Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:20
Punica- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:25:
[...]

Dat laatste kan niet aan speedxs liggen, zij kunnen nntp, port 119 blokkeren, maar dan niet selectief zeggen, headers of articles.

Overigens kan ik het best begrijpen als speedxs een cap van X aantal Mbit zet op poort 119.

SpeedXS heeft STM4 naar bbned, ruwweg 600Mbit. Als dat ding in de avonduren vol zit, dan moeten ze ergens ruimte creeeren, het is logisch om dit op usenet gebied te doen omdat dit het meeste traffic (soms wel meer dan 75% van een ISP) veroorzaakt, terwijl het meestal maar een heel klein deel van je klantenbestand is bijv 20% die er gebruik van maakt.
Dat schommelen in snelheid zit hem bij uns en newshosting vaak in de routing die men gebruikt.
Vooral uns is vrij creatief met het verdelen van de beschikbare bandbreedte.
Met reverse tracers is vaak wel te zien waar het probleem zich bevindt, zo zou je ook kunnen zien waar speedxs loopt te cappen mits men dat werkelijk doet.
Vindt ook wel dat je moet oppassen met zulke beweringen als je geen verbindings gegevens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133553

NLsandman schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:54:
[...]

Dat schommelen in snelheid zit hem bij uns en newshosting vaak in de routing die men gebruikt.
Vooral uns is vrij creatief met het verdelen van de beschikbare bandbreedte.
Met reverse tracers is vaak wel te zien waar het probleem zich bevindt, zo zou je ook kunnen zien waar speedxs loopt te cappen mits men dat werkelijk doet.
Vindt ook wel dat je moet oppassen met zulke beweringen als je geen verbindings gegevens hebt.
Het is in inmiddels al duidelijk dat SpeedXS poort 119 capped. Dit zou tijdelijk moeten zijn, ivm een capaciteits probleem op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 11:33
kan iemand mij vertellen of je giganews op kan zeggen wanneer je wilt, of te wel per maand zodat je er ook weer direct vanaf kunt zijn, of zit je er een bepaalde tijd aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93976

Fire69 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:43:
Gisteren maar opnieuw een mailtje gestuurd naar Astraweb over hun retention, ik geraak nog steeds niet over de 10 dagen. :/
Krijg ik net een mailtje terug dat het waarschijnlijk aan een instelling ligt van mijn software en dat ik mijn header-cache maar eens moet legen en zo.
Maar ik gebruik enkel de SS van Newsleecher en nzb's van Newzbin, daar kan het dus niet aan liggen...
Zijn hier nog mensen met Astraweb die even kunnen testen hoever terug ze kunnen gaan? 10 dagen of idd echt 15 dagen? :?
Met geluk haal ik de 10 dagen bij astraweb. 15 dagen haal ik nooit. Veel posts van nog geen 5 dagen oud geven een "430 No such article" error. Terwijl de post toch compleet lijkt als je de headers binnnenhaalt. :(
Aan de support heb ik tot nu toe nog niet veel gehad.

Eerst zat ik bij virtualbox maar dat lijkt net een "shit-magnet". Het ene probleem is nog niet opgelost of er is weer een hardware of software fout bijgekomen.
Giganews valt af omdat ik geen creditcard heb, dus ik zal bij tweaknews of eweka moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119980

Remko schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:52:
Ik zie net dat er een nieuwe Nederlandse Usenetprovider erbij is:

www.usenet4u.nl

Iemand hier al ervaring mee ?

[...]
Yep, ik maak er nu twee weken gebruik van. Tot nu toe ben ik erg tevreden! :)
(lekker snel, geen wachttijden meer zoals bij MIRC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:45
Ik zie op de website van usenetserver staan dat als je mensen aanbrengen (10 stuks) je een maand gratis krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe gaat dat als je een 3 maandelijks account hebt?

Maar jullie mogen je altijd aanmelden met mijn email adres: kaismeel[ADD]hotmail.com

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
Gunner schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:35:
Even heel iets anders. Is het bij Payservers mogelijk om zonder PAR reparatie een dvd compleet binnen te halen? Ik heb in mjin Astraweb tijd nog nooit een DVD compleet binnen gehad, altijd wel ongeveer 8 parts die lichtelijk beschadigd waren.

Ik vraag dit omdat ik denk dat dit meer een hardware probleempje op mijn pc is, omdat ik ook wel vaker merk dat naderhand rar files corrupt raken na verloop van een bepaalde tijd.

Ben wel van plan om flink wat hardware aan die bak te veranderen om het probleem op te lossen.
Dit hangt helemaal af van diegene die het bestand upload naar een nieuws server naar mijn mening vaak wanneer je een timeout je hebt ofzo is het bestand dus al beschadigd als is het maar een paar 100KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hoe zit dat nu bij eweka? betaal je nu vooruit per maand gewoon via overboeking?
Als je dan na 30 dagen niet weer zelf betaalt hebt, gaat je account er weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 14:39
sander815 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:03:
hoe zit dat nu bij eweka? betaal je nu vooruit per maand gewoon via overboeking?
Als je dan na 30 dagen niet weer zelf betaalt hebt, gaat je account er weer uit?
Op prepaid basis ja. Je maakt 1keer een account aan, en daarbij betaal je vooruit. Vervolgens krijg je 30 dagen toegang, en 2 weken voor afloop van de periode krijg je herinneringsmailtje dat je weer moet storten. En als je niet stort, loopt je abbo gewoon af, lekker vrijblijvend dus.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb nu alweer een flinke tijd Usenetserver, maar krijg nu wel heel vaak dat ik niet in kan loggen. Ik heb hem dan ook opgezegd gisteren.
Hij loopt nog tot eind van de maand dus heb even de tijd om een nieuwe uit te zoeken. Het lijkt er op dat Eweka flink beter geworden is (wat ik zo lees) maar ook Newshosting trekt me, aangezien ik bij SpeedXS zit en je daar op een andere poort blijkt te kunnen werken :)
Is de retentie van newshosting vergelijkbaar met usenetserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De laatste dagen valt het me op dat dingen die via Nederlandse providers zijn gepost, bij UNS en Astraweb niet compleet te krijgen zijn; bij Tiscali is het echter wel compleet te krijgen. Is er weer ergens een 'meltdown' geweest van het een-of-ander?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb het nu juist andersom, iets wat een dag geleden gepost is staat niet bij Planet, maar wel bij Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hey ik heb zojuist de nieuwste versie van nieuws leecher geinstalleerd maar hij maakt geen verbinding meer met Tweaknews.... Ligt tweaknews er misschien uit of moet ik newsleecher maar weer uninstallen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:56
pven schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:08:
De laatste dagen valt het me op dat dingen die via Nederlandse providers zijn gepost, bij UNS en Astraweb niet compleet te krijgen zijn; bij Tiscali is het echter wel compleet te krijgen. Is er weer ergens een 'meltdown' geweest van het een-of-ander?
Kan natuurlijk gewoon aan de peering liggen... oftewel, grote kans dat het bij die nederlandse providers ligt.
Razorfist schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:17:
Ik heb nu alweer een flinke tijd Usenetserver, maar krijg nu wel heel vaak dat ik niet in kan loggen. Ik heb hem dan ook opgezegd gisteren.
Hm, ik heb hier geen problemen mee? Hoeveel threads gebruik jij? Als ik me netjes aan de maximale 8 threads houd heb ik nergens problemen mee, ga ik er 12 gebruiken willen er weleens 4 uitklappen ja...
Is de retentie van newshosting vergelijkbaar met usenetserver?
Dat wel geloof ik ja, of zelfs iets meer :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

XanderH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:30:

Hm, ik heb hier geen problemen mee? Hoeveel threads gebruik jij? Als ik me netjes aan de maximale 8 threads houd heb ik nergens problemen mee, ga ik er 12 gebruiken willen er weleens 4 uitklappen ja...
Meestal zelfs maar 4 tegelijk..

Gisterenavond de gok maar genomen en Newshosting aangeschaft, haal gewoon de volle capaciteit van mn lijn hier (500kb/s ongeveer, heb 8mbit maar gaat niet harder) met SpeedXS.
Inderdaad opmerkelijk dat hij over poort 119 maar 100kb/s haalt en op poort 23 of 3128 gewoon vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razorfist schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Meestal zelfs maar 4 tegelijk..

Gisterenavond de gok maar genomen en Newshosting aangeschaft, haal gewoon de volle capaciteit van mn lijn hier (500kb/s ongeveer, heb 8mbit maar gaat niet harder) met SpeedXS.
Inderdaad opmerkelijk dat hij over poort 119 maar 100kb/s haalt en op poort 23 of 3128 gewoon vol :D
Ja ze hebben een capaciteits probleem bij SpeedXS maar als het goed is moet het vanaf woensdag weer op volle snelheid werken ook op poort 119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Had het gelezen ja :)
Maar wou toch al een andere newsserver dus dit was een goed excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122717

pven schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:08:
Ik heb ook UNS en Astraweb en de laatste dagen inderdaad grote moeite iets compleet te krijgen.
Had gehoopt op dit forum iets meer te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 08:02
Ik heb ook maar een newshosting unlimited erbij genomen, maar de 1e tests waren niet bar goed.
Rond de 200-250 maximaal, terwijl dat dus veel sneller zou moeten kunnen.

Zelfde dus als UNS op dit moment.
(Ik heb 8Mbit van XS4all)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

zet eens meer lijnen open ;) ik heb gemerkt dat ik er 10 kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

SandeR schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:37:
Ik heb ook maar een newshosting unlimited erbij genomen, maar de 1e tests waren niet bar goed.
Rond de 200-250 maximaal, terwijl dat dus veel sneller zou moeten kunnen.

Zelfde dus als UNS op dit moment.
(Ik heb 8Mbit van XS4all)
Probeer eens een andere poort. Poort 8000 en 9000 hebben verschillende routing misschien dat het daar aan ligt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

we_are_borg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:57:
[...]

Probeer eens een andere poort. Poort 8000 en 9000 hebben verschillende routing misschien dat het daar aan ligt.
Ikzelf zit ook meestal rond 200 kB/s 's avonds, een andere poort gebruiken helpt niet echt.. Ach, het enige probleem is de snelheid. Retentie en compleetheid is meestal dik in orde (onlangs hadden ze toch echter wat probleempjes). Ik heb een adsl basic account, maar als ik een 8mbit account zou hebben, zou ik ook enigszins balen. Nu zit ik er niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 76818 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:15:
[...]

Ikzelf zit ook meestal rond 200 kB/s 's avonds, een andere poort gebruiken helpt niet echt.. Ach, het enige probleem is de snelheid. Retentie en compleetheid is meestal dik in orde (onlangs hadden ze toch echter wat probleempjes). Ik heb een adsl basic account, maar als ik een 8mbit account zou hebben, zou ik ook enigszins balen. Nu zit ik er niet zo mee.
Ik heb net een serie die ik kijk gedownload en die kwam met 795KBps binnen op newshosting.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb nu voor m'n Astraweb account iets van 20 connecties om m'n 1.6Mbit lijn volledig te kunnen benutten. Voor m'n upgrade gebruikte ik er maar 4. Ik zag gister dat je bij Astraweb unlimited connecties mag maken. Ik kwam in het begin van de avond niet verder dan 30kb, met die 20 connecties gaat het richting de 160kb. Waarschijnlijk heeft dit meer te maken met Planet dan met Astraweb.
Sinds Planet aan het upgraden is hebben ze capaciteits problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10:24
Gisteren met Astraweb filmpje binnengehaald, 6 connecties ging tegen ~420k/s, en da's de max van mijn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is dat een Planet lijn? If not dan begrijp ik dat, dit ivm die snelheid probs van Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10:24
Nope, is idd geen Planet.

Vind het wel raar dat dit aan Planet zou liggen. Als je lijn toch vol geraakt met 16 connecties, wil dat toch zeggen dat Planet het gewoon aankan, maar dat je per connectie te weinig doorkrijgt van Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De usenet-server van Tiscali lijkt steeds beter te worden: ik ben nu iets aan het leechen wat er vijf dagen geleden op is gezet. :) (En wat bij UseNetServer niet te krijgen is, staat wel op Tiscali :?)

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 15-03-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Usenetserver vind ik erg slecht de laatste maand(en).
Veel incompleet, vaak maar 4 connecties, vaak ook geen een.
Meer mensen deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 21:43
Ik ben ook opzoek naar een accountje, een goede newsserver met het liefst 10 mbit aan snelheid... Verder wil ik graag een breed aanbod en dat het er erg snel op staat, het liefst geen datalimiet of een erg hoge. Wat kunnen jullie me echt aanraden, ik heb de tabel bekeken, maar daar ben ik niet uit wijzer geworden, ik hoor liever wat gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
DarkShadow schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:20:
Ik ben ook opzoek naar een accountje, een goede newsserver met het liefst 10 mbit aan snelheid... Verder wil ik graag een breed aanbod en dat het er erg snel op staat, het liefst geen datalimiet of een erg hoge. Wat kunnen jullie me echt aanraden, ik heb de tabel bekeken, maar daar ben ik niet uit wijzer geworden, ik hoor liever wat gebruikerservaringen.
10Mbit is veel, blijft eigenlijk alleen maar een nederlandse ISP over.

Ik gebruik zelf regelmatig de newsserver van Caiway (kun je op zolang je maar een accountje van iemand hebt). Snelheden getest vanaf mn 100mbit bak, kwam tot 2.4Mb/sec (= ruim 20Mbit)
Retentie: 4 (soms 5) dagen, en afaik weet zitten de meeste groepen er wel op. Compleetheid: redelijk tot goed, met pars altijd alles compleet.

Giganews is beter, retentie 50 dagen ofzo, en ook goeie snelheden. Van de non-NL newsproviders blijft giganews eigenlijk als enige over, hun hebben een eigen serverpark op AMS-IX waardoor je tenminste een fatsoenlijke connectie hebt met de meeste NL providers. Andere (UNS, newshosting enz) ben je afhankelijk van de routing en de drukte onder de plas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 21:43
ik heb nu 2 accountjes, een trial van usenetserver en giganews...

Ben erg benieuwt, weet eigenlijk totaal nog niet hoe het werkt, heb nu xnews en probeer wat te downloaden, maar tot nu toe werkt het nog niet geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, sinds vandaag heb ik Tweaknews... over de headersnelheid ben ik iig niet te spreken, fluctueert flink... gemiddeld zo'n 90 kilobyte/sec en da's niet echt om over naar huis te schrijven helaas.

Edit: ondertussen mag ik al blij zijn als die 90 kilobyte/sec wordt gehaald... wat een pokkesnelheid voor headers. En dan te bedenken dat ik zometeen alt.binaries.boneless nog volledig moet headeren... zucht... :(

Nou ja, als de download van binaries zelf maar lekker is dan heb ik verder weinig te klagen.

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 15-03-2005 19:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
we_are_borg schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:09:
[...]

Ik heb net een serie die ik kijk gedownload en die kwam met 795KBps binnen op newshosting.
Ik ben nu weer bezig met newshosting:

Ik haal wel gemiddeld rond de 170Kilobyte/s :r (erg schommelend, dan 150 dan weer 300 etc)
Unlimited met 4 lijnen...

Dit is nog trager dan Uns volgens mij...

Waar zijn de tijden van maanden geleden dat ik altijd kon downloaden met 850Kilobyte/s ?
Dit schiet gewoon niet op.

Een dvdtje downloaden duurt zo vele uren meer, en ik betaal nog steeds evenveel als maanden geleden. :r :(
Ik heb btw de poort al veranderd in 23 ofzo, maar dat helpt natuurlijk niet :r

Ik ben benieuwd wat de snelheid in het weekend gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 15-03-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 15:51
Wildfire schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:22:
Hmmm, sinds vandaag heb ik Tweaknews... over de headersnelheid ben ik iig niet te spreken, fluctueert flink... gemiddeld zo'n 90 kilobyte/sec en da's niet echt om over naar huis te schrijven helaas.

Nou ja, als de download van binaries zelf maar lekker is dan heb ik verder weinig te klagen.
Er staat hier een aankondiging over op de tweakdsl site
15/03/2005 Performance problemen newsplatform

Door problemen op het netwerk van onze upstream leverancier, zijn er problemen onstaan in het verwerken van verkeer wat afkomstig is van het newsplatform. Mogelijk haalt u om deze reden niet de snelheid die u gewend bent. Vanavond zullen deze problemen vermoedelijk opgelost zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Ik ga er vanuit dat in de loop van de avond het probleem plotseling als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:47

Wildfire

Joy to the world!

Ghandi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:36:
[...]

Er staat hier een aankondiging over op de tweakdsl site

[...]

Ik ga er vanuit dat in de loop van de avond het probleem plotseling als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Hmmm... vandaar wellicht ook de failed header downloads die ik op dit moment krijg? Ik download headers en kort na het starten van de header downloads kapt 'ie er weer mee...

-- Edit: hmmm, nu gaat het headers downloaden weer normaal. Niet al te snel, maar het gaat nu weer gewoon door zonder errors. (en godzijdank staat wat ik wil hebben nog nèt op de server :))

-- Edit: weer een error bij het downloaden van de headers. Maar gelukkig had ik nèt die headers binnen die ik nodig had. Nu ben ik aan het downloaden met gemiddeld zo'n 750 kilobyte/sec... daar kan ik goed mee leven :)

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 15-03-2005 21:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

SandeR schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:44:
[...]

Ik ben nu weer bezig met newshosting:

Ik haal wel gemiddeld rond de 170Kilobyte/s :r (erg schommelend, dan 150 dan weer 300 etc)
Unlimited met 4 lijnen...
doe eens 8 lijnen ofzo dan, ik heb net weer met volle snelheid van Newshosting zitten binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Razorfist schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:10:
[...]

doe eens 8 lijnen ofzo dan, ik heb net weer met volle snelheid van Newshosting zitten binnenhalen
Ik kan maar 4 lijnen doen, zoals ook op hun site staat...
Ik probeer nu poort 3128 en kan nu iig met 6lijnen connecten naar unlimited.newshosting.com

We will see.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 15-03-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Heb net een fijn "klacht" emailtje naar Newshosting gestuurd.

Heb ook xs4all, maar de snelheid is echt zeer fluctuerend, nagenoeg nooit de 800 welke ik met usenetserver wel haal, en de cap zit gewoon over de cogentco transit deze kant op me dunkt.

Average zit de laatste dagen zelfs 300 kb/s of lager ... om te huilen

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jive schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:21:
Heb net een fijn "klacht" emailtje naar Newshosting gestuurd.

Heb ook xs4all, maar de snelheid is echt zeer fluctuerend, nagenoeg nooit de 800 welke ik met usenetserver wel haal, en de cap zit gewoon over de cogentco transit deze kant op me dunkt.

Average zit de laatste dagen zelfs 300 kb/s of lager ... om te huilen
Mijn snelheid met usenetserver is vandaag ook slecht, tegen de 300kb/s idd. Dit nadat ik er vrijwel 3 maanden geen enkel probleem mee gehad heb. Maargoed, het zou best aan de routing richting de VS kunnen liggen bij ons beiden... al word ik via above.net gerouterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Als die amerikaanse providers nou gewoon es een EuroRings aansluiting namen ... was alles vlot zat.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik weet niet helemaal zeker of dit hier past, denk het wel.

Vandaag heb ik zitten spelen met het XPAT-gebeuren van NZB4U; zie ook <knip> (ik heb Xandrios ff gemaild of deze link mag; dank aan XanderH voor de oplettendheid!)

Het werkt prima! Helaas nog niet zo snel als de SuperSearch van NewsLeecher, maar als het eenmaal goed draait, wordt het zeker een goed alternatief voor de SuperSearch. Daarnaast heb ik het idee dat NZB4U sneller up-to-date is in vergelijking met SuperSearch, dus dit XPAT-gebeuren van NZB4U is iets om scherp in de gaten te houden!

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 16-03-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Support
You might want to try the alternate ports listed at:
http://www.newshosting.com/support/info/
If the standard ports don't help give ports 7000, 8000, and 9000 a try.
They force your packets to a particular route which will help if it's a routing issue from our network to your ISP.

If using ports 7000, 8000, 9000 doesn't help there isn't much we can do on our end to resolve the speed issues you're having.
ik
While testing the port, I also tried different variations & number of connections in different variations.
In all situations & all ports (routings) the same thing happens, the more open connections I make, he higher the speed goes, capping out around 600 KB/s when I try illigal values like 8(24) threads on
7000+8000+9000 , but this also happens when I just open 4(12) on all, making me conclude the issue lies with the CogentCo transitlink to the AMS-IX in the netherlands being congested and thus limiting the throughput per link (around 60-80KB/s).

Is CogentCo the only link between newshosting & xs4all/netherlands, or is there a possibility of using a different transit to the old-countries aka Europe.

Ps: while I am typing this, I am at a nice low speed of 175 kb/s on 4 threads with unlimited-119.
Support
If using ports 7000, 8000, 9000 doesn't help there isn't much we can do on our end to resolve the speed issues you're having. Make sure that you use 4 or less concurrent connection or the system will disable your account for excessive logins.
Oftewel ... Nee .. wij hebben geen andere/snellere link naar NL ... en pas op als je meer dan 4 connecties gebruikt .. dan pakt de daemon je en disabled je account. :(

Iemand hier met super-ervaring met een andere 15$/unlimited provider die wel de snelheid haalt ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als ik jou was zou ik dat linkje even weghalen ;)
Als je die megagrote waarschuwing leest:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
En hij valt dus in de categorie index-sites of services... hier is een tijdje terug al een discussie over geweest :)
Jive schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:46:
Support

[...]

ik

[...]

Support

[...]

Oftewel ... Nee .. wij hebben geen andere/snellere link naar NL ... en pas op als je meer dan 4 connecties gebruikt .. dan pakt de daemon je en disabled je account. :(

Iemand hier met super-ervaring met een andere 15$/unlimited provider die wel de snelheid haalt ?
Denk dat je voor een 15$/unlimited provider toch op US providers uitkomt en afaik hebben ze allemaal snelheidsproblemen op het moment.
Maar geen enkele provider is perfect, ik neem aan dat die problemen ook weleens over zijn weer ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 16-03-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Hmm .. een ping+trace van Astraweb voorspeld overigens ook een trip-around-the-world .. niet echt een beter alternatief voor de 15$.

Hoe zijn de ervaringen met de Europeese Giganews bak voor mensen met een hogere verbinding dan 4mbit ? Loopt het daar wel strak op de 800 kb door ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Jive schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:53:
Hoe zijn de ervaringen met de Europeese Giganews bak voor mensen met een hogere verbinding dan 4mbit ? Loopt het daar wel strak op de 800 kb door ?
Perfect. Ik download constant met een snelheid van 800 KB/s. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 16-03-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jive schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:53:
Hmm .. een ping+trace van Astraweb voorspeld overigens ook een trip-around-the-world .. niet echt een beter alternatief voor de 15$.
Daarnaast heeft dat $15 account van astraweb een snelheidslimiet van 2mbit, en laat de snelheid nou net zijn waar jij problemen mee hebt? :+
Giganews is imo een van de beste providers ja, hij is mij alleen te duur en hij valt ook niet echt in jouw categorie "$15 unlimited" servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

NewsHosting heeft iig een onofficieele snelheidscap van 70/80 kb/s per thread erop zitten ... en als er wat congestionproblemen zijn zakt dat keihard in naar 50 of minder.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik vind het trouwens grappig wat er gebeurd hier...

Een maandje of 2 terug zat iedereen te klagen over UNS, connectieproblemen, e.d., en newshosting was compleet probleemloos en voor hetzelfde geld! Dus iedereen gaat overstappen, en nu zit iedereen weer te klagen over newshosting.
Het lijkt wel alsof alle usenetproviders problemen krijgen als ze meer users krijgen, er hoeft maar een nieuwe naam van een "perfecte provider" hier op te duiken en binnen no-time is ie overbelast... Ik hoop dat ze bij giganews de capaciteit een beetje in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 12:13
XanderH schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:43:
Ik vind het trouwens grappig wat er gebeurd hier...

Een maandje of 2 terug zat iedereen te klagen over UNS, connectieproblemen, e.d., en newshosting was compleet probleemloos en voor hetzelfde geld! Dus iedereen gaat overstappen, en nu zit iedereen weer te klagen over newshosting.
Het lijkt wel alsof alle usenetproviders problemen krijgen als ze meer users krijgen, er hoeft maar een nieuwe naam van een "perfecte provider" hier op te duiken en binnen no-time is ie overbelast... Ik hoop dat ze bij giganews de capaciteit een beetje in de gaten houden. ;)
Lol, ja t lijkt wel zo..

UNS: Snelheid meestal goed, alleen connectieproblemen regelmatig.
Newshosting niet die connectieproblemen alleen langzamer.

Giganews tot dit moment nog prima, groot voordeel voor de snelheid is hun directe AMS-IX aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 20:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kan iemand me uitleggen waarom iedereen voor dure providers kiest? Ik zit zelf nu 3 maanden bij Eweka (mijn eerste UseNet stapjes :P) en dat bevalt eigenlijk prima. Ik kan bijna altijd mijn complete downloadspeed voltrekken, vaak al met 2 threads. Daarnaast is er geen limiet en kan ik het bedrag van 7,50 per maand mooi delen met een vriend van me.
Toevallig gisteren voor het eerst een probleem gehad dat de nieuwsserver liep te bokken maar dat heeft eigenlijk ook niet echt lang geduurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
IceStorm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:14:
Kan iemand me uitleggen waarom iedereen voor dure providers kiest? Ik zit zelf nu 3 maanden bij Eweka (mijn eerste UseNet stapjes :P) en dat bevalt eigenlijk prima.
Hier een paar van de redenen waarom ik bij UNS ben (en blijf):
• de retentie (25 dagen is prima);
• niet duur; 40 dollar per drie maanden is zo'n 10 euro per maand;
• de upload is anoniem (de logs op hun server worden na 48 uur opgeschoond; bij het posten worden jouw IP-gegevens niet in het geposte geplaatst);
• automatische verlenging (dus niet net als bij Eweka dat je er iedere maand aan moet denken om geld over te maken ;));
• nooit gezeur over het dataverkeer;
• etc ... :P

Zoals bekend heeft UNS de afgelopen tijd wat problemen ondervonden, maar goed: NH heeft daar nu ook last van en Giganews gaat er vast ook een keer last van krijgen.

Hoe-dan-ook: voor die 40 dollar per drie maanden ben ik errug tevreden! _/-\o_

Giganews vind ik voor die 19 euro per maand weer wat prijzig; daarnaast lees je her-en-der verhalen dat ze je bij een bepaalde hoeveelheid dataverkeer afknijpen. Dat vind ik dus duur voor dat geld! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik maak gebruik van easynews.com. Helaas maar 10gb per maand.. Maar daar gebruik ik het ook niet voor. Super handig is het zoeken via een webinterface. Mis een par file of een andere file. Even snel zoeken en je hebt het compleet! Ideaal!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

pven schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:09:
Giganews vind ik voor die 19 euro per maand weer wat prijzig; daarnaast lees je her-en-der verhalen dat ze je bij een bepaalde hoeveelheid dataverkeer afknijpen. Dat vind ik dus duur voor dat geld! :/
Giganews is wel het beste wat je kan krijgen. Ik download gemiddeld tussen de 200 en 300 gig per maand met giganews en het is altijd 530KB/sec (meer haalt mijn @home niet). Wat ik heel belangrijk vind is dat alles altijd 100% in orde is, pars gebruik ik bijna nooit. Ook zijn er nooit problemen. Ik heb verschillende providers getest en overal (op astraweb na) liep ik weleens tegen problemen aan.
Wel 19 euro, maar echt ideaal. Ik ben echt iemand die vaak dingen van 30 dagen en ouder wil downloaden en met astraweb wat ik eerst had kon dat helaas niet (verder was dat ook top).

Ik zal zoiezo nooit een Nederlandse provider nemen, die kunnen de zaken mijn inziens nooit zo goed op orde hebben als de grotere buitenlandse providers (met veel meer klanten en dus meer resources).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-03-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116031

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met Newsleecher (http://www.newsleecher.com/). Ik heb 2 betaal nieuwsproviders, namelijk Astraweb en Newshosting.

Als ik bestanden probeer binnen te halen, om een voorbeeld te geven 10 bestand van 50mb, dan haalt Newsleecher de eeste 2 ( ook niet altijd) compleet binnen. Wel gaat het downloaden met beide newsproviders erg schokkerig. Dan met 200kb en dan stopt die weer dan weer 20kb en ga zo maar door. De rest van de bestanden komen zeer incompleet binnen, varierent van 300kb tot 12mb. Ik weet zeker dat de bestanden volledig in de nieuwsgroep staan. Ik heb dit trouwens met ieder bestand wat ik probeer binnen te halen.

Zelf denk ik niet dat het aan Newsleecher ligt, aangezien ik reeds meerdere versies heb geprobeerd. Voor zo ver ik kan meten is mijn Internet verbinding stabiel, dus ligt het denk ik ook niet aan. En het lijkt me erg sterk dat 2 betaal nieuwsproviders verbinding problemen hebben. Ik heb dit probleem de laatste weken, daarvoor nooit problemen gehad. Tevens heb ik de PC gechecked op Spy-ware en op virussen, maar niks gevonden. Wat kan het zijn?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik heb geen specs van me comp geplaatst omdat mij niet relevant lijk. Mocht dat wel zo zijn, dan plaats ik ze graag!

Alvast bedankt voor het lezen / helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben laatst bij Astraweb weggegaan omdat ze XPAT niet meer ondersteunden en de snelheid was ook bijzonder instabiel. Ook nu hoor ik nog deze klachten bij Astra gebruikers.

Misschien dat je vraag beter hier past:
[rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 4][/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 17-03-2005 22:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
Heeft er iemand enig idee wat er zich nu afspeelt bij Tweaknews. De afgelopen weken haalde ik constant mooie snelheden. 5 threads en 800 a 850 KB per seconde. Maar vandaag is het echt knudde.

Probeerde vanmiddag header op te halen en dat ging slechts met een snelheid van 10 tot 20 KB per seconde. Op dit moment gaat het iets beter maar zit ie nog steeds maar op de 35 KB per sec.

Downloaden van bestanden gaat wel redelijk. Echter op een of andere manier in een keer maar met 2 threads tegelijk.

Nu zag ik wel iets staan over problemen op 15 maart, alleen toen werkte alles vrij normaal.

mm, uurtje later (1 uur) dus weer 4 threads. Headers ophalen gaat nog steeds gigantisch traag. :(

Paar uur later is het dus weer headers ophalen met 1.5 Mbit. Snap nog steeds niet waarom headers ophalen niet gewoon met volledige snelheid kan. Bij Newszilla kan dat in ieder geval wel. Das dan waarschijnlijk ook het enigste voordeel van die server. Heb een beetje de balen van internetproviders die doen alsof nieuws niet tot hun corebussiness hoort. En daarmee doel ik dus op Cistron (R.I.P) en Xs4all.

[ Voor 33% gewijzigd door Crvdwoestijne op 18-03-2005 04:02 ]

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

GoEV6 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:15:
Usenetserver vind ik erg slecht de laatste maand(en).
Veel incompleet, vaak maar 4 connecties, vaak ook geen een.
Meer mensen deze problemen?
Jep idd, zelfde problemen hier.
Vooral de laatste 2/3 weken is het één grote brok ellende. Snelheid is prima, maar de compleetheid is om te janken. Heb nu iets wat er nauwelijks 24 uur opstaat, is niet meer te krijgen.

Het lijkt alsof hetgeen wat een tweaker hierboven mij zegt opgaat; alles wat vanuit NL gepost wordt komt niet/nauwelijks door. :/

Ik zit eraan te denken over te stappen, misschien toch maar GigaNews...

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielZ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:25:

Met giganews heb ik bovenstaande problemen niet en ik download veel uit de Nederlandse groepen. Maar ik hoor van collega's ook niet bovenstaande problemen terwijl zij allemaal Astraweb hebben (maar het niet echt regelmatig gebruiken). Jullie kunnen zoiezo testen met giganews, zolang je maar minder dan 1 gig download en het abonnement weer in 3 dagen per mail opzegt is het gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-03-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik maak gebruik van de Giganews unlimited service en dat bevalt prima, download ongeveer 200/250 GB per maand. Ach, de prijs is mischien wat aan de hoge kant, maar ik heb het er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
NielZ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:25:
[...]

Jep idd, zelfde problemen hier.
Vooral de laatste 2/3 weken is het één grote brok ellende. Snelheid is prima, maar de compleetheid is om te janken. Heb nu iets wat er nauwelijks 24 uur opstaat, is niet meer te krijgen.

Het lijkt alsof hetgeen wat een tweaker hierboven mij zegt opgaat; alles wat vanuit NL gepost wordt komt niet/nauwelijks door. :/

Ik heb al een maand of zo dat ik steeds geen verbinding kan krijgen en als ik verbinding heb valt hij om de zoveel tijd weg.
Echt balen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 09:48
Weet iemand nog een prepaid newsserver (zoals Astraweb)?? Dus geen maandelijks bedrag, maar voor een bepaald bedrag een aantal GB voor onbeperkte tijd??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

IceStorm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:14:
Kan iemand me uitleggen waarom iedereen voor dure providers kiest? Ik zit zelf nu 3 maanden bij Eweka (mijn eerste UseNet stapjes :P) en dat bevalt eigenlijk prima.
Misschien ligt het aan mij maar Eweka is bagger de laatste week. Tijd voor een andere newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb gisteren een GigaNews unlimited account genomen en deze werkt echt super. Maximale @home snelheid met 2 van de 4 threads en heb inmiddels al dingen gedownload van bijna 40 dagen oud. Tot nu toe was alles 100% compleet, maar goed, ik heb net het account. Ik vind het iig wel het geld waard. Overigens heb ik tegelijkertijd ook een newzBin account genomen voor nzb bestanden, de hieraan verbonden kosten zijn niet echt hoog maar het scheelt me wel veel tijd ivm zoeken naar bepaalde downloads.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb het idee dat UNS zich het afgelopen etmaal aardig aan het herstellen is. Bij een gedownloade DVD (die via een Nederlandse provider is geupload) heb ik maar twee PAR-blokjes nodig gehad; enkele dagen terug had ik het waarschijnlijk niet eens gered met de beschikbare PAR-blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:33:
[...]
Misschien ligt het aan mij maar Eweka is bagger de laatste week. Tijd voor een andere newsserver.
De snelheid van Eweka is de laatste 3 weken al heel erg bagger. Jammere is dat ik over Tweaknews ook niet altijd even goede berichten hoor. Ik denk dat ik nog wel even bij Eweka blijf, ik krijg alles wel gewoon binnnen, alleen ietsje later. Als het volgende maand nog steeds zo is, ga ik wel eens verder zoeken. Toch blijft het een feit dat je bijna nergens voor €7,50/maand onbeperkt kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Macer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:17:
Weet iemand nog een prepaid newsserver (zoals Astraweb)?? Dus geen maandelijks bedrag, maar voor een bepaald bedrag een aantal GB voor onbeperkte tijd??
http://www.usenet4u.nl misschien een optie ?

18 dagen retentie en met mijn @home (breedband) abbo download ik met 5 threads zo rond de 2,0 Mb/s (uitschieters naar boven en beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Muse schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:33:
[...]

De snelheid van Eweka is de laatste 3 weken al heel erg bagger. Jammere is dat ik over Tweaknews ook niet altijd even goede berichten hoor. Ik denk dat ik nog wel even bij Eweka blijf, ik krijg alles wel gewoon binnnen, alleen ietsje later. Als het volgende maand nog steeds zo is, ga ik wel eens verder zoeken. Toch blijft het een feit dat je bijna nergens voor €7,50/maand onbeperkt kan downloaden.
De snelheid van Eweka valt het nog wel mee hoor! Ik download rond 900+ KB/s En ja ik heb 10 Mbit lijntje van Quicknet >:) Alleen is Usenetserver trager dan Eweka en klapt vaker uit dan Eweka... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

DoctorV64

Cosmopoliet

Grappig dat zoals eerder geschreven dat UNS eerst de hemel wordt in geprezen en dat bij problemen er massaal overgestapt wordt. En dan komen de problemen weer bij de nieuwe newsgroupprovider. Ik gebruik sinds juni vorig jaar Usenetserver (mede naar aanleiding van positieve berichten hier). Ze hebben een tijdje connectieproblemen gehad en de laatste tijd gaat het imho goed. Prijstechnisch krijg je een goede verbinding en heb je goede retentietijden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 11:26

duderuud

Sliden is koel

En er is een nieuwe Nederlandse aanbieder:

www.xsnews.nl

* Retentie van 6 dagen, wordt binnenkort meer waarschijnlijk
* Alle nieuwsgroepen (100.000+)
* 4 threads, max 10mbit
* Geen datalimiet
* Uptime-garantie

Ik ben zelf testuser...perfecte snelheid, retentie is goed, compleetheid begint nu écht vormen aan te nemen.
Kan wel eens een toppertje worden...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 11:58
'k vind het vrij prijzig; zowel Tweakdsl en eweka zijn goedkoper en hebben een hogere retentie :)

Vraag me af hoe ze die "uptime garantie" willen halen overigens....een usenetplatform is op geen enkele manier gegaraneerd stabiel. Elke usenetserver heeft wel eens problemen. Maargoed, ben benieuwd hoe ze 't gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ze bieden iig wel een hogere doorvoer voor die 10E ...
2.5mbit / thread ... met 4 threads ...

Mochten ze dit doorlopend kunnen blijven volhouden, en de retentie op kunnen schroeven naar 14 dagen binaries (wel zo een beetje wat je wilt hebben om minimaal serieus genomen te worden) dan zullen ze echt wel meer mensen trekken naar zich toe.

Enige wat ik me afvraag is of het niet gewoon reselling is van de "cambrium connected by trueserver" machine is. Welke ook tweak draait.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jive schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:43:
Enige wat ik me afvraag is of het niet gewoon reselling is van de "cambrium connected by trueserver" machine is. Welke ook tweak draait.
Zo te zien is dat inderdaad het geval. Bij de service meldingen staat dit te lezen:
Ook de compleetheid van de articles kan hiermee in het gedrang komen, maar hiervoor hebben we de nodige maatregelen genomen (verkeer voorrang geven).

Onze excuses (en die van Trueserver) voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Anoniem: 32279 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:43:
[...]

Zo te zien is dat inderdaad het geval. Bij de service meldingen staat dit te lezen:

[...]
Ze zijn connected via Trueserver, dus niet zo gek dat ze ook daarvan last hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

XSnews gaat wel degelijk om een nieuwe partij, ik weet dit omdat ik ze de hardware heb geleverd. Ik zal verder daarom ook geen inhoudelijke meningen geven over hun dienst.

Wat ik wel kan zeggen: zij zijn van plan zijn om op korte termijn 30 dagen retentie te bieden. De hogere prijs komt doordat ze niet op prijs willen concurreren maar op de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 11:26

duderuud

Sliden is koel

Ik heb begrepen dat, als ze 500 abonnee's verkocht hebben, de retentie verhoogd word naar 10 dagen.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 12592 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:02:
[...]

De snelheid van Eweka valt het nog wel mee hoor! Ik download rond 900+ KB/s En ja ik heb 10 Mbit lijntje van Quicknet >:) Alleen is Usenetserver trager dan Eweka en klapt vaker uit dan Eweka... :(
Denk dat het er aan ligt op welke Eweka server je zit. Nr.10 is echt huilen met de pet op de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Macer schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:17:
Buzzardnews is ook een aanrader als je over een credit card beschikt. Je kunt er een never-expiring pack van 100 GB kopen

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:19:
Ik zal zoiezo nooit een Nederlandse provider nemen, die kunnen de zaken mijn inziens nooit zo goed op orde hebben als de grotere buitenlandse providers (met veel meer klanten en dus meer resources).
Als iedereen zo zou denken hadden we een hele mooi kip-ei vergelijking. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er wel degelijk Nederlandse partijen zijn die hun zaken goed op orde hebben. Juiste de grote providers met veel klanten trekken zich weinig aan van wensen/klachten van klanten. Ze hebben er toch zat en als iedereen jouw mening zou delen, dan zal dat zo blijven ook.

Bovendien steek ik mijn geld liever in de Nederlandse economie :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1445 op 22-03-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:10:
[...]

Denk dat het er aan ligt op welke Eweka server je zit. Nr.10 is echt huilen met de pet op de laatste tijd.
Nr.8 is ook niet best. Ik heb dan maar een 2 Mbit lijn, maar zelfs daarmee merk ik dat de snelheid niet best is. Het schommelt constant tussen 150 en 240. Mijn downloadgrafiek vertoont meer pieken dan een etappe van de tour de france. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 09:48
GeeForce23 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 08:23:
[...]

Buzzardnews is ook een aanrader als je over een credit card beschikt. Je kunt er een never-expiring pack van 100 GB kopen
Tnx die ga ik zeker eens proberen...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Muse schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:55:
[...]

Nr.8 is ook niet best. Ik heb dan maar een 2 Mbit lijn, maar zelfs daarmee merk ik dat de snelheid niet best is. Het schommelt constant tussen 150 en 240. Mijn downloadgrafiek vertoont meer pieken dan een etappe van de tour de france. :'(
Hoe weet ik op welke server ik op zit van Eweka? Daar kan ik nix van zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Anoniem: 12592 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:30:
[...]

Hoe weet ik op welke server ik op zit van Eweka? Daar kan ik nix van zien...
Met http://www.eweka.nl/Consument/minicontrol2.php

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Usenetserver is echt huilen met de pet op!! Welke servers gebruiken jullie voor USN? en hoeveel lijntjes per serven kan je eigenlijk max open zetten? Ik heb meestal 4 server met 4 verbindingen = dus samen 16 lijntjes. Soms pakt ie ze alle 16 maar soms ook maar 1 of 4 of 5 etc etc.

kan iemand hier een beetje duidelijkheid in geven voor mij?

ps. nu doet niks het dus, krijg constant de melding:

error occurred unable to authenticate. Recheck your download qouta etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 50662 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:38:
Usenetserver is echt huilen met de pet op!! Welke servers gebruiken jullie voor USN? en hoeveel lijntjes per serven kan je eigenlijk max open zetten? Ik heb meestal 4 server met 4 verbindingen = dus samen 16 lijntjes. Soms pakt ie ze alle 16 maar soms ook maar 1 of 4 of 5 etc etc.

kan iemand hier een beetje duidelijkheid in geven voor mij?
Volgens mij mag je van UNS maar vier lijntjes open hebben staan. Dat je er 16 open kan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat je er 16 open moet hebben; daarnaast lijkt het me dat 16 lijnen alleen interessant zijn vanaf 10Mbit. Momenteel ben ik met een snelheid van zo'n 2,5Mbit (verdeeld over vier lijntjes) aan het downloaden vanaf nntp1 ; mijn ADSL-lijn (Tiscali/KPN) is 3Mbit, dus ik heb niet echt te klagen.

Maar goed: ik roep al maanden in dit topic dat ik blij ben met UNS ; ik ben ooit bij NH begonnen, maar die heb ik na een maand al opgezegd. Ik heb nu ongeveer een half jaar UNS en ondanks de ups-and-downs ben ik nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een abo bij Eweka, werkt goed :) Ik downloadde eerst via @home aangevuld met XS4ALL.

Snelheid is erg variabel. Heb een keer gehad dat het echt brak was en schommelde tussen 0 en 100KB/s, veel timeouts e.d, en toen ik het ff op een ongelimiteerde verbinding uit probeerde haalde ik constant 1000-1400KB/s :) Meestal haal ik gewoon het maximum van mijn internetverbinding (500KB/s) Zit op server 13.

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1 op 22-03-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

pven schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:20:
[...]

Volgens mij mag je van UNS maar vier lijntjes open hebben staan. Dat je er 16 open kan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat je er 16 open moet hebben; daarnaast lijkt het me dat 16 lijnen alleen interessant zijn vanaf 10Mbit. Momenteel ben ik met een snelheid van zo'n 2,5Mbit (verdeeld over vier lijntjes) aan het downloaden vanaf nntp1 ; mijn ADSL-lijn (Tiscali/KPN) is 3Mbit, dus ik heb niet echt te klagen.

Maar goed: ik roep al maanden in dit topic dat ik blij ben met UNS ; ik ben ooit bij NH begonnen, maar die heb ik na een maand al opgezegd. Ik heb nu ongeveer een half jaar UNS en ondanks de ups-and-downs ben ik nog steeds tevreden.
Okee, dat heeft dus geen meerwaarde 16 lijnen. Dan zet ik ze mooi weer op 4, maar wat is dan verstandig 1 lijn per server? Of 4 op een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 02:29

Radeon

Today is a good day to die

Ik zit de dneken om eens voor voor 7,50 een abbo te nemen bij Eweka. Maar hoe gaat te werk?

Ik vuil me gegevens in en krijg ik dan een brief thuis of een email waar ik die 7,50 moet storten en wanneer krijg ik dan me inlog gegevens.

En ik lees heir dat er nog snelheids verschil zit tussen de servers is er ook een mogelijk om van server te veranderen of gebeurd dat automatisch?

Ja ben nogal groen wat betreft nieuwsgroepen.

Modbreak:Dit zijn vragen die je ook bij het bedrijf zelf op de website of als het daar mist per mail of telefonisch kan stellen. Ook via search zijn veel dingen nog te vinden van andere. Het informeren naar een dienst bij zoals je doet is niet gewenst op deze manier

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 22-03-2005 23:32 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft vooralsnog goede ervaring met inschrijven bij www.xsnews.nl
Kon binnen een uur aan de slag en de Snelheid was ook wel aardig :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jive op 23-03-2005 09:52 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Welke nieuwsgroepservice kan ik al Belg het best nemen zonder in het bezit te zijn van een Credit Card ? Mijn connectie is 3.3Mbit down / 384Kbit up, 40GB/maand downloaden. Meestal ben ik er toch snel bij als ik iets nodig heb dus retentietijden boven 10 dagen is niet zo belangrijk.

Ik was geïnteresseerd in Giganews, maar deze zijn Credit Card only. En ik vind het nogal prijzig per maand, zeker voor wat ik maar nodig heb (40GB/maand en 400KB/sec is meer dan voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
stomme posting

[ Voor 97% gewijzigd door Punica- op 23-03-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hoe gaan de meesten hier te werk eigenlijk om files te downloaden ? Een account kopen op een pagina die NZB files voorziet of is er ook een goedkopere en toch nog gebruiksvriendelijke manier ? Ik vind het namelijk nogal dom als ik 30€/maand zou moeten dokken voor nieuwsgroepen, dan nog eens 30€ per jaar voor Newsleecher en 30€ per jaar voor website die NZB-files voorziet. Of is dat de enige manier ?

Ik maakte gebruik van GrabIt, die zonder betaling kon searchen, maar de software heeft nogal veel problemen (onregelmatige downloadsnelheden, stopte met downloaden, problemen met sluiten/starten met grote queue...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punica- schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:08:
Xsnews, je kan er veel van zeggen maar netjes is die gast niet.

Die gast was eerst Colo klant van ons en heeft zelfs op enkele vlakken geholpen met ons (Eweka) usenet platform op te bouwen.

Paar weken later word ie concurrent.

Magoed, hij zoekt het maar uit.

Overigens (wij hebben ook wat inzicht bij hun) is hun Feed vaak niet compleet, dus verwacht incompletes ;)
Weet je wat ik niet netjes vind. Op een openbaar forum je concurrent zwart maken. Ik heb totaal geen inzicht over jullie relatie met xsnews, maar het getuigt van weinig proffesionaliteit om dit hier te plaatsen en lijkt het alsof eweka geen nieuwe concurrentie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Die gast was eerst Colo klant van ons en heeft zelfs op enkele vlakken geholpen met ons (Eweka) usenet platform op te bouwen.

Overigens (wij hebben ook wat inzicht bij hun) is hun Feed vaak niet compleet, dus verwacht incompletes ;)
Prima Paul, je weet wat voor problemen je hiermee kunt krijgen (en al deels hebt). Ik kan het complete verhaal hier ook op tafel leggen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Je kan newsleecher kopen met de supersearch functie. En dan hoef je geen NZB-files te gebruiken maar gebruik je de headers van de Supersearch. En newsleecher kost 34 dollar voor 1 jaar geloof ik

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Jullie hebben gelijk,

Excuus overigens voor het kinderachtige gedrag

Posting geedit.

[ Voor 39% gewijzigd door Punica- op 23-03-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40247

Beste Punica,

Sorry, maar hier moet ik even op ingaan. Ik ben een van de partners van de persoon die je zwart probeert te maken.

Correctie: XSnews bestaat uit 4 personen, er is dus geen sprake van "gast".

Ik weet toevallig dat hij jullie kostenloos(!) heeft geholpen met veel zaken en voor XSnews een heel andere setup gebruikt dan voor jullie.

De periode dat hij jullie hielp duurde meerdere maanden.

Komt vriendelijk over zo!

Overigens (wij hebben ook wat inzicht bij hun) is hun Feed vaak niet compleet, dus verwacht incompletes.

Iedereen :o heeft inzicht in onze stats, en dat we nu (overigens een heel enkele keer) incompletes hebben zijn we heel open over naar onze toekomstige users.

Als je feitelijk iets te melden hebt is dat welkom, maar ik hou er niet van om op fora dit soort zaken te bespreken. Je had echter zoveel feitelijke onjuistheden in je post dat ik er wel op in moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 40247 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:40:
Beste Punica,

Sorry, maar hier moet ik even op ingaan. Ik ben een van de partners van de persoon die je zwart probeert te maken.

Correctie: XSnews bestaat uit 4 personen, er is dus geen sprake van "gast".

Ik weet toevallig dat hij jullie kostenloos(!) heeft geholpen met veel zaken en voor XSnews een heel andere setup gebruikt dan voor jullie.

De periode dat hij jullie hielp duurde meerdere maanden.

Komt vriendelijk over zo!

Overigens (wij hebben ook wat inzicht bij hun) is hun Feed vaak niet compleet, dus verwacht incompletes.

Iedereen :o heeft inzicht in onze stats, en dat we nu (overigens een heel enkele keer) incompletes hebben zijn we heel open over naar onze toekomstige users.

Als je feitelijk iets te melden hebt is dat welkom, maar ik hou er niet van om op fora dit soort zaken te bespreken. Je had echter zoveel feitelijke onjuistheden in je post dat ik er wel op in moest gaan.
Kray,

Zoals ik al zei, het was een beetje een emotioneel gedreven reactie die ik niet had moeten plaatsen en gewoon voor me had moeten houden, ik heb hem dan ook gewijzigt, of de mensen dit in hun quotes willen doen, dat is de eigen keuze.

Veel succes in elk geval.

Zowieso kan concurrentie geen kwaad. Zeker niet voor de consument.

Ik neem dan ook dus terug wat ik eerder gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UNS draait weer aardig hier behalve wat connectie problemen maar met SpeedXS zit ik nu weer op 400KB/s per thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:13:
Hoe gaan de meesten hier te werk eigenlijk om files te downloaden ? Een account kopen op een pagina die NZB files voorziet of is er ook een goedkopere en toch nog gebruiksvriendelijke manier ? Ik vind het namelijk nogal dom als ik 30€/maand zou moeten dokken voor nieuwsgroepen, dan nog eens 30€ per jaar voor Newsleecher en 30€ per jaar voor website die NZB-files voorziet. Of is dat de enige manier ?
De duurste provider (giganews) is maar 230 euro per jaar (en geen 360), daarnaast kost een site met nzb gemiddeld 20 euro per jaar en newsleecher 17,50 per jaar (zonder supersearch). Bij elkaar ben je dus kwijt (230+20+17,50) / 12 = 22 euro per maand.

Dat is toch niet veel?
Het kan goedkoper, er zijn wel gratis sites, er zijn slechtere nieuwsproviders en je kan een gratis newsreader gebruiken. Maar ik vind persoonlijk 22 euro een heel goede prijs voor wat je krijgt.

Ik weet niet wat je er vanaf haalt, maar er zal ook vast weleens een dvd'tje ofzo tussen zitten en als je die nieuw koopt ben je dat ook al snel per maand kwijt toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2005 15:57 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.