[CIP] AlumaxX

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 11.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, daar ben ik dan weer eens een keertje, geen ellenlange verhalen (zoals je van me gewend bent houd ik het graag kort) maar gewoon even een korte reactie om te melden dat ik blij ben te lezen dat je het NKCM gaat redden.

Ik volg je mod nog steeds op de voet ondanks dat ik weinig reageer, en ben erg nieuwsgierig naar het resultaat irl!

offtopic:
* floriske.nl biedt zijn excuses aan voor het weinig posten in andere topics dan zijn eigen CIP, maar wil niet zeggen dat hij daarmee ook tweakers.net die hard af is en niet dagelijks even komt spieken, Druk druk druk hè ;)

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 20-03-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
waterkoud schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:10:
Vandaag kon ik verder gaan met het aftapsysteem, de fittingen zijn binnnen. Ik heb de acrylglas onderdelen aan elkaar gelijmd. De randen aan de zijkant moeten nog gevijld worden. Deze zullen precies gelijk worden met de rand van het middelste gedeelte. Ik denk dat ik wel even wacht tot het helemaal goed uitgehard is, voordat ik ga vijlen.

[afbeelding]

Op de volgende foto is te zien hoe de fittingen zitten.

[afbeelding]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I'm a Great Worklog Contestant and so are you...
Waar heb je die fittingen vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die heb ik in Duitsland gekocht bij http://www.heat-trap.com/v2/
In Nederland heb ik ze nooit kunnen vinden.

Goed nieuws over de mod, op enkele kleine afwerkingen na is AlumaxX nu helemaal klaar. Misschien dat ik vanavond nog wat foto's ga maken van hoe ie er nu bijstaat, uiteraard weer van die beroerde foto's, omdat het mij maar niet schijnt te lukken goede foto;s te maken. Gelukkig kan ik binnenkort de hulp verwachten van een echte fotograaf van het Brabants Dagblad. Die foto's zullen de werkelijkheid een stuk minder geweld aandoen dan de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Heeft Aqua computer niet ook dezelfde fittingen ?

Maar verder hoop ik de foto's vlug te zien, ben heel erg benieuwd hoe het eindelijke resultaat eruit zal zijn.

Ik neem aan dat de pc nu werkt nadat je nieuw geheugen hebt gehaald, wat voor geheugen is het ?

Je hebt het al gehoord van mij waarschijnlijk, maar het is een top mod.
Helemaal mijn smaak, dat groen en chroom, en een mooie strakke metalen uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Van die fittingen dat weet ik niet, zou best kunnen, want inmiddels is hun assortiment een stuk groter geworden. Alles werkt nu prima. Het geheugen dat ik nu heb staat in de Qualified Vendors list van dit moederbord en is Corsair TWINX2048-3200C2.

Het lukt me echt voor geen meter om het licht vast te leggen zoals het er hier uitziet, maar toch maar wat foto's ( ziet er in het echt veel beter uit :( )

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/licht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/licht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/licht3.jpg

Dit waren foto's zonder acrylglas op het raam en deze met

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/zijkant1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/zijkant2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Soow... Ziet er zeer netjes uit! Ik zie nu ook pas voor het eerst dat je het raam aan de buitenkant doet :P Zal ik wel overheen hebben gelezen :) Maar super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

She's lovely :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Dank je jongens en Ediejo er komen nog veel betere foto's zoals je weet. Ik moet nog een paar kleine dingen afwerken, maar ik ga nu eerst eens ff gamen :9

[ Voor 40% gewijzigd door waterkoud op 28-03-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes gedaan waterkoud! _/-\o_
Toch fijn dat het enigszins is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg dit project al vanaf het begin maar had me nog niet geregistreerd :( maar het enige wat ik kan zeggen dat dit een van de mooiste casemods is die ik ooit heb gezien, hijs geil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is echt heel mooi geworden dacht eerst dat het nogal een drukke casemod zou gaan worden maar compliementen hoor. het window is zeker mooi geworden met de inkepingkjes
hoeveel weegt hij nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Jezus, wat is die mooi :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ik kan maar 1 ding zeggen !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: één opmerkinkje: de rechter bovenhoek is iets te donker imho in verhouding met de rest van de case.

[ Voor 23% gewijzigd door PeGys op 28-03-2006 21:36 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
@ polleke15 : Wat ie weegt? Geen idee, maar het was geen pretje om hem van de zolder een trap naar beneden te sjouwen en in mijn eentje had ik dat niet eens gekund. Tegen de tijd dat ie echt helemaal klaar is zal ik hem eens wegen.

