Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
De afgelopen 3 dagen is Giganews ook aan het kwakkelen.... bij mij althans.... zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb een 10mbit abbo en normaal gesproken trekt Giganews mijn 10mbit vol, maar sinds 3 dgn max van 700K/s.
Vragen aan Giganews is uit den boze, die cancelen meteen m'n account dus denk vraag hier eens rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Giganews heeft een nieuwe AV, lees die maar eens door.
oa mag je nu nog maar met max. 1 IP verbinding maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Ehrm... waar zie jij al die nieuwe voorwaarden dan? Heb o.a. bij Terms of Service gekeken maar daar staat alleen wat standaard geblaat.
Zie niks over gereduceerde snelheden oid.
Ik heb maar 1 ip dus dat heeft verder weinig invloed op mij.

Ow denk dat ik het zie..... dat zou betekenen dat ze het op excessive d/l gooien.... en dan de snelheid gaan halveren..... lekker dan.
Die zooi kunnen we dus ook gaan opzeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door ScooBY_DoO op 23-03-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 21:15
Ik heb al enkele maanden giganews, hierbij voerden ze bij sommige groepen tot wel 54/55 dagen retentie, inmiddels is de retentie al gezakt naar 44 dagen en soms al tot 42 dagen (headers) Weet iemand er meer over, of ze met 50+ dagen retentie af zijn gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xandrios schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:16:
Giganews heeft een nieuwe AV, lees die maar eens door.
oa mag je nu nog maar met max. 1 IP verbinding maken :(
Je bedoelt 1 IP per sessie, dit kan ik uit de Terms of Use opmaken;
Simultaneous logins from multiple IP addresses

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 IP tegelijkertijd met 1 account. Dus mensen met een downloadserver op lokatie hebben een probleem, of mensen die het sharen omdat ze het niet zo veel gebruiken om er $25/mnd voor neer te leggen :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

ScooBY_DoO schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:00:
Vragen aan Giganews is uit den boze, die cancelen meteen m'n account dus denk vraag hier eens rond.
Is dat zo? Ik vind het maar vreemd dat je geen vraag kan stellen. Hoe weet je dit?
Ik heb zelf @home breedband en verder dan 560KB/sec kom ik niet. Helaas kan ik ook geen bestanden van 45 dagen oud meer downloaden :/

Dat is wel balen zeg! Het was altijd minimaal 50 dagen! Ik kan er ook niks over vinden op de site zelf... Ik heb een paar groepen getest en daar staat altijd bij retention 44+ days. Dat was altijd ook al zo volgens mij, maarja, ik kan opeens wel iets van 45 dagen oud niet downloaden en vorige maand nog wel.

[ Voor 157% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:06
ik vind dat terecht dat er maar van 1 IP geleeched mag worden echt iets voor die gierige meese accounts sharen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijnf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:03:
ik vind dat terecht dat er maar van 1 IP geleeched mag worden echt iets voor die gierige meese accounts sharen :D
Toen ik giganews in december nam (2004) was het ook al inloggen met 1 ip. Dat heb ik nog gecontroleerd omdat mijn broer maar heel zelden iets download en ik het ook bij hem op de pc wilde zetten als hij het nodig had. Maar helaas, toen mocht het ook al niet. Ik zie trouwens ook nergens staan dat de voorwaarden zijn aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cancellen ze je account direct als je dus van meerdere IP's tegelijk inlogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:51:
[...]

De duurste provider (giganews) is maar 230 euro per jaar (en geen 360), daarnaast kost een site met nzb gemiddeld 20 euro per jaar en newsleecher 17,50 per jaar (zonder supersearch). Bij elkaar ben je dus kwijt (230+20+17,50) / 12 = 22 euro per maand.

Dat is toch niet veel?
Het kan goedkoper, er zijn wel gratis sites, er zijn slechtere nieuwsproviders en je kan een gratis newsreader gebruiken. Maar ik vind persoonlijk 22 euro een heel goede prijs voor wat je krijgt.

Ik weet niet wat je er vanaf haalt, maar er zal ook vast weleens een dvd'tje ofzo tussen zitten en als je die nieuw koopt ben je dat ook al snel per maand kwijt toch?
Hier heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar giganews is dus Credit Card, heb ik niet. Is er geen ander goed alternatief voor giganews met redelijke voorzieningen (400KB/sec, 40GB/maand, ~10 dagen retentie, Benelux indien mogelijk of anders PayPal wegens gebrek aan CC) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:56:
Is er geen ander goed alternatief voor giganews met redelijke voorzieningen (400KB/sec, 40GB/maand, ~10 dagen retentie, Benelux indien mogelijk of anders PayPal wegens gebrek aan CC) ?
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen? :?

Er worden diverse Nederlandse alternatieven genoemd, waar je geen CC voor nodig hebt.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:56:
[...]

Hier heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar giganews is dus Credit Card, heb ik niet. Is er geen ander goed alternatief voor giganews met redelijke voorzieningen (400KB/sec, 40GB/maand, ~10 dagen retentie, Benelux indien mogelijk of anders PayPal wegens gebrek aan CC) ?
40GB is wel weinig (maarja, daar kan je ook niks aan doen). Ik ken geen enkele provider met paypal ondersteuning. In Nederland heb je wel providers met acceptgirokaart betaling, maar dat kan je als Belg ook niet nemen. Het handigste is een creditcard te nemen en een abonnement als het unlimited dsl abonnement bij Astraweb. Of een vriend vragen die een creditcard heeft, mijn broer en 2 collega's bijv. betalen mij elke maand en het geld gaat dan van mijn creditcard af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan zal ik maar eens gaan kijken voor een credit card binnenkort :) Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:12:
[...]

40GB is wel weinig (maarja, daar kan je ook niks aan doen). Ik ken geen enkele provider met paypal ondersteuning. In Nederland heb je wel providers met acceptgirokaart betaling, maar dat kan je als Belg ook niet nemen. Het handigste is een creditcard te nemen en een abonnement als het unlimited dsl abonnement bij Astraweb. Of een vriend vragen die een creditcard heeft, mijn broer en 2 collega's bijv. betalen mij elke maand en het geld gaat dan van mijn creditcard af.
Let wel dat het unlimited DSL abo bij Astraweb gelimiteerd is op 2mbit he! Die 400kb/s ga je er niet mee trekken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:17:
Let wel dat het unlimited DSL abo bij Astraweb gelimiteerd is op 2mbit he! Die 400kb/s ga je er niet mee trekken...
Ik haalde altijd rond de 300KB/sec met unlimited dsl abo, soms 250KB/sec maar nooit lager. Maar als je een limiet van 40Gig in de maand hebt maakt het in mijn ogen weinig uit of je nu met 250 of 400 KB/sec kan downloaden. Anders zit je alleen maar sneller aan je limiet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja het mag minder zijn, maar onder de 200KB mag het dus zeker niet gaan. Spijtig dat Giganews geen uitbreidingsopties heeft, 10GB is veel te weinig (heb ik nu, bij provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:22:
[...]

Ik haalde altijd rond de 300KB/sec met unlimited dsl abo, soms 250KB/sec maar nooit lager. Maar als je een limiet van 40Gig in de maand hebt maakt het in mijn ogen weinig uit of je nu met 250 of 400 KB/sec kan downloaden. Anders zit je alleen maar sneller aan je limiet.
Ik kan me best voorstellen dat mensen 'maar' 40GB per maand downen en toch hun volledige lijn vol willen trekken? ;) Het is echt niet zo dat iedereen een PC heeft die 24/7 staat te downloaden, en als ik iets wil downloaden moet het ook binnen acceptabele tijd binnen zijn zodat ik er mee verder kan...

IMO zijn er betere servers voor die $15/maand, Usenetserver en Newshosting zitten ook allebei in die prijscategorie. Ok, je leest er hier veel gezeur over, maar ik heb er nog nooit echt problemen mee gehad op wat lagere snelheid (lees: 300kb/s - waarna ie na een half uurtje max weer tegen de 800kb/s vliegt) en af en toe tijdelijk wat connectieproblemen na. Ik sluit me in die zin aan bij pven, usenetserver mag wat problemen hebben, maar overall blijft het een prima provider als je het mij vraagt :) En ja, over Maxtor HDD's kom je ook veel problemen tegen, ik heb er hier ook 5 24/7 draaien... hoe was het ook alweer? Als iets veel gebruikt wordt kom je er veel klachten over tegen?
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik met astraweb ook nog maar 2x problemen gehad heb (1x connectieproblemen, andere keer veel incompletes), in dat opzicht zijn ze misschien betrouwbaarder dan UNS, maar qua aanbod/prijs vind ik astra totaal niet meer interessant... :)

[ Voor 42% gewijzigd door Xander op 24-03-2005 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:54:
Mja het mag minder zijn, maar onder de 200KB mag het dus zeker niet gaan. Spijtig dat Giganews geen uitbreidingsopties heeft, 10GB is veel te weinig (heb ik nu, bij provider).
Jij hebt nu een 10Gb-limiet bij je provider? Is dat je limiet voor dataverkeer of je limiet voor het gebruik van de usenet-server?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Datalimiet van de usenet server. Het zit zo: ik zit bij EDPNet. Zij huren van Giganews. Maar deze zijn beperkt tot 10GB/maand maar ook de snelheid is gelimiteerd. Heb deze nog niet boven de 120KB/sec zien uitkomen. En connectie aantal wisselt ook wel eens tussen 2 tot 5 max :?

Helaas bieden ze geen mogelijkheid via hun een Giganews account te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Phuncz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:03:
Datalimiet van de usenet server. Het zit zo: ik zit bij EDPNet. Zij huren van Giganews. Maar deze zijn beperkt tot 10GB/maand maar ook de snelheid is gelimiteerd. Heb deze nog niet boven de 120KB/sec zien uitkomen. En connectie aantal wisselt ook wel eens tussen 2 tot 5 max :?

Helaas bieden ze geen mogelijkheid via hun een Giganews account te nemen :(
Alleen maar mooi toch? Neem UNS ofzo, $14,95/maand, en gebruik je ISP voor de oudere dingen die UNS niet meer heeft en de fills, dan heb je ZAT aan die 10gig/mnd van je ISP

Om dan $10 extra te betalen voor iets wat je ISP bied vind ik onnodig. Laten we eerlijk zijn: Hoe vaak heb je een file nodig dat >20 dagen en <50 dagen is? (wat UNS dus niet heeft en Giganews wel).. Tenzij je van plan bent om na 20 dagen nog eens te gaan downloaden heb ik iets van die 10gig is zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 11:24
Ik ben in het bezit van een 8/1 lijntje bij demon internet waar ik ook inderdaad de volle 8 Mbit haal.
Bij deze lijn zoek ik een usenet binary account waar ik ook kan downloaden rond de 800Kb/sec~1Mb/sec met minimaal 2 threads.

Ik zie een bult mogelijke providers staan, met allemaal mooie beloftes en specificaties maar het gaat mij even om de feiten en de ervaringen van mensen die er al bij zitten.

Wie heeft er (ongeveer) dezelfde eisen gesteld aan zijn of haar usernet account, heeft deze gevonden en is er tevreden mee? Bij welke provider zit je en welk abbonement heb je?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Warbringer schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:42:
Bij deze lijn zoek ik een usenet binary account waar ik ook kan downloaden rond de 800Kb/sec~1Mb/sec met minimaal 2 threads.
Giganews is de enige die dit kan leveren in een unlimited abonnement (ik heb zelf @home breedband, maar op mijn werk haalde ik ruimschoots 2MB/sec toen ik het getest heb). Astraweb heeft 1.5MB/sec (gecontroleerd op mijn werk), maar dat is alleen in het bundelpakket waarin je een x aantal gigabytes koopt. Je hebt dus geen keuze als je een unlimited abo wil, maar wel keuze uit verschillende providers als je een bundel wilt kopen.
XanderH schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 07:00:
Het is echt niet zo dat iedereen een PC heeft die 24/7 staat te downloaden, en als ik iets wil downloaden moet het ook binnen acceptabele tijd binnen zijn zodat ik er mee verder kan...
Dat wil ik als verslaafde usenetjunk weleens vergeten :+

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik ben in het bezit van een 8/1 lijntje bij demon internet waar ik ook inderdaad de volle 8 Mbit haal.
Je stelt echt niet zulke onmogelijke eisen hoor ;) Ik zou in jouw situatie giganews kiezen, de snelheid is kennelijk het belangrijkste voor je en giganews heeft ook een europese website. Een indicatie van de snelheid die je hiermee gaat halen kun je vinden op de website (al heb ik geen flauw idee in hoeverre die klopt).
DJSmiley schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:39:
[...]

Alleen maar mooi toch? Neem UNS ofzo, $14,95/maand, en gebruik je ISP voor de oudere dingen die UNS niet meer heeft en de fills, dan heb je ZAT aan die 10gig/mnd van je ISP

Om dan $10 extra te betalen voor iets wat je ISP bied vind ik onnodig. Laten we eerlijk zijn: Hoe vaak heb je een file nodig dat >20 dagen en <50 dagen is? (wat UNS dus niet heeft en Giganews wel).. Tenzij je van plan bent om na 20 dagen nog eens te gaan downloaden heb ik iets van die 10gig is zat!
Dat is inderdaad een hele mooie oplossing, gewoon newsleecher of een ander programma waar je met server prioriteiten kunt werken en dan usenetserver @ p1 en giganews @ p2... :)
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:48:
[...]
Dat wil ik als verslaafde usenetjunk weleens vergeten :+
Oh, ik kan mezelf ook best een verslaafde usenetjunk vinden, PC staat ook 24/7 aan, maar soms als ik een cd album wil luisteren wil ik het ook gewoon _direct_ binnen hebben, en dan is het wel prettig als je een MP3 album in 2 minuutjes binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

Wie heeft er (ongeveer) dezelfde eisen gesteld aan zijn of haar usernet account, heeft deze gevonden en is er tevreden mee? Bij welke provider zit je en welk abbonement heb je?
Ik heb 8/1 bij xs4all, met 3x 50kb/s en newszilla + nieuw xsnews abbo (4x 250kb/s)

Vooralsnog trek ik hier wel mijn lijn vol mee, terwijl dit dit jaar niet gelukt is met newshosting(200-400kb/s) & usenetserver (450 of niets) ...

Als mijn herinnering zegt dat Demon nog steeds 2 lijntjes naar supernews bij het abbo gooit, zul je met 4x 2.5mbit maximaal bij xsnews het ook wel halen.

Tja ... ik heb dus voorlopig de gok genomen dat het wat gaat worden voor die 10E.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Is dat zo? Ik vind het maar vreemd dat je geen vraag kan stellen. Hoe weet je dit?
Kwestie van een geweldige eigen ervaring.
Ik had dit gelul al eerder, ik zakte met 50% snelheid, ik stuur een gewoon mailtje met de vraag of zei mischien problemen hebben.

Antwoord:
Ligt niet aan ons, we kunnen niks voor u doen.
U krijgt een vergoeding op de cc teruggestort, account is gecanceled en tot ziens.
Kom er ook niet meer in met cc, en mail-adres is ook geblocked bij ze, antwoord geven ze er niet.

Ze kunnen van mij drie hoog aan de buta, ik cancel nu wel zelf mijn account.
Ik heb kennelijk in hun ogen teveel gedownload, mja daarom had ik ook wel de duurste usenetprovider genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Gunner schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:14:
Cancellen ze je account direct als je dus van meerdere IP's tegelijk inlogt?
Dit zou ik ook graag willen weten, ik leech 99% vanaf mijn eigen pc thuis, maar soms moet ik ook even wat downloaden bij mijn vriendin vandaan, dus het komt wel eens voor dat ik op 2 ips (wel beide van Planet) leech.
Mag het bij UNS trouwens wel? Want anders ga ik giganews weer vaarwel zeggen en terug naar UNS.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
XanderH schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:23:
Je stelt echt niet zulke onmogelijke eisen hoor ;) Ik zou in jouw situatie giganews kiezen, de snelheid is kennelijk het belangrijkste voor je en giganews heeft ook een europese website. Een indicatie van de snelheid die je hiermee gaat halen kun je vinden op de website (al heb ik geen flauw idee in hoeverre die klopt).
Ik vindt de prijs van unlimited net iets te hoog ($25). Ik dacht zelf aan iets rond de 17 euro max.

Scooby_doo heeft schijnbaar niet zo'n goeie ervaringen met giganews qua leeching, zelfs op het duurste abbonement.

Wat ik eigenlijk zoek is een usenet account bij een provider die weinig (geen?) problemen heeft en waar ik ong. 800 kb/sec kan downloaden zonder een datalimiet.

Ik download maar vanaf 1 IP tegelijk, en dan voor ong. 17 euro per maand max.

mijn klasgenoot heeft pas een abbotje bij eweka afgesloten en is vol lof tot zover?

Is er iemand die daar ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eweka is ook heel wisselend begrijp ik. Max retentie is denk ik ongeveer 7 dagen. Er zijn zeker betere alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Warbringer schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:50:
Wat ik eigenlijk zoek is een usenet account bij een provider die weinig (geen?) problemen heeft en waar ik ong. 800 kb/sec kan downloaden zonder een datalimiet.Ik download maar vanaf 1 IP tegelijk, en dan voor ong. 17 euro per maand max.
Blijft toch alleen giganews over voor je als ik het zo lees en die is 19 euro in de maand. Die 2 euro maakt toch niet zoveel uit? Je kan het zoiezo een maand nemen en als het niet bevalt cancell je de account (of stel je een vraag aan ze ;) ). Ik haal trouwens 260Gig gemiddeld per maand weg bij Giganews en hoor niks van ze, ook geen lagere snelheid ofzo (maar ik heb 'maar' 530KB/sec gemiddeld met mijn @home breedband, dus misschien merk ik de lagere snelheid niet?)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-03-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Warbringer schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:50:
Ik vindt de prijs van unlimited net iets te hoog ($25). Ik dacht zelf aan iets rond de 17 euro max.
Omgerekend naar Euro's is $25 zo'n 19 Euro. Die twee Euro extra nekt je vast niet ;)
Wat ik eigenlijk zoek is een usenet account bij een provider die weinig (geen?) problemen heeft en waar ik ong. 800 kb/sec kan downloaden zonder een datalimiet.
Ze hebben allemaal hun eigen problemen. Wat connectie, snelheid, compleetheid en retentie betreft staat Giganews op nummero 1. Daarna komt er een hele tijd niets en vervolgens Sleasynews, Supernews, Newshosting en Uselessnewsserver.
Ik download maar vanaf 1 IP tegelijk, en dan voor ong. 17 euro per maand max.
Veel newsservers hebben een proefabbo om te kijken of het bevalt. Daarna kan je altijd beslissen of je klant blijft of vertrekt. Probeer dat eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Iemand tegenwoordig nog ervaring met usenetserver..? Ik bedoel, de laatste 3/4 dagen.. Want het is een hele tijd echt om te janken geweest (leuk, doe een redesign van je site, zodat de storingsmeldingen, soms wel 2/3 op een dag, in ieder geval weer op 1 pagina passen in je browser :x ) maar nu gaat het alweer beter.. Het lullige ervan is wel dat ik destijds van Astraweb over gestapt ben naar Usenetserver, vanwege de 8 threads tegelijkertijd.. 3 dagen nadat ik ben overgestapt is dit teruggeschroefd naar 4, 1 week later begonnen de constante problemen met de frontends, corrupte groepen en weet ik veel wat nog meer.. Nu draait het eindelijk een weekje weer stabiel, maar zit er toch over na te denken terug te gaan naar Astraweb. meer mensen deze move gemaakt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42
xxxneoxxx schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:08:
Iemand tegenwoordig nog ervaring met usenetserver..? Ik bedoel, de laatste 3/4 dagen.. Want het is een hele tijd echt om te janken geweest (leuk, doe een redesign van je site, zodat de storingsmeldingen, soms wel 2/3 op een dag, in ieder geval weer op 1 pagina passen in je browser :x ) maar nu gaat het alweer beter.. Het lullige ervan is wel dat ik destijds van Astraweb over gestapt ben naar Usenetserver, vanwege de 8 threads tegelijkertijd.. 3 dagen nadat ik ben overgestapt is dit teruggeschroefd naar 4, 1 week later begonnen de constante problemen met de frontends, corrupte groepen en weet ik veel wat nog meer.. Nu draait het eindelijk een weekje weer stabiel, maar zit er toch over na te denken terug te gaan naar Astraweb. meer mensen deze move gemaakt..?
Ik heb Usenetserver nu denk ik een maand of 8.
In het begin was het super, maar de laatste maand(en) heb ik altijd problemen met verbinden.
Vaak is het niet eens mogenlijk om een verbinding te krijgen met hun server, niet een lijn!.

Maar sinds vanavond ziet het er weer beter uit, de afgelopen 3 uur geen verbroken verbinding met USN en dat is erg lang niet mogenlijk geweest.
Nu maar hopen dat de problemen op gelost zijn, anders stap ik over naar Tweaknews.

Helaas, inmiddels zijn alle verbindingen weer verbroken.

[ Voor 3% gewijzigd door GoEV6 op 25-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
ok, giganews it is..

maar als ik lid wil worden wordt mijn CC geweigerd?
heb ze maar een mailtje gestuurd.. hopelijk krijgen we snel antwoord.

thnx iig, ik zal mijn bevindingen/ervaringen posten hier zogauw ik een account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

@jasperj
Inderdaad, Usenetserver is ook niet echt om naar huis te schrijven. Vaak krijg ik de melding van Unable to authenticate. Recheck your download quota, your blablabla. Grrmmbbblll, ik krijg geen waar voor m'n geld bij die Usenetserver. Ik denk dat ik maar van Usenetserver af stap en naar XSnews toe ga. Gewoon om te proberen of het me bevalt en de prijs valt ook mee...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12592 op 25-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4359

USN kun je sindskort ook nog maar 1 ip tegelijk gebruiken kreeg een mailtje

Account has been deactivated due to violation of our ToS. Account logged in
from more than one computer (IP address) at the same time, violating Section
9 of our Terms of Service agreement. If you understand what happened and
would like for me to reactivate the account I can. Please verify the last
four numbers of the credit card on file to have this account turned back on.

Your UNS Support-Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 13:23
Anoniem: 4359 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:59:
USN kun je sindskort ook nog maar 1 ip tegelijk gebruiken
Dat is al sinds mensenheugenis zo.

Je kunt gewoon met meerdere ip-adressen tegelijk inloggen, maar of dat mag is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op newzbin kan je premium lid worden voor €0,35 per week maar kan je dan ook meerdere dingen vinden. Want als ik nu iets in tik dan vind ie maar weinig of niets.

Ik ben een n00b op dit gebied. plz be gentel :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Alpha-sphere: Jup, de post sectie wordt uitgebreid met oudere posts en je kunt ook op files zoeken, in principe op alle files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

sylvesterrr schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:34:
[...]

Dat is al sinds mensenheugenis zo.

Je kunt gewoon met meerdere ip-adressen tegelijk inloggen, maar of dat mag is een andere vraag.
Gezien het mailtje wat hij kreeg kan het dus niet meer he :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Alpha-sphere schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:12:
Op newzbin kan je premium lid worden voor €0,35 per week maar kan je dan ook meerdere dingen vinden. Want als ik nu iets in tik dan vind ie maar weinig of niets.

Ik ben een n00b op dit gebied. plz be gentel :)
Wat is er niet duidelijk aan de topicwaarschuwing? :)
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ajb hier even op letten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41069

Omdat ik niet echt meer tevreden was over de snelheid van Buzzardnews via @home breedband, heb ik vanmorgen een 3 day trial bij usenetserver.com afgesloten. Twijfelde enorm tussen usenetserver en giganews, maar heb voor de eerste gekozen vanwege prijs/kwaliteit ervaringen van anderen.

Nu ben ik alles behalve tevreden. Ik heb maximaal 150KB/s gehaald en ook krijg ik regelmatig dat ik niet eens kan inloggen. Dit terwijl ik van andere @homers heb gehoord dat zij daar de maximale snelheid (530KB/s) halen.

Weet iemand of er storing bij usenetserver is of is er een overbelasting vanwege de paasdagen bij hen of @home? Bij speedtest.nl haal ik wel 450KB/s snelheden vandaag...

Mijn newsreader is overigens Newsleecher 2.0 final, legaal geregistreerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 41069 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:34:
Omdat ik niet echt meer tevreden was over de snelheid van Buzzardnews via @home breedband, heb ik vanmorgen een 3 day trial bij usenetserver.com afgesloten. Twijfelde enorm tussen usenetserver en giganews, maar heb voor de eerste gekozen vanwege prijs/kwaliteit ervaringen van anderen.

Nu ben ik alles behalve tevreden. Ik heb maximaal 150KB/s gehaald en ook krijg ik regelmatig dat ik niet eens kan inloggen. Dit terwijl ik van andere @homers heb gehoord dat zij daar de maximale snelheid (530KB/s) halen.

Weet iemand of er storing bij usenetserver is of is er een overbelasting vanwege de paasdagen bij hen of @home? Bij speedtest.nl haal ik wel 450KB/s snelheden vandaag...

Mijn newsreader is overigens Newsleecher 2.0 final, legaal geregistreerd ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55452/thumb.jpg

Hier zoals je ziet totaal geen snelheidsprobs atm :)

Connectieproblemen zou ik niet weten, ik disconnect maar nooit meer omdat UNS af en toe connectieproblemen heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41069

XanderH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:58:
[...]

[afbeelding]

Hier zoals je ziet totaal geen snelheidsprobs atm :)

Connectieproblemen zou ik niet weten, ik disconnect maar nooit meer omdat UNS af en toe connectieproblemen heeft :+
Inderdaad, lekker snelheid :)

Ligt denk ik aan @home, paasdrukt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Anoniem: 41069 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:34:
Vanochtend/vanmiddag nog uitgebreid @Home (Zwolle) icm UNS gebruikt, geen enkel probleem. Regelmatig 530 idd. Gewoon morgen nog ff proberen. ;)

Eerder postte ik trouwens dat ik minder tevreden was over UNS, maar dat moet ik enigszins bijstellen; het is erg wisselend op het moment. Sommige 'worddocumenten' komen zonder problemen compleet door, bij anderen mis ik 20 rars. Even opnieuw proberen met een ander programma biedt vaak ook uitkomst blijkt. Toch nog maar even wachten met Giganews, UNS doet het nog prima. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Mijn giganews account werkt nu naar behoren en ik heb 26 Gb aan educationeel materiaal in de DL queue staan. Vanmorgen aangezet en Grabit zegt er 10 uur mee bezig te zijn.

Dat is dus een gemiddelde snelheid van ongeveer 750 kb/sec en daar ben ik best tevreden mee :)

Mijn account werkte vrijwel meteen, de password change deed het na 3 minuten en ik kan 4 threads lopen.

Ok, het kost dan ook 19 euro per maand.. maar dat kost 1 DVD kopen of 5 DVD'tjes huren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik kan sinds gisteren nog maar vanaf 1 plek tegelijk downloaden met giganews, de andere kant kreeg een foutmelding, tot ik de download bij mijn vriendin stopte en kon ik meteen weer inloggen bij mij thuis. Jammer dat ze het niet limiteren op aantal draadjes, leuk dat ik 4 threads mag doen, maar met 2 trek ik mijn 8 Mb lijn al dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:39:
Ik kan sinds gisteren nog maar vanaf 1 plek tegelijk downloaden met giganews, de andere kant kreeg een foutmelding, tot ik de download bij mijn vriendin stopte en kon ik meteen weer inloggen bij mij thuis. Jammer dat ze het niet limiteren op aantal draadjes, leuk dat ik 4 threads mag doen, maar met 2 trek ik mijn 8 Mb lijn al dicht.
Ik snap best dat ze dat doen...
jij en je buurman betalen ieder 14,50 euro en delen de account.. ik denk niet dat dat de bedoeling is. Door het zo in te stellen dat je maar tegelijk vanaf 1 IP in kan loggen sluiten ze dat iig uit.

maar goed, je hebt connectivity en je kunt max downloaden.
Ik denk dat je niet kan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Eweka heeft sinds kort op hun website staan dat ze 23 dagen retentie bieden voor binaries. Iemand hier al ervaringen mee/over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoorde vandaag van collega's dat er 'maar' 7 dagen retentie momenteel is en dat ze geen film compleet konden krijgen dus 23 dagen lijkt me wat sterk. Geen eigen ervaring dus

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 30-03-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Thanks voor de info :) Erg typisch weer dus 8)7

Altijd 'tzelfde met die club |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar het lijken me een hoop prutsers. Ik heb niet zoveel vertrouwen in NL pay servers, ze kunnen niet waarmaken wat ze beloven. Nu is mijn periode bij Astraweb ook niet altijd alles vlekkeloos verlopen, wat incidentele storingen, maar niet zo schofterig als bij Eweka.

Voor een betaalde dienst mag je wel verwachten dat ze ook een beetje kwaliteit kunnen bieden.

Nu ik met Giganews lekker rustig kan downloaden en niet hoef te haasten om mijn download lijst leeg te krijgen lach ik iedereen die goedkoop af probeert te zijn met Eweka keihard uit.

You get what you pay for !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Is de snelheidslimiet op newszilla voor Xs4all ADSL abonnees ook slechts "3x50kb/s" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

Gunner schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:53:
Ja ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar het lijken me een hoop prutsers. Ik heb niet zoveel vertrouwen in NL pay servers, ze kunnen niet waarmaken wat ze beloven. Nu is mijn periode bij Astraweb ook niet altijd alles vlekkeloos verlopen, wat incidentele storingen, maar niet zo schofterig als bij Eweka.

Voor een betaalde dienst mag je wel verwachten dat ze ook een beetje kwaliteit kunnen bieden.

Nu ik met Giganews lekker rustig kan downloaden en niet hoef te haasten om mijn download lijst leeg te krijgen lach ik iedereen die goedkoop af probeert te zijn met Eweka keihard uit.

You get what you pay for !
Ja, maar ik trek mijn verbinding al sinds september vorig jaar dicht ( etthome test in boxmeer, download constant op 600 / 700 kB's en als het wat minder is ligt het altijd aan etthome en niet aan eweka.

Als ik dan naar mijn adsl verbinding overschakel gaat ie weer op 341kB's wat de max van mijn adsl is.

Het is niet veel geld en ik vind dat je wel heel veel waar voor je geld krijgt.

Kreeg vandaag nog een mailtje dat ze de servers aan het onderhouden waren, netjes toch?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Warbringer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:37:
[...]

Ik snap best dat ze dat doen...
jij en je buurman betalen ieder 14,50 euro en delen de account.. ik denk niet dat dat de bedoeling is. Door het zo in te stellen dat je maar tegelijk vanaf 1 IP in kan loggen sluiten ze dat iig uit.

maar goed, je hebt connectivity en je kunt max downloaden.
Ik denk dat je niet kan klagen.
Snap ook wel dat ze het doen, alleen deel ik het account niet, ik download gewoon vanaf 2 plekken. Ik heb liever een limiet op het aantal draadjes dan op ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SpeedBart schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:44:
Het is niet veel geld en ik vind dat je wel heel veel waar voor je geld krijgt.
Als ik de verhalen van Eweka gebruikers om mij heen hoor, dan kan ik het daar niet mee eens zijn, maar ieder zijn meug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Over de 20-28 dagen retentie van Eweka, ze zijn atm nieuwe servers aan het bijplaatsen. Die retentie is er dus nog niet, maar komt wel binnenkort (zie forum van Eweka)

Moet zeggen ben zeer tevreden over ze. Geen last van incompletes, geen problemen met de retentie en snelheid is altijd mn max (=200KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vind je het erg als ik mijn Giganews account nog niet opzeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Weet iemand toevallig of nntp1 bij UNS 'in onderhoud' is? Via die server kan ik de laatste dagen helemaal niets, terwijl nntp2 gewoon goed werkt. Daarnaast werkt Astraweb en zelfs Tiscali ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kan helemaal niets meer binnenkrijgen via UNS: '430 No Such Article'. Dit gaat om dingen van een week of 1,5 geleden; via Astraweb lukt het overigens wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k hoorde via via dat UNS een bepaalde groep heeft leeggegooid op 1 april? Ik meende boneless, maar ben daar niet helemaal zeker over. Zou mischien jou probleem verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 14:09
Xandrios schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:55:
'k hoorde via via dat UNS een bepaalde groep heeft leeggegooid op 1 april? Ik meende boneless, maar ben daar niet helemaal zeker over. Zou mischien jou probleem verklaren :)
Op de homepage van UNS staat het (bericht van 31 maart):
We will be performing emergency maintenance during the next hour. We will be restricting all access to the news farm during this time. The results of the maintenance will zero out all articles in alt.binaries.nl and alt.binaries.boneless as these groups have become so corrupted it is causing the servers to timeout most requests. These two groups will begin acception new articles as soon as the maintenance is complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Xandrios schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:55:
Klopt... a.b.boneless en a.b.nl zijn leeggegooid, leuke 1 april grap :(

Maar kennelijk waren ze zo "corrupt" (whatever that may be) dat ze om verdere problemen te voorkomen leeg moesten, timeouts zouden nu wel verleden tijd moeten zijn daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:59:
Maar kennelijk waren ze zo "corrupt" (whatever that may be) dat ze om verdere problemen te voorkomen leeg moesten, timeouts zouden nu wel verleden tijd moeten zijn daardoor...
Weet iemand wat dat precies inhoud, corrupte bestanden op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Anoniem: 32279 schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:20:
[...]

Weet iemand wat dat precies inhoud, corrupte bestanden op de server?
Corrupte bestanden betekent (ernstig) beschadigde bestanden zodat ze niet te repareren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
tbird22 schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:59:
[...]

Op de homepage van UNS staat het (bericht van 31 maart):
We will be performing emergency maintenance during the next hour. We will be restricting all access to the news farm during this time. The results of the maintenance will zero out all articles in alt.binaries.nl and alt.binaries.boneless as these groups have become so corrupted it is causing the servers to timeout most requests. These two groups will begin acception new articles as soon as the maintenance is complete.
D*mn ... dat zijn dus idd precies de twee groepen waar ik problemen mee heb. |:(

Maar goed: in het vervolg zal ik de netwerkstatus van UNS eerst ff doorlezen, voordat ik hier begin met blaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

goedkoop is duurkoop giganews is nog steeds te beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 44189 schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:26:
Bedankt voor de mededeling! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ja, vind ik ook, maar goed, in prijs/prestatieverhouding klopt t allemaal wel aardig imho.

Duur, 't best: Giganews
15-dollargebied: UNS (Mindere retentie, soms wat probleempjes)
<10 eur: Eweka. (Wisselende performance soms)

Anyway, elke waar is naar z'n geld, en je bepaald gewoon zelf wat je krijgt/betaald... Naar mijn mening zijn ze allemaal even goed in verhouding tot de kosten.

Heb zelf Giganews, idd perfect, maar ja, daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die zich afvragen waarom ze niet meer op Tweaknews kunnen:
Maandag 4 april zullen we 's morgens rond een uur of 8 beginnen met het verplaatsen van het newsplatform naar een aantal nieuwe racks. De groei van de afgelopen tijd maakt het noodzakelijk om de indeling in de racks anders te maken om toekomstige groei te kunnen waarborgen. Deze werkzaamheden zullen minimaal enkele uren in beslag nemen; voor de zekerheid houden we rekening met een eindtijd van 17.00
Ik kwam er dus zelf ook nu pas achter... omdat ik niet meer kon posten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141167

mijn server werkt nog steeds niet bij tweaknews ze hadden het over 17:00 uur maar het is nu 19:00 uur hoe lang gaat deze onderhoud nog duren slechte informatie van tweaknews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 20-04 13:45
Anoniem: 141167 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:14:
mijn server werkt nog steeds niet bij tweaknews ze hadden het over 17:00 uur maar het is nu 19:00 uur hoe lang gaat deze onderhoud nog duren slechte informatie van tweaknews
het was uitgelopen tot 19.30 (staat op hun site, www.tweakdsl.nl onder nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan ondertussen weer connecten en headers ophalen, maar de articles zelf ophalen... nee, dat gaat nog niet.

Plus ik zie een paar hele rare nieuwsgroepen in de lijst staan. Eéntje is zo ongeveer een e-mail adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

server tweaknews werkt weer maar daar is ook alles mee gezegt download op en neer heel laag alles inclompeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jezus, het is niet te doen idd... het is tot nu toe alleen maar een achteruitgang.

Gewoon te erg, dit heb ik al vaak meegemaakt. Onderhoud om de continuiteit van de dienstverlening te verbeteren -> resultaat: slechter.

Maar goed, ik zit nog maar net bij Tweaknews dus even aankijken of het probleem wordt verholpen en hoe snel.

-- Edit: hmmm, ff getest. Connecten gaan niet snel, headeren gaat tergend traag. Ik denk dat ik dan nog maar niet probeer te downloaden. Dan maar even terugvallen op de newsserver van Demon.

[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 04-04-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat de compleetheid minder is als de servers down geweest zijn is imo gewoon logisch, de newsfeed heeft ook stilgelegen dan he... op lange termein (lees: termein ietsje langer dan de max retentie :P) zul je hier geen last meer van hebben en denk ik dat je de verhuizingen kunt gaan beoordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Vind dat de laatste tijd ook wel meevallen, ze zijn niet zo snel meer als voorheen (voorheen met 1 draadje 8 Mb bijna vol, tegenwordig met 3 draadjes bijna vol).
Wat ik hoor over de antwoorden van support bij giganews, is de service bij UNS ook een stuk beter, toen ik daar opzegde keurig een mailtje met bevestiging en de vraag waarom ik wegging en wat ze konden verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmm, TweakNews ziet er weer levendig uit nu... netjes.

Nog wel aardig wat incompletes in de nieuwe articles, maar da's logisch en zal wel bijtrekken. Wat ik moest hebben was iig compleet... :)

En wat ik vannacht had gepost is ook compleet.

-- Edit: klote. Momenteel absoluut belabberde headerspeeds. Ampers 10 kilobyte/sec, kom op zeg...

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaknews heeft het nog steeds niet voor elkaar veel incompleet downloadsnelheid van laag naar hoog soms op nul dan weer naar 100kb was wel anders gewend van tweaknews na de ondehoud is het er niet beter op geworden ik wacht nog even af anders overstapen naar een andere newserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 141167 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:47:
tweaknews heeft het nog steeds niet voor elkaar veel incompleet downloadsnelheid van laag naar hoog soms op nul dan weer naar 100kb was wel anders gewend van tweaknews na de ondehoud is het er niet beter op geworden ik wacht nog even af anders overstapen naar een andere newserver
:D

Jij stapt elke keer over als een server eventjes onderhoud heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

van vanochtend tot in de namiddag was tweaknews prima, nu is ie alleen even wat langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door BladePHQ op 05-04-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141051

Als je gaat klagen dat je snelheid laag is, of het woord "cappen" vermeld is de kans erg groot dat ze je van giganews afmieteren, dus als ik jouw was zou ik nog effe wachten met klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141051 op 05-04-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 141051 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:04:
Als je gaat klagen dat je snelheid laag is, of het woord "cappen" vermeld is de kans erg groot dat ze je van giganews afmieteren, dus als ik jouw was zou ik nog effe wachten met klagen.
Ik neem aan dat dat een incident was en geen gewoonte bij giganews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 april 2005 @ 07:08:
[...]

Ik neem aan dat dat een incident was en geen gewoonte bij giganews?
Nou, ik heb op internet toch al diverse mensen zien klagen dat ze meteen van Giganews werden afgesloten toen ze een klacht hadden. Schijnt dus vaker te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 06 april 2005 @ 07:56:
[...]

Nou, ik heb op internet toch al diverse mensen zien klagen dat ze meteen van Giganews werden afgesloten toen ze een klacht hadden. Schijnt dus vaker te gebeuren.
Het lezen van hun Policy schijnt erg moeilijk te zijn, want er staat namelijk:

Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

* Sharing a login between people
* Simultaneous logins from multiple IP addresses
* Connecting from a proxy of any kind
* Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
* Excessive download volume

http://www.giganews.com/aup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik dacht een tijdje geleden gelezen te hebben dat je wel een account aan een direct familie-lid mocht 'uitlenen' maar dat kan ik nu niet meer in de AUP of Terms of Use terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De retentie van giganews is nog steeds niet goed.

Ik wil iets van 42.9 dagen oud downloaden uit de volgende groepen: alt.binaries.nl - alt.binaries.ftd.
Dit lukt niet meer terwijl giganews op haar site aangeeft voor beide groepen 43+ dagen retentie te hebben.

Als iets ouder is dan 40 dagen is er een kans dat je het niet meer te pakken krijgt. Jammer, hopen dat het snel weer als vanouds draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Uhuruburu schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:46:
[...]

Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

Ik weet neit waarom jij het hier over hebt, maar ik had het over het cancellen van een account nav klagen over wat voor probleem dan ook. Het gebeurt dan toch regelmatig dat je Giganews account zomaar wordt gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:24:
[...]

Ik weet neit waarom jij het hier over hebt, maar ik had het over het cancellen van een account nav klagen over wat voor probleem dan ook. Het gebeurt dan toch regelmatig dat je Giganews account zomaar wordt gecancelled.
Je hebt blijkbaar nog steeds niet hun Policy gelezen. Want er staat namelijk:

"If a customer appears to be unable to maintain a reasonable use of the service, Giganews may cancel, suspend, or decline to renew service for that customer without notice. It is within Giganews' sole discretion to determine what comprises unreasonable use."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141051

Jah, ze mogen het doen. Maar ik vind het nogal vreemd dat ze direct je account cancellen als je daar ten eerste helemaal niet om vraagt, ik ben zelf ook van giganews gebanned omdat ik dus een mailtje stuurde van waarom m'n snelheid zo laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 13:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn hier gasten die met unix/linux een goede downloader gebruiken. Ik heb nzbperl gebruikt maar die geeft wat vreemde foutmeldingen. Wil namelijk een php/perl script gaan bouwen waarmee het mogelijk is een linux server te voorzien van nzb files die hij dan gaat downloaden :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Erhnam schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:19:
Zijn hier gasten die met unix/linux een goede downloader gebruiken. Ik heb nzbperl gebruikt maar die geeft wat vreemde foutmeldingen. Wil namelijk een php/perl script gaan bouwen waarmee het mogelijk is een linux server te voorzien van nzb files die hij dan gaat downloaden :)
nzbperl werkt prima hier.. welke errors krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

Ik heb net de accounts van mij zelf en 2 vrienden opgezegt bij UseNetServer. Ik vond dat ze de laaste paar maanden te veel problemen hadden om nog van een betrouwbare Usenet provider te spreken.

Aangezien wij altijd per drie maanden een abonnement namen hebben we nog even de tijd om over te stappen. Ik zelf kom als eerste aan de beurt en ik heb me oog al laten vallen op drie mogelijke partijen. Namelijk Newshosting, Giganews en Fiberworld. Newshosting heb ik een maand uitgeprobeerd en zijn goed te noemen in de maand dat ik hem gehad heb heb ik nergens last van gehad. Giganews is zeer goed alleen veelste duur ten opzichte van andere. Fiberworld wordt een nieuwe speler hier in Nederland het dient de grooste nieuwsserver in Nederland te worden met 60Tb goed voor ongeveer 40+ dagen. Ik ga eerst een proefabonnement nemen en dan ga ik verder kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive is bij newshosting niet echt over de 200kb uit gekomen (average dan) .. heel enkele keer eens een uitschieter naar de 800kb/s .. dat wel... maar dat was zeer sporadisch ..

Ik zit via xs4all, en had dan met newszilla (3x50) erbij gewoon soms net aan de 400kb/s doorvoer ... dus echt over de 250 kwam newshosting dan niet....

Maar bij andere mensen schijnt het wel te kunnen hoor, de boel vol .... ligt gewoon aan je routing ..
Ik heb iig niet gehad dat ik niet in kon loggen of downen .. wat ik bij UNS wel had ...
De retentie vond ik overigens vreemd genoeg hoger bij UNS dan bij NH.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Uhuruburu schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:46:
[...]

Ja en vragen of er een probleem is staat er ook echt tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Uhuruburu schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:52:
[...]

Je hebt blijkbaar nog steeds niet hun Policy gelezen. Want er staat namelijk:

"If a customer appears to be unable to maintain a reasonable use of the service, Giganews may cancel, suspend, or decline to renew service for that customer without notice. It is within Giganews' sole discretion to determine what comprises unreasonable use."
Dat kan er wel instaan, maar dat wil niet zeggen dat ook wettelijk gezien mag en laat die server nu net in Nederland staan.

Teveel van dit soort geintjes uithalen is een slechte naam krijgen en dan kan je nog zo goed zijn, mensen gaan dan weg (en blijven ook weg.)

Ik zit er ook weer over te denken om naar UNS terug te gaan, iets langzamer, maar wel goede service.
Het is gewoon te belachelijk voor woorden om zonder opgaaf een account te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 13:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zo heb mijn nzb tool eindelijk aan de praat:

edit:
plaatje weggehaald

Wat ik wil gaan doen is deze tool uitbreiden met een php upload script. Even nzbtje uploaden en de server start meteen de downloads :) Vanaf een andere pagina moet je dan meteen de gedownloade bestanden te zien krijgen. Als er interesse is post ik wel het een en ander!

Modbreak:de content die op dit plaatje te zien was valt net even buiten het hier toelaatbare

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 07-04-2005 22:39 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Als ik het dus goed begrijp ...
Je bouwt een pakketje met daarin nzbperl en andere benodidheden.

Via een web-page upload je de nzb naar je server, en deze download vervolgens de hele handel en decode hem naar je home-dir, waarvandaan je het weer download via je browser of je ftp-client.

Das best wel stoer.

Wat heb je allemaal nodig hiervoor ??

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:15:
Teveel van dit soort geintjes uithalen is een slechte naam krijgen en dan kan je nog zo goed zijn, mensen gaan dan weg (en blijven ook weg.). Ik zit er ook weer over te denken om naar UNS terug te gaan, iets langzamer, maar wel goede service.
Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Ik geeft meer om connectie, snelheid, compleetheid en retentie. En dat vind ik bij Giganews. Daarentegen is UselessNewsserver al vele malen door het ijs gezakt en daar helpt een goede service niet meer tegen. Goedkoop is duurkoop geldt ook hier weer.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.