Hoofdcategorieën
Topicacties

Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2003

quote:
Taco schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:01:
[...]

deze samples zijn volgens mij geselecteerd op de moeilijkheid van comprimeerbaarheid, m.a.w. hoe klein het in loss less audio kan.
Neej, het zijn allemaal samples, bijna allemaal afkomstig uit real life muziek, die min of meer toevallig aan het licht zijn gekomen als 'probleemsamples' voor bepaalde encoders met bepaalde settings, zie ff123's uitleg, met name de tests onderaan de pagina.

Henk007 wijzigde dit bericht 15-02-2005 13:03 (19%)

Think out of the box

Ik stel voor om geen samples te gebruiken die daar aangegevn staan want dat gaat niet om realistische muziek. Het is eerlijker om gewoon random wat muziek te kiezen waarbij hifi belangrijk is. Maar je zou bv een track van Nirvana unplugged kunnen nemen waar ook redelijk wat aplause op staat. Buiten de valse noten van Kurt om is dit toch een interresant album.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 15-02-2005 13:21 (31%)

Reg. datum: 03 december 2003

quote:
Exirion schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:17:

M'n vader draait momenteel met een Arcam CD-speler met externe DAC (ook Arcam dacht ik), een Audio Innovations 800-serie buizenversterker en transmission line speakers met Focal units. Ik test de verschillen tussen CD en MP3 vooral met m'n AKG K240DF headphone met zowel een buizenversterker als een klasse-A mosfet versterker (dezelfde als die ik voor m'n speakers gebruik).

Klinkt allemaal heel gewichtig en duur en knap, maar als je dan toch zo een punt maakt van de kwaliteit en beweert elke fout te kunnen horen, hoe zit het dan met de netspanning bij je vader thuis ?

Welke lussen hangt die apparatuur ? Welke fase van het net ? Volledig galvanisch gescheiden ? Andere filters ertussen ? Versterker en cd speler in fase of tegenfase aangesloten ten opzichte van elkaar ?

Als je A zegt moet je B zeggen...

Het is heel simpel te lopen beweren dat je dure toestellen hebt en dat je elk detail in mp3's hoort...

Green.Velvet|IA wijzigde dit bericht 15-02-2005 13:28 (4%)

Reg. datum: 29 september 2003

Ik wil best wat muziek rippen en coden.
Ik zag namelijk dat het aanbod Jazz vrij minimaal was. Vandaar dat ik wel een nummertje op verschillende manieren wil coden.

Van:
Artiest: Miles Davis
CD: Porgy and Bess
Track: 3 of 13

Ik moet dan wel weten op welke manier er wordt gecaptured. LAME had ik al begrepen, maar moeten het 4 nummers zijn inclusief orgineel? Welke compressies worden gebruikt en moet er vervolgens een *.iso van gemaakt worden?

Reg. datum: 21 februari 2003

quote:
ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:28:
[...]Nou probleem, het stuit me tegen mijn borst, want ik wil de test doen en die vergelijken met mijn origineel die ik in bezit heb, zo zie ik een test voor me en niet alsnog een "origineel copy" op de cd zetten, want dan rijst er bij mij de gedachte dat er geen enkel origineel bij zit.
Misschien een pure gevoelskwestie of van psychische aard.
Mijn gevoel zegt gewoon nee.

Op zich is het natuurlijk gevoelsmatig fijner om met je eigen origineel te testen.. en dat kan, maar niet als sample.
Als referentie natuurlijk wel, maar zo gauw jij een andere cd er in doet (de kopie, waarvan je weet dat het een rip is), denk ik dat je onbewust toch opeens 100% zeker mp3 compressie kan herkennen als je dat wilt...

Think out of the box

Let op dat de encoding centraal gebeurt! Dus cd rippen ok maar het encoden moet degene doen die de test beheert anders is er kans dat het niet meer blind gebeurt. De volgende vraag is wie gaat de test maken?

Walter.PPK wijzigde dit bericht 15-02-2005 13:37 (13%)

bi polair
Reg. datum: 19 juni 2003

quote:
ANdrode schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33:
[...]

Op zich is het natuurlijk gevoelsmatig fijner om met je eigen origineel te testen.. en dat kan, maar niet als sample.
Als referentie natuurlijk wel, maar zo gauw jij een andere cd er in doet (de kopie, waarvan je weet dat het een rip is), denk ik dat je onbewust toch opeens 100% zeker mp3 compressie kan herkennen als je dat wilt...
is ook zo hoor.

Think out of the box

Tussenstand:

CD: Amused to death
Artiest: Roger Waters
Track: 12
Naam: Three Wishes
Uitgave: september 1992

CD: Hell freezes over
Artiest: The Eagles
Track: 6
Naam: Hotel California
Uitgave: november 1994

CD: 2 meter sessies volume 3
Artiest: BB queen en Jan Akkerman
Track: 17
Naam: Next to you

Track: 3
Naam: Gone
Uitgave: 1958

CD: In vogelvlucht
Artiest: Herman van Veen
Track: 1
Naam: Hilversum III
Uitgave: 1987

CD: Concerts in China (China Concert)
Artiest: Jean-Michel Jarre
Naam: Night In Shanghai (Nuit a Shanghai)
Uitgave: 1982

CD: Eden
Artiest: Sarah Brightman
Track: 7
Naam: Il Mio Cuore Va
Uitgave: december 1998

CD: Reverence
Artiest: Faithless
Naam: Insomnia
Uitgave: 1996

Klinkt dat een beetje acceptabel die P&B opname?

Walter.PPK wijzigde dit bericht 15-02-2005 15:38 (25%)

bi polair

quote:
Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:03:
Tussenstand:

CD: Amused to death
Artiest: Roger Waters
Naam: Three Wishes
Uitgave: september 1992

CD: Hell freezes over
Artiest: The Eagles
Naam: Hotel California
Uitgave: november 1994

CD: 2 meter sessies volume 3

CD: In vogelvlucht

Klinkt dat een beetje acceptabel die P&B opname?
vergeet je Jarre niet :'(

Reg. datum: 09 mei 2004

Ik heb net met veel aandacht dit topic zitten doorlezen en ben eigenlijk wel van mening dat er zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen in de test moeten voorkomen.
De lijst die jullie nu hebben is prima, maar ik zou er nog een
- echt top-40 pop nummertje dat niet clipt en fatsoenlijk is opgenomen
- een house/club nummer met een diepe kick/snaredrum en een aantal effecten e.d.
bijdoen. Wat is jullie mening hierover?

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

Think out of the box

Tja ik zie zelf clubhouse nou niet echt als luistermuziek waar je voor gaat zitten en over nadenkt. Misschien beter in de electro richting kijken? Maar wat stel je voor?
quote:
2mb schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:26:
Ik heb net met veel aandacht dit topic zitten doorlezen en ben eigenlijk wel van mening dat er zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen in de test moeten voorkomen.
De lijst die jullie nu hebben is prima, maar ik zou er nog een
- echt top-40 pop nummertje dat niet clipt en fatsoenlijk is opgenomen
- een house/club nummer met een diepe kick/snaredrum en een aantal effecten e.d.
bijdoen. Wat is jullie mening hierover?

Als je een goed opgenomen top 40 nummer mee wilt pakken moet je Marco Borsato nemen. Is erg goed opgenomen en natuurlijk prototype pop. Bijvoorbeeld "Binnen".

Voor house/dance zou je "Faithless - Why Go" kunnen doen. Lekker veel bass en Faitless is toch een van de melodieuzere house typen.

Andere opties zijn wat mij betreft: Jeff Buckley - Hallelujah of iets van Heather Nova.

Lijkt me erg leuk trouwens als het groot opgezet wordt. Hosting moet toch te regelen zijn me alle mensen hier die op de verschillende campussen wonen.
Reg. datum: 09 mei 2004

Lijkt me een prima idee. Marco Borsato en Faithless zijn zeker bekend bij veel mensen en kun je ook wel goed beoordelen.

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

Sound is no voodoo!

Misschien is iets van Moby ook wel goed om te gebruiken.

Daarnaast iets met flink veel percussie erin (misschien zelfs alleen maar..). Hihats zijn voor de encoder ook nog al eens een kriem (net als strings btw)

voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2005 14:51 (59%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Think out of the box

Wat dacht je van

Sound is no voodoo!

quote:
Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:54:
Wat dacht je van

Prima nummer met veel afwisseling. Als er een goede sample gekozen wordt is dit heel interessant!\

Mischien is het ook wel handig om bij iedere sample wat objectieve (meetbare) "kwaliteits" kenmerken te verzamelen, zoals hoe vaak de sample clipt, max volume, gebruikte dynamiek e.d..

voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2005 15:02 (24%)

( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
twopack schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:37:
[...]
Lijkt me erg leuk trouwens als het groot opgezet wordt. Hosting moet toch te regelen zijn me alle mensen hier die op de verschillende campussen wonen.

Precies, desnoods een centrale pagina, waar de links naar de aparte servers staan. Wil daar best voor bijdragen, trouwens :)

* BtM909 lurkt weer vol interesse verder :Y)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

bi polair

quote:
Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:33:
Tja ik zie zelf clubhouse nou niet echt als luistermuziek waar je voor gaat zitten en over nadenkt. Misschien beter in de electro richting kijken? Maar wat stel je voor?
iets van Kraftwerk ?

Think out of the box

Kraftwerk kijk! De pioneers van de electro. Of iets van Yello is ook erg aanbevolen als het gaat om electronische muziek.

Stel dat we de test op grote schaal doen is het dan niet verstandig om de mensen die de test doen te categoriseren in verschillende groepen zoals:

Casual listener
Enthousiast
Audiophile

oid.

Extra info zoals waar heeft men de test op gedaan is misschien ook wel relevant.

Voor de audio files is het wel leuk om de crest factor te weten.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 15-02-2005 15:49 (63%)

Reg. datum: 14 augustus 2002

waarom gaat het hier alleen om mp3? hoe zit het met AAC en OGG?
zelf hoor ik met mijn Koss KSC35 bij sommige nummers duidelijk verschil tussen mp3 alt preset standard en Ogg q4... in vergelijking met de CD (dus ik luister eerst naar mp3, een half uurtje... dan cd... volgende dag zelfde maar dan ogg ipv mp3). Voorkeur gaat uit naar ogg maarja is te verwachten aangezien dit algemeen bekend is.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Ondertitel?

Wauw, wat een interesse zo opeens. Ik heb 't allemaal eens doorgelezen, en -als ik tenminste nog invloed heb gezien de stroom aan goede ideeën hier- ben tot de volgende conclusie gekomen..

* ABX lijkt me inderdaad een betere testmethode.
* Er worden absoluut geen GAIN-toestanden toegepast! Alles au naturelle.
* L.A.M.E. wordt dan maar gebruikt -- maar misschien toch twee nummers OGG er door voor de grap?

Andere nummers die genoemd zijn maar ik NIET heb (en dus graag wil ontvangen in PCM/WAVE)

CD: 2 meter sessies volume 3 ** N/A

CD: Porgy and Bess ** N/A

CD: In vogelvlucht ** N/A

Nummers die genoemd zijn maar ik wèl heb..

So Far Away van Dire Straits (Brothers in Arms)
She Caught the Katy van de Blues Brothers (OST)
Quiet van Smashing Pumpkins
Eric Clapton Unplugged
Jeff Buckley's Hallejulah (Mystery Man, live)

Hotel California van de Eagles (Hell Freezes Over)
Three Wishes van Roger Waters (Amused to Death)

Zullen we het zo maar laten wat nummers betreft? Anders zijn we hier nog eens 43 pagina's over aan het dimdammen :)

Laatste twee moet ik dan krijgen (MITS het een goede PCM/WAVE-rip is) van ShittyOldMan en iemand wiens nick ik vergeten ben, hehe.

I'm the good and the bad. You're just ugly.

Ondertitel?

quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:01:
zelf hoor ik met mijn Koss KSC35 bij sommige nummers duidelijk verschil tussen mp3 alt preset standard en Ogg q4... in vergelijking met de CD (dus ik luister eerst naar mp3, een half uurtje... dan cd... volgende dag zelfde maar dan ogg ipv mp3). Voorkeur gaat uit naar ogg maarja is te verwachten aangezien dit algemeen bekend is.
Tsja, ik ben 't met je eens. Maar men houdt hier nog steeds meer van MP3 dan van OGG :)

Sound is no voodoo!

quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:01:

Het is al lang bekend waarom het bij deze test alleen om MP3 gaat. OGG of AAC kan altijd nog eens gedaan worden als de test een succes is :)

Nog wat leuke synth muziek: tangerine dream

Ondertitel?

ATTN Roger Waters-persoon :D

In mijn profiel stond een obsolete emailadres; is inmiddels geupdate -- kun je 'm nogmaals versturen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: