Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40
Anoniem: 131548 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:28:
[...]

Wat zou ik kunnen verwachten dan ? Zit op 1300 meter van de centrale ....
Geen idee, vooral niet omdat naar nu blijkt die afstandsmeting niet altijd correct is.
*Overigens, de prijs gaat sowieso omhoog na het eerste jaar (mits langer contract) vinden jullie het niet vreemd dat er nergens gezegd wordt/kan worden hoeveel ?
Je kunt inmiddels voor een 2 of 3 jarig contract voor deze prijs kiezen. Ik zie het over een jaar wel.
*Extra diensten, onder het kopje toekomst, zoals televisie en telefoon zullen natuurlijk een meerprijs met zich meebrengen ....
Ik verwacht het wel ;)
*Televisie kijken verloopt ook via die 'decoder', dus je kabelaar opzeggen ... en dan hetzelfde opnemen als je kijkt ? of krijg je een dual-tuner decoder ?
Voorlopig alleen nederland 1/2/3 en dat voetbal, via een retro look decoder (atari 2600 komt goed in buurt wat iemand al riep). En dus het nadeel dat er een dedicated kabel van het modem naar de decoder moet....

Ook een belangrijk punt, bij het aanzetten van de decoder verlies je 5mbit van je adsl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 20:16
MAus33 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Geen idee, vooral niet omdat naar nu blijkt die afstandsmeting niet altijd correct is.

[...]

Je kunt inmiddels voor een 2 of 3 jarig contract voor deze prijs kiezen. Ik zie het over een jaar wel.

[...]

Ik verwacht het wel ;)

[...]

Voorlopig alleen nederland 1/2/3 en dat voetbal, via een retro look decoder (atari 2600 komt goed in buurt wat iemand al riep). En dus het nadeel dat er een dedicated kabel van het modem naar de decoder moet....

Ook een belangrijk punt, bij het aanzetten van de decoder verlies je 5mbit van je adsl...
Nee de postcode check wijkt wel eens iets af, als je het betrouwbaarder wil doen moet je zelf even met je liniaaltje via het stratenboek kijken. Ook dat is nu 100% maar een redelijke inschatting moet je wel kunnen maken.

Hoe zit het met de TV kwaliteit?
Als er echt (standaard) 5 Mbps van de ADSL snelheid afgaat is dat wel behoorlijk.
Daarmee moet een goede kwaliteit gehaald kunnen worden.
Als je echter geen TV kijkt zou de snelheid volledig terug moeten gaan naar het internet deel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
HoppyF schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:38:
[...]
Hoe zit het met de TV kwaliteit?
Als er echt (standaard) 5 Mbps van de ADSL snelheid afgaat is dat wel behoorlijk.
Daarmee moet een goede kwaliteit gehaald kunnen worden.
Als je echter geen TV kijkt zou de snelheid volledig terug moeten gaan naar het internet deel lijkt me.
Bij mij gaf de decoder een javascript error. Ik moet hem nog een keer opnieuw alle software laten ophalen, maar de decoder is eigenlijk bijzaak voor mij, zeker nu blijkt dat er een eigen utp kabel voor moet liggen...

Als de decoder uitgaat komt na 10~20 seconden de volle snelheid weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 21455 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:05:
Zojuist (27 juni) Versatel aangesloten hier in Gouda. Geen problemen bij aansluiten. Het enige nadeel is dat de multimedia decoder via UTP op het modem zit aangesloten. Dat betekent weer kabel wegwerken. De snelheid via speedtest is: download 1600-1800kb :*) upload: 85kb. Ping rond de 20 ms. Afstand tot centrale is 735 mtr.
Gouda?
Ik wacht nog steeds tot de molen bij Versatel gaat draaien, ik was er vroeg genoeg bij dacht ik |:(
Is dat richting centrum, ik zit in Goverwelle, centrale Gd-c (centrum).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 13:59
MAus33 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:02:
[...]

Bij mij gaf de decoder een javascript error. Ik moet hem nog een keer opnieuw alle software laten ophalen, maar de decoder is eigenlijk bijzaak voor mij, zeker nu blijkt dat er een eigen utp kabel voor moet liggen...
Dat stond ook duidelijk bij Versatel dat er utp naar je decoder aangelegd zou worden.
Tjaaa weer een afstandbediening erbij. Hoop dat me homecinema nog een ingang vrij heeft. Wordt wel vol op deze manier. DVD-recorder, digitale tuner van Samsung en Versatel tuner.
Totaal 5 afstandbedieningen.
Tijd voor een multifunctionele. Wie heeft een goed advies voor mij :)
Als de decoder uitgaat komt na 10~20 seconden de volle snelheid weer terug
Das mooi, maar ook met decoder aan lijkt het me nog ruimschoots voldoende om te surfen en te downen van payserver. Weinig payservers waar je de volle 20Mb vol mee kunt trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21455

Speedy-Andre schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:15:
[...]

Gouda?
Ik wacht nog steeds tot de molen bij Versatel gaat draaien, ik was er vroeg genoeg bij dacht ik |:(
Is dat richting centrum, ik zit in Goverwelle, centrale Gd-c (centrum).
Wijk Bloemendaal. Volgens de monteur was ik nummer 3 in heel Gouda, maar de 1st in Gouda waar het ook werkte. Helaas heb ik nu problemen. Het INET lampje op het modem gaat om de zoveel tijd oranje knipperen.. Volgens de handleiding wordt de software dan ververst. Tijdens dit proces dat ongeveer 1 minuut duurt is er geen internet verkeer mogelijk. Iemand anders ook met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
[b]Migow schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:27:
Dat stond ook duidelijk bij Versatel dat er utp naar je decoder aangelegd zou worden.
Er stond nergens dat het een eigen utp verbinding was ;)

ik had naast mijn tv al wel een switch liggen maar dan kan hij dus mooi niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

MAus33 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:54:
[...]

Er stond nergens dat het een eigen utp verbinding was ;)

ik had naast mijn tv al wel een switch liggen maar dan kan hij dus mooi niet op...
Kun je niet de speciale UTP uitgang van het modem op een normale LAN poort van een switch (die je waarschijnlijk toch in de buurt van het modem hebt liggen) aansluiten ? De STB kan dan op elke andere LAN poort aangesloten worden. Zolang ze standaard protocollen (TCP/UDP over Ethernet) gebruiken zou dat moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
bitwarrior schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:09:
[...]

Kun je niet de speciale UTP uitgang van het modem op een normale LAN poort van een switch (die je waarschijnlijk toch in de buurt van het modem hebt liggen) aansluiten ? De STB kan dan op elke andere LAN poort aangesloten worden. Zolang ze standaard protocollen (TCP/UDP over Ethernet) gebruiken zou dat moeten werken.
Dan blijft het probleem en moet ik vanuit de meterkast (router) 2 kabels trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Wie doet er mee in mijn topic over het hacken van het samsung modem ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1048519

Inmiddels zijn alle opties beschikbaar via de webinterface

[ Voor 27% gewijzigd door Maurice v/d Zwaan op 27-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Hoe simpel kan het zijn....

Log niet in met user/user maar met

V3rs4t3l1-0/V3rs4t3l1-0

en voila alle opties zijn beschikbaar.

Voor de liefhebbers mijn stats m.b.t. signaalkwaliteit

SNR Margin (dB): 5.6 6.3
Attenuation (dB): 37.0 15.4
Output Power (dBm): 23.3 0.0
Attainable Rate (Kbps): 17100 12960
Rate (Kbps): 16800 959

[ Voor 46% gewijzigd door Maurice v/d Zwaan op 27-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

Migow schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:27:

Tijd voor een multifunctionele. Wie heeft een goed advies voor mij :)
Kijk eens naar de nieuwe Logitech Harmony 885... deze is als het goed is volgende week leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

MAus33 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:58:

Tv via een dergelijke decoder vind ik dus prut, los van die kabel, de reden dat ik nog geen kpn televisie of hoe heet die andere aanbieder ook alweer .... ze zijn de helft goedkoper dan mn cai aansluiting via upc, maar dat gezeur met al die tuners, ik heb 3 tv's, 2 video's en een dvd-rec., mij benieuwen hoe dat er in de toekomst bij hun uitgaat zien.

Anyway, het internetdeel lijkt me het belangrijkst, hoop dat ze evt. prijswijzigingen op tijd doorgeven ivm met stilzwijgende verlenging na 12 maanden e.d.

Bedankt voor je antwoorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik zie hier wel allemaal snelheden staan, maar zijn deze gemeten via Speedtest.nl? Dit is met een 20 Mbit down en 1 Mbit up wel erg onbetrouwbaar. Zou iemand eens een speedtest kunnen uitvoeren vanaf ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin? Ben wel eens benieuwd wat je van daar afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Zou de topbox ook via mijn wreless bridge kunnen werken ipv een kabel?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Even een vraagje omtrent het modem, aangezien ik dit nergens kan vinden.
Zit er een firewall in het modem ingebouwd, of moet je dit zelf gaan opzetten?
Ikzelf ben namelijk een groot voorstander van hardwarematige firewalls, en heb geen zin om software op iedere pc te gaan neerzetten voor de firewall, of de Microsoft Firewall te gaan gebruiken. Als het er niet bij zit, dan ben ik bang dat ik op zoek moet gaan naar een routertje welke ertussen komt. Iemand hier goede ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139998

De snelheden van Versatel van het ADSL2+ abbonement vallen me toch wel tegen als ik de reacties hier lees. Waarschijnlijk staat het profiel in de DSLAM van Versatel hard ingesteld op 20 Mbit downstream.

Via een ADSL2+ aansluiting van een andere provider traint mijn modem in op 22640/1200 Kbit in.

Ik was van plan Versatel erbij te nemen en mijn ADSL2+ verbinding op te zeggen maar ik wacht het toch nog eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kennen jullie dit ding?
http://www2.zonnet.nl/10mb.bin

10mb bestand met niks welke op een versatel server staat, kun je je max snelheid eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Laatst online: 14-05 11:19
hjs schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:11:
Kennen jullie dit ding?
http://www2.zonnet.nl/10mb.bin

10mb bestand met niks welke op een versatel server staat, kun je je max snelheid eens bekijken.
Kijk eens naar Anoniem: 59483 in "Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!" ;)

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die zag ik wel, maar dat is van een xs4all server ;) (kan toch verschil maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

MAus33 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Dan blijft het probleem en moet ik vanuit de meterkast (router) 2 kabels trekken ;)
Nee, als de speciale UTP uitgang van het modem op een LAN poort wordt aangesloten is deze vanuit het gehele LAN bereikbaar.

Bij de STB heb je een switch nodig om zowel PC als STB te kunnen aansluiten. Je zou dan dus met een UTP kabel naar de kamer waar de TV staat kunnen volstaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 19:44
Anoniem: 139998 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:01:
De snelheden van Versatel van het ADSL2+ abbonement vallen me toch wel tegen als ik de reacties hier lees. Waarschijnlijk staat het profiel in de DSLAM van Versatel hard ingesteld op 20 Mbit downstream.

Via een ADSL2+ aansluiting van een andere provider traint mijn modem in op 22640/1200 Kbit in.

Ik was van plan Versatel erbij te nemen en mijn ADSL2+ verbinding op te zeggen maar ik wacht het toch nog eventjes...
De reacties zijn juist positief op een na die zijn modem niet goed aangesloten krijgt. En als je naar de prijs/kwaliteit kijkt, steekt versatel met kop en schouders er ver bovenuit!! De eerst opvolgende die goedkoper is dan de € 39,95,- p/maand is Speedlinq ADSL All-in 5120 met €25,- p/maand. Deze staat op pas op de 27ste(!) plaats qua snelheid, terwijl Versatel uiteraard op nummer één staat.

EDIT:
Chello Extreme is dubbel zo duur, dan versatel en nog langzamer ook...lol? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tynos op 28-06-2005 12:11 ]

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:58
Nou dit is dus weer lekker :|

Als ik dus live voetbal wil zien zal ik een schotel moeten aanschaffen omdat Versatel (nog) geen 20Mb ADSL kan aanbieden.............

http://www.dvhn.nl/Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
De snelheid lijkt wel gecapped op 14mbit bij mij.

Als ik een bestand van 100MB download ( http://81.171.88.20/100mb.bin ) dan zie ik met DU Meter een erg mooi recht lijntje. Mijn download zit gemiddeld op 1.7MB/s

Het kan natuurlijk ook zijn dat Eweka het gecapped heeft.

Wat halen andere 20mbit Versatellers met dit bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146466

Hoe zit het met Versatel...

Planet is van Kpn

Van ''wie'' is versatel. (dus op welk netwerk is het gekoppeld)

of is dat ook allemaal van die mol???

En hoe zit het met de telefoon lijn kan je versatel gebruiken op een kpn tel lijn(lijkt me niet maar hoe zit het precies.. iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 146466 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:00:
Hoe zit het met Versatel...

Planet is van Kpn

Van ''wie'' is versatel. (dus op welk netwerk is het gekoppeld)

of is dat ook allemaal van die mol???

En hoe zit het met de telefoon lijn kan je versatel gebruiken op een kpn tel lijn(lijkt me niet maar hoe zit het precies.. iemand????
versatel is losstaand en heeft zijn eigen netwerk ( dus net zoals BBned/BaByxl aka Tiscali Wholesale )
meneer de mol is geen directeur van versatel maar dacht alleen groot aandeel houder, en nee versatel kan je niet als pre carrier over je KPN lijn laten lopen als je daar al een abbo hebt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Versatel heeft toch ook een CPS met wat vroeger zontel hete? (ik betaal iig alleen maar aan de kpn mijn belbas en wat 0900 nummers, de rest krijg ik op een rekening van Versatel)
of bedoel je hier weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Dus als ik het goed begrijp heb je voor versatel(inc de ADSL abo's) gewoon een kpn lijn nodig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

-d-

Kan iemand met Versatel 20mb wat foto's maken van de decoder ?
Is de SPDIF uitgang Optisch of Coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xained schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:45:
De snelheid lijkt wel gecapped op 14mbit bij mij.
je max snelheid in de praktijk is je trained linespeed min 13-15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, volgens mij heb je nog wel een kpn lijn nodig (huurlijn van 9 euro p/m kan geloof ik ook)
voor ADSL is een belbudget dacht ik goed genoeg, heb je ook telefonie via Versatel dan moet je basis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reacties zijn juist positief op een na die zijn modem niet goed aangesloten krijgt. En als je naar de prijs/kwaliteit kijkt, steekt versatel met kop en schouders er ver bovenuit!! De eerst opvolgende die goedkoper is dan de € 39,95,- p/maand is Speedlinq ADSL All-in 5120 met €25,- p/maand. Deze staat op pas op de 27ste(!) plaats qua snelheid, terwijl Versatel uiteraard op nummer één staat.

EDIT:
Chello Extreme is dubbel zo duur, dan versatel en nog langzamer ook...lol? ;)
Waar staat die ranking ? Ben ff benieuwd waar chello classic staat .... en ik overweg dit of die speedlinq (aangezien ik geen voetbalfan ben en 25 euro een mooi bedrag vind) 27e plek klinkt weer niet super ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
JeFFJuH
je max snelheid in de praktijk is je trained linespeed min 13-15%
Is dat de Attainable Rate? Want die staat bij download bij mij op 16920 en de upload op 0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21455

Helaas nu toch wel grote problemen met mijn gisteren geinstalleerde 20mb verbinding:

1. Rood/oranje INET lampje op modem brandt zeer regelmatig (ong. 1 min. geen internet mogelijk)
2. Geen internet verkeer mogelijk gedurende een korte tijd. Soms iets langer waarna ik het modem uit en aanzet waarna we weer verder kunnen.
3. Zeer hoge ping volgens mijn zoon bij het online spelen van AmericasArmy

Ik heb dit alles gemeld aan klantenservice. Een ticket is aangemaakt. Het INET lampje probleem (volgens handleiding wordt er dan software gedownload) was reeds bekend en werd er naar een oplossing gezocht. Heeft iemand dezelfde problemen en eventuele oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:49:
[...]

De pcdb van bbned geeft een lijnlengte gebaseerd op een postcode-naar-postcode afstandstabel. Die is maar beperkt betrouwbaar inderdaad.
waar doe je die lijntest precies dan? want zit er ook aan te denken om over te stappen naar versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xained schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:55:
JeFFJuH
[...]
Is dat de Attainable Rate? Want die staat bij download bij mij op 16920 en de upload op 0 8)7
Kan best ja, want 16920 - 15% = ~14382 Kbit = 14,04 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 12-05 22:42
ik word pas op 29 augustus aangesloten!!! wat the fuck is dit allemaal. ik zit al vanaf juni zonder internet dankzij versatel. misschien moet ik het maar gaan cancellen. ik mag niet eens een ander versatel abbo nemen tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
wel redelijk vlot: 150 mb per minuut :9 .
zo heb je een dvdtje in een half uur. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
cgok schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:59:
ik word pas op 29 augustus aangesloten!!! wat the fuck is dit allemaal. ik zit al vanaf juni zonder internet dankzij versatel. misschien moet ik het maar gaan cancellen. ik mag niet eens een ander versatel abbo nemen tot die tijd.
Nou dan is het voetballen al begonnen!
Nu interesseerd mij dat voetballen niet maar je zal het er maar speciaal voor aangeschaft hebben ...
Was 29 augustus ook de dag die bij de aanvraag afgesproken was?

Dit is ook precies mijn probleem, ik zou misschien wel Versatel willen hebben vanwege de hoge snelheid maar de klantenservice, afspraken die vaag zijn e.d. staan me tot nu toe tegen.
Misschien dat later blijkt dat het merendeel toch goed gaat maar dat moeten we maar afwachten. Hopelijk zijn er tweakers die hun bevindingen (positief of negatief) hier willen melden want daar kunnen we allemaal ons voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
HoppyF schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:47:
[...]

Nou dan is het voetballen al begonnen!
Nu interesseerd mij dat voetballen niet maar je zal het er maar speciaal voor aangeschaft hebben ...
Was 29 augustus ook de dag die bij de aanvraag afgesproken was?

Dit is ook precies mijn probleem, ik zou misschien wel Versatel willen hebben vanwege de hoge snelheid maar de klantenservice, afspraken die vaag zijn e.d. staan me tot nu toe tegen.
.
de toezegging was eind juni.ik heb me ingeschreven toen het net bekend was dat je adsl2 kon krijgen. op de orderstatus stond al vanaf het begin dat mijn centrale al klaar was op 4 mei. dit is echt balen. 3 maanden geen internet en geen andere mogelijkheid. ze willen je niet eens helpen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
cgok schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:02:
[...]

de toezegging was eind juni.ik heb me ingeschreven toen het net bekend was dat je adsl2 kon krijgen. op de orderstatus stond al vanaf het begin dat mijn centrale al klaar was op 4 mei. dit is echt balen. 3 maanden geen internet en geen andere mogelijkheid. ze willen je niet eens helpen. :(
Niet helpen? niet erg klantvriendelijk dus....
Wat is het "excuus" van Versatel dat je zo lang moet wachten?
En welke centrale?

Misschien zijn er meer mensen die een aanvraag hebben gedaan en nog niets hebben of andersom
die juist wel aangesloten zijn. 't is misschien vreemd maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie bij 'orderstatus' opeens 22 juli staan, i.p.v. de afgesproken 9 juli :X
Echt raar, er is al een aantal aansluitingen in Gouda voltooid en wel op dezelfde centrale als waar ik op zit :/
Nou ja, dan komt de hogere rekening ook wat later ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:35:
Ik zie bij 'orderstatus' opeens 22 juli staan, i.p.v. de afgesproken 9 juli :X
Echt raar, er is al een aantal aansluitingen in Gouda voltooid en wel op dezelfde centrale als waar ik op zit :/
Nou ja, dan komt de hogere rekening ook wat later ;)
Nou ja, bij mij is bij het aanvragen 30 april beloofd, dat is verzet naar 15 juli en is ondertussen alweer verschoven naar 15 augustus. Ik heb op zich geen haast maar dit is geen manier van werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Da.Rock op 28-06-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145362

Da.Rock schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Nou ja, bij mij is bij het aanvragen 30 april beloofd, dat is verzet naar 15 juli en is ondertussen alweer verschoven naar 15 augustus. Ik heb op zich geen haast maar dit is geen manier van werken.
Same here!! Keek net naar de ordestatus toen ik dit las en voila, ook 15 augustus ipv 15 juli!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Anoniem: 131548 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Waar staat die ranking ? Ben ff benieuwd waar chello classic staat .... en ik overweg dit of die speedlinq (aangezien ik geen voetbalfan ben en 25 euro een mooi bedrag vind) 27e plek klinkt weer niet super ....
op www.speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 08:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Da.Rock schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Bij mij is hij van 29 juli (afgesproken, zou hoppen), naar 29 augustus versprongen. Mijn andere abo loopt begin augustus af, dus ik ben benieuwd hoe ik die paar weken van internet voorzien ga worden. Net ook even een mail verstuurd naar versatel hierover. De postcodecheck geeft nog steeds 29 juli aan...

Even afwachten dus, of misschien maar 2 maanden zo'n try before you buy van @ Home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

Bij mij stond de datum eerst op 4 juli toen is hij verzet naar 15 augustus en nu naar 29 augustus.
Dus ik ga even naar versatel bellen en zeggen dat dit niet zo langer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 27-05 19:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat Versatel leek me toch intressant te worden, dus dacht ik ff een postcode check te doen:
De opgegeven postcode / huisnummer combinatie xxxxxx xx is onbekend
Dus ik woon nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
dit word nog wat

ze kunnen de snelheden niet halen

voetbal komt niet op tijd

hoge pings in games

slechte leverbaarheid

uitstel van installatie

Modems die uitvallen

Iemand nog goeie punten

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

En nog een slechte punt ze kunnen ze eigen niet aan hun afspraken houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 27-05 19:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mooi, @Home blijft dus de betere oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
HoppyF schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:30:
[...]

Niet helpen? niet erg klantvriendelijk dus....
Wat is het "excuus" van Versatel dat je zo lang moet wachten?
En welke centrale?
ik had ze gebeld. ze konden niks voor mij doen, ook niet een voorlopige andere abbo. ik kreeg wel het inbelnummer als ik wou gaan internetten.
mijn centrale ligt in almere-stad west
zijn er ook andere mensen in almere, waarvan hun opleverdatum ook veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

ZandBak schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:06:
dit word nog wat

hoge pings in games

slechte leverbaarheid

uitstel van installatie

Modems die uitvallen

Iemand nog goeie punten
Trek je nou niet heel snel je conclusies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:01
ZandBak schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:06:
dit word nog wat

hoge pings in games

slechte leverbaarheid

uitstel van installatie

Modems die uitvallen

Iemand nog goeie punten
Hoge pings in games?
Ik had altijd bij versatel tussen de 20 en 40 ms; best te doen :). Moet niet hoger worden alleen, dan wordt het kritiek.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:21

Nitai

Live the life you love.

Ach, een hoge ping in America's Army is niets nieuws geloof ik ;)

Ik hoop dat het bij mij allemaal goed komt. In de 4 jaar dat ik bij Versatel zit, heb ik nog nooit problemen gehad. (Welgeteld 1x dag geen internet door een storing). Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel. Overigens was leverbaarheid in den beginne van ADSL ook een issue. Dus ja, jammer als het niet beschikbaar is, maar dan heb je nog andere ISP's die misschien wel kunnen leveren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65517

Bij mij is de opleverdatum ook opeens veranderd van 1 augustus naar 29 augustus
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Anoniem: 65517 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:27:
waar zie je dat staan ??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij mij (centrum van Leiden) wordt de verwachte opleverdatum van Versatel 20Mb ADSL alleen maar vervroegd.... Ik stond eerst rond 25 juli ingepland, maar daar gaat de laatste 10 dagen bijna iedere keer één of twee dagen van af, met als gevolg dat het nu op 11 juli 2005 staat.. Mijn hoor je in ieder geval (nog) niet klagen. :)

Ik heb overigens nog geen brief van de kpn gehad, waarin ze me vertellen dat mijn centrale wordt/is omgezet. Heeft iedereen, waarbij Versatel belde voor een afspraak, die wel van tevoren ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
waar zie je dat staan ??
www.versatel.nl -> privé -> orderstatus

Inloggen met de loginnaam die je van versatel hebt ontvangen en het wachtwoord 'versatel'.

<offtopic> Dat standaard wachtwoord is trouwens wel erg 'standaard'. Als je van iemand weet dat ie een Versatel-abo heeft aangevraagd, kan je (als je ook over z'n voorletters beschikt) direct z'n mail beheren, wachtwoorden wijzigen, rekeningen inzien, orderstatus bekijken enz.</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

cgok schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:25:
[...]

ik had ze gebeld. ze konden niks voor mij doen, ook niet een voorlopige andere abbo. ik kreeg wel het inbelnummer als ik wou gaan internetten.
mijn centrale ligt in almere-stad west
zijn er ook andere mensen in almere, waarvan hun opleverdatum ook veranderd is?
Is Chello try & buy dan niets voor je?
Om deze rottige periode te overbruggen... :)

Ben benieuwd wanneer Versatel bij mij langskomt in Woerden. Mijn Demon verbinding gaat er per 1 augustus uit. Ik hoop niet dat ik lang zonder internet kom te zitten... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
scorpion303 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:39:
[...]

www.versatel.nl -> privé -> orderstatus

Inloggen met de loginnaam die je van versatel hebt ontvangen en het wachtwoord 'versatel'.

<offtopic> Dat standaard wachtwoord is trouwens wel erg 'standaard'. Als je van iemand weet dat ie een Versatel-abo heeft aangevraagd, kan je (als je ook over z'n voorletters beschikt) direct z'n mail beheren, wachtwoorden wijzigen, rekeningen inzien, orderstatus bekijken enz.</offtopic>
Oke thnx bij mij staat tie op 11 Juli!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 16:13
Ik heb me zojuist aangemeld. Tuurlijk zullen er waarschijnlijk wat problemen kunnen optreden, is dat niet altijd met iets nieuws? Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat werken. Versatel kan het gewoon niet maken om op 12 augustus geen voetbal te hebben. En als het voetbal werkt, dan werkt je verbinding ook automatisch :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 26-05 21:36
heeft iemand hier al naar gekeken word er neit zo blij van

http://gathering.tweakers...ssages/1035855///versatel

[ Voor 42% gewijzigd door dangerpaki op 29-06-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 16:13
Ja en als je hem zelf goed hebt doorgelezen, heb je ook kunnen zien dat het een misverstand is geweest, en dus niet zo is. Topic is niet voor niks gesloten

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 12:40
Inderdaad, paniekzaaier! :(

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Even een vraagje aan degene die het al 'draaiend' hebben... Hoe zit het met dat idiote dynamische ip-adres? Wisselt dat adres om de zoveel tijd, alleen bij een router reboot of blijft het gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Dat zijn echt zielige mensen, die alleen maar wat roepen.

Aan de reacties van dit topic te zien is dit totaal niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 65517 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:27:
Bij mij ook (van 15 juli naar 29 augustus) - ben nu aan 't wachten op een medewerker aan de tel. Gisteren hebben ze nl nog aan me doorgegeven (telefonisch) dat ik tussen 1-7 en 15-7 de lijn opgeleverd kreeg.

edit : Ik woon in Den Haag....

[ Voor 5% gewijzigd door -d- op 29-06-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Grrr wijkcentrale blijkt nu pas per 1 augustus gereed te zijn (postcode 2514G*), terwijl ik gisteren te horen kreeg 1 juli (en oplevering tussen 1 en 15 juli) ....

Heeft iemand al 20mbit in Den Haag ? Zoja, op welke centrale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:47:
[...]

antwoord op www.speedtest.nl ....

Top thanx, in mijn postcodegebied staat versatel idd op 1 en speedlinq op 3, niet op 27 dus .... maar daar lees je ook weer veel ellende over (speedling dus) .... volgens mij is een overstap altijd irritant en/of rommelig .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
-d-
Heeft iemand al 20mbit in Den Haag
Ja, ik
Zoja, op welke centrale ?
Den Haag-Bezuidenhout

Downloadsnelheid = +/- 1.8MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55
als ik het goed begrijp komt een latere opleverdatum vooral omdat kpn de wijkcentrale nog niet aangepast heeft voor adsl2, dat is niet iets waar Versatel wat aan doen kan, en ligt vooral aan kpn. (die niet altijd te betrouwbaar is als ze dingen meoten doen voor anderen ;)).

Het dynamische ip adres gaat hetzelfde als bij @home, het kan veranderen maar zou niet vaak voor moeten komen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
Hhmz, hier (brunssum, z-limburg) hebben ze de datum ook eventjes aangepast van 16 juli naar 29 augustus ;( Gelukkig heb ik geen probleem dat ik nu zonder internet kom te zitten, aangezien ik nu ook al via het versatel-netwerk internet. Maar toch vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Devian schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:12:
als ik het goed begrijp komt een latere opleverdatum vooral omdat kpn de wijkcentrale nog niet aangepast heeft voor adsl2, dat is niet iets waar Versatel wat aan doen kan, en ligt vooral aan kpn. (die niet altijd te betrouwbaar is als ze dingen meoten doen voor anderen ;)).
KPN de wijkcentrale aanpassen voor ADSL2 (en je bedoelt ADSL2+, ADSL2 is iets fundamenteel anders)? KPN moet koperdraadjes aanleveren aan Versatel, en KPN moet ruimte aanbieden aan Versatel om DSLAM's, splitters, fiberapparatuur, en mogelijk wat telefoniespul, airco en power dingen te plaatsen. Da's alles wat KPN moet doen. Dat doet KPN al 5 jaar, en daar zijn ze intussen redelijk goed in geworden.

Daarnaast staat er als het goed is al apparatuur van Versatel in al de locaties waar ze ADSL2+ willen aanbieden. Het enige wat Versatel in dat geval moet doen is die apparatuur vervangen of upgraden, en zorgen dat de (automatische) opleverstraat gereed is om orders richting dat stukje van het netwerk te sturen.

Nee, als er een vertraging op komt zetten, dan komt die echt van Versatel zelf. Dat betekent gewoon dat hun planning niet in orde was (ook al kan dat van alles te maken hebben met allerlei leveranciers, waaronder KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

sewer schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:24:
Hhmz, hier (brunssum, z-limburg) hebben ze de datum ook eventjes aangepast van 16 juli naar 29 augustus ;( Gelukkig heb ik geen probleem dat ik nu zonder internet kom te zitten, aangezien ik nu ook al via het versatel-netwerk internet. Maar toch vervelend...
Tsja, een planning is ook maar een planning. Ik vind het persoonlijk niet zo slim om voor een internetverbinding die nog niet leverbaar is, en geplanned staat voor levering op een dikke onder-voorbehoud-datum, je bestaande verbinding op te zeggen (als je er veel waarde aan hecht, tenminste). Jij hebt dat dan niet gedaan, maar mensen die dat wel gedaan hebben, hebben niet geleerd van het verleden.

Overigens: ik heb eigenlijk nog nergens duidelijke latency cijfers gehoord. Kan iemand eens iets zeggen hierover? Het leukste zou het zijn als er bijvoorbeeld een mtr naar een host vrij dicht op de AMS-IX gedaan zou kunnen worden; kryz.org bijvoorbeeld.

Voor mensen die het niet kennen, hier de url voor WinMTR.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 29-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Alstu

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 101 | 101 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 82.173.176.1 - 0 | 100 | 100 | 15 | 16 | 32 | 16 |
| unlabelled-129-44-16-217.versatel.net - 0 | 100 | 100 | 16 | 16 | 47 | 16 |
| unlabelled-1-47-16-217.versatel.net - 0 | 100 | 100 | 15 | 19 | 47 | 31 |
| unlabelled-70-47-16-217.versatel.net - 0 | 100 | 100 | 16 | 21 | 47 | 16 |
| unlabelled-66-47-16-217.versatel.net - 0 | 100 | 100 | 15 | 20 | 32 | 31 |
| nikhef.openpeering.nl - 0 | 100 | 100 | 16 | 22 | 32 | 16 |
| openpeering.ge000.m40.transip.net - 0 | 100 | 100 | 16 | 25 | 94 | 31 |
| www.kryz.org - 0 | 100 | 100 | 16 | 23 | 32 | 16 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120064

Weet iemand hier of je de verbinding van het modem naar de decoder ook draadloos (bridge wellicht) zal kunnen realiseren. Ik lees net dat die verbinding via UTP loopt en dat betekent dat ik me halve huis kan slopen om die kabel netjes bij mijn plasma en decoder kan krijgen.
Alle plinten open etc etc dat was mij net echt bekend vooraf. Ik dacht uitgang modem is coax naar TV en dan had ik de bestaande coax kunnen gebruiken ! Hier ben ik niet zo gelukkig mee....

Dit lijkt me wel wat....75 euri ! Dan zal je zien dat ik er 2 van nodig heb omdat die uitgaande poort vanuit het modem naar de decoder niet wireless te schakelen is :-(

http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=392

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120064 op 29-06-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148129

Ik was gisteren aan de beurt voor installatie (A'dam). Helaas wist de monteur geen werkend systeem op te leveren. Er schijnt een draadkruising in de centrale te zijn. :(
Volgens de monteur wordt het binnen drie werkdagen opgelost. Afwachten dus.

Ik heb nog wel een vraagje aan mensen met een werkend systeem. Bij mij heeft de monteur het achtergelaten met de decoder in Lan poort 4. Nou lees ik in de handleiding van het modem dat Lan poorten 1 & 2 gereserveerd zijn voor de decoder en 3 & 4 voor je PC. In welke poort hebben jullie de decoder zitten?

Thanks,

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
mdj_
Ik heb nog wel een vraagje aan mensen met een werkend systeem. Bij mij heeft de monteur het achtergelaten met de decoder in Lan poort 4. Nou lees ik in de handleiding van het modem dat Lan poorten 1 & 2 gereserveerd zijn voor de decoder en 3 & 4 voor je PC. In welke poort hebben jullie de decoder zitten?
Hij moet in ieder geval niet in poort 4. De decoder is bij mij aangesloten op poort 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Net aangevraagd voor in me nieuwe huisje (Deventer). Wordt als het goed is 15 juli opgeleverd......
Zal mijn ervaringen hier posten. Het aanvragen ging iig. goed. :P

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Anoniem: 76345 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:34:
[...]

KPN de wijkcentrale aanpassen voor ADSL2 (en je bedoelt ADSL2+, ADSL2 is iets fundamenteel anders)? KPN moet koperdraadjes aanleveren aan Versatel, en KPN moet ruimte aanbieden aan Versatel om DSLAM's, splitters, fiberapparatuur, en mogelijk wat telefoniespul, airco en power dingen te plaatsen. Da's alles wat KPN moet doen. Dat doet KPN al 5 jaar, en daar zijn ze intussen redelijk goed in geworden.

Daarnaast staat er als het goed is al apparatuur van Versatel in al de locaties waar ze ADSL2+ willen aanbieden. Het enige wat Versatel in dat geval moet doen is die apparatuur vervangen of upgraden, en zorgen dat de (automatische) opleverstraat gereed is om orders richting dat stukje van het netwerk te sturen.

Nee, als er een vertraging op komt zetten, dan komt die echt van Versatel zelf. Dat betekent gewoon dat hun planning niet in orde was (ook al kan dat van alles te maken hebben met allerlei leveranciers, waaronder KPN).
Hoor ik toch van mijn 'insider' heel wat anders. KPN moet namelijk helemaal niets. Als ze willen doen ze wat versatel vraagt. Als het even niet lukt, of ze hebben er geen tijd voor, wat dan ook, dan zullen ze het even overslaan. Het zal wel meevallen over het geheel gesproken, maar het zou me niets verbazen als mensen toch vertragingen krijgen door KPN danwel miscommunicatie tussen de twee kolossen.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
<knip>
Ik heb overigens nog geen brief van de kpn gehad, waarin ze me vertellen dat mijn centrale wordt/is omgezet. Heeft iedereen, waarbij Versatel opbelde voor een afspraak, die wel van tevoren ontvangen?
Iemand die mij antwoord kan geven op bovenstaande vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148145

Nee ik heb ook nog niets ontvangen van kpn. Ga per 1aug van planet naar versatel. Wel al brief gehad van planet hoop dat het allemaal op tijd komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Dat heb ik dus ook, wel een mailtje ontvangen van planet, dat ze de boel in verwerking nemen. Nog geen post gehad, en ga volgende week op vakantie.... Moet ik me al zorgen maken? Ik bedoel, knap lullig als ik volgend jaar aan 2 abbo's vastzit 8)7

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik even bellen als ik jou was, heb ook 4 keer voor een brief moeten bellen
TafkaP schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:13:
Dat heb ik dus ook, wel een mailtje ontvangen van planet, dat ze de boel in verwerking nemen. Nog geen post gehad, en ga volgende week op vakantie.... Moet ik me al zorgen maken? Ik bedoel, knap lullig als ik volgend jaar aan 2 abbo's vastzit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88642

Net installatie gehad van Versatel 20Mbps ..... SUPER verbinding, download van 2,14 MB p/sec...!!! MAAR........... Monteur is nog geen 15 min weg en opeens brandt het inet-lampje rood/oranje (niet knipperend). Uitleg handleiding: internet werkt niet 8)7

GRRRRRRRRRRR

Versatel gebeld en ze gaan het escaleren, maar weten nog niet wanneer ik teruggebeld zal worden.

BAH BAH

Maar goed dat ik er nog een maand Chello bij heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88642 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:49:
Net installatie gehad van Versatel 20Mbps ..... SUPER verbinding, download van 2,14 MB p/sec...!!! MAAR........... Monteur is nog geen 15 min weg en opeens brandt het inet-lampje rood/oranje (niet knipperend). Uitleg handleiding: internet werkt niet 8)7

GRRRRRRRRRRR

Versatel gebeld en ze gaan het escaleren, maar weten nog niet wanneer ik teruggebeld zal worden.

BAH BAH

Maar goed dat ik er nog een maand Chello bij heb!!
Gaat toch een hoop fout merk ik, maak me best wel zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vorige week schijnt versatel 2x gebeld te hebben, als ik nu de postcode check doe zie ik dat het beschikbaar op mijn centrale is in Oktober (oid)
Echt niet dat ik nu al ga bestellen, kan ik mooi de kat uit de boom kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Mijn verbinding is zojuist opgeleverd, dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61770/thumb.png

Ik ben een blije tweaker :*)

Helaas moest het modem wel binnen 2,5 meter van het punt waar m'n telefoonlijn binnenkomt. Dit is bij mij onderaan de trap die ik deel met de bovenbuurman. Maar ja, hij went er maar aan :+

offtopic:
De tijd waarop ik deze post maakte geeft volledig toevallig weer hoe ik me nu voel O-)

[ Voor 13% gewijzigd door bigben04 op 30-06-2005 13:39 ]

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigben04 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:37:
Mijn verbinding is zojuist opgeleverd, dit is het resultaat:

[afbeelding]

Ik ben een blije tweaker :*)

Helaas moest het modem wel binnen 2,5 meter van het punt waar m'n telefoonlijn binnenkomt. Dit is bij mij onderaan de trap die ik deel met de bovenbuurman. Maar ja, hij went er maar aan :+

offtopic:
De tijd waarop ik deze post maakte geeft volledig toevallig weer hoe ik me nu voel O-)
Dat zit er goed uit! hoop na lezen van berichten hierboven dat de modem niet uitvalt. Wil je ons op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Anoniem: 148145 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:43:
[...]

Dat zit er goed uit! hoop na lezen van berichten hierboven dat de modem niet uitvalt. Wil je ons op de hoogte houden?
Yep, dat zal ik zeker doen. Overigens is die snelheid die je daar zag wel het toppunt hoor, bijvoorbeeld van de TU Delft nieuwsserver kom ik niet verder dan 1 megabyte/s (over meerdere threads), dus dat zal wel geknepen worden aan hun kant. Maar van die UT server download ik echt stabiel op ~2,18 MB/s . Ik ga in elk geval ook checken wat de nieuwsservers van Versatel doen, meer ervaringen zal ik zeker hier posten dus.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148129

bigben04 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:37:
Bij mij ging de installateur na wat overredingskracht van mij en een belletje naar Versatel wel akkoord met plaatsing van het modem op meer dan 2,5 meter (een meter of 6,7). Wel op eigen risico maar hij dacht zelf ook dat het geen probleem op zou leveren.

Voorlopig doet de verbinding het echter nog niet (vanwege een draadkruising in de centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148167

Anoniem: 148129 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:00:
[...]

Bij mij ging de installateur na wat overredingskracht van mij en een belletje naar Versatel wel akkoord met plaatsing van het modem op meer dan 2,5 meter (een meter of 6,7). Wel op eigen risico maar hij dacht zelf ook dat het geen probleem op zou leveren.

Voorlopig doet de verbinding het echter nog niet (vanwege een draadkruising in de centrale)
Ik heb momenteel mijn splitter, modem en basistelefoon op zolder staan. Die telefoonaansluiting gebruik ik. Die van beneden helemaal niet. Volgens mij is ie zelfs kapot.

Betekent dit nu dat dit niet meer kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
bigben04, wat is je gemiddelde downloadsnelheid op dit bestandje:
http://81.171.88.20/100mb.bin

Ik zit op de 1.7MB/s , maar mijn DUMeter laat een kaarsrecht lijtntje zien.
Lijkt net alsof ik door Versatel gecapped ben.

Overigens, als je inlogged op je modem met een admin account (login & pass: V3rs4t3l1-0 ) , wat is jouw Line Rate? (Zie je als je klikt op device info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Modem settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61783/full.png

Downloadsnelheid van die 100mb.bin is een beetje vreemd, begint op 3800 KB/s en daalt dan naar uiteindelijk iets over de 2200 KB/s.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 17:11
Heb je fireforx als browser? Die start namelijk al met downloaden terwijl je de plaatst van je bestand nog moet bepalen, daarom staat er eerst 3.8 en daarna gewoon naar je max.

20mbit is max 2.5 mb/s, dus 2.2 mb/s is zeer netjes...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148174

Hey mensen,

wij zijn van plan vandaag over te gaan stappen op versatel. Ik heb nu @home breedband, en woon in emmen.

wat ik mij afvroeg is, ik woon ongeveer (zover ik weet) ongeveer 2 kilometer van de telefooncentrale in het centrum af. Dit is toch wel even 2 kilometer (hehe). Maakt het uit hoe ver ik van de telefooncentrale af woon? ik bedoel, omdat ik 2 kilometer ervandaan woon, zal ik dan snelheids verlies gaan krijgen? Ik wil natuurlijk wel het maximale uit die 20mbit halen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
m00n schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:07:
Heb je fireforx als browser? Die start namelijk al met downloaden terwijl je de plaatst van je bestand nog moet bepalen, daarom staat er eerst 3.8 en daarna gewoon naar je max.

20mbit is max 2.5 mb/s, dus 2.2 mb/s is zeer netjes...
Ik heb inderdaad Firefox, maar hij staat ingesteld om automatisch naar een bepaalde plek te downloaden. Maar blijkbaar zit daar toch nog een vertraging in. Maar goed, die 2,2 vind ik inderdaad erg netjes.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 00:11
ah als het in Emmen gauw beschikbaar word dan zal het hier in het dorp ook wel niet zo lang meer duren :)

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.