Reg. datum: 08 november 2000
How to Become a DJ... deel XIII
Pagina: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 last
Nieuw TopicReg. datum: 08 november 2000
Reg. datum: 10 januari 2005
Dat is ook mijn reden, om niet 10e per nummer te hoeven betalen. Ben maar een arme student. Maar als je je TT houdt, kan je toch nog steeds af en toe die platenshop binnenlopen. En af en toe nog lekker plaatjes halen, als je in een winkel gaat zoeken kom je toch elke keer weer leuke verrassende platen tegen. Kan je gewoon combineren toch, denk ik zo...quote:Maar ik heb het gedaan om zo niet zoveel platen meer te hoeven kopen. Hierdoor ben ik de interesse een beetje verloren. De charme van dagen platen kopen etc.. Dat is jammer.
Ziet er erg interessant uit, hoewel ze natuurlijk iets achter lopen, maar deze move zorgt er wel voor dat ze marktleider blijven in de clubs
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
quote:douwe99 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:
[...]
Zijn er hier mensen die van draaien met draaitafels zijn overgestapt naar draaien met draaitafels, timecoded vinyl, maya44 en DJDecks? Hoe bevalt dat? Wat zijn min en plus punten? Etc. Ben er erg benieuwd naar, maar wil graag wat meer weten voordat ik t ook ga aanschaffen.
plus punten> prijs. Je bent voor 160 euro klaar (109 maya, 25 TCV platen, 25 djdecks). Intuïtieve software; even rondklikken en je snapt hem wel.
minpunten> vrij hoge latency, systeemeisen ivm prc. belasting, software kan af en toe een beetje buggy zijn, tijdcode die je hoort "zingen".
quote:minpunten> vrij hoge latency, systeemeisen ivm prc. belasting, software kan af en toe een beetje buggy zijn, tijdcode die je hoort "zingen".
Hoe erg is dat met die latency? Merk je daar erg veel van, of is dat goed af te stellen? Heb een pc met 2Mhz en 512mb (Laptop komt later.) Denk dat t daar wel op werkt toch?
In eerste instantie is t gewoon voor mn slaapkamer, denk dat dit systeem daar wel relax voor is.
Als ik m'n geluidskaart op 5 ms latency zet kan ik niet veel verschil merken met gewoon vinyl, tot 20 ms is nog steeds bruikbaar om te mixen, maar dan moet je er wel ff aan wennen.
Je pc moet normaalgezien wel voldoen ja.
Tenzij je platenspelers een line-out hebben (zoals de Sync XTRM1's) raad ik wel aan van of een soundcard met phono preamps te nemen, of apart voorversterkers bij te kopen.
Dit maakt toch een aanzienlijk verschil in de stabiliteit en reactietijd.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Bovendien is de maya44 zeker niet de beste keuze te noemen (voor sommige mensen werkt hij uitstekend, maar een behoorlijk pak mensen hebben toch last van verschillende driverproblemen)
Zoals ik een paar posts geleden al wel een keer gezegd heb, blijven er op dit moment eigenlijk slechts 2 mogelijkheden over (als je binnen een redelijk budget wil blijven) namelijk de ESI U46DJ, of de Hercules DJ Console MK2.
Meer info kan je onder andere vinden op http://www.djdecks.be/vinylcontrol
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
quote:douwe99 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:
[...]
Muziek maakt eigenlijk vrij weinig uit op zo'n feest, als je kijkt naar de hoeveelheden bier die er doorheen gaan. Gewoon lekker makkelijk verteerbare muziek en meezingers.
Pas trouwens op met bier en je DJ-gear, bier wil op dat soort feesten nog weleens vliegen!
Oke, daar zal ik rekening mee houden, als de mensen in de zaal er maar rekening mee houden dat er dingen terug gaan vliegen dan
Oke, ik ben het ermee eens dat de muzieksoort niet helemaal uitmaakt op zo'n feest, maar hoe maak ik hier een goede lijn in? Ik bedoel van een snel dancenummer naar een langzaam hiphopnummer en daarna een meezinger... Daar krijg ik zelf de kriebels van! Uit ervaring kan ik me enorm ergeren aan een dj als ik dronken ben en er word geen goede muziek gedraaid... Of ligt het er dan weer aan dat ik zelf de nodige kennis van mixen heb en snel de foutjes hoor?
Ik heb in het verleden wel op een aantal 'kantinefeestjes' gedraaid, maar ik wil het nu gewoon iets beter aanpakken
last night i played high stakes toilet Poker: i sat down, splashed the pot with my all-in bet and got a royal flush on the river.
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
Kan iemand a.u.b. antwoordenquote:Saturnus schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:06:
Weet iemand hier ook een programma dat het tegenovergestelde van karaoke is?
Dat dus alleen de stem overlaat.
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Reg. datum: 24 februari 2006
Beetje Trance/Progressive
Vin um zelluf wel geslaagd
Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breath (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)
Download
http://www.megaupload.com/nl/?d=HZEELX5A
Hij was net 2 mb te groot voor Rapidshare
Een acapellamaakprogramma is er niet.quote:
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
quote:DJ_G schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:50:
DJ_G - February Bedroom Sessionz
Vin um zelluf wel geslaagd![]()
Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breath (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)
Download
http://www.megaupload.com/nl/?d=HZEELX5A
Hij was net 2 mb te groot voor Rapidshare
ik geef hem een 9
(ik mag dan wel geen dj zijn, maar luister veeeeeel muziek hoor
Ewald ! wijzigde dit bericht 25-02-2006 18:30 (5%)
AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300
quote:
Je kan proberen de frequenties tussen voor 300 en na 3300 Hz weg te filteren. Dan heb je stem, maar ja, muziek zit ook volop in dit spectrum en door frequenties weg te filteren haal je weer de dynamiek van de menselijke stem eruit.
Bassgeluid zit vaak ook nog tussen 300 en 500, en zelfs dan zit in het bassgeluid nog de kick, die weer eem hogere toonhoogte heeft. Ik denk zelf dat het je niet gaat lukken.
Waar wil je het voor gebruiken?
last night i played high stakes toilet Poker: i sat down, splashed the pot with my all-in bet and got a royal flush on the river.
quote:DJ_G schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:50:
DJ_G - February Bedroom Sessionz
Vin um zelluf wel geslaagd![]()
[...]
quote:UrinatinventuM schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:33:
[...]
Je kan proberen de frequenties tussen voor 300 en na 3300 Hz weg te filteren. Dan heb je stem, maar ja, muziek zit ook volop in dit spectrum en door frequenties weg te filteren haal je weer de dynamiek van de menselijke stem eruit.
Bassgeluid zit vaak ook nog tussen 300 en 500, en zelfs dan zit in het bassgeluid nog de kick, die weer eem hogere toonhoogte heeft. Ik denk zelf dat het je niet gaat lukken.
Waar wil je het voor gebruiken?
Was van plan om ergens een stem uit te halen en over een gekaraoke'de track heen te draaien, gewoon proberen wat het wordt...maar als het sowieso al niet kan...nee dan wordt het niets.
[edit]
Je ken foto's hé? positief/negatief, als je nauw aanneemt dat karaoke negatief is, is positief dan niet het tegen overgestelde van karaoke, of gaat dat niet op hier?
Saturnus wijzigde dit bericht 25-02-2006 19:55 (11%)
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Ik heb djdecks + SSL vinyl + ESI U46DJ nu allemaal binnen en draaiend, echter nog geen tijd gehad om het eea uit te proberen... 4 maart is de vuurdoop, dan hoop ik t systeem te kunnen gebruiken @ Heroes of Techno
Als je het allemaal uitgeprobeerd hebt, kan je dan hier je ervaringen droppen? Ben erg benieuwd, wil ook deze kant op, maar zit alleen nog te twijfelen welke externe geluidskaart t gaat worden.
En bij de way? Moet jij zelf draaien op HoT? Ik zie je naam nml niet op de line-up, ben benieuwd!
quote:Saturnus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:39:
[...]
Was van plan om ergens een stem uit te halen en over een gekaraoke'de track heen te draaien, gewoon proberen wat het wordt...maar als het sowieso al niet kan...nee dan wordt het niets.
[edit]
Je ken foto's hé? positief/negatief, als je nauw aanneemt dat karaoke negatief is, is positief dan niet het tegen overgestelde van karaoke, of gaat dat niet op hier?
Dit zijn zogenaamde orkestbanden. Dus kan je er ook geen stem op vinden. Punt.
Bij normale muziek KAN je wel een stem beter uit laten komen als je een goede EQ hebt.
Maar instrumenten die in hetzelfde frequentie gebied zitten als de stem die je "omhoog trekt"
gaan erin mee. Het is in theorie mogelijk om alleen een stem uit muziek te halen.
(Met behulp van aardig dure en ingewikkelde software en studio apparatuur...)
Maar in de praktijk bijna niet.
Verder word het veel te technisch om het precies uit te leggen.
Om een lang verhaal kort te maken: Vergeet het maar...
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
ik sluit meestal af in de suite (kleine zaal beneden) lekker swingen en spacen op minimalquote:douwe99 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:55:
[...]
Als je het allemaal uitgeprobeerd hebt, kan je dan hier je ervaringen droppen? Ben erg benieuwd, wil ook deze kant op, maar zit alleen nog te twijfelen welke externe geluidskaart t gaat worden.
En bij de way? Moet jij zelf draaien op HoT? Ik zie je naam nml niet op de line-up, ben benieuwd!
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
... ...quote:Saturnus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:39:
...
Uh....
Nee
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
Pagina: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 last
Dit topic is gesloten.