[CASE] Antec Performance One P180

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 7.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Geen matches
IRCfreAk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:02:
Zojuist alternate gebeld, die beweren dat de lak die eraf kwam bij het (voorzichtig) verwijderen van de folie op het deurtje onder USER abuse valt.

wat vinden jullie? ik zelf vind dat dit bij iedereen had gebeurd die het folie had verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
Zo te zien lijkt het me niet onder user-abuse te vallen. Je kunt zo'n stuk folie er toch niet op een brute manier vanaf halen zodat de verf loslaat 8)7 |:(.

Ik had toen een klacht over mijn deutje bij salland en die vroegen niet eens verder en zonder foto's oid kreeg ik binnen een week gratis een nieuw deurtje opgestuurd (was hetzelfde probleem dat ik nu nog steeds heb zie 2 posts terug, al is het met het nwe deurtje wel minder).

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Geen matches
de enige optie die ik kreeg was langskomen en dan keken ze er naar, ik weet dat het een stel zeikers zijn bij alternate, vorige keer ging ik een 7900GT terugbrengen omdat deze stock veel lager liep dan normaal en alleen met oc op de stockspeeds kwam en niks verder toen hebben ze 30 minuten zitten kijken naar de cooler of ik er niet mee gerommeld had. Mijn opmerking dat ik nog een vf700 cooler had maakte me gelijk hoofdverdachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Geen matches
IRCfreAk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:02:
Zojuist alternate gebeld, die beweren dat de lak die eraf kwam bij het (voorzichtig) verwijderen van de folie op het deurtje onder USER abuse valt.
Dat is faliekante onzin. Folie er af halen is een een standaard handeling die hoort bij het gebruiksklaar maken van de kast, en het kan daarmee dus absoluut niet onder "user abuse" vallen. De reactie van Alternate valt me goed tegen.

Ik zou ze een e-mail schrijven en de zaak nog eens uiteen zetten. Let wel: hun algemene voorwaarden vereisen dat je reclames (bezwaren, garantiekwesties e.d.) schriftelijk indient en bovendien bouw je op die manier bewijs op van jullie correspondentie. Schrijf er eventueel bij dat je ze kent als een betrouwbare winkel en het dan ook vervelend zou vinden een negatieve shopsurvey te moeten schrijven (Het noemen dan de shopsurvey wil wel eens magisch werken ;) )

Je hebt het voordeel dat Alternate een wat uitzonderlijke passage heeft in zijn algemene voorwaarden: je hebt als koper de mogelijkheid om een overeenkomst te ontbinden:
# In geval de afnemer de overeenkomst wenst te ontbinden, zal hij te allen tijde eerst Alternate schriftelijk in verzuim stellen en deze een redelijke termijn gunnen om alsnog haar verplichtigingen na te komen, danwel tekortkomingen te herstellen, welke tekortkomingen afnemer nauwkeurig schriftelijk dient te omschrijven.
Hiermee ben je dus niet gebonden aan de 7 dagen die de Wet Koop op Afstand meldt, maar kun je de boel volgens hun eigen voorwaarden ook nog ontbinden als Alternate je mail pas over (bv) drie weken antwoord dat je definitief geen recht hebt op garantie. In dat geval moet je ze schriftelijk in gebrekestellen (de boel nogmaals kort omschrijven, een duidelijke zin erbij "Ik stel Alternate hierbij in gebreke" en een termijn noemen waarin je wilt dat ze het oplossen, bv drie weken). Lossen ze in die tijd het probleem nog niet op, dan stuur je opnieuw een brief met de mededeling dat je de koop ontbindt en je geld terugvordert.

Als Alternate dan je geld niet wil teruggeven, is dat niet alleen in strijd met de wet (want je hebt hier gewoon recht op garantie, punt uit) maar ook met hun eigen algemene voorwaarden.Daarmee staan ze volstrekt kansloos

PS. Bewaar voor de zekerheid de folie waar de verf opzit, voordat ze in een moeilijke bui gaan beweren dat je de boel eraf hebt gefikt of met afbijtmiddel hebt lopen klooien.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hebben ze die folie er zelf opgeplakt? Mijn kast had namelijk geen folie erop meen ik. Mocht die folie gewoon bij Antec erop gedaan worden, dan kun je het natuurlijk ook gewoon via Antec proberen te regelen. Wat ik zo uit de reacties hier kan op maken zijn die zeer netjes en redelijk.

Ik zou me iig niet erbij neer leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Effe antec mailen over hoe je behandelt wordt door een reseller van ze. Dat folie zit er fabrieksaf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Geen matches
Bij mij zat er ook folie omheen, en naar mijn weten gebeurd dat bij Antec zelf.
Ik was er al beetje op voorbereid dat dit zou kunnen gebeuren dus ik heb het heel voorzichtig gedaan, en gelukkig niets aan de hand. Maar ik zou gewoon even een mailtje sturen naar Antec met een foto erbij, die gasten doen totaal niet moeilijk.
Denk persoonlijk dat ze zelf zo coulant zijn om jou een nieuw deurtje te sturen

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Geen matches
Antec is ook heel coulant, lees maar een paar reacties terug van mij.. Heb ze een mail gestuurd over mijn deurtje die krom trekt door temperatuurverschillen, binnen een dag een mail terug met de vraag om een kopie van het factuur te sturen samen met mijn postadres om een nieuw deurtje op te sturen. Lijkt mij niet dat ze moeilijk doen. Gewoon Antec mailen dus!

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Geen matches
woei F%%#$ alternate ik krijg extra gratis gewoon een nieuw deurtje van antec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: p180
Goedenavond mensen,

Ik heb vandaag me behuizing binnengekregen en wel de Antec P180

Nu zit ik met een vraag :

Volgens de site van antec : http://www.antec.com/specs/P180_spe.html is het dus mogelijk om er een optionele fan te plaatsen van 80mm.

P180 Spec Sheet Model P180
Case Dimensions 21.3"(H) x 19.9"(D) x 8.1"(W)

Drive Bays
- Front Accessible
- Internal
11
4x5.25", 1x3.5"
6x3.5"

Expansion Slots 7

Cooling System
- 1 rear (standard) 120mm TriCool Fan with 3-speed switch control
- 1 top (standard) 120mm TriCool Fan
- 1 lower chamber (standard) 120mm x 38mm (thick) TriCool Fan
- 1 front (optional) 120mm fan
- 1 (optional) 80mm case fan in the Air Duct over the graphics card |:(

Main Board Size 12"(W)x9.6"(L)

Weight (net/gross) 31/36 lbs
14.1/16.3 K

Motherboards Standard ATX

Special Features
Internal mounts with rubber grommets

Upper and lower chamber structure
Three-layer side panel
Front USB/FireWire Ports
Package Includes 1 Tower Case
1 set of screws and motherboard standoffs
1 Installation manual

Mijn vraag is nu : Hoe zou ik dat moeten doen?

Alvast bedankt voor alle hulp

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kon alleen bij het oude model. Het nieuwe model heeft clips voor een extra 120mm fan voor de vga (aan het harddisk rekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:30:
Kon alleen bij het oude model. Het nieuwe model heeft clips voor een extra 120mm fan voor de vga (aan het harddisk rekje)
Ok bedankt _/-\o_

Maar je bedoeld dus de fan die dus nog niet is meegeleverd aan de voorkant toch?!

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Geen matches
ja maar ik raad je aan gewoon het rekje eruit te halen en dan de fan tussen rekje en front te plaatsen, lijkt me stuk makkelijker dan je kast nog kleiner maken met een fan aan paperclips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
IRCfreAk schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:21:
ja maar ik raad je aan gewoon het rekje eruit te halen en dan de fan tussen rekje en front te plaatsen, lijkt me stuk makkelijker dan je kast nog kleiner maken met een fan aan paperclips..
Als je videokaart niet al te lang is zorgt de fan met die clips voor een lekkere airflow in je kast en over je videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Geen matches
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar mijn outtake 120mm fan draait maar 1 op de 5 keer.
De andere keren dat ik de pc aanzet zie je 'm heel even bewegen, maar begint ie verder niet te draaien. Maakt niet uit op welke stand je de fan zet. Geef je 'm uiteindelijk een zetje, dan draait ie verder prima.

Het lijkt wel alsof hij niet lekker wil opstarten omdat hij op een of andere manier te weinig prik krijgt ofzo? Heb ook al een andere voedingskabel eraan gehangen, maar helaas zonder resultaat.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Geen matches
bosaap22 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:40:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar mijn outtake 120mm fan draait maar 1 op de 5 keer.
De andere keren dat ik de pc aanzet zie je 'm heel even bewegen, maar begint ie verder niet te draaien. Maakt niet uit op welke stand je de fan zet. Geef je 'm uiteindelijk een zetje, dan draait ie verder prima.

Het lijkt wel alsof hij niet lekker wil opstarten omdat hij op een of andere manier te weinig prik krijgt ofzo? Heb ook al een andere voedingskabel eraan gehangen, maar helaas zonder resultaat.

Iemand die dit herkent?
Heb ik ook last van gehad met m'n top outtake; dan draait de fan wel maar resoneert als 'n gek en veroorzaakt 'n hoop lawaai, over 't algemeen helpt een tik ertegen of 'n minuut of vijf geduld om 't te verhelpen. Overigens lijkt 't alsof 't een tijdelijk ding is, ik heb er de laatste maand geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11-2023
Zouden jullie de p180 van antec aanraden i.c.m. een 8800gtx bij aanschaf van een nieuw systeem. Ik wil namelijk niet te veel geld uitgeven aan een kast en dit ziet er goed uit.

(ik weet dat het net past als je de hd tray eruit haalt)

[ Voor 14% gewijzigd door blizz107 op 06-03-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Geen matches
Als je de bovenste horizontale tray wilt gebruiken, gaat het je nooit passen. Mijn 7900GTX met de horizontale tray in gebruik past net. En naar mijn weten is de 8800 reeks een stukkie groter.

Sowieso vind ik de kast wat aan de krappe kant. Een zeer goede kast, maar toch wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

Zjemm

...

Geen matches
vind de kast anders nog aardig aan de dure kant, maar het design is zeker :P

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
blizz107 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:55:
Zouden jullie de p180 van antec aanraden i.c.m. een 8800gtx bij aanschaf van een nieuw systeem. Ik wil namelijk niet te veel geld uitgeven aan een kast en dit ziet er goed uit.

(ik weet dat het net past als je de hd tray eruit haalt)
De 8800GTX past zeker in deze kast, heb het zelf ook. Je kunt echter geen HDD's meer plaatsen in je bovenste drivecage. TIP: Plaats een extra fan vóór deze cage (dus net in de kast) en je hebt een heerlijke airduct, die je GraKa van verse lucht voorziet....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11-2023
Communicator schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:14:
[...]

De 8800GTX past zeker in deze kast, heb het zelf ook. Je kunt echter geen HDD's meer plaatsen in je bovenste drivecage. TIP: Plaats een extra fan vóór deze cage (dus net in de kast) en je hebt een heerlijke airduct, die je GraKa van verse lucht voorziet....
Dat is idd iets wat ik me afvroeg, koelt die kast nog wel genoeg met een 8800GTX erbij, Maar als ik jou zo hoor lijkt me dat wel. Ik zat ook al de antec 900 te overwegen vanwege zijn goede koeling, maar er is in die kast net zo veel plaats voor de 8800GTX als in deze kast geloof ik, en de 900 maakt meer lawaai. Ik vind het design ook een stuk mooier van de P180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook eerst aan de 900 te denken alleen het idee dat je na 2 week al hopen stof in je case hebt zitten, staat me niet zo aan. Het kost je ook een jaar of twee om een hd in te bouwen. De 900 is op zich wel cool alleen dan moet ie even wat gebruiksvriendelijker worden.
Ik ging ook voor de p180 maar dat wordt toch echt de p182 ! Het duurt niet lang meer denk ik voor ie te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Als je ECHT bezorgd bent over de ruimte, kun je ook altijd nog zijn nieuwe grote broertje nemen, de P190. Hier kunnen zelfs 2 voedingen naast elkaar in......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:53:
Ik zat ook eerst aan de 900 te denken alleen het idee dat je na 2 week al hopen stof in je case hebt zitten, staat me niet zo aan. Het kost je ook een jaar of twee om een hd in te bouwen. De 900 is op zich wel cool alleen dan moet ie even wat gebruiksvriendelijker worden.
Ik ging ook voor de p180 maar dat wordt toch echt de p182 ! Het duurt niet lang meer denk ik voor ie te koop is.
Zo stof vrij is de P180 ook niet, afhankelijk van waar de plaats is dat hij staat, kom je toch elke maand de stoffilters goed te reinigen, anders trekt hij die stof wat er op zit naar binnen.

Ik hoop niet dat die sidefan op de P190 lucht naar binnen moet brengen, want daar zit geen filter op...

[ Voor 7% gewijzigd door AvanCade op 08-03-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb zelf nog stoffilters over de standaard-filters gedaan (van dat schuimachtige spul). Ik heb nu echt weinig last van stof, er komt natuurlijk nog heel fijn stof naar binnen, maar dit is minimaal. Ik moet wel idd een keer per maand de extra stoffilters schoonmaken, maar dit vind ik fijner dan de pc van mijn ouders, welke altijd de cpu fan vol stof heeft (staat in dezelfde ruimte als de wasdroger, en is kant en klaar in een winkel gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Geen matches
Leftblank schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:16:
[...]

Heb ik ook last van gehad met m'n top outtake; dan draait de fan wel maar resoneert als 'n gek en veroorzaakt 'n hoop lawaai, over 't algemeen helpt een tik ertegen of 'n minuut of vijf geduld om 't te verhelpen. Overigens lijkt 't alsof 't een tijdelijk ding is, ik heb er de laatste maand geen last meer van gehad.
Ik moet zeggen dat hij ook na een aantal uur draaien niet ineens aanfloept. HIj doet het wel of hij doet het niet als ik mijn pc start. De laatste tijd meer niet dan wel. :|

Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

even tussen alle bedrijven door 1 simpel vraagje, de voeding die in de p180 gaat, als je een voeding hebt met een 120 mm fan aan de onderkant, wat bij de meeste voedingen het geval is, dan kan je deze uiteraard omdraaien toch? en krijgt de voeding dan wel genoeg ruimte om zijn warme lucht kwijt te raken?

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Guumuus schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:03:
even tussen alle bedrijven door 1 simpel vraagje, de voeding die in de p180 gaat, als je een voeding hebt met een 120 mm fan aan de onderkant, wat bij de meeste voedingen het geval is, dan kan je deze uiteraard omdraaien toch? en krijgt de voeding dan wel genoeg ruimte om zijn warme lucht kwijt te raken?
Een voeding met 120mm fan zuigt lucht aan, dus ruimte om z'n warmte kwijt te raken is er altijd wel. Je kan de voeding omdraaien maar dat isn iet echt nodig, aan de onderkant is ook meer dan genoeg ruimte om lucht aan te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Geen matches
bedankt voor de snelle reply, weer een brandende vraag die beanwoordt is:)

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Zoals je ook op deze foto kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-7lo.jpg

Is er inderdaad een zee van ruimte, ik wilde het antec logo niet op z'n kop hebben :D Daarbij komt nog dat warmte stijgt dus ook in zo'n kleine ruimte leek het me verstandig de bovenste luchtlaag weg te zuigen met de 12mm fan. En de doorstroming komt ook in orde door de middelste 12mm fan. Die voeding is in al die tijd niet eens lauw geworden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 15-03-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:06
Ik heb gisteren mijn nieuwe computerondelen binnen gekregen inclusief de P180B. Ik moet zeggen, zeer strakke kast _/-\o_ Ik had alleen niet verwacht dat hij wat ruimer was binnen maar goed. Dat komt ook wel goed :)

Ik stuitte alleen op een paar probleempjes wat ik in dit topic nog niet gelezen heb. Ik heb een NEC AD-7170S erbij en heb mooi die reepjes aan de zijkant gemonteerd. Het viel me daarbij op dat m'n brander niet helemaal in z'n slotje valt. Je voelt 'm vastklikken maar dan hangt hij nog 3mm erbuiten. Dan duw je 'm iets verder erin en dan is het goed maar dan zit ie nog niet echt vast en kun je 'm van achter gewoon weer bewegen totdat ie weer erin "klikt". Heeft iemand anders dit ook?

En wat me opviel is dat ik geen fan in de onderste drivecage kan plaatsen. Er zit wel een vakje voor een fan maar dat bakje is vastgemaakt met popnagels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Geen matches
Welke drive cage bedoel je nu precies? Die in het midden, op de foto rechts van het Antec logo? Dat vakje kan je er wel uit schuiven als het goed is. Goed kijken... Ik heb ook een half uur geklungeld voor ik het door had. Of ze moeten het gewijzigd hebben :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Geen matches
De onderste cage bedoel ik. Dus _voor_ de hds. Niet de fan in het midden in het onderste gedeelte.

Ik heb al een fan voor de bovenste cage geplaatst zonder problemen alleen zie ik geen mogelijkheid om een fan in de onderste te plaatsen :|

[ Voor 21% gewijzigd door zmaster op 16-03-2007 10:31 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Nee volgens mij KAN daar geen gemonteerd worden. Daar zou je voldoende moeten hebben aan de fan in het midden.

Zie ook:
...showing the front 120mm intake air vents. The upper vent has a mounting bracket for a 120mm fan. The lower vent does not have one because there is a 120mm fan in line in the middle of the chamber. Any type of ATX PSU can be installed: Single 80mm fan, single 120mm fan, or dual fan. It can be mounted right side up or upside down as desired. The vent holes around the PSU opening on the back panel allows exhaust of the airflow generated by the center 120mm fan when a fanless PSU with minimal ventilation is used.
http://www.silentpcreview.com/article249-page4.html

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Kan wel denk ik, alleen moet je improviseren en een fan vinden van 120mm en de halve dikte. Daar wens ik je dan succes mee. Maar standaard zit er inderdaad geen mogelijkheid voor. Iets wat jammer is, want het is ook daar best belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Geen matches
Ja klopt. Es kijken of daar iets aan gedaan kan worden :) Het zou wel handig zijn aangezien daar het grootste gedeelte van m'n HD's zitten. Voor de rest ben ik wel hartstikke tevreden over de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat is het verschil dan tussen lucht over je harddisks blazen, of lucht over je harddisks zuigen?
Is 1 120mm fan (+een of meerdere fan's in de voeding) niet genoeg om je harddisks in het onderste compartiment koel te houden? Die van mij worden nooit warmer dan een graad of 30 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is er bij de p182 wel ruimte voor een 12cm fan onder/voor ?
Want ik heb daar waarschijnlijk 2 hd's en dat wordt dan best een broeikasje denk ik, of valt dat mee ?
edit : Ach ik zie dat Shadow een soortgelijke vraag heeft. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:25:
Is er bij de p182 wel ruimte voor een 12cm fan onder/voor ?
Want ik heb daar waarschijnlijk 2 hd's en dat wordt dan best een broeikasje denk ik, of valt dat mee ?
edit : Ach ik zie dat Shadow een soortgelijke vraag heeft. :)
Ik heb zelf ook de p180b met onderin hdd's, worden niet warmer dan 30 graadjes.

Bovendien kwam ik dit laatst ergens tegen:

AMSTERDAM - Harde schijven zijn veel beter bestand tegen intensief gebruik en hoge temperaturen dan gedacht. Dat concluderen drie medewerkers van Google.

De drie onderzochten honderdduizend harde schijven die door Google worden gebruikt om data op te slaan, zoals de cache-versies van webpagina's in de index van Googles zoekmachine, zo meldt de BBC.

Algemeen wordt aangenomen dat harde schijven zwaar te lijden hebben onder intensief gebruik en hoge temperaturen. Schijven die daaraan worden blootgesteld, zouden vaker onleesbaar worden, wat tot gegevensverlies kan leiden.

De onderzoekers ontdekten echter dat eerder het tegenovergestelde geldt: juist de schijven die bij lagere temperaturen ingezet waren, of maar incidenteel werden gebruikt, gingen vaker kapot. Een mogelijke verklaring voor de opzienbarende conclusie zou zijn dat kwetsbare harde schijven eerder al waren vervangen, denken de onderzoekers.

Maar 2 hdd's worden niet echt warm daarbinnen met alleen de standaard fan en de fan van mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:44:
Wat is het verschil dan tussen lucht over je harddisks blazen, of lucht over je harddisks zuigen?
Is 1 120mm fan (+een of meerdere fan's in de voeding) niet genoeg om je harddisks in het onderste compartiment koel te houden? Die van mij worden nooit warmer dan een graad of 30 namelijk.
Ja ik ben het hier ook wel mee eens. Ik heb dat compartiment helemaal vol zitten met vier Maxtor Atlas 15k scsi schijven. Nou die worden helemaal niet warm...heb alleen de meegeleverde fan op de 2e stand staan (en die trekt de lucht dus gewoon van voren tussen de schijven door naar achteren).

Je moet wel de kast helemaal dicht hebben anders trekt hij valse lucht aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Geen matches
Ben inmiddels op zoek naar een nieuwe voeding voor deze kast, heeft iemand nog tips? rond de 500-550 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
pascalheister schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:45:
Ben inmiddels op zoek naar een nieuwe voeding voor deze kast, heeft iemand nog tips? rond de 500-550 watt
Mijn tagan voeding past wel leuk, met 2x 80mm fan. Een 120mm fan in een voeding kan wel, maar lijkt me toch niet ideaal. (zit niet in het verlengde van de 120mm fan onderin de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb de Zalman ZM600-HP in mijn P180-B zitten met heatpipe, 120mm fan en blauwe led. Heb de gaten naast de voeding afgeplakt met ducttape. Werkt perfect, neem de artikelen over de P180-B op silentpcreview.com of de topic over deze case op xtremesystems maar eens door. Staat precies in hoe je het uiterste uit deze kast haalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Janssen op 24-03-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Als je dan toch voor kwaliteit en stilte wilt gaan zou ik voor de Seasonic S12-500W gaan.

Deze heb ik ook in combinatie met mijn P180 en dat is genieten van rust.
Zelfs in mijn overgeclockte systeem hoor je deze voeding TOTAAL niet.
Dit is één van de, zoniet DE stilste voeding van dit moment.
http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bosaap22 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:00:
[...]

Als je dan toch voor kwaliteit en stilte wilt gaan zou ik voor de Seasonic S12-500W gaan.

Deze heb ik ook in combinatie met mijn P180 en dat is genieten van rust.
Zelfs in mijn overgeclockte systeem hoor je deze voeding TOTAAL niet.
Dit is één van de, zoniet DE stilste voeding van dit moment.
http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html
Toch raar dat je dat zegt want er zijn meerdere passief gekoelde psu's op de markt en hier zie ik tenminste 1 ventilator in zitten. :)

Shadow, wat is er niet ideaal aan een 120mm fan in een voeding? Grotere fan betekent meer luchtverplaatsing bij minder toeren. Ideaal voor het geluidsniveau. Ik heb hier een Antec met 120mm fan en die heeft tot nu toe nooit meer dan 800rpm hoeven draaien. Als ik na een paar dagen de kap eraf haal voelt de voeding zelfs koel aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Pixal op 25-03-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Op de fora van SPCR lees ik veel goede verhalen over de voedingen van Corsair i.c.m. met de P180. Hij schijnt gemaakt te worden door Seasonic, waardoor hij natuurlijk erg stil. Wat ook handig schijnt te zijn voor de P180 zijn de lange kabels van de Corsair voeding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een Enermax-voeding, leuke prijs voor een goede voeding die mooi in deze kast past:
- (modulaire) kabels lang genoeg
- past perfect onderin
- Is qua fan stiller dan de fans die standaard in de P180 zitten

Tis natuurlijk wat je wilt uitgeven aan een voeding, maar ik denk dat zoiets al voldoet (en uiteraard zal heatsink de allerstilste oplossing zijn).

Overigens zie ik in de pricewatch dat alle genoemde 500W-voedingen rond dezelfde prijs zitten, dus daar hoef je geen keuze voor te maken, ozu ff kijken welke beter bevonden wordt volgens de reviews ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Geen matches
ik kan je iig vertellen dat een tagan 580 easycon een no go is voor de antec, althans het past maar indien 1 draadje ook maar een mm uit zijn gebogen/verfrommelde stand afwijkt zit het vast in de fan in het midden. Ik zou dus als ik jou was erg goed kijken naar afmetingen van voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Requiem19 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:33:Op de fora van SPCR lees ik veel goede verhalen over de voedingen van Corsair i.c.m. met de P180. Hij schijnt gemaakt te worden door Seasonic, waardoor hij natuurlijk erg stil. Wat ook handig schijnt te zijn voor de P180 zijn de lange kabels van de Corsair voeding :).
Ik heb de Corsair HX520 ook met de P180.
Het is een super combinatie, de voeding is echt enorm stil, ik heb de voeding nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Geen matches
inmiddels de Corsair hx620 in bezit, kabels zijn prima en de voeding is heerlijk stil. Hoop er langer plezier van te hebben dan m'n vorige voeding :)

[ Voor 13% gewijzigd door pascalheister op 30-03-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Geen matches
Mooi dat jullie bevestigen dat de HX corsairs goede voedingen zijn, grote kans dat hij een mooi plekje krijgt in mijn nieuwe systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hierik
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 15:00
Geen matches
Weet iemand wanneer de performance 182 van antec uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hierik schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:12:
Weet iemand wanneer de performance 182 van antec uitkomt?
Maart/april lees ik her en der.
Nou ik schat zo in dat maart niet meer gaat lukken. :)
Op de Antec site staat ie ook inmiddels. Ik denk nog een week of 2 ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Geen matches
hoe mount je een 120mm fan in de onderste hdd compartiment?
Ik heb geen idee hoe ik doe er in moet monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:09:
[...]

Maart/april lees ik her en der.
Nou ik schat zo in dat maart niet meer gaat lukken. :)
Op de Antec site staat ie ook inmiddels. Ik denk nog een week of 2 ?
Op de site van azerty is de P182 inmiddels te bestellen met 14 dagen levereingstijd (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Geen matches
Hebben jullie ook gemerkt dat er geen andere fan in de bovenste plaatst in gebouwd kan worden.
Ik heb met nexus fans geprobeerd en met andere antec fans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Fly-guy schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:06:
[...]

Op de site van azerty is de P182 inmiddels te bestellen met 14 dagen levereingstijd (dacht ik)
Thnx. Is maar een paar eurootjes duurder zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:59:
[...]

Thnx. Is maar een paar eurootjes duurder zie ik.
Psies, voor het geld hoef je het niet te laten, tenzij de P180 drastisch goedkoper gaat worden nu de opvolger er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:46

Pinjataaa

Hit me!

Geen matches
crazyheinz schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:29:
Hebben jullie ook gemerkt dat er geen andere fan in de bovenste plaatst in gebouwd kan worden.
Ik heb met nexus fans geprobeerd en met andere antec fans...
Ik heb er een nexus ingebouwd.
Met een schroevendraaier buig je de "haakjes" naar beneden, je schroeft de fan vast, en je druk met wat geweld de "haakjes" weer terug naar binnen zodat het stevig tegen de fan aan komt. Werkt perfect

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1714/dsc00233ge5.jpg
't oogt mooi en het is veel stiller :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 14-04-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Met een schroevendraaier buig je de "haakjes" naar beneden, je schroeft de fan vast, en je druk met wat geweld de "haakjes" weer terug naar binnen zodat het stevig tegen de fan aan komt. Werkt perfect
Zo had ik het ook met een nexus fan gedaan, en nu zelfs met de radiator van mijn waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Heeft iemand nog tips tegen stof? Want hier begint het grote vormen aan te nemen. Het wordt zelfs via de drivebays naar binnen getrokken!

De volheid van mijn case staat regelmatig reinigen zonder alles los te halen niet toe namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door AvanCade op 16-04-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
AvanCade schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:42:
Heeft iemand nog tips tegen stof? Want hier begint het grote vormen aan te nemen. Het wordt zelfs via de drivebays naar binnen getrokken!

De volheid van mijn case staat regelmatig reinigen zonder alles los te halen niet toe namelijk.
Elke week je kamer stofzuigen en dan meteen even alle filtertjes aan de voorkant. Daarna met een kwastje nog even de kiertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 19-09 17:24
Geen matches
Is er hier toevallig iemand met deze case die hem gebruikt in combi met een 2900XT of een 8800GTX?? Wil namelijk deze case gaan kopen maar ik wil graag weten of je er zo'n kaart goed in kwijt kan en of de case deze kaarten ook goed kan koelen.....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Raar, ik heb van de week voor mijn baas ook een P180B besteld en die heeft veel mooiere manieren om kabels weg te werken, het is die nieuwere versie met waterkoeling gaten erin.. Boven en naast het moederbord zitten gaten in het metaal, je hebt letterlijk geen kabels meer door je kast lopen, alles kan met een omweg zijn weg vinden achter de backplate langs. Ik zit erover te denken om in mijn oudere model ook die gaten te zagen hier en daar. Het is zo makkelijk weg te werken dat er geen enkele kabel van de voeding of harddisk door het middelste luikje hoeft.

Er klopt iets niet, ik heb een p180b besteld en betaald maar in de doos van de p180b heeft dus gewoon een P182 gezeten.

Ik heb nu de P182 naast de P180b getest en de P182 is een ultieme verbetering, zo mooi heb ik nog nooit kabels weg kunnen werken, zonder knippen of andere moeite. Ik wil datzelfde cable management systeem in de p180b!!

[ Voor 29% gewijzigd door Pixal op 18-06-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Jaapoes schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:36:
Is er hier toevallig iemand met deze case die hem gebruikt in combi met een 2900XT of een 8800GTX?? Wil namelijk deze case gaan kopen maar ik wil graag weten of je er zo'n kaart goed in kwijt kan en of de case deze kaarten ook goed kan koelen.....
Als je even verder had gezocht, had je dit topic gevonden, waarin staat:
Antec P180/P180B Eventueel verwijdering / verplaatsing van een hardeschijf.
De 2900XT is kleiner, dus die moet ook passen.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

voor wie geïnteresseerd is ik heb een Antec P180 (zilver) + Zalman 460 voeding "over" heb een hafl jaar geleden 2 van deze combinaties gekocht en ze bevallen echt super... echter wordt 1 vd 2 pc's amper meer gebruikt omdat ik een laptop van de zaak heb.

kast en voeding zijn in absolute nieuwstaat amper gebruikt. kast + voeding hebben me toen iets van 180,- gekost gaat nu weg voor 140,-

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Chaoss schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:07:
voor wie geïnteresseerd is ik heb een Antec P180 (zilver) + Zalman 460 voeding "over" heb een hafl jaar geleden 2 van deze combinaties gekocht en ze bevallen echt super... echter wordt 1 vd 2 pc's amper meer gebruikt omdat ik een laptop van de zaak heb.

kast en voeding zijn in absolute nieuwstaat amper gebruikt. kast + voeding hebben me toen iets van 180,- gekost gaat nu weg voor 140,-
Hier http://tweakers.net/aanbod/ zal je meer respons krijgen denk ik.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Geen matches
In de lower case waar je PSU en HDD's zitten kan je in het midden en fan plaatsen...welke kant in je die het beste op richten??? Ik denk naar je HDD"s maar dan vraag ik me af of mn PSU nog wel genoeg frisse lucht krijgt....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Geen matches
Jaapoes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:45:
In de lower case waar je PSU en HDD's zitten kan je in het midden en fan plaatsen...welke kant in je die het beste op richten??? Ik denk naar je HDD"s maar dan vraag ik me af of mn PSU nog wel genoeg frisse lucht krijgt....
Naar je PSU toe juist. De PSU heeft meestal een fan die naar achter gericht staat, dus zo zuig je koele lucht langs je hd's én koel je je PSU beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Geen matches
Ok thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Pixal schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:00:
...
..
.

Ik heb nu de P182 naast de P180b getest en de P182 is een ultieme verbetering, zo mooi heb ik nog nooit kabels weg kunnen werken, zonder knippen of andere moeite. Ik wil datzelfde cable management systeem in de p180b!!
Pixal, is het je nog gelukt met het zagen van de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Aangezien ik toch een 3e zijpaneel met een dikke kras heb, kon ik er mooi een window in maken zonder risico te lopen het zijpaneel te verpesten :9

Mooi afplakken
Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/zijpaneel1.jpg

Proefboren met een gatenboor
Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/zijpaneel2.jpg

De hoeken voltooid
Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/zijpaneel3.jpg

Uitzagen met de decoupeerzaag
Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/zijpaneel4.jpg

En het gat is klaar
Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/zijpaneel5.jpg

Wordt vervolgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Geen matches
Ben benieuwd naar het resultaat. Wel jammer van de isolerende functie van het panel.. Of komt er ook een dikke window in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

In een p180 hoort geen window :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:10
Geen matches
Kan iemand mij vertellen het deurtje van de P182 dicht kan als ik een fancontroler plaats zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/img.php?filename=prodimg/162118-Zalman-Fan-Controller-ZM-MFC1-Plus-Black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik weet niet hoever deze uitsteekt, maar ik ben er bijna zeker vna dat het wel kan.
Mooie fan controller trouwens!! Ik zoek ook zo'n ding voor in mijn P180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
Geen matches
Ik wil deze dan ook bestellen, alleen ik moet zeker weten of dit gaat passen.Ik heb geen zin om het deurtje open te laten. Helaas kan ik het ook niet meten gezien ik de kast zelf pas volgende week binnen krijg :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik kan je wel vertellen dat het deurtje van de p182/p180 ver van de bays afzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Je hebt ongeveer 21mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
Geen matches
Dank Pixal. Ik krijg net via een andere forum te horen dat de controlers 1,3 CM uitsteken, dus zoals het er uit ziet gaat dit gewoon passen! Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Geen matches
denizg schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:44:
Dank Pixal. Ik krijg net via een andere forum te horen dat de controlers 1,3 CM uitsteken, dus zoals het er uit ziet gaat dit gewoon passen! Geweldig.
Ik zet em direct op mijn lijst! Want deze is echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Geen matches
ik heb nu ook een Antec P182, en ik ben opzich zeer tevreden.
alleen nu merk ik dat tijdens het (intensief) gamen de kast een beetje m'n buro laat rammelen als de CPU intensief wordt gebruikt...
dat komt natuurlijk omdat er van die rubbers onder zitten, hebben meer mensen hier "last" van?
Kan je die rubbers er ook makkelijk afhalen ofzo? want het irriteert me toch wel een beetje van dat gerammel de hele tijd onder je armen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Geen matches
Bij mij zijn deze rubbers er vanzelf al afgegaan omdat ze gewoon niet goed vast zaten gelijmd ;)

Gewoon te kast schuiven over tapijt ipv tillen en ze zijn zo los ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Geen matches
--WaaZaa-- schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:25:
Bij mij zijn deze rubbers er vanzelf al afgegaan omdat ze gewoon niet goed vast zaten gelijmd ;)

Gewoon te kast schuiven over tapijt ipv tillen en ze zijn zo los ;)
hmm ok, maar ik weet niet, is het verstandig ze eraf te halen?
ze zorgen wel voor minder trillingen in de kast waarschijnlijk? alleen voor meer trillingen op mijn buro :P
dan nog 1 vraagje, ik heb de fan die voor de voeding zat weggehaald en wilde die voorin plaatsen...
bleek dat dat helemaal niet ging passen...
moet ik dat frame soms persee erop laten zitten? ik wilde gewoon met 4 schroeven die fan vastdraaien maar dat schijnt dus niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Ik zou die rubbers er niet afhalen, die zorgen echt niet voor meer trillingen. Ik vind het heel knap dat je deze kast aan het trillen hebt gekregen trouwens. Ik neem aan dat het je harddisk is die de kast aan het trillen maakt aangezien een CPU geen bewegende onderdelen heeft. Zo niet bedoel je dan je CPU koeler? Een koeler die de kast aan het trillen maakt zou bij mij op het lijstje staan om vervangen te worden. Kijk eens naar de Zalman koelers, tussen de 30 en 40 euro maar daar gaat je kast niet van trillen dat is zeker.

Behalve dat alles zou ik de computer niet op bureau laten staan, hij mag gezien worden maar hij neemt veel ruimte in, ik heb hem op de grond staan in een hoekje waardoor je nog minder last van geluid hebt, sterker nog je kan niet horen of hij aan of uit staat.

Ik schuif hem ook weleens op maar dan hou ik hem tijdens het schuiven schuin zodat de pootjes blijven zitten.

Kijk voor de ventilator even naar de de video demonstration op deze pagina:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09182

Het is ongeveer op driekwart van de video, dan laten ze zien hoe je met behulp van de klemmetjes de ventilator in het midden plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Geen matches
Pixal schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:
Ik zou die rubbers er niet afhalen, die zorgen echt niet voor meer trillingen. Ik vind het heel knap dat je deze kast aan het trillen hebt gekregen trouwens. Ik neem aan dat het je harddisk is die de kast aan het trillen maakt aangezien een CPU geen bewegende onderdelen heeft. Zo niet bedoel je dan je CPU koeler? Een koeler die de kast aan het trillen maakt zou bij mij op het lijstje staan om vervangen te worden. Kijk eens naar de Zalman koelers, tussen de 30 en 40 euro maar daar gaat je kast niet van trillen dat is zeker.

Behalve dat alles zou ik de computer niet op bureau laten staan, hij mag gezien worden maar hij neemt veel ruimte in, ik heb hem op de grond staan in een hoekje waardoor je nog minder last van geluid hebt, sterker nog je kan niet horen of hij aan of uit staat.

Ik schuif hem ook weleens op maar dan hou ik hem tijdens het schuiven schuin zodat de pootjes blijven zitten.

Het is ongeveer op driekwart van de video, dan laten ze zien hoe je met behulp van de klemmetjes de ventilator in het midden plaatst.
bij mij op de grond is het altijd erg stoffig :+
maar ik bedoel dus, een PC maakt altijd een bepaald lawaai, als ie aan het werken is....
die trillingen gaan een beetje door de rubbers heen en die voel je heel goed door het buro gaan...
ik heb de PC gister nog eens uit elkaar gehaald gedeeltelijk, en de hdd opnieuw erin gehangen heel secuur met alle rubbertjes goed ertussen
straks nog maar eens kijken of de PC nog trillingen doorgeeft via de rubbers tijdens het gamen
ik heb pas een nieuwe CPU koeler, een Arctic Freezer 7
Deze koeler is opzich niet lawaaiierig, behalve een zachte trilling als je de kast open hebt. met de kast dicht hoor ik daar niks van
ik zal de video ook eens checken want ik kwam er gister echt niet uit, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, zit de koeler dan goed op (bedoel daarmee de fan op het koellichaam)? Heb een P180 met AC7-cooler, en dit is toch wel echt de stilste fan in mijn computer. Heb hem zelf op de grond staan, dus weet niks van rammelen (op wieletjes, kun je het gevaarte tenminste nog verplaatsen), maar soms gaat bij mij wel eens de harde schijf harder ratelen (zo een keer in de maand oid), als ik dan de schroefjes weer aandraai is het goed. Zal wel wat met de rubbers te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Pixal schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:

ik heb nu een 120 mm koeler verplaatst naar het midden helemaal aan de voorkant van de kast, daar zat wel een frame om hem op te hangen...aan die hdd bracket kon ook, maar ben bang dat ik dan weer veel te weinig ruimte heb voor videokaarten dus heb die middelste bracket er maar uitgehaald. kheb toch maar 1 hdd en die zit in het onderste hdd bracket...
maar uhm die Zalman koelers, is het niet zo dat je voor zo'n zalman koeler je hele moederbord moet loshalen om die vast te zetten?
op die site van Zalman zie ik alleen maar koelers waar je zo'n soort plaatje onder het moederbord moet schuiven, daar ga ik dus ff niet aan beginnen
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:52:
Hmmm, zit de koeler dan goed op (bedoel daarmee de fan op het koellichaam)? Heb een P180 met AC7-cooler, en dit is toch wel echt de stilste fan in mijn computer. Heb hem zelf op de grond staan, dus weet niks van rammelen (op wieletjes, kun je het gevaarte tenminste nog verplaatsen), maar soms gaat bij mij wel eens de harde schijf harder ratelen (zo een keer in de maand oid), als ik dan de schroefjes weer aandraai is het goed. Zal wel wat met de rubbers te maken hebben...
het is niet echt rammelen, meer trillingen die door het buro heengaan, en dat is voornamelijk als de PC aan het werken is...idle hoor je zo goed als niks
en van de CPU koeler hoor je alleen een zachte trilling als ik de kast open heb, maar met de kast dicht merk je daar niks meer van....
Wil misschien best een Zalman koeler aanschaffen maar niet als dat teveel werk is en als die dingen te groot/zwaar zijn

[ Voor 20% gewijzigd door SuX DeLuXe op 25-07-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
Geen matches
tja die trillingen, komt waarschijnlijk dan omdat je kast en je bureau op dat moment op dezelfde resonantie zitten, waardoor je bureau mee gaat trillen..

Denk dat als je die pootjes weghaalt dat het dan alleen maar erger word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Geen matches
Zag net op 3DGameMan de Video Review van de P190. Ook wel een hele nette kast..... voelt iemand zich geroepen daar een mooi topic voor te maken? Daar deze kast een mooie OP verdient en ik niet die skills heb :+

Link: http://www.tomshardware.c...tec_p190_case_review.html

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Geen matches
Tekn0z schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:04:
Zag net op 3DGameMan de Video Review van de P190. Ook wel een hele nette kast..... voelt iemand zich geroepen daar een mooi topic voor te maken? Daar deze kast een mooie OP verdient en ik niet die skills heb :+

Link: http://www.tomshardware.c...tec_p190_case_review.html
die P190 is wel meteen van een hele andere prijsklasse toch?
die had 2 voedingen oid standaard...
dat vind ik wel jammer maarja
ik zit voorlopig goed met mijn P182 8)

Edit: aan de hand van dat filmpje lijkt t me gewoon een P182 maar dan met 2 voedingen standaard ingebouwd...niet dat dat verkeerd is

[ Voor 10% gewijzigd door SuX DeLuXe op 25-07-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De P192 is vooral breder (dieper) en nog meer plaatsingsmogelijkheden van fans.

Zijn er hier mensen die de standaard )3' antec fans vervangen hebben door andere, stillere fans? Zoja, welke merk/type? Ik ben namelijk toch neit zo te spreken over de koelprestaties in combinatie met geluidsproductie van die dingen... Ben daarom van plan om 4 andere fans te kopen, en een andere videokaartkoeler (mijn huidige 7900GT met revoltec koeler is niet erg top).
Owja, en zijn die fans aangesloten op het moederbord (zodat ze temperatuur-gestuurd zijn)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:49:
Zijn er hier mensen die de standaard )3' antec fans vervangen hebben door andere, stillere fans? Zoja, welke merk/type? Ik ben namelijk toch neit zo te spreken over de koelprestaties in combinatie met geluidsproductie van die dingen... Ben daarom van plan om 4 andere fans te kopen, en een andere videokaartkoeler (mijn huidige 7900GT met revoltec koeler is niet erg top).
Owja, en zijn die fans aangesloten op het moederbord (zodat ze temperatuur-gestuurd zijn)?
Yep, heb ze al snel vervangen door 1 (jawel, een) 12cm Nexus Real Silent casefan. Daarbij die casefan met een Zalman Fanmate zo ongeveer op z'n langzaamst laten draaien.
Totaal dus drie fans in het systeem: die Nexus 12cm, nog een Nexus 9cm op de processor (Athlon XP3200+) en eentje (12cm) ingebouwd in de voeding (Seasonic S12-430). Erg stil, maar ik stress m'n PC ook zelden. Echter nooit temperatuurproblemen.

Die Nexus fans en Seasonic voeding worden aangeraden door SilentPCReview - en ik ben het wel met ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb er idd vaker goede verhalen over gehoord (lees het nu ook weer in de productreview). En ze kosten uiteraard bijna niks. Als ze het een beetje goed doen zijn misschien de problemen met mijn 7900GT over, want die heeft de laatste tijd erg vaak last van artifacts, en in de winter niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:25:
Ik heb er idd vaker goede verhalen over gehoord (lees het nu ook weer in de productreview). En ze kosten uiteraard bijna niks. Als ze het een beetje goed doen zijn misschien de problemen met mijn 7900GT over, want die heeft de laatste tijd erg vaak last van artifacts, en in de winter niet :?
Ik heb ze ook vervangen door Nexus Real silent fans, allemaal op het laagst
Op mijn videokaart (7950GT) zit een Accelero S1
Mijn voeding is ook super stil, dus mijn hele case is zo goed als geluidloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik wilde idd ook een Accelero kopen, maar dan een S2. Wilde er dan ook nog die kleine turbo fans bij hebben, maar die zijn nog neit verkrijgbaar hier ergens. Zodra dat er is koop ik me dan ook maar een setje nexus-fans (die zwart witte wel, die staan wat beter lijkt me :P). Bedankt voor de tips, hopelijk dat mijn systeem dan wat betere temperaturen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:25:
Hier ook Nexus fans in mijn P182. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dd093f50372242c7c5b633abf5d329ad/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5c1529f0d460c992585523c5b773c2ed/full.jpg

4x 12cm dus. Wel de black/white versie, de oranje staan imo niet mooi in de P182 (in de P182SE daarentegen... :9)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er erg netjes uit, toch maar eens kijken dat ik die kabels ook zo mooi naar achteren krijg, dat schijnt ook met de p180 te kunnen, mits enige aanpassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Laatst online: 23-11-2024
Nog enkele dagen en dan komt mijn P182 binnen ter vervanging van mijn P180. De P180 gaat naar m'n jongere broertje zodat ik met volle teugen van de nieuwe functies in de P182 kan genieten. Beter kabelmanagement en vooral fatsoenlijke uitgangen voor mijn Reserator 2, mooi dingetje die P182 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMurtz schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:27:
Nog enkele dagen en dan komt mijn P182 binnen ter vervanging van mijn P180. De P180 gaat naar m'n jongere broertje zodat ik met volle teugen van de nieuwe functies in de P182 kan genieten. Beter kabelmanagement en vooral fatsoenlijke uitgangen voor mijn Reserator 2, mooi dingetje die P182 _/-\o_
Lol. je hebt dus een compleet nieuwe kast aangeschaft voor 3 (?) gaten die ze extra geboord hebben? :P Had je zelf niet even de dremel erbij kunnen pakken :+
Just kidding, helemaal een perfecte combinatie met de Reserator. Maak je foto's zodra je het spul geïnstalleerd hebt?

Ik zit er aan te denken om een lcd-schermpje in het deurtje te modden. Binnenkort maar eens antec mailen hoeveel een extra deurtje kost...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kun je hier checken: http://www.antec.com/Europe/Search.bok?category=Spare+Parts
Is de shop voor spareparts...
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste