Reg. datum: 28 januari 2003
Reg. datum: 28 januari 2003
quote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:09:
Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar mijn volledige vorige post was ook voor jou bedoeld. Het komt erop neer, dat je DVDRemake (of Menu Edit, waar ik nog altijd de voorkeur aan geef) alleen gebruikt om knoppen in de menu's te verwijderen. De rest kan het namelijk niet (goed). Daarvoor kan je het beste PgcEdit gebruiken. (Zie die vorige post voor wat hulp).
Wil je ook nog eens ruimte besparen door menupagina's weg te gooien, dan kan je ook VobBlanker gebruiken. PgcEdit kan dit echter ook. Dan kan je het dus bij één programma houden.
CloneDVD of DVDShrink zijn dan handig om audio weg te gooien en gelijk een image te maken of te branden.
Menu's echt aanpassen is een heel ander verhaal. Het is namelijk alles behalve makkelijk. Je moet al heel wat handelingen doen als je alleen maar de achtergrond wilt veranderen. Wil je zelf knoppen toevoegen of veranderen, dan zal de het menu van begin af aan zelf op moeten bouwen. Deze zitten namelijk vast in het beeld.
Als je dit wilt doen, moet je waarschijnlijk nog wel even in de materie verdiepen en in ieder geval goed doorhebben hoe een DVD is opgebouwd. En niet alleen Scenarist, maar ook Photo Shop moet vertrouwd terrein voor zijn...
Dit is wel wat ík het leuke aan DVD’s vind, zulke uitdagingen.
Waar vind ik MenuEdit? Ik heb eens met dvdremake knoppen verwijdert, echter wanneer ik de dvd brand... zie ik die knoppen nog altijd staan op mijn menu bv ik heb ondertitels "spaans" verwijdert uit de pagina maar op de dvd zelf zie ik nog altijd spaans staan, ik kan er wel niet meer overgaan met mijn cursor... is dat zo of kun je het helemaal wegkrijgen? met dvdremake of menu edit?
zelf knoppen toevoegen wil ik niet
ik wil enkel volledige menupaginas (waarvan ik de extras weglaat) kunnen weglaten
dus dit moet ik doen met PgcEdit?
is voor de rest mijn methode juist?
skank wijzigde dit bericht 01-03-2005 20:29 (7%)