quote:
Misschien had je het even kunnen controleren of het er ook vermeld is!
quote:
Die AMD 64-bit X2's : zijn deze core's nou parallel of in serie gezet (bedoel ik dus in parallel 2 onafhankelijke core's of in serie 2 gekoppelde core's dus 2* 64-bit = 128 bit)
Ze werken onafhankelijk van elkaar. Je kan het vergelijken met een dual CPU systyeem. Gewoon twee CPU op 1 mobo.
quote:
Het serie schakelen zo mooi zijn omdat je dan gewoon 1 op 1 zit met dual channel RAM
Dan begreep ik van de mail van [KGB]Beria dat het voor X2's dus 2* de opgegeven snelheid is (dus bv 2* 24, Ghz) waar je uiteindelijke snelheid dus ook inderdaad 4, 8 ghz (plus minus verlies natuurlijk)
Ik vraag me dus af of het voor gamers interessant is om over te stappen naar X2 CPU's (als je inderdaad dubbele sneheid heb)
je heb voor elke core effectief 1 geheugen kanaal per core.
Op momenten dat maar 1 core gegevens uit het geheugen wil hebben heeft hij de mogelijkheid om beide kanalen te gebruiken.
Beide cores lopen op 2.4 Ghz, maar waarom geeft AMD er een snelheid van 4400 aan als hij 2 maal zo snel is als een 4000

Percies omdat voor de meeste mensen het een snelheidsvoordeel van 10% zal opleveren.
Als meer software hier geschikt voor wordt gemaakt kan dit verder oplopen. maar ga daar voolopig nog maar niet vanuit. Zeker games halen niet tot nauwelijks voordeel uit de tweede core! Als je vooal spellen speelt op de computer hoef je hier niet naat te kijken en kan je het geld beter aan een videokaart uitgeven.
quote:
Ben eigelijk zelf wel van plan zo'n X2 aan te schaven , zo'n 4400 ben alleen bang dat mijn moederboord hier nogal problemen mee gaat hebben (ASUS A8V Deluxe)
Volgens ASUS ondersteund de A8V X2's maar ik durf het te betwijfelen.
Hier snap ik echt helemaal niets van

Als een fabriekant het getest en goed bevonden heeft dan gaat het echt wel werken! Zeker een merk als Asus gaan geen dingen op de site zetten zonder dat het getest is.
Bovendien heeft AMD al vaker gemeld dat het in bestaande borden gaat werken na evt een bios update!