@ BlueForce : Dat heb je heel goed gezien. De verlichting wordt hier en daar nog wat aangepast, rechtsboven en ook linksonder. Daar schijnen wel leds op de drie plaatjes acrylglas, maar omdat er nog een afstandsbusje zit is er een soort schaduw te zien. Oplossing daar is om de plaatje ook nog schuin van de linkerkant te verlichten.

Wat ik ook nog ga doen, maar waarschijnlijk niet meer voor het NKCM, is een laserets laten aanbrengen en wel net onder het lcd scherm. Dit wordt dan natuurlijk ook nog belicht.

[ Voor 14% gewijzigd door waterkoud op 28-03-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
Prachtige casemod, ik zou er totaal geen geduld voor hebben.....hulde waterkoud _/-\o_
<!--
Ediejo's site schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:24:

Let's see if he win this year also when his sponsor is not in the jury.
offtopic:
sorry ed maar dit staat zo naar op je site, ik weet het is gemieren neuk maar om in die gallerij met die prachtige casemods en dan zo hollands engels :P No offence verder
-->

[ Voor 11% gewijzigd door Sprite_tm op 29-03-2006 01:54 . Reden: Zeg dat aub ff persoonlijk tegen Ediejo ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, dat daar een pc in zit :9~ Echt deze case is te mooi, vind vooral het effect mooi dat dit gewoon echt níet op een computer lijkt maar echt op een soort rijdend laboratorium.
Krijg nu echt spontaan zin om ook te gaan casemodden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

echt super mod helemaal mijn stijl. mischien niet de meeste specatulairste ofzo. je zou sowieso de prijs winnen voor de best af gewerkte casemod. !! keep this up !! nu nog meer plaatjes om te kwijlen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, binnenkort ga ik hem in het echt zien! (op het NKCM :) )
<!--
KillaZ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:40:
Prachtige casemod, ik zou er totaal geen geduld voor hebben.....hulde waterkoud _/-\o_

[...]

offtopic:
sorry ed maar dit staat zo naar op je site, ik weet het is gemieren neuk maar om in die gallerij met die prachtige casemods en dan zo hollands engels :P No offence verder
offtopic:
Ach, Ed staat volgens mij wel een beetje bekend om z'n hollands engels. De meesten zullen het wel een beetje verstaan. Cool! AfterBurned staat in Ed's gallery, dat is een eer!
-->

[ Voor 2% gewijzigd door Sprite_tm op 29-03-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Gelukkig! na al die tijd is het toch goedgekomen met dat mobo. Even dacht ik dat t project zou versloffen en dat dit topic zou verdwijnen in de berg never-ended-cip's. dikke prima dus dat t eindelijk klaar is! (misschien toch handig om bij een volgend project te zorgen dat je iets vlotter bij de componenten kunt ;) )

Deze mod heeft toch wel mn eigen vingertjes doen kriebelen..

al plannen voor een volgend projectje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles in één woord..... _/-\o_ gruwelijk.
Weer een topper van een casemod, netjes gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Laatst online: 12-07 21:38
Wauw echt een top mod man!
op naar de volgende.
Prachtig hoe de water slangen lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De case ziet er echt geweldig mooi uit ! :)

Vind het zeker 1 van de mooiste mods tot nu toe.

Komen er ook nog high res pics ?, zou het beter vinden om het echt eens goed te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Dank je voor alle reakties. Dat de hardware moeilijk bereikbaar zou zijn wist ik al toen ik mijn plannen klaar had. Heb veel geleerd van het bouwen en de volgende keer zullen er zeker dingen anders zijn, maar ach voor een eerste grote mod valt het nog niet tegen. Plannen voor een volgend projekt zijn er zeker al, geen mod, maar complete zelfbouw. Heb al enkele tekeningen klaar liggen >:) Duurt nog wel even voor ik daarmee zal beginnen, wordt zeker eind juli als ik terug ben van mijn vakantie downunder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ziet er zeer netjes uit! _/-\o_

Lig het aan mij, of mist er een schroefje links onder het schermpje?

Ik weet niet of het al eerder gevraagd is.. Maar wat zijn je temps ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Nu online
Echt helemaal top waterkoud!

En idd volgens mij mist er een m3 inbusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Scherpe ogen! Zoals ik al zei is ie nog niet helemaal klaar en daar moet inderdaad nog een boutje komen. De temperaturen heb ik verder nog niet gecontroleerd, maar het water van beide loops komt niet boven de 26 graden uit. Zo'n Aquaero werkt trouwens fantastisch, nog beter dan ik verwacht had. De fans worden geregeld op temperatuur van het water en van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Ik vind het een beetje op een chemisch lab lijken :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Respect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hey,

Hij is echt mooi geworden waterkoud! :9

Ik hoop dat de totaalpics snel komen, en mooi dat het gelukt is om de problemen met het MoBo op te lossen.

offtopic:
Voor alle mensen die wel eens geirriteerd zijn door mijn posts, sorry! Ik was nog onervaren op topics, en soms heb ik mij niet erg netjes gedragen (te veel smileys e.d.) Ik hoop dat jullie mij dit kunnen vergeven, ik heb er van geleerd, en zal het zeker nooit meer doen!

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Afgelopen donderdag is er een journalist langs geweest van het Eindhovens Dagblad. Dit interview was geregeld door Nick Pegtol ( Jamba ) van casejunkies, waarvoor ik je nog eens wil bedanken. Het interview ging over casemodden, het NKCM natuurlijk en over mijn casemod. Omdat ik nog wat details wil afwerken zijn er nog geen foto's gemaakt, maar dit weekend zal alles afgewerkt zijn en dan kan ik een afspraak maken voor een fotoshoot.

Het eerste detail waar ik aan begonnen ben is de inkijk achter de aluminium plaat bij het lcd schermpje. Hier dus

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/afdekplaatje1.jpg

Het aluminium plaatje dat de boel zal afdichten is bijna op nu op maat en hoeft alleen nog maar gepolijsd en gespoten te worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/afdekplaatje2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/strip4.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door waterkoud op 13-04-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had idd ervan gehoord dat je een interview zou krijgen. Zodra het in de krant staat moet je het wel ff inscannen voor ons vind ik :P

Goed ding dat je dat gat daar nog ff opvult. Vond ik echt het enige doorn in het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Beetje vertrouwen hebben in mijn afwerking ;)

Volgende punt was de scheidingsplaat tussen het onderste en bovenste gedeelte van de kast. Daar ligt een ondoorzichtige melkwitte plexi plaat op, maar voor de aluminium plaat was nog een stukje onbedekt. Ik kon de plaat plexi niet uit een stuk maken. Wel geprobeert, maar dan was het er eenvoudig weg niet in te krijgen. Hier gaat het dus over.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/strip1.jpg

Dan maar een los stukje plexi maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/strip2.jpg

en als het op zijn plaats zit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/strip3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door waterkoud op 13-04-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Weer netjes opgelost!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Mooie afwerking! Zelfs bij deze kleine details blijf jij je afwerking nog behouden!

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Een ander detail was de goot waar de kabels van de bovenste PSU doorheen lopen. Aan de voorkant was deze nog steeds open.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/psukabel1.jpg

Ik had nog een stuk aluminium hoekprofiel liggen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/psukabel2.jpg

Even op maat zagen en de kantjes onder een hoek van 45 graden vijlen zodat het aansluit op de kabelgoot.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/psukabel3.jpg

en dan het gepolijste stukje aluminium op zijn plek.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/psukabel4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door waterkoud op 13-04-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Dit komt er spontaan in me op als ik alle pagina's nog eens doorkijk:

Waterkoud.... jij denkt ook aan alles!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Kijk dat stelsel van buizen dan :D .

Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

echt.....geweldig oog voor detail.... :|
Ik ben opzich neit zo'n mod fan maar dit is echt 1 van de weinige mods die ik zelf echt mooi vind :)

Enigste min puntje is dat je een Zilvere Li hebt en geen zwarte:P, maarja das een persoonlijke menning :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
sapphire schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:01:
Enigste min puntje is dat je een Zilvere Li hebt en geen zwarte:P, maarja das een persoonlijke menning :P
offtopic:
Meningen zijn altijd persoonlijk ;)

Zoals al veel gezegt; echt geweldig gedaan, ik heb geen pleje kunnen vinden dat je bent vergeten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Top mod ik zou hem eigenlijk wel eens heel graag in werking willen zien! Misschien kan je een filmpje maken voor ons als hij helemaal klaar is? Ik vind vooral dat buizenstelsel echt subliem.

Succes nog met de afronding! _/-\o_

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Laatst online: 28-05 08:29
Hoeveel water zit er in je circuit? Ik heb zelf nu iets van 1 liter erin, en dat komt door mijn grote reservoir. Maar zoals ik het zie, heb jij wel heel wat meer slangen in je kast lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Wat moet je hier nou op zeggen ?

Wat een LELIJKE kast :D

Just kidding ;)

Echt een uber kast, met hoge afwerking :D _/-\o_

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Zeer netjes afgewerkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/zijpaneel2.jpg

Ligt dat aan mij, of is die videokaart zo scheef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mogen wij misschien een aantal totaal-shotjes zien van de kast?
Met plexie en in vol ornat inclusief gevulde WC?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImmortalSoul schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:16:
[afbeelding]

Ligt dat aan mij, of is die videokaart zo scheef ?
Op de nieuwe foto's niet. Zal ie vast al gefixt hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

waarom heb je eigenlijk die hoek eruit gehaald?

verder ziet het er super uit! :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Oei, zeer mooi, vooral de afwerking is helemaal top! Ben benieuwd naar je intervieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Jack schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:32:
[...]

waarom heb je eigenlijk die hoek eruit gehaald?

verder ziet het er super uit! :)
Ik meen me te herinneren dat hij dat gedaan had om de radiator te laten zien omdat die verchroomd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Een filmpje zal moeilijk worden, heb geen webcam. Als het goed is ( en ik dus de eerste selectie ben doorgekomen van het NKCM ) staat de pc zaterdag 22 en zondag 23 april in het beursgebouw te Eindhoven.

Er zit zo'n anderhalve liter in. Nu gebruik ik dus twee waterloops met elk een eigen reservoir.

loop 1 : pomp-->rad ( BIX II )-->NB-->CPU-->mosfets-->GPU 1-->GPU 2-->reservoir-->stromingsmeter-->pomp

loop 2 : pomp-->radiator ( BIX )-->radiator ( BIX )-->PSU 1-->PSU 2-->HDD 1-->HDD 2-->stromingsmeter-->reservoir-->pomp

Ja de videokaart zit echt zo scheef.....................op deze foto ;)
Kaart zat hier niet in het slot, omdat ik bezig was met de USB kabels bovenin. Inmiddels zit ie gewoon mooi recht.

Waarom heb ik dat stuk eruit gezaagd? Dat kan ik heel simpel beantwoorden. Ik vond die verchroomde radiator zo mooi dat ik hem daarom ook zoveel mogelijk zichtbaar wilde maken. Plus dat het met installeren van alle platen aluminium het ook makkelijker was om daar een beetje ruimte te hebben.

Als het artikel in de krant staat zal ik het inscannen en posten. Vandaag mailtje gestuurd dat de fotograaf een afspraak kan maken, want ik ben klaar voor de foto.

[ Voor 18% gewijzigd door waterkoud op 03-04-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik ben benieuwd. Ik volg deze mod al vanaf het begin en bij iedere update was ik weer verbaasd van de kwaliteit van je mod. De afwerking is top. :9~
Ik vind alleen dat het licht niet mooi verdeeld is. Misschien komt dit door de kwaliteit van je foto.

Verder vind ik het een _Geweldige_ mod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg deze mod ookal van het begin, prachtige mod.

Ik zal hem dan wel zien op the-party, mijn stem heb je in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik zie een frustseltje mesh van de bovenste voeding door t plexi heen :r :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Vind hem nog steeds saai :P maar wel erg strak en netjes. Vakmanschap zou m'n opa zeggen ;)
Wat weegt dat ding nou?

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 04-04-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Laatst online: 05-07 09:53
Ik ben benieuwd wat je doet als er iets kapot gaat. Bijvoorbeeld je mobo of een ander hardware-deel. Hoe krijg je die kast dan weer uit elkaar?? Lijkt me aardige klus om je mobo eruit te krijgen....

Verder erg mooie mod!! :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Laatst online: 18-11-2024
Als je het topic een beetje volgt dan wist je dat de pc niet deed wat hij moest doen, en de mobo de schuld kreeg. De mobo is geloof ik vervangen (of een ander onderdeel) dus het is wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Eerste moederbord was gewoon compleet dood. Tja het ledje deed het, maar verder deed ie niks. Het vervangende moederbord werkte meteen prima. Was Windows al aan het installeren, maar na de automatische hertstart tijdens het installeren werd het beeld compleet zwart. Verder geen enkele foutmelding. Heb toen menig forum doorgespit en kreeg toen het sterke vermoeden dat het mijn geheugen moest zijn. Hoewel deze niet vermeld staat in de Qualified Vendors List van ASUS voor mijn moederbord, had ik dit geheugen toch gekocht omdat dit geheugen als compatible aangegeven werd op de Corsair site. Had zelfs nog een mailtje gestuurd met deze vraag en toen werd mij verteld dat dit een prima keuze was. Niet dus, want met ander geheugen ( wel op de QVL ) waren alle problemen opgelost.
Toen nog problemen met mijn lcd schermpje, wat ik met geen mogelijkheid geinstalleerd kreeg. Op het forum van Crystalfontz stond iemand die precies hetzelfde probleem heeft gehad. Even gemaild en de software die hij gekregen had van Crystalfontz om het probleem te verhelpen, heeft ook bij mij het probleem de wereld uit geholpen. Nu draait alles prima. Op een paar hele kleine dingetjes na ben ik ook klaar met de mod. Het enige wat ik nog moet doen is de kabels nog goed bevestigen, twee kleine acrylglasplaatjes aanbrengen in de koelblokken op de videokaarten en een laserets laten aanbrengen in het acrylglas van mijn raam. Dit laatste zal misschien pas na het NKCM gebeuren, omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik er op wil laten zetten. Ik denk dat ik zelf iets ga tekenen/ontwerpen.

Morgen komt er een fotograaf van het Eindhovens Dagblad langs om de mod vast te leggen, dit voor het artikel dat in de krant gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

kwijlllllllll !! :9~

vakmanschap gwn _/-\o_

Grz, hankiephankie :+

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel wel scannen he..en verder: brilliant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Scannen?? Kan je ze niet digitaal vragen? Meestal hebben ze van die lekker digitale camera's bij de krant, kan je meteen je kastje voor eeuwig vast laten leggen!

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
waterkoud schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:09:
Morgen komt er een fotograaf van het Eindhovens Dagblad langs om de mod vast te leggen, dit voor het artikel dat in de krant gaat komen.
Weet je toevallig ook al wanneer het artikel in het ED komt te staan?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok op zaterdag omdat de krant dan een ton weegt B)

beste kans toch? :/

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TRG schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:31:
Scannen?? Kan je ze niet digitaal vragen? Meestal hebben ze van die lekker digitale camera's bij de krant, kan je meteen je kastje voor eeuwig vast laten leggen!
dan heb je het artikel nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De fotografe van de krant is geweest. Ze heeft foto's gemaakt van de kast met mij erachter. Geen detailfoto's dus, maar die laat ik binnenkort nog maken. Heb zelf alvast wat foto's gemaakt om een betere indruk te geven van het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/achterzijde.jpg

Wanneer het in de krant komt weet ik als ik een mailtje terug heb gekregen van de journalist. Fotografe wist daar niets van. Ook de foto's moet ik vragen aan de krant, zij maakt ze in opdracht van de krant dus daar gaat ze niet over.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/pomp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/schuinachterdonker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/schuinbovenvoorkant1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/schuinvoor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/schuindonker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/schuinvoorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/voedingen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/voorkantschuinonder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/voorzijde.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/AlumaxX/zijkantfinal.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door waterkoud op 13-04-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
heb je nou 2 pc's in die kast? omdat ik 2 voedingen zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:26:
heb je nou 2 pc's in die kast? omdat ik 2 voedingen zie
neej, hij heeft er 1. ivm toendertijd na mijn weten nog niet 1 krachtige watergekoelde voeding was. inmiddels heb je wel 600watt watergekoelde voedingen..

ziet er goed uit waterkoud.. vind bepaalde dingen wel overbodig als dubbele loop. heb zelf met 1 waterkoeling 2 pc's gekoeld zonder probleem en zonder hoge temps..

owja kijk uit met die metale slangklemmen.. je kunt ermee je slangen kapot mee maken.. tie-wrap is vaak ook al genoeg..

nette mod verder, erg strak door gebruik maken van dezelfde kleuren en niet teveel poespas.

misschien nog een idee om die stroom kabels samen te voegen van 1 kabel met 2 aansluitingen richting de voeding.. Y stekker dus ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Zag het vanmorgen via mijn google-startpagina (rss-feeds)
http://www.hardocp.com/news.html?news=MTgwNTcsLCwsLCwx

congrats m8, iedereen is onder de indruk _/-\o_

wat me wel opeens opvalt is het lcd'tje achter het groene 'frontje' (plexi, voorkant case, waar ook de bays onder zitten)
het lijkt een beetje een afknapper zo, omdat het beeldscherm een stuk moeilijker bekijken valt.
voor de rest, je hebt alle respect verdiend, ga zo door!

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik vind hem stoer! alleen vind hem wel donders vol!!! kwa slangen dus he :)
Maar goed daar ging het om denk ik!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Die laatste foto's zien er echt goed uit :9

[ Voor 64% gewijzigd door Jack op 07-04-2006 18:32 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Echt super allemaal :) Ik vind het ook erg mooi dat je je window aan de buitenkant gemonteerd hebt. Maar waarvoor zijn de kabels rechts op de eerste foto?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Volgens mij zijn dat de stekkers van de pompen. Weet het niet zeker maar het kan wel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
super mooi ding alleen ik vind de cd-roms niet zo mooi omdat die onder zitten, maar dat is kwestie van smaak.ga vooral zo door

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
hmm de links naar de foto ligt plat volgens mij ik krijg geen enkele foto meer op mn scherm..
waterkoud schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:27:
...........................

Er zit zo'n anderhalve liter in. Nu gebruik ik dus twee waterloops met elk een eigen reservoir.

loop 1 : pomp-->rad ( BIX II )-->NB-->CPU-->mosfets-->GPU 1-->GPU 2-->reservoir-->stromingsmeter-->pomp

loop 2 : pomp-->radiator ( BIX )-->radiator ( BIX )-->PSU 1-->PSU 2-->HDD 1-->HDD 2-->stromingsmeter-->reservoir-->pomp

.................................
trouwens was het niet beter geweest om wat hittebronnen tussen de 2 radiatoren te plaatsen?

zo iets: pomp->radiator->psu1->psu2->radiator->hdd1->hdd1

zo koel je het water eerst weer voordat het bij de volgende onderdelen aankomt, en blijft ook de algehele temp lager.

[ Voor 81% gewijzigd door Bulls op 08-04-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:22
Het is echt een super mod, niet normaal. Maar is het niet een beetje sonde om em te gebruiken als pc zijnde. Tis meer een kijk object dan een pc geworde. Maar geweldig, heb je trouwens ook al plannen voor een 2e mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Zonde? :P Gamen met die hap })

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
@ WSaeNoTSoCK :Zoals ReseTTim al zei, toen ik begon met deze kast waren er nog geen speciale SLI voedingen en om elk risico te vermijden heb ik twee voedingen genomen. Vind het er nog eens gelikt uitzien, maar dat is een mooie bijkomstigheid.

@ ReseTTim : bedoel je die twee kabels van de pompen?

@ un1ty : dat LCD scherm is gewoon goed af te lezen, alleen erg moeilijk om op de foto te zetten met al dat licht er omheen. Met een beetje bijstellen van contrast en backlight is dat plexiglas voor het schermpje geen enkel probleem. Dat ik op de frontpage stond bij HardOCP was wel een verrassing. Mijn toic in het forum is nu ook sticky en dat is wel te merken aan alle reakties die ik ineens kreeg.

@ mydogisgone : Jep ik heb alles wel zo'n beetje kunnen maken zoals ik vooraf voor ogen had.

@ Ediejo : Dank je Ed, is een groot compliment om zoiets te horen van een van de bekendste en beste modders uit Nederland.

@ brinkdinges : Dat zijn inderdaad de draden van de twee pompen zoals ...Ruud... hier al opmerkte.

@ WSaeNoTSoCK : Ik geloof niet dat de volgorde van koelblokken en radiators erg veel verschil zullen maken in temps. Zoals ik het nu heb zitten is het opgesteld alsof er een BIX II inzit met die twee BIX singles achter elkaar. Heb al zoveel topics gelezen over volgordes en iedereen heeft zo zijn eigen theorie erover.

@ kippy : Gebruik hem gewoon als een normale pc, voor internetten, games, mailen, webdesign etc. Dat ie gemod is maakt toch niets uit? Gaan met die hap zoals eXistenZ_NL hier ook al zegt.

Ik ben de boel nu een beetje aan het testen. Heb de hele middag Prime95 gedraaid om te stresstesten en de CPU temp die ik krijg komt niet boven de 46 graden uit. Ik zou eens na moeten kijken wat normale temps zijn voor een FX-55 Clawhammer. Standaard instelling voor het geheugen was 2T. Als ik me niet vergis zijn er nogal wat problemen geweest om het op 1T te laten draaien op een ASUS A8N-SLI bord. Is dit probleem inmiddels opgelost met het laatste BIOS? Nou ja, heb nog geen problemen gehad sinds ik naar 1T ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
over de volgorde:
het leek me juist makkelijker als je van die radiator achterin je kast rechtstreeks naar de PSU's zou gaan, omdat je nu de slangen eerst helemaal weer naar voren moet brengen. om vervolgens weer via de hdd's naar de voedingen te gaan. maar er valt nu niet veel meer aan te veranderen ;)

trouwens heb je ook een OC draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 09-04-2006 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Het zal er wel heel mooi uitzien, maar om een of andere reden zie ik je foto's niet ?
Ook die van de startpost zijn allemaal onzichtbaar voor me...
Nog veel succes d'rmee hé :)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:39
pics zijn hier ook dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alumaxx heeft nu ook zijn weg gevonden tot XS!

waar hij, naar mijn mening, totaal onterecht afgezeken wordt :X (http://www.xtremesystems....4209&posted=1#post1384209)

hier moeten we een stokje voor steken niet waar? O-)

groete sTaBZz, ps: waterkoud, ik vind je mod totaal geil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:48:
alumaxx heeft nu ook zijn weg gevonden tot XS!

waar hij, naar mijn mening, totaal onterecht afgezeken wordt :X (http://www.xtremesystems....4209&posted=1#post1384209)

hier moeten we een stokje voor steken niet waar? O-)

groete sTaBZz, ps: waterkoud, ik vind je mod totaal geil!
wat wil je , alumaxX is mooier dan wat zij ooit kunnen maken (waarschijnlijk kopen)
dan is de enigste oplossing : afkraken die boel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Goh, wat wou ik graag dat ik nu kon zeggen:
"W00t, waterkoud! Hij is echt meesterlijk gewoorden, respect _/-\o_ "

(stilte...)
(nog langere stilte...)

Maar je plaatjes zijn dood :'( .
Kun je dit alsjeblieft heel snel fixen, nu is ie eindelijk na 1,5 jaar af, en nu kan ik het eindresultaat niet zien!

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Hmmmmmm pics zijn inderdaad dood, ik zal eens een mailtje sturen naar AC Ryan, want foto's staan bij hun. Zal toch niet stoppen omdat de worklog contest afgelopen is?

bastijnkocks dank je voor die link naar dat XS forum, heb me er meteen aangemeld. Wordt een beetje moe van mensen die zonder informatie conclusies trekken en menen alles te weten. Dat ze dan een discussie aangaan op Hardforum.com met me, de link staat er notabene bij. Daar ga ik eens even wat tegengas geven. Ben nu aan het wachten op goedkeuring van mijn aanmelding, voordat ik kan posten. Heb dat forum eens doorgespit en de algemene gedachte is bigger is better voor alles wat met waterkoeling te maken heeft. Hogere flowrates en dikkere slangen. Die jongens weten niet eens wat mijn flowrates en belangrijker nog wat mijn temperaturen zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door waterkoud op 10-04-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
waterkoud schreef op maandag 10 april 2006 @ 07:37:
Die jongens weten niet eens wat mijn flowrates en belangrijker nog wat mijn temperaturen zijn.
Nu je het er toch over hebt, wat zijn eigenlijk je temperaturen bij idle/load ?
Dan met name de 2 vga's en de Hdd's

[ Voor 7% gewijzigd door ImmortalSoul op 10-04-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De videokaarten zijn idle ongeveer 47 a 48 graden ( tweede kaart is hooguit 1 graad hoger, maar doorgaans dezelfde temperatuur als de eerste ) Stressed, na een middagje COD2, was de temperatuur van beide kaarten 53 graden.
De processor is 44 a 45 graden ( als ik de fans wat meer vermogen geef is de temperatuur rond de 40 graden ) en na een aantal uren Prime95 was ie 53 graden.
Harde schijven weet ik nog niet, moet ik eerst even kijken op de Maxtor site hoe ik die temperatuur kan weergeven.

[ Voor 9% gewijzigd door waterkoud op 10-04-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:27
everest home edition weer geeft het ook... of speedfan zo heb je er nog meer

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Waterkoud, weet je al iets meer over de pics ?
Zou je ze anders eens kunnen doorsturen ? Dat moet niet als je niet wil hé.
Getekent:
*De jongen die wacht met ongeduld* O-) :+

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

waterkoud schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:59:
De videokaarten zijn idle ongeveer 47 a 48 graden ( tweede kaart is hooguit 1 graad hoger, maar doorgaans dezelfde temperatuur als de eerste ) Stressed, na een middagje COD2, was de temperatuur van beide kaarten 53 graden.
De processor is 44 a 45 graden ( als ik de fans wat meer vermogen geef is de temperatuur rond de 40 graden ) en na een aantal uren Prime95 was ie 53 graden.
Harde schijven weet ik nog niet, moet ik eerst even kijken op de Maxtor site hoe ik die temperatuur kan weergeven.
Ik ben het wel eens met de jongens van XS hoor, maar jij kent XS denk ik niet goed genoeg, de gemiddelde case van een XS'er tja die is zullen we het maar zeggen niet zo estetisch als jouw case :) De waterkoeling is zeker netjes maar qua performance kan het denk ik wel beter, maargoed jouw case is echt hardstikke strak en netjes gemaakt en daar lijken ze geen oog voor te hebben :) Ik vind het dan ook zeer lam dat ze de case afkraken omdat de waterkoeling van duitse makelij is. Natuurlijk koelt een 13mm setup met Eheim 1250 en een swiftech storm blok beter, maar staat dat mooi in die case ? No way ! Als je de case als één geheel ziet vind ik het echt één van de strakste cases op aarde :)

[ Voor 14% gewijzigd door DaWaN op 11-04-2006 16:03 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 03:53
zeker, dit vind ik echt de best afgewerkte case op aarde!
alles is er gewoon mooi aan,(dus ook echt niets vergeten of wat minder.)
hulde aan waterkoud,

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Hier even de pics van de laatste update. Ik had ze al gesaved ;)

http://members.home.nl/pe...Got/Waterkoud_Alumaxx.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Natuurlijk kan de koeling nog beter, maar dat was niet mijn uitgangspunt. Als ik mijn fans vol open gooi scheelt het ook al een paar graden, maar ik ga voor de stilte en een bepaalde look van deze pc. Die paar graden maakt ook niet zoveel meer uit. Als je extreem wil koelen om te overklokken dan ga je gewoon voor een chiller of iets dergelijks.

Pics liggen er echt helemaal uit, ik kan nog wel up en downloaden, maar op alle fora zijn mijn foto's dood. Heb nog geen mail gestuurd naar AC Ryan. Ik wil ze je best even sturen, maar zie dat het al niet meer nodig is ;) Dank je brinkdinges.
Ik denk dat er de laatste dagen wel heel veel traffic is geweest en dat ze dat toch iets te gortig is geworden bij AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Graag gedaan. Hopelijk vindt @home dit wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
je zou een paar final pics kunnen hosten bij imageshack.us zodat mensen toch een bepaald beeld bij de huldegingen kunnen krijgen.

trouwens zie ik dat je temps van de videokaarten en de CPu @ load het zelfde zijn, dat komt omdat je bijde op dezelfde loop het zitten.

ik heb mijn videokaart en CPU op verschillende loops zitten, en nu is mn CPU idle 31 graden en mn videokaart 35. terwijl mn CPU op load 42/45 graden is en mn GPU dan 38.
het is niet veel verschil maar toch houd het warmste onderdeel de rest warm (zo had ik eerder dat mn northbridge mn complete loop warm hield (was ook wat fout met de exhaust maargoed) daarna was ik op een separate loop system overgestapt zonder NB koeling)

[ Voor 69% gewijzigd door Bulls op 12-04-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
@ WSaeNoTSoCK, volgens mij heb jij dan geen 6800GT's want die worden echt wat warmer. Ik heb 2 6800GT's op ongeveer dezelfde temperatuur en loop als Waterkoud maar mijn processor is wel op normale temperatuur (loop inclusief NB). Ik denk eerder dat de manier hoe de cpu is ingebouwd veel warmte vasthoudt rond de cpu, of misschien zit het CPU-block van Sir Waterkoud niet meer helemaal goed op z'n plek?

m'n PC stond hier 3 dagen aan met fans op ongeveer een kwart kracht. Kamertemp 18-20 graden
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/9997/everestultimateedition5uc.jpg
(1.5 Voltage CPU)
25 Temp HD1 (momenteel 1 HD on board)
30 Temp Omgeving GPU2
45 Temp GPU2
32 Temp Omgeving GPU1 (GT's @ 450/1208)
46 Temp GPU1
29 Temp CPU (Sandi 4000+ @ 2988MHz)
28 Temp MoBo

@ Ploon, volgens mij kun je met Everest Home edition maar 1 HD aflezen toch? met de Ultimate edition (zie boven) kun je de temperatuur van meerdere - t/m 8 - HD's aflezen - systeemwerkbalk zal alleen wel behoorlijk vol zitten.

Verder denk ik dat Sir Waterkoud ;) de temperaturen van z'n HD's liever op het LCD-schermpje wil kunnen aflezen.

@ Waterkoud; ik heb je ultra-mod met zeer veel plezier gevolgd.. echt TOP, complimenten! _/-\o_ .
Al een volgend project in gedachten? of ga eerst alle plexi-onderdelen in verschillende kleurtjes maken :X

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
@ rabor:

nee ik heb 1 7800gtx die heeft ook een andere core als de 6800 verder heb ik mijn 7800 wel op 541 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

waterkoud schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:01:
Ik wil ze je best even sturen, maar zie dat het al niet meer nodig is ;)
Toch wel, ik was vorige week op vakantie en heb alle updates vanaf p.45 gemist |:(
Je moet ze niet persé doorsturen hoor, als A.C.Ryan dit maar tijdelijk doet is het helemaal geen probleem. :)
offtopic:
Oja,waterkoud, kan je hier ff klikke ?
Het gaat over die ACE IA, weet niet of je je geld al terug hebt, maar hij wist je rek.nr. niet.
Srry als het al opgelost is hé

[ Voor 24% gewijzigd door Jado op 12-04-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Kijk even in de post boven waterkoud. Dan kun je ze zelf downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

brinkdinges schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:53:
Kijk even in de post boven waterkoud. Dan kun je ze zelf downloaden ;)
Had ik al gedaan, dank daarvoor, maar dat zijn ze niet allemaal vanaf 45 toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Jado schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:06:
[...]

Had ik al gedaan, dank daarvoor, maar dat zijn ze niet allemaal vanaf 45 toch ?
Neeh sinds die tijd zijn er wel meer foto's geweest. Maar hoe kun je een weekje op vakantie zijn en de updates vanaf december missen? :P

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste