Het passen of niet passen van de voeding heeft in de meeste gevallen betrekking op de fan in het onderste compartiment, met name of die erin kan blijven of niet.
precies dat is ook wat ik bedoelde.
dus de maat van de voeding in verband met de ventilator die in de anterc p180 zit vlak voor de voeding
dus de maat van de voeding in verband met de ventilator die in de anterc p180 zit vlak voor de voeding
Nou, dan zijn de afmetingen van je voeding wel ontzettend afwijkend, zo'n diepe voeding heb ik persoonlijk nog niet gezien. Ik kan dat wel eens voor je opmeten, ik dacht dat die voedingsafmetingen standaard zijn eigenlijk. Daarvoor is ook dat bracket erbij waar je hem in schroeft. Die past om alle atx voedingen volgens mij.
Die bracket pastte ook niet om mijn modulaire 480watt Tagan voeding, dus ik denk niet dat de afmetingen standaard zijn.. Maar het is verder ook geen probleem ofzo;)
ca. 15cm is de max, van voorkant naar de achterkant. Anders past hij niet in het bracket en loop je kans dat de onderste fan eruit moet.
Die fan onderin heb je lang niet altijd nodig, ik heb een antec neohe 430 watt met een fan erin en die fan levert genoeg airflow om mn 2 hd's die ik daar onderin heb rond de 40 graden te houden (maxtor diamond max 8 en 9)
Of het nodig is of niet is een totaal andere vraag, maar het is toch zonde als hij eruit moet omdat je PSU te groot is. Dan killed je PSU een feature van de kast, dan vind ik het enorm zonde.
Je kan de fan met een kleine moeite aan de andere kant van de "muur" bevestigen. Natuurlijk heb je dan wel erg weinig ruimte voor je hd kabels. (sata connectors die om een hoekje gaan zijn dan geen overbodige luxe).AvanCade schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:07:
Of het nodig is of niet is een totaal andere vraag, maar het is toch zonde als hij eruit moet omdat je PSU te groot is. Dan killed je PSU een feature van de kast, dan vind ik het enorm zonde.
Grappige is dat ik dat geprobeerd heb. Mocht je dat écht willen doen (ik raad het niet aan!), dan is een fan guard ook geen luxe, want ik garandeer je dat je kabels die naar je hdd lopen in de fan gaan komen, vroeger of later.
Ik heb overal fan guards op gezet inmiddels. Op de foto's is volgens mij ook te zien dat ik alles heb afgeschermd. De onderste fan is wat moeilijker van guard te voorzien vanwege de plastic pootjes waar de hele fan aan hangt.AvanCade schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:08:
Grappige is dat ik dat geprobeerd heb. Mocht je dat écht willen doen (ik raad het niet aan!), dan is een fan guard ook geen luxe, want ik garandeer je dat je kabels die naar je hdd lopen in de fan gaan komen, vroeger of later.
Verwijderd
Geen matches
Ik ben van plan om zo'n setje te bestellen eerstdaags, ben toch niet zo te spreken over die onderste fan, dus vervang ik ze gelijk allemaal (moet er dan nog een losse papst bijkopen ja), heb ik ook gelijk een vrij fatsdoendelijke fancontroller, niet zo'n kermis ding voor in een 3,5" bay.
Moet uiteraard alleen nog ff zoeken of het ook wat is, anders is het nog al zonde, want goedkoop is het niet. Maar t ziet er wel goed uit vind ik...
Moet uiteraard alleen nog ff zoeken of het ook wat is, anders is het nog al zonde, want goedkoop is het niet. Maar t ziet er wel goed uit vind ik...
Mja, die fan killed zelf ook een feature van de kast imho.AvanCade schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:07:
Toen ik die fan er nog inhad was dat het luidruchtigste onderdeel van m'n systeem (muv dvd drives maar die draaien niet de hele tijd:P)
hey weet iemand ook welke webshop de revisie 1.1 van dit product levert?
heb al 1 shop benadert maar die wist het niet. iemand hem al ergens weg gehaald en een 1.1 revisie toegestuurd gekregen?
heb al 1 shop benadert maar die wist het niet. iemand hem al ergens weg gehaald en een 1.1 revisie toegestuurd gekregen?
Verwijderd
Geen matches
Wat bedoel je met 1.1 revisie? Met het verbeterde deurtje etc? Die wordt al sinds januari geleverd dus ik kan me niet voorstellen dat er shops zijn die nu nog een oude versie leverenksi schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:59:
hey weet iemand ook welke webshop de revisie 1.1 van dit product levert?
En over die voeding, sinds de nieuwe (dunne) fan past zelfs de huge Antec Phantom voeding zonder problemen. En ook mijn Tagan 530watt was geen enkel probleem. Denk dat je voeding écht enorm moet zijn voordat de fan er uit moet halen om hem te laten passen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 14:42 ]
Waar ik veel last van heb is het deurtje dat te bol staat, waardoor het nooit sluit magneten zijn niet sterk genoeg, iemand daar een oplossing voor ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Geen matches
Probeer Antec eens te mailen. Dikke kans dat ze je zo een nieuw deurtje opsturenTomsworld schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:58:
Waar ik veel last van heb is het deurtje dat te bol staat, waardoor het nooit sluit magneten zijn niet sterk genoeg, iemand daar een oplossing voor ?
(Ze geven super service, ik kreeg zelf gratis een nieuw zijpaneel nadat ik hem zélf beschadigd had)
hey top, dat bedoelde ik ja. geleverd sinds juni toch pas las ik op spcr site?Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:40:
[...]
Wat bedoel je met 1.1 revisie? Met het verbeterde deurtje etc? Die wordt al sinds januari geleverd dus ik kan me niet voorstellen dat er shops zijn die nu nog een oude versie leveren
En over die voeding, sinds de nieuwe (dunne) fan past zelfs de huge Antec Phantom voeding zonder problemen. En ook mijn Tagan 530watt was geen enkel probleem. Denk dat je voeding écht enorm moet zijn voordat de fan er uit moet halen om hem te laten passen
maargoed rond kerst deze kast dan maar in huis halen. goed alternatief voor me bullshit aopen standaard mini sheeit.
Verwijderd
Geen matches
heb m sinds een dag of 3 in gebruik en ik moet zeggen dat het een super-kast is.. uber pwnage zegmaar
Toch zijn er wat kleine minpuntjes;
- 1 van de coolers ratelt een klein beetje soms, is niet echt super storend maar als het heel stil is kan je dat horen.
- het is heel irritant als je de kast wil verplaatsen dat je het nergens goed kan vastpakken.. een hendeltje aan de bovenkant had zwaar geroeleerd.
- 1 van de zijpanalen lijkt beschadigt.. alsof de lijm dat verschillende lagen bij elkaar houd een beetje is gaan loslaten en paneer een beetje bol is van de binnenkant op 1 punt. Hierdoor schuift ie beetje lastig dicht maar als ie dichtgeschoven is vibreert de zijkant licht. Dit is verder niet hoorbaar maar als je vinger naast houdt voel je het. Andere zijkant is prefect. Wat is beter; mailen met de webshop of gelijk direct met Antec?
Toch zijn er wat kleine minpuntjes;
- 1 van de coolers ratelt een klein beetje soms, is niet echt super storend maar als het heel stil is kan je dat horen.
- het is heel irritant als je de kast wil verplaatsen dat je het nergens goed kan vastpakken.. een hendeltje aan de bovenkant had zwaar geroeleerd.
- 1 van de zijpanalen lijkt beschadigt.. alsof de lijm dat verschillende lagen bij elkaar houd een beetje is gaan loslaten en paneer een beetje bol is van de binnenkant op 1 punt. Hierdoor schuift ie beetje lastig dicht maar als ie dichtgeschoven is vibreert de zijkant licht. Dit is verder niet hoorbaar maar als je vinger naast houdt voel je het. Andere zijkant is prefect. Wat is beter; mailen met de webshop of gelijk direct met Antec?
Webshops zijn normaal jouw retailer, dus eerst met hun. Vooral gezien je hem pas 3 dagen hebt. Er is een wettelijk zichttermijn voor kopen op afstand van 7 dagen (dacht ik). Binnen die periode mag je hem zonder opgaaf van reden terug sturen.
En met dat vibreren bedoel je niet dat je je vinger erop zet en dan beweegd? Dat is volgens mij namelijk een eigenschap van aluminium.
Maar als hij écht trilt, terug sturen. Daarvoor koop je zo'n dure kast niet, vooral niet die!
En met dat vibreren bedoel je niet dat je je vinger erop zet en dan beweegd? Dat is volgens mij namelijk een eigenschap van aluminium.
Maar als hij écht trilt, terug sturen. Daarvoor koop je zo'n dure kast niet, vooral niet die!
Verwijderd
Geen matches
Neem aan dat het die onderste fan is, want die hangt met een klem systeem op. Ik weet uiteraard niet of de nieuwe versie dit ook nog heeft, maar die van mij hangt iig zo op, en soms ratelt ie wel eens, maar dan duw je hem aan, en is het goed voor de komende x weken/maanden
Verwijderd
Geen matches
True.. alleen ik wil echt niet dat ding terugsturen.. ben een paar uur bezig geweest om alles in te bouwen en een beetje fatsoenlijk cablemanagement op te zetten.. ga m echt niet voor zoiets terugsturen. Ik heb ze wel gemaild met de vraag of ze een nieuw paneel kunnen regelen, en als ze het niet doen probeer ik antec direct.AvanCade schreef op woensdag 20 december 2006 @ 07:46:
Webshops zijn normaal jouw retailer, dus eerst met hun. Vooral gezien je hem pas 3 dagen hebt. Er is een wettelijk zichttermijn voor kopen op afstand van 7 dagen (dacht ik). Binnen die periode mag je hem zonder opgaaf van reden terug sturen.
Met vibreren bedoel ik dat het niet hoorbaar of zichbaar vibreren is maar wel dat je het voelt als je op een micrometer afstand je vinger houdt, voel je het.. als je licht tegen de zijkant drukt voel je het niet meer. Andere zijkant, voor, en bovenkant is nix aan de hand.
Verwijderd
Geen matches
onderste fan heb ik voorin gezet, voor the upperd hdd-cage.. onderin heb ik geen hdd's staan dus beetje overbodig om daar te koelen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:53:
Neem aan dat het die onderste fan is, want die hangt met een klem systeem op. Ik weet uiteraard niet of de nieuwe versie dit ook nog heeft, maar die van mij hangt iig zo op, en soms ratelt ie wel eens, maar dan duw je hem aan, en is het goed voor de komende x weken/maanden
Bovenste fan, die naar boven blaast, die maakt soms een heel licht tikgeluidje, dacht eerst dat ie ergens een draadje aanraakte maar dat is het niet, ik denk dat er ergens een beetje speling zit.. maar goed het is niet storend of je moet je echt in doodse stilte op focussen om het te horen.
Tegenwoordig zitten die met casefan schroefjes vast (die korte zwarte met platte kruiskop)Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:53:
Verwijderd
Geen matches
Antec is echt goed bezig
Alle hekelpunten van mijn kast zijn opgelost bij de nieuwe revisie. Echt een goed beleid!
Verwijderd
Geen matches
-update-
webshop blijkt heel coullant en heeft meteen aangeboden zijpaneel om te ruilen. Ik twijfel alleen nog of ik het gezeik en moeite van opsturen wil en de verzendkosten de moeite waard vind
Zijn er meer mensen waarbij de lagen van een paneel op een plek ergens een beetje zijn gaan loslaten? werd zoiets erger naar verloop van tijd?
webshop blijkt heel coullant en heeft meteen aangeboden zijpaneel om te ruilen. Ik twijfel alleen nog of ik het gezeik en moeite van opsturen wil en de verzendkosten de moeite waard vind
Zijn er meer mensen waarbij de lagen van een paneel op een plek ergens een beetje zijn gaan loslaten? werd zoiets erger naar verloop van tijd?
Zolang de webshop het wíl ruilen zou ik het doen, anders krijg je er spijt van. Is mij vaker overkomen met dat soort dingen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:28:
-update-
Verwijderd
Geen matches
Zo, mijn onderste fan is nu ook stil, zit met schroefjes vast (en niet dat klemsysteem wat kan rammelen), en alle fans zitten op een fancontroller. Nu is mijn systeem goed genoeg, lekker stil en toch performance
@Spooky1234:
Vreemd dat je het paneel moet retourneren en daardoor extra kosten moet maken....
Ik heb toevallig enkele weken geleden een mail naar Antec gedaan en hun om een extra zijpaneel gevraagd, zodat ik daar een window in kan maken. Ik wilde namelijk ook nog een origineel dicht paneel houden.
Ik heb de aankoopnota als pdf bijgevoegd en men heeft mij vervolgens FREE OF CHARGE een nieuw paneel opgestuurd!
Echt SUPER service van ANTEC !!!!!!!!!
Vreemd dat je het paneel moet retourneren en daardoor extra kosten moet maken....
Ik heb toevallig enkele weken geleden een mail naar Antec gedaan en hun om een extra zijpaneel gevraagd, zodat ik daar een window in kan maken. Ik wilde namelijk ook nog een origineel dicht paneel houden.
Ik heb de aankoopnota als pdf bijgevoegd en men heeft mij vervolgens FREE OF CHARGE een nieuw paneel opgestuurd!
Echt SUPER service van ANTEC !!!!!!!!!
Verwijderd
Geen matches
wow das wel heel erg relaxed ja.. dan hou ik deze gewoon en mocht het verder gaan scheuren mail ik direct met AntecBob_NL schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:19:
@Spooky1234:
Echt SUPER service van ANTEC !!!!!!!!!![]()
![]()
Verwijderd
Geen matches
Als je er een window in maakt kun je dan posten hoe het gelukt is? Ik heb binnenkort hetzelfde plan met mijn 'extra' sidepanel namelijkBob_NL schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:19:
@Spooky1234:
Echt SUPER service van ANTEC !!!!!!!!!![]()
![]()
Heb een klein probleem met mijn nieuwe harde schijven qua geluid. Ik heb onlangs twee nieuwe Seagate Cheetah 15k4 schijven van 136 GB gekocht. Dit zijn weliswaar 15k rpm schijven maar deze zijn toch bijzonder stil. Mijn oude in ieder geval wel, na het opspinnen hoorde je deze eigenlijk niet meer afgezien wat wat zacht geratel bij zoekacties. Ik heb nu echter wel problemen qua geluid. Ze zoemen te veel als ik ze (alléén de twee nieuwe) heb ingebouwd in het onderste inbouwframe.
Gisteren nog wat zitten proberen met mijn schijven want ik moest nog wat overzetten. Eerst dacht ik dat de nieuwe schijven mogelijk toch iets meer geluid maakten (ze zijn echter technisch volkomen identiek, allemaal ST3146854LC) . Er is een zeer klein verschil als ik ze los uit het frame opstart, de oude schijf is inderdaad wel het stilst maar de nieuwe zijn nauwelijks "zoemeriger". Het mag geen naam hebben.
Vreemde is: als ik de twee nieuwe schijven ingebouwd heb in het frame maar dit nog los heb liggen naast de kast, krijg ik een resonantie als ik dat frame op de vloer leg. Duidelijk hoorbaar als een zoemtoon. Als ik het frame vervolgens oppak en vasthou is het geluid helemaal weg. Als ik het frame in de kast schuif, is de zoemtoon nog steeds te horen al varieert het naarmate ik het frame meer de kast in schuif. Met wat druk hier of daar wordt het soms een stuk minder maar het gaat niet weg. Als ik alles dichtdoe en een dichte kast heb hoor ik toch nog die zoemtoon. Weliswaar niet hinderlijk maar IK hoor het en ik weet dat het er eerst niet was, EN dat het er niet zou zijn als de combinatie frame/ingebouwd niet zou resoneren. Best wel irritant! Logischerwijze maken twee schijven meer geluid dan één. Ik hoor ook iets meer "geruis" en "geratel" maar dit is totaal niet hinderlijk. Het gaat alleen om die irritante zoemtoon die er eerst niet was.
Ik ben dus vrij zeker dat het aan het inbouwframe ligt als deze ingebouwd is en dus contact maakt met de kast. Wat heb je dan aan rubber ophanging van de schijven als het frame dat niet ook heeft. Eigenlijk zou het frame geen direct contact met de kast moeten hebben! Dat zou perfect zijn.
Nu heb ik wel natuurlijk wel nog de optie om de schijven elders in te bouwen, hoger in de kast. Dat zou ik nog eens kunnen proberen. Vind ik alleen jammer omdat dan de warmte niet onderin blijft maar dat deze in het midden van de kast terecht gaat komen en daar wil je de warmte niet hebben (en mijn schijven worden best warm moeten ook actief gekoeld worden)
Of ik moet iets verzinnen waardoor de schijven echt "zwevend"opgehangen kunnen worden in het frame, met elastiek ofzo. Iemand nog glorieuze ideeen? Ik hoor ze graag.
Gisteren nog wat zitten proberen met mijn schijven want ik moest nog wat overzetten. Eerst dacht ik dat de nieuwe schijven mogelijk toch iets meer geluid maakten (ze zijn echter technisch volkomen identiek, allemaal ST3146854LC) . Er is een zeer klein verschil als ik ze los uit het frame opstart, de oude schijf is inderdaad wel het stilst maar de nieuwe zijn nauwelijks "zoemeriger". Het mag geen naam hebben.
Vreemde is: als ik de twee nieuwe schijven ingebouwd heb in het frame maar dit nog los heb liggen naast de kast, krijg ik een resonantie als ik dat frame op de vloer leg. Duidelijk hoorbaar als een zoemtoon. Als ik het frame vervolgens oppak en vasthou is het geluid helemaal weg. Als ik het frame in de kast schuif, is de zoemtoon nog steeds te horen al varieert het naarmate ik het frame meer de kast in schuif. Met wat druk hier of daar wordt het soms een stuk minder maar het gaat niet weg. Als ik alles dichtdoe en een dichte kast heb hoor ik toch nog die zoemtoon. Weliswaar niet hinderlijk maar IK hoor het en ik weet dat het er eerst niet was, EN dat het er niet zou zijn als de combinatie frame/ingebouwd niet zou resoneren. Best wel irritant! Logischerwijze maken twee schijven meer geluid dan één. Ik hoor ook iets meer "geruis" en "geratel" maar dit is totaal niet hinderlijk. Het gaat alleen om die irritante zoemtoon die er eerst niet was.
Ik ben dus vrij zeker dat het aan het inbouwframe ligt als deze ingebouwd is en dus contact maakt met de kast. Wat heb je dan aan rubber ophanging van de schijven als het frame dat niet ook heeft. Eigenlijk zou het frame geen direct contact met de kast moeten hebben! Dat zou perfect zijn.
Nu heb ik wel natuurlijk wel nog de optie om de schijven elders in te bouwen, hoger in de kast. Dat zou ik nog eens kunnen proberen. Vind ik alleen jammer omdat dan de warmte niet onderin blijft maar dat deze in het midden van de kast terecht gaat komen en daar wil je de warmte niet hebben (en mijn schijven worden best warm moeten ook actief gekoeld worden)
Of ik moet iets verzinnen waardoor de schijven echt "zwevend"opgehangen kunnen worden in het frame, met elastiek ofzo. Iemand nog glorieuze ideeen? Ik hoor ze graag.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Geen matches
Misschien heeft het er mee te maken dat de schijven in het onderste rek verticaal liggen?
Maken de oude schijven in het onderste rek ook zo'n lawaai?
Maken de oude schijven in het onderste rek ook zo'n lawaai?
De "oude" was van precies hetzelfde type
Alhoewel deze wel iets stiller lijkt maar dat is moeilijk te horen. Het feit dat er nu twee inzitten heeft uiteraard ook enige invloed. Maar zoals ik al zei, als het frame niet in de kast zit hoor je niets.
Alhoewel deze wel iets stiller lijkt maar dat is moeilijk te horen. Het feit dat er nu twee inzitten heeft uiteraard ook enige invloed. Maar zoals ik al zei, als het frame niet in de kast zit hoor je niets.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor m'n P180. M'n huidige Zalman 300Watt is nu echt maximaal belast en trekt het volgens mij alleen nog omdat die 120mm casefan er ook nog eens doorheen blaast. Nu ben ik op zoek naar een goede voeding voor deze kast en het liefst ook nog een modulaire, want ik heb een hekel aan teveel kabels.
Hebben jullie misschien een idee? Ik ben heel wat voedingen tegen gekomen vandaag maar de meeste die in aanmerking komen hebben op de onder- of bovenkant een ventialtor zitten en dat is nou echt niet nodig in de P180 want de luchtstroom komt van 'voren'...
Alle hulp is welkom.
Hebben jullie misschien een idee? Ik ben heel wat voedingen tegen gekomen vandaag maar de meeste die in aanmerking komen hebben op de onder- of bovenkant een ventialtor zitten en dat is nou echt niet nodig in de P180 want de luchtstroom komt van 'voren'...
Alle hulp is welkom.
Je zou een compleet fanloze voeding kunnen kopen van zalman ofzo maar dat is behoorlijk duur. Waarom neem je niet gewoon genoegen met een voeding die onder of boven een fan heeft zitten. Hij zit niet in de weg. Hij zal op minimaal toerental draaien omdat hij al goed genoeg gekoeld wordt.Bart_NL schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:15:
Alle hulp is welkom.
Voordeel van mijn voeding (antec neohe 380) is dat er achterop geen fan zit, dat scheelt in de geluidsproductie. De fan zit bovenop en daardoor dieper in het systeem waardoor je hem minder hoort. Daarbij is het een 12cm fan ipv de gebruikelijke 8cm fan, die draait nu op 800rpm, hoe zwaar ik de machine ook belast, sneller gaat ie nooit draaien. De voeding voelt zelfs koud aan als ik het systeem al uren in gebruik heb. Daarbij is mijn voeding als laatste in het hele systeem hoorbaar. Op volgorde van hoorbaar tot nauwelijks hoorbaar heb ik:
vga kaart (zalman)
cpu fan (zalman)
2 harddisks (maxtor)
kast (antec p180)
voeding (antec)
Op 1 meter is het enige wat echt hoorbaar is de vga koeler, de rest is te verwaarlozen. Je weet hoe stil de kast, daar komt de voeding nog onder.
[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 02-01-2007 16:43 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik zou eens wat prutsen met de verschillende methoden om de schijven vast te schroeven. Wat ik zelf namelijk heb, is dat als de schijven te vast zijn aangedraaid, ze ondanks dat ze speling hebben door de rubbers, heel erg veel geluid maken, met name met ratelen. Dan lijkt het ook alsof de hele kast het effect versterkt. Als ik ze dan vervolgens relatief los aandraai (met de hand vast, en dan met de schroevendraaier een halve slag verder ongeveer), dan doen ze dit niet meer... Het proberen waard dus lijkt mijpsy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:29:
De "oude" was van precies hetzelfde type![]()
Pixal weet je dat zeker? Ik heb ook een NeoHE380 (nu vervangen door een NeoHE550) en deze hebben beide de fan alleen aan de achterkant. Wel zo goed als onhoorbaar.Pixal schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Je zou een compleet fanloze voeding kunnen kopen van zalman ofzo maar dat is behoorlijk duur. Waarom neem je niet gewoon genoegen met een voeding die onder of boven een fan heeft zitten. Hij zit niet in de weg. Hij zal op minimaal toerental draaien omdat hij al goed genoeg gekoeld wordt.
Voordeel van mijn voeding (antec neohe 380) is dat er achterop geen fan zit, dat scheelt in de geluidsproductie. De fan zit bovenop en daardoor dieper in het systeem waardoor je hem minder hoort. Daarbij is het een 12cm fan ipv de gebruikelijke 8cm fan, die draait nu op 800rpm, hoe zwaar ik de machine ook belast, sneller gaat ie nooit draaien. De voeding voelt zelfs koud aan als ik het systeem al uren in gebruik heb. Daarbij is mijn voeding als laatste in het hele systeem hoorbaar. Op volgorde van hoorbaar tot nauwelijks hoorbaar heb ik:
vga kaart (zalman)
cpu fan (zalman)
2 harddisks (maxtor)
kast (antec p180)
voeding (antec)
Op 1 meter is het enige wat echt hoorbaar is de vga koeler, de rest is te verwaarlozen. Je weet hoe stil de kast, daar komt de voeding nog onder.
Ja dat kan ik nog proberen. Heb ook nog geexperimenteerd met de rubbers maar dat bracht nog geen soelaas.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:28:
[...]
Ik zou eens wat prutsen met de verschillende methoden om de schijven vast te schroeven. Wat ik zelf namelijk heb, is dat als de schijven te vast zijn aangedraaid, ze ondanks dat ze speling hebben door de rubbers, heel erg veel geluid maken, met name met ratelen. Dan lijkt het ook alsof de hele kast het effect versterkt. Als ik ze dan vervolgens relatief los aandraai (met de hand vast, en dan met de schroevendraaier een halve slag verder ongeveer), dan doen ze dit niet meer... Het proberen waard dus lijkt mij
[ Voor 48% gewijzigd door psy op 04-01-2007 11:50 ]
Oh sorry, blijkt dat ik de Neopower 480 watt heb.
[ Voor 44% gewijzigd door Pixal op 04-01-2007 12:47 ]
Er zijn geen actieve voedingen die de voorkant geperforeerd hebben zoals jij zoekt. Je kan idd. gewoon het beste een ding nemen met een 120 mm fan bovenin. Ik heb niet dezelfde kast maar het princiepe van airflow is hetzelfde, met daarin ook zo'n soort voeding. Hier heb ik ook nooit problemen mee.
Kies dus gewoon een leuke stille voeding met een 120mm fan bovenop
Kies dus gewoon een leuke stille voeding met een 120mm fan bovenop
Jawel, de NeoHE is "open" aan de voorkant. De fan aan de achterkant trekt de lucht dus door de voorkant door onderste tunnel:

Ik heb de Corsair HX520.Bart_NL schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:15:
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor m'n P180. M'n huidige Zalman 300Watt is nu echt maximaal belast en trekt het volgens mij alleen nog omdat die 120mm casefan er ook nog eens doorheen blaast. Nu ben ik op zoek naar een goede voeding voor deze kast en het liefst ook nog een modulaire, want ik heb een hekel aan teveel kabels.
Alle hulp is welkom.
Super voeding, modulair en stil. Er zit een fan aan de onderkant maar die is totaal niet te horen en mijn Seagate 320GB houd het daar op 32graden (Met de standaard antec fan op Medium).
24 pin kabel haalt het goed en is lang genoeg voor mijn moederbord (Kan hem ook nog netjes naar de zijkant en onderkant duwen)
Kan iemand mij de exacte hoogte geven van deze kast? (en dan bedoel ik écht het hoogste punt)
Ik vind hem behoorlijk prachtig (vooral de zwarte
), maar ik ben bang dat ie misschien nèt niet passen gaat. In mijn computermeubel is namelijk ietsje meer dan 54,2 cm hoogte beschikbaar voor een kast.
De reden dat ik dit vraag is omdat de website van Antec iets anders aangeeft dan andere sites.
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om de afmetingen even exact te meten, zou ik daarvoor zeer dankbaar zijn
Ik vind hem behoorlijk prachtig (vooral de zwarte
De reden dat ik dit vraag is omdat de website van Antec iets anders aangeeft dan andere sites.
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om de afmetingen even exact te meten, zou ik daarvoor zeer dankbaar zijn
I see red pixels.
54cm en dat is met kapje voor de fan bovenop.
Verwijderd
Geen matches
Idd 54cm, doen dus
Maar je gaat toch niet de kast 'verstoppen' in dat computermeubel, anders is lijkt het me een beetje zonde om zo'n mooie (en ook niet echt goedkope) kast te kopen.
Misschien de rubberen pootjes en dat kapje bovenop eraf halen als je hem in die meubel zet, kan ie net wat beter luchten.
*Kick*
Wat een kast! GEWELDIG!
gisteren alles van mijn nieuwe pc binnen gekregen (op C2d E6300 na) en gelijk begonnen met inbouwen. Best nog wel een aardig klusje gezien waar de voeding zit maar bijna alles zit nu op zijn plaats.
Goede tip overgens om eerst bij de floppy drive alles aan te sluiten alvorens hem erin te schuiven scheeld je weer wat werk.
Heb overgens de zwarte (inclusief nieuwe deurtje) en hij ziet er werkelijk waar perfect uit. geen deukje krasje niets! alles mooi afgeplakt zodat het niet beschadigd. Alles gedempt.
Overgens wat ik mij nou afvroeg, ik heb een P5B Deluxe moederbord met een 24pins aansluiting (wat normaal is) en een extra 6 pins aansluiting. Ik dacht dat 4 pins normaal was bij moederborden mar is het tegenwoordig 6 pins geworden?
Verder is het wel veel werk om alles netjes in je kast te krijgen zonder dat het een hele dradenboel wordt maar dat gaat zeker wel lukken! gelukkig kan ik vanavond mijn processor ophalen en is hij helemaal af!
Dit topic heeft me toch wel geholpen naar de keuze van een goede, stile en vooral ook erg mooie kast.
Waar ik ook nog tegenaan loop is dat er bij de kast 2x een aansluitstekker zit voor de HD led. Heeft de kast er nou ook twee lampjes voor dan? want snap niet echt wat ik met die aansluiting moet, hij past namelijk niet meer op mijn moederbord voor zover ik dat kan zien. Iemand enig idee?
Wat een kast! GEWELDIG!
gisteren alles van mijn nieuwe pc binnen gekregen (op C2d E6300 na) en gelijk begonnen met inbouwen. Best nog wel een aardig klusje gezien waar de voeding zit maar bijna alles zit nu op zijn plaats.
Goede tip overgens om eerst bij de floppy drive alles aan te sluiten alvorens hem erin te schuiven scheeld je weer wat werk.
Heb overgens de zwarte (inclusief nieuwe deurtje) en hij ziet er werkelijk waar perfect uit. geen deukje krasje niets! alles mooi afgeplakt zodat het niet beschadigd. Alles gedempt.
Overgens wat ik mij nou afvroeg, ik heb een P5B Deluxe moederbord met een 24pins aansluiting (wat normaal is) en een extra 6 pins aansluiting. Ik dacht dat 4 pins normaal was bij moederborden mar is het tegenwoordig 6 pins geworden?
Verder is het wel veel werk om alles netjes in je kast te krijgen zonder dat het een hele dradenboel wordt maar dat gaat zeker wel lukken! gelukkig kan ik vanavond mijn processor ophalen en is hij helemaal af!
Dit topic heeft me toch wel geholpen naar de keuze van een goede, stile en vooral ook erg mooie kast.
Waar ik ook nog tegenaan loop is dat er bij de kast 2x een aansluitstekker zit voor de HD led. Heeft de kast er nou ook twee lampjes voor dan? want snap niet echt wat ik met die aansluiting moet, hij past namelijk niet meer op mijn moederbord voor zover ik dat kan zien. Iemand enig idee?
Is handig als je bijv. een raid kaartje of andere controller heb waar een led uigang op zit. Kan je die ook in de gaten houden.Jarnoootje schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:01:
Volgens mij zijn er zelfs harddisks waar je rechtstreeks zo'n led op kunt aansluiten.. Tis wel een hele tijd geleden dat ik zo'n harddisk heb gezien trouwens.Pixal schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:34:
[...]
Is handig als je bijv. een raid kaartje of andere controller heb waar een led uigang op zit. Kan je die ook in de gaten houden.
Overigens nog bedankt voor jullie voedingen-reply..
Ik heb er nu een Zalman in zitten en dat merk bevalt me prima..
Heb nu mijn oog laten vallen op de Zalman ZM600-HP. Wel een dure jongen, maar volgens mij moet die de komende tijd wel meekunnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Bart© op 19-01-2007 13:48 ]
Elke IDE HD heeft dat maar je moet het pinnetje ff vinden
Volgens mij heb je het nu over een oude SCSI schijfBart_NL schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:47:
Volgens mij zijn er zelfs harddisks waar je rechtstreeks zo'n led op kunt aansluiten.. Tis wel een hele tijd geleden dat ik zo'n harddisk heb gezien trouwens.
Ik heb mijn P180B'tje ook ingebouwd:

Ik heb een Corsair HX520 voeding erbij, werkt perfect en doet zijn werk zonder boven de standaard fans uit te komen (staan allemaal op Medium).
Heeft iemand nog tips voor mijn case ? er komt denk ik een Scythe ninja en nog wat nexus fans bij. Zal dat uitmaken ?

Ik heb een Corsair HX520 voeding erbij, werkt perfect en doet zijn werk zonder boven de standaard fans uit te komen (staan allemaal op Medium).
Heeft iemand nog tips voor mijn case ? er komt denk ik een Scythe ninja en nog wat nexus fans bij. Zal dat uitmaken ?
Ben van plan deze kast ook te gaan kopen. Alleen heb ik nu een paar vraagjes.
1. Ik heb een fanbus met uitstekende knopjes. Kan het deurtje nu wel dicht ? Het zijn geen extreem dikke knoppen ofzo, ik gok zo'n centimeter of 2.
2. Is het noodzakelijk om die fan in de onderste tunnel aan te zetten ? Ik ben niet van plan om er harde schijven te plaatsen, alleen mijn voeding. Dit zal waarschijnlijk een Zalman ZM600-HP worden. Veel reviews gelezen, en deze voeding lijkt me uiterst fijn. (vooral de stilte is belangrijk aangezien het een muziek productie machine gaat worden in een home-studio)
Ben erg te spreken over deze kast van wat ik nu gelezen heb, als deze 2 vragen nu nog positief beantwoord worden is het een duidelijke zaak voor mij
1. Ik heb een fanbus met uitstekende knopjes. Kan het deurtje nu wel dicht ? Het zijn geen extreem dikke knoppen ofzo, ik gok zo'n centimeter of 2.
2. Is het noodzakelijk om die fan in de onderste tunnel aan te zetten ? Ik ben niet van plan om er harde schijven te plaatsen, alleen mijn voeding. Dit zal waarschijnlijk een Zalman ZM600-HP worden. Veel reviews gelezen, en deze voeding lijkt me uiterst fijn. (vooral de stilte is belangrijk aangezien het een muziek productie machine gaat worden in een home-studio)
Ben erg te spreken over deze kast van wat ik nu gelezen heb, als deze 2 vragen nu nog positief beantwoord worden is het een duidelijke zaak voor mij
volgens een vlugge meting heb je 2.1 centimeter
zet je de onderste toch lekker niet aan
Thnx voor je snelle replyPixal schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:13:
volgens een vlugge meting heb je 2.1 centimeter
Maar wat ik bedoelde is : is het echt noodzakelijk om die fan aan te zetten ? lijkt me niet als er alleen maar een voeding zit toch ?
Als de voeding een eigen fan heeft, dan zeker niet. Als de voeding geen eigen fan heeft zou ik de fan op de laagste stand zitten. Deze hoor je niet buiten de kast en je hebt toch een zekere airflow.kaos- schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:31:
[...]
Thnx voor je snelle reply
Maar wat ik bedoelde is : is het echt noodzakelijk om die fan aan te zetten ? lijkt me niet als er alleen maar een voeding zit toch ?
Oke perfect.
De voeding heeft van zichzelf wel een fan, maar die schijnt ook uiterst stil te zijn. (zalman he
)
Voor de rest ga ik alleen maar componenten gebruiken die nagenoeg geruisloos zijn.
Samsung hdd
Zalman cpu cooler (dual core led versie)
passief gekoelde videokaart
en Asus P5B deluxe die ook heatsink gekoelde northbridge heeft.
Heb er al helemaal zin in
De voeding heeft van zichzelf wel een fan, maar die schijnt ook uiterst stil te zijn. (zalman he
Voor de rest ga ik alleen maar componenten gebruiken die nagenoeg geruisloos zijn.
Samsung hdd
Zalman cpu cooler (dual core led versie)
passief gekoelde videokaart
en Asus P5B deluxe die ook heatsink gekoelde northbridge heeft.
Heb er al helemaal zin in
Bestel bij dat asus moederbord nog even een zalman northbridge koeler mee (Dat ding van 3 euro). Ik heb dat moederbord ook en de standaard koeler is wat aan de kleine kant als je heel weinig airflow rond de processor hebt.
Ik laat sowieso wel wat lucht door mn kast stromen, maar niet zoveel dat het geluid gaat maken.
Maar goeie tip, heb je toevallig linkje voor me erbij ?
sorry voor offtopic gebrabbel
Maar goeie tip, heb je toevallig linkje voor me erbij ?
sorry voor offtopic gebrabbel
De meeste winkels voeren dat dingetje wel.
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=71&code=014
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=71&code=014
ik ga mij deze kast ook aanschaffen. Waar kan ik het beste mijn Harde schijf zetten? In het onderst compartiment bij de voeding of vanboven?
Nou mocht je er 6 hebben, dan onder en boven.
En anders is de keuze aan jou, beneden draaien ze verticaal en worden op die manier goed gekoeld. Maar bovenin kan je er ook een 120 mm fan op zetten -> ook goed gekoeld.
Maakt in feite niet echt veel uit. Alleen dat je de warmte van de hdds mooi kan scheiden van de rest van de case als je ze onderin bouwt.
En anders is de keuze aan jou, beneden draaien ze verticaal en worden op die manier goed gekoeld. Maar bovenin kan je er ook een 120 mm fan op zetten -> ook goed gekoeld.
Maakt in feite niet echt veel uit. Alleen dat je de warmte van de hdds mooi kan scheiden van de rest van de case als je ze onderin bouwt.
Verwijderd
Geen matches
Ik wil m ook , ware het niet dat de p182 er aan zit te komen. Deze heeft o.a. wel een mobo tray en heeft prima cable management.
Ik las iets van maart/april. De core duo's zakken in prijs in april dus tegen die tijd moet ik maar es op zoek naar een kast/mobo/cpu.
Heb nu een coolermaster cavalier en heb 's zomers al vaak warmte-issues gehad ( sinds de arctic freezer pro niet meer) met mn prescott 3.4ghz. Heb erg veel jeuk aan de Antec !! Zin in !
Ik las iets van maart/april. De core duo's zakken in prijs in april dus tegen die tijd moet ik maar es op zoek naar een kast/mobo/cpu.
Heb nu een coolermaster cavalier en heb 's zomers al vaak warmte-issues gehad ( sinds de arctic freezer pro niet meer) met mn prescott 3.4ghz. Heb erg veel jeuk aan de Antec !! Zin in !
Verwijderd
Geen matches
Ziet er leuk uit die p182. Wat wel jammer is, is dat ze die metalen pci-plaatjes niet veranderd hebben. Jja, ze zijn wel anders, met gaten erin, maar bedoel iets zodat ze niet meer zo loszitten. Of zo'n schroefloos systeem oid. Verder vind ik die nieuwe kleur (niet die glimmende, maar die apparte zwarte kleur) wel erg mooi.
Goed, kast komt vandaag binnen.
Alleen nu had ik al op wat pics gezien van andere mensen dat het een hell is om een beetje fatsoenlijk cable management voor elkaar te krijgen.
Nu heb ik wel een link gevonden van een gast die het wel _errug_ netjes voor elkaar heeft :
http://forums.anandtech.c...did=1628729&enterthread=y
Nu zijn er een paar links in dat topic dood, en dus kan ik niet precies zien hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.
Maar vraag is dus ook, willen jullie ook je case posten en erbij vermelden hoe je bepaalde dingen netjes hebt weggewerkt of verstopt.
Alleen nu had ik al op wat pics gezien van andere mensen dat het een hell is om een beetje fatsoenlijk cable management voor elkaar te krijgen.
Nu heb ik wel een link gevonden van een gast die het wel _errug_ netjes voor elkaar heeft :
http://forums.anandtech.c...did=1628729&enterthread=y
Nu zijn er een paar links in dat topic dood, en dus kan ik niet precies zien hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.
Maar vraag is dus ook, willen jullie ook je case posten en erbij vermelden hoe je bepaalde dingen netjes hebt weggewerkt of verstopt.
Verwijderd
Geen matches
Even bij bouwmartken binnenrammen en kijken voor zelfklevende clips of zo voor aan de binnenkant vd case.
Verder gewoon tie-wrappen als een malle !
Verder gewoon tie-wrappen als een malle !
Ja zover was ik zelf ook al 
Mn huidige case, Chieftec Dragon is perfect voor kabeltjes netjes wegwerken.
Maar de P180 heeft ondanks zijn grote voordelen dat "matige cable management mogelijkheid" toch wel als nadeel.
Dus het gaat mij meer om de kleine details, hoe mensen bepaalde dingen gedaan hebben, daar ben erg benieuwd naar
Mn huidige case, Chieftec Dragon is perfect voor kabeltjes netjes wegwerken.
Maar de P180 heeft ondanks zijn grote voordelen dat "matige cable management mogelijkheid" toch wel als nadeel.
Dus het gaat mij meer om de kleine details, hoe mensen bepaalde dingen gedaan hebben, daar ben erg benieuwd naar
Verwijderd
Geen matches
zelfde site:
http://forums.anandtech.c...did=1846069&enterthread=y
een diy guide
gewoon de tijd ervoor nemen
een diy guide
Zitten er bij deze case ook de kabels bij om die front usb en firewire poorten aan te sluiten?
Een leuke diy guide, maar de meeste dingen kende ik al.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:21:
zelfde site:
een diy guide![]()
Vind zijn case ook niet bijzonder netjes ofzo. Die kerel waarvan ik de link eerder stuurde heeft het toch echt nóg beter voor elkaar naar mijn mening
(ff tussendoor, ik heb dus de Zalman HP600 voeding erbij genomen, iemand een idee of die kabels uberhaupt passen? niet dat ze te kort zijn ofzo, want dan ga ik ter plekke dood

alle kabels zitten erbij, heeft ie front firewire dan?devionic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:05:
Zitten er bij deze case ook de kabels bij om die front usb en firewire poorten aan te sluiten?

edit.. oja, nog nooit gebruikt
[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 14-02-2007 15:17 ]
hebben de ventilatoren een 3 pin of 4 pin aansluiting? Zijn er kabeltjes bij om eventueel 4-pin naar 3-pin om te vormen?
Molex stekkers met doorlusmogelijkheid.devionic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:50:
hebben de ventilatoren een 3 pin of 4 pin aansluiting? Zijn er kabeltjes bij om eventueel 4-pin naar 3-pin om te vormen?
Hier een Zalman HP600 icm de P180 en 8800GTX.. iig geen te korte kabels.. dus je hoeft je geen zorgen te maken.kaos- schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:37:
[...]
Een leuke diy guide, maar de meeste dingen kende ik al.
Vind zijn case ook niet bijzonder netjes ofzo. Die kerel waarvan ik de link eerder stuurde heeft het toch echt nóg beter voor elkaar naar mijn mening
(ff tussendoor, ik heb dus de Zalman HP600 voeding erbij genomen, iemand een idee of die kabels uberhaupt passen? niet dat ze te kort zijn ofzo, want dan ga ik ter plekke dood)
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
oke perfect 
nu komt mijn volgende punt (sorry
) voor mijn gevoel is het niet lekker op harde schijven op hun kant in een kast te plaatsen (zoals onderin bij de P180).
is dit nonsens, of is het horiontaal plaatsen voor een schijf echt beter ?
nu komt mijn volgende punt (sorry
is dit nonsens, of is het horiontaal plaatsen voor een schijf echt beter ?
Tegenwoordig al achterhaald met recente (aka niet eeuwen oude) schijven. Werkt als een zonnetje! En dat terwijl mijn schijven al een geruime tijd horizontaal werkten.
dus als ik deze fans op een fancontroller wil aansluiten met 3 pin aansluitingen moet ik molex naar 3 pin omvormers hebben?
Dat klopt.devionic schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:59:
[...]
dus als ik deze fans op een fancontroller wil aansluiten met 3 pin aansluitingen moet ik molex naar 3 pin omvormers hebben?
Ik zit zo'n beetje met hetzelfde probleem, ik wil mn "oude" fancontroller uit mn vorige systeem ook meenemen naar mn nieuwe case.
Nu heb ik dus een 2 keuzes, of ik schakel alle molexen terug naar 3pin-aansluiting zodat ze in mijn fancontroller passen (beetje rommelige oplossing).
Of ik bestel Nexus 120mm fans waar al een 3pins aanzit (maar _ook_ een molex stekker, kan die eraf ? )
Ik vind fancontrollers eigenlijk een beetje 1999. Ik was vroeger altijd erg bezig met fans, snelheden en temperaturen. Nu draait m'n cpu fan temperatuurgestuurd en alle andere fans op de meest trage stand.
Geen gedoe, geen kabeltjes en nog steeds een stabiel systeem zonder herrie. Maar als het toch nodig is, waarom soldeer je die draadjes niet aan 3pins stekkertjes, als je af en toe pc's bouwt heb je genoeg van die doorlus kabeltjes om ze daaraf te knippen. Met krimpkous krijg je het best netjes.
En schijven verticaal is geen probleem, de grootste pc-bouwers ter wereld zetten ze in systemen van voor 2000 al verticaal. Denk dan aan HP, Compaq, Dell. Ze hebben allemaal wel series met desktops waar de schijven verticaal hangen. En denk maar niet dat dit soort fabrikanten risico's nemen.
Geen gedoe, geen kabeltjes en nog steeds een stabiel systeem zonder herrie. Maar als het toch nodig is, waarom soldeer je die draadjes niet aan 3pins stekkertjes, als je af en toe pc's bouwt heb je genoeg van die doorlus kabeltjes om ze daaraf te knippen. Met krimpkous krijg je het best netjes.
En schijven verticaal is geen probleem, de grootste pc-bouwers ter wereld zetten ze in systemen van voor 2000 al verticaal. Denk dan aan HP, Compaq, Dell. Ze hebben allemaal wel series met desktops waar de schijven verticaal hangen. En denk maar niet dat dit soort fabrikanten risico's nemen.
Die heb ik ook, zijn echt perfecte dingen!! Ik heb de molexen er ook afgehaald, gewoon erafgeknipt en met speciale electra tape (krimpt) heb ik de stekkers weer netjes gemaakt. Super, stille dingen ook -> zeker met een fancontroller erbij.kaos- schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:00:
[...]
Dat klopt.
Ik zit zo'n beetje met hetzelfde probleem, ik wil mn "oude" fancontroller uit mn vorige systeem ook meenemen naar mn nieuwe case.
Nu heb ik dus een 2 keuzes, of ik schakel alle molexen terug naar 3pin-aansluiting zodat ze in mijn fancontroller passen (beetje rommelige oplossing).
Of ik bestel Nexus 120mm fans waar al een 3pins aanzit (maar _ook_ een molex stekker, kan die eraf ? )
Ik ben echt blij dat ik een fancontroller heb genomen, nog geen moment spijt van gehad. Maar ligt natuurlijk ook aan je behoefte voor stilte/koelvermogen. Ik heb nu het beste van beide doordat je het zelf in kunst stellen. Bij games zet ik die dingen voluit aangezien ik dan toch geluid aan heb, en als ik een beetje aan het internetten ben of tekstjes schrijven staan ze op minimaal en hoor je helemaal niks (ondanks het feit dat er 6 ventilatoren in m'n pc zitten in totaal)..Pixal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:44:
Ik vind fancontrollers eigenlijk een beetje 1999. Ik was vroeger altijd erg bezig met fans, snelheden en temperaturen. Nu draait m'n cpu fan temperatuurgestuurd en alle andere fans op de meest trage stand.
[ Voor 47% gewijzigd door Rob1106 op 16-02-2007 00:00 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Ik denk dat z'n punt meer was; waarom zou je je fans weer omhoog willen draaien als je met stille koeling ook genoeg resultaat kan boeken. Ik heb elke fan in m'n systeem op de minimale snelheid draaien en ook stressed blijft alles koel zat, ik zie dus iig zelf niet in waarom je 't omhoog zou willen zettenRob1106 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:57:
[...]
Ik ben echt blij dat ik een fancontroller heb genomen, nog geen moment spijt van gehad. Maar ligt natuurlijk ook aan je behoefte voor stilte/koelvermogen. Ik heb nu het beste van beide doordat je het zelf in kunst stellen. Bij games zet ik die dingen voluit aangezien ik dan toch geluid aan heb, en als ik een beetje aan het internetten ben of tekstjes schrijven staan ze op minimaal en hoor je helemaal niks (ondanks het feit dat er 6 ventilatoren in m'n pc zitten in totaal)..
Exact, ik heb ook beste van beidenLeftblank schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:14:
[...]
Ik denk dat z'n punt meer was; waarom zou je je fans weer omhoog willen draaien als je met stille koeling ook genoeg resultaat kan boeken. Ik heb elke fan in m'n systeem op de minimale snelheid draaien en ook stressed blijft alles koel zat, ik zie dus iig zelf niet in waarom je 't omhoog zou willen zetten

Ik heb nu 100 computers in beheer op het bedrijfje waar ik werk, soms worden er gigantisch zware apps gedraaid en soms niet, de temperatuur zal wel lekker schommelen, ga ik toch ook niet extra koelen? En ze doen het nog steeds.
Thuis heb ik natuurlijk wel maatregelen genomen, mijn zalman videokaart koeler draait op 7 volt, koel maar stil. Mijn cpu fan draait temperatuurgestuurd via het moederbord, ik heb een amd x2 en dat koelblok is tijdens het gamen zelfs half lauw (ook zalman). De voeding heeft 1 12cm fan en die draait op 800rpm. Dan de casefans die je bij deze kast kreeg, die staan op low en draaien nog geen 1000 rpm. Het enige wat ik hoor bij het opstarten van de computer is een klik van de harddisks. Na een paar uur gamen is het binnen in de kast allemaal nog koel dus waarom zou ik me zorgen maken over fans en warmte. Elke maand gaat er even een stofzuiger en een kwastje langs, ik wil het wel netjes houden.
Ik begrijp wel dat mensen zich bezig houden met fancontrollers enzo, ik heb ook een hele periode gehad dat ik dat belangrijk vond en nodig achtte. Maar nu vraag ik me echt af waarom ik daar tijd en geld in heb gestopt als het zonder zorgen ook gewoon draait
Onderdelen vandaag binnengekregen! 
Dus ik ga dit weekend eens even lekker klussen en het zaakie in elkaar bouwen.
Pics volgen
edit : het deurtje is echt rocksolid bij mij, geen enkele vorm van gammelheid te bekennen, het valt heerlijk in de magneetjes.
ben echt overdonderd door deze kast btw, het is beter dan ik had verwacht
Dus ik ga dit weekend eens even lekker klussen en het zaakie in elkaar bouwen.
Pics volgen
edit : het deurtje is echt rocksolid bij mij, geen enkele vorm van gammelheid te bekennen, het valt heerlijk in de magneetjes.
ben echt overdonderd door deze kast btw, het is beter dan ik had verwacht
[ Voor 44% gewijzigd door kaos001 op 16-02-2007 18:52 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik wil ook zo graag.
Ik moet geduld hebben. Belastingteruggave afwachten en in april toeslaan. Dan is de p182 er ook hoop ik en dan ga ik ook voor een nieuw mobo en cpu.
Laten de intel c2duo's nou net zakken in prijs rond die tijd.
Ik moet geduld hebben. Belastingteruggave afwachten en in april toeslaan. Dan is de p182 er ook hoop ik en dan ga ik ook voor een nieuw mobo en cpu.
Laten de intel c2duo's nou net zakken in prijs rond die tijd.
Ik heb echt een zwaar probleem.
Krijg die onderste fan niet eruit.
Wil em graag 1 stapje hoger zetten zodat hij over mijn horizontale HDD kan blazen.
Maar ik krijg de fan niet uit zn bracket
Iemand tips ?
edit : voor elkaar
Heb het hier gevonden : http://www.silentpcreview...ages/p180/fan-install.avi
Je moet gewoon even het hendeltje naar voren drukken en dan eruit trekken
Krijg die onderste fan niet eruit.
Wil em graag 1 stapje hoger zetten zodat hij over mijn horizontale HDD kan blazen.
Maar ik krijg de fan niet uit zn bracket
Iemand tips ?
edit : voor elkaar
Heb het hier gevonden : http://www.silentpcreview...ages/p180/fan-install.avi
Je moet gewoon even het hendeltje naar voren drukken en dan eruit trekken
[ Voor 31% gewijzigd door kaos001 op 17-02-2007 14:14 ]
ik heb zojuist deze kast gekocht en ik snap niet hoe ze het ding zo hebben kunnen ontwerpen.
Ik heb een tagan 580 voeding en de kabels die daaruit komen moet met zeer veel kracht worden dubbelgevouwen en door een klein gaatje geperst worden, dat het tegen de fan onderin aankomt daargelaten. Het zelfde geld voor de hdds onderin, met een beetje pech zitten ook daar de kabels tegen de fan aan.
mijne 2e probleem, ik heb het plastic voorzichtig van het deurtje afgehaald en er zit een grote zwarte vlek op het plastic, op het deurtje zit een verkleuring/minder verf. nog meer mensen die dit gehad hebben?
Ik heb een tagan 580 voeding en de kabels die daaruit komen moet met zeer veel kracht worden dubbelgevouwen en door een klein gaatje geperst worden, dat het tegen de fan onderin aankomt daargelaten. Het zelfde geld voor de hdds onderin, met een beetje pech zitten ook daar de kabels tegen de fan aan.
mijne 2e probleem, ik heb het plastic voorzichtig van het deurtje afgehaald en er zit een grote zwarte vlek op het plastic, op het deurtje zit een verkleuring/minder verf. nog meer mensen die dit gehad hebben?
Het is eigenlijk ook de bedoeling dat je een Antec voeding neemt, die zijn namelijk wat korter als 'normale' voedingen. Heb hetzelfde met mijn voeding Tagan TG480, maar ik heb ook een andere 120mm fan geplaatst daaronder ipv de 38mm brede standaardfan.IRCfreAk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:56:
ik heb zojuist deze kast gekocht en ik snap niet hoe ze het ding zo hebben kunnen ontwerpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Rob1106 op 23-02-2007 21:36 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
In de nieuwe zit geen 38mm meerRob1106 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:30:
maar ik heb ook een andere 120mm fan geplaatst daaronder ipv de 38mm brede standaardfan.
het is jammer dat dat nergens vermeld word (of ik heb het niet gezien) en je ziet ook bijna nooit plaatjes van deze kast met hardware er in. Als ie leeg is lijkt het allemaal erg praktisch maar inbouwen was toch redelijk crappy vergeleken met mijn stacker.Rob1106 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:30:
[...]
Het is eigenlijk ook de bedoeling dat je een Antec voeding neemt, die zijn namelijk wat korter als 'normale' voedingen. Heb hetzelfde met mijn voeding Tagan TG480, maar ik heb ook een andere 120mm fan geplaatst daaronder ipv de 38mm brede standaardfan.
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag over het deurtje? denk dat het deurtje doa is en terug moet:(
Verwijderd
Geen matches
Ik heb eigenlijk nog nooit ergens last van gehad met mijn Tagan 480watt... 
Gewoon een tie-wrap rond de kabels doen en lekker strak aanspannen, zelfs de enorme Antec Phantom voeding zou zonder problemen moeten passen
Gewoon een tie-wrap rond de kabels doen en lekker strak aanspannen, zelfs de enorme Antec Phantom voeding zou zonder problemen moeten passen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 14:14 ]
Verwijderd
Geen matches
Tis misschien wat krap, maar dat had je na enige zoekwerk op google of tweakers wel kunnen vinden
Heb zelf een enermax liberty voeding erin zitten, die past goed (geen last van kabels in de fan iig, en tis een versie met 38 mm fan).
En wat die ATA-kabels betreft, in dit topic staat ergens een foto van mijn wegwerking ervan. Maar tirewraps zijn sowieso wel een must bij beetje kabelmanagement (in deze kast).
En wat die ATA-kabels betreft, in dit topic staat ergens een foto van mijn wegwerking ervan. Maar tirewraps zijn sowieso wel een must bij beetje kabelmanagement (in deze kast).
tja voor een kast van 120 euro verwacht ik wel wat meer dan een plastic ding wat bij het minste of geringste kapot gaat, in een normale elcheap sweex kast heb je zelfs nog meer ruimte voor je spullenVerwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:53:
Tis misschien wat krap, maar dat had je na enige zoekwerk op google of tweakers wel kunnen vindenHeb zelf een enermax liberty voeding erin zitten, die past goed (geen last van kabels in de fan iig, en tis een versie met 38 mm fan).
Toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht was ik hier ook gewoon van op de hoogte. Je moet vantevoren gewoon veel verschillende reviews lezen, dan loop je ook niet tegen dat soort problemen aan.IRCfreAk schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:41:
[...]
het is jammer dat dat nergens vermeld word (of ik heb het niet gezien) en je ziet ook bijna nooit plaatjes van deze kast met hardware er in. Als ie leeg is lijkt het allemaal erg praktisch maar inbouwen was toch redelijk crappy vergeleken met mijn stacker.
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag over het deurtje? denk dat het deurtje doa is en terug moet:(
Kan me wel voorstellen dat ATA-kabels een ramp zijn met deze kast, maar dat is natuurlijk altijd al zo geweest. Heb zelf 6 SATA schijven en zelfs met SATA-kabels kan het al snel een warboel worden.
Het enige mindere van deze kast vind ik echt het aggenebbis deurtje aan de voorkant, voor dat geld vind ik het echt niet normaal dat er zo'n cheap-ass deutje op zit......
Verwijderd
Geen matches
Nieuwe type heeft al lang een nieuw (stevig) deurtje... Mail eens naar antec, ik weet zeker dat ze je zo gratis het nieuwe type deurtje opsturen.Het enige mindere van deze kast vind ik echt het aggenebbis deurtje aan de voorkant, voor dat geld vind ik het echt niet normaal dat er zo'n cheap-ass deutje op zit......
precies, en wat denk je van die zijpanelen met plastic dingetjes die in je kast vallen, kom op zeg voor 115 euro mogen die verguld zijn.Rob1106 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:14:
[...]
Toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht was ik hier ook gewoon van op de hoogte. Je moet vantevoren gewoon veel verschillende reviews lezen, dan loop je ook niet tegen dat soort problemen aan.
Kan me wel voorstellen dat ATA-kabels een ramp zijn met deze kast, maar dat is natuurlijk altijd al zo geweest. Heb zelf 6 SATA schijven en zelfs met SATA-kabels kan het al snel een warboel worden.
Het enige mindere van deze kast vind ik echt het aggenebbis deurtje aan de voorkant, voor dat geld vind ik het echt niet normaal dat er zo'n cheap-ass deutje op zit......
het slotje op de deur is meer voor de sier, zelfs een kind van 4 kan je deur open krijgen.
ik heb behoorlijk wat gelezen over deze kast maar ik ga niet hele fora uitspitten over probleempjes ermee, ik vind persoonlijk dat antec niet echt value for money bied met deze kast, ja hij is stil maar dat is elke kast met stille 120mm fans
Ik vind de kast toch echt wat waardevoller dan een random coolermaster kastje ofzo. Dat deurtje is perfect en als jij serieus een slotje op je computer nodig hebt moet je de oplossing ergens anders zoeken dan bij een slotje op je kast.
Die slotjes zijn overal hetzelfde, en raad eens, iedereen heeft al een sleuteltje om jouw kast open te maken dus breken is niet nodig.
Er zitten wat cheape plastic dingetjes aan de kast maar als je daar niet over valt zitten er genoeg fijne dingen op. Ik vond het inrichten van deze kast leuk, ik had moeite met sommige kabeltjes maar ik heb ook redelijk grote handen dus als men er meer moeite mee heeft dan ik dan is men gewoon ondhandig.
Raar dat de zijpanelen een plastic ophanging hebben. Metaal vind ik vaak ook gaar, mensen die er niet mee om kunnen gaan buigen het zo dat het na 10 keer niet meer naadloos aansluit. Ik neem het nooit zo nauw met voorzichtigheid (alleen de eerste dag zeg maar), ik heb de zijpanelen er al vaak afgehad en toch zit al het plastic nog in elkaar. Het past gewoon goed en als het eenmaal zit is het stevig.
Die slotjes zijn overal hetzelfde, en raad eens, iedereen heeft al een sleuteltje om jouw kast open te maken dus breken is niet nodig.
Er zitten wat cheape plastic dingetjes aan de kast maar als je daar niet over valt zitten er genoeg fijne dingen op. Ik vond het inrichten van deze kast leuk, ik had moeite met sommige kabeltjes maar ik heb ook redelijk grote handen dus als men er meer moeite mee heeft dan ik dan is men gewoon ondhandig.
Raar dat de zijpanelen een plastic ophanging hebben. Metaal vind ik vaak ook gaar, mensen die er niet mee om kunnen gaan buigen het zo dat het na 10 keer niet meer naadloos aansluit. Ik neem het nooit zo nauw met voorzichtigheid (alleen de eerste dag zeg maar), ik heb de zijpanelen er al vaak afgehad en toch zit al het plastic nog in elkaar. Het past gewoon goed en als het eenmaal zit is het stevig.
Ga ik gelijk eens doen, thx!Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:20:
[...]
Nieuwe type heeft al lang een nieuw (stevig) deurtje... Mail eens naar antec, ik weet zeker dat ze je zo gratis het nieuwe type deurtje opsturen.
Verwijderd
Geen matches
@IRCfreAk: Ja, tis zeer zeker een hoop geld, maar: tis een object waar je zeer vaak tegenaan zult kijken, dan bekijk ik zo'n bedrag toch anders (en hij ziet van buiten niet echt goedkoop uit). Ik heb hem persoonlijk voornamelijk gekocht voor het design (en voor het stille ontwerp, en een aantal handigheden als de standaard stoffilter).
En uiteraard vielen mij ook dingen tegen (als rasechte zeikbeer
): die onderste fan van de oude versie, pci-slot-klepjes, de moederboard-connectors die niet geheel klopte en vast nog een aantal dingen. Maar het mooie vind ik dan dus, dat je achteraf wel hoort dat deze minpunten (grotendeels) opgelost zijn in een nieuwe revisie, en dat vind ik een mooi stukje klant-is-koning.
In mijn ogen is het ding het dus best waard, zeker als je ziet wat je vaak voor de helft van de prijs krijgt (in mijn ogen vaak/meestal grotere rotzooi).
@hierboven: wat is er precies mis met die oude deuren? Tot nu toe nog niks gemerkt, bedoelen jullie als je hem helemaal open en dicht doet?
En uiteraard vielen mij ook dingen tegen (als rasechte zeikbeer
In mijn ogen is het ding het dus best waard, zeker als je ziet wat je vaak voor de helft van de prijs krijgt (in mijn ogen vaak/meestal grotere rotzooi).
@hierboven: wat is er precies mis met die oude deuren? Tot nu toe nog niks gemerkt, bedoelen jullie als je hem helemaal open en dicht doet?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 02:29 ]
Door temperatuurschommelingen gaat het deurtje bol staan. Op de plaats van de power-button zit er dan gewoon 1 tot 1,5 cm tussen het deurtje en de kast..Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:24:
@IRCfreAk: Ja, tis zeer zeker een hoop geld, maar: tis een object waar je zeer vaak tegenaan zult kijken, dan bekijk ik zo'n bedrag toch anders (en hij ziet van buiten niet echt goedkoop uit). Ik heb hem persoonlijk voornamelijk gekocht voor het design (en voor het stille ontwerp, en een aantal handigheden als de standaard stoffilter).
En uiteraard vielen mij ook dingen tegen (als rasechte zeikbeer): die onderste fan van de oude versie, pci-slot-klepjes, de moederboard-connectors die niet geheel klopte en vast nog een aantal dingen. Maar het mooie vind ik dan dus, dat je achteraf wel hoort dat deze minpunten (grotendeels) opgelost zijn in een nieuwe revisie, en dat vind ik een mooi stukje klant-is-koning.
Zojuist alternate gebeld, die beweren dat de lak die eraf kwam bij het (voorzichtig) verwijderen van de folie op het deurtje onder USER abuse valt.
wat vinden jullie? ik zelf vind dat dit bij iedereen had gebeurd die het folie had verwijderd

wat vinden jullie? ik zelf vind dat dit bij iedereen had gebeurd die het folie had verwijderd