Welke waterkoeling voor Dual Xeon en Dual Geforce FX6800U

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Topicstarter
Hey,
Op het einde van dit schooljaar ga ik mezelf een nieuw systeem aanschaffen voor mijn verderde studies van Informatica en om goed op te kunnen gamen.
Mijn waarschijnlijke setup zal bestaan uit een Dual Xean 3.0Ghz en om te beginnen één MSI Geforce FX6800-TD Welke later aangevuld zal worden door nog een MSI Geforce FX6800-TD.
Nu is mijn vraag, welke waterkoeling zal hiervoor geschikt zijn?
Ik ben een beginner op vlak van waterkoeling, ik heb er al wel vanalles over gelezen, maar ik heb niet echt een gedacht van de prestaties van de verschillende set's ofzo. Ik heb er ook nog geen ervaring mee.
Ik zou liefst alles watergekoeld hebben om de geluidsproductie sterk naar beneden te halen.
Ook zou ik graag alles in mijn case willen inbouwen voor als ik mijn pc wil verhuizen dat ik geen uithangende darmpjes heb enz.

Zouden jullie mij misschien een waterkoeling set-up kunnen voorstellen welke sterk genoeg is voor mijn PC set-up.
Als je meer info nodig hebt, vraag gerust.

Alvast bedankt.

mvg,
Nick

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Een concreet voorstel ga ik je niet doen. Zoek zelf eens rond naar reviews van spul en lees je in in het waterkoeling gebeuren. Neem bijvoorbeeld gerust de FAQ en [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII[/rml] (evt. ook vorogaande delen) eens op je gemak door.

Wat ik je wel alvast aan tips kan geven:
- grote kast
- grote rad
- 120mm fans, géén 80

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 17-01-2005 17:10 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Simpel..

Goede pomp, goede blocks, goede radiatior.

bijv eheims zijn goede pompen, die swiftech 600 en 650 zijn ook lekker, hydor L30 ook wel, of een mag3

cpu bijv white water, cascade of storm blocks

gpus moe je ff rondkijke:-)

Verwijderd

Het belangrijkste in jouw setup wordt de radiator. Die moet alle warmte kwijt kunnen. Bepaal hoeveel vermogen (=warmte) alle onderdelen bij elkaar produceren. Doe dit voor het gemak x2 en zoek een radiator die dit aan kan. De blokken die je gaat gebruiken kunnen een behoorlijke invloed hebben op de flow. Over het algemeen zijn de betere blokken slecht voor de flow. Deze blokken zijn voor standaard cooling echter niet noodzakelijk. Als je wil gaan overclocken, zijn ze wel aan te raden. Als je flinke flowrestricties hebt in je circuit, heb je een stevige pomp nodig. De head (=opvoerhoogte) van de pomp is hier een belangrijk punt. Hoe hoger, hoe meer druk, hoe hoger je flow.

• nickman

nickman

Topicstarter
Misschien is het beste om volgende case aan te schaffen: PC3-720BK van Koolance.
Hierbij is meteen een pomp en radiator inbegrepen.
En dan kan ik zelf nog de koelblokken kiezen, maar misschien is het nog het beste om alles van koolance te nemen.

Dit lijkt mij toch een zeer goede waterkoeling welke mijn hardware setup wel aan moet kunnen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
nou, lijkt me niet zo'n heel goed idee. Ik zou persoonlijk voor 2 120mm rad's gaan ofzo. Doe dit in een V1000 kast van Lian-Li en dan moet eea wel koel blijven

• nickman

nickman

Topicstarter
Die case heeft ook twee 120 mm fans op zijn radiator staan en ik zou eventueel nog een extra radiator bij kunnen plaatsen indien deze niet genoeg warmte afgeeft...

• 418O2
Maar dat is een miditower, probeer daar nog maar een 2x120mm rad bij te plaatsen..

en ik neem aan dat je ook wel een aantal hd's kwijt wilt? Althans, bij zo'n rig ga ik er van uit dat je er een raidconfig bij hangt (anders een beetje zonde van je wasted performance)

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 17-01-2005 18:52 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

nickman schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:12:
Misschien is het beste om volgende case aan te schaffen: PC3-720BK van Koolance.
Hierbij is meteen een pomp en radiator inbegrepen.
En dan kan ik zelf nog de koelblokken kiezen, maar misschien is het nog het beste om alles van koolance te nemen.

Dit lijkt mij toch een zeer goede waterkoeling welke mijn hardware setup wel aan moet kunnen.
Koolance valt vies tegen wat betreft prestaties. Zoals ik al zei: zoek eens wat reviews op ...

Verwijderd

ja met die rad die daar inzit krijg je met 2x intel en 2x nivida een straalkachel ;)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Syzzer schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:56:
[...]

Koolance valt vies tegen wat betreft prestaties. Zoals ik al zei: zoek eens wat reviews op ...
Ik ben anders best tevreden over koolance. Een 2600+ @ 2530 mhz op 1,90 volt, een 9800 PRO en de NF2 northbridge gekoeld met de pc-901 en CPU/GPU 300 blocks (de nieuwe serie). Watertemp komt niet boven de 35 graden uit met de fans op 5V... (en dan zijn de fans nog vervangen voor minder krachtige LED fans...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• 418O2
ja maar die kerel heeft 2 procs die meer dan 2x zoveel verstoken als jou proccie en 2 videokaarten die ook ietsie meer aan warmte genereren.

nofi, maar jou setup kan je bij wijze van spreken nog met een thermaltake setje koelen ;)

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Nu wil ik niet moeilijk doen, maar waar denkt meneer een SLI board voor de Xeon te halen ?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Desolation Angel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:20:
Nu wil ik niet moeilijk doen, maar waar denkt meneer een SLI board voor de Xeon te halen ?
In de winkel/webshop? ;)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Mjah ik zou als ik jouw was gaan voor 2 heatercores oid, 1 dual en 1 single.
De single zet je tussen het circuit in (bvb na de 2 cpu's ofzo) en dan koelt het water weer redelijk af voordat het naar de grafische kaarten stroomt, na de 2 graf kaart blokjes zet je de dual heatercore zodat het water weer voldoende wordt afgekoeld voor de 2 procs.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Als je hem koopt om te gamen zou ik zowiezo niet voor een dual xeon kopen, dan kun je beter een hele dikke amd 64 FX55 kopen oid, aangezien dat beter werkt met gamen.

• nickman

nickman

Topicstarter
Hmm, dus die Koolance Cases zijn toch niet zó goed?
De koelblokken zelf van Koolance, zijn die wel goed? Aangezien deze er mij toch vrij handig uitzien om te instaleren en ze ogen ook mooi.

De case is nog niet zo belangrijk, alleen zou ik liefst een zwarte case en dus een vrij grote (waar ik alles in kwijt kan ;)) en die nog een beetje mooi oogt ;).

Maar dan, voor een radiator, de Black Ice Extreme II misschien? Ik weet niet welke merken allemaal radiators maken dus...
En een reservoir is dit nodig of niet? Zoja, welk is een makkelijk te gebruiken reservoir? Eventueel dit: Innovatek Tank-O-Matic
En als pomp had ik de Laing DDC-1 P waterpomp ( PowerMac G5 systemen gebruikt word) in gedachte aangezien ik hierover toch heb gelezen dat deze vrij goed z'n werk doet en toch niet veel lawaai maakt.

Wat denk je dan van die set-up?

@Desolation Angel:
http://www.iwill.net/product_2.asp?p_id=55

@Mythrill
Ik koop hem niet echt om te gamen maar vooral voor mijn verdere studies informatica. En ik denk dat ik men een dual Xeon ook wel vlotjes alle games ga kunnen spelen. Daarom dat ik ook maar in het begin één geforce FX6800 plaats, en niet meteen 2 ;).

[ Voor 17% gewijzigd door nickman op 17-01-2005 19:57 ]

• 418O2
nee, dat zijn simpele blokken.

Ik zou toch wel voor meer 1 rad gaan, anders trek je het niet echt. Je moet ook een high-flow pomp hebben, want met 4 blokken en 2 rad's heb je wel wat weerstand.

en Xeon blokken zijn ook niet echt dik gezaaid

• nickman

nickman

Topicstarter
Hmm, dus de pomp zal niet sterk genoeg zijn?
Misschien de Swiftech MCP650 dan?

En voor de radiators dan zoals gezegd 2 radiators, één voor na CPU's:
- Black Ice Extreme met 120 mm fan
En dan na grafische kaart
- Black Ice Extreme II met 2 x 120 mm fans

Voor de koelblokken had ik aan de volgende gedacht:
- http://www.koolance.com/s...ath=29_44&products_id=114
- http://www.koolance.com/s...ath=29_46&products_id=174

Verwijderd

koop dan gelijk goede blokken, das alluminium (whatever)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

418O2 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:56:
Dan verbouw je toch 2 S478 blokken? Met een MAZE4 kan dat heel makkelijk, zeker bij de copper-top versie, je hoeft alleen het lexaan te verbouwen/vervangen. :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• nickman

nickman

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:59:
koop dan gelijk goede blokken, das alluminium (whatever)
Zijn die kooleance blokken dan niet goed?
Welke stel je dan voor?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34

Ik zou toch wel voor meer 1 rad gaan, anders trek je het niet echt. Je moet ook een high-flow pomp hebben, want met 4 blokken en 2 rad's heb je wel wat weerstand.

k geloof dat asetek goede xeon koelblokken heeft. Kijk eens of ze een xeon top/set leveren met het antartica blok

LinkedIn
BlackIntel

• nickman

nickman

Topicstarter
Ze hebben (een) set(s) met die koelblok ja, maar die radiators zijn maar 80 mm, ipv 120, dan kan ik misschien beter apparte componenten van asetek nemen en dan gewoon andere radiatoren?

• Syzzer

Syzzer

Prutser

nickman schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:07:
Hmm, dus de pomp zal niet sterk genoeg zijn?
Misschien de Swiftech MCP650 dan?

En voor de radiators dan zoals gezegd 2 radiators, één voor na CPU's:
- Black Ice Extreme met 120 mm fan
En dan na grafische kaart
- Black Ice Extreme II met 2 x 120 mm fans

Voor de koelblokken had ik aan de volgende gedacht:
- http://www.koolance.com/s...ath=29_44&products_id=114
- http://www.koolance.com/s...ath=29_46&products_id=174
Als je zorgt dat de waterflow in je setup redelijk tot goed is, maakt het helemaal niets uit waar in je setup je je rads plaatst. Het water krijgt dan namelijk nauwelijks de kans om op te warmen als het door de blokjes stroomt. Kijk eens hoeveel water er al door een 600L pompje doorgepompt wordt en je zult zien dat het water hooguit een seconde zich in het blokje bevind. Niet lang genoeg om noemenswaardig van temperatuur te veranderen dus. Sluit de rads zo aan als het het handigst is voor je lay-out.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Iwaki MD20 Pomp
Black Ice Xtreme 3 Radiator
3X Papst 12cm Fans
Little River Storm G5
UNKNOWN GPU Blocks
Simpel Reservoir

Moest ik zonder budgetlimieten voor waterkoeling zonder chiller/peltier gaan dan zou ik het zo doen

• EvilWhiteDragon
tflegend schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:24:
Iwaki MD20 Pomp
3X Papst 12cm Fans
Little River Storm G5
UNKNOWN GPU Blocks
Simpel Reservoir

Moest ik zonder budgetlimieten voor waterkoeling zonder chiller/peltier gaan dan zou ik het zo doen
en dan die dangerden gf6800 block er bij

LinkedIn
BlackIntel

• Dekaasboer
  • Laatst online: 07-02 11:53
Ik zou gewoon 1 zijpaneel van je kast vervangen door een grote rad. En er dan een hele sterke pomp achter zetten.

Zo'n rad kost een hoop geld maar dan weet je tenminste zeker dat ie koel blijft.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

He, Nickman,

Hou je van Casemodding?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 12:19 ]

• 418O2

• MonkeySandwich
Misschien is het slim om 2 apparte loops voor de cooling te maken.
Dus:
- 1 voor de processors (evt chipset)
- 1 voor de videokaarten.

Elke loop natuurlijk van elkaar afgezonderd dus eigen pomp, radiator en reservoir.

Verwijderd

Heb nog steeds niet gezien of TS wil gaan overclocken of dat het voor de stilte moet zijn.Met een dual setup ga ik er maar vanuit dat er niet overgeclockt gaat worden. Voor een doostille PC is de pomp belangrijk. Een Swiftech pomp is super qua prestaties, maar een Eheim 1048 is veeeel stiller. De meeste setups die hierboven genoemd worden zijn behoorlijk overkill, als TS niet gaat overclocken. De meeste blokken zijn ruimschoots voldoende om standaard CPU's en GPU's te koelen. Het enige kritische punt is de radiator. Als die de warmte van alle blokken niet kwijt kan, is de hele inverstering voor niks. Mijn advies: Ga naar de sloop voor een koperen kachelradiator waar 2x 120mm op passen. Dit soort radiators kunnen de warmte van al die blokken makkelijk kwijt. Zoek blokken met een lage flowdrop en neem een Eheim 1048.

• nickman

nickman

Topicstarter
Ik ben niet echt van plan om te gaan overclocken dus :).

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
Misschien een idee om 2 setups te maken die ieder een cpu en gpu koelen?

Verwijderd

2 Setups is voor een niet OC-ed systeem overbodig. Veel mensen hebben hier in DOC een setup met 3 blokken, waarvan er vaak 1 ook nog flowrestrictive is. 3 graden meer of minder maakt geen donder uit voor de stabiliteit van een non-OC-ed systeem.

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Mag ik je voor de behuizing de Yeong Yang 0420 server case aanraden? Ik zie dat je een 2*120mm radiator wilt gebruiken en dat je dual xeon gaat draaien. Deze case is vrij groot (het model moet je wel mooi vinden natuurlijk), waardoor je veel ruimte hebt voor pomp, reservoir e.d. en hij voldoet aan extended-atx specs en heeft een dubbele 120mm fan outlet.

Ik heb hem zelf ook gekocht voor waterkoeling en ben er zelf erg tevreden over. Ik heb er 180E voor betaald prijs valt dus ook nog mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Buntmans op 19-01-2005 03:52 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aqua-computer.de heeft ook mooie Xeon blokjes (eigenlijk kunnen al hun blokjes op een Xeon). Qua radiator kun je af met eentje waar 2 120mm fans op passen. Als pomp voldoet een Eheim 1046, flow is niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat het water stroomt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Iwaki MD20 Pomp/2x DD D4
3X Papst 12cm Fans
2x DD TDX silver (Xeon)
DD Single 5 1/4" Bay Reservoir
DD Nvidia 6800

Zonder budget, mijn smaak.
Alles hiervan is meteen leverbaar. btw www.dangerden.com (goede ervaringen mee)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

ik heb sinds van de week ook mijn eerste wc-setje ingebouwd in een mid-tower (wavemaster) en heb een swiftech pomp (mcp600) en dat ding heeft echt een behoorlijke kracht !!
Gebruik een black ice extreme 2 met 2 papst fannen voor de stilte , en heb voor de rest alle blokjes van swiftech en een zelfgemaakt reservoir van plexi . zorg er ook voor dat je op alles dezelfde aansluitingen heb ;)

Kijk voor wat pics op www.fiddy.nl

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
gamen met een Xeon kan nu nog redelijk goed. ik hoorde ook dat de volgende generatie spellen SMP ondersteunen, dat is wat dual xeon gebruikt om "bits" te scheiden over de 2 cpu's. kan iemand dit bevestigen?.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• 418O2
dat is nog maar afwachten, ik denk dat je daar maar niet al te veel op moet gaan rekenen. Het is namelijk een hoop extra werk voor de devvers en er zijn niet echt veel dual-cpu gamers

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als de dual-core CPUs eraankomen zullen ze wel moeten, want anders laten ze een hoop performance liggen. Ik vind het echt super jammer dat bv Halflife2 of Doom3 geen gebruik maken van mijn 2 CPUs. En zoveel extra werk is het niet, 2 extra calls om een thread op te starten en wat synchronisatie als er gebruik gemaakt wordt van shared resources.

/edit: SMP is Symmetrical Multi Processing, dat wordt door Intel en AMD gebruikt om meerdere CPUs in 1 systeem onder te brengen, dus niet specifiek voor de Xeon. De bits worden trouwens ook niet gescheiden over de CPUs, het lijkt alsof je SMP verwart met RAID voor harddisks. SMP zorgt ervoor dat threads (lees programma's) over de beschikbare CPUs verdeeld worden.

[ Voor 35% gewijzigd door zonoskar op 27-01-2005 20:25 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
zonoskar schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:22:
Als de dual-core CPUs eraankomen zullen ze wel moeten, want anders laten ze een hoop performance liggen. Ik vind het echt super jammer dat bv Halflife2 of Doom3 geen gebruik maken van mijn 2 CPUs. En zoveel extra werk is het niet, 2 extra calls om een thread op te starten en wat synchronisatie als er gebruik gemaakt wordt van shared resources.

/edit: SMP is Symmetrical Multi Processing, dat wordt door Intel en AMD gebruikt om meerdere CPUs in 1 systeem onder te brengen, dus niet specifiek voor de Xeon. De bits worden trouwens ook niet gescheiden over de CPUs, het lijkt alsof je SMP verwart met RAID voor harddisks. SMP zorgt ervoor dat threads (lees programma's) over de beschikbare CPUs verdeeld worden.
Dus we kunnen er wel vanuit gaan dat er games komen die SMP ondersteunen. want anders zal een game nooit het maximale uit je systeem halen. mischien is contact opnemen met een paar bedrijven die games maken wel een idee :)

• nickman

nickman

Topicstarter
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb, maar ik heb ondertussen een systeempje in elkaar gestoken:

CPU 2 x Danger Den Copper TDX Block for Intel Xeon
Pomp Danger Den 12V D4 pomp
Radiator Black Ice Xtreme II Radiator
VGA Danger Den NV-68
Reservoir Danger Den Single 5 1/4" Bay Reservoir 1/2"
Fans 2 x Papst 4412F/2GL 120mm
Vloeistof MCT-40 Non-Conductive Solution - 1000ml

Wat denken jullie van deze setup voor een Dual Xeon 3.0 Ghz en één Geforce FX6800 T2D van MSI :).

greetz,
Nick

• MonkeySandwich
Foto's!!! :9

Do i need to say more

[ Voor 67% gewijzigd door MonkeySandwich op 23-04-2005 22:17 ]

• nickman

nickman

Topicstarter
Ja, ik heb mijn systeem nog niet, maar ik zou willen weten of de setup die ik hierboven vermeld heb sterk genoeg is om het systeem dat erbij staat te koelen en in de toekomst eventueel nog een 2de Geforce FX 6800 T2D van MSI.

Vanaf dat ik daar wat mee over weet (volgens mij moet het dat wel aankunnen) kan ik alles bestellen :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

nickman schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:10:
Ja, ik heb mijn systeem nog niet, maar ik zou willen weten of de setup die ik hierboven vermeld heb sterk genoeg is om het systeem dat erbij staat te koelen en in de toekomst eventueel nog een 2de Geforce FX 6800 T2D van MSI.

Vanaf dat ik daar wat mee over weet (volgens mij moet het dat wel aankunnen) kan ik alles bestellen :)
lijkt mij wel, al ken ik die dangerden pomp niet,maar ik ga er vanuit dat ie goed veel liters per uur door je systeem pompt,want dat is het belangrijkst bij die RBX blokjes...

http://specs.tweak.to/16495

• nickman

nickman

Topicstarter
Hier is een review van de pomp, misschien kan je daar meer uit afleiden dan ik, volgens mij is het wel een straf genoege pomp :)
http://www.moddershq.net/...?reviewid=38&pagenumber=3

alvast bedankt.

mvg,
Nick

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

nickman schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:43:
Hier is een review van de pomp, misschien kan je daar meer uit afleiden dan ik, volgens mij is het wel een straf genoege pomp :)
http://www.moddershq.net/...?reviewid=38&pagenumber=3

alvast bedankt.

mvg,
Nick
schijnt een goed ding te zijn dus, ik zou zeggen ga ervoor ;)

http://specs.tweak.to/16495

• EvilWhiteDragon
misschien dat je nopg wel een 2e rad wil als je je 2e gf6800ultra dr bij doet. Wat je ook kan doen als je genoeg geld hebt is 2 loops maken , dus 2x (Danger Den Copper TDX Block for Intel Xeon; Danger Den 12V D4 pomp; Radiator Black Ice Xtreme II Radiator; VGA Danger Den NV-68; Reservoir Danger Den Single 5 1/4" Bay Reservoir 1/2"; Fans 2 x Papst 4412F/2GL 120mm; Vloeistof MCT-40 Non-Conductive Solution - 1000ml)
en dan heb je dus de warmte verdeelt over 2 rads en loop je niet het risico dat je water teveel opgewarmt is aan het einde van je loop of dat je een slechte waterflow overhoud. Want bij een rbx heb je een flinke waterflow nodig en als je er 2 acher elkaar zet ( of iig met maar 1 pomp in 1 loop) dan verlies je zoiezo al heel veel flow en daardoor stijgen je temps behoorlijk.

LinkedIn
BlackIntel

• nickman

nickman

Topicstarter
Dat met die 2 loops is misschien goed voor als ik er een tweede Geforce FX 6800 wil bijsteken.
Maar voor mijn huidige setup met één geforce FX6800 zou de hierboven geplaatste watercooling setup dus voldoende moeten zijn.
Indien ik merk dat mijn temps toch zeer hoog worden kan ik nog altijd sneller beslissen om een tweede rad en/of volledig circuit bij te zetten.

greetz,
Nick

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Mag ik eens weten warom je eigenlijk xeons kiest? Ken namelijk geen xeon chipset die SLI ondersteunt (als die er niet komt kun je dus gedag naar je 2e 6800U zwaaien). Ik zou ook even kijken of een dual core geen betere optie is?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wat voor Moederbord gebruik je eigenlijk? Ben ik erg geintresseerd na, die mobo's zijn toch erg prijzig.

Verwijderd

Socket 478 blokken zijn er maar zat en die passen ook als een trein op een xeon :)

Verder...

Gewoon een big tower, een lian-li moet the job wel doen en gewoon boven een dikke dual 120mm rad dan hou je de boel wel koud :)

• Vandread
  • Laatst online: 04-02 11:46
2x TDX is leuk maar is wel gigantisch flow restrictief, dus je TDX'en gaan minder presteren door de tegenvallende druk.

Waarom niet voor een blok kiezen dat goed presteerd zonder hoge druk?
Zoals de Swiftech MCW6002
http://www.swiftnets.com/products/mcw6002.asp
review:
http://www.procooling.com...mcw6002-a_waterblock_.php
procooling reviews _/-\o_
Te zien is dat de 6002 zelfs beter presteerd dan de TDX (crap.. iemand ruilen? :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 25-04-2005 19:22 ]

• Dekaasboer
  • Laatst online: 07-02 11:53
2x 6800u 2x xeon en de rest? Pfft!

Ik denk dat het volgende wel iets voor je is:
Afbeeldingslocatie: http://www.nd.edu/~fdumitre/niagra.jpg

http://axrotterdam.blogspot.nl

• nickman

nickman

Topicstarter
Ik ga dit moederbord kopen: Iwill DN800-SLi Het kost wel in de €500 maar is wel een zeer mooi moederbord, vooral door de SLI uitbreidingsmogelijkheid.

en die Swiftech MCW6002 lijkt mij wel beter, gezien naar die review die je hier geplaatst hebt :).
Ik heb mijn bestelling dan maar even aangepast ;).

Ik heb ook eens een tekeningtje gemaakt van hoe ik de verbindingen zou maken tussen de verschillende componenten, enige bemerkingen hierbij?
Afbeeldingslocatie: http://www.bwf.be/watercooling.GIF

Alvast bedankt voor de commentaren :)

• Vandread
Zou opzich wel moeten werken... maar ben benieuwd hoe warm het gaat worden :P
Zal opzich wel meevallen, maar in de zomer kom je aardig hoog denk ik :)
Dekaasboer schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:08:
2x 6800u 2x xeon en de rest? Pfft!

Ik denk dat het volgende wel iets voor je is:
[afbeelding]
Been there... Done that ;)
In zo'n bootje langs de waterval 8)

Waarom trouwens geen Dual Opteron setje? :P
Leuk bordje erbij:
http://www.tyan.com/products/html/thunderk8we.html
>:)
Dual Chipset Dual Cpu Dual Gpu.... nou ga dat maar es koelen :+

[ Voor 107% gewijzigd door Vandread op 25-04-2005 23:10 ]

• nickman

nickman

Topicstarter
Hehe, dat opteron moederbord gaat een beetje te extreem worden ;).
Maar is die onderlinge connectie van de componenten zo goed, of is er een betere verbinding?

greetz,
Nick

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

nickman schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:57:
Hehe, dat opteron moederbord gaat een beetje te extreem worden ;).
Maar is die onderlinge connectie van de componenten zo goed, of is er een betere verbinding?

greetz,
Nick
Reservoir
Pomp
CPU1
CPU2
VGA1
VGA2
Radiator
Reservoir

• Aapenootjes
  • Laatst online: 22-01 00:41
koel je je chipset niet met water?

• nickman

nickman

Topicstarter
aapenootjes schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:01:
koel je je chipset niet met water?
Neen :), ik ga nog voor voldoende airflow in m'n case zorgen dus dat is niet nodig.
Het is niet dat ik extreem ga overclocken ofzo dus ;).

@The Doctor
Gaat die setup de flow niet teveel vertoren? of maakt dit niet echt uit?
Anders had ik ook die opstelling gekozen, maar ik dacht dat deze de flow nogal zou beperken?

• Vandread
Als ik zo naar de prijs van dat Tyan board kijk wat dus ook 500 euro is en naar de cpu's die ongeveer iets meer als 300 per stuk zijn?
Dan kan een ongeveer gelijkgeprijst setje Opteron 246's ook erg sweet zijn... Dus waarom die niet eigenlijk? Voor gamen zijn ze als ik zo wat reviews heb gezien helemaal prettig ;)

Alles in serie moet die pomp prima kunnen trekken, zeker met die Swiftech blokjes die je flow niet killen. Met een DD Dual heatercore zou je flow nog iets beter blijven :)

[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 26-04-2005 20:03 ]

• nickman

nickman

Topicstarter
Ja, zou kunnen dat dat op ong. dezelfde prijsklasse uitkomt, maar je moet natuurlijk ook dubbel geheugen kopen en het is niet persov oor te gamen dat ik deze PC koop.
Ik ga volgend jaar informatica volgend en ik ben ook meer met desktop applicaties bezig dan met gamen, en daarin presteren de Xeons normaalgezien nog steeds beter :).

En ik ben van de Danger Den radiator overgestapt naar de "ThermoChill HE120.2". Ze hebben mij namelijk gezegd dat de DD radiatoren niet van super kwaliteit zijn en niet zo handig om mee te werken...

• Vandread
Ik deed trouwes ook informatica... nou me xp1800 deed het prima hor.. had ik echt geen 2CPU setup voor nodig :+
Gemiddeld gezien vind ik juist de Opteron winnen ;)
http://www.gamepc.com/lab...asp?id=opteron246&page=14
Combineer dat met linux64 waar je als goeie it'er ook op gaat draaien en een 64bits editie van windows en je hebt helemaal een winner.

Betreft DD Heatercore.. alstie zit dan zitie.. en dan gaat ie heus niet stuk ofzo en is gewoon prima kwaliteit, je kan hooguit wat lamellen buigen maar das ook geen ramp ofzo.

Kijk trouwens eens naar deze setup:
[rml][ CiP] Pimp My PC-70[/rml]
:9~
Als ik hem was had ik trouwes voor Swiftechjes gekozen... heeft ie ook geen antwoord op gegeven:
[rml]casemodderpoel in "[ CiP] Pimp My PC-70"[/rml]

PS: ik wil trouwens niet vervelend zijn, heb gewoon het beste met je voor en voor zulk geld moet je niets dan het beste willen _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Vandread op 26-04-2005 20:33 ]

• nickman

nickman

Topicstarter
Ik heb eens gezien en ik kan nergens vinden waar ik de Thunder K8WE in België kan kopen, behalve hier: http://www.bestcomputerde...bo=&price_combo=&keyword=
Maar de prijs is dan meteen €720
Welke toch nog een groot verschil is.
Als je mij misschien andere winkels kan geven zal ik eens zien naar een prijsvergelijking tussen de twee systemen.
Dan kan ik nog steeds kiezen.
Er is nog niets vast besteld, dus alles is nog mogelijk, en als het zo is als je zegt dat ik voor ong. hetzelfde bedrag een beter systeem in elkaar kan steken ben ik daar zeker blij mee :).

En het is niet perse voor de verdere studies dat ik dat systeem koop, maar ook zodat het futureproof is, met dat syteem kan ik een hele tijd verder door steeds een kleine upgrade uit te voeren.

Maar ik ben bereid om ook eens naar het opteron systeem te zien, maar ik vind het moederbord niet echt makkelijk verkrijgbaar :)

-------------------------------
Nog een bijkomend vraagje:
Kan je in PCI-X ook gewone PCI kaarten steken?

--------------------------------
Ik heb al eens een samenstelling gemaakt en zonder moederbord kom ik op 2.854,49 €
Het Dual Xeon systeem komt op 3.345,49 € in totaal dus het moederbord zou rond de 500€ mogen kosten :) Dan is het opteron systeem iets duurder

----------
Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar een winkel die tyan moederborden verkoopt heir in de buurt, maar waar de Thunder K8WE niet in de lijst staat. De kans is wel groot dat het moederbord daar te verkrijgen is. Als het niet veel duurder uitkomt dan de Dual Xeon opstelling ga ik zeker deze nemen aangezien de opteron 246 beter presteerd op een heel aantal vlakken dan de Xeon 3.06 en ik zou normaal de 3.0 Xeon's hebben genomen (deze zal wel ong. overeeknkomen met de 3.06 denkik, niet zeker...).

[ Voor 35% gewijzigd door nickman op 26-04-2005 22:08 ]

• Vandread
Heb je geen Pricewatch in belgie?

pricewatch: Tyan Thunder K8WE (S2895A2NRF), nForce Pro 2200 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394a)

->

http://www.sww.nl/index.c...ID=63869&CFTOKEN=58161410

Trouwes: ach shit ik zit hier me toetsenbord onder te kwijlen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 26-04-2005 22:47 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:42
Wat een beest van een systeem wordt dat :P Ik denk dat je zonder overclocken wel genoeg hebt aan een 240x120mm rad zoals je nu kiest. Als je op save wil gaan kun je misschien beter een 360x120mm nemen, maar dan heb je wel een huge grote kast nodig :P

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

nickman schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:54:
Ik koop hem niet echt om te gamen maar vooral voor mijn verdere studies informatica. En ik denk dat ik men een dual Xeon ook wel vlotjes alle games ga kunnen spelen. Daarom dat ik ook maar in het begin één geforce FX6800 plaats, en niet meteen 2 ;).
Dude, als je hem koopt voor je studie zou ik dit hele ding lekker in de winkel laten liggen en een notebook aanschaffen. En dan geen mobile computer, maar echt een licht notebook.
Hoe dacht je dit ding mee te slepen naar een prakticum? En denk aub niet dat omdat je informatica studeert je een vette bak nodig hebt. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is verslagen schrijven, kleine stukjes code compilen en wat rommelen met Mathematica.

Je kunt naar mijn idee beter een nette laptop kopen en een normale pc aanschaffen om op te gamen, dan krijg je voor mijn gevoel meer waar voor je geld en daar zul je waarschijnlijk meer plezier van hebben.

Mocht je toch besluiten een patsbak te bouwen dan zou ik eens kijken naar de spullen van aquacomputer.
Het is vrij aan de prijs maar het geleverde is van goede kwaliteit. Mijn setup draait alweer 1,5 jaar zonder problemen en naar volle tevredenheid.

• nickman

nickman

Topicstarter
Ik heb al gezegd dat ik het systeem niet alleen voor mijn studies koop, want ik weet dat dat daarvoor niet nodig is.
Een laptop zal ik waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken en indien dit nodig is hebben we nog een (geen recente, maar toch voldoende) laptop thuis.
Ik wil die bak ook gaan gebruiken om op onze LAN's servers ofzo op te draaien en voor weet ik wat nog allemaal ik er in de toekomst mee ga doen.
Dat is dus mijn plan ook dat ik met deze PC nog lang verder ga kunnen, desnoods met enkele kleine upgrades.
(Ik weet dat ik niet niet in m'n begin post heb geplaatst, maar ik had toen nog niet zover gedacht om dat er allemaal bij te zetten :))

Maar ik ben nog steeds niet uit bij de keuze tussen Opteron en Xeon.
Ik denk toch dat mijn voorkeru momenteel nog naar de Xeon gaat :).
Als iemand mij misschien de voor en nadelen van beide zou kunnen geven :D

• Vandread
Alle voordelen zijn zo'n beetje ten opzichte van de opteron:
- ze werken koeler (komt je WC loop ten goede)
- over het algemeen sneller (qua prijs per euro)
- 64bits moet je als informaticus toch aanspreken..

En voor de rest mag je lekker ff zelf gaan zoeken want dat is juist zo leuk ;)

• nickman

nickman

Topicstarter
Ik heb zojuist de hele vergelijkin gop tom's hardware gelezen:
http://www6.tomshardware.com/cpu/20041220/cpu_charts-24.html
Maar ik weet niet juist wat al die testen willen voorstellen. Met wat voor soort programma's ze overeen komen.
Uit de review op gamePC ben ik dan weer wat concretere informatie tegengekomen:
http://www.gamepc.com/lab...id=opt248vsxeon32a&page=1

Maar ik ben nog steeds niet uit de keuze :).

Is de Opteron even goed om gameservers op te draaien als op de Xeon?
Websites preformen beter op Opteren, maar game servers weet ik niet.
Games presteren wel lichtjes beter op de Opteron, maar dat ligt natuurlijk vooral aan de Grafische kaart.

En mijn Opteron systeem komt €130,49 duurder uit dan het Xeon systeem.
----------------------
Ik ben ook nog opzoek naar een goeie case voor mijn nieuw systeem.
Ik zoek er eentje waar ik makkelijk mijn 2*120mm radiator in kwijt kan.
Ik had gedacht aan de Cooler Master Stacker: http://www.coolermaster.c...tle=+STC-T01+CM%20Stacker
Of de Thermaltake Xaser Armor: http://www.thermaltake.co...r/va8000bws/va8000bws.htm

Of weet iemand misschien aan betere grote case waar ik alles makkelijk in kwijt kan?

[ Voor 27% gewijzigd door nickman op 27-04-2005 21:17 ]

• EvilWhiteDragon
*knip*

Ik ben ook nog opzoek naar een goeie case voor mijn nieuw systeem.
Ik zoek er eentje waar ik makkelijk mijn 2*120mm radiator in kwijt kan.
Ik had gedacht aan de Cooler Master Stacker: http://www.coolermaster.c...tle=+STC-T01+CM%20Stacker
Of de Thermaltake Xaser Armor: http://www.thermaltake.co...r/va8000bws/va8000bws.htm

Of weet iemand misschien aan betere grote case waar ik alles makkelijk in kwijt kan?
Mischien moet je ook eens kijken naar de Lian Li V1000(B) Of V2000(B) of V1100(B) of V2100(B)

LinkedIn
BlackIntel

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wat wordt je hardeschijven setup eigenlijk? :9

• nickman

nickman

Topicstarter
AMD 64 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:09:
Wat wordt je hardeschijven setup eigenlijk? :9
HD's zullen simpel blijven, er is later nog altijd mogelijkheid tot aanpassing ;)
Momenteel gewoon twee "Western Digital Caviar 250GB 7200RPM 8MB Cache SATA" HD's.

Ik ben nog altijd niet uit de keuze tussen Opteron en Xeon :D

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Pak de opteron, weinig mensen die zo'n setup hebben. En ze zullen toch wel redelijk snel zijn lijkt me :P.

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Als je gameservers wilt draaien kun je beter kiezen voor Opterons. Die presteren o.a. door de on die geheugencontroller en de andere memory architectuur (NUMA enzo) net ff een tikkie beter dan Xeon's. Maar hoe groot de verschillen zijn durf ik niet te zeggen
Pagina: 1