Hoofdcategorieën
Topicacties

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Huub schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:04:
[...]

Tunnelen werkt.. vandeweek nog een 2G iso'tje naar een maat van me gepompt met een strakke 120K/s.. over VPN..
Nu maar hopen dat ze bij UPC deze thread (threat?) niet lezen want dan wordt ook VPN traffic geknepen.....

Nec scire fas est omnia
Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
dion_b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:56:
[...]

Hoe vaak moet het nou gezegd worden :?

Traffic shapen != cappen :o

Cappen gebeurt op specifieke users of specifieke poorten. Bij gecapte poorten kun je een andere poort gebruiken.

Traffic shaping kijkt naar de inhoud/vorm van packets.

Dus een ander poort gebruiken heeft geen zin, poortnummer is niet waarop geselecteerd wordt. IMHO zou tunneling misschien nog een optie kunnen zijn, maar dan is de vraag waar je heen zou kunnen tunnelen...

Ja je hebt gelijk. Bedoelde in ieder geval een vorm van beperken.
[domme gedachte]
Ben geen expert, verre van dat. Maar is er niet iets waardoor de packets niet als packets (zijnde p2p packets) gezien worden?
Lijkt me niet, maar je weet het niet.
[/domme gedachte]

Vivat ebriositas
Specs: XP3000+, 512 MB ddr <-> Acer Aspire 3628AWXMi

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Dionysos schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:33:
[...]

Ja je hebt gelijk. Bedoelde in ieder geval een vorm van beperken.
[domme gedachte]
Ben geen expert, verre van dat. Maar is er niet iets waardoor de packets niet als packets (zijnde p2p packets) gezien worden?
Lijkt me niet, maar je weet het niet.
[/domme gedachte]

ja, er zijn verschillende mogelijkheden VPN (werd verderop al genoemd) ook IP over IP, GRE, IPv6 tunnelled over IPv4 etc maar probleem is dat die aan beide zijden moet gebeuren wat met p2p dus niet werkt, tenzij je een proxy gebruikt dit dit aan kan buiten chello....

maar in ieder geval hoeft chello alleen maar te kijken wat de grote verkeersstromen veroorzaakt en daar dan de rem op te zetten dus wat je ook probeert, als ze opletten is het maar tijdelijk mogelijk.

de enige oplossing is dat chello zich eens fatsoenlijk ging gedragen maar tenzij 50% van de huidige abonees wegloopt zie ik dit nog niet gebeuren.

Reg. datum: 02 januari 2004

offtopic

@ joopv

Zijn veel multikabel adressen. Zit alleen een limiet van 25 gig op de news server voor rest is niks geknepen of begerenst

]HuT[ klaassenster
Reg. datum: 28 juni 2002

Is er niet iets mogelijk dat je specifiek binnen een bepaalde groep gebruikers file shared?

Zo lijkt mij er toch wel een interesse voor chello-gebruikers...

iemand een idee?
Ik ben er wel geinteresseerd in om mijn (eigen gemaakte) films te sharen. :*)

Maar hoe vind je die andere chello gebruikers?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Een body om in te bijten.
Reg. datum: 03 april 2004

* proller zwaait naar takker... Ik ben Chello gebruiker...

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

]HuT[ klaassenster
Reg. datum: 28 juni 2002

nu nog een manier om bestandjes te sharen...

ftp zou kunnen, maar is niet echt handig voor als je wat zoekt!

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Reg. datum: 09 mei 2000

-

Bigs wijzigde dit bericht 28-04-2005 13:39 (100%)

Reg. datum: 23 oktober 2004

quote:
takker schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:57:

Je kan ook gewoon een bestaand programma gebruiken en achter elk bestand (Chello) zetten ofzo.

quote:
takker schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:57:

Direct Connect is volgens mij het handigst voor dit soort toepassingen. Je kunt je eigen (besloten) hub draaien waar je alleen je vriendjes op toelaat. Zoekfunctie (binnen de hub) is ingebouwd.

Reg. datum: 13 maart 2001

ftp heeft prioriteit :X daarom cappen ze dat ook zeker :D haha

Reg. datum: 25 maart 2005

Ik wil even reageren op al die onzin hier, (sorry dat ik het zo zeg). Ten eerste het verhaal over dat chello zogenaamd de torrents afknapt, dit is gewoon pure onzin en door chello bedacht om te zorgen dat hun dataverkeer een beetje op orde blijft sinds ze datalimiet hebben afgeschaft. Ten 2e, denk ik dat velen van jullie of het verkeerde progje gebruiken of de instellingen niet goed hebben, bij mij werkt dit wel gewoon prima als je het zoals ik denk goede progje gebruikt en de instellingen goed neerzet. ik heb een afbeelding toegevoegd dat ik makkelijk de 500 bk/s haal. http://img152.exs.cx/my.p...&image=azureus8ep.jpg

Om iedereen dan ook een beetje te helpen zal ik vertellen wat ik gebruik en welke instellingen ik gebruik. Zelf moet ik erbij zeggen dat ik geen router heb, natuurlijk wel een firewall. Als torrentclient gebruik ikzelf Azureus en eigenlijk de enige instelling die je moet zetten is de poort (tools - configuratie en daar staat dan Inkomende TCP luisterpoort) normaal staat die geloof ik op iets van de 6881 of ergens in die richting, wat erg belangrijk is als je snel wilt downloaden dat je die pport aanpast en dan wel een getal wat ligt boven de 49500, bij mij ging het ook langzaam met de standaard instellingen maar na het wijzigen van de poortinstellingen ging het al meteen een stuk sneller.

Ook net als ik is er voor de gebruikers van Windows met SP2 een probleem, de aantal uitgaande p2p verbindingen is daar gelimiteerd tot helaas maar 10. op de volgende site http://www.lvllord.de/ (deze is op moment van schrijven tijdelijk offline, maar hier staat een link waar je het progje kan downloaden dat deze van 10 naar 50 zet, ook dit helpt zeker met het omhooghalen van de snelheid).

veel succes

Reg. datum: 26 december 2002

Chello moet het gewoon niet gebruiken zolang het niet goed werkt, of personeel aannemen dat wel wat af weet van hoe het in elkaar zit. (de enige conclusie die ik op dit moment daaruit kan trekken is dat chello het "expres" aan laat staan).

Eerst helemaal trots "We hebben geen datalimiet meer" maar het vervolgens toch min of meer afdwingen.

Ik haalde ook eerst 1 MB/s down, daarnaast heb ik alles goed ingesteld (zoals andere port, etc). Als het volgende maand nog zo is dan stap ik over naar adsl...

Reg. datum: 05 juni 2004

Djeez... Als jullie Torrents downloaden gaat i-net bij jullie dan ook zo focking traag? Als ik dan internet pagina's bezoek duurt het supers lang, chello.nl was in 41 seconde tijd geladen! Lang leve de 'afknijpingen' ? ;)

BTW: .. Effe reactie op hierboven, moet je voor ADSL ook een huistel hebben? We hebben geen huistelefoon meer enkel mobieltjes. Want ook ik overweeg om ADSL aan te schaffen (mits het mogelijk is)

iceiscold wijzigde dit bericht 25-03-2005 10:57 (34%)

Ondertitel

kan tegenwoordig wel, moet je ff bij kpn kijken. Een of andere data-only lijn ofzoeits...

kan het niet vinden, maar ik heb er wel eens van gehoord in ieder geval.

Rwin wijzigde dit bericht 25-03-2005 11:35 (30%)

quote:
iceiscold schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:55:
Djeez... Als jullie Torrents downloaden gaat i-net bij jullie dan ook zo focking traag? Als ik dan internet pagina's bezoek duurt het supers lang, chello.nl was in 41 seconde tijd geladen! Lang leve de 'afknijpingen' ? ;)
Moet je je upload rate wat beperken. Als de torrents je upload voldouwen stort je downloadrate ook in elkaar.

Reg. datum: 05 juni 2004

Upload staat op 7 kb :S

I WAS BORN L33T

Ok dan wil ik even iets opmerken...
Ik gebruik FTP en bittorrent, maar bij mij word helemaal niks geknepen.... FTP upload = strak 119 kB/sec en download hangt meestal van de server af 300~500 kB/sec en bittorrent gaat ook lekker z'n gangetje, hoe verklaren jullie dat dan? Woon btw in Apeldoorn (Gelderland)

Greetz, kipusoep

Reg. datum: 08 januari 2000

Als ik ff de knuppel in het hoenderhok mag smijten:

Waarom als jullie allemaal al zoon 2 jaar gezeik met die klote toko hebben nog geen ADSL?
Tegenwoordig heb je al voor 44,95 wide open ADSL (heb ik) en heb nooit problemen.
Is jammer dat je dan ook een telefoonaansluiting moet hebben maar dat vervalt binnenkort ook (toch?).
Als ik me maar een week zou irriteren aan een aanbieder van whatever zou ik overstappen, heb nu bijvoorbeeld ook schotel ipv Casema.

Ontopic:

Verklaard ook waarom torrents bij een kennis van mij strooptraag gaan, 6 a 7 KB /s terwijl ze bij mij 600 a 700 KB/s gaan :X

ACSP, ACTC & ACSA certified

Reg. datum: 31 mei 2001

Vandaag zijn de torrents nog steeds niet vooruit te branden (15 kb/sec down en 30 kb/sec up...upload bv. zou al 110 moeten zijn).
Hebbben de andere Chello gebruikers die klachten hadden dit ook nog steeds?..of zijn de meesten nu klachten vrij?

Dual 2 core E6600 / 2 Gig MB / MSI 7900 GTO / MSI P965 Platinum

Reg. datum: 24 juli 2003

quote:
Ballebek schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:47:
Als ik ff de knuppel in het hoenderhok mag smijten:

Waarom als jullie allemaal al zoon 2 jaar gezeik met die klote toko hebben nog geen ADSL?
Tegenwoordig heb je al voor 44,95 wide open ADSL (heb ik) en heb nooit problemen.
Da's mooi voor jou, maar er zijn ook hoopjes ADSL klanten die wel problemen hebben met capaciteit, vanwege backbone overboeking, capaciteitstekorten en gammele ADSL lijnen
quote:
Als ik me maar een week zou irriteren aan een aanbieder van whatever zou ik overstappen, heb nu bijvoorbeeld ook schotel ipv Casema.
Niet iedereen woont dicht genoeg bij een telefooncentrale om de snelheden te kunnen halen die Chello over de kabel aanbiedt.
quote:

Ontopic:

Verklaard ook waarom torrents bij een kennis van mij strooptraag gaan, 6 a 7 KB /s terwijl ze bij mij 600 a 700 KB/s gaan :X

Er is helemaal niet keihard bewezen dat Chello systematisch p2p verkeer afknijpt.
Bij mij (Chello classic) werkt p2p gewoon zoals je kunt verwachten.

Reg. datum: 08 januari 2000

quote:
joopv schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:00:

Er is helemaal niet keihard bewezen dat Chello systematisch p2p verkeer afknijpt.
Bij mij (Chello classic) werkt p2p gewoon zoals je kunt verwachten.
Nee, maar wel opvallend dat ik toevallig dit topic tegenkom toen ik met die maat van mij aan de telefoon zat...

ACSP, ACTC & ACSA certified

Reg. datum: 28 april 2002

Iedereen ff klagen dat we een legaal programma van de NASA willen downloaden dat via Torrent gedownload moet worden zie http://worldwind.arc.nasa.gov/download.html ( kan ook wel via http maar dat weten ze bij UPC niet )

want 1 keer is nooit genoeg!
Reg. datum: 05 november 2001

Nu dus wel

You iz one special kid!

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
joopv schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:00:
Da's mooi voor jou, maar er zijn ook hoopjes ADSL klanten die wel problemen hebben met capaciteit, vanwege backbone overboeking, capaciteitstekorten en gammele ADSL lijnen
Er zijn bijna 2 miljoen mensen met een adsl aansluiting, niet gek als er een hoop problemen hebben. Het punt is: Dat zijn voor 99% allemaal incidentele problemen door lijnlengte of iets anders. Heeeeel af en toe is er sprake van een capaciteitsprobleem bij een ISP (planet had er in februari voor het eerst in tijden last van). Als mensen al een keer last hebben van zogenaamde overboeking, dan lopen alle adsl lijnen voor geen meter en wordt het meestal behoorlijk snel opgelost. De incidentele problemen worden over het algemeen ook keurig opgelost (een hele enkele schrijnend probleem na uiteraard)

Bij chello praat je over veel meer en met name structurele problemen. Dan heb ik het niet alleen over de kwaliteit (die de laatste jaren flink is toegenomen) maar met name over valse zaken als de stiekum ingevoerde harde data limiet. Chello is de enige ISP die 'geen datalimiet' had en is in zijn eentje verantwoordlijk voor de algehele angst voor de term "fair user policy", die alle adsl providers gebruikten. Tegenwoordig noemen ISP;s het maat 'geen datalimiet' (planet al een tijdje, xs4all nu ook). In de praktijk verandert er niets, maar ze hoeven dat door chello verpeste termpje niet te gebruiken.

Chello handelt naar mijn idee storingen ook niet echt heel soepel af, de helpdesk is nogal variabel in kwaliteit (elke ISP) en nu knijpen ze bij sommige klanten ook verkeer af dat op bepaalde poorten loopt. En dat is dus niet de eerste keer dat ze dat doen!

Chello knijpt poorten (QoS)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: