[CASE] Antec Performance One P180

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 7.512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik heb er een antec phantom 500W in zitten. bizar duur, maar ook bizar stil... Mooie is ook dat als ie t echt warm zou krijgen er een fan in zit die kan aanslaan. Het kost wat moeite hem er netjes in de krijgen maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 20% gewijzigd door IceOnFire op 20-10-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Matched: p180
r00t schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:37:
Is de P180 kwalitatief gezien beter dan de Sonata II?
Ik weet ook wel dat hij er beter uitziet, maar om daarvoor dubbel zoveel te betalen...
tjah specs staan wel op de Antec site hoor....:

P180: three-layer side panels and front door
Sonata: 1 laag 0.8mm Steel

P180: standaard 3x 120mm fans (plaats voor 5)
Sonata: standaard 1x 120mm fan (plaats voor 4)

P180: voeding onderin, in een apart geisoleerde en gekoelde ruimte
Sonata: standaard layout

P180: 11 drive bays
Sonata: 9 drive bays

P180: Silicone grommets in the hard drive cages absorb vibrations and reduce noise
Sonata: Rubber grommets to absorb hard drive vibrations

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Heeft iemand ook nog de optionele fans geïnstalleerd (dus de 120mm in de bovenste drivecage en de 80 mm daarachter als 'fanduct' voor je GraKa)? En zo ja, helpt het ook echt in temp, of wordt het alleen maar luidruchtiger????

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Geen matches
IceOnFire schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:01:
Ik heb er een antec phantom 500W in zitten. bizar duur, maar ook bizar stil... Mooie is ook dat als ie t echt warm zou krijgen er een fan in zit die kan aanslaan. Het kost wat moeite hem er netjes in de krijgen maar dan heb je ook wat :)
IceOnFire heb je daar foto's van? Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik die voeding ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Geen matches
sajoku schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:00:
[...]

IceOnFire heb je daar foto's van? Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik die voeding ga halen.
Check this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Communicator schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:06:
Heeft iemand ook nog de optionele fans geïnstalleerd (dus de 120mm in de bovenste drivecage en de 80 mm daarachter als 'fanduct' voor je GraKa)? En zo ja, helpt het ook echt in temp, of wordt het alleen maar luidruchtiger????
Bij het oude model was er de fanduct met 80mm fan
Bij het nieuwe model zijn er de clips voor een 120mm fan voor de bovenste drivecage

Je zult het dus niet beide tegelijk tegenkomen
Ik heb de 120mm fan voor de bovenste drivecage en dat bevalt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Geen matches
Ik lees vrij regelmatig dat deze case wat krap is, is dat nu echt zo enorm krap of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
r00t schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:
Welke stille voeding raden jullie aan voor deze kast?
be quiet! Dark Power Pro 430 power supply
Link naar SilentPcReview: http://www.silentpcreview.com/article677-page1.html

Schijnt nog stiller te zijn dan bijv de Antec NeoHe 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

be quiet! Dark Power Pro 430 power supply
Link naar SilentPcReview: http://www.silentpcreview.com/article677-page1.html

Schijnt nog stiller te zijn dan bijv de Antec NeoHe 430.
Maar die fan aan de bovenkant lijkt mij nou juist niet zo handig in dit geval. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ragger schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:43:
[...]

Maar die fan aan de bovenkant lijkt mij nou juist niet zo handig in dit geval. :?
De voeding kun je in een P180 op 2 manieren bevestigen. Dus met de ventilator naar boven en naar beneden. Zie ook deze pagina met plaatjes:
http://www.silentpcreview.com/article249-page3.html

En zoals je hier kunt zien zit er om de voeding ruimte voor de 120mm fan om lucht aan te zuigen:
http://www.silentpcreview.com/article249-page4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gister een mailtje van salland dat mijn bestelling van o.a. 2 Antec P180 kasten verstuurd is, volgens track and trace staat het pakket nu bij een distributie centrum in Zwolle... hopelijk wordt het vandaag nog bezorgd want dat komt goed uit woensdags is mijn vrouw thuis.

Jammer genoeg zijn de voedingen (die bij cool-prices zijn besteld met nog wat spul) nog niet verstuurd :/

maargoed benw el beneiwud hoe de kasten er in het eggie uitzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:28:
gister een mailtje van salland dat mijn bestelling van o.a. 2 Antec P180 kasten verstuurd is, volgens track and trace staat het pakket nu bij een distributie centrum in Zwolle... hopelijk wordt het vandaag nog bezorgd want dat komt goed uit woensdags is mijn vrouw thuis.

Jammer genoeg zijn de voedingen (die bij cool-prices zijn besteld met nog wat spul) nog niet verstuurd :/

maargoed benw el beneiwud hoe de kasten er in het eggie uitzien :9
Als je alles hebt ingebouwd kun je dan ff wat screenshots plaatsen, dan kunnen wij ook ff meegenieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
jah ik zal dan foto's plaatsen...

maar gvd die postbode's zijn wel achterlijk zeg! :( ons knopje van de bel is een beetje brak... dat is zo eentje waar je hard op moet drukken voordat hij werkt. dus wij hebben er een tijd terug een briefje bij geplakt: "hard op de bel drukken anders werkt hij niet".

Woensdag's is mijn vrouw vrij dus ik was blij dat salland het op dinsdag verstuurd had,kwam mooi uit. Wat denkje is die postbode gistermiddag wel geweest maar heeft toch niet hard op de bel gedrukt.. lag er een briefje op de mat "we zijn langs geweest u was niet thuis..." frustratie frustraite en mijn vrouw dr nog de hele dag om thuis blijven ook 8)7

komen ze vandaag weer, vandaag werken we beide |:( zit stiekem te hopen dat ze pas na half 6 komen... maargoed ik zal het morgen wel op moeten halen bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gisteren is mijn P180 in het zwart ook afgeleverd, ik had besteld bij Yorcom, maandag besteld en betaald van Rabo naar Rabo. Woensdag om 12 uur die kast in handen!

Ik vind het een mooie kast maar sommige plastic onderdelen vallen me iets tegen, ik had niet goed opgelet want ik dacht dat het deurtje 270 graden open kon maar blijkbaar is dat bij een andere Antec kast.

Ik heb de alle 12cm fans op high speed gezet maar ik hoor ze niet, ze zijn aangesloten op de FAN ONLY aansluiting op mijn Antec voeding, het lijkt me toch dat die gewoon 12 volt levert?

Ik vind sommige plastic onderdeeltjes slap, met mijn iets te forse handelingen heb ik al wat kleine plastic stukjes afgebroken, de kast is iets te perfect gedempt, de rubberen pootjes schuiven niet bepaald makkelijk over vloerbedekking, waardoor ik er eentje terug moest plakken. Het plastic op de zijkanten heb ik er nog even om laten zitten, eigenlijk staat hij zo ver onder m'n bureau dat ik alleen de voorkant zie.

De voeding onderin vind ik een goed idee, dezelfde voeding had het een stuk heter in mijn vorige chieftec kast. Wat echter wel lastig is zijn de kabels die van de voeding komen, hoewel ik zo'n modulaire voeding gebruik heb je altijd wel wat kabeloverschot, als je de kabels rechts van de voeding bewaart heb je kans dat ze in de middelste koeler terecht komen, als je de kabels boven de voeding bewaart liggen ze erg in de buurt van de 12cm fan in de voeding.

Ik heb een zalman cpu en vga koeler gemonteerd en het enige wat ik van het systeem te horen krijg is de cd speler bij het opstarten, als er geen cd in zit blijft het gewoon stil alsof er niets aan staat, het lampje is de enige herkenning. Zelfs de harddisks zijn tijdens load minder goed te horen dan in mijn chieftec kast.

Waar kiezen jullie voor wat betreft de harddisks? Ik heb het onderste compartiment gekozen, bij de voeding. Ik heb er maar 2 dus ze zitten ruim van elkaar af. Die bakjes in het midden zijn ook mooi maar daar zit al zoveel apparatuur en kabels in de buurt.

Iemand een idee wat je met dat 2e HDD ledje kan doen? Mijn mobo ondersteunt dat niet, heb ik daar pas wat aan bij een los raid kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Geen matches
Deurtje kan ook gewoon 270 graden open. Daarvoor moet je even goed kijken hoe dat scharnier in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik denk dat voedingen met 12CM fan's ook niet erg geschikt zijn voor deze kast. Ik gebruik een tagan met 2x 80mm en kan de kabels gewoon zonder problemen boven en onder de voeding wegwerken. (niet eens een modulaire voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb deze kast nu al weer een half jaar, zeer tevreden over. Het enige probleem wat ik op moment heb, is dat ik geen front-audio heb. Als ik de Intel-standaardconnector aansluit op mijn moederbord, heb ik geen geluid. Ook als ik alle losse kabeltjes een voor een aansluit werkt het niet.
Zou niet weten waar het aan ligt (al van alles gegoogled, en hier op forum gezocht), blijkbaar is er verder nog niemand tegen dit probleem aangelopen.
Misschien dat het aan de bekabeling ligt, want er zit ook al een foutje bij de aan/uitknop en de resetknop: die zijn verwisselt, dus ik moet de aan/uitknop op de reset aansluiten, en de reset op de aan/uit-aansluiting op het moederbord.

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-965P-DS3, met Realtek HD onboard geluidskaart. Nog iemand met dit probleem óf een oplossing?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Heb je al eens in je bios gekeken of je front audio staat ingesteld op AC'97 of HD audio?
Zelfde kan je mischien ook in windows nog eens instellen.

Als ik HD audio instel, gaat het ook mis. AC'97 werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

Zjemm

...

Geen matches
heb je geen problemen met de voedingskabels in deze kast? lijkt mij dat deze redelijk lang moeten zijn... of valt dat wel mee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb het nog eens voor de zekerheid gecheckt, maar in mijn bios is het enige wat ik kan instellen qua audio of ik de azalia-codec op auto wil, of uit wil hebben (neem aan dat dit gewoon onboard audio op automatische detectie of uit is). Verder niks te vinden.
In de Realtek HD Audio Manager is het enige wat ik kan instellen of ik de output aan de achterkant wil uitschakelen bij aansluiten van een hoofdtelefoon op de front-audio. Maar ik krijg geen eens geluid eruit, laat staan dat ie detecteerd óf er iets is aangesloten :P

@Zjemm: Valt reuze mee, alle kabels hebben het gewoon gehaald. Het enige nadeel is dat mijn enermax liberty een modulaire voeding is, maar als gevolg van de indeling van deze kast heb ik toch wat meer kabels meoten aansluiten dan normaal nodig zou zijn geweest. Maar ik kan wel eens een foto van de binnenkant posten, wanneer gewenst...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Zjemm schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:03:
heb je geen problemen met de voedingskabels in deze kast? lijkt mij dat deze redelijk lang moeten zijn... of valt dat wel mee?
Ik zit nu op mijn laptop, me kast gister gekregen, blijkt de 12v ATX kabel te kort te zijn. Zonder die boot me moederbord niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:06:
@Zjemm: Valt reuze mee, alle kabels hebben het gewoon gehaald. Het enige nadeel is dat mijn enermax liberty een modulaire voeding is, maar als gevolg van de indeling van deze kast heb ik toch wat meer kabels meoten aansluiten dan normaal nodig zou zijn geweest. Maar ik kan wel eens een foto van de binnenkant posten, wanneer gewenst...
Ik ben wel benieuwd hoe het er van binnen uit ziet met een modulaire voeding.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Ik zal zodra me PC weer loopt ook een foto'tje maken, want de fan in de lower chamber kun je namelijk ook aan de andere kant plaatsen. Wordt het aansluiten van de HDD wel een stukje lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor Searoar :P
Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto1_klein.jpg
Closup voeding-aansluitingen (ondanks 'dubbele' stoffilter toch stof erin):
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto2_klein.jpg
En misschien nog een tip, koop bij de gamma of praxis van die wieletjes, en plak ze met dubbelzijdige tape onder je kast. Zwaarte kracht doet de rest:
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto4_klein.jpg
En je ziet er niet echt veel van (enige wat je kan opvallen is dat de kast iets zweeft):
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto3_klein.jpg
Ik heb die wieletjes erondergedaan zodat de kast makkelijk te verplaatsen is (voor bijv. stofzuigen oid), want hij is erg zwaar!

Verder kan ik aanraden om de onderste fan te vervangen of niet aan te sluiten, dit is namelijk een andere fan als de andere 2, en maakt veel meer geluid.

Ik heb trouwens het geluid werkend, klopte inderdaad, moest in windows de detectie uitschakelen. Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en hoeveel geluid maakt je kast nu met deze voeding, cpu koeler en vga koeler?

Ik heb afgelopen weekend 2 Antec P180 kasten voorzien van hardware, in de ene heb ik ingebouwd:

fanloos mobo-
fanloze grafische kaart.
zalman voeding (zo goed als geluidsloos zolang hij neit warm is)
zalman cpu koeler (80 cm)

als deze pc aanstaat en ik zit er naast (pc staat vrij dichtbij) dan issie toch duidelijk te horen, een stuk minder dan de vorige config maar toch... mischien had ik minder lawaai verwacht... ik heb zelf het idee dat de zalman cpu koeler het meeste lawaai maakt.... terwijl die maar op 1200rpm draaid net als de standaard Antec casefans. volgens de specs van Zalman maakt hij op de laagste stand 18db geluid... volgens mij is dat niet waar aangezien dat bijna geluidloos is.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 31-10-2006 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
Pixal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:41:

Ik heb de alle 12cm fans op high speed gezet maar ik hoor ze niet, ze zijn aangesloten op de FAN ONLY aansluiting op mijn Antec voeding, het lijkt me toch dat die gewoon 12 volt levert?

Ik heb een zalman cpu en vga koeler gemonteerd en het enige wat ik van het systeem te horen krijg is de cd speler bij het opstarten, als er geen cd in zit blijft het gewoon stil alsof er niets aan staat, het lampje is de enige herkenning. Zelfs de harddisks zijn tijdens load minder goed te horen dan in mijn chieftec kast.
ten eerste: lijkt me sterk dat je fans dan op 12v draaien.... als ik ze op high zet zijn ze ERG duidelijk te horen... de kast is dan ent een stofzuiger (fans produceren dan ook 35db ofzo en dat is vrij veel.

ten tweede welke zalman cpu koeler hebje gebruikt? ik heb in mijn config ook een zalman maar ik vindt die niet erg stil! sterker nog heb het idee dat de cpu koeler het meeste lawaai maakt... terwijl hij slechts op 1200rpm draaid. Verder zit ik op ongeveer 1 meter misschien iets meer van de pc... en ik hoor toch duidelijk het gleuid van de fans, voeding en harddisks zijn onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De opstelling zoals ik hem nu heb is (voor mij) stil genoeg, en ik ben vrij veel eisend. Ik wilde eerst een fanloze videokaart, maar die was toen ik in de winkel was (70 km gereden voor voornamelijk die kaart, dus kon niet zeggen kom dan wel keer terug, en ze leverde niet in NL) niet op voorraad (terwijl ie wel op hun site als leverbaar stond :P). Heb toen gekozen voor een andere, en de fan vervangen door een setje van revoltec. Deze was nog niet stil genoeg, dus die heb ik op 7 volt laten lopen. Toen was het goed genoeg vond ik, maar toch afgelopen week nog die onderste fan uitgetrokken, en nu is ie wat mij betreft echt stil genoeg.
Moet wel ff kijken of ik die fan nog vervang (door bijv. zo'n antec fan als bovenin zit), want de airflow is nu onder natuurlijk wat minder.
Maar ik vraag me af waarom ze onderin een andere (minder stille) fan geplaatst hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dan hebje de oudere versie van de P180...het revisted model heeft onderin dezelfde fan als die 2 bovnein... dus het nut zal Antec zlef ook ontgaan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmm, volgens hun site is dit (nog) niet het geval: tis wel een triCool-fan, maar wel een dikkere. Die van boven zijn maar 25,4 dik, en die onderste 38mm.
Volgens de specificaties zou die dikkere stiller moeten zijn (zie ik net), maar dit is bij mij toch echt niet het geval, maar misschien dat er dan iets met die fan is bij mij, moet ik eens ff nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
De nieuwe editie van de case heeft idd 3 dezelfde fans. Dus jij hebt de vorige revisie. De 38mm fan is niet stiller (zie test op SPCR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ah zo, das dan idd wel een verbetering. Hebben ze ook wat aan die klepjes gedaan die op de plek van de uitbreidingssloten zitten (weet niet hoe ze officieel heten :P). Die zitten namelijk erg lost, wat niet echt kwalitatief over komt. Tis maar een klein puntje, maar als je je bednekt dat de kast 130 euro kost, en ze met de kleinste details rekening gehouden hebben (zoals die ringetjes die vast te klikken zijn e.d.), dan is t wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Ik vind de standaard fans op HI speed niet echt stil. Beter dan je ze vervangt door andere of op LOW zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee, dan zijn ze idd niet erg stil. Maar dan draaien ze ook 2000 rpm, er zullen denk ik niet veel stille fans zijn met die snelheid (of sla ik dan de plank volledig mis?). En op low is bij mij de airflow dan voldoende, en de bovenste fans zijn dan wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

Zjemm

...

Geen matches
kun je met deze kast je cpu haast niet passief koelen zonder dat de case fans op volletoeren draaien?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb er een tijdje een amd duron in gehad (800mHz) en een overclockte geforce (2 meen ik), omdat ik nog voor de rest van de onderdelen aan het sparen was. Omdat de computer teveel geluid maakte, heb ik destijds de fans van de cpu en de gpu gehaald, en de airduct voor de videokaart in de kast geplaatst met een 80 cm fan. Stukken stiller, en het raakte niet oververhit.
Maar of het nu ook kan weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zjemm schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:15:
kun je met deze kast je cpu haast niet passief koelen zonder dat de case fans op volletoeren draaien?
Met een Tuniq Tower 120 moet het lukken lijkt me. Wat een enorme koeler is dat zeg (afbreekgevaar? :D ):
http://www.xbitlabs.com/a...splay/tuniq-tower120.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Chaoss schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:44:
[...]

ten eerste: lijkt me sterk dat je fans dan op 12v draaien.... als ik ze op high zet zijn ze ERG duidelijk te horen... de kast is dan ent een stofzuiger (fans produceren dan ook 35db ofzo en dat is vrij veel.

ten tweede welke zalman cpu koeler hebje gebruikt? ik heb in mijn config ook een zalman maar ik vindt die niet erg stil! sterker nog heb het idee dat de cpu koeler het meeste lawaai maakt... terwijl hij slechts op 1200rpm draaid. Verder zit ik op ongeveer 1 meter misschien iets meer van de pc... en ik hoor toch duidelijk het gleuid van de fans, voeding en harddisks zijn onhoorbaar.
Nee het lijkt me ook sterk, ik heb nog wel meer 12cm fans en die zijn behoorlijk rumoerig. Ik merk ook bijna geen verschil als ik de knopjes van lo naar hi zet.

Ik heb de nieuwste zalman, Zalman CNPS9500-AM2. Hij ziet er op plaatjes wel lief uit maar ik schrok ervan wat een enorme knots het is. Hij is na de videokoeler het lawaaierigst maar zodra de kast dicht is hoor je dat niet. Het is voor het eerst dat ik een computer heb die zo stil is dat ik niet weet of hij aan of uit is. Ik heb hem niet op mijn bureau staan, hij staat onder de tafel op de vloerbedekking, het geluid wordt redelijk gedempt door m'n zelfbouw bureau denk ik. Ik zet in de BIOS alles op cool 'n quiet en die andere stille optie aangezien ik de zalman van mn cpu en videokaart aan het moederbord heb aangesloten. De voeding is nog nooit boven de 800 rpm uitgekomen. De sensor op het moederbord geeft wel 39 graden aan maar die voelt niet echt overdreven heet aan dus ik zet de fans niet sneller. De processor is altijd tussen de 26 en 35 graden geloof ik, als ik die zalman aanraak voelt hij ook uitermate lauw aan. Bij mij draaien beide zalmans overigens ook op 1804 toeren.

Wat hierboven ergens gezegd werd over die handige klipjes waar de ringetjes in vastklikken, die is bij mij afgebroken, de 2e keer dat ik hem gebruikte. Jammer van de materiaalkeuze wat betreft sommige plastic onderdelen. Ik heb er maar een stukje tape tussen gedaan want ik wil niet dat dat gaat rammelen. Wat ik wel goed vind is dat de harddisk casings geklemd zitten met plastic rails, samen met de rubberen ophanging hoor ik de disks bijna niet meer ratelen, alleen nog een hele doffe klik bij het opstarten of afsluiten van de stroom op de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Ik heb vanmiddag de P180 Black binnen gekregen. Ook besteld bij Yorcom. Zondag besteld en betaald, maandag afgeschreven en dinsdag in huis. Erg netjes.

Meteen de doos uitgepakt en de kast open gegooid. Ik moest alles overbouwen omdat ik met nieuw spul (mobo, processor, graka) wacht totdat de DX10 kaarten er zijn. Dan schaf ik alles in één keer aan. Helaas had ik uit plaatsgebrek wel een nieuwe schijf nodig, en daarom er nu ook maar meteen de kast bij gedaan.

Toen de kast uitgepakt was zag alles er goed uit en voelde alles zeer solide aan. Het materiaalgebruik is super. Vervolgens ben ik begonnen met het overbouwen. Dat viel, op zijn zachtst gezegd, niet mee. Dit is absoluut geen kast voor mensen die niet veel pc's in elkaar hebben gezet. Ik heb er zeker 100 gedaan en nog viel dit me zwaar en zwaar tegen. Ik heb hem nu draaiend, maar dat is dan ook alles. Wanneer het nieuwe spul er is doe ik het goed.

De schijven inbouwen werkt heel makkelijk. Je kunt de racks eruit schuiven en dat werkt echt heel makkelijk. Ik heb één SATA schijf in de onderste module en twee IDE in de bovenste module. Die 2 IDE schijven draaien al 2 jaar horizontaal en dat ga ik nu niet meer veranderen. Het eerste probleem dat je tegenkomt is de fan die in het middengedeelte zit aan de onderkant van de kast. Er zitten standaard geen fanguards op en aangezien alle SATA en voedingskabels daar op 1cm vandaan lopen is het een hels karwei om te zorgen dat ze niet de fan raken. Er is nergens een bevestigingsplaats waar je ze bijv. met een tie-wrap kunt verankeren aan het chassis. Ik heb gelukkig een modulaire voeding en daardoor kon ik de kabels door de open hoekjes onder de fan heen wurmen. Anders hadden ze eerst naar boven over de fan en tussenschot heen en dan weer terug naar beneden gemoeten. Daar hebben ze echt niet goed over nagedacht.

Nadat alle schijven zaten heb ik de drives geplaatst (wel weer heel makkelijk) en het moederbord erin gezet (ook geen probleem). Maar dan begint de ellende pas goed. Dit kwam ik allemaal tegen:

-IDE kabels hebben het dichte blokje aan de verkeerde kant wanneer je mobo aansluiting zich onder je schijven bevind. Dit maakt het heel moeilijk om geen kabelmuur te creeeren.
- Voedingskabels moeten van onderen in de kast naar boven. Daarvoor moeten ze door de luchtsluis en die is niet handig. Hij heeft een smal stuk van 1cm en daarna een breed stuk van 5cm. Heb je maar één tot 3 voedingskabels dan past het nog in die ene cm, maar als je er één teveel hebt dan komt er een heel gat van 5cm breed vrij. Dan vervalt het hele nut van die sluis. Ik laat een ander stuk uitsnijden die over de hele lengte dat smalle stuk van 1 cm heeft. Dan ben je veel flexibeler uit.
-Alle kabels zijn moeilijk weg te werken. Je hebt nergens ruimte om ze vast te maken of weg te werken. Erg jammer.
-Ik heb een fancontroller en die kabels zijn ook niet weg te werken.
-De grote fans hebben een molex stekker. Ze zijn standaard niet op de fancontroller aan te sluiten. Daar moet ik nog omvormers voor halen.

Het is echt een geweldige kast, alleen je moet echt een pro zijn om de kabels fatsoenlijk kwijt te kunnen. Als het nieuwe spul er is probeer ik het nog een keer en dan zal het waarschijnlijk beter gaan. Ik ben een uur of 6 ermee bezig geweest, terwijl het normaal binnen 45minuten kan.

Er zit veel extra spul bij, en tussen alle lagen metaal is de kast voorzien van rubber. Hij is zo goed als trillingsvrij en dat is erg fijn. De fans maken op Hi een flink lawaai, maar op Medium en Low zijn ze zo goed als stil. Ik schat een 15 tot 20dB . Helaas zitten er aan die fans dus eigen fancontrollers en die moet je ook weer ergens vast zien te maken. Tie/wrap+ fanguardgaatje is dan de oplossing.

Ik kan deze kast aan iedereen aanraden, mits je er veel tijd voor neemt en je dit niet voor de eerste keer doet. Hij is echt niet simpel, maar dat is vaak met leuke en mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

simpel is hij neit nee.... maar om nou te zeggen dattie me zwaar en zwaar tegenviel...kheb al wel een aantal pc's gebouwd in mijn leven.

het is met de P180 een kwestie van de tijd nemen, ff goed kijken en dan wijst alles wel voor zich. ik had er eignelijk geen moiete mee, en heb vorige week op 1 zaterdag 2 Antec P180's ingebouwd... waarbij ik 1 systeem volledig moest overzetten uit een andere kast.

maar het is idd niet een pc die je ff in een half uurtje in elkaar schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Ik heb ook een modulaire voeding maar heb wel alle kabels door het kleine gaatje kunnen krijgen eigenlijk. Mijn voedingskabels zijn niet gemeshed oid dus dat scheelt alweer iets.

Onderin de kabels wegwerken was inderdaad klooien, misschien dat ik er de volgende keer fanguard opzet. Er is redelijk veel ruimte achter de harddisk casing om alle kabels weg te werken. De kabels van de fans bovenin lopen ook door het midden van de kast omdat ze anders te kort zijn, dat is wel jammer maar ik ga er toch geen raam in zetten. Ik heb een jaar geleden IDE een beetje verbannen uit mijn kast vanwege de troep die het maakt, ik heb niet echt flexibele sata kabels maar alles is beter dan IDE. Helaas heb ik nog geen cd-rom spelers in sata.

Wat trouwens wel heel gaar is, ik vind die sata voedingsstekkers erg slecht. Ik vond ze altijd al een beetje onbetrouwbaar eruit zien en ze slap aanvoelen, bij het bouwen van deze kast heb ik er voor het eerst eentje kapot gemaakt. Een van de kabels van mijn Antec voeding heeft oa 2 sata aansluitingen, die had ik dus naar de harddisks onderin de kast geleid. Om alle kabels weg te werken trok ik iets te hard aan de voedingskabel waardoor hij afbrak bij de harddisk. Eerst was ik bang dat de harddisk kapot was maar het was alleen de voedingskabel. Molex heb ik nog nooit kapot gekregen in mijn leven.

Ik bouw niet zo vaak systemen, vroeger wel, en overbouwen doe ik ook genoeg. Als ik voor iemand een pc bouw ben ik met een half uur klaar met alle componenten, maar als je het voor jezelf doet ben je zo precies bezig dat je elk kabeltje op de juiste manier wil, andere koeler op je videokaart, andere koelpasta, etcetera dus met deze kast was ik ruim 2 uur verder. Ik moet ook zeggen dat het voornamelijk plaatsgebrek is waardoor het lang duurt, ik had zoveel ruimte nodig om alles uit te pakken en te monteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ja, cable management is er in de P180 niet echt bij moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Pixa;: ik vind die sata-voedingskabels juist stukken beter dan molex. Ze glijden zeer soepel op de HD, en ze voelen (bij mijn voeding iig) zeer degelijk aan. Beter dan van die goedkope molex-stekkertjes (van bijvoorbeeld verloopstukjes bij je hardware), waarvan de pinnetjes los zitten, zodat je ze vaker met moeite ergens ingestoken krijgt.
Het kabelmanagement is idd een ramp, ik heb de PC toen in elkaar gezet, en had een berg tiewraps, maar heb ze bijna niet gebruikt (alleen voor de HD onderin), aangezien ik me voorgenomen had om die kabels maar een andere keer te doen. Misschien dat ik me toch vandaag eens eraan ga wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Geen matches
De tips die ik nog kan geven:

Zorg dan de 3 fanguards hebt voor de case fans. Dat maakt het inbouwen veel en veel makkelijker.

Zorg dat je tie wraps hebt om kabels goed te verankeren (moet je bij elke kast wel hebben)

Zorg dat je eerst de hardware monteert, en leg dan de kabels even uit voordat je ze vastmaakt. Anders kom je gehied in de knoei.

Maak gebruik van de 2 openingen onder de onderste fan, als je daar kabels voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Ik heb een keer 10 meter spiraalband ergens vandaan gehaald dus ik doe netjes vanuit de voeding tot boven in de kast alle kabels in 1 spiraal en dan neemt elke kabel steeds de afslag die hij moet hebben.

Afbeeldingslocatie: http://intopeurope.com/insite/lowres/7033033.jpg

De kwaliteit van de sata voedingsstekkers is misschien wel redelijk maar het plastic van de molex daar kon je een olifant over laten lopen, het plastic van de sata voedingsstekkers is hard onbuigbaar plastic, en ze gaan er wel makkelijk in maar ook erg makkelijk uit. Ik voorzie dat de sata kabels losschieten als de kabels een beetje wiebelen. Ik heb nu een verbinding van molex naar 2 keer sata en dat zijn sata aansluitingen die een hoekje omgaan. Ik moet voor sata zelf ook kabels hebben die de hoek omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat ook wel handig is (en misschien juist bij deze kast) zijn deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto5_klein.jpg
Deze plak je gewoon ergens tegen, en dan heb je een bevestigingspunt voor je tiewrap.

Het resultaat is dit geworden, weggewerkt kun je het uiteraard niet noemen, maar er hangen iig geen losse kabels meer (in de weg).
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/kast/foto6_klein.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
magel725 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:00:
De tips die ik nog kan geven:

Zorg dan de 3 fanguards hebt voor de case fans. Dat maakt het inbouwen veel en veel makkelijker.

Zorg dat je tie wraps hebt om kabels goed te verankeren (moet je bij elke kast wel hebben)

Zorg dat je eerst de hardware monteert, en leg dan de kabels even uit voordat je ze vastmaakt. Anders kom je gehied in de knoei.

Maak gebruik van de 2 openingen onder de onderste fan, als je daar kabels voor hebt.
fanguards kwam ik ook net achter ja. goede tips !

@Karl-e zeer net gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:49:
Wat ook wel handig is (en misschien juist bij deze kast) zijn deze dingen:
[afbeelding]
Deze plak je gewoon ergens tegen, en dan heb je een bevestigingspunt voor je tiewrap.

Het resultaat is dit geworden, weggewerkt kun je het uiteraard niet noemen, maar er hangen iig geen losse kabels meer (in de weg).
[afbeelding]
Lijkt net alsof je videokaart een beetje krom staat vanwege de stekker die er naartoe gaat. Verder wel netjes, ik had niet gezien dat de sata kabel zo ook kan lopen toen ik mijn computer bouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die videokaart is idd nogal krom, vraag me af hoe dat komt (is ook als de kabel er niet aangesloten zit). En die sata-kabel kun je daar heel mooi weg laten lopen, beter dan door het ervoorbedoelde schuifje, aangezien deze niet zoals de andere schuif uitgerust is met een opening in het midden (en bij mij is aan een kant een pinnetje afgebroken, zelfde goedkope plastic als de ringhouders :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:16:
Die videokaart is idd nogal krom, vraag me af hoe dat komt (is ook als de kabel er niet aangesloten zit). En die sata-kabel kun je daar heel mooi weg laten lopen, beter dan door het ervoorbedoelde schuifje, aangezien deze niet zoals de andere schuif uitgerust is met een opening in het midden (en bij mij is aan een kant een pinnetje afgebroken, zelfde goedkope plastic als de ringhouders :P)
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met dat probleem, ik ben tamelijk lomp met plastic altijd maar blijkbaar niet de enige.

Iemand behoefte aan foto's? Tamelijk standaard allemaal. :P Nouja, ik ga mn kabels eens opruimen en dan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Heb ik eindelijk de P180 draaien met me pc erin, wordt me GPU te warm? Beetje vreemd, nu weet ik niet of dat te wijten is aan de kast, maar wel verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Pixal schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:29:
[...]
Iemand behoefte aan foto's? Tamelijk standaard allemaal. :P Nouja, ik ga mn kabels eens opruimen en dan schieten.
Ik zie ze graag tegemoet :)

Ik heb het probleem dat ik me kabels wel wil opruimen maar ik krijg ze niet netter dan hoe ik ze nu heb. Van't weekend toch maar wat langer kabels halen, en misschien een andere voeding. Hopelijk krijg ik het dan iets netter.
Wat me trouwens opvalt is dat ik weinig fotos zie van mensen met meerdere hd's. Ik heb er zelf 3 inzitten. 1 met een zalman cooler dus in de 5.25inch driver. En 2 onderin (voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Geen matches
Ik heb vandaag eindelijk een nieuwe (stille!) voeding binnen gekregen; een Seasonic S12 430W.

Natuurlijk meteen snel mijn oude lawaaiige Tagan 380W eruit gesloopt en tot m'n verbazing zag ik dat de kabels van de Seasonic nog langer waren dan die van de Tagan, verlengkabels zijn dus niet nodig icm een Asus A8n-e moederbord (ATX kabel op 1/4de rechtsboven en 4pins 12V helemaal linksboven), wel moest ik m'n 4 pin kabeltje onder m'n videokaart door laten gaan, anders werd 't net ietsje krap.

PC aangezet en heerlijk, wat een stilte! Echt een aanrader als je 't mij vraagt ;) Als iemand interesse heeft in pics dan kan ik die later nog wel even schieten, maar zo geweldig ziet m'n kast er ook weer niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Hierbij mijn computer, draden netjes genoeg weggewerkt om er niet over te struikelen. Sommige kabeltjes staan wel een beetje strak (topfan), en de grote bundel gaat in een rechte lijn. De kleppen van het onderste compartiment zijn wel helemaal gesloten op deze manier. Waar komt die obsessie tot opruimen van kabels eigenlijk vandaan? De computer op mijn werk is een grote wirwar en werkt perfect! Er zit geen raampje in mijn kast dus nu ik hem onder het bureau heb geschopt is het wel een beetje zonde van het werk :)

Processor - AMD 64 X2 4600+
Moederbord - M2R32-MVP
Videokaart - Club3D 7950GT 512MB
Ram - Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5
Voeding - Antec NeoPower 480 watt v2.0
DVD-burner - Plextor PX-716A
DVD-player - LG nogwattes
Harddisk 1 - Maxtor 250Gb sata 16mb cache
Harddisk 2 - Maxtor 300Gb sata 16mb cache

En dat staat nu redelijk stof te happen want sinds ik hem heb ben ik een beetje aan het internetten ermee, gaat wel lekker snel. Als ik weer eens tijd heb ga ik maar wat gamen ermee.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-1lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-3lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-4lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-5lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-7lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-9lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-13lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/antec/Antecp180-16lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:00
Geen matches
Zjemm schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:15:
Yep dat kan heel goed, dat doe ik al een half jaar!
Alleen als ik game draai ik ze op een iets hogere snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:00
Bob_NL schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:54:
Ik heb geen ervaring met WC, wil echter alleen even laten zien dat de P180 met een Scythe Ninja (passief gekoeld) perfect is!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor diegene die geen zin hebben om het hele topic nogmaals door te lezen, nogmaals mijn foto's van goed kabelmanagement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
En mijn foto's in dit topic dan?

Ook prima kabelmanagement, lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat een prachtige kast is het toch...als een soort mythologische sirene roept ie: koop mij!
En ik ben dan ook bijna gezwicht.

Maar voordat dat gaat gebeuren heb ik nog wel een vraag over verticaal geplaatste HD's. Vooral op het SPCR forum kwam ik tegenstrijdige verhalen tegen over eerst horizontaal geplaatste HD's die niet meer verticaal kunnen. De een roept heel hard dat het echt niet kan en volgens de ander is het niet zo'n probleem.
Omdat ik een nieuwe primaire HD ga kopen is die niet het probleem maar ik wil graag mijn seagate 7200.7 mee verhuizen. Hij is bijna anderhalf jaar oud en gebruikt als opslag voor mp3 en grafische knutsels. Verder, en dan vooral, wordt hij gebruikt voor p2p (foei!) dus best wel continu lees- en schrijfacties, ook door het gebruik van winrar. Hij is dus best bezig geweest.
Is het het proberen en risico nemen waard of kan het gewoon echt niet? Of zijn de meningen hier net zo verdeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Ik weet niet hoe de meningen hier zijn, maar ik heb nu al iets van 1,5 jaar een hd verticaal hangen (hiervoor ong. 2 jaar horizontaal) en hij doet het nog steeds. Of terwijl ik denk dat je er gewoon voor moet gaan, al dan niet eerst een backup van de 'echt' belangrijke data maken op dvd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Psychologisch gezwets. Het enige wat je kan gaan krijgen is dat je lagertjes anders uitslijten dan als ze horizontaal hangen. Dit betekent dat ze kunnen gaan zingen, zoals een oudere 4 gb schijf lekker kan gieren zeg maar. Dat gaat er bij mij nog wel in. Maar verder zijn die dingen zo strak gebouwd dat dat niks uitmaakt.

Ik rijd al 2 jaar met een harddisk in m'n auto rond voor m'n navigatiesysteem, die hangt zo'n beetje diagonaal en heeft daarvoor ook horizontaal gehangen. Ik zou zeggen weinig risico's. Hoe dan ook, gewoon je backups op orde hebben, dat is toch al geen overbodige luxe.

* Pixal heeft eens een defecte hd zo hard op de grond gegooid dat hij het nu nog steeds doet :*) zonder bad sectors. (offtopic)

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 20-11-2006 23:25 ]

Verwijderd

Geen matches
Pixal schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:21:

* Pixal heeft eens een defecte hd zo hard op de grond gegooid dat hij het nu nog steeds doet :*) zonder bad sectors. (offtopic)
/me Heeft dit ook wel eens gedaan, maar dan vanaf de 1e etage met een Samsung SP250C4.

Het was altijd een erg stille schijf maar toen begon hij te ratellen, en tja je weet zelf ook wel wat je doet als je enorm gefrustreerd raakt van een computer onderdeel. 8)7 Je slaat of trapt er eens tegenaan en het is over. Hier niet, dus een vlucht uit het raam was het gevolg. Daarna de schijf weer aangesloten en wat dacht je. Geen geratel meer en alles stond er nog op en net als bij Pixal, geen 'bad sectors' _/-\o_ _/-\o_ Erg hard gelachen om de actie..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had een grote kras gemaakt op het zijpaneel :(
Dus ik een mailtje sturen naar Antec of ze me een nieuw paneel kunnen sturen en hoeveel me dat zou kosten; vind ik net dit mailtje in mijn inbox:
Dear Chris,

Thank you for using Antec products. Your SP no. is #200XXXX

We are going to send you new replacement for free ASAP. It would reach you within 3 to 5 working days.

To avoid package being returned to sender, please make sure someone available to receive and sign for the package.

Best regards,

Riska - RMA Department
Wat een geniale service Antec!! _/-\o_
(kan ik van het paneel waar de kras in zit mooi een window maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:59:
Ik had een grote kras gemaakt op het zijpaneel :(
Dus ik een mailtje sturen naar Antec of ze me een nieuw paneel kunnen sturen en hoeveel me dat zou kosten; vind ik net dit mailtje in mijn inbox:

[...]

Wat een geniale service Antec!! _/-\o_
(kan ik van het paneel waar de kras in zit mooi een window maken)
en wat kost het je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
We are going to send you new replacement for free ASAP.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches

"for free"
Dus ik neem aan dat hij het gratis thuis gestuurd krijgt.

Too late... :D
Ik vraag me nu wel af of het Antec duidelijk was dat jijzelf de kras had gemaakt of dat ze dachten dat de kras er al in zat bij het aanschaffen van de kast? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pfff 2 (!!) mensen waren me voor :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Geen matches
ah te snel gelezen dus ;)
moest je nog een aankoopsbewijs laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee, er stond echt heel duidelijk in dat ik de kras zelf gemaakt had :)
En ja ik moest een aankoopbewijs opsturen

(en nu niet allemaal tegelijk voor een nieuw zijpaneel gaan mailen :P)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb ook een P180B. Ben er best wel tevreden mee eigenlijk. Het aparte compartiment voor de psu is goed bedacht. Heb er een modulaire Zalman ZM600-HP psu met heatpipe ingeplaatst. Mijn 2 hdd's heb ik in de onderste drivecage voor de voeding geplaatst. De bovenste drivecage heb ik verwijderd, en daar heb ik de 120mm fan uit het onderste compartiment geplaatst. Ik heb overigens de nieuwere uitvoering, met een steviger deurtje, 3 dunne fans en zonder vga duct. Het is een zeer stil systeem. Had wel een 8 pins ATX verlengkabel nodig om bij mn moederbord te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Janssen op 27-11-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Volgens mij heb je alleen een verleng kabel nodig bij modulaire voedingen. Alle non-modulaire voedingen pasten net bij mij. En de modulaire voeidingen had ik altijd een verleng kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ligt ook nog aan ontwerp van je moederbord lijkt me zo. Maar ik heb een modulaire enermax voeding, en haal alles zonder verlengkabels (kan zelfs een 12 volt aansluiting helemaal bovenop het moederbord bereiken via een omweg, zodat de kabel beter weggewerkt kan worden).
Denk dus dat het meer model/merk-afhankelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Ik haal het zelfs met een d-tour achter de harddisks langs.

Antec neopower 480 modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het nieuwe zijpaneel is inmiddels gearriveerd :D

Nu kan ik mooi in het oude paneel een window maken. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken met dat paneel van 3 lagen? Ik dacht gewoon met een dremel voorzichtig uitzagen...
En hoe dan het plexi er voor krijgen? Ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:13:
Het nieuwe zijpaneel is inmiddels gearriveerd :D

Nu kan ik mooi in het oude paneel een window maken. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken met dat paneel van 3 lagen? Ik dacht gewoon met een dremel voorzichtig uitzagen...
En hoe dan het plexi er voor krijgen? Ik heb geen flauw idee eigenlijk.
Lijkt me dat je er eerst wat tape op moet gooien, zodat er niks splintert. ik denk dat je daarna gewoon een raam"window"moet zoeken die net zo dik is. Of je gooit er een raam tegen et dikke randen, of terwijl je plakt er iets tegen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:50:
Ik heb deze kast nu al weer een half jaar, zeer tevreden over. Het enige probleem wat ik op moment heb, is dat ik geen front-audio heb. Als ik de Intel-standaardconnector aansluit op mijn moederbord, heb ik geen geluid. Ook als ik alle losse kabeltjes een voor een aansluit werkt het niet.
Zou niet weten waar het aan ligt (al van alles gegoogled, en hier op forum gezocht), blijkbaar is er verder nog niemand tegen dit probleem aangelopen.
Misschien dat het aan de bekabeling ligt, want er zit ook al een foutje bij de aan/uitknop en de resetknop: die zijn verwisselt, dus ik moet de aan/uitknop op de reset aansluiten, en de reset op de aan/uit-aansluiting op het moederbord.

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-965P-DS3, met Realtek HD onboard geluidskaart. Nog iemand met dit probleem óf een oplossing?
Alvast bedankt
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een GA-965P-DQ6. Reset en powerswitch moest ik ook omwisselen, en mijn front audio werkt ook niet, ik heb er wel nog niet verder naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Calculon schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:29:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een GA-965P-DQ6. Reset en powerswitch moest ik ook omwisselen, en mijn front audio werkt ook niet, ik heb er wel nog niet verder naar gezocht.
Verwijderd in "[CASE] Antec Performance One P180"

onderaan dit bericht staat het antwoord..

als je wat verder had gelezen was je het ook vanzelf tegengekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Geen matches
Wat is trouwens het verschil tussen de nieuwe en de oude versie?
Heb de mijne vorige week bij Yorcom gekocht, en ik ben benieuwd of het de oude of de nieuwe versie is. Het is overigens een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
de zwarte is vrij recent. en de nieuwigheid is volgens mij alleen het aluminium aan de binnenkant van het deurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
D'r is nog wel meer hoor. Geen vga duct meer, andere pci plaatjes, geen 38mm fan. En da's wat ik zo uit mijn hoofd weet. Volgens mij kan je in dit topic en op spcr wel meer verschillen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MintyDoerak schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:49:
[...]

Verwijderd in "[CASE] Antec Performance One P180"

onderaan dit bericht staat het antwoord..

als je wat verder had gelezen was je het ook vanzelf tegengekomen ;)
Hm, overgelezen, sorry :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
guyz, ik sta op het punt om een zilveren uitvoering te bestellen (wat een gruwelijk mooie kast :9 )

ben er alleen niet uit over de voeding, iets van 430W lijkt me wel ok maar:
- wil voldoende lange kabels
- hoe zit het met de voeding-fan die soms aan de bovenkant van de voeding gemonteerd staat? Die blaast dan tegen de bovenkant van de onderkamer? :?

Oh en ik neem aan dat alles wat je nu koopt de nieuwe versie is? Dus dikkere deur, dunne ventilator onderin en geen rare zijkant fan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Lijkt me vreemd dat een voeding ergens anders ventileerd dan naar achteren (heb ik nog niet anders gezien (wil niet zeggen dat het niet bestaat!)). Maar indien het zo is, dan blaast hij het inderdaad naar boven. Gelukkig is er een aparte kamer voor de voeding en zit er een casefan voor die die warmte dus zou moeten kunnen afvoeren.

Wel zou ik letten op de lengte van de voeding, anders kun je de eerder genoemde casefan al niet benutten (15cm is maximum lengte dacht ik).

Zelf heb ik nu een Antec Earthwatt 500. Alle kabels zijn lang genoeg, en de voeding is kort genoeg om de casefan in de onderste kamer te behouden. Super!

Of je de nieuwe uitvoering krijgt ligt meer aan de winkel dan aan het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:38:
- hoe zit het met de voeding-fan die soms aan de bovenkant van de voeding gemonteerd staat? Die blaast dan tegen de bovenkant van de onderkamer? :?
Bij mijn weten blazen die voedings-fans niet, maar zuigen ze lucht aan - en blazen dat aan de achterkant weer naar buiten. En je kan volgens mij kiezen of je de voeding 'normaal' of op z'n kop monteert. Maar inderdaad: hij zuigt lucht aan vanaf de onder- of bovenkant van de onderkamer. Daar zit een centimeter ruimte, maar echt fraai vond ik het ook niet. Normaal gesproken (bij een gewone kast) zuigt de voeding lucht aan vanaf de processor, hier dus niet.
Oh en ik neem aan dat alles wat je nu koopt de nieuwe versie is? Dus dikkere deur, dunne ventilator onderin en geen rare zijkant fan?
Bij mij, ruwweg twee maanden geleden, was dat inderdaad het geval. Weet alleen niet meer waar ik 'm gekocht heb - ik dacht bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
AvanCade schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:14:
Lijkt me vreemd dat een voeding ergens anders ventileerd dan naar achteren (heb ik nog niet anders gezien (wil niet zeggen dat het niet bestaat!)). Maar indien het zo is, dan blaast hij het inderdaad naar boven. Gelukkig is er een aparte kamer voor de voeding en zit er een casefan voor die die warmte dus zou moeten kunnen afvoeren.

Wel zou ik letten op de lengte van de voeding, anders kun je de eerder genoemde casefan al niet benutten (15cm is maximum lengte dacht ik).

Zelf heb ik nu een Antec Earthwatt 500. Alle kabels zijn lang genoeg, en de voeding is kort genoeg om de casefan in de onderste kamer te behouden. Super!

Of je de nieuwe uitvoering krijgt ligt meer aan de winkel dan aan het product.
Nou bijvoorbeeld deze:

http://www.cool-prices.nl...500W%20(ATX%2012V%202.01)

Zo heb ik nog veel meer gezien..

Maar ik zit te denken nu aan deze:

http://www.cool-prices.nl...%20500W%20(ATX%2012V2.01)

Antec BP500U Basiq Power, 500W (ATX 12V2.01)

Wat denk je? Good choice? (lijkt een beetje goedkoop voor een goeie 500W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Ik zou een kleinere voeding kopen.
Wat voor spullen ga je erin bouwen? Als je geen dual 8800GTnogwattes gaat gebruiken, heb je heus geen 500W voeding nodig. Ikzelf heb 480W, maar dat is omdat dat model er helaas niet in een kleinere uitvoering was. Als die er wel geweest zou zijn, zou ik liever voor een 350W oid gaan. Een PC gebruikt (ff afgezien van pc's met zware grafische kaarten) niet meer dan een watt of 200-250. Een voeding werkt vaak het efficiëntst als'ie tussen de 50% en 70% wordt belast. Reken dan maar na wat je aan capaciteit nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:02:
Ik zou een kleinere voeding kopen.
Wat voor spullen ga je erin bouwen? Als je geen dual 8800GTnogwattes gaat gebruiken, heb je heus geen 500W voeding nodig. Ikzelf heb 480W, maar dat is omdat dat model er helaas niet in een kleinere uitvoering was. Als die er wel geweest zou zijn, zou ik liever voor een 350W oid gaan. Een PC gebruikt (ff afgezien van pc's met zware grafische kaarten) niet meer dan een watt of 200-250. Een voeding werkt vaak het efficiëntst als'ie tussen de 50% en 70% wordt belast. Reken dan maar na wat je aan capaciteit nodig hebt :)
tnx for the tip! Ik denk dat ik toch deze moet nemen omdat ik rest van mn systeem bestel bij cool-prices en ze hebben niet zoveel voedingen in die prijsklasse. Antec leek me geschikt omdat het zelfde merk is als mn kast dus dat zal vast goed passen (ivm lengte kabels).
En voor de prijs moet ik het niet laten, onder de 50 euro vind ik geen andere a-merk voedingen.

Systeem wordt:
Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver)
Antec BP500U Basiq Power, 500W (ATX 12V2.01)
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Intel Core 2 E6400 (2,13GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 2MB L2) Boxed
Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI)
Maxtor 250GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 21 (6A250E0)
NEC ND-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)

Ik denk ook niet boven 350W uit te komen maar liever room to spare dan instabiliteit en later moeten upgraden.
Ik wil over een paar maanden sowieso extra GB geheugen bij doen en nog 1 of 2 Sata HDs. Er komen aardig wat USB apparaten aan te hangen en ik wil over een jaartje ofzo nog een dx10 graka bijdoen. Moet lukken dan toch?

Bovendien dacht ik dat een 500W voeding niet constant 500W kan leveren, alleen een piek van een miliseconde ofzo.. Een constante belasting dat ie aankan zal stukken lager zijn. (correct me if I am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Das waar maar dat is zo met B-merken zoals Q-tec,Sweex en meer van die prut. Die geven de piekspanning op als wattage. Echte A-merken(Tagan,Antec enz.) geven het continu-vemrogen op. Dus 500 is dan ook echt 500. Piek zal dan iets van 600 zijn maar dit staat er niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:38:
Das waar maar dat is zo met B-merken zoals Q-tec,Sweex en meer van die prut. Die geven de piekspanning op als wattage. Echte A-merken(Tagan,Antec enz.) geven het continu-vemrogen op. Dus 500 is dan ook echt 500. Piek zal dan iets van 600 zijn maar dit staat er niet op :)
oh IC.
Maarhe kijkend naar cool-prices assortiment:
http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Voeding
Zie jij een beter en goedkoper alternatief?

Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) ?
Is dat ook een a-merk? Hoe zou dat zitten met lengte kabels, voor een p180 kast heb je nogal lange kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI)
Controleer ff of daar een fannetje op zit. Als dat zo is, kan je beter ff uitwijken naar een model zonder fan (van asus, of anders XFX of MSI)

Ik heb een tijdje met een 7300gs moeten werken, want mijn eigen videokaart was stuk. Dat fannetje jengelde echt overal bovenuit, heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:26:
[...]

Controleer ff of daar een fannetje op zit. Als dat zo is, kan je beter ff uitwijken naar een model zonder fan (van asus, of anders XFX of MSI)

Ik heb een tijdje met een 7300gs moeten werken, want mijn eigen videokaart was stuk. Dat fannetje jengelde echt overal bovenuit, heel irritant!
wordt een silent versie dus ik ga er vanauit dat er geen fan op zit. :)

En airflow in een p180 lijk me voldoende om dat ding te kunnen koelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
owkee, dan is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Geen matches
heb al een beetje gezocht maar niet kunnen vinden, hoe strak moet ik de hdd's schroeven mbv die siliconen om het zo stil mogelijk te krijgen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Zelf heb ik de harde schijven zo strak gedraait als het met twee vingers kan. Te strak is niet goed natuurlijk, heb je ook nog eens kans dat je de rubbers kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Normaal zijn de gaten in harde schijven "blinde" gaten. Dus op een gegeven moment kan de schroef gewoon niet verder, omdat'ie dan tegen de bodem aanzit. Ik heb dat eens uitgeprobeerd met deze kast en zelfs wanneer je die schroeven er dan zo diep indraait, zit er nog steeds speling tussen de schroef en de HDD cage. Dus je hoeft je volgens mij niet zoveel zorgen te maken dat je de schroeven te strak draait, daarvoor kan je ze simpelweg niet ver genoeg voor aandraaien.

Je moet natuurlijk wel de juiste schroeven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen matches
Ik kan de schroeven zo strak draaien dat de rubber eruit wil springen. Dus een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb ze zelf toen geloof ik handvast gedraaid, en toen nog met een schroevendraaier een slag verder meen ik... Ik kan iig de hdd in het kistje bewegen. Wat wel vreemd is, is dat als de harde schijf erg ge fragmenteerd is, dat ik de HD dan langzaam steeds beter hoor. Dan defragmenteer ik hem, en dan is het weer opgelost. Zijn blijkbaar net de frequenties van de HD wat die rubbers niet echt op vangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 14:14
ik volg dit topic vanaf het begin omdat ik zelf deze kast gaat kopen...... dat staat al vast
ik zit alleen met 1 punt nog waar ik nog niet helemaal uit ben....

welke voedingen passen allemaal in deze kast. ivm de aparte kamer en fan die er vlak voor gemonteerd word.

zelf ga ik een dual grapichs sli systeem bouwen dus het moet wel een beetje sap leveren. 650 tot 750 watt
(e6600 + 2x74gb raid0 + 4gig ddr2 800cas4 + 1 dvdbrander)

voeding waar ik aan denk is de zalman zm600-hp.
mooi apparaat, modulair en met een dualghrapics denk ik em voor 75% continue te belasten

zou deze voeding in de kast p180 passen ik dacht van wel
zm600-hp is 15x16.5x8.6 cm (lxbxh)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

murky123 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:48:
ik volg dit topic vanaf het begin omdat ik zelf deze kast gaat kopen...... dat staat al vast
ik zit alleen met 1 punt nog waar ik nog niet helemaal uit ben....

welke voedingen passen allemaal in deze kast. ivm de aparte kamer en fan die er vlak voor gemonteerd word.

zelf ga ik een dual grapichs sli systeem bouwen dus het moet wel een beetje sap leveren. 650 tot 750 watt
(e6600 + 2x74gb raid0 + 4gig ddr2 800cas4 + 1 dvdbrander)

voeding waar ik aan denk is de zalman zm600-hp.
mooi apparaat, modulair en met een dualghrapics denk ik em voor 75% continue te belasten

zou deze voeding in de kast p180 passen ik dacht van wel
zm600-hp is 15x16.5x8.6 cm (lxbxh)
Of de ZM600-HP in een Antec P180 past? zeker weten van wel.

heb hier zo'n kast met zo'n voeding.. dus... :9
gaat lukken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

changed my mind, ga mn p180 uitrusten met een zalman zm460-APS
460w moet voldoende zijn bovendien schijnt zalman stiller te zijn en belangrijkste voordeel; voldoende aansluitingen voor diverse drives.

En als die 600w zalman al goed past dan zal deze helemaal geen probleem zijn...

Ik heb echter nog 1 vraagje; wat is het verschil tussen deze 2 versies:

Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01)

Zalman ZM460B-APS (Retail, ATX2.2)

Wat houdt dat atx2.2 precies in? Ik heb gelezen dat 2.x gewoon bestwel modern is en ok voor meeste moerderborden maar wat ik dan niet snap is waarom bij die eerste versie (atx12v 2.01) op de site van zalman alleen iets staat over pentiums en niet over e6600 etc.
Grote vraag is gaat dit lukken met een msi neo-f mobo en een e6400 processor?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 04:10 ]

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 03:56:
changed my mind, ga mn p180 uitrusten met een zalman zm460-APS
460w moet voldoende zijn bovendien schijnt zalman stiller te zijn en belangrijkste voordeel; voldoende aansluitingen voor diverse drives.

En als die 600w zalman al goed past dan zal deze helemaal geen probleem zijn...

Ik heb echter nog 1 vraagje; wat is het verschil tussen deze 2 versies:

Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01)

Zalman ZM460B-APS (Retail, ATX2.2)

Wat houdt dat atx2.2 precies in? Ik heb gelezen dat 2.x gewoon bestwel modern is en ok voor meeste moerderborden maar wat ik dan niet snap is waarom bij die eerste versie (atx12v 2.01) op de site van zalman alleen iets staat over pentiums en niet over e6600 etc.
Grote vraag is gaat dit lukken met een msi neo-f mobo en een e6400 processor?
Mijn gok is dat het een 20 of 24 pins voedingskabel heeft voor je mobo. Lijkt het dus niet te zijn.
Ik vind dit als ik 2 minuten google. Gaat over een CorsAir voeding.
Supports the latest ATX12V v2.2 and EPS12V 2.91 standards and is backwards compatible with ATX12V 2.01 systems.
Lijkt me dus gewoon een nieuwe standaard te zijn. nieuwere versie.
Zou even mailen met Zalman, dan weet je het zeker.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen matches
Er is geen enkele voeding die niet in deze kast past. De fans onderin de voeding zitten in normale kasten vaak boven de cpu en zuigen de lucht daar nog eens extra weg om aan de achterkant uit te blazen. Of je nou 1 of 2 fans in je voeding hebt zitten, je draait de voeding gewoon met de fan omhoog en je schroeft hem in de kast. Er is genoeg ruimte om de lucht aan te zuigen en uit te spugen. Daarbij ademt hij niet de warme lucht van de cpu uit zoals in normale kasten dus hij heeft bij mij zelfs op full load nog nooit meer dan 900 rpm gedraaid.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste