Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.562 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 14:33

-d-

BierPul schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:40:
[...]

Hier kan ik me geheel bij aansluiten, heb net gebeld en werdt zeer netjes geholpen, en gebruik nu een half jaar DSL van Versatel zonder ook maar 1 minuut (merkbare) downtime _/-\o_
Ik ben in de korte tijd dat ik Versatel gebruik (maandje) ook zeer tevreden. Ik heb (tijdelijk, totdat ik 20mb krijg) ADSL plus.
Ik kreeg hierbij een USB modem van E-Tech. Nu ben ik geen fan van USB modems, maar voor die 2-3 maanden ga ik geen €50 betalen voor een multi-pc modem.

Zondag proberen te installeren, ik kreeg onder geen mogelijkheid de USB modem op m'n pc geinstalleerd. En ik heb echt alle scenario's geprobeerd, incl het verwijderen van geluidskaarten, ram, etc.
Diezelfde avond met Versatel contact opgenomen, direct iemand aan de lijn. Heeft me keurig te woord gestaan. Helaas kwam hij er ook niet uit. Hij had me het tel.nr gegeven van E-Tech om maandag even met hun contact op te nemen.

Maandag E-Tech aan de lijn ; die het verzoek hadden of ik eerst USB drivers wilde (her)installeren, etc. Maar geprobeerd, maar 't hielp niets.

Dinsdag E-Tech weer opgebeld, ze verzochten of ik 't modem wilde opsturen voor onderzoek. Opgestuurd.

Woensdag had E-Tech 'm binnen, nagekeken en weer retour gestuurd - het modem werkte bij hun wel. Het moest dus een conflict ergens zijn bij mijn pc

Donderdag modem daadwerkelijk binnen gekregen, en toch maar een belletje aan Versatel gegeven. Kreeg gelijk iemand aan de lijn, weer erg goed te woord gestaan, hij vond 't allemaal heel vervelend en hij ging me terug bellen of Versatel een oplossing kon bieden.
Binnen 30 minuten belde hij me terug dat hij er nog mee bezig was, maar niemand kon bereiken op het hoofdkantoor. Erg netjes dus.
Weer 30 minuten later belde hij me op dat Versatel op hun kosten een Ethernet/Multi-PC modem zouden opgesturen. De USB modem hoefde ik niet terug te sturen.

Vrijdag had ik een Versatel-vrije-dag ;)

Zaterdag modem binnen gekregen, erin geplugged en gelukkig weer fijn aan 't surfen :)

Al met al wel moeite moeten doen om internet aan te praat te krijgen, maar het ging allemaal erg snel. Binnen een week modem opgestuurd naar fabrikant, teruggestuurd gekregen, en nieuwe modem al binnen van Versatel.

Kan natuurlijk over de kwaliteit van de verbinding nog weinig zeggen, daar gebruik ik het te kort voor. Maar ik ben erg tevreden hoe je telefonisch te woord wordt gestaan bij Versatel, dus mij hoor je nu in ieder geval niet klagen.

Nu maar hopen dat er snel een Versatel busje voor m'n deur staat om m'n 20mbit spulletjes te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86116

Ik lees in dit topic het een en ander over statische en dynamische ip-adressen.
Als ik het goed begrijp hanteert Versatel bij de ADSL2 variant dynamisch.
Houdt dat dan in dat je regelmatig een ander ip-adres krijgt?
En wat is hier het voordeel of nadeel van, zowel voor mij als klant al voor de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Versatel hanteert ook bij andere adsl varianten een dynamisch IP, ofwel ze geven zelf het IP uit, zodat je als gebruiker bijna niets verkeerd kunt instellen.
Zolang je de 'lease' verlengt verandert het IP niet, ik heb nu al ruim 3 jaar een 'dynamisch' IP zonder dat ie is veranderd ;)
Nadeel van een verandering heb je als je zelf servers draait, of een website host die afhankelijk van een vast IP is.
Maar zoals gezegd, zover ik weet verandert Versatel je IP niet zolang je hem regelmatig gebruikt (mijn modem/router staat permanent aan).
Of Versatel op deze manier blijft werken weet ik niet, dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Inmiddels is de bevestiging van mijn aanvraag op papier binnen en Versatel vertelt wat er vanaf nu gaat gebeuren. Vanaf 15 juni kan ik dit zelf eenvoudig bij 'mijn Versatel' controleren, nu gaat het nog een beetje omslachtig via tig formulieren.
KPN gaat mij melden dat adsl2+ straks (vanaf 1 juli) functioneert en vervolgens vraagt Versatel wanneer ze het hele spulletje kunnen komen aansluiten :*)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij een brief ontvangen waarin staat dat KPN per 1 juli zal bevestigen?

Ik zie alleen maar dat:

Versatel binnenkort een brief zal sturen
Dat KPN daarna gaat mededelen dat de lijn geschikt is
en dat daarna Versatel contact op gaat nemen voor installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 16:10
Afbeeldingslocatie: http://img260.echo.cx/img260/2011/adsl25qa.gif

De snelheid die je met ADSL2+ zou kunnen halen volgens PC Magazine

Ziet er toch wel goed uit voor mij, voor 1,3 km van de centrale.
Lijkt me sterk dat de kabel thuis-centrale 2× groter is dan de afstand thuis-centrale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martijnf schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:56:
[...]

offtopic:
jij werkt bij versatel ? :p
Nee ik werk daar niet, maar als een bedrijf het goed doet mag dat ook wel eens gezegd worden ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:59:
[...]

Nee ik werk daar niet, maar als een bedrijf het goed doet mag dat ook wel eens gezegd worden ;)
Zullen we eerst even afwachten, of ze het ook goed gaan doen.
Aan woorden heb ik niet zo veel, aan daden wel.

Ik wacht gewoon nog even af tot meedere partijen met een aanbod komen van adsl2+, blijkt het dan redelijk tot goed te werken dan zal ik pas overstappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Bhai schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:47:
[afbeelding]

Lijkt me sterk dat de kabel thuis-centrale 2× groter is dan de afstand thuis-centrale :P
't Komt voor, maar twee keer langer zal echt een zeldzaamheid zijn toch. 25 Tot 50% komt wel meer voor als afwijking tussen werkelijke lengte en geschatte lijnlengte. Vergeet ook niet dat kwaliteit altijd een onbekend gegeven is van een lijn.

Vooral aansluitingen op die heel dicht bij de centrale zitten willen nog wel eens twee keer zo lang zijn. Dan loopt je aansluiting in een dikke kabel eerst via een verdeelpunt/kast in de wijk, van daaruit terug richting jou straat/blok/aansluiting. Maar dan heb je het over totaal nogsteeds <1000 meters vaak.

Grafiekje klopt behoorlijk goed eigenlijk, geeft niet zo zeer echt maxima aan per afstand maar verwacht ik wel prima gemiddelden die gezien gaan worden straks.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:32

@r!k

It is I, Leclerq

Bhai schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:47:
[afbeelding]

Mazzel dan zeg, ik zit 1100 meter van de centrale af, dus ik zou gewoon een mooie snelheid moeten kunnen halen :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:51
Nou, even wat goed nieuws. Mijn formulieren zijn binnen met de post, ik stuur ze zo terug. E-mail account doet het ook netjes.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen in dit topic eenzelfde verzoekje te plaatsen als in de reeks Demon DSL Express-threads, om al die nutteloze persoonlijke updates mooi te kunnen weren. :)

Bijvoorbeeld :
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Wellicht wat voor in de komende TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
¿Qué es un statusbericht?
wasda?
Mijn bericht toevallig? Dat was niet om aan te geven hoe ver mijn bestelling is, maar om aan te geven dat het ook gewoon wel goed kan gaan. En dat versatel samen met alle andere grote bedrijven alleen maar als slecht beoordeeld worden hier.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:55
Ik denk meer aan der berichten: Ik woon X meter van de centrale :) en jij ? Oh jij woont te ver !

maar hij heeft wel een punt. Ik check dit topic altijd met smart om te zien of er mensen zijn die het nou al in huis hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

havana schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:53:
Ik heb zojuist de aanbieding besteld. De dame aan de telefoon zei overigens dat ze pas vanaf 1 augustus live gaan, voor zowel internet als live-voetbal.

Even daarvoor had ik XS4ALL gebeld om te informeren naar de opzegprocedure. Krijg ik zo'n gelikte kerel aan de lijn die allemaal indianen verhalen begint over Versatel, waarvan de helft niet eens waar bleek te zijn. Een minpunt voor de anders zo goede provider.
Volgens mij had ik zojuist dezelfde medewerker. Deze vertelde mij dat de aanbiedingstarieven maar tot 31 december 2005 zouden gelden en dat versatel daarna de prijs gewoon omhoog mocht gooien en jij wel moest betalen omdat je aan je jaarcontract vast zat. Dus dat je duur uit zou zijn. Ook iets over extra kosten voor de buiten top 3 wedstrijden van 1 euro per wedstrijd.

Verder de mogelijke instabiliteitsproblemen e.d. Ik vroeg hem ook wanneer kpn ermee komt, hij beweerde eerder dan versatel met een gelijkwaardige prijs.

Iemand die deze indianenverhalen kan ontkrachten cq bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:19
zandpaddo schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:10:
[...]

Volgens mij had ik zojuist dezelfde medewerker. Deze vertelde mij dat de aanbiedingstarieven maar tot 31 december 2005 zouden gelden en dat versatel daarna de prijs gewoon omhoog mocht gooien en jij wel moest betalen omdat je aan je jaarcontract vast zat. Dus dat je duur uit zou zijn. Ook iets over extra kosten voor de buiten top 3 wedstrijden van 1 euro per wedstrijd.

Verder de mogelijke instabiliteitsproblemen e.d. Ik vroeg hem ook wanneer kpn ermee komt, hij beweerde eerder dan versatel met een gelijkwaardige prijs.

Iemand die deze indianenverhalen kan ontkrachten cq bewijzen?
Op mijn overzicht waarvoor ik ook getekend heb staat:
Alle Live Eredivisiewedstrijden van alle clubs een jaar lang gratis op je TV. Voor € 39,95 per maand. Het Multimedia modem en de Digitale Decoder worden door een monteur geïnstalleerd. Actiecode: 601.
Knappe jongens als ze mij zover krijgen dat ik binnen het eerste jaar meer dan 39,95 per maand ga betalen. Bovendien staat het volgende in de Algemene Voorwaarden:
Versatel is te allen tijde gerechtigd de tarieven te wijzigen met inachtneming van minimaal een (1) kalendermaand. Voor het geval een dergelijke wijziging nadeel voor Klant met zich meebrengt zal Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden, tot aan en met ingang van de datum waarop een dergelijke wijziging zal worden doorgevoerd, tenzij het een wettelijke prijsverhoging betreft, zoals verhoging van de omzetbelasting.
Wat mij betreft wordt deze 'dreiging' dus schromelijk overdreven.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Inderdaad, ik snap ook echt niet waar die verhalen over december vandaan komen. Kan het nergens terugvinden. En ik ga versatel er echt niet over opbellen.
Als ik met versatel aan het praten ben doe ik gewoon of ik achterlijk ben, en niks van dit topic af weet. Zodra jij de verkoper gaat vertellen hoe het zit dan gaat het fout. Dan snapt hij er niks meer van, en woon je ineens volgens de registratie drie huizen verder en heb je 5 abbonementen afgesloten.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat XS4all in korte tijd wat veel klanten ziet vertrekken en dat sommig helpdeskpersoneel (ingehuurde uitzendkrachten in een callcenter ?) niet echt professioneel tewerk gaat.
Je kunt er vanuit gaan dat die helpdeskers niet kunnen weten wat Versatel van plan is en dat ze trachten de klanten binnen te houden, wat op deze manier niet lukt uiteraard :+
Versatel sluit een jaarcontract af met een bepaalde prijs, het eerste jaar weet je dus wat je betaalt.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de huidige aanbieding niet 'eeuwig' blijft voortduren, al zou nog een maand 'verlenging wegens succes' me niet verbazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136719

TafkaP schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:49:
Nou, even wat goed nieuws. Mijn formulieren zijn binnen met de post, ik stuur ze zo terug. E-mail account doet het ook netjes.
Hoe kun jij op je email account komen dan? bij mij zat er geen wachtwoord bij :?
er stond wel het email adres en gebruiks naam maar geen wachtwoord ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Er staat klein bij dat als je jezelf niet hebt aangemeld, dat je wachtwoord dan versatel is. Opletten dus ;)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik moet zeggen dat xs4all op mij altijd heel professioneel overkwam tot vandaag, (slogan: de professionals :P), dus ik hechte wel enigzins waarde aan de uitingen van deze medewerker. Maar het leek mij sterk wat hij allemaal beweerde.

Ik heb hem aan de telefoon rechtstreeks gevraagd of dit geen actie was uit jaloezie dat versatel hen voor was met adsl2+ inschrijvingen en een hoop klanten afpakte. Dit ontkende hij (uiteraard).

Ik vind het raar dat het grootste deel van wat deze persoon beweerd compleet niet waar is en met de algemene voorwaarden weerlegd kan worden. Ze gooien zo wel hun goede naam ter grabbel. Ik zit te twijfelen om een klachtmail te sturen, want een klant proberen te behouden is normaal, maar niet met compleet false argumenten.

dit is geen xs4all flame, als provider zijn ze verder onverslaanbaar in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94757

kan iemand mij vertellen wat de status "inited" en "dpr" inhouden???

heb de bestelling voor 1 juni al geplaatst en ben wel benieuwd,
hoe de status eigenlijk precies is.
de site geeft daar wel erg weinig info over

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ben al 1,5 jaar tevreden bij demon, splitter is momenteel stuk en ze geven ook een verkeerd antwoord m.b.t. de zyxel die ik heb. Heb 1 maand opzegtermijn en zie (via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm) dat ik 341 meter van de centrale zit. Misschien waag ik het er wel op, 1 jaar is niet zo erg, het enige is dat heel de buurt het doet en dat je dan weinig overhoudt, werkt dit in de praktijk ook zo?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Spice schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:16:

[...]

...het enige is dat heel de buurt het doet en dat je dan weinig overhoudt, werkt dit in de praktijk ook zo?
Dat lijkt mij heel sterk. Nieuwe DSL-netwerken draaien op apparatuur waar echt per centrale een behoorlijke hoeveelheid bandbreedte beschikbaar is. Vermoed dat je je daar niet druk om hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

bjck schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:12:
[...]

Linksys nemen. Hele WiFi standaard gaat maar tot 54Mbps momenteel en dat is al een maximum. Verhaal van 128Mbsp werkt waarschijnlijk alleen met een Belkin router en maakt gebruik van twee channels tegelijk. Mijn idee meer marketing dan waarheid omdat je bijna nooit maximum snelheid haalt.
Ik gebruik momenteel de Belkin met de drivers van Linksys 125G. En ik moet zeggen: Het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb me ook voor 1 juni als nieuwe klant ingeschreven en wacht geduldig af tot de brief komt dat de technische voorbereidingen in mijn regio zijn gestart.

Ik heb wel leuk een gebruikersnaam/klantnummer/mailadres gekregen, maar een wachtwoord is nergens te bekennen, dus de orderstatus checken wordt vrij lastig.... Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik voel er weinig voor om weer die dure helpdesk te bellen!

[aanvulling]
Uit de 2e brief: -> per 15 juni wordt de website vernieuwd en kan ik online eenvoudig zelf mijn orderstatus bekijken... Volgens mij moet ik nog één dagje wachten...
[/aanvulling]

[ Voor 22% gewijzigd door scorpion303 op 14-06-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Nog een keerje dan:

UW GEGEVENS:
BLABLABLA
WACHTWOORD: LET OP! INDIEN U ZICH NIET ZELF HEEFT AANGEMELD IS UW WACHTWOORD: VERSATEL

Voor de duidelijkheid. Staat dus in de brief. Als het niet zo is, wat me sterk lijkt, waarom zouden ze het mij wel vertellen, en jullie niet? Maar in dat geval, sorry voor de ongeduldig en chagerijnig ogende caps, en wel alleen in dát geval!

[ Voor 48% gewijzigd door TafkaP op 14-06-2005 15:46 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid.. Ik heb die brieven (eerste brief van 27 mei, tweede van 7 juni) meerdere keren doorgespit en niets over een wachtwoord kunnen vinden. Daarom heb ik hier een berichtje neergezet.

Naar aanleiding van jouw enigszins geagiteerde reactie ben ik nogmaals in beide schrijven gedoken en heb zelfs de (vier zeer saaie kantjes met) algemene voorwaarden aan een nader onderzoek onderworpen. Ook dat was zonder resultaat.

Gezien jouw reactie is dit wachtwoord ook al een keertje in deze topic gepost, ik denk dat ik daar over heen heb gelezen.. Kan gebeuren met 22 pagina's lijkt me zo.

Verder blijkt het wachtwoord 'versatel' inderdaad te werken, dus wat dat betreft kan ik weer even verder, hiervoor mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53547

De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen :'(.

Lekker is dat dan weer. Heb nu een 8 Mbit adsl lijn, haal altijd de max snelheid, voor 79 euro. Ook al haal ik niet de 20 Mbit bij Versatel, die 39.95 is in ieder geval minder. Dus ik wil wel graag die 20 Mbit lijn hebben, maar ik kan hem niet bestellen :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Is het versatel pakket ook te nemen zonder die voetbalmeuk ??

ik wil m ook voor de snelheid.

Ik heb een nieuwe woning in amsterdam oost gekocht.

zodra ik de sleutel heb ga ik me inschrijven en dan ptt aansluiting en parkeer vergunning aanvragen
meteen daarna moet ik internet.... zit nu aan Versatel te denken

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
scorpion303 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:08:
Even voor de duidelijkheid.. Ik heb die brieven (eerste brief van 27 mei, tweede van 7 juni) meerdere keren doorgespit en niets over een wachtwoord kunnen vinden. Daarom heb ik hier een berichtje neergezet.

Naar aanleiding van jouw enigszins geagiteerde reactie ben ik nogmaals in beide schrijven gedoken en heb zelfs de (vier zeer saaie kantjes met) algemene voorwaarden aan een nader onderzoek onderworpen. Ook dat was zonder resultaat.

Gezien jouw reactie is dit wachtwoord ook al een keertje in deze topic gepost, ik denk dat ik daar over heen heb gelezen.. Kan gebeuren met 22 pagina's lijkt me zo.

Verder blijkt het wachtwoord 'versatel' inderdaad te werken, dus wat dat betreft kan ik weer even verder, hiervoor mijn dank.
Vier berichten boven de jouwe, vandaar de ietwat geagiteerde reactie.\
Maar goed, graag gedaan :Y)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

Stewie!

Keen must die!

Hier bellen ze elke week op, ze willen persé weten wie de postcode check op hun site heeft ingevuld.
Weet je, ik had het graag willen nemen, maar nu ik zie dat ik maar 10 mbit max kan halen (zit op 1800 meter van centrale) minus 4 mbit voor TV, dan blijft er weinig over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksie
  • Laatst online: 23-05 16:55
Ik krijg nu wat nieuws te zien als ik de postcodecheck invul voor mijn ouders huis:

Helaas kan Versatel op jouw locatie geen Eredivisievoetbal in combinatie met 20 Mb ADSL leveren. Wij hebben als alternatief het Versatel Voetbal via de satelliet voor u. Met Versatel Voetbal kunt u alle Eredivisie wedstrijden bekijken, gemiddeld kunt u 4 live wedstrijden per weekend bekijken. De overige wedstrijden worden op een later tijdstip in zijn geheel uitgezonden.

€ 19,95 aansluitkosten
€ 19,95 abonnementskosten per maand (vanaf 1 september).
Bestel hier CanalDigitaal.

*U dient in het bezit te zijn van een CanalDigitaal abonnement en satellietschotel.

Dus zo willen ze die 80% gaan halen..

(omgeving 6941..)

edit: sites:

http://www.versatel.nl/versatelvoetbal/
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=175

[ Voor 9% gewijzigd door Reksie op 15-06-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 24-05 13:51
3.8 km van centrale 8/1 mbit haal ik 5.8 mbit down 0.70 up.
dit is ook geluk hebben tegenwoordig gaan ze rekeken hoever je bij centrale weg zit en passen daar je abbo op aan. toch gaat dit niet goed. want ADSL kan strax zijn woorden aan veel mensen niet waar maken. kabel is stuk duurder maar daar kan het wel 20Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Laatst online: 16-05 19:44
Vroeg me trouwens laatst af waarom Versatel laatst op het nieuws was... Er werd alleen maar verteld dat Versatel het nu rond heeft en dat ze 40% eredivisie leveren via sateliet. Ik denk dat ze daarvoor best veel geld hebben gegeven daarvoor.

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 53547 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:51:
De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen :'(.

Lekker is dat dan weer. Heb nu een 8 Mbit adsl lijn, haal altijd de max snelheid, voor 79 euro. Ook al haal ik niet de 20 Mbit bij Versatel, die 39.95 is in ieder geval minder. Dus ik wil wel graag die 20 Mbit lijn hebben, maar ik kan hem niet bestellen :( !
Joh, dan wacht je toch gewoon tot de bestelstraat bij andere ISP's en andere DSL-netwerken ook opent voor abonnementen die ADSL2+ gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Komt er ook een alternatief voor mensen zonder schotel?

Ik kan versatel niet in mijn gebied krijgen volgens de site. Ik mag van Versatel een schotel gaan kopen, ruzie gaan maken met de gemeente (schotels mogen alleen aan de achterkant van het huis hangen en aan de voorkant heb ik alleen bereik, dat wordt dus een heel lastige constructie die ik niet wil) en ik heb al digitale tv van essent.

Dus nu kan ik geen voetbal kijken? Absurd zeg. Waarom zenden ze niet uit via digitale tv ipv schotel? Wat heb ik nu aan een schotel? Ik kijk bijna nooit tv en eigenlijk alleen documentaires (vandaar tv home dat ook nog simpel werkt).

Ik vind het echt slecht, deze actie. Hier kunnen ze toch geen winst op maken? Wie gaat nu een sateliet aanschaffen voor alleen voetbal kijken?

Als ik trouwens klik op de bestel canal digitaal knop, dan krijg ik dit: Forbidden
You don't have permission to access /voetbalkanaal/order/ on this server.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-06-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Misschien dat voor dat soort vragen een ander topic gestart kan worden. Dat voetbal zit er nou eenmaal bij, ik ga er van uit dat de meeste tweakers puur voor de 20 mbit gaan. Ik i.i.g wel. En de kwestie versatel, voetbal, knvb en afspraken nakomen wat ze nooit lukt wat betreft voetbal heeft weinig met die 20 mbit te maken imo.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Dat je dat voetbal erbij krijgt is gewoon mooi meegenomen lijkt mij. Sommige mensen denken daarentegen: €39,95,- per maand voor eredevisie voetbal en de 20mit als bijzaak. Het is dus maar waar jij je prioriteit bij stelt.
Wat betreft de snelheid...Ze zeggen dat je MAXIMAAL 20mit er uit kan krijgen. Dat wil dus nog niet zeggen dat je dat kunt halen. Er zijn al zoveel redenen genoemd waarom je dat niet kan halen.
Zelf heb ik nu nog Versatel Family. Deze heb ik 2jaar met plezier als provider genomen. Alleen de laatste maand heb ik relatief veel last van fouten in de verbinding, zoals: ping valt weg en i-net valt totaal voor 1uur weg. Deze kunnen natuurlijk voorkomen doordat ze nu bezig zijn met m'n 20mb lijntje. Maar... ben over het algemeen erg tevreden met deze provider.
Aangezien dat deze 20mb lijn realtief goedkoop is, neem ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Het gaat er op zich niet om wat ik vind, maar bijvoorbeeld de topictitel is versatel 20 mbit. Niet er is een nieuwe aanbieding van voetbal en internet voor 40 euro.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
Ze hebben mij opgebeld voor een afspraak om alles aan te sluiten op 28 juni \o/
Bestelling is op 1 juni gedaan. Regio Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
xained schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:40:
Mij ook, 30 juni word ik aangesloten 8)

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 22:42
xained schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:40:
volgens website van versatel was mijn centrale in almere al klaar op 4 mei 2005, maar nog niks gehoord van versatel voor een afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:37
Ik kan deze 20mbit en het voetbal wel krijgen, zit op +/- 1,6km van de centrale [ Veendam ] en
dit abbonnement is gewoon voor mij beschikbaar. Bestellen dus maar.

Toch nog maar even wachten nog, want ik vraag me af: Heeft Versatel ook servers voor nieuwsgroepen? Het liefst uncapped uiteraard :P

[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 16-06-2005 23:17 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ik meen in het topic te lezen dat versatel servers huurt, die gecapped zijn. Dat wordt dus een payserver, welke dus niet gecapped zijn. Meen ik gelezen te hebben. Ik lees namelijk nog wel eens topics door ;)

offtopic:
Wat betekend capped en uncapped precies? Ik neem aan afgeknepen en niet afgeknepen.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
TafkaP schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:34:
Ik meen in het topic te lezen dat versatel servers huurt, die gecapped zijn. Dat wordt dus een payserver, welke dus niet gecapped zijn. Meen ik gelezen te hebben. Ik lees namelijk nog wel eens topics door ;)

offtopic:
Wat betekend capped en uncapped precies? Ik neem aan afgeknepen en niet afgeknepen.
Ja, ik ga van 65 euro voor Demon naar 40 euro voor Versatel, zal er dus wel een payserver accountje bijnemen, dat kan er dan wel af.
offtopic:
capped is inderdaad dat de server wordt afgeknepen. Is bij Demon nu ook het geval, maximaal 2 connecties op 512kbit per verbinding.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:01
Snowwie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:14:
Ik kan deze 20mbit en het voetbal wel krijgen, zit op +/- 1,6km van de centrale [ Veendam ] en
dit abbonnement is gewoon voor mij beschikbaar. Bestellen dus maar.

Toch nog maar even wachten nog, want ik vraag me af: Heeft Versatel ook servers voor nieuwsgroepen? Het liefst uncapped uiteraard :P
het antwoord is : Ja maar ze worden gecapped, news.zonnet.nl en news.versatel.net
je mag max 6 draadjes atm en de retentie is niet om over naar huis te schrijven, een week ofzo voor kleinere groepen langer, de compleetheid is wel goed opzich

je haalt max 70 kb/s atm verder voeren ze wel bijna alle groepen
maar als iemand anders de binaries al gedownload heeft ( dan staan ze dus nu op de versatel cache server) dan kun je ze wel met volledige verbinding slurpen

zie voor meer info het forum op www.zonnet.nl en dan internettopic sectie: nieuwsservers

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Welke methode om te zien hoever je van de centrale afzit is betrouwbaarder?

Ik heb er hier 2 gevonden en nummer 1 zegt 250 meter en nummer 2 zegt 1,3 km?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:37
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:47:

Ik heb er hier 2 gevonden en nummer 1 zegt 250 meter en nummer 2 zegt 1,3 km?????
Als je weet waar die centrale fysiek is, kun je het zelf wel zo een beetje bepalen.
250meter, dan kun je em bijna zien vanuit je woonkamer :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Maakt niet echt uit, aangezien je op 1300 meter nog steeds over de 20Mbit zit die Versatel belooft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik heb het nog inet kunnen vinden,
maar als ik ga zoeken op mijn postcode, wordt als excuus gegeven dat het bij mij nog niet beschikbaar is omdat ik te ver van de centrale af woon. Dat is ong 400 meter (hooguit).
Betekent dit dat mijn centrale (ZH-C, zuidhorn-centrum) al wel beschikbaar is voor ADSL2+ ?
Beschikbaarheid: Sluit
De afstand van jouw woning tot de centrale is te groot. Je kunt dit product niet bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ewald ! op 20-06-2005 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Bel ze effe op zou ik zeggen. Wij kunnen moeilijk de gedachtengang van Versatel naadloos reproduceren.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 03-05 11:41
Ik heb nu Demon 8/1 wat ik deel met de buurman en aangezien we toch liever allebei onze eigen verbinding hebben ben ik aan het kijken naar een vervanger.
Ik wil er niet op achteruit gaan en niet meer dan 50 euro per maand betalen, ja dan kom je eigenlijk toch bij Versatel uit?

Waar blijven de antwoorden van andere providers op dit mega abonnement van Versatel??

Ze komen mij iig te laat, ik ga waarschijnlijk het 20/1 abbo voor een jaar proberen, ik wacht nog even tot volgende week en dan maak ik op het nippertje gebruik van de aanbieding die nu tot 1 Juli loopt.

Als iemand hier denkt een andere snelle/enigzins betaalbare verbinding te weten let me know.

Kloterige van ADSL is dat ik een lijn moeten laten activeren (47,55 oid) en 9,65 per maand geloof ik (belbudget) en modemkosten betaal. (eur 50,00)

Maar geen enkele kabelverbinding komt hier bij in de buurt, @home is hier in Hengelo wel retesnel maar dan is het 'nog maar' 5000kb/s geloof ik, ja dan toch liever minstens het dubbele (effectief) voor hetzelfde geld lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737

compuserve 5Mb voor 25,- p/m .. misschien een ideetje. (gratis modem en aansluitkosten en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Anoniem: 737 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:56:
compuserve 5Mb voor 25,- p/m .. misschien een ideetje. (gratis modem en aansluitkosten en zo)
Hij had 8mb en wilde er niet op achteruitgaan. 5mb is dus wel wat langzamer... Versatel is niet vele duurder en heeft dan 20mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49447

Aanstaande vrijdag wordt ik aangesloten op de 20Mbit lijn.

ik ben gisteren gebelt en ze wilde eerst een afspraak maken eind juli. Aangegeven dat ik dat wel heel erg laat vind en of het niet eerder kon. De vriendelijke dame ging even kijken en Voila, vrijdag 24 juni was er nog een gaatje. mij benieuwe wat de werkelijke dl snelheid is.

ik zal mijn bevindingen hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tynos schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:29:
[...]

Hij had 8mb en wilde er niet op achteruitgaan. 5mb is dus wel wat langzamer... Versatel is niet vele duurder en heeft dan 20mb...
Hij deelde met de buurman, dus 8/2 = 4 mb ;)
(ik weet het, hoevaak zit je beide gelijk full-speed te downloaden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

Ik heb het ook aangevraag. maar ik moet wachten tot 1 augustus. :(
Dus daar word ik niet blij van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

1 Augustus gaat ook mijn abonnement in maar zodra de centrale hier gereed is word ik gebeld voor een afspraak wisten ze me te vertellen. Volgens de planning zou de centrale uit mijn hoofd 23 juni gereed zijn. Zal dus binnenkort ook wel gebeld worden voor een afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

Dan ga ik ook maar eens bellen met versatel. >:)
welke nummer heb jij gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 94580 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:29:
Dan ga ik ook maar eens bellen met versatel. >:)
welke nummer heb jij gebruikt ?
Ik heb niet net gebeld, dit vertelden ze mij bij de aanmelding, ik heb gewoon het telefoonnummer dat op de site staat om je aan te melden gebeld. Hoop dat je er iets wijzer van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15

slaay

Natuurbeleven.com

http://pcdb.bbned.nl

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit een aanrader, want echt nauwkeurig is het niet

mijn gegevens
Centrale: Lsdm-Lev
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2243 meter.

via de zojuist uitgevoerde lijnstest bedraagt dit maar 760 meter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe doe je een lijntest, daar zorgt normaal gesproken kpn i.o.v. een provider toch voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Anoniem: 49447 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:35:
Aanstaande vrijdag wordt ik aangesloten op de 20Mbit lijn.

ik ben gisteren gebelt en ze wilde eerst een afspraak maken eind juli. Aangegeven dat ik dat wel heel erg laat vind en of het niet eerder kon. De vriendelijke dame ging even kijken en Voila, vrijdag 24 juni was er nog een gaatje. mij benieuwe wat de werkelijke dl snelheid is.

ik zal mijn bevindingen hier plaatsen
En weet je al iets?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 16:51

BFS

Rude awakening

Speedy-Andre schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:55:
Hoe doe je een lijntest, daar zorgt normaal gesproken kpn i.o.v. een provider toch voor :?
Correct me if I'm wrong maar volgens mij werkt CheS bij KPN ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

BFS schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:18:
[...]

Correct me if I'm wrong maar volgens mij werkt CheS bij KPN ;)
Dat zou wel zijn taalgebruik verklaren (afkortingen) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok jongens, komt ie dan he

Versatel komt langs, zijn 1,5 uur bezig geweest . modem wilde niet online komen. nieuwe modem gepakt en daarna heeel lang gewcht. afijn alles klaar en ikke bij thuiskomst (was tijdens de installatie er zelf helaas niet) pc aan en rammen met die hap.

haal op de nieuwsgroepen van eweka met 1 account op dit moment een snelheid van 1,75 MB :9~ per sec met een piek van 1,95 MB :9~ . Niet slecht he.
ik woon 1,6 km van de centrale af volgens de berekeningen.

Mrg probeer ik wat screens te posten, maar ik ga nu eerst eens ff van een wel verdient biertje genieten op het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 49447 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:03:

Versatel komt langs, zijn 1,5 uur bezig geweest . modem wilde niet online komen. nieuwe modem gepakt en daarna heeel lang gewcht. afijn alles klaar en ikke bij thuiskomst (was tijdens de installatie er zelf helaas niet) pc aan en rammen met die hap.

haal op de nieuwsgroepen van eweka met 1 account op dit moment een snelheid van 1,75 MB :9~ per sec met een piek van 1,95 MB :9~ . Niet slecht he.

Mrg probeer ik wat screens te posten, maar ik ga nu eerst eens ff van een wel verdient biertje genieten op het terras.
Screen dumps zijn altijd welkom :)
wel geloven je wel maar we willen het ook wel graag zien ...

Ik ben overigens benieuwd of je van de Versatel newsserver ook iets kunt afhalen met een redelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49447 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:03:

Netjes. En mbt het televisiesignaal Wordt er nu een of ander testprogramma aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Anoniem: 24202 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:23:
Is dit een aanrader, want echt nauwkeurig is het niet

mijn gegevens
Centrale: Lsdm-Lev
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2243 meter.

via de zojuist uitgevoerde lijnstest bedraagt dit maar 760 meter. ;)
De pcdb van bbned geeft een lijnlengte gebaseerd op een postcode-naar-postcode afstandstabel. Die is maar beperkt betrouwbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Srcreenshots komen eraan,

de Multimedia decoder ziet er redelijk antiek uit, net een atari. maar goed het ding doet het.
op dit moment worden Nederland 1, 2 en 3 uitgezonden via de decoder. mijn eerste indruk is niet echt goed. Het lijkt op een vcd. verder zijn er trailers te zien en bij de voetbal clubs zie je wat info.

Ook heb ik een oude wedstrijd Ajax NEC kunnen zien en dat zag er nou wel weer goed uit.

Het voelt een beetje aan als digitenne. verder heb ik de WIfi van de modem nog niet kunnen testen.

Updates volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 49447 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:47:
Update:

Srcreenshots komen eraan,

de Multimedia decoder ziet er redelijk antiek uit, net een atari. maar goed het ding doet het.
op dit moment worden Nederland 1, 2 en 3 uitgezonden via de decoder. mijn eerste indruk is niet echt goed. Het lijkt op een vcd. verder zijn er trailers te zien en bij de voetbal clubs zie je wat info.

Ook heb ik een oude wedstrijd Ajax NEC kunnen zien en dat zag er nou wel weer goed uit.

Het voelt een beetje aan als digitenne. verder heb ik de WIfi van de modem nog niet kunnen testen.

Updates volgen nog
Gezien de max. haalbare download snelheid moet het mogelijk zijn een behoorlijkt plaatje op je TV te toveren. DVD kwaliteit moet lukken.
Of men ook DVD kwaliteit gebruikt is geheel onduidelijk, de technische spec's laten dan niet zien. Een kreet als "digitale" kwaliteit zegt niks, dat kan heel goed en heel slecht zijn tis maar net wat voor compressie en bandbreedte je wilt gebruiken.

Meer gebruikers info is welkom :)
Ik heb meer vertrouwen in rapporten van gebruikers dan spec's van Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:18:
[...]

Dat zou wel zijn taalgebruik verklaren (afkortingen) (8>
De afkorting komen 1 op 1 van de http://pcdb.bbned.nl site, maar ik werk inderdaad bij KPN ;)
Verzoekje voor testen van lijnen worden niet opgevolgd,hiernaar vragen is dus zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Beetje off topic, maar kun je op de een of andere manier aan de testresultaten van de lijnmeting komen wanneer alles is opgeleverd :?
Je zou zeggen dat Versatel die gegevens krijgt als leverancier van de adsl2+ aansluiting....
Overigens word ik straks ook gebeld door KPN met de mededeling dat de 'nieuwe' lijn is aangesloten (heb nu al Versatel adsl), kan ik dan om de testresultaten vragen (en ze ook krijgen) ? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 25-06-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Laatst online: 02:12
Anoniem: 24202 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:46:
[...]
De afkorting komen 1 op 1 van de http://pcdb.bbned.nl site, maar ik werk inderdaad bij KPN ;)
Verzoekje voor testen van lijnen worden niet opgevolgd,hiernaar vragen is dus zinloos
Ik kan begrijpen dat U daar niet op zit te wachten, maar als je als consument de juiste afdeling belt van KPN en de vraag netjes toelicht, wordt de lijnlengte gemeten en wordt je teruggebeld met het resultaat, ik heb dit afgelopen maand nog gedaan i.v.m. ISDN2>analoog migratie.

Of bedoel je dat consumenten dit eigenlijk niet gratis kunnen aanvragen bij de KPN.
Ik kan begrijpen dat dit niet gepromoot wordt, daarvoor zakelijke aanvragen er kosten aan verbonden zijn, maar de gemeten lijnlengte info is wel handig in bepaalde situaties,
In mijn geval kon ik de 8/1mbps abbo's links laten liggen (gemeten lijnlengte 3660 meter) ,heb nu een TIS-DSL lijn met o.a. 4 Mbps down met een noise margin van 4db.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Beetje off-topic misschien maar het gaat wel over ADSL2+.
Ik zie nl dat er KPN-ers meelezen hier ..... :)

Vraag: er lopen wat topics over het al dan niet kunnen migreren/upgraden van ADSL naar ADSL2+.
Er zijn mensen die beweren dat KPN er moeite mee heeft om een bestaande BBned ADSL gebruiker om te zetten naar een ADSL2+ (ook van BBned). Is dat zo?
Is het technisch of administratief ingewikkeld of moeilijk uitvoerbaar voor KPN? Of ligt het aan de opdrachtgever (in dit geval BBned).
Ik zou me kunnen voorstellen dat ik ook problemen krijg als ik van mijn huidige ADSL naar ADSL2+ van Versatel wil gaan.
Let wel, ik wil eigenlijk niet van mijn huidige provider af maar wil gewoon naar ADSL2+.
Als er echter geen goede procedure is blijft er niets anders over dan van netwerk provider te wisselen.
(BBned -> Versatel bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domba schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:37:Ik kan begrijpen dat U daar niet op zit te wachten, maar als je als consument de juiste afdeling belt van KPN en de vraag netjes toelicht, wordt de lijnlengte gemeten en wordt je teruggebeld met het resultaat, ik heb dit afgelopen maand nog gedaan i.v.m. ISDN2>analoog migratie.

Of bedoel je dat consumenten dit eigenlijk niet gratis kunnen aanvragen bij de KPN.
Volgens mij bedoelt hij dat je er hier op Tweakers niet naar moet vragen omdat hij niet persoonlijk 4tel metingen wil gaan uitvoeren voor iedere bezorgde ADSL aanvrager die wel wil krijgen waar hij voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:38:Vraag: er lopen wat topics over het al dan niet kunnen migreren/upgraden van ADSL naar ADSL2+.
Er zijn mensen die beweren dat KPN er moeite mee heeft om een bestaande BBned ADSL gebruiker om te zetten naar een ADSL2+ (ook van BBned). Is dat zo?
Is het technisch of administratief ingewikkeld of moeilijk uitvoerbaar voor KPN? Of ligt het aan de opdrachtgever (in dit geval BBned).
Ik zou me kunnen voorstellen dat ik ook problemen krijg als ik van mijn huidige ADSL naar ADSL2+ van Versatel wil gaan.
Let wel, ik wil eigenlijk niet van mijn huidige provider af maar wil gewoon naar ADSL2+.
Als er echter geen goede procedure is blijft er niets anders over dan van netwerk provider te wisselen.
(BBned -> Versatel bv).
Uhm... deze vraag is niet te beantwoorden zolang je niet weet waarom KPN hier moeite mee zou hebben. Het werkt heel simpel: jouw koperdraadjes eindigen op een poort in een DSLAM in de KPN centrale (en wel de DSLAM van jouw DSL telco). Die poort is nu ADSL. Om je ADSL 2+ te kunnen geven, moet de DSLAM in de meeste gevallen op zijn minst qua firmware geupgrade worden, en er moet ook een nieuwe DSL kaart in die DSLAM gestopt worden (en op die kaarten zitten de poorten waar die koperdraadjes weer op eindigen).

Vervangt jouw DSL provider de kaart waarop jouw poort zit door een ADSL2+ kaart, dan kan je direct een hogere snelheid aanvragen via je ISP (als die het tenminste aanbiedt). Je moet dan nog wel een ander modem krijgen. Wil jij ADSL2+ snelheid, maar wordt de kaart waarop jij zit niet vervangen, dan moet je naar een andere poort verhuizen. Dat zou iets kunnen zijn waar de KPN moeite mee heeft, maar ik denk dan eerder dat de telco moeite heeft de KPN juist aan te sturen - al maakt KPN juist met dit soort verhuizingen (SIP-stift verhuizingen genaamd) nog wel eens wat foutjes.

Als je van de ene telco naar de andere verhuist, dan kan je dat het beste doen via een telco-telco migratie. Meestal geven ISP's dit aan als "direct overstappen" oid. Dit is een procedure die nu bijna een jaar gebruikt wordt, en redelijk goed functioneert. Vroeger was het proces voor het veranderen van DSL telco als volgt: je zegt je oude verbinding op, wacht 3 - 4 weken tot hij is opgezegd bij zowel de ISP als KPN, vraagt je nieuwe verbinding dan aan, wacht nog eens 3 weken tot de oplevering rond is, en klaar. Bij telco-telco migratie vraag je simpelweg bij de nieuwe ISP een verbinding aan. Die zegt via zijn telco de verbinding bij de oude provider op (niet zelf opzeggen!), en KPN zal op een bepaalde datum de koperdraden van de ene telco naar de andere telco overzetten. Omschakeltijd is net zo lang als dat jij nodig hebt om je modem te herconfigureren of om te ruilen, mocht dit nodig zijn. Dit proces werkt als gezegd best aardig en dat zou je niet tegen moeten houden om van de ene provider over te stappen naar de andere.

Maar als je nu bij bbned zit, dan kan je er wel vanuit gaan dat die binnen afzienbare tijd ook met ADSL2+ komen, en dat een prima oplossing geboden wordt om over te schakelen van je oude naar een hogere snelheid. Ik zou me daar niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Anoniem: 76345 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:54:

Als je van de ene telco naar de andere verhuist, dan kan je dat het beste doen via een telco-telco migratie. Meestal geven ISP's dit aan als "direct overstappen" oid. Dit is een procedure die nu bijna een jaar gebruikt wordt, en redelijk goed functioneert. Vroeger was het proces voor het veranderen van DSL telco als volgt: je zegt je oude verbinding op, wacht 3 - 4 weken tot hij is opgezegd bij zowel de ISP als KPN, vraagt je nieuwe verbinding dan aan, wacht nog eens 3 weken tot de oplevering rond is, en klaar. Bij telco-telco migratie vraag je simpelweg bij de nieuwe ISP een verbinding aan. Die zegt via zijn telco de verbinding bij de oude provider op (niet zelf opzeggen!), en KPN zal op een bepaalde datum de koperdraden van de ene telco naar de andere telco overzetten. Omschakeltijd is net zo lang als dat jij nodig hebt om je modem te herconfigureren of om te ruilen, mocht dit nodig zijn. Dit proces werkt als gezegd best aardig en dat zou je niet tegen moeten houden om van de ene provider over te stappen naar de andere.
Versatel verzorgt voor de 20 Mpbs niet de telco-telco overstap voor je

http://www.versatel.nl/20-05-2005_20mb/1,,Uitleg-7,00.html

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:40:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat je er hier op Tweakers niet naar moet vragen omdat hij niet persoonlijk 4tel metingen wil gaan uitvoeren voor iedere bezorgde ADSL aanvrager die wel wil krijgen waar hij voor betaalt.
Juist ;)

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 26-06-2005 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:53
Nasty Nate schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:32:
Ik heb nu Demon 8/1 wat ik deel met de buurman en aangezien we toch liever allebei onze eigen verbinding hebben ben ik aan het kijken naar een vervanger.
Ik wil er niet op achteruit gaan en niet meer dan 50 euro per maand betalen, ja dan kom je eigenlijk toch bij Versatel uit?
Geen idee of Quicknet bij jou leverbaar is, maar anders is het XXL abonnement wel wat voor je. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 76345 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:54:
[...]
<knip>
................
Maar als je nu bij bbned zit, dan kan je er wel vanuit gaan dat die binnen afzienbare tijd ook met ADSL2+ komen, en dat een prima oplossing geboden wordt om over te schakelen van je oude naar een hogere snelheid. Ik zou me daar niet al te druk om maken.
Bedankt voor deze uitleg. Ik weet ook niet alle in en outs wat er precies in de centrale staat maar ik vrees dat het grootste probleem toch bij BBned zit. Zij willen volgens mij gewoon hun bestaande klanten niet laten migreren omdat ze de prioriteit bij nieuwe klanten leggen.
Op zich een vreemde houding. Ik heb hierover al e.e.a. gezegd in het TweakDSL topic.
(zie TweakDSL *new and/or improved* deel 12)

Het is denk ik een kwestie van even afwachten wat BBned nu echt gaat doen en daarna zal ik wel een besluit nemen of ik bij mijn huidige provider blijf (TweakDSL) of overstap naar bv Versatel.
Versatel kan volgens de check begin augustus leveren in mijn postcode gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Domba schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:39:
[...]

Versatel verzorgt voor de 20 Mpbs niet de telco-telco overstap voor je

Vreemd, tegen mij hebben ze wel degelijk gezegd dat zij het voor mij zouden regelen.
Zij zouden er voor zorgen dat ik bij Demon word afgemeld zodat ik zo min mogelijk downtime zou hebben.

Nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
@ Da_Godfather:

Als je ff wil doe ff www.speedtest.nl. Sta je meteen bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
SpiriTNL schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:29:
[...]

Vreemd, tegen mij hebben ze wel degelijk gezegd dat zij het voor mij zouden regelen.
Zij zouden er voor zorgen dat ik bij Demon word afgemeld zodat ik zo min mogelijk downtime zou hebben.

Nu opeens niet meer.
Als deze overstap op korte termijn is dan moet je in myDSLexpress bij Demon een einddatum ingevuld zien staan, mocht je geen bevestings E-mail ontvangen hebben.
Demon verwerkt deze info over het algemeen snel.
Voor de gemoedsrust kan je natuurlijk altijd nog Versatel opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Domba schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:56:
[...]

Als deze overstap op korte termijn is dan moet je in myDSLexpress bij Demon een einddatum ingevuld zien staan, mocht je geen bevestings E-mail ontvangen hebben.
Demon verwerkt deze info over het algemeen snel.
Voor de gemoedsrust kan je natuurlijk altijd nog Versatel opbellen.
Mijn aanvraag is toch nog tot 12 Juli aangehouden omdat het nog niet bekend is of het wel optijd leverbaar is.
Dus ik moet nog ff afwachten en dan hoop ik dat zij het voor mij regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op speedtest een testje gedaan en sta in amsterdam op nr 1
postcode 1097

ik heb echter een minder gemiddelde. zat een test bij die laag scoorde maar gem. 1670.

Via de nieuwsgroepen gaat het af en toe wat harder maar , mag niet klagen.

heeft iemand voor mij een pagina waar ik wat screendums kan posten. dan kunnen jullie mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Laatst online: 24-05 14:15
Er zaten al gelijk wat 'valse' metingen op Speedtest bij versatel 20mbit, die heb ik er even uitgehaald.

Overigens heb ik vanaf morgenochtend ook versatel 20mbit (pcdb geeft 3300m afstand, dus ik ben erg benieuwd), en zal dan ook zelf wat tests uitvoeren...

Versatel kan overigens pas in de totaalranking komen zodra er >=5 gebruikers tests hebben uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domba schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:39:Versatel verzorgt voor de 20 Mpbs niet de telco-telco overstap voor je

Uhm, juist wel:
Het ADSL-abonnement met je huidige provider moet opgezegd worden, zonder dat het ADSL-signaal van de telefoonlijn gehaald wordt. Je moet daarom je huidige contract opzeggen met behoud van ADSL. Het is dan ook belangrijk om te melden dat Versatel de lijn overneemt.
en
Zeg je huidige abonnement direct op bij je huidige provider (Houd hierbij rekening met de contractsvoorwaarden van je huidige provider) en vermeld in de brief dat de ADSL-lijn overgenomen gaat worden door Versatel.
Mijn advies: zeg gewoon je verbinding niet op totdat de Versatel lijn is opgeleverd. Hou natuurlijk wel het einde van je contractstermijn in de gaten, anders zit je straks nog een jaar te betalen voor iets wat je niet meer hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:25:
Bedankt voor deze uitleg. Ik weet ook niet alle in en outs wat er precies in de centrale staat maar ik vrees dat het grootste probleem toch bij BBned zit. Zij willen volgens mij gewoon hun bestaande klanten niet laten migreren omdat ze de prioriteit bij nieuwe klanten leggen.
Op zich een vreemde houding. Ik heb hierover al e.e.a. gezegd in het TweakDSL topic.
(zie TweakDSL *new and/or improved* deel 12)
Nou, bbned kennende is dat geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Nieuwe klanten aansluiten op nieuwe hardware is meestal een eitje om te bouwen, maar bestaande klanten overzetten heeft netwerk-administratief veel meer voeten in aarde. Omdat bbned niet zo ontzettend groot is, en dus prioriteiten goed moet stellen, is het veel makkelijker om eerst het technische netwerk live te krijgen voor nieuwe klanten, en daarna de focus te leggen op het goed en zorgvuldig overzetten van bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21455

Zojuist (27 juni) Versatel aangesloten hier in Gouda. Geen problemen bij aansluiten. Het enige nadeel is dat de multimedia decoder via UTP op het modem zit aangesloten. Dat betekent weer kabel wegwerken. De snelheid via speedtest is: download 1600-1800kb :*) upload: 85kb. Ping rond de 20 ms. Afstand tot centrale is 735 mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Vanochtend aangesloten...

Modem trained op 16800 (view source doen van het device info scherm ;) Ik zit op 3400m van de centrale volgens de checks.... Maar dat zal dus wel niet kloppen.

Weet iemand al de niet 'user' gebruikersnaam voor het modem ? Dan heb je veel meer info en waarschijnlijk meer opties (sommige info staat dus hidden in de html). Effectieve download 1800kbyte/sec

Decoder gaat niet alleen via utp (juist handig), maar moet op een bepaalde utp poort van het modem.... Dus je kunt je bestaande infra er niet voor gebruiken (via switches etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Maurice v/d Zwaan op 27-06-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Daar is niks mis mee met die snelheid. Maar geloof nooit dat je ruim 3km van centrale zit. Zal wel een foutje zijn van die desbetreffende site.
Ikzelf moet nog tot eind Augustus wachten dan gaan we je site eens ff bestoken met metingen :)
Volgens site zit ik op 159mtr van centrale en dat klopt volgens mij aardig. Dus zal het modem nog hoger moeten trainen. We wachten geduldig af en zeggen de kabel pas eind Augustus op. Dan maar paar maanden dubbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

@Migow, dat vind je niet zonde van het geld ? minstens 2 maanden 2 abbo's betalen ....

(ben je geen nederlander ofzo :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Anoniem: 131548 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:01:
@Migow, dat vind je niet zonde van het geld ? minstens 2 maanden 2 abbo's betalen ....

(ben je geen nederlander ofzo :*) )
Ben wel degelijk een Nederlander, maar 29 Augustus is voorlopig de vermoedelijke opleverdatum.
Centrale wordt pas 12 of 15 Augustus aangepast. Nou ik verwacht dus echt niet dat ik in Augustus via Versatel zit. Dan riskeer ik dit niet en tjaaaaa wat is zonde. Paar dagen zonder internet kan nog wel, maar een paar weken .......... Wordt lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Migow schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:04:
Daar is niks mis mee met die snelheid. Maar geloof nooit dat je ruim 3km van centrale zit. Zal wel een foutje zijn van die desbetreffende site.
pcdb.bbned.nl:

Centrale: Gv-Ecp
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3134 meter.
Ikzelf moet nog tot eind Augustus wachten dan gaan we je site eens ff bestoken met metingen :)
Ik wacht met spanning af, ik zal binnenkort toch ook de test file grootte maar eens gaan aanpassen. Leuke kostenpost dit ;) Speedtest trekt nu al 1.5TB per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 03-05 11:41
Mensen ik heb besloten om voor Versatel te gaan, ga ze morgen bellen denk ik.
Dus gelieve na morgen niet meer met betere alternatieven te komen naar aanleiding van mijn post een blz terug. :P

Nee dit is voor mij toch zeker de beste oplossing hoor, 40 euro per maand en ik ben nog voetbalfan ook. :)
Als ik op deze pagina ook de snelheden van de eerste aangesloten luitjes lees dan word ik spontaan vrolijk, niet bepaald in de buurt van de centrale en toch tussen de 1,5 en 2MB download.

1 Augustus hoop ik jullie te kunnen verblijden met mijn ervaringen/snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Wat zou ik kunnen verwachten dan ? Zit op 1300 meter van de centrale ....

*Overigens, de prijs gaat sowieso omhoog na het eerste jaar (mits langer contract) vinden jullie het niet vreemd dat er nergens gezegd wordt/kan worden hoeveel ?

*Extra diensten, onder het kopje toekomst, zoals televisie en telefoon zullen natuurlijk een meerprijs met zich meebrengen ....

*Televisie kijken verloopt ook via die 'decoder', dus je kabelaar opzeggen ... en dan hetzelfde opnemen als je kijkt ? of krijg je een dual-tuner decoder ?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 27-06-2005 17:59 . Reden: aanvulling ** ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Nasty Nate schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:15:

Als ik op deze pagina ook de snelheden van de eerste aangesloten luitjes lees dan word ik spontaan vrolijk, niet bepaald in de buurt van de centrale en toch tussen de 1,5 en 2MB download.
Ik woon in een nieuwbouwwijk, dus ik denk wel dat de postcode db van bbned etc. fout zitten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

afgelopen dinsdag was het zover, mijn oude vertrouwde zonnet family zou over gaan in een 20MB
ze stonden voor me deur, 2 monteurs van een ingehuurd bedrijfje door versatel.
dozen met decoder en modem mee genomen, kreeg ik nog een voetbal omdat ik bij de eerste 100 zat was het verhaal.
Ze begonnen de splitter te plaatsten, modem werd geplaatst, decoder voor het voetbal werd neergezet naast me tv. alle kabels erin.

Vervolgens geen internet meer, niets, monteur bellen met een technische dienst..... leverde niets op.
na 3 uur bezig te zijn geweest was het verhaal dat er een kabel kruising zou plaats moeten vinden in de centrale.... die zou binnen 24 uur plaats vinden.
Helaas heeft deze op moment van schrijven nog steeds niet plaats gevonden... ik heb thuis nu ook geen internet meer... en het nummer van versatel zie ik iedere nacht in mijn dromen voorbij komen... heb ze inmiddels een keer of 6 aan de lijn gehad, maar nog geen oplossing.
iedere keer een ander verhaal.....
zijn er mensen die wel normaal zijn aangesloten???
vind het erg slecht tot nu toe allemaal :r

Tha

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.