[CIP] AlumaxX

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 11.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zet ik ff de 1000'ste post voor je neer.

Ik wil heel graag het eind resultaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Goed en slecht nieuws. Ik zal beginnen met het slechte nieuws en dat is dat het demonteren van het moederbord een enorme klus is die veel tijd in beslag zal nemen, niet snel een update dus.

Het goede nieuws is dat ik het Premium bord getest heb met de Hiper voeding en dat deze wel post. Was trouwens onder de indruk van die Hiper voeding, dat ding is echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Alle slangen zijn weer aangesloten en ik heb zojuist het systeem weer gevuld met water. Een nachtje de pompen laten draaien zodat het goed ontlucht en dan kan ik morgen weer een poging wagen om de boel op te starten. Zo nu eerst een Bavaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

:? Wat is dat ?Drankje ?
Ben blij te horen dat ie zo heel bijna af is.Heb je trouwens het window al gemaakt ?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jado schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:45:
[...]

:? Wat is dat ?Drankje ?
Ben blij te horen dat ie zo heel bijna af is.Heb je trouwens het window al gemaakt ?
Bavaria is het beste bier van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
hmm niets in vergelijking met het beste vier van belgie dus :p

Goed nieuws overigens, hopelijk werkt alles morgen.

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

gianada schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:42:
hmm niets in vergelijking met het beste vier van belgie dus :p

Goed nieuws overigens, hopelijk werkt alles morgen.
idd :p
@ Ed : Zo nieuwschierig ?
Heb je de side-windows al gemaakt waterkoud ?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
Ed,
Om uw waterleiding totaal luchtvrij te maken moogde wel wat tijd nemen he :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 37% gewijzigd door Ediejo op 21-01-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
schade zal het idd niet opleveren, of je moet al een enorme luchtbel in je leiding hebben ;)
maar ik denk eerder dat Waterkoud het doet voor het oog :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik doe het omdat ik na het vullen naar het voetbal moest en daarna op stap. ;) De hoofdpijn van de drank is bijna weg dus ik kan de laatste kabels installeren en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Heb je nog een update in petto ?
En hoe zit het nou met dat zijpaneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Nou nou jongens, niet zo ongeduldig. laat die arme man ook eens van z'n weekend genieten!!!

ahum... ff zonder oh-gehalte. ben deze topic al een tijd aan het volgen en kwilde nog steeds ff kwijt dat het een sterk staaltje vakwerk is en persoonlijk vind ik het een fantastische mod.

Kga binnenkort aan mn eigen sweex kassie beginnen... :o
ja sorry, ben nog een groentje. Maar dat duurt niet lang meer, kheb de dremel al in huis en die ga ik flink gebruiken!!

Maareh waterkoud....schiet ff op met die zijkant... :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Zijkant zal nog wel even op zich laten wachten. Ik begin onderhand een beetje moe te worden van alle problemen. Zaterdag alles aangesloten en de boel opgestart. Netjes opstartscherm en even geken in het BIOS. Alles keurig dus tijd om Windows XP te installeren. Harde schijven netjes geformatteerd voor installatie van de bestanden en dan komt het moment dat het systeem binnen een "x" aantal seconden opnieuw opgestart wordt. Ik blij want dan is het bijna zover dat je kunt gaan fine tunen. Niet dus :( Systeem start opnieuw, maar geen beeld meer. Nog maar eens geprobeerd, maar niks. Ook geen foutmeldingen ofzo. Dus maar weer alles loshalen en dan komen netjes alle foutmeldingen van het moederbord voorbij zoals het bekende failed memory test en dergelijke. Maar niks helpt. Alles maar weer losgekoppeld voor een CMOS clear, dat is wat ASUS als mogelijke oplossing geeft, maar nee hoor geen beeld. Ben bang dat dit probleem niet een twee drie opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
begin je een degout te krijgen van ASUS?
Is wel klote, tweede keer dat het fout gaat :s

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 84% gewijzigd door Ediejo op 24-01-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 13:59

Just_I

What did you just say?

Heb je gechecked of de leidngen zijn gaan lekken?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gauw een moederbord van een andere fabrikant, jij bent al de zoveelste met problemen met die Asus moederbordjes.

Abit, MSI... Allebei beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn asus a8n-sli werkt toch nog prima hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik gebruik al jaren ASUS bordjes en nooit een probleem gehad, de laatste een A8N-E. Voor je een merk afkraakt eerst even oorzaak van het probleem afwachten. Voor hetzelfde geld is de oorzaak niet het mobo maar geheugen, proc of iets anders.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met ASUS, maar dit is toch al de vierde keer dat er iets is. Jaren geleden, ik weet niet eens meer welk type het was, moederbord om moeten ruilen na onverklaarbare herstarts. Was een probleem met geloof ik de chipset, werden toen ook allemaal teruggenomen. Toen nog een keer dat en haakje, waar het koelblokje van de NB mee vast zit, dat na een jaar gewoon los was gekomen. A8N Deluxe waar helemaal geen leven in zat en dit. Was het niet zo dat alles afgestemd is op dit moederbord, dan zou ik toch heel snel overstappen op een ander merk.

Wat ik ga doen is maar weer alles eruit halen, zodat ik alles makkelijker kan testen/nalopen. Wie weet ligt het wel aan de onderste videokaart. Dit heb ik nog niet kunnen testen, omdat dat moeilijk is met de waterkoeling. Wat ik als eerste wil proberen is om de tweede videokaart eens alleen te gebruiken. Hoop dat de slangen die ik toch al besteld had snel binnen komen, want die heb ik nodig om aan te sluiten op de videokaart. Heb hier geen slang meer liggen die ik kan gebruiken.
Het blijft allemaal wel heel vreemd. Windows was zo goed als geinstalleerd. Ik weet wel dat ik problemen kan verwachten met de Maxtor schijven, maar dan moet ik toch nog gewoon beeld krijgen en in ieder geval in het BIOS kunnen komen. Ik heb helaas ook geen systeem waar ik bijvoorbeeld de videokaarten in kan testen, dat is wel jammer. Kon ik de onderdelen stuk voor stuk testen in een bestaande pc, dan kon ik dingen uitsluiten.

Op het moment ben ik de ellende even zat en laat het systeem even voor wat het is. Er zijn hier behoorlijk wat vloekwoorden voorbij gekomen toen ik geen beeld meer had :X Even laten rusten en later weer verder gaan lijkt me nu het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
is heel normaal hoor dat je dan kwaad bent, als je zo veel zweet en tranen in dit project hebt gestoken, alles klaar, alles mooi weggewerkt, nu kan je alles terug gaan afbreken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het spreekt vanzelf dat voedingen in orde moeten zijn en er geen vreemde spanningen zijn bij casemodden zijn ontstaan bij onjuist aansluiten. Anders offer je zo een moederbord op door verkeerde spanningen en instabiliteit. Elke casemodder verbindt wel eens iets fout.

Systematisch aan elkaar koppelen en b.v. zo min mogelijk 12V met 5V verbinden (bekende 7 Volt tweak) zou het moeten doen.

En misschien eerst je nieuwe moederbord los (dus uit de gemodde kast) volledig draaien op luchtkoeling zodat je weet dat er niks defect is. Anders is natuurlijk vloeken en WEER eruit monteren. Dat kan in de goedkope systeemkast voor tijdelijke behuizing.

Pas als nieuwe onderdelen b.v. 24 uur stress door hebben staan, dan kan je inbouwen met een punt dat alles werkt bij standaard opzet zonder waterkoeling en voeding.
Daarna haal je alleen voeding van gemodde kast erbij en test je nog een keer duurtest of voeding stabiel is. Vervolgens kan je na goede resultaten inbouwen en weer testen. Stap voor stap.

Ik heb zelf amper ASUS mobo's gehad (wel 1x ASUS videokaart die reeds defect blijkt te zijn bij aankoop) maar vaak MSI en Abit mobo's. Zelden problemen mee gehad.

Succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 16:22
Man, wat baal ik voor jou ik heb geen casemod (wil het wel :9~ ben alleen bang om te beginnen met zagen en toestanden) maar ff too the point wat een irritante *** zooi echt een top kast en dan dit het is al vaak gezegt maar een 2e keer dan sta je echt ff op je fundering te trillen ;(

maarja veel succes en hoop gauw weer wat te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:47

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh raar dat je constant probs hebt met asus.. vrienden en ik hebben jaren mobo's van asus gehad en zijn er altijd vol lof van.. nooit problemen mee gehad. werkt altijd top..

p2b (p2), p4t533-c (p4), pc-dl (xeon), nct-d (xeon), p4p800-vm (matx)

heb je ook al gekekn of je misschien die plaat die je over je mobo zet contact maakt met de behuizing oid.. probeer anders ook nog is de standaard PCI videokaart van 2mb bijv.. wat ook wordt genoemd is bouw hem eerst luchtgekoeld en daarna overschakelen, test ander geheugen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Geen nieuws over het probleem met het beeld, heb er nog niets aan gedaan, maar een foto van mijn sidepanel, althans de gaten.

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/zijpaneel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/zijpaneel3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/overzicht6.jpg

Acrylglas moet ik nog even bestellen. Ik heb hier nog een plaat van A.C. Ryan staan maar die is niet breed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door waterkoud op 28-01-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk man!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent 1 van de beste casemodders die ik ken :*) keep up the good work 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 11:09
W00t nu snap ik ook waarom het zo'n takke klus is om alles in te bouwen. Tzit allemaal op mekaar afgestemd. Wel lastig van dat mobo idd, dat zal helemaal een dagtaak zijn om die te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:39
Damn nice ding :) Ziet er wel high tech uit met al die slangen, en plastic stukken.
Echter.. ik vind het wel een beetje druk overkomen, en je ziet weinig van je hardware :)

Maar die kleurencombo en dat front is ook respect :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Dat is juist het leuke dat het zo "overbevolkt" is vind ik.
Het is net zo wat futuristisch lijkend, alles is mooi afgewerkt en lekker strak en dan die kleurne er nog eens bij :9
Ik vind het ook echt superfrustrerend in jouw plaats!
Ik hoop dat je de moed nog een kans samenrapen en hem de finishing touch te geven :*)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:47

ReseTTim

Chocolate addicted

eigenlijk best jammer van die simpele windows.. vind het een beetje recht toe.. recht aan.. heeft niks apparts of speciaal wel jammer op zo'n mod vind ik.. had wat apparter / unieker mogen zijn naar mijn mening..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

ReseTTim schreef op zondag 29 januari 2006 @ 03:30:
eigenlijk best jammer van die simpele windows.. vind het een beetje recht toe.. recht aan.. heeft niks apparts of speciaal wel jammer op zo'n mod vind ik.. had wat apparter / unieker mogen zijn naar mijn mening..
Ik snap wat je bedoelt, maar maak eens een window waar je zowat alles wat hij gemaakt heeft in kan zien dat toch apart is ;) Nietemin ben ik het met je eens hoor, maar zo'n window zou te lastig worden om te verzinnen/maken...

Noepzor : Waarschijnlijk zal je de hardware wel zien als de verlichting en wc aanstaat.

Leuk is dat je zijpaneel dezelfde rondingen heeft als de cover voor het lcd-schermpje !
Ik vind hem met de second toffer worden :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:24

t!mP

is inflatie gevoelig

Het moet wel bij de mod passen natuurlijk he, ik denk op het moment dat je 'n super cutout maakt het de aandacht verlegt naar de window. Simpel kan soms ook erg mooi zijn en tbh vind ik dit er supergoed bij passen ook al is het redelijk eenvoudig. Anders wordt het imho overdone.

Nice job man, ik vind vooral de voorkant ook erg mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

niets apparts, maar zo zou die wel in massa productie kunnen gaan }) dan zou ik er een willen!

ghehe. waterkoud, misschien leuk om spiegel plexi te gebruiken, zodat, als de pc uitstaat je niets ziet.
en zodra die aangaat, het spiegel plexi doorschijnend word (door licht van binnenuit)
dat zou echt helemaal. :9

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:36
ik vind het net mooi zo.. het zou jammer zijn als het zo'n drukke kermiszooi wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

nieuw spreekwoord, door de slangen het mobo niet meer kunnen zien.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00
Ben het met tim eens, de kast mist een "edge".
Maar ben benieuwd oftie in volle glorie met licht en water mooier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Tja ik denk dat dat gewoon een kwestie van smaak is. Mijn doel was alles strak en rustig te houden en daar vind ik een window met allerlei patronen niet bijhoren. Bovendien wil ik de nadruk leggen op alles wat ik in de kast heb gedaan, heb niet voor niks zoveel tijd besteed aan afwerking en wegwerken van alles. Heb het idee dat windows vaak overdreven druk gemaakt worden, omdat men het gevoel heeft er iets mee te moeten bewijzen, dat ze goed zijn met een Dremel ofzo.

Voor mijn volgende mod heb ik wel iets bijzonders gepland, kan het niet echt een window noemen omdat het allemaal plexi wordt, maar het is in ieder geval aan de zijkant en ik heb het nog niet eerder gezien. Window liefhebbers misschien de volgende keer beter voor jullie dan ;)

Vandaag heb ik het 4mm. dikke plexi glas binnen gekregen voor het raam. Dit moet nog een klein beetje bewerkt worden voor ik het kan gaan monteren. hoeken moeten nog afgerond worden zodat ze meelopen met de rest van de rondingen. Zit er ook over na te denken om een laser ets te laten aanbrengen, maar weet nog niet goed wat er op moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel respect voor je mod echt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Erg jammer van dat mobo...ik d8 dat die ASUS dingen altijd zo goed waren.
Heeft een DFI Lanparty niet ongeveer dezelfde layout zodat je die kunt gebruiken?, die zijn toch best goed die plankjes ofniet?

Maarja, succes met je mod ik blijf hem volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 17:41

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hey waterkoud,
Ik heb dit weekeind je hele topic door gelezen (42 pagina's wouw >:) ), en ik moet zeggen dat ik direct na de startpost dacht, zo dit is echt de mooiste mod die ik ooit gezien heb, en het werd alleen beter!!!

Goeie smaak, perfecte afwerking en naar het eind toe ben je niet ingezakt! (Ik moet zeggen, ik heb niet eXtreem veel mod's gelezen maar volgens mij zijn er niet veel die meer dan een jaar duren!!!)
Ik hoop echt dat je een goed moederbord kunt vinden (volgende keer mischien je kast iets compatibeler maken? ;( ) (misschien is het beter om eerst een goedkoop bordje te nemen waarvan je zeker weet dat het werkt en dat dan te proberen, als dat werkt weet je zeker dat het aan je MoBo ligt, anders moet je is goed gaan zoeken)

Ik hoop echt dat je Mod binnenkort afkomt en ik ben niet de enige die dat hoopt volgens mij :o
Dus ga zo door, en ik kan maar een ding zegen }) RESPECT TO YOU!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: (p.s. die laatste foto's zijn ondanks de kwaliteit echt sappig :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik kan niet wachten op de totaalfoto's

edit2: waarschijnlijk wil je niks meer met Asus :r maar, als de architectuur hetzelfde is (heb ff gekeke en volgens mij zit alles op dezelfde plaats, hij is wel iets anders dus dat kan een probleem zijn) kun je natuurlijk ook voor de A8N32-Sli Deluxe gaan. Dan heb je gelijk 2 videokaartjes die bijde op pci-e x16 werken 8) 8) 8) (ik denk dat je dat wel weet maar bij die andere SLI bordjes werken ze bijde op x8) en ik hoop dat die wel iets beter is want die is voor zover ik weet later uitgekomen (later uitkomen, meer research meer stabiliteit, of zouden ze daar geen ene **** hebben uitgevroten in die tijd :| :| :| ) Ik hoop dat et een beetje een tip is ('k zal vast wel ergens een foutje gemaakt hebben waardoor het weer niet kan 8)7 maar ok).

edit3: Je plaatjes zijn naar de klote :| :| :| Ze zijn veels te mooi en ik moet ze nog opslaan :'( :'( :'(

edit4(Ja, ik blijf maar editen...): Je plaatjes doen et weer, fantastisch!!! :D

[ Voor 53% gewijzigd door XplodingForce op 06-02-2006 18:22 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik ben ook overgestapt naar de a8n32-sli dlx, ik had eerst een a8n-sli dlx, die is nu dood
ik ben met dit mobo wel tevreden zie A8N-SLI Dlx start niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn slangen binnen die ik ga gebruiken om alles te testen. Hoop komend weekend tijd te hebben.

Inmiddels ben ik begonnen aan het plexiglas dat het raam moet bedekken.

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/window2.jpg

Het plexi gaat in een stuk over de twee ramen. Doordat de gaten in het zijpaneel zo groot mogelijk gemaakt zijn is er toch iets of wat stevigheid verloren gegaan. Om toch weer een detail aan te brengen en de ronde hoeken te accentueren heb ik tussen de overgang van de twee ramen een inkeping gemaakt in het plexiglas.

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/window3.jpg

Ik heb me trouwens ingeschreven op casejunkies voor het NKCM en zal als alles goed gaat dus op 22 en 23 april met de kast in het beursgebouw van Eindhoven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 16:16
t!mP schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:24:
[...]

Het moet wel bij de mod passen natuurlijk he, ik denk op het moment dat je 'n super cutout maakt het de aandacht verlegt naar de window. Simpel kan soms ook erg mooi zijn en tbh vind ik dit er supergoed bij passen ook al is het redelijk eenvoudig. Anders wordt het imho overdone.

Nice job man, ik vind vooral de voorkant ook erg mooi !
Precies, mijn geschiedenis leraar zei altijd "In de beperking toont zich de meester." (Ach...oude tijden...)

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooi afgewerkte mod, maar hoelang ben jij wel niet bezig als je bijvoorbeeld een geheugen reepje moet vervangen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

Reinier

\o/

InfinityEye schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:23:
[...]
Precies, mijn geschiedenis leraar zei altijd "In de beperking toont zich de meester."
Maar de credits gaan toch echt naar Goethe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:23
Erg mooie mod!
Alleen wat zijn de specs van deze pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Depress schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:46:
Erg mooie mod!
Alleen wat zijn de specs van deze pc?
Ook al was het een 486 het is en blijft een übergeile mod! _/-\o_

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-10 20:55
Zeer mooie casemod _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl valt nog maar eens een keer binnen bij waterkoud

ondanks dat ik weinig actief meer ben @ got (jah ik weet het, ik moet me schamen O+ , maar heb ook steeds meer andere dingen te doen ;))

Dat ik niet veel meer post wil niet zeggen dat ik niet meer binnen val om bepaalde interessante topics in de gaten te houden en dit is er nog steeds 1 van, ik hoop tijdens het nkcm er een dagje bij te zijn zodat ik (deze en de andere deelnemers ook uiteraard) toch eindelijk eens irl kan zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zal dat onzettend veel geld gekost hebben.. pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Misschien is het mooiste van dit topic wel de discussie van Ediejo over het wel of niet nerd zijn om 1-1-2006 om 00:45 een post plaatsen! ;)

Verder een mooie mod. Veel werk zeker! Wel een beetje van hetzelfde alhoewel ik deze toch wel wat hoger inschat dan de gemiddelde mod.

Keep it up! :) Naar eindhoven kom ik zeker niet maar wie weet ga je naar de HCC met dat gevaarte. Wieivel kilo is hij nu? B)

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

:9~ UPDATES?????? :9~

[ Voor 69% gewijzigd door XplodingForce op 21-02-2006 15:52 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Sorry voor alle ongemak.

(kan een mod deze message weghalen?)

[ Voor 142% gewijzigd door XplodingForce op 21-02-2006 15:52 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

@ hierboven : en ga je dat elke 4 min. zeggen :P

Waterkoud,hoe zit het nou met je moederbord en de slangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

offtopic:
hehehe, ik wou dat ik daar de tijd voor had. Nee, ik wou het er eerst bij editen maar dat ging niet, dus toen maakte 'k er maar een apparte reply van...

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tjonge wat een case! Heb deze ook maar eens doorgelezen en ik ben zwaaaar onder de indruk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik vind dat groene UV plexi niet echt goed bij de rest passen maar das persoonlijk.
Als je weer update wil je dan een totaalplaatje neerzetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Krijg een beetje een ORAC3 gevoel bij deze mod... gelukkig dat jij niet alleen maaaaar kabels door je mod heen hebt lopen, maar de stijl lijkt er erg op..

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je wilt weten of er updates zijn kan je ook even de TS mailen, erin vragen in het topic is imo vervuiling.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb het hele verhaal na de modbreak naar de TC gemove'd, puur en alleen omdat het in dit topic offtopic is. Ik wil de modbreak zelf nog wel even wat verduidelijken: Ik heb die mbr gezet na een tr (en ik heb in de gauwigheid inderdaad niet gezien dat de twee posts 4 mins na elkaar perongeluk waren.) Wat wel zo is is dat het topic de paar dagen daarvoor ook al elke keer bewust of onbewust omhooggetrapt is en de TS daar ook niet op reageert. Daarom heb ik zoiets van: een potje olympisch topichooghouden heeft geen zin en vervuilt alleen de topiclisting; stuur de ts dus even een mailtje als je wilt weten waar 'ie blijft :)

Owja, mocht je hier nog iets op te zeggen hebben, doe dat dan aub via de mail, anders moet ik zo dit topic weer opschonen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 21-02-2006 00:44 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:00
Waterkoud, ik vind het echt een super mod. Ziet er allemaal geweldig gaaf uit, behalve de voorkant. Die vind ik IMHO zwaar verneukt. Met dat overdreven neon plexiglas. Maar das persoonlijk denk ik...
Ik had het meer alu kleur gelaten als t mijn case was, maar dat is t niet :)

Maar op niveau van afwerking SUPER!

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet veel mods op foto en zien er erg mooi uit.. Echter in het echt zien ze er altijd minder uit.. Wat mijn opvalt aan deze case is dat perfectie vooraan staat zoals op het onderstaand plaatje.. Niets anders dan hulde aan deze case.. Hij is niet bruut als somigge cases, maar deze verdient voor mijn een 10 aan perfectie.. Top !!

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/window3.jpg

Al zit het achter de panel zelf en ziet niemand het.. Om het dan toch af te ronden om er een inkeping te maken is 110% ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik dat zag dacht ik dat ook, maar toen dacht ik, is dat misschien de buitenkant van de sidepanel? Lijkt me logischer, anders is het wel een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Hij zei idd dat het plexie aan de buitenkant komt,
maar anders deed hij het welliswaar ook nog :P.
Nu zijn er ook nog veel details die je niet zult zien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Even doorgeven hoe het er nu voor staat. Na het lezen van vele forums had ik het sterke vermoeden dat mijn geheugen de boosdoener was, daarom twee sticks gekocht die op de QVL van dit moederbord staan. Om makkelijker te kunnen testen heb ik het moederbord uit de kast genomen. Geheugen verwisseld, maar dat hielp niet. Gelukkig hielp nu een CLRTC wel en had ik weer beeld en kon ik dus in de BIOS komen. Daarna heb ik beide videokaarten nog even apart getest en dit werkte ook prima. Gisteren heb ik Windows XP geinstalleerd en die draait nu prima. Vandaag wilde ik de SLI gaan testen, maar op de een of andere manier wil dat nog niet lukken. Tweede videokaart wordt wel gevonden, maar bij de device list staat bij de tweede videokaart een uitroepteken en dat is dus niet goed. Melding is dat de kaart niet opgestart kan worden code 10. Als ik bij NVIDIA bij problemen kijk geven zij als mogelijke oplossing aan om assign IRQ to VGA te kiezen in de BIOS. Kan me niet herinneren deze optie gezien te hebben in de BIOS, maar goed. Kijk morgen wel weer. Het is een beetje een tijdrovende bezigheid om telkens met mijn monitor, toetsenbord en muis van computer naar computer te moeten verhuizen. Heb hier maar 1 monitor en toesenbord, dus telkens als ik iets op moet zoeken op internet, moet de hele handel weer naar de andere computer. Tja dat krijg je als je je oude spullen aan vrienden weggeeft. Het belangrijkste is dat alle hardware het doet en deze problemen zijn best op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

waterkoud schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:22:
Even doorgeven hoe het er nu voor staat. Na het lezen van vele forums had ik het sterke vermoeden dat mijn geheugen de boosdoener was, daarom twee sticks gekocht die op de QVL van dit moederbord staan. Om makkelijker te kunnen testen heb ik het moederbord uit de kast genomen. Geheugen verwisseld, maar dat hielp niet. Gelukkig hielp nu een CLRTC wel en had ik weer beeld en kon ik dus in de BIOS komen. Daarna heb ik beide videokaarten nog even apart getest en dit werkte ook prima. Gisteren heb ik Windows XP geinstalleerd en die draait nu prima. Vandaag wilde ik de SLI gaan testen, maar op de een of andere manier wil dat nog niet lukken. Tweede videokaart wordt wel gevonden, maar bij de device list staat bij de tweede videokaart een uitroepteken en dat is dus niet goed. Melding is dat de kaart niet opgestart kan worden code 10. Als ik bij NVIDIA bij problemen kijk geven zij als mogelijke oplossing aan om assign IRQ to VGA te kiezen in de BIOS. Kan me niet herinneren deze optie gezien te hebben in de BIOS, maar goed. Kijk morgen wel weer. Het is een beetje een tijdrovende bezigheid om telkens met mijn monitor, toetsenbord en muis van computer naar computer te moeten verhuizen. Heb hier maar 1 monitor en toesenbord, dus telkens als ik iets op moet zoeken op internet, moet de hele handel weer naar de andere computer. Tja dat krijg je als je je oude spullen aan vrienden weggeeft. Het belangrijkste is dat alle hardware het doet en deze problemen zijn best op te lossen.
dan gebruik je de flaptop van een maat of zo. :>

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 16:22
ben blij voor je waterkoud dat het eindelijk werkt nu nog ff die sli en dan knalle :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 22:59
Sjah, daar zijn nu eenmaal KVM switches voor, die dingen kunnen echt wel handig zijn :p

Hopelijk zien we binnekort mooie afgewerkte foto's van dit meesterwerk :D

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Leuk dat het berter gaat.Ben niet zo'n slimme als het om nieuwe hardware installeren gaat maar probeer toch ff te helpen.Is het geen optie om eerst de ene en dan de andere videokaart te installeren ?
Srry als dat een blunder is maar wil gewoon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Als je in de buurt van Huizen woont, dan heb ik nog wel een monitor toetsenbord en muis voor je liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

hmmz gistre net al mn oude meuk opgeruimt :O

maar mooi dat alles nog steeds leeft!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Voordat mensen gaan vragen om foto updates, wil ik even zeggen dat alles nu voorspoedig verloopt, maar dat ik pas weer foto's plaats als ik helemaal klaar ben met de mod en iemand die goed kan fotograferen langs is geweest voor een fotosessie. Deze foto's zal ik dan gelijk gebruiken voor de aanmelding van het NKCM. De datum van het NKCM ( 22 en 23 april ) zal geen probleem zijn.

P.S. Ik zal zelf ook blij zijn als deze mod af is, want ik heb een aantal ideeen voor de volgende case, waarmee ik bijna niet kan wachten om ze uit te gaan voeren. Ben al spullen aan het inkopen en zoeken die ik nodig zal hebben. Ben onder andere op zoek naar een soort kabelspanners, maar heb ze tot nu toe alleen in grote maten kunnen vinden. Ik heb hier een foto gemaakt van die spanners in het groot ( Ikea spotjes ;) )

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/images/kabelspanners.jpg

Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden, het is een essentieel onderdeel voor iets wat volgens mij nog nooit eerder is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Bij ons in de Orga (doe-het-zelf zaak) hebben ze die dingen in veel verschillende maten waaronder redelijke kleine modellen. Kan eventueel eens gaan kijken welke maten ze hebben en het je laten weten :)

Die dingen zijn nu eenmaal gemaakt voor staalkabels zoals die van die spotjes op te spannen, dus moete ze groot en stevig genoeg zijn om het te houden, dus echt enorm klein vind je die niet.

[ Voor 33% gewijzigd door PeGys op 07-03-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 02-10 21:36
mmm, lijkt op mijn idee.
Namelijk de complete baydrive ( 5,25 en 3,5 inch) verwijderen en die vervangen door 4 strak gespannen Kettingen.
En daarin de optical Drives en HDDs plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
die dingen kan je volgens mij en elke DHZ zaak halen hoor ;)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
YoramScheer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:27:
die dingen kan je volgens mij en elke DHZ zaak halen hoor ;)
Inderdaad, heb je gelijk in, maar niet elke DHZ zaak heeft kleine maten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:40:
Voordat mensen gaan vragen om foto updates, wil ik even zeggen dat alles nu voorspoedig verloopt, maar dat ik pas weer foto's plaats als ik helemaal klaar ben met de mod en iemand die goed kan fotograferen langs is geweest voor een fotosessie. Deze foto's zal ik dan gelijk gebruiken voor de aanmelding van het NKCM. De datum van het NKCM ( 22 en 23 april ) zal geen probleem zijn.

P.S. Ik zal zelf ook blij zijn als deze mod af is, want ik heb een aantal ideeen voor de volgende case, waarmee ik bijna niet kan wachten om ze uit te gaan voeren. Ben al spullen aan het inkopen en zoeken die ik nodig zal hebben. Ben onder andere op zoek naar een soort kabelspanners, maar heb ze tot nu toe alleen in grote maten kunnen vinden. Ik heb hier een foto gemaakt van die spanners in het groot ( Ikea spotjes ;) )

[afbeelding]

Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden, het is een essentieel onderdeel voor iets wat volgens mij nog nooit eerder is gedaan.
die kan je gewoon kopen bij elke gamma/praxis hoor. Dat zijn van een soort waslijn spanners. ;) . Algemeen goed dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25
Als je ze erg klein zoekt kan je ze misschien zelf maken door een stukje staal te zagen en daar 2 gaten in te boren en te tappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik heb afgelopen weekend je hele topics doorgelezen en ik had een paar kleine vraagjes

Waar heb je die Black Ice Xtreme II Chrome Edition radiator vandaan, want ik kan alleen de normale edition maar vinden.

Klopt het dat je deze reservoirs gebruikt, want het lijkt op jou foto's dat die van jou mat is en bij innovatek glimmen ze iets.

En mag ik vragen welke koelblokjes je gebruikt (incl. HDD).

Alvast heel erg bedankt en ga zo door met je fantastische mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Gait88 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:20:
Ik heb afgelopen weekend je hele topics doorgelezen en ik had een paar kleine vraagjes

Waar heb je die Black Ice Xtreme II Chrome Edition radiator vandaan, want ik kan alleen de normale edition maar vinden.

Klopt het dat je deze reservoirs gebruikt, want het lijkt op jou foto's dat die van jou mat is en bij innovatek glimmen ze iets.

En mag ik vragen welke koelblokjes je gebruikt (incl. HDD).

Alvast heel erg bedankt en ga zo door met je fantastische mod.
Hier vind je zen waterkoeling spul, buiten de blackice chrome rads. Die zoek ik zelf ook nog :/

edit: nu ik het zo bekijk in het begin van het topic blijkt het res wel van innovatek te zijn en niet van AC.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/reservoir2.jpg

Het AC res heeft 3 openingen op de zijkant en is anders geribbeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/shopsystem/images/artikelbilder/34005.jpg

Vind die van AC wel leuker, kan je een aquajet en een levelmeter in kwijt etc. Ook al is de innovatek een kopie van de AC versie, zou het toch compatible moeten zijn met elkaar.

De HD coolers komen wel van AC.

[ Voor 24% gewijzigd door PeGys op 08-03-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De verchroomde radiatoren komen uit Amerika. Danger Den heeft ze en je kunt ze ook gewoon kopen in die webshop, maar dan ben je wel een aanzienlijk bedrag kwijt aan verzendkosten en de douane zal er ook nog een aardig bedrag bovenop gooien.
De reservoirs zijn inderdaad van Innovatek. De rest is allemaal van Aqua Computer.

Ik heb de kabelspanners inmiddels ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
En die HDD koeling ik zie alleen maar de blauwe versie in de shop staan.

Edit: koel je het geheugen ook?

En hoe komen al die casemodders aan het geld om zulke prachtige casemods te maken ik had ook ff een waterkoeling systeempje voor mezelf samengesteld:

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/2467/waterkoeling1fw.gif

Dan ben je alleen aan de waterkoeling al bijna 600 euro kwijt (€ 594,75).

[ Voor 83% gewijzigd door Gait op 09-03-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 02-10 21:36
Sommige mensen hier zullen wel volwassen zijn.
Als je gewoon werkt op je 40ste dan zal dat een klein bedragje zijn, vooral als het een hobby van je is.
Ik ben 15 en verdien ongeveer per maand honderd euro en nog wat en daar kan je het ook al goed mee doen als je wat spaart.

Het is niet moeilijk, als je maar werkt.

Verder at waterkoud, je mod is prachtig.
Het wachten op de fotograaf maakt me nogal zenuwachtig ;) hehe.
Ik hoop dat de fotograaf het licht een beetje mooi kan vast leggen, ik weet uit ervaring dat zoiets moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ja oke ik werk zelf ook en ik heb het geld ook wel maar ik vindt dat je niet nu je geld al op moet gaan maken en dat je ook moet sparen voor later, of is er misschien ook veel sponsoring in het spel?
En sorry voor het lichtelijke offtopic.

ff weer ontopic:
Hoe grof/fijn zijn de vijlen die je gebruikt, en gebruik je ronde en/of rechte vijlen, alvast bedankt en GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 22:34

MF

Take a Seat

Gait88 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:35:
Ja oke ik werk zelf ook en ik heb het geld ook wel maar ik vindt dat je niet nu je geld al op moet gaan maken en dat je ook moet sparen voor later, of is er misschien ook veel sponsoring in het spel?
En sorry voor het lichtelijke offtopic.

ff weer ontopic:
Hoe grof/fijn zijn de vijlen die je gebruikt, en gebruik je ronde en/of rechte vijlen, alvast bedankt en GL
Mja, wat is nou 600 euro als je fulltime werkt en een redelijk baan hebt...... juist... niks. En al helemaal niet over een lange periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 20:26

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik wil niet rottig doen, maar het wordt wel tijd voor een deel 2 lijkt me ........ :)