocket" model ?

Thnx

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:25:
Weet ook iemand of de Fuji finepix 3 en 4 Megapixel's goed zijn? Ze zijn iets goed koper dan de Olympus 3 en 4, maar zijn ze even goed of zelfs beter misschien?
Opzich hele interessante camera's
Deze fuji bijvoorbeeld:
http://www.norrod.nl/ws_a...?id=10996&hoofdgroep_id=5
tegen deze Olympus:
http://www.norrod.nl/ws_a...?id=11662&hoofdgroep_id=5
Ik probeer het nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

[google=Fuji Finepix A345 review]
[google=Fuji Finepix A350 review]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo, ook ik wil graag de hulp van jullie :)

Ik heb altijd een Canon A60 gehad, 2 mpixel blabla.

Deze is in de winter kapot gegaan door de beruchte E19 error.

Zelf zat ik te denken aan een Minolta Dimage Z10 of eventueel een Z20.

Fotografie is voor de hobby, leukigheid, hij gaat vaak mee overal heen.
Een specifiek doel heb ik dus niet.
Macro mogelijkheden zijn een pré, en een grote camera is ook prettig.

Een Welgevormde camera die prettig in de hand ligt is sowieso beter als een vierkant dingetje.

Budget rond de 200 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Bertus op 06-07-2005 21:48 ]

Heeft ook een computer!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.