Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dat staat gewoon in de startpost:

Channel 1Channel 2Command Rate
Single Sided-Single Sided-1T
Double Sided-Double Sided-1T
Single SidedSingle SidedSingle SidedSingle Sided1T
Single SidedDouble SidedSingle SidedDouble Sided2T
Double SidedDouble SidedDouble SidedDouble Sided2T

http://www.tweakers.net/ext/f/64753/full.png

San diego heeft dezelfde geheugencontroller als Venice.

Hacku wijzigde dit bericht 21-08-2005 13:44 (18%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Ik wil mijn 3000+ vervangen voor een X2 3800+. Weet iemand of ik mijn koeler gewoon kan overzetten? ('t is beide s939, lijkt me wel dus?)
Ja dat kan, maar toch beter om de koeler die bij de X2 zit te gebruiken :)

quote:
Hacku schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:16:
Ja dat kan, maar toch beter om de koeler die bij de X2 zit te gebruiken :)

Ok :)
Op de site waar ik 'em besteld heb staat hij vermeld als
'AMD 64 X2 3800+ S939 DUAL CORE'
zonder 'boxed' dus.

Ik zie wel wat er allemaal in 't pakketje zit, en indien nodig draai ik wel even met de oude koeler tot ik een nieuwe heb :) Bedankt voor de info
hallo

Ik had een vraagje over een nieuw systeem wat ik wil gaan samenstellen om vooral mee te gaan gamen , Ik zat een beetje te twijfelen tussen een amd 3500+ venice of een 3700+ SD .
De videokaart word een single 7800GTX en dus geen sli.
Zou de 3700+ veel winst geven ( eventueel overclock ) in vergelijking met een 3500+ of is dat alleen te merken als je sli wilt gaan draaien ?

De rest van de spullen heb ik al en is :

Geheugen : 2x512MB ocz vx Gold
Harddisc : 36.7 raptor schijfje
Voeding : 450 watt coolermaster voeding.

Alvast bedankt !

DFI LP Ultra-D - 3700+ @2860MHz - OCZ PC4000 EL Gold 2GB @ 260MHz 3-4-3-7 - X1900XT

Zoveel verschil zal je niet merken: beide draaien op 2,2GHz, alleen heeft de 3700+ 1MB cache ipv 512kb.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb een 4400x2 besteld maar die is gewoon niet leverbaar... Nu kan ik voor een 60 euro minder een 4200x2 (waarschijnlijk direct) krijgen.....
Opzich heb ik liever die 4400 mja....
Koop de 4200, dat cache verschil zal je amper merken. En je kan altijd overklokken.

idd gewoon de 3500+ pakken, die extra 512KB cache merk je echt niet voor dat extra geld

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

Ik heb een moederbord met 1600Mhz hypertransport bus. Nu blijkt uit reviews dat dat voor een single core cpu niets uitmaakt, zelfs een fx-55 heeft die bandwith niet nodig.

Maar nu vraag ik me af of met dual core het misschien wel een bottleneck is. Maakt dual core wel gebruik van de volledige 2000Mhz?

Nee :) Je hebt nooit aan 4GB/s (up en down) IO data. Geheugen moet ook niet over die bus, dus dat scheelt ook al veel.

Ik ben van plan om een nieuwe processor aan te schaffen. Ik zit zelf te denk aan een X2 3800+.
Met deze computer speel ik vooral spellen en repareer vaak (quickpar) en veel in en uitpakken. Dat vraagt veel van je processor.
Nu vraag ik mij af of die x2 3800+ wel tot zijn recht komt of dat ik beter een athlon 3500+ kan kopen.

Zelf denk ik dat het beter is om de x2 te kopen omdat die denk ik langer mee gaat dan de 3500+, of iig langer dan de single core processors.

Momenteel heb ik een amd athlon XP 2700+, en 1 gb twinmos pc3200.

Als het verstandiger is om bijvoorbeeld de 3500+ te kopen, wanneer is het dan verstandig om de x2 3800+ te kopen?

x2 3800+ // Asus 7800GT // Twinmos 2x512 // Asus A8N Sli Premium // OCZ ModStream 450watt // Viewsonic VP191S // en helaas een Z-5500 // Spec Page

quote:
Hacku schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:11:
Nee :) Je hebt nooit aan 4GB/s (up en down) IO data. Geheugen moet ook niet over die bus, dus dat scheelt ook al veel.
Up en down zijn toch onafhankelijke kanalen? Dan mag je ze niet optellen. Maar ook 2 gbyte/s per kanaal zal waarschijnlijk geen bottleneck zijn.

Ik tel ook niet op, het is 4GB/s per kanaal, samen 8GB/s dus.
Op 1600MHz is dit 6,4GB/s; 3,2GB per kanaal.

http://www.tweakers.net/ext/f/53995/full.jpg

Mr Majestic

AMD X5400 uit?

http://www.theinquirer.net/?article=25606

quote:
AMD stealth launches x54

Keep it quiet, but you can buy them

By Charlie Demerjian in San Francisco: dinsdag 23 augustus 2005, 08:11

STRANGE THOUGH IT MAY BE, AMD seems to have stealth launched the latest in single core chips. The 2.8GHz x54 models are out with nary a press release, much less a dog and pony show. If you look here, you can see they are for sale, but special order only probably because of price. Monarch is typically the first company to get AMD kit, so I would assume they will be all over in the near future. When was the last time you saw that happen? µ
Alleen onduidelijk: is dit nu een single core Opteron :?

Help!!!! wijzigde dit bericht 23-08-2005 13:22 (18%)

quote:

X5400? Nee dat staat er niet ;)
Ze zullen de Opteron 154, 254 en 854 bedoelen.

De 254 staat trouwens ook in de pricewatch:
pricewatch: AMD Opteron 254 (S940, 2,8GHz, 1MB, Boxed)

edit:
Niet onduidelijk lijkt me, in de link in dat bericht staan alleen maar Opterons.

Roeltjuh wijzigde dit bericht 23-08-2005 13:20 (12%)

Be Cool, Be Roel || Specs

'A toy robot...'

Iemand al van een 3200+ naar een 3800+/4200+/4400+ gegaan?
Zoja, merk je het veel?

Mijn 3200+ word een beetje traag, als ik veel tegelijk doe. Dat is balen

quote:
Help!!!! schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:12:
AMD X5400 uit?

http://www.theinquirer.net/?article=25606

[...]

Alleen onduidelijk: is dit nu een single core Opteron :?

Single :) Stond gepland voor Q3, dus mooi op tijd.

http://www.tweakers.net/ext/f/55322/full.jpg

Dus het maakt geen moer uit of je 1600mhz of 2000mhz hypertransport hebt.. vreemd dat er toch mensen zijn die het nodig lijken te vinden om de hypertransport bus te overclocken dan.

quote:
Dus het maakt geen moer uit of je 1600mhz of 2000mhz hypertransport hebt.

Idd :)

quote:
vreemd dat er toch mensen zijn die het nodig lijken te vinden om de hypertransport bus te overclocken dan.
Ja? Ik denk dat de meeste mensen hem gewoon verlagen wanneer ze hun cpu overklokken, omdat het aan te raden is de hypertransport bus onder de 800 (s754) of 1000MHz (s939) te houden.

quote:
Aight! schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:21:
Iemand al van een 3200+ naar een 3800+/4200+/4400+ gegaan?
Zoja, merk je het veel?

Mijn 3200+ word een beetje traag, als ik veel tegelijk doe. Dat is balen
Als je veel tegelijk doet is een X2 misschien wel interessant. Ik heb momenteel een 3000+ en krijg morgen als het goed is een X2 3800+ binnen :)
The Inquirer heeft ook weer wat opgevangen: AMD zou haar dual core Opteron x80 (2x 2,4GHz) in september uitbrengen. Geen idee of het waar is, tot zover ik weet staat die niet op de roadmap.

http://www.theinquirer.net/?article=25599

Omdat ik, zoals eerder gezegd, onlangs een s754 servertje heb aangeschaft heb ik me eens iets meer in dit platform verdiept. Wat mij opvalt (in de startpost) is dat alle s754 Athlon64's nog van de C stepping zijn. Weet iemand of:

-> de s754 Athlon64 nog een E stepping krijgt?

-> of er misschien nog wel dual core s754 procs komen?

Alvast bedankt...

quote:
de s754 Athlon64 nog een E stepping krijgt?

Nee, meer zelf, Athlon64 op socket 754 wordt niet meer gemaakt.

quote:
of er misschien nog wel dual core s754 procs komen?
Ook dat is een nee.

'A toy robot...'

quote:
Wout schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:15:
[...]

Als je veel tegelijk doet is een X2 misschien wel interessant. Ik heb momenteel een 3000+ en krijg morgen als het goed is een X2 3800+ binnen :)

Zou je a.u.b je bevindingen eens kunnen posten :)
Ook erbij zetten met welk geheugen en moederbord, zou ik zeer op prijs stellen

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws