Raymond schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:02:
Ik zou een kleinere voeding kopen.
Wat voor spullen ga je erin bouwen? Als je geen dual 8800GTnogwattes gaat gebruiken, heb je heus geen 500W voeding nodig. Ikzelf heb 480W, maar dat is omdat dat model er helaas niet in een kleinere uitvoering was. Als die er wel geweest zou zijn, zou ik liever voor een 350W oid gaan. Een PC gebruikt (ff afgezien van pc's met zware grafische kaarten) niet meer dan een watt of 200-250. Een voeding werkt vaak het efficiëntst als'ie tussen de 50% en 70% wordt belast. Reken dan maar na wat je aan capaciteit nodig hebt

tnx for the tip! Ik denk dat ik toch deze moet nemen omdat ik rest van mn systeem bestel bij cool-prices en ze hebben niet zoveel voedingen in die prijsklasse. Antec leek me geschikt omdat het zelfde merk is als mn kast dus dat zal vast goed passen (ivm lengte kabels).
En voor de prijs moet ik het niet laten, onder de 50 euro vind ik geen andere a-merk voedingen.
Systeem wordt:
Antec Performance One
P180 (ATX, Geen PSU, Zilver)
Antec BP500U Basiq Power, 500W (ATX 12V2.01)
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Intel Core 2 E6400 (2,13GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 2MB L2) Boxed
Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI)
Maxtor 250GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 21 (6A250E0)
NEC ND-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)
Ik denk ook niet boven 350W uit te komen maar liever room to spare dan instabiliteit en later moeten upgraden.
Ik wil over een paar maanden sowieso extra GB geheugen bij doen en nog 1 of 2 Sata HDs. Er komen aardig wat USB apparaten aan te hangen en ik wil over een jaartje ofzo nog een dx10 graka bijdoen. Moet lukken dan toch?
Bovendien dacht ik dat een 500W voeding niet constant 500W kan leveren, alleen een piek van een miliseconde ofzo.. Een constante belasting dat ie aankan zal stukken lager zijn. (correct me if I am wrong)