Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Reageer Nieuw Topicquote:Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:45:
Ik kan wel eens kijken of ik hosting kan regelen. Hoeveel bandbreedte zou er nodig zijn voor een dergelijke ABX test met zeg 10 nummers in non lossy formaat met samples van 20 seconden?
Ja het mag duidelijk zijn dat een perfecte kopie hypothetisch 0,000001% afwijkt van het origineel en de perfecte mp3 0,001% dus het is niet significant om te claimen dat het eraan ligt dat ze beiden niet origineel zijn.
Denk niet dat het verstandig is om een discussie aan te gaan jegens origineel copie.
Iedereen weet dat het origineel de criteria is en de mp3's de test.
Misschien is het verstandig om een poll te houden welke bands en nummers we pakken.
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:43:
[...]
Een copy kan niet gelijk zijn aan het origineel, er kunnen volgens mij altijd fouten ontstaan.
Deze discussie is al erg vaak gevoerd, tamelijk offtopic, maar helaas heb je ongelijk.
Test het desnoods zelf:
Neem een originele CD zonder al te veel krassen.
Kopieer een track met EAC in secure mode naar trackorig.wav
Brand deze track naar een CDR als CDDA audio track
Kopieer van deze kopie de track ook naar trackkopie.wav weer met EAC/secure uiteraard.
Voer met EAC een wave compare uit tussen de wavs.
Afgezien van eventueel enkele tientallen samples offset, zijn de bestanden identiek
Henk007 wijzigde dit bericht 15-02-2005 10:57 (3%)
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:43:
Een copy kan niet gelijk zijn aan het origineel, er kunnen volgens mij altijd fouten ontstaan.
En als mensen een mp3 beter vinden klinken zegt dat meer over hun en daarbij kan je ook zeggen:
"zie je wel, ze zijn allebei niet origineel"
Naar mijn mening is de originele cd de maatstaf
Zonder onderbouwing kunnen we met je mening helaas weinig doen. En al helemaal als je dan ook nog zegt dat je er geen discussie over moet beginnen
Als de CD-rom speler met het rippen via EAC of cdparanoia geen foutjes ziet, dan zijn er ook geen fouten in de bitstream te vinden. Zo simpel is het nu eenmaal. Gebrande CD's worden tegenwoordig ook net zo foutloss gelezen als geperste (soms zelfs beter), dus dat is ook het probleem niet. Anders doen we voor jou een extra ABX test tussen een orginele CD en een goed gemaakte kopie. Wedden dat je ze niet uit elkaar kan houden!
voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2005 10:58 (16%)
We waren al bezig met stukken uit te kiezen voor de test...
quote:deepspace schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:55:
[...]
Zonder onderbouwing kunnen we met je mening helaas weinig doen. En al helemaal als je dan ook nog zegt dat je er geen discussie over moet beginnen
Als de CD-rom speler met het rippen via EAC of cdparanoia geen foutjes ziet, dan zijn er ook geen fouten in de bitstream te vinden. Zo simpel is het nu eenmaal. Gebrande CD's worden tegenwoordig ook net zo foutloss gelezen als geperste (soms zelfs beter), dus dat is ook het probleem niet. Anders doen we voor jou een extra ABX test tussen een orginele CD en een goed gemaakte kopie. Wedden dat je ze niet uit elkaar kan houden!
wat valt er te onderbouwen, de originele cd koop je in de winkel, DAT is het origineel, een copy blijft een copy.
Als jij een copy brand is dat geen origineel.
ratsja wijzigde dit bericht 15-02-2005 11:01 (4%)
As I said, discussie is zinloos als je niet met argumenten komtquote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:00:
wat valt er te onderbouwen, de originele cd koop je in de winkel, DAT is het origineel, een copy blijft een copy.
Als jij een copy brand is dat geen origineel.
quote:deepspace schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:03:
[...]
As I said, discussie is zinloos als je niet met argumenten komtAangezien de twee toch niet te onderscheiden zijn. Als jij denk van wel, kom dan met argumenten waarom...
Wat voor argumenten.
Ik stel voor, jij gaat naar de winkel, betaald 22 euro voor een originele cd,
jij komt thuis blijkt het een copy te zijn, dan voel jij je dus niet verneukt, omdat het toch hetzelfde is.
Zou ik zonde vinden en echt niet willen.
Een origineel is een origineel, een copy een copy, deze zaken onderling zijn niet hetzelfde.
Je hebt gelijk, een origineel is een geperste CD, een kopie niet. Verder stel ik voor om deze discussie hier niet voort te zetten, omdat ze nogal offtopic is.quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:09:
[...]
Wat voor argumenten.
jij komt thuis blijkt het een copy te zijn, dan voel jij je dus niet verneukt, omdat het toch hetzelfde is.
Een origineel is een origineel, een copy een copy, deze zaken onderling zijn niet hetzelfde.
CD: Amused to death
Artiest: Roger Waters
Track: 12
Naam: Three Wishes
Uitgave: september 1992
CD: Hell freezes over
Artiest: The Eagles
Track: 6
Naam: Hotel California
Uitgave: november 1994
CD: 2 meter sessies volume 3
Artiest: BB queen en Jan Akkerman
Track: 17
Naam: Next to you
quote:Henk007 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:14:
[...]
Je hebt gelijk, een origineel is een geperste CD, een kopie niet. Verder stel ik voor om deze discussie hier niet voort te zetten, omdat ze nogal offtopic is.
mja is ook zo, maar ik denk dat jullie het met een andere inslag bekijken dan ik,
jullie zeggen een goede rip en een goede gebrande is hoorbaar gelijk aan het origineel, dit moet dan onder de goede omstandigheden gebeuren, zeker dan heb je gelijk, maar daarbij is het nog wel een copie.
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:09:
Wat voor argumenten.
Sure, maar het zegt verder niks over of de twee op audiogebied te onderscheiden zijn...
Anyway Henk007 heeft gelijk, in dit geval is discussie zinloos en niet op zijn plaats.
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:19:
mja is ook zo, maar ik denk dat jullie het met een andere inslag bekijken dan ik,
jullie zeggen een goede rip en een goede gebrande is hoorbaar gelijk aan het origineel, dit moet dan onder de goede omstandigheden gebeuren, zeker dan heb je gelijk, maar daarbij is het nog wel een copie.
Als je nu eens het probleem uitlegt, dan komen we al heel wat verder. Nu zeg je alleen: "gebruik het orgineel, want dat is beter. Een kopie is een kopie". Als je uilegt waar het probleem ligt in het gebruiken van een copie dan komen we al een heel stuk verder!
Doel je op copyrights e.d, dan moet je ff beter lezen, want daar moeten we idd nog achterna gaan. Daarnaast willen we ook niet hele stracks gaan uitgeven, maar slechts 10 tot 30 sec van een track.
voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2005 11:24 (42%)
quote:Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:16:
Tot dus ver de kandidaten:
CD: Amused to death
Artiest: Roger Waters
Naam: Three Wishes
Uitgave: september 1992
CD: Hell freezes over
Artiest: The Eagles
Track: 6
Naam: Hotel California
Uitgave: november 1994
CD: 2 meter sessies volume 3
Artiest: BB queen en Jan Akkerman
Track: 17
Naam: Next to you
aanvulling ?
CD: Concerts in China
Artiest: Jean-Michel Jarre
Naam: Night In Shanghai
Uitgave: 1982
quote:deepspace schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:19:
[...]
Sure, maar het zegt verder niks over of de twee op audiogebied te onderscheiden zijn...
Anyway Henk007 heeft gelijk, in dit geval is discussie zinloos en niet op zijn plaats.
[...]
Als je nu eens het probleem uitlegt, dan komen we al heel wat verder. Nu zeg je alleen: "gebruik het orgineel, want dat is beter. Een kopie is een kopie". Als je uilegt waar het probleem ligt in het gebruiken van een copie dan komen we al een heel stuk verder!
Doel je op copyrights e.d, dan moet je ff beter lezen, want daar moeten we idd nog achterna gaan. Daarnaast willen we ook niet hele stracks gaan uitgeven, maar slechts 10 tot 30 sec van een track.
Nou probleem, het stuit me tegen mijn borst, want ik wil de test doen en die vergelijken met mijn origineel die ik in bezit heb, zo zie ik een test voor me en niet alsnog een "origineel copy" op de cd zetten, want dan rijst er bij mij de gedachte dat er geen enkel origineel bij zit.
Misschien een pure gevoelskwestie of van psychische aard.
Mijn gevoel zegt gewoon nee.
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:28:
Nou probleem, het stuit me tegen mijn borst, want ik wil de test doen en die vergelijken met mijn origineel die ik in bezit heb, zo zie ik een test voor me en niet alsnog een "origineel copy" op de cd zetten, want dan rijst er bij mij de gedachte dat er geen enkel origineel bij zit.
Misschien een pure gevoelskwestie of van psychische aard.
Mijn gevoel zegt gewoon nee.
Kijk, daarom wil je ook niet met argumenten komen, simpelweg omdat je die niet kunt geven (komt immers uit je buik). Jou opvatting is wel wat erg conservatief en kun je goed toepassen op een bandje, maar niet op een digitaal medium. Maar je moet natuurlijk zelf weten of je meedoet als we geen "orginelen" weggeven
Probleem is natuurlijk dat als je echt een orgineel wil gebruiken, dat dan iedereen dat orgineel moet hebben. en aangezien we meerdere nummers willen testen, is dat gewoon niet te doen en imho gewoon onzinnig.
Jean-Michel Jarre is een goeie btw
voodooless wijzigde dit bericht 15-02-2005 11:35 (3%)
mp3.
Over Norah Jones. Ik kan me herinneren dat in een van die tracks op die cd al wat geclippede samples zitten. Mooie muziek verder maar niet perfect.
Walter.PPK wijzigde dit bericht 15-02-2005 11:42 (43%)
quote:deepspace schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:34:
[...]
Kijk, daarom wil je ook niet met argumenten komen, simpelweg omdat je die niet kunt geven (komt immers uit je buik). Jou opvatting is wel wat erg conservatief en kun je goed toepassen op een bandje, maar niet op een digitaal medium. Maar je moet natuurlijk zelf weten of je meedoet als we geen "orginelen" weggeven
Probleem is natuurlijk dat als je echt een orgineel wil gebruiken, dat dan iedereen dat orgineel moet hebben. en aangezien we meerdere nummers willen testen, is dat gewoon niet te doen en imho gewoon onzinnig.
Jean-Michel Jarre is een goeie btw
nou argumenten zijn er altijdwel, maar daar gaat het nu even niet om.
laten we eerst maar eens artiesten verzamelen
CD: Eden
Artiest: Sarah Brightman
Track: 7
Naam: Il Mio Cuore Va
Uitgave: 1998 / 1999
quote:Walter.PPK schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:34:
Over Norah Jones. Ik kan me herinneren dat in een van die tracks op die cd al wat geclippede samples zitten. Mooie muziek verder maar niet perfect.
Nog niet echt kunnen zijn. De tracks zijn wel helemaal met max volume opgenomen, maar de dynamiek is prima en deze clipt nergens:

Daarnaast is ook al eerder gezegt dat het criterium van perfecte opgenomen muziek eigenlijk onzin is
ik denk dat er ook een lastige mannenstem in moet, bv Sting.
Play opname hoeft idd niet perfect te zijn, als elk nummer een bepaalde artefact heeft, dan weet je dat het niet de encoder is
Taco wijzigde dit bericht 15-02-2005 11:57 (22%)
Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving
Ook op lame development staan een aantal klassiekers in lossy audio testing, zoals fatboy, waarme je elke lossy encoder over zijn nek laat gaan.
Henk007 wijzigde dit bericht 15-02-2005 12:05 (42%)
deze samples zijn volgens mij geselecteerd op de moeilijkheid van comprimeerbaarheid, m.a.w. hoe klein het in loss less audio kan.quote:Henk007 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:58:
Op de test samples pagina van ff123 staat een hele verzameling samples. Wie weet zit er wat bruikbaars tussen: link
Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving
CD: In vogelvlucht
Artiest: Herman van Veen
Track: 1
Naam: Hilversum III
Uitgave: 1987
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
zeer mee eens, prachtige stem, en goede realistiche kwaliteit (niet zo clean)quote:Mig29 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:21:
Idee voor mannenstem (tevens erg leuk om de klankleur van diverse instrumenten te onderscheiden):
CD: In vogelvlucht
Artiest: Herman van Veen
Track: 1
Naam: Hilversum III
Uitgave: 1987
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last