Gathering of Tweakers

Quicksearch
'A toy robot...'

Als gamen je hoofddoel is zou ik voor een X2 4400+ gaan, die heeft ook 1 mb L2 per core en loopt op 2,2 mhz.

Daarnaast de euro's wat je spaart kan je in een betere 3dkaart stoppen, 7800GTX als je het red, anders X850XT PE.

Beetje zonde van die 3dkaart bij die CPU.
Zowizo zou ik niet als je voor een FX wilt gaan, ga gewoon lekker voor een 4000+. Die kost een stuk minder. Liefst Dual Core meer cores meer profijt is mijn motto.

Aight! wijzigde dit bericht 24-06-2005 17:03 (33%)

quote:
knny schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:58:
ik zit zelf nu met een amd 1800+ @ 2,09 GHZ

ik wil binnen 5 weken gaan upgraden als dus AMD komt met de amd fx57 en ik zit zelf te denken aan een fx55 of een amd x2 4400. Nu weet ik fx55 is meer voor gaming maar dat doe ik wel het meeste
Heb t volgende in gedachte :)

Athlon 64 FX55 2000FSB 1MB S939 BOX 2.6Ghz
DFI Lanparty UT nF4 SLI-D. nForce4 SLI (PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394)
ASUS GF6800 TD 256MB dual vga pci express
Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit
Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler
Zalman VF700-CU VGA Cooler

totaal ong 1350,- euro

De vraag blijft wat gaan de prijzen van de fx-55 doen als amd de fx57 te koop gaat aanbieden.
En zal ik de processor ook op 3ghz of meer kunnen laten draaien? dit aangezien multiplayer unlocked is :D

De FX55 blijft zijn prijs behouden, de FX57 zal boven de 1000 dollar gaan kosten.
3GHz halen die beestjes zonder probleem.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Reg. datum: 13 juni 2002

quote:
Aight! schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:02:
Als gamen je hoofddoel is zou ik voor een X2 4400+ gaan, die heeft ook 1 mb L2 per core en loopt op 2,2 mhz.

Daarnaast de euro's wat je spaart kan je in een betere 3dkaart stoppen, 7800GTX als je het red, anders X850XT PE.

Beetje zonde van die 3dkaart bij die CPU.
Zowizo zou ik niet als je voor een FX wilt gaan, ga gewoon lekker voor een 4000+. Die kost een stuk minder. Liefst Dual Core meer cores meer profijt is mijn motto.

tja die kaarten zijn nu nog 560 euro :S das het mindere
die gf6800 kaart kost al ruim 300 en das al veel

maare de prijzen van amd zullen gelijk blijven dus

Hoeveel % van de prijs moet er ongeveer af als ik het voor inkoopprijzen koop?, want heel mischien kan ik dat :D

knny wijzigde dit bericht 24-06-2005 17:24 (9%)

Sony KDL-40V3000 + PS3

De prijzen op http://www.amd.com/us-en/..._609,00.html?redir=CPT301 zijn de inkoop prijzen :) (als je ze per 1000 stuks koopt)

'A toy robot...'

Maar waarom dan een FX-55 vind ik echt weg gegooid geld, leuk je kan je MP unlocken, leuk je haalt 3 gig, dan heb je toch liever 2 cores die misschien wel 2,8 gig halen op degelijke lucht koeling.

Daarnaast vind ik is een FX-55 meer voor die jongens, die een beetje geilen en kicken op benchmarks.
Kan je beter een fatsoenlijke 3d kaart kopen.

De Athlon FX-55 kost ¤ 722, de Athlon X2 4400+ kost ¤ 511,-, 211 euro winst maak je daarop.
Steek je die in een hardeschijf of in een betere gpu, je zei dat je 6800 al 300 kost, met het overgebleven geld zit je al rond de 500. Heb je mooi een X2 4400+ en een 7800GTX voor.
Ten eerste dual core, en ten 2e, op menig review site's blijkt dat de 4400+ 90% van de gaming performance heeft als een FX-55.

Zo zou ik het doen. Beetje besparen op je cpu en een degelijke 3d kaart kopen dan juist op je 3dkaart gaan sparen, gamen was toch het belangrijkste, dan speelt de GPU ook een hele grote rol.
Maar die keuze is aan jou, het is jou geld.

Ik zou er maar eens goed over nadenken, het is veel geld.

'A toy robot...'

En nu heb ik zelf ook een vraag aan de mede X2 gebruikers:

Van welk platform zijn jullie naar Dual Core gegaan, en welke processor?
Als je de kans weer had zou je het doen?

Ben ook aan het twijfelen.
Aangezien ik het geld heb, ik gebruik alleen geen Adobe, etc.

Wel speel ik vaak een spelletje met veel op de achtergrond:
- Nero
- Foobar
- Soulseek
- Azureus
- etc

Als ik dan battlefield 2 opstart dan krijg ik problemen, dat ligt waarschijnlijk aan mijn geheugen.

Wat is dus op het oog had, wat ik al eerder vermeld heb:
- Amd Athlon X2 4400+
- 2 gig aan geheugen.

Aangezien ik overlocken niet echt je van het vind, verkoop ik mijn:
- Amd Athlon 64 3200+
- G.Skill Pc/4400

Voor mij gaat het er verder om, dat ik later alleen nog een GPU upgrade hoef te doen, dat is dus voldoende cpu power heb.
En natuurlijk dat ik er een tijd meer door kan gaan.

Aight! wijzigde dit bericht 25-06-2005 02:22 (63%)

eventjes iets van de prijzen: de goedkoopste X2 4200+ staat in de pricewatch op 479, maar op de site van salland staat hij aan 550...

edit:
net gezien dat het aangepast is, stond gisterenavond nog mis in de pricewatch

* Mr_Fré denkt dat hij beter eerst kijkt en dan spreekt |:(

Mr_Fré wijzigde dit bericht 25-06-2005 09:56 (39%)

Trotse oud-bearhunter! Nu op SOB en Prmegrid

'A toy robot...'

Alles is 20 euro duurder geworden, misschien kan ik hem via andere wegen halen.

Heb gisteren bij Pczaak.nl (hij HAD slechte reacties hier bij shopsurvey) een dual-core Athlon64 X2 4400+ besteld voor ongeveer 450,-. Ik heb die gisteren besteld en betaald.

Krijg ik vandaag eerst een mail dat m'n order verandert is naar "verwerken", dat ie dus in behandeling is genomen:
quote:

Nu uw betaling door ons is ontvangen zullen wij er ons voor inzetten om uw
bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen, ons streven is om dit binnen 3
tot 7 werkdagen te realiseren, echter door drukte is het voor ons niet altijd
mogelijk om de klant te informeren als een artikel minder snel leverbaar is of
bij onze leverancier in backorder staat. (p.s. datum ontvangen = valuta datum)
Heeft u na 5 werkdagen niets van ons vernomen bel ons dan gerust, op 0164-685824

Met vriendelijke groeten, hét PC Zaak team.
------------------------------------------------------
Uw orderstatus is veranderd.
De nieuwe status van uw order is: Verwerken
Krijg ik een half uur later deze mail:
quote:

Beste, de door u bestelde proc. stond voor een verkeerde prijs, deze is nu aangepast naar de correcte prijs en bedraagt ¤ 595.- incl. btw.
Graag even laten weten of u de bestelling wilt behouden met bijbetaling of annulering.

Graag even per mail of per telefoon bevestiging binnen 48 uur.

met vr.groet, marcel, pc zaak.

Nu sta ik toch volledig in mijn recht als ik zeg dat de koopovereenkomst gisteren is overeengekomen tegen de oude prijs. En dat een prijsverhoging die de dag erna doorgevoerd wordt niks meer te maken heeft met onze overeenkomst ... ?!?!?!

Iemand meer inzicht hierin?

Je hebt pech, in hun algemene voorwaarden staat:
quote:
Verkoper heeft het recht de overeengekomen koopprijs te verhogen, indien door derden kostprijsverhogende kosten aan verkoper worden doorberekend met betrekking tot de levering van in de koopovereenkomst omschreven goederen. Verkoper zal koper hierover schriftelijk informeren.

Dat is dus exact wat nu het geval is.

Echter staat in het volgende punt:
quote:
Bij gebreke van overeenstemming omtrent de wijziging van de koopprijs is een geschil aanwezig, waarop artikel 17 van deze algemene voorwaarden van toepassing is.
Puntje uit artikel 17:
quote:
Alle geschillen, voortvloeiende uit de koopovereenkomst of uit nadere overeenkomsten ter uitvoering hiervan, zullen met uitsluiting van de gewone rechterlijke macht, bij wijze van arbitrage worden beslecht overeenkomstig het Reglement van het Nederlands Arbitrage Instituut.
Het wordt dus een hoop gehannes voor je om die koopprijs van ¤ 450,- te behouden, als het al lukt...

Be Cool, Be Roel || Specs

Ek een sterke Jerke !!!

Hij kan proberen de prijs omlaag te brengen ¤ 500,- inkoop prijs ofzo.
Want anders annuleerd hij en bestelt hij ergens anders.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

quote:
gp500 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:37:
Hij kan proberen de prijs omlaag te brengen ¤ 500,- inkoop prijs ofzo.
Want anders annuleerd hij en bestelt hij ergens anders.

De prijs ligt overal rond de ¤ 600,-
Je schiet er dus niks mee op als je hem ergens anders bestelt.

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed)

Be Cool, Be Roel || Specs

maar het blijft bij bestellen nog toch....er is nog geen winkel die ze op de plank heeft liggen!?

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

aka wwillem

Algemene voorwaarden zijn nooit zo interessant, wetboeken daarentegen wel. Wanneer een artikel zo laag geprijsd is dat er wel sprake moest zijn van een fout (bijv een merk horloge voor 10,5 ipv 105 euro) dan had je zelf de fout moeten zien.

Wanneer je een artikel ziet waarvan je niet weet of het nu een fout is of een aanbieding (een cpu voor 450 ziet ipv 600) dan geldt de lage prijs gewoon. De verkoper heeft dan dikke pech. Uiteraard moet je niet alleen aan jezelf denken, dus kan je dit eens rustig uitleggen aan de verkoper en vragen of je de cpu tegen inkoopprijs mag hebben :). Alstie dat niet wil, dan zou ik of gaan eisen dat ie voor 450 levert, maar ik denk eerder dat ik naar een andere winkel zou gaan. Anders beloon je hem voor het halsstarrig vasthouden aan de 600 euro.

Ik zou trouwens ook bellen en niet e-mailen. Bellen is persoonlijker en ben je minder snel af te poeieren. Verder is het zo dat bij e-mailtjes je tekst sneller negatief kan worden opgevat dan je zou willen. Bij een e-mailtje moet je daarom ook altijd overdreven aardig zijn. Jaja, de psychologie achter de mensch ;).

dr snuggles wijzigde dit bericht 30-06-2005 15:59 (19%)

idd klopt allemaal. Was trouwens typfoutje van mijn zijde overigens, hij had 'm voor 550,- op z'n site staan en nadat ik betaald had, kreeg ik de dag erna te horen dat hij 50,- duurder was geworden. Of ik bij wilde gaan lappen of de bestelling annuleren. Dus als ik 'm de dag ervoor gewoon zo had opgehaald in de winkel [bij wijze van] dan had ik de dag erna zeker nog even 50,- bij moeten betalen...

Maar in ieder geval, we zullen er over op houden, want ik begin mezelf alweer te ergeren, hahaha.
Kwam er op neer dat ik dus een uitermate vriendelijk mailtje mailtje terug heb gestuurd, waarop zij zonder verder bericht de bestelling annuleerden.
Vind ik in principe niet zo heel erg, want ik had ook al voor 400,- geheugen besteld en een Equalizer van 350,- (ik zit in de muziek bizz) en ik zou dan nog maar een 50,- overhouden voor de hele maand Juli :/ ... Dus die X2 4400+ bestel ik dan wel als m'n loon eind Juli binnenkomt (bij een andere zaak uiteraars :9 ) ... 4Launch heeft ook mooie prijsjes laatste tijd ... Hoop dat die over 3 weken ook een X2 4400+ binnen hebben...

Ik zal jullie trouwens op de hoogte houden wat betreft ervaringen met die proc. :) ... Ben benieuwd hoe goed ie is in floating point berekingen, want die heb ik veel nodig bij het maken van muziek. Verder werk ik ook veel met Photoshop en 3ds Max, dus dat multitasken kan ik uitgebreid testen :)

Aan wat heb je meer?
1 MB cache of een hogere kloksnelheid?

edit:

Ik snap ook niet goed wat multithreading is.
Je kan toch ook verschillende programma's (Excel, Word,...) draaien op een single core CPU?

Lindsay wijzigde dit bericht 04-07-2005 19:16 (57%)

Hogere kloksnelheid > meer cache :)
quote:
reviews: AMD kondigt dual-core Opteron en Athlon 64 X2 aan :)

quote:
Lindsay schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:10:
Je kan toch ook verschillende programma's (Excel, Word,...) draaien op een single core CPU?
PMG FAQ » Wat is hyperthreading?
PMG FAQ » Symmetric Multi Processing FAQ (Dual CPU FAQ)

Lijkt me wel duidelijk zat? :)

BalusC wijzigde dit bericht 04-07-2005 20:15 (4%)

Worden alle processors in de toekomst dual core of zullen er single core processors blijven bestaan?

Alles zal naar de toekomst toe multi core worden.

Hacku wijzigde dit bericht 04-07-2005 22:23 (82%)

quote:
Hacku schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:22:
Alles zal naar de toekomst toe multi core worden.
Is de FX-57 de laatste single core?

Nee, modellen als de Sempron zullen in het begin nog single core zijn.
Volledig op dual core zal voor 2007 zijn.

roadmap
http://www.tweakers.net/ext/f/50068/thumb.png

Bekijk het zo:

2004: single
2005: single > dual
2006: single < dual
2007: dual & multi

Hacku wijzigde dit bericht 04-07-2005 22:54 (15%)

Goedkopere dual core Athlon64 onderweg

Waatschijnlijk gaat het hier om een 3800+ @ 2GHz met 2x512kb & een 4000+ @ 2GHz met 2x1MB
De goedkoopste zou $345 gaan kosten.

Totaal onverwacht van AMD, blijkbaar kunnen ze meer produceren door volledig op het 90nm te zijn overgestapt.

quote:
Hacku schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:15:
Goedkopere dual core Athlon64 onderweg

Waatschijnlijk gaat het hier om een 3800+ @ 2GHz met 2x512kb & een 4000+ @ 2GHz met 2x1MB
De goedkoopste zou $345 gaan kosten.

Totaal onverwacht van AMD, blijkbaar kunnen ze meer produceren door volledig op het 90nm te zijn overgestapt.
Denk dat dit er wel eens voor zou kunnen zorgen dat dual core ineens veel meer mainstream wordt.
AMD verscheept 64bit Semprons
quote:

Advanced Micro Devices has already initiated shipments of its first value processors with 64-bit capability, just a couple of weeks after its larger rival Intel Corp. officially introduced its Celeron D processors with the same feature. With both AMD and Intel supplying 64-bit chips across all market segments, the era of 64-bit computer should be considered as ongoing.

“As of today AMD has 64-bit enabled Sempron processors available. Customers will be able to tell the difference between the 32-bit only and 64-bit enabled Sempron processors by the OPN number,” AMD’s spokesman Damon Muzny told X-bit labs.

The AMD Sempron chips in 754-pin form-factor have integrated PC3200 memory controller and also support NX-bit security capability. Particular specifications of AMD Sempron processors with 64-bit capability, such as clock-speeds and cache sizes, are not reported, but they should be similar to central processing units with the same processor numbers, but with no AMD64 enabled.

The lineup consists of AMD Sempron processors with model numbers 2600+, 2800+, 3000+, 3100+ and 3300+ in PGA754 packaging. The 64-bit AMD Sempron processors 2600+, 2800+, 3000+, 3100+, and 3300+ are priced at $74, $83, $98, $113, and $140 respectively, which is a bit higher compared to chips with similar characteristics, but without AMD64. The new chips are made using 90nm SOI process technology and should have thermal design power of 62W.

China’s largest computer maker Lenovo has already received the first batch of 64-bit enabled AMD Sempron processors.
http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20050706072753.html

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws