Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2003

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:09:
Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar mijn volledige vorige post was ook voor jou bedoeld. Het komt erop neer, dat je DVDRemake (of Menu Edit, waar ik nog altijd de voorkeur aan geef) alleen gebruikt om knoppen in de menu's te verwijderen. De rest kan het namelijk niet (goed). Daarvoor kan je het beste PgcEdit gebruiken. (Zie die vorige post voor wat hulp).
Wil je ook nog eens ruimte besparen door menupagina's weg te gooien, dan kan je ook VobBlanker gebruiken. PgcEdit kan dit echter ook. Dan kan je het dus bij één programma houden.
CloneDVD of DVDShrink zijn dan handig om audio weg te gooien en gelijk een image te maken of te branden.

Menu's echt aanpassen is een heel ander verhaal. Het is namelijk alles behalve makkelijk. Je moet al heel wat handelingen doen als je alleen maar de achtergrond wilt veranderen. Wil je zelf knoppen toevoegen of veranderen, dan zal de het menu van begin af aan zelf op moeten bouwen. Deze zitten namelijk vast in het beeld.
Als je dit wilt doen, moet je waarschijnlijk nog wel even in de materie verdiepen en in ieder geval goed doorhebben hoe een DVD is opgebouwd. En niet alleen Scenarist, maar ook Photo Shop moet vertrouwd terrein voor zijn...
Dit is wel wat ík het leuke aan DVD’s vind, zulke uitdagingen.

Waar vind ik MenuEdit? Ik heb eens met dvdremake knoppen verwijdert, echter wanneer ik de dvd brand... zie ik die knoppen nog altijd staan op mijn menu bv ik heb ondertitels "spaans" verwijdert uit de pagina maar op de dvd zelf zie ik nog altijd spaans staan, ik kan er wel niet meer overgaan met mijn cursor... is dat zo of kun je het helemaal wegkrijgen? met dvdremake of menu edit?
zelf knoppen toevoegen wil ik niet

ik wil enkel volledige menupaginas (waarvan ik de extras weglaat) kunnen weglaten
dus dit moet ik doen met PgcEdit?

is voor de rest mijn methode juist?

skank wijzigde dit bericht 01-03-2005 20:29 (7%)

MenuEdit is van de maker van DvdReMake, DimadSoft. Je kan het dus op de zelfde site vinden.
De afbeelding van de knoppen staan op het zelfde plaatje als de achtergrond van het menu. Deze kán je dus niet zo eenvoudig weghalen. Dat is waar de laatste alinea uit mijn post op slaat... Het enige wat DvdReMake en MenuEdit doen, is de knoppen het commando geven dat er, als ze geselecteerd worden, doorgegaan wordt naar de volgende knop. Zo lijkt het dus dat je ze niet kan selecteren. Dit is dus enkel handig als je wilt voorkomen dat iemand een knop gebruikt die verwijst naar iets onbestaands.

Een menupagina kan je niet volledig weghalen. Als je dat zou doen, verander je de structuur en kloppen de verwijzingen niet meer. Daar zou dus veel werk in gaan zitten. Je kunt ze wel vervangen door, vaak iets kleinere, blank cells. Dit zijn lege, zwarte, frames.
Met PgcEdit doe je dat als volgt:
Open de DVD.

http://www.deed2k2.nl.tt/blank3.jpg

De lijst die je links ziet, zijn delen van de DVD. De VTSM x , LU x zijn onderdelen van de menu *.VOB's. Dubbelkik op één om hem te openen.

http://www.deed2k2.nl.tt/blank4.jpg

Door op zo'n zwart pijltje te klikken, krijg je een preview van de betreffende pagina. Mag deze weg, klik dan op de knop ervoor, onder VOB/Cell ID.
Selecteer in het schermpje dat verschijnt Create new blank VOB Cell en Copy origional VOB to Backup folder.
Bevestig alles, en je bent de pagina kwijt, in ruil voor een zwarte.

Met de rest van je methode is niets mis...

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 01-03-2005 20:47 (3%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 22 mei 2003

Hey Deed, vette startpost _/-\o_ , kon em nu pas bezichtigen, m'n Philips 190S is gejat :'( .

King of Cod

Reg. datum: 14 maart 2001

Hoe kan ik controleren of een DVD defect is of dat er nieuwe beveiliging ontwikkeld is? Krijg het niet voor elkaar om een backup van The Forgotten te maken... stopt na een procent of 10 met het analyseren in DVD Shrink en ook DVD Decrypter kan er niet mee overweg. Het stoppen begint op het moment dat het gedeelte van de hoofdfilm aan de beurt is (preview venster).

quote:
hemiparo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:26:
Hoe kan ik controleren of een DVD defect is of dat er nieuwe beveiliging ontwikkeld is? Krijg het niet voor elkaar om een backup van The Forgotten te maken... stopt na een procent of 10 met het analyseren in DVD Shrink en ook DVD Decrypter kan er niet mee overweg. Het stoppen begint op het moment dat het gedeelte van de hoofdfilm aan de beurt is (preview venster).
lees het topic nog eens goed door of: ctrl + f ;)

Reg. datum: 14 maart 2001

en ik ben weer wakker :) dank je... toch vreemd... niks lukt, met AnyDVD geen enkel probleem meer - weg illusie dat DVDShrink alles aankan...

in search of...
Reg. datum: 15 augustus 2001

Zijn er meer mensen met ervaringen met Dvd-Santa

beetje vage naam,
maar ik heb het tot nu toe gebruikt om film-bestanden om te zetten naar dvd-formaat
en dat werkt zeer aardig :)

I'm gonna chill to myself... Leave the stress of a world from inside me
I'm gonna walk all alone... And leave all my troubles behind me
I'm gonna chill to myself...

1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
hemiparo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:26:
Hoe kan ik controleren of een DVD defect is of dat er nieuwe beveiliging ontwikkeld is? Krijg het niet voor elkaar om een backup van The Forgotten te maken...

kwam dit tegen in meuktracker:

meuktracker: DVD Region+CSS Free & DVDIdle 5.81
quote:
# New: Option "Remove Structure Protection" now supports a new version of "Sony ARccOS protection" as found on "The Forgotten" (UK), "Little Black Book" (UK) and "She hate me" (UK).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Reg. datum: 06 november 2002

!!BINGO!!

Download DVD Region + CSS FREE via http://www.dvdidle.com/download.htm

Dit programma draait op de achtergrond en schakelt de beveiliging en eventuele region-codes uit. Vervolgens kan je gewoon met DVD-shrink (en bovenstaand programma in achtergrond) een backup maken van oa the forgotten.

Proggie is overigens een trailversion, maar het doet 30 dagen zn werk.

wijze woorden

quote:
Zosas schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 01:25:
!!BINGO!!

Download DVD Region + CSS FREE via http://www.dvdidle.com/download.htm

Dit programma draait op de achtergrond en schakelt de beveiliging en eventuele region-codes uit. Vervolgens kan je gewoon met DVD-shrink (en bovenstaand programma in achtergrond) een backup maken van oa the forgotten.

Proggie is overigens een trailversion, maar het doet 30 dagen zn werk.
doet ie dan niet zon beetje hetzelfde als anydvd?

Reg. datum: 18 maart 2004

Gebruik gewoon DVD shrink. Perfect programma, eenvoudig en toch goede controle...
voorbeeld: DVD is 6 Gb. Dan doe ik meestal de menus en exrtra's op lage kwaliteit, haal overbodige talen weg en de hoofdfilm is dan op 90%. Dan heb je de volledige DVD met menu toch op 4,7 Gb.
Helemaal mooi is dat dit programma zich nooit iets aantrekt van beveiligingen. Hij neemt ze gewoon mee, dus branden lukt altijd en je hoeft niks te omzeilen.

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Wolfjemidas schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:14:
Gebruik gewoon DVD shrink. Perfect programma, eenvoudig en toch goede controle...
voorbeeld: DVD is 6 Gb. Dan doe ik meestal de menus en exrtra's op lage kwaliteit, haal overbodige talen weg en de hoofdfilm is dan op 90%. Dan heb je de volledige DVD met menu toch op 4,7 Gb.
Helemaal mooi is dat dit programma zich nooit iets aantrekt van beveiligingen. Hij neemt ze gewoon mee, dus branden lukt altijd en je hoeft niks te omzeilen.
Nee hoor, hij verwijderd wel degelijk de beveiliging.
Ondertiteld

Okay, ik heb al een aantal DVD succesvol gebackupt aan de hand van wat hier staat:

Hanje in "DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2..."

Maar tegenwoordig als ik DVDRebuilder gebruik, krijg ik werkende menu's maar de hoofdlim(s) zijn zwart beeld met een vage rode streep onderin. Dit had ik zowel bij een backup van Equilibrium als 24 seizoen 2, eerste DVD. Iemand enig idee wat er mis is en wat ik moet veranderen?

Reg. datum: 09 oktober 2000

Chillz, ik heb DVDSanta nu een paar maanden in gebruik en het werkt alleraardigst. Naast het DVD's maken van de .VOB's is het programma ook erg handig voor het maken van DVD's van xvid's en divx-en. Je kunt er alleen jammergenoeg géén menu's mee maken, er worden wel automatisch scenemarkeringen aangelegd (een stuk of 18 in een TV show van 45 minuten).

Verder moet je er wel voor zorgen dat het programma niet gestoord wordt door automatische updates van windows of virusscanners e.d. als je hem een nachtje aan het rekenen zet want dat leidt wel tot freezes e.d. En altijd controleren of het einde van de laatste show er wel helemaal opstaat, het is me al een paar maal gebeurt dat de laatste 3 minuten verdwenen waren.

Al met al een aardig produkt als je geen zin hebt om je erg in de materie te verdiepen. Ben wel benieuwd of ik voor die 5 dollar extra voor levenslang gratis updates ooit nog iets ga terugzien want de versie en de site zijn al een maand of 4 niet gewijzigd.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Ik heb vandaag lotr één proberen te backuppen, alles werkte perfect met decrypter/shrink, alles gecopieerd, dvdtje wordt eruit geschoten. Komt er vervolgens een berichtje van shrink dat het branden niet goed is gelukt? Dvdtje werkt inderdaad niet in mijn speler, enig idee hoe dit kan komen, alles dat ik tot nu toe heb gecopieerd werkte prima?

Tweede puntje, misschien een enorm domme vraag, maar kun je gebrande cd's/dvd's niet opnieuw gebruiken? Ben net pas bezig hiermee, maar ik vind het toch wel zonde om zo'n dvdtje zomaar weg te gooien, kan namelijk niet meer op de dvd, krijg telkens een foutmelding, en ik kon niks van een gebrande cd deleten. Alvast bedankt voor enige reply :)

jorg

quote:
kippekop schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:16:
Ik heb vandaag lotr één proberen te backuppen, alles werkte perfect met decrypter/shrink, alles gecopieerd, dvdtje wordt eruit geschoten. Komt er vervolgens een berichtje van shrink dat het branden niet goed is gelukt? Dvdtje werkt inderdaad niet in mijn speler, enig idee hoe dit kan komen, alles dat ik tot nu toe heb gecopieerd werkte prima?
Wat was de exacte foutmelding?
quote:
Tweede puntje, misschien een enorm domme vraag, maar kun je gebrande cd's/dvd's niet opnieuw gebruiken? Ben net pas bezig hiermee, maar ik vind het toch wel zonde om zo'n dvdtje zomaar weg te gooien, kan namelijk niet meer op de dvd, krijg telkens een foutmelding, en ik kon niks van een gebrande cd deleten. Alvast bedankt voor enige reply :)
Ja, als onderzetter... ;) Net als bij CD's kan een normale DVD maar één keer beschreven worden. Alleen DVD-RW's kan je wissen. Laat dit dus een lesje zijn; computers zijn ook maar domme dingen, daar moet je niet te veel aan overlaten. Volgende keer dus op een DVD-RW branden of eerst op je PC testen of het wel werkt.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 05 oktober 2003

Ik heb een dvd naar mijn harddisk ge-backupped mbv dvd decrypter. Ik heb voor main movie gekozen in de file mode. Nu staan er een aantal VTS_01_* bestanden op de harde schijf. Totaal 6 gig, dus aan de slag met DVD Rebuilder. Echter deze klaagt dat ie iets niet kan vinden. Ook DVD-Shrink zegt dat ie geen VIDEO_TS.ifo kan vinden. Mijn vraag is of ik hier nog iets van kan maken zonder de film opnieuw hoeven te backuppen.

quote:
DeeD2k2 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:55:
[...]
Wat was de exacte foutmelding?

[...]
Ja, als onderzetter... ;) Net als bij CD's kan een normale DVD maar één keer beschreven worden. Alleen DVD-RW's kan je wissen. Laat dit dus een lesje zijn; computers zijn ook maar domme dingen, daar moet je niet te veel aan overlaten. Volgende keer dus op een DVD-RW branden of eerst op je PC testen of het wel werkt.
Bedankt voor de reply, was hier niet goed van op de hoogte, terwijl ik meestal toch alles redelijk goed volg/lees op het gebied van electronica. De precies foutmelding weet ik niet meer, maar er stond alleen iets van: there was an error while burning this dvd, it may not work properly

jorg

quote:
Camiel23 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:20:
Ik heb een dvd naar mijn harddisk ge-backupped mbv dvd decrypter. Ik heb voor main movie gekozen in de file mode. Nu staan er een aantal VTS_01_* bestanden op de harde schijf. Totaal 6 gig, dus aan de slag met DVD Rebuilder. Echter deze klaagt dat ie iets niet kan vinden. Ook DVD-Shrink zegt dat ie geen VIDEO_TS.ifo kan vinden. Mijn vraag is of ik hier nog iets van kan maken zonder de film opnieuw hoeven te backuppen.
Als je niet gebruik gemaakt hebt van Stream Processing dan de je de overige bestanden van de DVD rippen en gewoon bij de reeds geripte in de map zetten. Zoals ik de TS al aangaf, vormen alleen alle bestanden samen een DVD. Wil je de extra’s weg hebben, dan kan je bijvoorbeeld de bovenstaande guides gebruiken. In dat geval blijven de menu's behouden. Mogen die ook weg, dan kan je een van de Main movie only guides of DVD authoring using IfoEdit van Doom9 gebruiken.

Reg. datum: 05 oktober 2003

Ok, ik ben dus gewoon stom geweest, en heb niet opgelet. Voortaan weer eerst de gehele DVD naar harde schijf kopieren voordat ik aan de slag kan met een van de programma's uit de TS of van Doom9.org. Andere optie is natuurlijk om me te verdiepen voordat ik iets doe |:(

Reg. datum: 14 augustus 2002

ik gebruik nu voor het eerst rebuilder met cce sp trial... heb net lotr 2 towers gedaan en ik zie dat hij wel 30 stukjes in totaal moet encoden... grootte verschilt... soms slechts 15 mb soms meer dan 100... waarom doetie dat? waarom wordt de film in zoveel stukjes verdeeld? Zou toch veel sneller gaan als hij 1 bestand door dat 5 gangen diner kan laten gaan ipv dat met 30 bestanden doen...
ik gebruik 4 passes (dus staat ingesteld op 5 want 1e telt niet mee)

Jazco2nd wijzigde dit bericht 11-03-2005 01:51 (18%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Ondertiteld

quote:
DizzyWeb schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:46:
Okay, ik heb al een aantal DVD succesvol gebackupt aan de hand van wat hier staat:

Hanje in "DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2..."

Maar tegenwoordig als ik DVDRebuilder gebruik, krijg ik werkende menu's maar de hoofdlim(s) zijn zwart beeld met een vage rode streep onderin. Dit had ik zowel bij een backup van Equilibrium als 24 seizoen 2, eerste DVD. Iemand enig idee wat er mis is en wat ik moet veranderen?

*subtiel schopje*
Iemand enig idee?

Discovery Channel
Reg. datum: 27 juli 2001

ik heb de TS gelezen enzow. maar voeg me af of er ook re(en)code programma's (ipv transcoden) zijn die hetzelfde doen als DVDshrink? (dvd5 passend maken)

ik wil graag hoge kwaliteit!

ThaHandy wijzigde dit bericht 12-03-2005 01:28 (12%)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

Reg. datum: 14 augustus 2002

@ThaHandy: heb je echt de TS gelezen?
wat vraag je dan?
in de TS worden duidelijk de 2 verschillende technieken uitgelegd.... met bijbehorende programma's! De programma's voor recoden worden daar ook gewoon genoemd!
Dit hele topic draait om het passend maken van DVDfilms op een DVD-5. Alle genoemde programma's doen dat dus!
ih kort: als je de beste kwaliteit wil heb je 3 keuzes:
1. CCE (met DvdRebuilder voor complete DVD en Dvd2Dvd-r voor movie-only); (=recoden)
2. DVDShrink, met de nieuwe dae techniek zou DVDshrink de kwaliteit van Instantcopy evenaren;
3. InstantCopy.

~ in principe als je bij DVDshrink 15% of minder hoeft te doen om het passend te krijgen, is er geen verschil in kwaliteit met CCE. ~
Scheelt wel een hoop tijd.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 12-03-2005 13:33 (22%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 20 februari 2004

ik heb even dvd rebuilder 1.72 gebruikt, en het leek me echt erg handig.. maar ik was op 78% en ik kreeg een error

cce encoding failed.

MPVA VBV ovf frame# 0 (00:00:00:00) | 9188(18,4) max 8192,00(16,4) rel 996,0 1,12 qsv 112,00->112,00

hoe kan dat nou?!
ik gebruikte 7 passes (standaard), maar de eerste pass telt dus niet mee => 6 passes...

electrozone wijzigde dit bericht 12-03-2005 18:07 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: