[CASE] Antec Performance One P180

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 7.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Kast Van Antec:

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/8/0,1311,sz=1&i=87804,00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/p180/P180_b_Inside.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/p180/P180_back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/p180/P180_front_open.jpg
Specs:

# Plastic / aluminum multi-layer panels for high acoustic damping (like Antec Aria)

# Bottom placement of PSU in separate, isolated ducted chamber with 120mm fan in middle

# Four HDD cage in the bottom ducted chamber in silicone rubber suspension mounts

# Two 120mm fan exhaust vents in top chamber, one on top panel over CPU area

# 120mm intake vent for top chamber in front of two drive bay with same silicone rubber mounts

# Ducting system for VGA/CPU fresh air intake via vents next to the PCI slots on the back panel with up to two additional fans; this is not shown in the pic and also does not have to be used

# 3-position speed switch for each of the 3~4 included quiet fans.

# Front door hinges open 270 degrees to get out of the way

# Front bezel has side vent slots all around for unrestricted airflow even with door closed

# Extensive use of damping materials at panel contact points to reduce resonance / vibration noise

Hij komt rond Q1 2005 en kost ongeveer 170 dollar(150 euro?).

Het lijkt mij een veelbelovende kast :). Ik vind het persoonlijk een hele mooi strakke kast en als hij uit is ga ik hem zeker halen! Voor meer pics:

Pics
Veel pics!
Info:
Vele andere kasten
PC Magazine
Veel pics van de P180

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem ook al gespot.., dit wordt mn volgende kast dus!!!

Of dan toch die Sonata 2.... :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:17

KhaZ

Alfa Romeo

Ik vind deze eigenlijk helemaal niet zo mooi :O

Liever de nieuwe Sonata :*)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze vind ik echt heel strak, rustig, mooi, geweldig ingericht, etc :) Ben altijd al een fan van antec kasten geweest, maar deze zou zeker niet misstaan op mijn bureau... Hij is alleen wel prijzig :/

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kast wat aan de krappe kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah ik denk dat hij wel wat in prijs gaat dalen als hij uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit wordt mijn nieuwe kast. Hij is echt :9~ :7 _/-\o_ :Y)
Zat eerst nog bij de Sonata II maar toen had ik deze nog niet gezien. Dit gaat hem worden.
Wel jammer dat er geen goeie Antec PSU standaard in zit zoals bij de Sonata maar misschien wordt ie nog wel leverbaar op die manier. Want mij 350W Aopen zal er denk ik niet inpassen want die heeft een grote 120mm fan aan de onderkant. Dus dat wordt lastig kwa airflow in deze kast als je de positie van de voeding bekijkt 8)7
Of ik moet hem op de kop plaatsen met een fan die aanzuigt naar beneden. Idtje? of zou dat nix zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2005 17:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 16:10
Als ik het zo zie, moet ik zeggen dat het niet echt een vooruitgang op de P160 is.

Daar waren de hddbays nog een kwartslag gedraaid, zodat je de hdd's er makkelijk in kon schuiven. Nu zal dat bij deze ook wel niet zo'n ramp zijn omdat ie toch nog van die rails systeem gebruik maakt, maar lijkt me toch een stuk minder.

Verder is de kast dicht erg mooi om te zien, wellicht wat teveel plastic maar goed. Maar zodra je het deurtje opent ziet hij er toch een stuk minder aantrekkelijk uit (op de plaatjes dan). Verder ziet hij er redelijk prettig uit om in te kunnen werken, maar toch minder als de P160.

Zo te zien bieden ze je ook genoeg ruimte voor de fans, waardoor hij ook niet echt meer zo snel doorgaat onder Antec Silent Computing (oid). Maarja verder ziet hij er wel geinig uit :) Wat me trouwens ook opvalt is dat ze er geen tempsensor en display in hebben gedaan. Als je het niet nodig hebt zal je het ook niet missen. Maar in sommige situaties kan het handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het probleem van die hdd's zie ik niet helemaal. De enige moeite die het meer kost is ff dat ding een endje naar buiten schuiven zodat ie nog net in de rail hangt en je vervangt zo een hd hoor. No problem lijkt me
Over dat Silent is idd ^_^. Maar let wel dat het 120mm fans zijn, die zowieso stiller zijn dan 80mm's , en als je daarvan (dus van 120mm) goeie stille koopt zijn die over het algemeen ook erg stil.
Ze hebben er zeker wel dingen aan gedaan dat ie in de Silent lijn past. Ook de anti tril rubbertjes zitten er allemaal in en het design is gewoon erg stevig als ik er zo naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
Waar kan ik wat vinden over die antec sonata 2?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mhr-zip schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:53:
Waar kan ik wat vinden over die antec sonata 2?
Moelijk he zoeken? Het heeft letterlijk op de frontpage van T.net en in een van de links van de TS staat ook een reviewtje van de Sonata II op een andere pagina.

Hier

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:12
cybersteef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:10:
[...]

Moelijk he zoeken? Het heeft letterlijk op de frontpage van T.net en in een van de links van de TS staat ook een reviewtje van de Sonata II op een andere pagina.

Hier
Heel moeilijk ja, maar ik kon er op de site van antec niks over vinden. En voor de volledigheid van het topic is het ook geen ramp als er hier een url gepost wordt.

O+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RonaldMade schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:43:
Als ik het zo zie, moet ik zeggen dat het niet echt een vooruitgang op de P160 is.

Daar waren de hddbays nog een kwartslag gedraaid, zodat je de hdd's er makkelijk in kon schuiven. Nu zal dat bij deze ook wel niet zo'n ramp zijn omdat ie toch nog van die rails systeem gebruik maakt, maar lijkt me toch een stuk minder.

Verder is de kast dicht erg mooi om te zien, wellicht wat teveel plastic maar goed. Maar zodra je het deurtje opent ziet hij er toch een stuk minder aantrekkelijk uit (op de plaatjes dan). Verder ziet hij er redelijk prettig uit om in te kunnen werken, maar toch minder als de P160.

Zo te zien bieden ze je ook genoeg ruimte voor de fans, waardoor hij ook niet echt meer zo snel doorgaat onder Antec Silent Computing (oid). Maarja verder ziet hij er wel geinig uit :) Wat me trouwens ook opvalt is dat ze er geen tempsensor en display in hebben gedaan. Als je het niet nodig hebt zal je het ook niet missen. Maar in sommige situaties kan het handig zijn.
Ik denk gewoon, ik heb de kast bijna nooit los dus dat boeit mij zowiezo niet.

Ik heb nu ook een Antec en die standaard 120mm fan die er in zit is STIL. Gewoon onhoorbaar, maar heeft ook geen luchtverplaatsing :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 16:10
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:59:
[...]

Ik denk gewoon, ik heb de kast bijna nooit los dus dat boeit mij zowiezo niet.

Ik heb nu ook een Antec en die standaard 120mm fan die er in zit is STIL. Gewoon onhoorbaar, maar heeft ook geen luchtverplaatsing :P .
Mja Antec blijft wel zijn best doen om het gewoon stil te maken. Bij mijn P160 kreeg je ook een bijzonder stille fan met van die rubbere bevestigingen.

Verder is de P180 iets strakker dan de P160, die is meer speels, extra functies en heeft veel weg van pre-modded kast (wel stijlvol though). De P180 wordt door zijn vele mogelijkheden om fans in te bouwen, meer een stofzuiger achtig iets, maar echter wel makkelijk te koelen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mhr-zip schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:17:
[...]
Heel moeilijk ja, maar ik kon er op de site van antec niks over vinden. En voor de volledigheid van het topic is het ook geen ramp als er hier een url gepost wordt.

O+
Kwa volledigheid geef ik je gelijk. Maar ehm Google next time? Ik vond hem namelijk gelijk op de 1ste pagina :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:17:
[...]

Kwa volledigheid geef ik je gelijk. Maar ehm Google next time? Ik vond hem namelijk gelijk op de 1ste pagina :X
Ik edit de SP wel ff met wat links :) . Ze staan trouwens wel op de antec site :P .

Edit: Done :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al afbeeldingen gezien waarbij de nieuwe Phantom voeding van Antec erin paste. Het ging net, en er was nog wat discussie of de kabels dan niet tegen de 12cm fan aan gingen komen. Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn om die voeding erin te gebruiken (behuizing van de voeding dient als koelelement, en de fan erin gaat pas aan op een door de gebruiker ingestelde temperatuur, kortom overall passief gekoelde voeding).

Verder ben ik benieuwd hoe die fanduct zou gaan samenwerken met bijvoorbeeld de 7700 van Zalman, of dat zeg maar gaat passen.

Verder zijn ze bij silentpcreview al de mogelijkheden van testen aan het bekijken, er zijn enorm veel mogelijkheden voor plaatsing of het weglaten van Fans. Het is natuurlijk interessant om te zien welke setup de beste resultaten verkrijgt met behoud van stilte, want daarvoor koop je deze kast natuurlijk.

Ik zou deze kast dan combineren met die Nexus harddrive blokjes voor 5,25 drives, en bijv. een Zalman 7700 fan, en bijv. die Phantom voeding. Dan onderin een 12cm fan, en die fanduct erop. Alleen jammer van die CFL in de Phantom, maar die slopen we er wel uit, dat kermis gebeuren hoeft van mij niet zo.

Ook ben ik benieuwd hoe deze kast het opneemt tegen de Nexus Breeze, die de oude Sonata ook versloeg qua geluiddemping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Two 120mm fan exhaust vents in top chamber, one on top panel over CPU area

# 120mm intake vent for top chamber in front of two drive bay with same silicone rubber mounts
Hier heb ik al tijden voor gepleit, 120mm for standard! Hopelijk volgens merken als Coolermaster en Chieftec ook om deze grootte standaard te maken in alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen toch vreemd van die roosters in de achterkant, je zou verwachten dat het toch onnodige ruis geeft, zelfs bij 12cm fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:21:
Alleen toch vreemd van die roosters in de achterkant, je zou verwachten dat het toch onnodige ruis geeft, zelfs bij 12cm fans
Alle roosters zijn bezet hoor, en die uitgang van de 120mm fan, ehm een fanguard zou dan ook ruis geven. Die honingraat structuur met dunne verbindingen heb ik hier nu ook en ik heb nergens last van.
Ik denk dat je met name het rechthoekige rooster bedoelt die naast de I/O ports zit. Als je goed hebt opgelet in de review zie je dat daar een heel koelsysteem achter gemaakt kan worden.

De enige roosters die overblijven zijn bij de voeding, en lijken mij om de overdruk van de 120mm die daa beneden geplaatst kan worden, goed weg te laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 25-07 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Als de Antec Sonata II uitkomt zal ik direct in de winkel staan. Samen met een passieve Zalman GPU-koeling wil ik hiermee mijn systeem nog wat geluidsarmer maken.
Ik heb in het nieuws tot nu toe nog nergens een verschijningsperiode gezien behalve Q1 2005. Weten jullie daar misschien wat meer over of kunnen jullie op basis van eerdere ervaringen met Antec hier een voorspelling over doen? Hebbuh, hebbuh, hebbuh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me idd ook af wanneer hij te koop is. Denk dat het nog wel even duurt, de slk3000 (opvolger van de slk3700bqe) kan ik nog nergens vinden terwijl die al wel op de antec site staat en de p180 staat er nog niet eens bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:37:
Ik vraag me idd ook af wanneer hij te koop is. Denk dat het nog wel even duurt, de slk3000 (opvolger van de slk3700bqe) kan ik nog nergens vinden terwijl die al wel op de antec site staat en de p180 staat er nog niet eens bij :/
Iemand een idee wanneer de SLK3000 te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een mail terug gehad van Antec over de levering van de P180 en nieuwe Phantom 500W

Zie hier het antwoord: >>

Dear customer

For 500w Phantom, it will be avaible soon in our warehouse in Europen in
March, P180, we don't have exact date yet.

regards

Ying Shi
Antec Customer Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 23:08
*kick*

Die P180 ziet er goed uit en lijkt me ook goed aan te sluiten bij wensen die ik aan een kast heb.

Is er mischien al iets meer bekend over beschikbaarheid van deze behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Antwoord van Antec nederland:
Helaas is de P180 er nog niet en hebben wij ook nog geen datum wanneer hij
in Europa beschikbaar zal zijn. Wij hopen wel dat hij ongeveer in Maart
beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bumpje..

Ik heb een winkel gevonden in de UK die die P180 in de Pre-order heeft gegooid

http://www.gladiatorcomputers.com/acatalog/Antec_Cases.html

iets meer als 100 pond (ex VAT) moet ie daar gaan kosten.

Nog op de Antec site nog op andere sites nieuws te bekennen over dit juweeltje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Deze P180 ziet er echt lekker strak en zakelijk uit! Precies wat ik zoek :). Ik zit hier nu nog met een "kermis case" naast me met 5x80mm ledfans :P Ben wel uitgekeken op die mooie lampjes en toe aan een zakelijke stille case.

Ik kan deze case nog nergens vinden in de (Nederlandse) online stores, weet iemand wanneer hij in de schappen ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 18-04-2005 00:13 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik vind het qua uiterlijk net een koelkast, ik vind persoonlijk de p160 mooier, alleen al vanwege die temp. meter :9 . Maar ik moet nog een goede kast kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Vond zelf de Antec super lanboy wel mooi en de P160 8)

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Tja over smaak valt niet te twisten.... Ik vind hem echt veel mooier dat de P160, maargoed gelukig heeft niet iedereen de zelfde smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lefty_38 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:31:
Tja over smaak valt niet te twisten.... Ik vind hem echt veel mooier dat de P160, maargoed gelukig heeft niet iedereen de zelfde smaak ;)
Ik ga met hem mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer klein bumpje..

het lijkt erop dat ze wat vertraging hebben.., maar goed hier de update over de leverbaarheid:

Dear Johan,

The P180 will become available by middle of June.

Best Regards,

Michel

Michel Peeters
European Sales Manager

Tel:+31 10 2088923
Fax:+31 10 437 17 52
www.antec.com <http://www.antec.com>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond net op het punt om de Lian Li V1000 te kopen vanwege al die compartimenten.
Maar ik heb net mijn order gecanceld!

DEZE KAST MOET IK HEBBEN!

Gewoon ultiem g**l apparaat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op het forum van silentpcreview loopt er ook een topic over. Op de amerikaanse site van antec staat al de handleiding en een productpagina.
Het zal nu wel niet al te lang meer duren lijkt me.

Ik hoop het, want mijn huidige kast gaat steeds meer kabaal maken (iets te vaak in lopen klooien de laatste tijd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antec heeft al een officiele productpage voor de P180 en is al verkrijgbaar in de VS dus europa hoeft niet lang meer te wachten

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kast ziet er op de site van Antec echt jammie uit ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort hier niet thuis , maar sinds dit toch over de nieuwe Antecs gaat..

Hier een overview van de Sonata II, ziet er ook erg mooi uit. (450W powersupply! :9 )

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat ie echt in de 1e week van juni komt.., check maar de voorraad status van een aantal winkels hiero..;)

een aantal shops heeft krijgt ze op 31 mei binnen _/-\o_ _/-\o_

http://froogle.google.com...+p180&btnG=Search+Froogle

de EU page is bijna klaar voor "onze" kast :P

http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=09180#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weten we al hoe duur hij gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:53:
En weten we al hoe duur hij gaat worden?
De P160 was bij introductie zo rond de 150 euro ; op amerikaanse webwinkels zit de prijs tussen de 130 en 140 dollar, meestal zetten ze er ipv een $ teken gewoon een € teken voor en das dan onze prijs.

Ik wacht meestal zo 2/3 weken na de introductie.., levert al snel 10% verschil op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:07:
[...]

De P160 was bij introductie zo rond de 150 euro ; op amerikaanse webwinkels zit de prijs tussen de 130 en 140 dollar, meestal zetten ze er ipv een $ teken gewoon een € teken voor en das dan onze prijs.

Ik wacht meestal zo 2/3 weken na de introductie.., levert al snel 10% verschil op
Ok ik wacht wel tot na mijn vakantie :P kijken hoeveel geld ik nog over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/p180/openwide.jpg

Antec P180 Preview @ Silent PC Review

hier alvast een leuke "visual tour" van de kast.
Je krijgt uitleg over de ventilatie en de opbouw van de kast.
Leuk om door te lezen en je wordt er hebberig van... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMFG dat ziet er gewoon zo :9~ uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/P180.jpg

JA HOOR HIJ IS ER!!!!!

Prijs: e145,- (ongeveer)
Levertijd: Onbekend
Antec P180 @ Perfect Systems

(zal ff een paar grote webwinkels bezoeken en kijken waar hij te koop is!)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:12:
[afbeelding]

JA HOOR HIJ IS ER!!!!!

Prijs: e145,- (ongeveer)
Levertijd: Onbekend
Antec P180 @ Perfect Systems

(zal ff een paar grote webwinkels bezoeken en kijken waar hij te koop is!)
Heb net een inkoper van CentralPoint aan de lijn gehad.., ze verwachten hem op 29 juni op voorraad te hebben... :'( :'( ., dat wordt nog ff wachten dus.

bij andere winkels heb ik hem nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Mooie kast. Prijs valt met ook wel mee. Nadelen: maar 1x 3,5 inch externe drivebay (1x floppy voor m'n raid installatie en 1x voor cardreader) en pas in 2006 leverbaar in het zwart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je laat je aankoop toch niet afhangen van het aantal 3,5inch bays? :?

Voor je raid installatie kan je (misschien) ook wel een bootable cd fikken??
En je hebt al voor 8 euro een usb cardreader.

Heb ook 2 3,5inch bays bezet, maar ik trap gewoon me floppy drive eruit en koop er een externe behuizing voor!
Ik moet en zal de kast hebben :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:47:
Je laat je aankoop toch niet afhangen van het aantal 3,5inch bays? :?
Ik wel ... en van de kleur, zoals ik al schreef. Gelukkig heb je van die kitjes om van een floppy in te bouwen in een 5,25" gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 25-07 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

OK, nu de Sonata II nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wordt (heb ik gelezen) 1,5 maand na de P180 in europa geintroduceerd.
Ik ben bang dat je daar dus nog ff zal moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:58:
[...]

Ik wel ... en van de kleur, zoals ik al schreef. Gelukkig heb je van die kitjes om van een floppy in te bouwen in een 5,25" gat.
Tja over smaak (kleur) valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij begint nu ook bij meer winkels binnen te druppelen (hetzij PreOrder..)

Www.azerty.nl heeft hem nu ook al staan € 133,99 , moet ie kosten! Mooie prijs :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb gisteren Azerty gemaild over deze kast en kreeg vanochtend een antwoord dat hij op de website was gezet, zodat ik hem alvast kon bestellen.

Mijn muiswijzer hing net boven de bestelknop :)

Ik wil nog één keer op de EU pagina van Antec kijken om te checken welke fans er nu precies worden bijgeleverd en dan ga ik hem pre-orderen bij Azerty :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik binnenkort hopelijk weer geld heb krijg ik koop ik weer een halve pc :P erbij met deze kast :) Hij blijft echter super mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Jah ik moet eerst mijn centjes even sparen voor de vakantie, maar daarna ga ik zeker deze behuizing kopen! 133,- is al een aardige prijs trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent PC review heeft een visual tour (lekker veel pics :P :P ) op haar website!!!

http://www.silentpcreview.com/article249-page1.html

Hij komt dus ook een Limited-Edition Black Anodized versie.., alleen is die niet voor ons beschikbaar tot het einde van het jaar. Silent PC review heeft zo een eigen editie! :'( :'(

Mijn zegen heeft ie al langer.., dit wordt mn nieuwe kast _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die staat nog maar een week of 3 op hun website :P

Sallandautomatisering claimt dat ze de kast met 5 werkdagen kunnen leveren. Ik heb er eentje besteld en ik hoop dat ze die claim kunnen waarmaken. Azerty heeft me een mailtje gestuurd dat ze hem midden juli kunnen leveren.
Erg veel duidelijkheid over de leverbaarheid van die kast hier is er dus niet echt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 14:10
Raymond schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:32:
Die staat nog maar een week of 3 op hun website :P

Sallandautomatisering claimt dat ze de kast met 5 werkdagen kunnen leveren. Ik heb er eentje besteld en ik hoop dat ze die claim kunnen waarmaken. Azerty heeft me een mailtje gestuurd dat ze hem midden juli kunnen leveren.
Erg veel duidelijkheid over de leverbaarheid van die kast hier is er dus niet echt, helaas.
Klopt, ik vraag me echt af of het aantal dagen klopt aangezien ze de enige winkel zijn zonder levertijd onbekend. En ik kan niet echt vinden of je de order kan cancellen als de levertijd overschreden wordt. Weet iemand daar iets meer van.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dit is het antwoord dat ik kreeg van salland op mijn email:
U kunt gewoon het product via onze website bestellen.
Blijkt dat onze conculega's dit product eerder binnen hebben, kunt u de order bij ons gewoon annuleren.
Hier zijn namelijk geen kosten aan verbonden.

Na uw bestelling zullen wij er alles aan doen om het product zo snel mogelijk voor u in huis te krijgen.

Als u verder nog vragen heeft dan hoor ik het graag van u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

SPCR heeft een nieuwe Antec P180 review geplaatst:
Antec P180 Review, Part 1: A Silent System
http://www.silentpcreview.com/article254-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 20:59
Ik vindt hem van de buitenkant er echt niet uit zien, maar aan de binnenkant is ie SUPER,
wel een beetje krap idd, maargoed misschien komen ze nog wel met een grotere uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb opnieuw bericht gekregen over de levertijd. Het ziet er toch naar uit dat het de tweede helft van juli gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik had ff een vraag over deze kast, gezien ik van plan ben hem ook aan te schaffen.

Ik heb nu een supermicro SC 760A om mijn bord in onder te brengen. Ik heb een MSI K7D Master-L een dual amd bordje. Anyway, wat ik me nou afvroeg, was dat op de site van antec staat dat er een standaard ATX bord in kan met 9 mounting holes. Nou heb ik een standaard ATX bord met 9 mounting holes. Het lijkt er nu echter toch op dat het niet gaat passen want volgens mijn handleiding is mijn bord: " ATX Form Factor: 30.5cm x 25.2cm ". De antec kast is: 12"(W)x9.6"(L)
wat omgerekend neer komt op ongeveer: 30.48cm x 24.38cm.
Dat zou dus betekenen dat ie net niet zou passen.
Als ik echter naar mijn bord kijk (plaatje) en ik kijk naar dit plaatje op SPCR dan lijkt het voor mij op het oog toch te gaan passen.

Iemand er al ervaring mee? Tis natuurlijk zonde om 130€ in de pre-order te zetten als de gehele zaak niet gaat passen.

En weet iemand behalve raymond nog wat meer te vertellen over de levertijd? Ik zie overal dat ie of in pre-order is, of dat de levertijd onbekend is. Heeft iemand deze kast misschien al?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over 2 bij 8 mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ExtremeTech Review: Antec P180—A Cool, Quiet PC Case
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1833213,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

SPCR Review: Antec P180 Review, Part 2: The Whole Nine Yards
http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
12 pagina's :o

Nu heb ik iig wat te doen de rest van de ochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Hier al mensen die em gekocht hebben? Zoja, klein vraagje, welke connectors hebben de 3 120mm fans? Zou het kunnen dat ze zowel een Molex connector als een 3pin connector hebben en dat je ze ook nog eens kan aansluiten op je mobo om rpm af te lezen?

[ Voor 34% gewijzigd door gianada op 08-07-2005 01:14 ]

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een molex als Antec kennende :) En dan 2 pins dus helaas niet met RPM uitlezing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
gianada schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:11:
Hier al mensen die em gekocht hebben?
Ik heb hem besteld en kreeg toevallig net een mailtje dat hij in de loop van volgende week naar verwachting geleverd kan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Raymond schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:46:
[...]

Ik heb hem besteld en kreeg toevallig net een mailtje dat hij in de loop van volgende week naar verwachting geleverd kan worden :9
:) welke winkel zei dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
www.azerty.nl

Ik heb de kast daar al een hele tijd terug ge-preordered. En ik krijg eens in de week/paar weken een statusmailtje. Vorige mailtje sprak nog over "midden juli". Vanochtend kreeg ik een mailtje dat de kast "in de loop van volgende week" wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Zou het niet kunnen dat er aan die fans ook een 3 pins connector zit?
Als je op de Antec site kijkt bij de tri cool fans zie je toch dat ze 2 verschillende aansluitingen hebben + een aansluiting voor je mobo.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Raymond schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:36:
www.azerty.nl

Ik heb de kast daar al een hele tijd terug ge-preordered. En ik krijg eens in de week/paar weken een statusmailtje. Vorige mailtje sprak nog over "midden juli". Vanochtend kreeg ik een mailtje dat de kast "in de loop van volgende week" wordt verwacht.
Zeker nog niet binnen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nope, niet binnen. Andere winkels zeggen allemaal dat het de laatste week van juli is dat'ie binnenkomt. Ik verwacht niet dat Azerty daar een uitzondering op is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 22:49
Ik heb net een berichtje gekregen van Salland dat mijn bestelling klaar staat!! Salland!! _/-\o_ _/-\o_

Gister kreeg ik nog een bericht dat de levertijd aangepast was (nog 6 dagen, dus maandag), maar nu kan ik hem dus mooi ophalen. Ga ik dan ook gelijk morgen doen 8)

Alleen niet direct tijd om alles in te bouwen.. daar neem ik mooi de tijd voor dit weekend, vooral tav cablemanagement. Ik denk dat ik ook nog ff langs de bouwmarkt rijd om een bosje tie-raps te kopen

edit: zie overigens dat (de dure) perfectsystems hem ook op voorraad heeft (nu nog 4 stuks). Dus voor degene die hem echt asap wil hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mathman op 20-07-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Laatst online: 26-07 17:16
Ik heb hem net besteld. Azerty verwacht hem morgen binnen te hebben :*)

Ik kan niet wachten tot het weekend is, dan kan ik hem ophalen en lekker gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

EINDELIJK!

Deze week maar ff kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik had van de week ook al bericht gekregen van Azerty dat ze hem 21 juli verwachten. Da's natuurlijk net een dag dat ik moet werken en ze gaan te vroeg dicht om hem op de terugweg op te halen.

Dus dat wordt "pas" vrijdagochtend dat ik hem kan oppikken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
JAAAAAHHHHHHH

Hij is er :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Wilt ge eens een hoop pics nemen aub? Das altijd aangenaam :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zal dit in de loop van de dag wel aanvullen. Als je verzoekjes hebt, moet je het maar laten weten :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/files/got/p180/doos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik heb hem gister aan het eind van de dag even bij salland opgehaald. Thuis even uitgepakt... boa wat issie mooi! :9 Morgen maar een start maken met het inbouwen. Leuk detail: op de doos stond de winkel waar deze kast geleverd is, en dat was Azerty :P

denk dat azerty een betere leverancier (of dezelfde, of het is dezelfde winkel) dan salland heeft

gelijk ook even tegen de kast aangetikt, en een heerlijk gedempte "thud" hoorde ik ipv de "klang" van mijn nu huidige P160.

Ken haast niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar jullie inbouw ervaringen. (best jaloers ben ik trouwens ;) )

Als ik zo de review lees en pics bekijk op silentpcreview is het best lastig kwa cable management.

Ik ben ook bezig een nieuw systeem uit te zoeken. Zit er een beetje mee welke PSU te nemen in dit beestje.
Het liefst wil ik een Antec PSU. Die nieuwe True powers lijken me erg stil.
Heb al redelijk wat ervaring met Antec producten, ze hebben echt super support hier in NL.
laatst een 2,5 jarige PSU in rook op, had in 4 werk dagen een nieuwe op de stoep!

Als jullie tijd hebb en zie ik heeeeel graag pics en ervaringen van het inbouwen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Idd die psu kan niet zomaar eender dewelke zijn, dan ga je idd te weinig draad hebben. Maar in de handleiding van de P180 raden ze je de Neopower of één van de Truepower reeks aan. Daarmee zit je dus al zeker en vast goed ;) (Je kan die handleiding downloaden op hun site moest je het willen nazien)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Laatst online: 26-07 17:16
gianada schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:57:
Idd die psu kan niet zomaar eender dewelke zijn, dan ga je idd te weinig draad hebben. Maar in de handleiding van de P180 raden ze je de Neopower of één van de Truepower reeks aan. Daarmee zit je dus al zeker en vast goed ;) (Je kan die handleiding downloaden op hun site moest je het willen nazien)
Mijn Targan 480 past ook als een zonnetje. Alleen de voeding in de behuizing krijgen kost wat moeite, maar kabels zijn allemaal lang zat en er staat ook niets strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ik had ook allemaal verlengkabels gekocht, maar idd: de kabels van de tagan 480-u22 zijn lang zat.

Ik zit alleen nog te wachten op mijn mobo, hopelijk wordt'ie vandaag bezorgd. Anders wordt het pas dinsdag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
goed, iemand moet de eerste zijn, en laat ik het dan wezen ;)

ik heb geen pics van inbouwen en stuff.. batt moesten opgeladen worden en was veel te lekker bezig. In principe kan het allemaal nog beter qua kabels wegwerken, maar volgens mij creeer ik nu al een lekkere flow. Goed hier komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/7098/01intern17ap.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/453/02intern21yh.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/34/03internachter2rs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5110/04voorkant0iq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/1450/05voorkant5ab.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/2434/06intern9sw.th.jpg

wat zit erin:

Antec Truepower 480W (niet de rev2.0 en zie de kabels zijn lang genoeg)
Abit AV8 met AMD athlon 64 3500+ met hierop een zalman cnps7000b CU
Corsair LLPro cas 2 1 gig
Asus X800 Pro met Arctic Ati Silencer 4 (rev 1 helaas nog)
1x SATA 160 gig Samsung Spinpoint
1x SATA 160 gig Maxtor
MSI DVD-rom
LG DVD-brander

Onderste 38mm fan heb ik er gelijk uitgehaald en ook de extra intake voor mijn videokaart. Deze wel even getest, maar wilde niet passen; mede ook door mijn voedingkabel welke op een klote-plaats zit bij Abit. Beide bovenste ventilatoren zitten er wel, speed op low.

En hoe werkt hij nou in vergelijking tot mijn vorige kast, de p160? Maar 1 woord: 0wnage... Gewoon echt petje af hoe Antec dit voor elkaar gefietst heeft. Cablemanagement kost je een behoorlijke tijd, maar alles blijft dan ook erg koel. Ik heb hem dan ook gekocht met het oog op stilte en niet op overclocken. Misschien dat ik dat nog eens een keer ga doen, maar vooralsnog ben ik super tevreden. _/-\o_

Mochten jullie nog vragen hebben.. ik hoor het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door mathman op 23-07-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kewl!!

Mijn mobo is vandaag niet bezorgd, dus het wordt op zijn vroegst dinsdag dat ik verder kan. Ik heb al wel de voeding en 2 harde schijven ingebouwd en wat isolatiemateriaal aangebracht. Nu kan ik dus niet verder, want zonder mobo doe je niet zoveel. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor, ben jalours. Valt me op dat je echt enorm veel speelruimte hebt, zeker als je kijkt naar je CPU fan (dat is toch de grote versie?).

Hoe zit het met de demping van de kast, had je er meer van verwacht, of is die boven verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
gordijnstok: laat ik het zo stellen:

een kast met een delta-fan erin... hoe goed je hem ook zal dempen.. stil zal hij nooit worden. Ik heb daarom ook voor redelijk stille componenten gekozen. In idle-mode hoor ik eerlijk gezegd alleen mijn cpu-fan. Maar zeer gedempt.. dat wel. Ik heb op het moment ook nog de arctic silencer 4. Deze ratelt enorm als je hem tussen de 0 en 100% zet. Ik heb daarom een tip van iemand opgevolgd: onder de 50 graden: zet hem op 0 procent en erboven op 100%. Erboven komt hij alleen maar als ik aan het gamen ben dus dat is niet zo erg.

Mijn wish-list is dan ook als volgt:
revisie 2 van de arctic silencer erop plaatsen. Het schijnt dat deze veel stiller is dan rev 1.

op mijn cpu deze baby plaatsen. Dan ben ik supertevreden :D. Nee laat ik eerlijk zijn: dat ben ik nu al, en de kast voldoet volkomen aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Mathman je bent bedankt voor het posten van je pics en voor je eigen ervaring!
Handig om te weten dat als de 24/20 pin stekker van uw mobo op die plaats zit je de wind tunnel niet kunt installeren. Dat zal ik onthouden. :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Nog een vraagje;
°Welke aansluitingen hebben drie fans? Ik dacht dat ze elk een regelaar hadden en een molex aansluiting. Maar nu zie ik op je pic precies dat ze een regelaar en een 3 pin aansluiting hebben. Hoe zit dat nu juist want ik ben aan het twijfelen om hem te kopen.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit momenteel in Sunnyvale US, en ben gister ff naar een grote pc toko geweest (Fry's).
Heb daar deze kast als ff gezien..(ze hebben daar gewoon 2 pallets staan !!)

Helemaal kunnen inspecteren, voelen, ruiken, ff zijkant kloppen, kleppie open__dicht etc etc.
Ben nog veel meer "OMG" over deze kast.

Vraagje aan Mathman: Hoe is de airflow in onderin de kast, bij PSU en je HD's?
Zou het uitmaken als je je PSU om zou draaien? dus dat de 12cm fan onder zit. Zodat ie lucht kan aanzuigen van onder ipv boven.

De plaats van je voedings-kabel op je mobo is wel tricky met deze kast dus. Ik ga denk ik voor de A8N-SLI Premium als Mobo, is mischien minder pijnlijk met de voedingskabel

bedankt voor je pics! erg jaloers dat je hem al hebt staan _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Hoe valt het gewicht van deze kast?, is hij echt zo zwaar als er word gespecificeerd, of valt het allemaal wel mee? Ik heb namelijk grote intresse in deze kast, maar ik ben een verfend Lanner. Dus het ding moet wel te tillen zijn. De 16KG die gespecificeerd zijn zijn mij een beetje te zwaar, ik ben niet zo heel erg sterk dus dat kan af en toe een probleem worden. Mijn huidige kast is een "chieftec"(namaak oid), CS2001 bigtower en die is nog zwaarder :X..Dus daar heb ik een vervanging voor nodig.

Hoe is de plaats tussen de IDE controllers en het 2e HDD drive bay?, of moet je gewoon daar geen harde schijven instoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 24-07-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Goed, hier komen de antwoorden:

gianada:
het zijn molex-connectoren. Ze zijn ook nog erg handy, je kan ze zo tussen de aansluiting van je rom-speler plaatsen, zoals je hieronder ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/4122/02intern218fr.jpg

beijert:
Airflow gaat prima onderin bij de PSU en de HDD's. Als ik de deur open zet en mijn hand er voor houd, voel ik een duidelijke trek. De temperatuur van mijn voeding is nu ong 36C en van mijn schijven 40C. Omdat ik een schuin dak heb en het hier behoorlijk warm kan worden, en het nu al 27C is vind ik dat nette temps.
Ik heb overigens de Truepower met 1x 92mm en 1x 80mm fan. Wat je wel moet doen, als je de onderste fan niet gebruikt, is het geperforeerde rond de PSU dichttapen. Ik heb dat nu cheapcheap met schilders afplaktape gedaan, maar ga dat binnenkort nog met zilvertape doen. Dit heb ik ook gedaan met het geperforeerde gedeelte waar normaal gesproken de blowhole zit voor de GraKa. Dit om ervoor te zorgen dat er een gedwongen trek komt van voor naar achter.

fooker:
het gewicht vond ik wel meevallen, maar goed dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitzoeken. Ik kan dan ook wel wat tillen zeg maar ;). Enige vervelende is de kast behoorlijk tegen de grond aan staat, door de rubberen voetjes die in worden gedrukt, en er eigenlijk gewoon geen houvast is. Door het deurtje te openen kan je hem van voren vast grijpen, maar aan de achterkant zijn er niet echt inkepingen of uitsteeksels om hem omhoog te tillen. Dus als het kan, zet hem op een tafeltje of zo. Gaat voor mij ook nog probleem worden naar LAN's. Maar dat is niet iets waarvan ik zeg: dan laat ik die kast staan.

IDE-controllers en drivebay: kan makkelijk. Het is een vrij brede kast en achter de IDE-bay zit behoorlijk veel ruimte voor kabels en dergelijke. Dus dat moet makkelijk kunnen. Ik zou echter zoveel mogelijk schijven onderin plaatsen, maar dat zal wel persoonlijk wezen.

en natuurlijk allemaal tx voor de mooie reacties :*) ikzelf ben ook te happy met mijn kast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat deze case mijn aanstaande ex-case gaat worden. Heb het voorlopig wel even gehad met luidruchtige computers gezien mij studentenkamertje. OC-en moet ook mogelijk zijn, gewoon wat extra goeie koelers aanbrengen.
Enige jammere vind ik dat er geen voeding inzit. Die kosten gewoon erg veel geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

HD's in de bovenkamer:
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/8679/imgp36165tg.th.jpg
HD's in de onderkamer:
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/1554/imgp36181rd.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/6195/imgp36203yn.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/2659/imgp36211zq.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/9683/imgp36220au.th.jpg

Afgelopen vrijdag de kast gehaald :)

Hieronder kort mijn ervaring/mening op een paar punten:

Kabels:
Zoals je ziet, een redelijke kabelpuinhoop. In mijn vorige systeem had ik ook al last van de lange Chieftec voeding kabels (deze voeding had ik apart gekocht).
Tieripjes gebruikte ik al niet graag, omdat ik het idee heb dat mijn kabels er gaar door worden, ondanks dat ik ze niet erg hard aantrek. Mijn kabels zijn dus redelijk gevoelig voor beweging :(
Zo had ik net dat mijn ATI 9800 PRO voor het booten zei dat de powerkabel er niet in zat, terwijl dat wel het geval is.....
Ik zou dus eigenlijk nog eens een nieuwe voeding moeten kopen voor de veiligheid, en om het iets stiller te maken. (De Chieftec is al relatief vrij stil vergeleken met andere voedingen.)

HD's:
Ik had eerste de HD's in de bovenkamer. In de onderkamer gaat namelijk vrij lastig met rounded flatkabels, omdat deze gemakkelijk de fan raken.
Ik heb daarna een normale flatkabel gebruikt, waardoor het wel gemakkelijker lukt in de onderkamer. Maar het gaat wel een beetje ten koste van de airflow, met die breede kabels. SATA zou een stuk fijner zijn.

Onderin is wel een stuk koeler voor de HD's (met onderkamer fan aan).

Fans:
Netzoals Mathman heb ik ook de molex connectors van de fans bij de DVD-Drive gebruikt, alleen wel nog 1 extra.

Tijdens het inbouwen en draaien met kast open, had ik wel een paar keer dat de bij-geleverde Antec casefans soms ratelden. Maar verder is het niet meer gebeurd.

De fans hebben 3 standen. Ik draai in de laagste stand.

Airflow:
Op de laatste foto is een gat te zien, waar de aansluitingen (powerknop, LEDjes etc) van het frontje van de kast heen lopen. Beetje raar, want daarnaast zit een een stof-filter voor de fans ingebouwd. Het gat zou ik eigenlijk moeten dichtplakken.

PSU
Misschien dat ik de voeding nog in de toekomst vervang om het o.a. stiller te krijgen. Ik moet nog eens kijken welke PSU's goed zijn voor dit systeem. Een fan die daarbij naar beneden blaast/zuigt, heeft niet zoveel zin lijkt me. Fanless is ook mogelijk, alleen moet de onderkamer-fan dan i.g.g. wel aan.

Results
Ik vind het wel een fijne kast, bedoeld voor een stil systeem en een goede airflow.
Aan de behuizing van de kast voel je al dat het geluid dempt.

Het irritanste tijdens het inbouwen vind ik het routen van de kabels.

Verder dacht ik bijna dat ze vergeten waren de schroefjes erbij te leveren, maar zag uiteindelijk het zwarte doosje achter de boven-HD-kamer zitten :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste