[CASE] Antec Performance One P180

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 7.512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Geen matches
Er zitten idd 3 ventilatoren bij. Ik heb er wat extra fans bijgekocht, van het merk Nexus.

Er zit 1 dikke fan onderin voor je voeding, die zal je waarschijnlijk moeten vervangen door een normale 25mm dikke 12cm fan, anders past je voeding niet lekker. De bijgeleverde fans zijn zogenaamde Tricool fans, er zit een fan regelaar aan die je op 3 standen kan zetten. Alleen op de laagste stand vond ik ze stil genoeg (en verplaatsen ze nog redelijk veel lucht).

Check mn specs voor een foto ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: p180
Sinds kort is er ook een Black p180 te verkrijgen. :P

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81802

Op verschillende fora hebben ze hem al binnen. Er zitten een aantalm verbeteringen aan tov de grijze..

Heb hem nog niet gezien in de nederlands winkels, wel een aantal franse en in UK.
Antec Europe zit in Rotterdam.., zou ie hier toch eerder moeten komen!

Die zwarte wordt hem voor mn nieuwe pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Nou, op de foto's van die site verschilt de zwarte P180B aan de binnenkant niet echt met de alu-versie die ik heb.. Vind Alu toch mooier moet ik zeggen.. Maar ja, da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Vind ik ook (en dat is mijn mening ;) ) Zwart alu doet het em niet voor mij!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb in ieder geval een bevestiging van Antec dat de zwarte P180 naar Nederland gaat komen. Wanneer konden ze nog niet met zekerheid zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste post in dit mooie topic (ik volg het topic al een lange tijd, aangezien ik zelf ook een Antec P180 bezit en daar ook de bekende problemen mee heb gehad en het daarnaast interessant vind om te zien wat de andere bezitters van deze superkast vinden.)

In eerste instantie heb ik vorig jaar de normale Alu versie gekocht, echter bleek al snel dat deze kast de bekende problemen met het deurtje had en ook nog een naar buiten uitstekende toplagen van de zijpanelen.
Na enig heen en weer gemail tussen Antec Europe en mijzelf heb ik uiteindelijk een compleet zwarte versie van de Antec P180 gekregen, althans de zijpanelen en het deurtje. Het voordeurtje is zelfs een van de limited SPCR serie!
Het geval was namelijk dat het zeer lang duurde voordat men weer de beschikking had over Alu zijpanelen, maar wel zwarte panelen had een ook een bijpassend deurtje. Ik ben hier toen mee akkoord gegaan en ik kan zeggen dat ik nog geen spijt heb van mijn keuze, gezien de rest van mijn hardware en het toch leuk is om een beetje exclusief te zijn door als enige of een van de weinigen al de beschikking te hebben over de zwarte versie

Als jullie willen kan ik wel wat foto's plaatsen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Geen matches
Foto's!!! Ik ben jaloers, ik wil ook de zwarte maar dat zal nog wel een tijdje duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Geen matches
Gooi die foto's maar online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:33:
bladiebla

Als jullie willen kan ik wel wat foto's plaatsen......
Ik begrijp niet dat mensen hier dit nog vragen....Fotos zijn altijd goed! Gewoon plaatsen ipv afvragen. Een forum is om info te delen, niet om fotos voor jezelf te houden 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
die zwarte bestaat al lang hoor, al over een jaar, maar toen was ie limited edition, en kon je em enkel verkrijgen in de winkelketen ldlc (frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
De zwarte is mij iets té, nou ja, zwart...
De zilveren versie heeft een mooie balans tussen aluminium en zwart, maargoed, persoonlijke smaak enzo.

Trouwens, voordat ik de P180 had las ik in elke review wel dat je het deurtje parallel aan de zijpaneel kon open doen. Als ik dit probeer zit het deurtje op een hoek van 90 graden van het zijpaneel 'vast', ik kan misschien wel doorduwen, maar dan ben ik bang dat ik hem afbreek.
Is het een van jullie al wel gelukt om het deurtje helemaal open te doen?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kazu schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:55:
De zwarte is mij iets té, nou ja, zwart...
De zilveren versie heeft een mooie balans tussen aluminium en zwart, maargoed, persoonlijke smaak enzo.

Trouwens, voordat ik de P180 had las ik in elke review wel dat je het deurtje parallel aan de zijpaneel kon open doen. Als ik dit probeer zit het deurtje op een hoek van 90 graden van het zijpaneel 'vast', ik kan misschien wel doorduwen, maar dan ben ik bang dat ik hem afbreek.
Is het een van jullie al wel gelukt om het deurtje helemaal open te doen?
Jep, ik was er ook bang voor. Maar kon nergens vinden of het nou wel of niet kon.
Ik heb het net, letterlijk om 22.11 even geprobeerd. Dat zwarte plastic (in de lengte van de deur met die luchtgaten erin) moet je ook mee open doen. Het klikt er zo uit en in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Geen matches
Ah kijk!
Het werkt inderdaad, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Dat heet "Double Hinged" ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Geen matches
Ik weet 't, maar dat zij-roostertje zag er nogal stevig uit en ik ging er niet automatisch van uit dat hij los kon. En om nou te gaan wrikken, en dan het deurtje los in je handen te hebben had ik niet echt zin in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal maandag wat foto's posten van de zwarte SPCR Atec P180, ben helaas dit weekend niet bij mijn compu.

Iets anders: Is het iemand al gelukt om een fan onderin voor de harde schijven achter het luchtrooster te plaatsen?
Ik ben een foto tegengekomen op Silent PC teview waar dat met een nexus fan is gedaan. Naar mijn idee worden dan de HD's beter gekoeld, wat weer resulteert in meer stilte doordat de fan langzamer kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals belooft hier wat foto's van mijn Antec P180 Black met SPCR deur (mijn excuses voor de engelse benaming van de foto's):

Setup bestaat uit de volgende componenten:
MSI K8N NEO2 Platinum
AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3700+ San Diego
Scythe Ninja / IBL 120 mm LED (19dBa)
2 x 512MB Crucial Ballistix PC3200 @ 400 MHz
ATI Radeon 9800 Pro
Zalman VF700-CU LED
Western Digital Raptor 74 GB
SAMSUNG SP2004C (200 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Creative SB Audigy 2 ZS Sound Card
BENQ DVD DD DW1620
Antec P180 SPCR Black Edition
1 x Nexus 120mm Real Silent case fan
1 x IBL 120 mm LED (19dBa)
SilverStone SST-FP52B Zwart Thermal Controller
Enermax Noisetaker 420 W

Foto's:
Antec P180 Front Side
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/5658/antecp180frontside5ap.th.jpg

Antec P180 Front
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7548/antecp180front8zf.th.jpg

Open door Front Side
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3580/opendoorfrontside6ab.th.jpg

Antec iLuminate
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/3268/anteciluminate0gq.th.jpg

Setup
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/8955/setup20co.th.jpg

Upper Room
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7218/setup4side1kt.th.jpg

Lower Room
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/9300/psulowerroom0iz.th.jpg

Setup Powered
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/384/setup4ge.th.jpg

NB-47J Modified
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/9370/nb47j1hf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Eigenlijk had ik al besloten om voor de Antec P150 te gaan, omdat die veel goedkoper is. Maar nu begin ik toch weer onzettend te twijfelen, damn wat een kast _/-\o_

Heb je je harddisk met de aansluitingen de andere kant op en de fan in het onderste compartiment aan de andere kant geplaatst? Leuke oplossing! Er lijkt op deze manier nog genoeg ruimte te zijn bij de voeding, bijvoorbeeld voor de enorme Antec Phantom 500watt (semi-passief).

En zo te zien is er bovenin ook ruimte genoeg om (zonder dremelen) 2x een black-ice pro radiator met 12cm fan te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Ziet er goed uit! Ook mooi de kabels weggewerkt!
Zie je de CCFL (Dat is het toch?) wel met je deurtje dicht?
Persoonlijk vind ik de alu versie toch iets mooier. Ik vind hem iets trakker, moderner in alu.
Ik ben ook bang dat je kast binnen een week onder de stof zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:08:
Heb je je harddisk met de aansluitingen de andere kant op en de fan in het onderste compartiment aan de andere kant geplaatst? Leuke oplossing! Er lijkt op deze manier nog genoeg ruimte te zijn bij de voeding, bijvoorbeeld voor de enorme Antec Phantom 500watt (semi-passief).
De reden dat ik de HD's heb omgekeerd is dat daardoor de SATA-kabels en de SATA voedingkabels beter te 'routen' waren, nu kan ik namelijk de SATA kabels vanuit de rechterkant laten lopen, waardoor ze vrijwel niet zichtbaar zijn. De SATA voedingskaberls komen juist weer van de linkerkant en zijn hierdoor ook vrijwel niet zichtbaar, doordat ik ze via een opening heb kunnen trekken onder de fan.
En zo te zien is er bovenin ook ruimte genoeg om (zonder dremelen) 2x een black-ice pro radiator met 12cm fan te plaatsen :)
Helaas heb ik geen ervaring met waterkoeling, dus dat kan ik niet voor je beantwoorden, wel weet ik dat er op het forum van Silence PC Review, bijvoorbeeld hier watercooling in combinatie met een P180- wordt toegepast. Volgens is er in dit topic ook een watercooling te vinden. Hier kun je zien dat het zelfs met een fan (zoals het hoort) net past. Mij redenatie voor het plaatsen van de fan aan de andere kant is dat zodoende de hitte van de HD's beter word doorgevoerd naar de voeding, de Enermax voeding zelf heeft ook al 1 intake en 1 outtake fan, dus die houdt zich zelf goed koel.
Wat ik nog wil proberen is om een fan voor de HD's te plaatsen. Heb vandaag er al een beetje aan zitten klussen, maar ben tot de conclusie gekomen dat een gewone 120 mm fan te breed is, ben dus op zoek naar een smalle 120 mm fan. Iemand nog tips?
sajoku schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:10:
]Ziet er goed uit! Ook mooi de kabels weggewerkt!
Zie je de CCFL (Dat is het toch?) wel met je deurtje dicht?
Ik ben ook bang dat je kast binnen een week onder de stof zit
Bedankt voor het compliment, dat was ook een van de doelstellingen en er zijn ook behoorlijk wat uurtjes in gaan zitten.... >:)
Stof valt mee, gewoon goed bijhouden, je ziet het wat beter dan op een alu versie, maar aan de andere kant betekent dat je dus ook eerder zal gaan schoonmaken (althans in mijn geval ;) )
Het is trouwens geen CCFL , maar een LED 'light tube' , hij kan ook verschillende kleuren weergegeven en je kan hem ook instellen dat hij reageert op geluid. Je ziet m aardig met het deurtje dicht. Vooral de reflectie op de witte muur aan de rechterkant is wel leuk. Ik hem hem gewonnen bij een survey van Antec en wilde het eens uitproberen. Weet nog niet of ik m laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
Antec beveelt onder andere hun TruePower 2.0 voedingen aan, maar deze hebben geen outtake fan aan de achterkant. Alleen een 12cm fan aan de bovenkant/onderkant. Weet iemand of de warme lucht onderin dan wel goed wordt afgevoerd?
En is het al iemand gelukt om onderin vóór de harde schijven een fan te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Danny043 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:37:
Antec beveelt onder andere hun TruePower 2.0 voedingen aan, maar deze hebben geen outtake fan aan de achterkant. Alleen een 12cm fan aan de bovenkant/onderkant. Weet iemand of de warme lucht onderin dan wel goed wordt afgevoerd?
En is het al iemand gelukt om onderin vóór de harde schijven een fan te plaatsen?
Volgens mij is het het beste als je een fan aan de voor of achterkant hebt. Dan werkt de "grote" fan ondder in de kast ook het beste. Natuurlijk beveelt Antext hun eigen voedingen aan :P

Nee nog niet gelukt om een fan daar te krijgen. Wel geprobeert maar de fans die bij de kast geleverd worden zijn te dik.Ben nu een beetje op zoek naar een dunne. Ik heb nog wel een Zalman ZM-OP1 (oid) fan liggen die hoort bij passieve videokaart koeling. die ga ik straks ff proberen, het enige nadeel is dat dat een 80mm is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:38
Geen matches
[...]

[...]
Een Phantom voeding past gewoon :)
Kwestie van je kabels goed strak sleeven en de fan in het onderste compartiment omruilen met de fan die bovenin zit (deze is iets dunner).
Danny043 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:37:

Ik heb hier een TP2.0 480W en deze heeft een fan aan de onderkant en achterkant :)
Overigens denk ik niet dat je je erg druk hoeft te maken om die warme lucht. Ga er maar vanuit dat een fabrikant als Antec daar echt wel over nagedacht heeft.

[edit]
Een 120mm fan voorin zou moeten passen. Je moet dan wel een dunnere hebben dan normaal en een klein beetje dremelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 20-05-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
Crash schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:43:
Ik heb hier een TP2.0 480W en deze heeft een fan aan de onderkant en achterkant :)
Overigens denk ik niet dat je je erg druk hoeft te maken om die warme lucht. Ga er maar vanuit dat een fabrikant als Antec daar echt wel over nagedacht heeft.

[edit]
Een 120mm fan voorin zou moeten passen. Je moet dan wel een dunnere hebben dan normaal en een klein beetje dremelen.
Weet je zeker dat dat een TruePower 2.0 is, en niet een (oude) TruePower? Of heb je een speciale versie? Volgens de specs zit er maar 1 fan in een TP2.0:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=17480
En 2 in de oude versie:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=07480#

En Antec kan erover denken wat ze willen, maar die lucht moet toch afgevoerd worden. Zonder outtake fan aan de achterkant gaat dat een stuk minder goed. Sommige mensen hebben zelfs alle overige gaten dichtgemaakt om de luchtin- en -uitvoer te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed nieuws, bij azerty is de zwarte versie te koop!

http://www.azerty.nl/prod...11/antec-p180b-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En SilentPcReview heeft dingen toegevoegd aan hun review over de P180:
http://www.silentpcreview.com/article255-page13.html

Dingen die verbeterd/veranderd zijn:
At the same time, they revised the original P180 to address several minor issues that arose after the case was released:

* The VGA duct has been removed entirely.
* Vented PCI slot covers have been added to improve airflow around the VGA cards.
* New fan clips that allow a 120mm fan to be mounted directly in front of the VGA cards are included.
* The power supply channel is now cooled by a standard Tricool fan; the original 38mm thick fan is gone.
* The silicone padding around the power supply frame has been improved.
* The front door is now made of the same 3-ply material that is used in the rest of the case, resolving warping issues with the door.
...

Conclusie:
All in all, it is good to see that Antec has kept up their support of the P180. These changes are a sign that the P180 has outgrown its teething problems and that Antec probably intends to keep this model around for a while longer. The removal of the VGA duct and the replacement of the bottom fan address the only two major issues that I had with the original release. Now, a year later, the P180 is worthier than ever of the praise that I gave it in the original review: "The Antec P180 is designed for quiet computing, and based on this criterion alone, it delivers handsomely."
Voor plaatjes en de rest van de review zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Die plaatjes slaat eigenlijk ook nergens op, je kan ze net zo goed weghalen! Dat heb ik ook gedaan, werkt beter :)

Die fan clips zijn wel handig, alleen niet in mijn situatie. Ik heb een mooie 7800GTX, kenners weten het dat het een super lange kaart is. De 6pins PCI-e power stekker past er niet op als ik daar een fan zou mounten. Die kabel loopt nu al deels door mn HD cage...

Gebruikers met een X1800/X1900/7900GT(X) ed lopen tegen hetzelfde probleem aan!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Ben nu al een uur bezig met deze kast. Hoe hebben jullie de dvd-rom / brander vast gezet? Zie geen klik systeem en de schroeven erin wordt moeilijk.

Onderaan naast mijn voeding zit een fan, vrij groot waarvoor is deze? Om de voeding te koelen?

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 28-06-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Geen matches
Geen klik systeem? Juist wel!
Kijk eens in je handleiding en anders op http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html (staat een hele uitleg over deze kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:51:
Zoals belooft hier wat foto's van mijn Antec P180 Black met SPCR deur (mijn excuses voor de engelse benaming van de foto's):
*knip*
Vraagje:
Is hij makkelijk krasbaar ?
Ik heb nogal ervaring met zwart en ik weet dat het makkelijk krasbaar is, maar ik weet niet hoe het met de P180 zit.

Heb je verder geen Dual Channel ?

* ImmortalSoul heeft nog steeds geen krasje op zijn pikzwarte/glansende gitaar

[ Voor 13% gewijzigd door ImmortalSoul op 28-06-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Ik zie in de uitgebreide review dat ze bijv. een constructie hebben gemaakt dat je een fan kan monteren bij je harddisks. Iemand die weet of je deze spullen ook los kan bestellen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Ik heb deze kast nu 2 uurtjes en het is echt een super kast qua design. Ben er wel 6 uur zoet mee geweest maar alles werkt nu wel. Nu ben ik benieuwd op welke speed jullie de 3 standaard fan's hebben draaien? Er draaien er nu 2 op full speed, toch wel veel geluid maar wel lekker cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Geen matches
Versteegrob schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 02:50:
Ik heb deze kast nu 2 uurtjes en het is echt een super kast qua design. Ben er wel 6 uur zoet mee geweest maar alles werkt nu wel. Nu ben ik benieuwd op welke speed jullie de 3 standaard fan's hebben draaien? Er draaien er nu 2 op full speed, toch wel veel geluid maar wel lekker cool.
Ik heb alle 3 m'n fans op High staan, want op Medium en Low pakt m'n Truepower ze niet. (Of misschien wel door regeling van speed, moet ik nog 'ns uitzoeken maar geen zin in :+)

Heb voor de verandering van dit warme weer de top fan eraf gehaald en die voorin bij m'n harddisks gedaan. Scheelde toch weer een graad of 4 kwam ik achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Heb er nu 2 op medium en merk nog niet veel verschil, zal straks is mijn temps gaan uitmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Ik heb ze allemaal op low staan. Momenteel heb ik op mijn proc en vidkaart nog standaard koeling die alle2 op 50% draaien. Proc wordt niet warmer dan 40 graden, idle 34 :D

Als ik met me hand achter, of aan de voorkant bij de fan voel, merk ik dat ze op low ook nog aardig wat lucht verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:08
Geen matches
Weten jullie waar het "nieuwe model"te koop is? Ik heb bij een paar zaken geinformeerd maar die hebben allemaal het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
sajoku schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:48:
Ik heb ze allemaal op low staan. Momenteel heb ik op mijn proc en vidkaart nog standaard koeling die alle2 op 50% draaien. Proc wordt niet warmer dan 40 graden, idle 34 :D

Als ik met me hand achter, of aan de voorkant bij de fan voel, merk ik dat ze op low ook nog aardig wat lucht verplaatsen.
Ik heb ze nu op medium en het geluid is al een stuk beter en mijn pc wordt ook zeker niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bah ik heb hem al meer dan een week geleden besteld...
Hoop dat ik de nieuwe versie krijg dus, met het verbeterde deurtje

Ik heb er ook gelijk 4x nexus 12cm fan's bij besteld, zouden die een betere geluid/airflow hebben dan die Antec fan's?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:53:

Ik heb er ook gelijk 4x nexus 12cm fan's bij besteld, zouden die een betere geluid/airflow hebben dan die Antec fan's?
Beetje dom om dat achteraf te vragen niet? Maar het geluid zal beter zijn :) Airflow zou ik niet durfen zeggen omdat Antec ook goede fans maakt. En meestal is stil minder RPM= minder luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Waar begint iedereen altijd over de deur, er is toch niks mis met de deur of heb ik de nieuwe versie.
Trouwens waarvoor is de onderste fan bedoeld, om de voeding te koelen?

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 29-06-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Versteegrob schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:09:
Waar begint iedereen altijd over de deur, er is toch niks mis met de deur of heb ik de nieuwe versie.
Trouwens waarvoor is de onderste fan bedoeld, om de voeding te koelen?
De oudere versie heeft een deurtje wat bol zou kunnen trekken. Als dit gebeurd kan je contact opnemen met Antec en sturen zij je een nieuw deurtje op.

Ja de onderste "dikkere" fan is idd om je voeding en eventuele hd's te koelen. Wel handig als je voeding vanzelf harder gaat draaien als hij warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Hmm oke, heb ze nu alle 3 aangesloten en op de laagste stand gezet. Mooi werk van Antec maar ik heb me toch een takkezooi aan draden binnen in. Vind de stoffilter ook erg stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 10:35
Geen matches
ewf2003 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:50:
Weten jullie waar het "nieuwe model"te koop is? Ik heb bij een paar zaken geinformeerd maar die hebben allemaal het oude model.
bij sallandzijn de zwarte in iedergeval het nieuwe model ,heb hem sinds gisteren en bevalt zeer goed.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn- op 29-06-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Heeft er iemand ervaring met een P180B icm een Seasonic-voeding en/of bijna alle PCI-sloten gevuld? Ik zit erover te denken om een P180-kast te kopen maar ik maak me zorgen over de lengte van de voedingkabels. In de meeste kastfoto's zie je dat er erg geimproviseerd is om de kabels naar de juiste plek te krijgen. In bijna al die gevallen zijn die kasten dermate leeg (bijna alle PCI-sloten leeg, enkel een grafische kaart bovenin) dat er voldoende ruimte is om de kabels onder een korte PCI-kaart te leggen of gewoon over de lege PCI-sloten heen. Ik heb echter nu een zeer gevulde kast: alle PCI-sloten vol met aan de onderkant zelfs twee full-length PCI-kaarten. Het wordt volgens mij dan nogal een probleem om die kabels weg te werken, zeker als die van een Seasonic al aan de krappe kant zijn... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Antec icm met Seasonic, dat zou ik heel graag willen weten.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de ATX connecter, of ik die wel netjes zou kunnen wegwerken.

16" cable for main 20+4 pin ATX connector.
26" cable with two 6-pin PCIe video / SLI connectors
18" auxiliary 12V connector
19" auxiliary 4x12V connector (for dual CPU boards)
33" cable with three 4-pin IDE drive connectors and one floppy drive power connector
27" cable with two 4-pin IDE drive connectors and one floppy drive power connector
2 x 24" cables with two SATA drive connectors each
21" cable with 3-pin PSU fan speed monitor connector for motherboard.

Verder @Martijn-/Versteegrob/Bobinho/ en alle zwarte Antec P180 bezitters.

[ Voor 5% gewijzigd door ImmortalSoul op 29-06-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Ik heb de Antec180 en de Seasonic S12-600, ik zal nu even wat foto's plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://images.waarbenjij.nu/files/waarbenjij.nu/r/robeneline/43995c82c7969616952855/file93769372.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.waarbenjij.nu/files/waarbenjij.nu/r/robeneline/43995c82c7969616952855/file93769384.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.waarbenjij.nu/files/waarbenjij.nu/r/robeneline/43995c82c7969616952855/file93769504.jpg

De foto's zijn niet echt duidelijk maar ik had eerst alleen fotos van mijn cpu gehad.

[ Voor 77% gewijzigd door Wackmack op 29-06-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
Ik heb het middelste gedeelte waar je de schijfen in kan doen eruit gehaald zodat ik meer ruimte heb. Onderin heb ik nu 2 schijfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zie dat je een zalman fanmate 2 hebt. Erg handig apparaatje om het voltage van een koeler te regelen. Ik heb in mijn kast een gat geboort in zo'n pci bracket (ter grootte van de draai knop). Vervolgens kon ik met de dubbelzijdige plakstrip die bij de fanmate zit de fanmate aan de achterkant van het bracket plakken zodat ik gewoon de kast dicht kon doen en van buiten de fanmate kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Ik denk dat ik deze kast uiteindelijk weg doe, ik kom gewoon wat ruimte te kort! Als de kast iets breder en dieper was, dan was hij perfect geweest!

Zou hem graag willen ruilen tegen een stacker :) Helaas niet zo mooi, maar heb het voordeel van meer ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/Img_1626.jpg

Moet nog even een nieuw plaatje schieten, mn huidige situatie verschilt van dit plaatje op:

-HD cage in het midden weer gemonteerd ivm WD Raptor 150GB (actieve koeling dmv 120mm voorin)
-120mm Papst op Zalman fan bracket vervangen door een 92mm exemplaar
-De 120mm Papst heb ik in het dak gemonteerd, die blaast naar beneden op de heatsink van de chipset
-Ipv een DFI Ultra-D een Abit KN8 SLI moederbord

Als iemand hier iemand kent die een Stacker wil ruilen tegen deze mooie & vooral stille kast, let me know :)

[ Voor 54% gewijzigd door aramdin op 29-06-2006 22:05 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
aramdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:58:
Ik denk dat ik deze kast uiteindelijk weg doe, ik kom gewoon wat ruimte te kort! Als de kast iets breder en dieper was, dan was hij perfect geweest!

Zou hem graag willen ruilen tegen een stacker :) Helaas niet zo mooi, maar heb het voordeel van meer ruimte.

[afbeelding]

Moet nog even een nieuw plaatje schieten, mn huidige situatie verschilt van dit plaatje op:

-HD cage in het midden weer gemonteerd ivm WD Raptor 150GB (actieve koeling dmv 120mm voorin)
-120mm Papst op Zalman fan bracket vervangen door een 92mm exemplaar
-De 120mm Papst heb ik in het dak gemonteerd, die blaast naar beneden op de heatsink van de chipset
-Ipv een DFI Ultra-D een Abit KN8 SLI moederbord

Als iemand hier iemand kent die een Stacker wil ruilen tegen deze mooie & vooral stille kast, let me know :)
Misschien dat je het kan proberen in het Stacker Topic?
Als ik een stacker zou hebben zou ik em wel ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Een al (voor een midtower) erg brede kast en dan nog ruimte te kort?
Ik kan het begrijpen, zonde :P

Maar aangezien dit het P180 topic is denk ik dat je het beter ergens anders kan proberen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Weet je wat ik nodig heb, vooral meer ruimte tussen de 5.25" devices en het moederbord. Ik heb een 7800GTX die al erg lang is, daarbij komt er nog een PCIe 6 pins power stekker die nu gedeeltelijk in mn HD cage komt!

[edit]
Ik kan bv ook mn onderste PCI slot niet gebruiken door de voedingskabel die daar door de vloer komt breken :)

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 29-06-2006 23:20 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Geen matches
aramdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:43:
Weet je wat ik nodig heb, vooral meer ruimte tussen de 5.25" devices en het moederbord. Ik heb een 7800GTX die al erg lang is, daarbij komt er nog een PCIe 6 pins power stekker die nu gedeeltelijk in mn HD cage komt!
Vreemd, ik heb een 7800GT en ik heb er geen last van.
Terwijl ik wel 2 HDD's in die cage heb zitten, moet wel toegeven dat 't ff friemelen was, maar hij zit aardig normaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImmortalSoul schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:25:
[...]

Vraagje:
Ik heb nogal ervaring met zwart en ik weet dat het makkelijk krasbaar is, maar ik weet niet hoe het met de P180 zit.

Heb je verder geen Dual Channel ?

* ImmortalSoul heeft nog steeds geen krasje op zijn pikzwarte/glansende gitaar
Mijn excuses voor de late reactie, maar nee ik heb nog geen krasje erop. Gewoon voorzichtig doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 03:50:
[...]

Ik heb alle 3 m'n fans op High staan, want op Medium en Low pakt m'n Truepower ze niet. (Of misschien wel door regeling van speed, moet ik nog 'ns uitzoeken maar geen zin in :+)

Heb voor de verandering van dit warme weer de top fan eraf gehaald en die voorin bij m'n harddisks gedaan. Scheelde toch weer een graad of 4 kwam ik achter!
Als je nu ook nog eens het gat in de bovenkant van de kast afdekt, krijg je een nog betere aiflow en gaan je temps omlaag.
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:53:

Op Silence PC Review worden Nexus als de beste fans aangewezen op het gebied van luchtverplaatsing en stilte. Zelf kan ik dit ook beamen. Heb hier 1 nexusfan en 2 IBL draaien.
Versteegrob schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:44:
Hmm oke, heb ze nu alle 3 aangesloten en op de laagste stand gezet. Mooi werk van Antec maar ik heb me toch een takkezooi aan draden binnen in. Vind de stoffilter ook erg stijlvol.
Kom op versteegrob: Je kan veel kabels erg goed wegwerken in de P180, zie bijv. mijn foto's. Stoffilter is zeker zeer handig.
ymmv schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:46:
Heeft er iemand ervaring met een P180B icm een Seasonic-voeding en/of bijna alle PCI-sloten gevuld? Ik zit erover te denken om een P180-kast te kopen maar ik maak me zorgen over de lengte van de voedingkabels. In de meeste kastfoto's zie je dat er erg geimproviseerd is om de kabels naar de juiste plek te krijgen. In bijna al die gevallen zijn die kasten dermate leeg (bijna alle PCI-sloten leeg, enkel een grafische kaart bovenin) dat er voldoende ruimte is om de kabels onder een korte PCI-kaart te leggen of gewoon over de lege PCI-sloten heen. Ik heb echter nu een zeer gevulde kast: alle PCI-sloten vol met aan de onderkant zelfs twee full-length PCI-kaarten. Het wordt volgens mij dan nogal een probleem om die kabels weg te werken, zeker als die van een Seasonic al aan de krappe kant zijn... ?
Moet volgens mij gewoon lukken, neem anders ff een kijkje op het forum van SPCR en dan in de general gallery. Daar zal vast wel een dergelijke combinatie te vinden zijn (Heb nu tijdsnood, anders was ik voor je op zoek gegaan). Anders bestel je toch gewoon verlengkabels, heb ik ook gedaan en daardoor kun je alles echt heel mooi wegwerken.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Even als toevoeging op die kabels. Je moet wel een goede afweging maken of je rounded of flatcables wil gebruiken. Soms kan je een flatcable beter wegwerken dan een rounded ;)

Ik heb pas na dit weekend weer een fototoestel tot me beschikking dus zal zodra ik weer een fototoestel tot me beschikking heb wat fotos nemen. Jammergenoeg zonder waterkoeling omdat ik een nieuwe proc. heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Geen matches
IIk zou het knap vinden als jij mijn draden wel kan weg werken. Het komt door mijn grote CPU Koeler, Dual Kaart en PCI kaart, daardoor is het nogal krap van binnne. Maar qua design is de kast super, ook de 3 fan's zijn stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je de HD case bovenin er weer in zet, kun je heel veel kabels daarachter kwijt, zo heb ik ook zeer veel kabels weggewerkt. Het enige verschil is dat jij een dual kaart hebt, voor de rest hebben we een zelfde aantal kabels en ik heb ook een zeer grote koeler (Ninja Scythe). Het verbetert echt sterk je airflow.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Geen matches
Als ik zo kijk naar de foto's denk ik toch dat ik beter de 24 en 4 pin voedingskabels kan verlengen. Ik kan dat soort verlengstukken nergens vinden. Ik vind alleen maar adapters om van 24 naar 20 of van 20 naar 24 te gaan. Waar kun je dit soort dingetjes goedkoop bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 22:33
Geen matches
ymmv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:49:
Als ik zo kijk naar de foto's denk ik toch dat ik beter de 24 en 4 pin voedingskabels kan verlengen. Ik kan dat soort verlengstukken nergens vinden. Ik vind alleen maar adapters om van 24 naar 20 of van 20 naar 24 te gaan. Waar kun je dit soort dingetjes goedkoop bestellen?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2660
Niet direct goedkoop, maar met deze verleng je tenminste ook je 4 pins van je 24 pins stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Geen matches
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2660
Niet direct goedkoop, maar met deze verleng je tenminste ook je 4 pins van je 24 pins stekker.
Is dat wel een stabiele oplossing ?
20 -> 24 pin connectors zijn slecht voor je stabiliteit. Ik weet niet of dat ook geld voor 24 -> 24 pin/

[ Voor 3% gewijzigd door ImmortalSoul op 01-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
ImmortalSoul schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:14:

20 -> 24 pin connectors zijn slecht voor je stabiliteit. Ik weet niet of dat ook geld voor 24 -> 24 pin/
20>24 is slecht omdat dat juist tegen het idee van de 24 polige stekker in gaat: extra voedingslijnen. Met de 20>24 worden gewoon bestaande voedingslijnen zwaarder belast (24 polig wil dat juist tegengaan).

Deze kabel is alleen een verlengkabel en is dus wat dat betreft iets heel anders dan een 20>24 kabel.

In mijn situatie was juist die 24 polige kabel lang zat en was het alleen die 4 polige "P4" stekker die verlengd moest worden (zie foto's van mij in dit topic, juli vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Neem ff hier een kijkje. Daar heb ik zowel een 4 pin verlengkabel als mijn 24 naar 20 verlengkabel bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Bedankt voor de replies tot nu. That's It valt af want ze hebben geen 24 -> 24 verlengkabels. Ik denk dat ik het bij Freezing Hardware ga proberen (tenzij Azerty mijn verzoek oppakt en de kabels ook in het assortiment opneemt, want dan neem ik die kabeltjes gewoon mee met de bestelling van P180b Conroe-systeempje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn bestelling binnen gekregen: een Antec P180 en 4x Nexus 120mm fan's _/-\o_
Gelukkig het nieuwe model met nieuwe deurtje (superstevig) en plek voor een 120mm fan op de bovenste harddisk-cage

Vandaag vanaf 2 uur bezig geweest om alles in te bouwen, wat een werk is dat met deze kast, maar het resultaat mag er wezen! :D

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/3371/afbeelding2345hx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/1078/afbeelding2397hh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/726/afbeelding2401pg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img318.imageshack.us/img318/3564/afbeelding2438uk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9940/afbeelding2440fq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1721/afbeelding2528jh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/5773/afbeelding2636nz.jpg
(ik zal betere foto's maken zodra ik hier een digitale camera heb)

Ik ben er echt helemaal tevreden mee. Het is echt superstil, en de temperatuur is ongeveer 10 graden gedaald tegenover mijn oude standaard aopen kast, wat met mijn overclocked Athlon mobile dus betekend dat ik er 100Mhz bij heb. :)

Binnenkort komt er waterkoeling in, en ik ben al wat aan het passen en meten geweest met mijn 2x Black Ice Pro rads en volgens mij passen die precies op de 2 bovenste 120mm exhaust fan's. De pomp (Emeim 1048), het resevoir en fancontroller komen dan in de bovenste 3 5.25" ruimtes. Ik moet alleen nog het resevoir en fancontroller bestellen bij Aquacomputers dan heb ik alle onderdelen compleet

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Geen matches
Tip: rounded IDE cables :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hehe ja ik weet het :)
Het is alleen voor de DVD, maar ik zal er morgen een ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die platte IDE kabel kan je ook wegvouwen.

en die geperforeerde pci afdekplaatjes, zijn die nieuw bij de P180 of heb je die elders gekocht :?

Die nexus zwartwitte fan staat trouwens heel mooi van achter.

Die fan mate kan je ook via een klein gaatje persen dat linksonder de outlet fan zit. Daar past het stekkertje precies doorheen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Die afdekplaatjes horen bij de nieuwe revisie van de P180, check > http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 16:23
Heeft er iemand ervaring met een antec 500 watt voeding, een asrock 929 dual mamaplankje en de P180 in relatie tot de plaats waar de power het moederbord raakt? Deze pluggen zitten namelijk geheel linksboven, en ik weet dus niet of de voedingskabel dat haalt.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Geen matches
linksboven is zobiezo lastig omdat uw voeding kabel dan over uw pci(-e) kaarten moet.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn zoektocht naar de perfecte case heb ik de Antec P180 gevonden.
Omdat ik waterkoeling wil gaan inbouwen en de P180 nu ook weer niet zoooo ruim is zou ik echter wel enkele afmetingen moeten hebben. Aangezien ik die op internet niet vond stel ik hier de vraag:
Zou iemand zo lief willen zijn op even een meetlatje op zijn Antec P180 te leggen, te kijken hoe lang het aangeduide stukje op de afbeelding hieronder juist is en daarna zijn bevindingen hier te posten? Ik schat dat het ong 14cm zal zijn, maar daar ben ik niet veel mee.

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/6189/p18007zz8.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
14,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb gister ook waterkoeling ingebouwd

Er is ontzettend weinig ruimte tussen het bovenste rad + fan, en het moederbord, dus als je een moederbord hebt met de cpu-socket of 4-pins aansluiting (zoals bij veel moederborden) helemaal bovenaan zal je fan niet op de rad passen. Ik heb de fan dus 2cm 'naar buiten' geplaatst (niet midden op de rad) en zelfs dan past het nog maar net, de fan zit stijf tegen het waterblok aan...

Ik draai nu met 1 rad, al zou een 2e (achterop) met minder moeite gaan passen

Foto's volgen

Edit: waar ik het dus over heb is de afstand aangegeven met de groene pijl, tussen fan en moederbord dus eigenlijk te klein is. Met de rad achterop is dit geen/ minder probleem omdat deze niet in het midden van de kast zit
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/724/p18007zz8sq6.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:49:
Ik heb gister ook waterkoeling ingebouwd

Er is ontzettend weinig ruimte tussen het bovenste rad + fan, en het moederbord, dus als je een moederbord hebt met de cpu-socket of 4-pins aansluiting (zoals bij veel moederborden) helemaal bovenaan zal je fan niet op de rad passen. Ik heb de fan dus 2cm 'naar buiten' geplaatst (niet midden op de rad) en zelfs dan past het nog maar net, de fan zit stijf tegen het waterblok aan...

Ik draai nu met 1 rad, al zou een 2e (achterop) met minder moeite gaan passen

Foto's volgen

Edit: waar ik het dus over heb is de afstand aangegeven met de groene pijl, tussen fan en moederbord dus eigenlijk te klein is. Met de rad achterop is dit geen/ minder probleem omdat deze niet in het midden van de kast zit
[afbeelding]
Ik dacht dat het iets minder krap zou zijn, ik zal op zoek moeten gaan naar een andere kast dan. Dit is wel spijtig aangezien de P180 bijna alles had, buiten de (overdreven) ruimte. Ik ben nog wel benieuwd naar je foto's en hoop dan ook dat ze der snel komen ;).

Voor diegenen die nu Stacker! gaan roepen: De CM Stacker is bijlange zo mooi niet als deze case, om maar een voorbeeld te geven: de frontpannel met de usb poorten enz op is oerlelijk imo. Verder zitten er ook overal gaten in welke allemaal stof naar binnen laten, een wereld van verschil met de P180 voor elk intakegaatje een stoffilter zit. Ok, daar kan allemaal een mouw aan gepast worden maar hoe duur word je case dan wel niet? Ik zoek een case die zo dicht mogelijk aansluit bij mijn eisen. Als de Stacker 1 voordeel heeft is het de zee van ruimte binnenin de case.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja, ik dacht ook dat het iets ruimer zou zijn. Maar met een klein beetje tweaken zal het allemaal best passen :) Misschien even een metalenplaatje maken om de bovenste fan te monteren, ik ben er nog over aan het nadenken.

Edit:

Hier een foto van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/8936/picture001iv8.jpg
Weinig ruimte tussen de fan op het bovenste rad en het wateblok dus. Ik ben nu een beugeltje aan het maken om de fan goed te kunnen monteren...

Een 2e rad gaat ook nog gemonteerd worden, maar daar heb ik even geen koppelingen meer voor :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update van mijn waterkoelingprojectje met de P180
Foto's zeggen meer dan woorden denk ik ;)

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/4580/img2697custombb8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9995/img2696custommo5.jpg
Radiatoren zitten lekker knus op elkaar, 1 is er met een fan uitgerust, voor de andere moet ik nog een beugeltje zagen om die te monteren.

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/9926/img2689customts3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/7264/img2688customhz4.jpg
Een slede gemaakt om de pomp en het resevoir in de bovenste 3 5.25" bays te plaatsen. Maakt het bijvullen ook makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/4559/img2694customkc6.jpg
Totaalshotje

En het plan is dus dat er in de bovenste 3 5.15" bays nog een Aquatube (2e resevoir) en Aquaero (fancontroller) van aquacomputers.de komen
In feite is dit dus de proefopstelling voor mijn nieuwe Conroe systeem. Dan zullen dus ook de Chipset en Grafische kaart watergekoeld worden en is een fan op het 2e rad wel nodig denk ik. Nu is de CPU stressed zo'n 40 graden (Overclocked Barton mobile) en voelen de rads gewoon koud aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
Ziet er goed uit The_Shadow! Vooral boven in, die sleuf die je gemaakt hebt.

Wat zie ik bij de harddisk ding? Een extra fan? Wat heb je daarvoor gedaan om het zo te krijgen, best aantrekkelijke oplossing namelijk.
Misschien dat je de kabels nog wat netter kan wegwerken, of eventueel nog wat sleeven oid.
Je bovenste Rad lijkt wel wat scheef te hangen als ik goed kijk? Komt dat doordat er aan de ene kant die haakjes hangen waardoor hij niet past of heeft dat een andere reden?

Mijn waterkoeling komt hopelijk vandaag, of maandag binnen :D
Bigwater 735 met Nexus H2O-6000 GPU!

Denk dat ik de rad boven in stop maar weet niet zeker of er dan ruimte is om er een fan op te plaatsen. Bij The_Shadow ziet het er best krap uit namelijk. Jij enig idee Shadow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:51:
Ziet er goed uit The_Shadow! Vooral boven in, die sleuf die je gemaakt hebt.
Bedankt!
Wat zie ik bij de harddisk ding? Een extra fan? Wat heb je daarvoor gedaan om het zo te krijgen, best aantrekkelijke oplossing namelijk.
Bij het nieuwe model P180 zitten standaard clips om de fan op deze manier te bevestigen. De VGA duct is echter niet meer megeleverd. Ook zijn er bij het nieuwe model een aantal andere verbeteringen, zoals het nieuwe deurtje (dat perfect is), slotplaatjes met gaten voor extra airflow, verbeterde voeding-cage etc.
Misschien dat je de kabels nog wat netter kan wegwerken, of eventueel nog wat sleeven oid.
Kabels heb ik nog niet echt aandacht aan besteed, vooral omdat dit een soort testsysteem is voor mijn nieuwe conroe en ik er dus constant mee aan het sleutelen ben ;)
Je bovenste Rad lijkt wel wat scheef te hangen als ik goed kijk? Komt dat doordat er aan de ene kant die haakjes hangen waardoor hij niet past of heeft dat een andere reden?
Klopt, de bovenste rad hangt (een klein beetje, op de foto's lijkt het erger dan het is) scheef, omdat hij met 1 kant aan de haakjes hangt en de andere kant met schroeven vastgemaakt is. Misschien boor ik aan de andere kant ook nog wel gaten zo dat ik die ook met schroeven kan vastmaken
Mijn waterkoeling komt hopelijk vandaag, of maandag binnen :D
Bigwater 735 met Nexus H2O-6000 GPU!

Denk dat ik de rad boven in stop maar weet niet zeker of er dan ruimte is om er een fan op te plaatsen. Bij The_Shadow ziet het er best krap uit namelijk. Jij enig idee Shadow?
Bij mij is er niet veel ruimte om een fan te plaatsen (zoals ik al eerder heb aangegeven). De fan komt dan in contact met het waterblok. Even een beugeltje maken om de fan ongeveer 2cm naar 'voren' te plaatsen. Als je maar 1 rad gebruikt is het makkelijker om de achterste fan daarvoor te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Geen matches
Vraagje

weet iemand of er voor boven op de kast t.p.v. de casefan ook een plaat los verkrijgbaar is om de opening af te dekken, ze hebben er wel een vorm in gemaakt dus je zou denken van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Geen matches
pascalheister schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:39:
Vraagje

weet iemand of er voor boven op de kast t.p.v. de casefan ook een plaat los verkrijgbaar is om de opening af te dekken, ze hebben er wel een vorm in gemaakt dus je zou denken van wel.
Nope, Antec levert daar geen mooi plaatje voor. Dus je zal zelf moeten gaan knutselen als je het gat graag dicht wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Geen matches
Ik heb ook een vraagje. Ik vind de kast super, maar kan ik een Coolermaster realpower voeding kwijt??
Met zo'n 120mm fan..
Wie weet in iedergeval welke voeding(en) wel gaan....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
silitek schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:56:
Ik heb ook een vraagje. Ik vind de kast super, maar kan ik een Coolermaster realpower voeding kwijt??
Met zo'n 120mm fan..
Jawel, aan de boven en onderkant van de voeding zit ruimte voor de 12CM fan. Het kan handig zijn om het rooster aan de achterkant van de kast af te plakken met tape om de airflow te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
silitek schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:56:
Met zo'n 120mm fan..
In principe passen alle voedingen. Dan is eht alleen de craag of de standaard onderste casefan past. Als je deze vervangt voor een andere passen nagenoeg alle voedingen.

Het is ongeveer 20/22 cm tot de fan, dus reken maar uit. Houdt er wel rekening mee dat er een aardige bos met draden uit je voeding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Geen matches
^^...dank je wel, jongens. Gooi hem in de bestelling ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:07:
[...]

In principe passen alle voedingen. Dan is eht alleen de craag of de standaard onderste casefan past. Als je deze vervangt voor een andere passen nagenoeg alle voedingen.

Het is ongeveer 20/22 cm tot de fan, dus reken maar uit. Houdt er wel rekening mee dat er een aardige bos met draden uit je voeding komt.
Bij de nieuwe type P180 zit een standaard (dunnere) 120mm fan voor het onderste compartiment. Met mijn (toch wel behoorlijk forse) Tagan 530W had ik geen enkel probleem

• remyblok
  • Laatst online: 15-09 14:36
Over een tijdje ben ik van plan een nieuwe PC te kopen. Een van de dingen die ik belangrijk vind is het geproduceerde geluid en een mooi case-design. Ik denk dat de P180 hier een goede combi van is.

Maar met betrekking tot stilte had ik een vraagje over de casefans. Ik kan overal lezen dat er een snelheidsswitch op zit. Maar kan ik ze ook via PWM regelen? Dus gewoon op het mobo aansluiten en de snelheid door Qfan/speedfan oid laten doen? Dit levert naar mijn idee altijd de beste cooling/stilte verhouding.
Ik heb nog niet kunnen vinden of dit nou mogelijk is. Bij de standaard Antec tricool-fans lijkt het wel te kunnen, maar als ik de foto's bekijk van de case lijkt er alleen een 4-pins molex aan deze coolers te zitten.

Kan iemand me dus vertellen of ik de case-fans gewoon op de 3pins header op een mobo kan stekken en ook met PWM de fans kan regelen.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

nFo

remyblok schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:34:
Over een tijdje ben ik van plan een nieuwe PC te kopen. Een van de dingen die ik belangrijk vind is het geproduceerde geluid en een mooi case-design. Ik denk dat de P180 hier een goede combi van is.

Maar met betrekking tot stilte had ik een vraagje over de casefans. Ik kan overal lezen dat er een snelheidsswitch op zit. Maar kan ik ze ook via PWM regelen? Dus gewoon op het mobo aansluiten en de snelheid door Qfan/speedfan oid laten doen? Dit levert naar mijn idee altijd de beste cooling/stilte verhouding.
Ik heb nog niet kunnen vinden of dit nou mogelijk is. Bij de standaard Antec tricool-fans lijkt het wel te kunnen, maar als ik de foto's bekijk van de case lijkt er alleen een 4-pins molex aan deze coolers te zitten.

Kan iemand me dus vertellen of ik de case-fans gewoon op de 3pins header op een mobo kan stekken en ook met PWM de fans kan regelen.
Zit een molex op. dus 4 pins.
-------------------------------------------
Ik heb deze kast sinds kort ook.
Maar ik vind toch een aantal dingen tegenvallen.

1: De linker zijdeur gaat niet goed dicht, wel na flink duwen en trekken.
2: Die rubberen voeten waar kast op staat lijkt opzicht wel goed.
Maar op hout blijft het wat vast plakken, als je kast van het bureau wil schuiven.
3: Die harddrive bay onder in de kast is eigenlijk ook niet handig.
Want als je er bij wil, dan moet je eerst de kabels los halen om die bay eruit te kunnen schuiven.
4: Voor die harddeschijven onder, zit een loos gat waar je niks mee kan.
5: Kabels van de voeding kun je lastig kwijt onderin.
6: Dat deurtje is wat gammel.
7: En kwa geluid was mijn chieftec stiller met geluids matten.
Maar ik koop wel een set van silentmaxx, dan plak ik al die geluids lekken dicht.

Er zijn natuurlijk ook hoop positieve dingen wat ook in de review van silentpcreview stond.

Zoals:
1: Goede air flow rond de cpu.
2: De kabels van de voeding ben je rond de mainboard kwijt.
3: Harddeschijven staan op zachte rubbers, waardoor het niet gaat resoneren.
4: Goede standaard fans die je op 3 standen kan instellen.
5: Voeding wordt ook een stuk minder warm, omdat het nu onderin zit.
6: Standaard geluids isolatie in de panelen.
7: Goede koel mogelijk heden en ook kwa inbouwen.

Ik weet het niet hoor.......... :S
Die led verlichting van de hd en power doet het trouwens ook niet, maar ik kijk wel even of dat goed zit.

• pascalheister
Geen matches
onderin bij je hd-bay gebruik je gewoon kabels die wat langer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Geen matches
Is deze kast zijn meerprijs waard t.o.v. de "Antec Sonata II"?
Welke 450W voeding raden jullie aan?

edit:
Ik doel dus niet op het uitzicht. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Conroe op 10-10-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik twijfel er over om deze kast te kopen (twijfel tussen de P180, Sonata II en SOLO), de P180 is zonder twijfel de mooiste, maar de SOLO ziet er ook strak uit. Sonata II is vrij "gewoontjes" en die zilveren balk op de voorkant is een beetje "kitsch"

Voordeel is wel dat de Sontata II veruit het goedkoopst is: 108 incl voeding... ok de Antec voeding is neit de meest stille of staviele maargoed de andere 2 kasten hebben geen voeding een daar zou ikdan een Zalman ZM460 in plaatsen, voordeel: erg stil!, nadeel is dat de prijs van een P180 dan in totaal op 197,- komt en die van de SOLO op 148,-

ik zit dus met het gorte vraagstuk of de SOLO 40 euro beter/stiller is dan de Sonata en of de P180 zelfs 90 euro beter is??

ik lees hier en daar dat de fans van de P180 niet superstil zijn (zijn dezelfde fans als in de SOLO en Sonata) en dat veel mensen die dan vervangen omdat ze het meeste geluid produceren in een configuratie van een P180... maargoed dat maakt de kast alleen maar duurder omdat je dan iig de 2 bovenste 120mm fans moet vervangen (de onderste schijnt minder lawaai te maken?).

is er ergens een review van de meest stille 120mm fans? ben wel beneiwud wat nou de meest stille betaalbare 120mm fan is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Chaoss schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:24:
ik twijfel er over om deze kast te kopen (twijfel tussen de P180, Sonata II en SOLO), de P180 is zonder twijfel de mooiste, maar de SOLO ziet er ook strak uit. Sonata II is vrij "gewoontjes" en die zilveren balk op de voorkant is een beetje "kitsch"

Voordeel is wel dat de Sontata II veruit het goedkoopst is: 108 incl voeding... ok de Antec voeding is neit de meest stille of staviele maargoed de andere 2 kasten hebben geen voeding een daar zou ikdan een Zalman ZM460 in plaatsen, voordeel: erg stil!, nadeel is dat de prijs van een P180 dan in totaal op 197,- komt en die van de SOLO op 148,-

ik zit dus met het gorte vraagstuk of de SOLO 40 euro beter/stiller is dan de Sonata en of de P180 zelfs 90 euro beter is??

ik lees hier en daar dat de fans van de P180 niet superstil zijn (zijn dezelfde fans als in de SOLO en Sonata) en dat veel mensen die dan vervangen omdat ze het meeste geluid produceren in een configuratie van een P180... maargoed dat maakt de kast alleen maar duurder omdat je dan iig de 2 bovenste 120mm fans moet vervangen (de onderste schijnt minder lawaai te maken?).

is er ergens een review van de meest stille 120mm fans? ben wel beneiwud wat nou de meest stille betaalbare 120mm fan is.
heb er 2 van Nexus inzitten, stil en doen hun werk goed, de antec casefans vallen me ook niet tegen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentPcReview heeft een tijd terug een aantal reviews geplaatst over de P180( B ).

Antec P180: A Visual Tour
http://www.silentpcreview.com/article249-page1.html

Antec P180 Review, Part 1: A Silent System
http://www.silentpcreview.com/article254-page1.html
Antec P180 Review, Part 2: The Whole Nine Yards
http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html
Antec P180 Review, Part2: POSTSCRIPT: V1.1 - (P180B)(
http://www.silentpcreview.com/article255-page13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Chaoss schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:24:
[...]

Alle drie de fans van de P180 zijn hetzelfde. De onderste hoor je misschien iets minder omdat het meer weggestopt zit.
Superstil zijn ze idd niet. Soms had ik last dat er 1tje licht ratelt.
Ik heb alle P180 fans vervangen door Nexus fans, welke hoorbaar stiller zijn. Maar ze koelen dan ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik ben idd voor de P180 gegaan, heb er gisteravond 2 besteld, beide met een Zalman ZM-460 voeding,

1 kast ga ik mijn huidig systeem inbouwen, jammer genoeg zijn dat niet echt low-noise onderdelen: vga-kaart met koeler, standaard amd athlon koeler maar die worden in de toekosmt nog wel vervangen.

de andere kast komt een compleet nieuw systeem in voor mijn vrouw:

-AMD Athlon 64 3700+ tray
-Zalman CNPS7000B-AlCu cpu koeler
-Zalman ZM-460 voeding
-Asus 7600GS Top Silent VGA
-Asus A8N-E nforce 4 ultra mobo
-Seagate sata 250GB HD

dit systeem gaat hoplijk aardig stil worden! maar nu lees ik dat de vernieuwde versie (en ik hoop dat ik die krijg?) van de P180 geen vga-airduct meer heeft maar een aantal clips om een koeler middenin de kast te hangen.

is het verstandig om 1 vd 2 bovenste fans te verplaatsen naar die nieuwe ophanging met die clips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Geen matches
Welke stille voeding raden jullie aan voor deze kast?

[ Voor 7% gewijzigd door Conroe op 20-10-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Geen matches
r00t schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:
Welke stille voeding raden jullie aan voor deze kast?
Stil tja, misschien een Fanless voeding?
Ik zou iig wel een modulaire voeding nemen omdat je de draden dor 1 gat moet doen.
Voor de rest zou ik een voeding nemen met een fan aan de achterkant aangezien de bovenkant en onderkant minder ruimte hebben.

Denk dat elke A-merk voeding wel voldoet. Google is op wat reviews etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen matches
ik heb zelf een Zalman 460 gekocht omdat die iets langere kabels heeft en dat is bij deze kast wel relaxter inbouwen. en natuurlijk is de zalman erg stil.

Seasonic S12 voedingen zijn nog iets stiller maar hebben vrij standaard kabels eraan dus misschine isdat wat meer prutsen kwa inbouwen in de deze kast.

zalman kost rond de 75 euro en de seasonic rond de 80 euro.

seasonic heeft ook een modulaire voeding kost 95-100 euro geloof ik, is volgens de reviews wel minder stil omdat er een adere fan inzit.

Antec voeding zou ik iig niet nemen, zijn beduidend minder stil en elveren iets minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een Tagan 530 er in zitten en deze is bijna perfect voor de P180. Enige nadeel is dat hij niet modulair is maar er is genoeg ruimte boven en onder de voeding om de kabels weg te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Is de P180 kwalitatief gezien beter dan de Sonata II?
Ik weet ook wel dat hij er beter uitziet, maar om daarvoor dubbel zoveel te betalen...
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste