Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 april 2004

Zou ik nog gebruik kunnen maken van dit topic,want ik heb niets anders dan problemen met dvd rebuilder pro wat ik sinds kort heb,en ik weet niet meer wat ik moet doen.Het lukt mij niet om een dvd te rebuilden ,niet met one click en ook niet op de pro manier[3 losse stappen]

Als ik een reactie krijg dan plaats ik mijn hele verhaal.Dus alvast bedankt als er iemand wil reageren die er verstand van heeft.

Natuurlijk kan je er nog gebruik van maken. Anders hing er immers wel een slotje aan. ;)

Maargoed, lukt het met de Free versie wel? En een andere DVD? Gebruik je de laatste versie?

Ik heb trouwens het idee dat je nog niet veel evaring hebt met het backuppen van DVD's, dus waarom heb je direct de Pro variant gekocht? Als je bijvoorbeeld al een One click benadering overweegt, heb je volgens mij genoeg aan een/de gratis versie. Daarbij is de betaalde versie in dit geval ook nog eens een soort van Release Candidate. (Mijn excuses als het bovenstaande onterecht is.)

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 05-05-2005 00:28 (4%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 14 augustus 2002

Misschien staan je instellingen niet goed of zijn de benodigde programma's niet geinstalleerd? Uninstall dan alles (avisynth en dvdrebuilder, verwijder daarna ook de mappen uit Program Files) en probeer bijvoorbeeld de Easy Installer.

Eindelijk de up-to-date versie!
Easy DVD-Rebuilder Installer mei 2005
zie hier voor het changelog en download.

Met dit pakket wordt alles wat je nodig hebt automatisch geinstalleerd en ingesteld. Je hoeft dus alleen maar te rippen (1 klik) en dvd-rebuilder te draaien (1 klik).

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 05 februari 2005

quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:47:
een DVD-film is altijd een Dual-Layer DVD.
Dit maakt het onmogelijk om een DVD-film simpelweg te kopieren op een normale DVD+-R.
DVD-Rebuilder zal de film opnieuw encoden zodat het op een DVD+-R past.
Dit Easy Installer pakket installeert wat je nodig hebt om een DVDfilm te kopieren!

Easy DVD-Rebuilder (silent installer!)

Installeert:
  • DVDdecrypter
  • Avisynth
pakt daarna uit:
  • De plugin voor Avisynth
  • DVD-Rebuilder
  • CCE SP 2.70.01.05 Trial
Instellingen DVD-Rebuilder:
  • One-Click Mode
  • Audio & Subtitles to remove: Alle talen behalve English en Dutch (de rest is standaard uitgevinkt).
  • VBR_Passes: ingesteld op 5, zodat CCE 4 passes uitvoert.
  • Quality Prec: ingesteld op 20.
Natuurlijk kun je heel makkelijk via een P2P programma ervoor zorgen dat de CCE SP Trial ook na 30 dagen nog werkt. ;)

Enige wat je dus hoeft te doen is op TRANSCODE drukken :D
Veel DVDkopieer plezier!

ChangeLog
release mei 2005: DVD-Rebuilder 0.86a, CCE SP Trial versie 2.70.01.05
release 30/03/05: DVD-Rebuilder 0.79, Decrypter 3.5.4.0 (& foutmelding fixed), handleiding, kleiner! :)
release 18/03/05: Quality Prec. op 24 en DVD-Decrypter 3.5.3.0.

Let op!! CCE SP Trail 2.70.xx.xx werkt niet met DVD Rebuilder zonder EclCCE plugin!
De nieuwste EclCCE plugin v.1.81 ondersteunt CCE SP Trail maar tot versie 2.67.00.27.
Wil je een hogere versie dan CCE SP 2.67.00.27 gebruiken zorg dan voor de retail version en niet de trail. Zelfs na de crack blijft CCE SP 2.70.xx.xx gezien worden als trail maar je kunt hem wel onbeperkt gebruiken zonder logo.

Dat is erg vreemd... ik heb CCE SP 2.70.01.05 nog niet met DVD Rebuilder gebruikt, wel met DIKO en die doet dat zonder ECL...
Maar ik zal het even gaan testen nu...

EDIT: beste VGAfreezer volgens mij is het in orde... want kijk, ik heb de correcte TRIAL toegevoegd aan het pakket...
dit is dezelfde TRIAL die bij het pakketje zit dat je download van Emule of Edonkey ;)
Je hoeft dus alleen nog dat andere dingetje wat ook in datzelfde pakketje zit, uit te voeren :)
Maar ik zal nog even testen of ecl nodig is voor rebuilder en of het dan wel werkt. Nu geen tijd ga slapen, morgenmiddag test ik het en indien nodig pas ik de Easy Installer aan, staat het morgenavond online.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 05-05-2005 23:52 (69%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 14 april 2004

Ik heb de easy versie gebruikt en dat werkte na 4 keer wel.Alleen staat er nu rechtsonderin in het blauw Cinema Craft Encoder en dat wil ik dus niet.
Hoe kan ik dat weg krijgen

In de bovenstaande posts staan genoeg hints. De enige correcte optie is echter kopen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

quote:
sdr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:24:
Ik heb de easy versie gebruikt en dat werkte na 4 keer wel.Alleen staat er nu rechtsonderin in het blauw Cinema Craft Encoder en dat wil ik dus niet.
Hoe kan ik dat weg krijgen

uhm... na 4 keer? waar lag het aan dat het de 1e x niet werkte?
Als de CCE encoder bezig is zie je altijd naast de klok het icoontje... alsie klaar is en cce is afgesloten (automatisch) is het icoontje weg.

EDIT jij bedoelt dat je rechtsonderin de film een CCE icoontje ziet... wel duhh... tis een TRIAL versie, dwz 30 dagen proberen met een icoontje of watermerk... en verder staan er inderdaad al errug veel hints hier... zie ook mijn reactie hierboven op VGAfreezer.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 07-05-2005 16:00 (22%)

Reg. datum: 28 december 2004

Ik heb de laatste EASY DVD REBUILDER installer geprobeerd en dan krijg ik de volgende foutmelding ; REBUILDER.ECL is not a ECL for CCE SP trial version.
Ik dacht dat de recenste REBUILDER met 2.70 kon werken ?

rijdt bovenmodaal
Reg. datum: 17 november 2003

Voor versie 2.70 moet je ECL er tussenuit halen, CCE wordt direct aangestuurd vanuit DVD RB... Kan je zelf aangeven ergens in de settings. Ik dacht dat Jazco2nd dat zou aanpassen in zijn pakket... :?

Never underestimate the power of denial... It's a big river.

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

Weet iemand hoe ik het label van een subtitel kan veranderen zonder de-mux, re-author, mux te hoeven doen. Ik heb dus een dvd waar de nederlandse subs op staan met als label danish. Dat wil ik dus graag veranderen naar dutch.

quote:
JanPedaal schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:46:
Voor versie 2.70 moet je ECL er tussenuit halen, CCE wordt direct aangestuurd vanuit DVD RB... Kan je zelf aangeven ergens in de settings. Ik dacht dat Jazco2nd dat zou aanpassen in zijn pakket... :?
ECL er tussen uit halen ? Ik neem aan dat je ECLcce bedoelt die bij de vorige versie mee geiinstaleerd werd. Wel, bij het nieuwe script van EASY-DVD REBUILDER komt heel ECLcce niet mee dus ik ben heel benieuwd wat ik moet aanpassen in de settings.

rijdt bovenmodaal
Reg. datum: 17 november 2003

Ah, ik had je post niet goed gelezen... ECLcce bedoelde ik inderdaad. Dan is er iets anders aan de hand...

Never underestimate the power of denial... It's a big river.

quote:
vteuniss schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:52:
Weet iemand hoe ik het label van een subtitel kan veranderen zonder de-mux, re-author, mux te hoeven doen. Ik heb dus een dvd waar de nederlandse subs op staan met als label danish. Dat wil ik dus graag veranderen naar dutch.

Dit kan met IfoEdit. Zodra je de juiste *.IFO hebt geopend, kan je in het hoofdscherm dubbelklikken op de ondertitels en daarvan de taal veranderen.

http://www.deed2k2.nl.tt/IfoEdit-eind-tn.gif

quote:
Romac schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:34:
Ik heb de laatste EASY DVD REBUILDER installer geprobeerd en dan krijg ik de volgende foutmelding ; REBUILDER.ECL is not a ECL for CCE SP trial version.
Ik dacht dat de recenste REBUILDER met 2.70 kon werken ?

ECLcce zit ook niet meer in het pakket en is ook niet meer ingesteld in ReBuilder... ik heb het gisteren nog een film gekopieerd en het werkte...

Ik neem aan dat je de error kreeg op het moment dat het encoding proces moest beginnen en niet toen je Rebuilder startte?

Jazco2nd wijzigde dit bericht 12-05-2005 20:41 (30%)

quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:35:
[...]

Dat IS ook aangepast!
maar nu begrijp ik er niks meer van... ik heb gisteren nog probleemloos een dvd gekopieerd...
ik ga het nu uitzoeken
Succes er mee, ik heb met veel plezier en probleemloos met je oude script en CCE 2.67 gewerkt maar je nieuwe script heb ik met de bijgeleverde 2.70.01 trial en ook een 2.70.01 geregistreerde :) versie geprobeerd.

quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:35:
[...]

ECLcce zit ook niet meer in het pakket en is ook niet meer ingesteld in ReBuilder... ik heb het gisteren nog een film gekopieerd en het werkte...

Ik neem aan dat je de error kreeg op het moment dat het encoding proces moest beginnen en niet toen je Rebuilder startte?
Grappig, we werken langs elkaar. Ja, ik kreeg de melding op het moment dat de M2V files aangemaakt moesten worden.

Global IT Gypsy

quote:
DeeD2k2 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:14:
[...]
Dit kan met IfoEdit. Zodra je de juiste *.IFO hebt geopend, kan je in het hoofdscherm dubbelklikken op de ondertitels en daarvan de taal veranderen.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat slaat hij niet op. Nadat ik een nieuwe taal geselecteerd heb laat hij gewoon de oude staan.

Doet je afspeelsoftware dat ook; laat die de goede taal zien? Zo niet, heb je wel op save geklikt? IfoEdit werkt namelijk niet alleen waarden direct bij, dus opnieuw openen wil wel eens noodzakelijk zijn. Weet je overigens ook zeker dat je de juiste *.IFO hebt bewerkt?
Lukt het je echt niet, dan kan je ook PgcEdit eens proberen. Succes.

Global IT Gypsy

Inderdaad, saven en opnieuw openen en toen stond ie goed. Bedankt.

JAZCO2nd Ik heb op een andere computer je script geprobeerd en nu krijg ik een 'Trial period expired' melding van CCE. Ook een 'registred' version gaf dezelfde melding.
Op het ogenblik probeer ik een andere versie te vinden maar ik heb 2 vragen voor je ;

1 - Waarom werkt je bijgeleverde trial versie niet en geeft dat hij expired is ?

2 - Wat kan er voor oude rommel blijven staan op mijn eigen computer waardoor die eerdere CCE error komt ? Ik heb met JV16 alles geprobeerd op te ruimen.

Hoor graag van je

Zijn er mensen , buiten Jaco2nd, die het nieuwe script met CCE 2.70.0.1 succesvol hebben gebruikt ?
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb het nu op 2 computers geprobeerd en beide geven een foutmelding op CCE. Van Jaco2nd krijg ik geen reactie dus ik weet het ook niet meer. Ik houd het maar bij CCE 2.67, die werkt probleemloos.

Reg. datum: 02 juli 2004

De nieuwste versie van CCE word zover ik weet nog niet ondersteund.
Voor mensen die DVDRebuilder helemaal gratis willen hebben is er QuEnc die is wel iets trager maar biedt zo goed als de zelfde kwaliteit als Cinema Craft.
Meer info : http://forum.doom9.org/sh...2147b6&threadid=74308

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

wat is eigenluijk het voordeel van het gebruik van bijvoorbeeld CCE 2.7 boven het gebruik van versie 2.67?
Gaat de kwaliteit omhoog, is hij sneller, of heb je meer opties?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Eigenlijk niets. De vooruitgang in snelheid en kwaliteit zijn minimaal. Het heeft alleen een paar leuke nieuwe opties. DVD-RB gebruikt die alleen niet, omdat ze puur voor handmatig gebruik bedoeld zijn. Ik gebruik zelf ook nog altijd versie 2.67 (hoewel ik er niet veel meer mee bezig ben). Maar dat is puur omdat ik het met die versie geleerd heb...
Als versie 2.70 je niet bevalt en je wilt geen beta (want dat is 2.67 uiteindelijk), dan kan je ook nog versie 2.50 (Intel) of 2.66 (AMD) gebruiken. Ik de beeldkwaliteit zal je het in ieder geval nauwelijks terugzien...
En, zoals pinojo123 al aangeeft, kijk ook eens naar de gratis alternatieven zoals QuEnc en HC. Momenteel bijna net zo goed als CCE én voor niets!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: