[CIP] AlumaxX

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 11.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 18:20
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:15:
[...]

offtopic:
eeeuh, anders gaan we elkaars werk ff afkraken?
kbedoel netals of jouw mod lekker is, zelfs me zusje had nog kunnen bedenken om dat LIAN LI van uit de binnen kant van je kast te dremelen, om schade aan de buitenkant te voorkomen.

zucht ok.
offtopic:
Dit slaat ook weer nergens op. damiancreationz geeft gewoon kritiek, jij bent het die mods afkraakt.

Ontopic: Gaat een zeer mooie mod worden, ik houd em in de gaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:15:
[...]

offtopic:
eeeuh, anders gaan we elkaars werk ff afkraken?
kbedoel netals of jouw mod lekker is, zelfs me zusje had nog kunnen bedenken om dat LIAN LI van uit de binnen kant van je kast te dremelen, om schade aan de buitenkant te voorkomen.

zucht ok.
En nu loop jij hem weer af te kraken.

Hij geeft gewoon zijn mening erover, niet iedereen hoeft deze mod mooi vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door eltinio op 26-01-2005 11:18 . Reden: Telaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

waterkoud schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:50:
[...]

Dat is 24,1 cm

Hmm er lijkt een hele discussie los te barsten. Kijk ik zie het heel simpel ik heb heel lang gespaard en heb er heel veel voor moeten laten om deze spullen te kopen. Ik ben vroeger ook begonnen met het ombouwen van tupperware bakjes naar reservoirs en toen ik een technische opleiding deed, stond ik in mijn vrije tijd waterblokjes te frezen die ik zelf ontwierp, schuurde kasten om ze zelf te spuiten, maar nu wil ik gewoon eens topspul kopen en dit zo goed mogelijk afgewerkt inbouwen. Modden is zo relatief, want sommige mensen maken met simpele spullen mooie dingen, maar hebben de beschikking over een arsenaal gereedschappen en machines waar je u tegen zegt.
Helemaal mee eens, Ik heb ook jaren aan een stuk met B kasten lopen rond zuilen en halvebakke casemod's omdat het materiaal niet naar wens/verwachting was nu heb ik ook besloten om het goed te gaan doen. ofwel ik ga ook voor een Lian-Li (PCV1200 waarschijnlijk) En ik ga ook voor de mooie/duure rad's. alleen maar logich toch. en vaak hoor je dan als tegen argument dat menig tweakers dit niet kunnen betalen. dat is dus echt onzin. het is eerder dat menig tweakers geen 20 uur in de week extra willen werken om dit te kunnen betalen. maar ja dan zie je wie weer er echt voor wil gaan en wie dat niet wil (ik zeg niet dat er sommige tweakers zijn die het echt niet om omstandigheden kunnen betalen maar elke normale jongen/meisje kan gewoon gaan werken voor hetzelfde loon als iedereen doet op die leeftijd dus hij zou precies hetzelfde kunnen betalen).

en met opmerkingen als "dat had mijn zusje ook wel kunnen bedenken" berijk je helemaal al niks. Dit zijn puberale jaloerze opmerkingen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

gatverepielekes. eee das pas lekker mooi.

BOEK MARKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig jongens.

De TS heeft mooie spullen gekocht, verzet enorm veel werk en neem ook nog eens de moeite om alles met de mede-tweakertjes te delen. Ipv gewoon lezen en tips/suggesties geven waar dat nodig mocht zijn gaan jullie hier het topic lopen verkrachten.

Als je iets niet mooi vindt kun je dat best voor je houden. Wees dankbaar dat de TS zoveel tijd in dit topic stopt om andere (dankbare) tweakers van tips/ideeen te voorzien.

Ik post niet vaak, maar lees al 2 jaar dagelijks CME topics. Ik erger me steeds meer aan dit soort discussies. Het enige wat je hier mee bereikt, is dat andere case-modders hun werk niet meer laten zien ivm alle kritiek die volgt.

Iedereen heeft zijn eigen smaak, respecteer dat en post alleen zinvolle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:01:
Allemachtig jongens.

De TS heeft mooie spullen gekocht, verzet enorm veel werk en neem ook nog eens de moeite om alles met de mede-tweakertjes te delen. Ipv gewoon lezen en tips/suggesties geven waar dat nodig mocht zijn gaan jullie hier het topic lopen verkrachten.

Als je iets niet mooi vindt kun je dat best voor je houden. Wees dankbaar dat de TS zoveel tijd in dit topic stopt om andere (dankbare) tweakers van tips/ideeen te voorzien.

Ik post niet vaak, maar lees al 2 jaar dagelijks CME topics. Ik erger me steeds meer aan dit soort discussies. Het enige wat je hier mee bereikt, is dat andere case-modders hun werk niet meer laten zien ivm alle kritiek die volgt.

AMEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig jongens.

Eg helemaal mee eens ja, k erger me er ook aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Allemachtig jongens.

Als je iets op een forum van 100000 man post, kun je kritiek verwachten en dat hoort er bij. Had je van tevoren kunnen verzinnen. |:(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
casemodderpoel schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:57:
[...]

Als je iets op een forum van 100000 man post, kun je kritiek verwachten en dat hoort er bij. Had je van tevoren kunnen verzinnen. |:(
Ja jammer genoeg wel. :(

Kennelijk snapt nog niet iedereen dat iedereen een persoonlijke smaak heeft.
Kennelijk zit het in de aard van een mens om liever iets negatiefs uit te kramen, dan de positieve kanten te benoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rekkie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:09:
[...]

Kennelijk zit het in de aard van een mens om liever iets negatiefs uit te kramen, dan de positieve kanten te benoemen!
ja idd. dat is erg jammer. Maar ik vind dit een hele mooie mod. Hoop dat het zo blijft! Blijf vooral zo doorgaan. :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

offtopic:
Met kritiek is helemaal niks mis hoor. Zolang je het maar goed onderbouwt in een topic.

@ TS,

Het ziet er goed uit tot nu toe. Het gene wat je gewoon zelf maakt ziet er strak en goed afgewerkt uit. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kan me er allemaal niet zo druk om maken. Er is altijd wel iemand die iets niet mooi vind, of een ander punt van kritiek heeft natuurlijk, maar dat is toch juist goed dat iedereen een eigen mening heeft. Het zou anders wel een hele saaie benoening worden.

De reacties op de plaatsing van het tweede reservoir hebben me verder laten nadenken of ik het reservoir misschien toch niet ergens anders kan gaan plaatsen en ik denk dat ik die andere optie toch serieus ga overwegen. Het is niet bovenop de kast, want daar heb ik de ruimte gewoon niet voor bij het moederbord. Ik kan wel zeggen dat het reservoir dan alleen te zien zal zijn aan de zijkant door het window dat er uiteraard nog in moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik vind het er strak uitzien hoor, maakt mij niet uit of het al zowat kant en klaar is of helemaal zelf uit de duim gezogen... het gaat om wat het uiteindelijk wordt... toch..?! ;)

offtopic:
Stelletje ouwe beppen, jullie lijken allemaal me buurvrouw wel, altijd maar mekkeren over van alles en nogwat... hou het eens ontopic guys.... we zijn toch geen wijven.... :+
_/-\o_ Respect _/-\o_ hebben voor elkaars meningen, dat is de truuk... ;)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Stop nou eens met dat gelul:

Wij willen updates zien (nou ja ik tenminste) :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De hdd tray zit op het acrylglas na in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/hddtray.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Nice... Hoe ga je vastzetten in de kast?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Met M3 inbusboutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wow heel mooi! Zo'n strak uiterlijk heb ik nog niet vaak gezien. Ik kan niet wachten tot hij af is!!

* Admiral Freebee houdt wel van staal en aluminium :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Voordat alles af is moet ik het aluminium goed schoonmaken en waarschijnlijk met handschoenen aan installeren, want je ziet werkelijk ieder vinger op dat aluminium. Ik polijst het aluminium overigens niet verder (niet dat het een hele hoge glans krijgt) want het komt nu heel dicht bij het aluminium van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

waterkoud schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:53:
Voordat alles af is moet ik het aluminium goed schoonmaken en waarschijnlijk met handschoenen aan installeren, want je ziet werkelijk ieder vinger op dat aluminium. Ik polijst het aluminium overigens niet verder (niet dat het een hele hoge glans krijgt) want het komt nu heel dicht bij het aluminium van de kast.
Misschien is het dan een idee om blanke lak over het aluminium heen te spuiten. Hiermee voorkom ik iig vinger afdrukken en andere rotzooi op vers gezandstraalt aluminium. Ik weet alleen niet of er ook blanke lakken zijn (of andere transparante verven) zonder zo'n glas mocht dat een probleem worden.

Keep up the good work, * Bookmarked already for a while.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Rekkie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:09:
[...]
Een forum is waar mensen hun mening redelijk open delen ;) Dus eigenlijk is het wel waar, als je hier wat post moet je kritiek kunnen dulden :)
Het enige dat beter geprobeerd moet worden is het te uiten als opbouwende kritiek.

Mooie mod trouwes, vind die aquatube op deze manier ook niet zo'n succes trouwes :P De rest is erg mooi moet ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 27-01-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Zo blijf ik het ook zien, daarom gaat dat reservoir ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
Hmmm, ik ga me hier toch maar mee bemoeien :P
Kritiek is alleen maar goed, zolang je iedereen in hun waarde laat tenminste.

En ik vind hem prachtig, ook de aquatube. Ik had op het innovatek-forum al wat mensen gezien die (weliswaar gekocht) een aquatube in een alu plaatje hadden gemonteerd aan de voorkant van de kast. Helaas breekt dat weer het geheel en jij hebt dat prachtig opgelost vind ik. Simpel, strak en foutloos.
Maar wat komt er nu in die drive-bays? Een lcd oid? Of plaats je er andere, nog hele drive bays in terug?

Een preview over de nieuwe lokatie van de aqua tube zou ik ook wel leuk vinden eigenlijk :)

Edit: Ik zit nog even te kijken en snap misschien een deel van de kritiek. Zoals ik het onthouden heb, zat er geen vierkante plaat aan de buitenkant. Ik denk dat als je die plaat weghaald en alleen de tube plaatst, dat je dan misschien een resultaat krijgt waar je meer teveden over bent :)

Dit ding dus

[ Voor 26% gewijzigd door Redshark op 28-01-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Laatst online: 02-09 14:43
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De arylglas plaatjes zijn bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/hddtray2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik vind het er super uit zien tot nu toe, volg het topic al een tijdje, als het puur om uiterlijk gaat, kan je dan niet de koppen van de boutjes slijpen?

Ik vind die 3 stukken plexi met afgeronde hoeken erg mooi, maar vind je boutjes die je hd's vast houden er niet helemaal mooi bij staan. Misschien dit in het totaal verwerken? dus nog een paar extra gaatjes dat ze door het plexi heen steken? (dat de koppen boven het plexi uitkomen bedoel ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Jfwiet op 28-01-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De koppen kunnen er niet af en door het plexiglas laten steken is geen optie, want ze zitten precies op de rand van het acrylglas.

Het acrylglas op de voeding is ook gemonteerd, ik hoef alleen de inbusboutjes nog een beetje in te korten. Er zit een kleine ruimte (met afstandsbusjes, die gepolijst zijn natuurlijk) tussen het plexie en de PSU kap. De voeding mag niet helemaal afgesloten worden en omdat het gat voor de fan er niet meer zit is dit een mooie oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/psuzijkant.jpg

en zoals de voeding zichtbaar zal zijn in de kast.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/psu.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit man!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Worden zo de ander componenten niet warm in je voeding? Zou een extra fan niet voor de nodige koeling zorgen ?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Laatst online: 03-02 11:42
er zijn maar een paar componenten in je voeding die warm worden zodra je deze floeistof koelt heb je geen fan oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Fan is niet nodig,maar compleet afsluiten mag ook weer niet stond in de handleiding.
Even een overzichtsfoto.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/overzicht1.jpg

Morgen ga ik beginnen met het buigen van de aluminiumstrips die om de fans heen moeten komen.

[ Voor 4% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi.

Nice Casemod you have there. I have one question: the PSU is an Enermax by CT100, isn't it?
Well, I wanna invite you to the forum of Aqua-Computer to present your case there. A lot of people like to see such projects as this one. It is really something special and not stuff which everyone has. Maybe I'll see you there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:21:
Hi.

Nice Casemod you have there. I have one question: the PSU is an Enermax by CT100, isn't it?
Well, I wanna invite you to the forum of Aqua-Computer to present your case there. A lot of people like to see such projects as this one. It is really something special and not stuff which everyone has. Maybe I'll see you there.
That's the forum from aqua-computer.de? I've already some aqua-computer stuff in my mod now and I think some more parts will follow, if the budget allows it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nice nice. Ik ben erg benieuwd hoe de 3 frontbays met het reservoir er uit gaat zien, als er water doorheen gaat lopen :) Erg mooi afgewerkt.

Ik vind het alleen een beetje jammer dat de goed bedachte reservoirplaats uiteindelijk (zonder water) een beetje tegenvalt. Tenminste, dat vind ik er van. Gelukkig zijn er altijd nog frontplaatjes te bestellen. Maar zoals ik al zeg, wacht het af hoe het er met water eruit ziet _/-\o_

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Tutti-frutti, wel goed lezen ;) dat reservoir gaat totaal anders geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:28:
[...]

That's the forum from aqua-computer.de? I've already some aqua-computer stuff in my mod now and I think some more parts will follow, if the budget allows it ;)
Yes it is. I've the problem with the money as well. I need some more coolers for my running casemod. But it will take time till i get them...
One little question from my side: how did you find Aqua-Computer. Even here in Germany only few people know it.

//edit: my mistake

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk weer is een serieuse casmodder tegen te komen die meer doet als een fanhole zagen, plexiglas plakken een een lampje in brengt. Ik heb er helaas al een hele tijd geen tijd meer kunnen vinden om mijn volgende casemod te beginnen, ik heb hier namelijk nog zoveel wc spullen liggen, en mijn server die 24/7 op mijn kamer draaid zou dit toch wel erg lekker vinden :)
Ik wens je veel sterkte en zal vast nog wel een keer in je topic verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
I have read a lot of casemod logs the last 6 months, so I have seen several mods with aqua-computer parts and links to the website. I will place a project log on that forum, but it will also be in english. Meine deutsche Sprache ist nicht so gut :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:36:
Meine deutsche Sprache ist nicht so gut :'(
Thats no problem. Most of them speak english. Though being a Dutchman I even cannot speak a single word Dutch. But reading and understanding is not that problem.

Thumps up for this project. Hope to see more pix the next days and weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Persoonlijk zou ik dat dus NOOIT doen op die manier met die bays (:S), maak dan 1 alu geheel oid, en dat LCD zit daar fout (naar mijn mening). Voor de rest: perfectionistisch en mooi afgewerkt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:51

Maf

Mag ik vragen waar precies je die voeding vandaan hebt?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:42:
[...]

Thats no problem. Most of them speak english. Though being a Dutchman I even cannot speak a single word Dutch. But reading and understanding is not that problem.

Thumps up for this project. Hope to see more pix the next days and weeks.
Damn! That mod in your signature kicks ass!

Voor de topicstarter:

Hij wordt echt vet! Boeie dat er veel gekocht is...het resultaat zie je dan ook wel :) Die laatste foto van de bodem ziet er ook al erg goed uit :*)

Keep the good stuff coming!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Heb niet alles gelezen. Mod is super. Ga zo door. Ga je de kabels van de voeding nog meshen?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
ken schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:08:
Heb niet alles gelezen. Mod is super. Ga zo door. Ga je de kabels van de voeding nog meshen?
De bedoeling is dat uiteindelijk bijna alle kabels verbogen zijn en de kabels die ik echt niet uit het zicht kan krijgen daar moet ik nog over nadenken, maar ik denk dat dat maar hele kleine stukjes zullen zijn, aangezien de drivebays en het moederbord compleet gestealth zullen worden.

Het frntje voor de Aquaero is bijna klaar, ik hoef alleen de ranjes nog even nat te schuren en de drie gaten voor de knoppen met een verzinkboortje uit te boren.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/aquaeroacryl.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Vanmiddag heb ik een proeffrontje gemaakt voor de Aquaero, zoals te zien is in mijn voor gaande post. Nu zat ik te denken om het acrylglas front uit 1 deel te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/acrylfront.jpg

Alles wat in de drivebays komt wordt een beetje naar achteren verplaatst zodat het acryl gelijk ligt met de vorkant van de kast. Het tweede resevoir komt toch aan de voorkant maar nu zonder die frontplaat.

Ik maak een aluminiumplaat op maat en alleen het ronde kijkvenster van het reservoir zal er doorheen komen. Deze plaat komt dus achter het acrylglas.

Nu moet ik alleen de volgorde van alles wat in de bays komt gaan bepalen, want dat ligt vast op het moment dat ik in het acrylglas ga zagen. De bovenste is zoals te zien is op de foto niet te gebruiken omdat daar de radiator zit. Ik heb er dus nog zes over. Zelf zat ik te denken aan het volgende. Onderste twee de DVD drives dan de Aquaero en daarboven het reservoir. Zit te twijfelen of ik de Aquaero misschien boven het reservoir doe. DVD drives moeten eigenlijk wel onder i.v.m. de airflow, radiator zit boven en lijkt me niet verstandig deze te blokkeren met een DVD drive. Jullie mening graag.

Heel misschien komt er nog een lcd schermpje in, maar ik denk dat ik die aan de zijkant ga plaatsen in de plaat die de drive bays gaat stealthen.

[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
ik denk dat je het beste:
alle bays kunt maken van dat acryl glas, of je maakt in een normaal frontje die knopjes en dergelijke. Je moet niet overkill aan acryl doen, das een beetje jammer.

Verders: zeer mooie mod!!

ben ook nog bezig met mijne, maar ik heb geen geld voor als die shit die jij erin zet :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
k0ewl schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:56:
ik denk dat je het beste:
alle bays kunt maken van dat acryl glas, of je maakt in een normaal frontje die knopjes en dergelijke. Je moet niet overkill aan acryl doen, das een beetje jammer.

Verders: zeer mooie mod!!

ben ook nog bezig met mijne, maar ik heb geen geld voor als die shit die jij erin zet :p
Achter het acryl glas komt aluminium en dan zit het er heel rustig en als 1 geheel uit. Hoe minder aparte losse acrylfrontjes hoe rustiger het oogt. Alleen de zijkanten hebben dat oplichtende effect, vandaar dat ik het het liefst uit 1 stuk wil maken.

[ Voor 14% gewijzigd door waterkoud op 30-01-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:41
Zeer mooie mod!! complimenten. Cables meshe is wel mooi maar bijzaak vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Het is een voeding van EDVextrem. www.edvextrem.de
Ik heb er zelf ook eentje, mooi product :)

Succes met je mod! Het ziet er mooi uit, mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
crimby schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:03:
Zeer mooie mod!! complimenten. Cables meshe is wel mooi maar bijzaak vind ik :P
nou bijzaak... daar heb ik andere gedachtes over, als je zo'n mooie strakke mod als dit maakt is het niet om aan te zien als al die kabels daar zo als een bos draden hangen :X ik vindt cable mesch wel erg noodzakelijk als je zo'n mod hebt :)

verder een erg mooi mod :) echt vakwerk, mooi en precies gewerkt gewoon top! :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Kabels zullen zo goed als allemaal onzichtbaar zijn in de kast en als er ergens een kabel toch zichtbaar is omdat wegwerken niet lukt zal ie zeker op 1 of andere manier gemeshed worden.

Updates zullen even op zich laten wachten overigens. Ben bezig met het maken van enige aanpassingen aan de baydrives en de bezels voor de DVD branders, dit is nodig omdat alles 3 mm. dieper gemonteerd zal moeten worden worden i.v.m. de acrylglasplaat die gelijk moet komen te liggen met de voorkant van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Niet echt een update, maar even een kleine vooruitblik. Ik heb de afgelopen week veel voorbereidend werk gedaan en veel tekeningen met maten gemaakt. Ik laat een aantal aluminium platen zetten omdat ik dit zonder het juiste gereedschap echt niet zelf kan doen. Het is op zich simpel recht toe recht aan zetwerk, omdat ik de platen toch nog zelf op maat ga zagen en dremelen. Daarna zal alles met de hand geschuurd en gepolijst worden. De platen zullen de drive bays (aan de achterkant), het moederbord en de meeste kabels onzichtbaar maken. Tevens zal een aluminum plaat over de bezels heen komen. Daar komt dan weer de acrylglas plaat voor. Om een beetje een idee te geven een foto van een papieren proefmodel van de acrylglas frontplaat.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontpapier.jpg

De blauwe stippen zijn de plaatsen waar de inbusboutjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Vallen die eject-knoppen van je drivers ook niet weg te stealthen? Ze verbreken de strakke looks nogal. Of verlengen en ze naar boven verplaatsen, bij die overige 3 knoppen/ledjes ?

Vind het overigens wel een beetje overkill aan imbusjes rond je reservoir. Beetje zonde..Kun je die niet vast zetten met van die bouten zonder kop? Dat je ze van achteren vast draait met een moertje?

Voor de rest is het wel een hele strakke mod! Lees de thread regelamtig, en je doet het echt heeel erg netjes. Vooral zo doorgaan

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 09-02-2005 09:21 ]

Verwijderd

Zeg, hoe heb je dat kapje van je PSU zo strak gebogen?

Verder werk je echt netjes... Eerst nadenken en dan doen...
Je werkt als een vakman ;) M'n complimenten.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Waarschijnlijk gewoon met een verffohn. Werkt heel goed!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• waterkoud
  • Niet online
Inderdaad met een hete luchtblazer waarmee verf wordt afgebrand.

frickY wat ik liet zien was een proefmal en het uiteindelijke resultaat zal anders zijn. Ik heb er toch voor gekozen om geen enkele orginele bezel te gaan gebruiken, ook niet voor de DVD drives. Wat ik ga doen is dat ik achter dat acrylglas ( uit 1 stuk ) een aluminium plaat ga bevestigen ( ook uit 1 stuk )

De DVD drives worden gestealth aan de voorkant door weer deze laag aluminium met daarop het acrylglas. De eject knoppen zullen op dezelfde plaats blijven, maar worden wel aangepast zodat ze passen bij het totale beeld van het front.

Front zal dus bestaan uit een plaat acrylglas met daarachter een plaat aluminium en alleen daar waar de knoppen, het VFD scherm en de DVD lades zal er gezaagd of geboord gaan worden.

Die orginele DVD bezels van de Lian Li gaan dus ook overboord. Nu heb ik totaal geen losse bezels meer van alle onderdelen in de drive bays en is het werkelijk 1 geheel. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het aanpassen van die bezels moeilijker zou zijn dan wat ik nu ga doen en het toch een mooier geheel zal gaan vormen.

Sorry dat ik geen nieuwe foto's kan tonen, maar ik ben bijna klaar met de technische tekeningen voor al de aluminium platen die ik nodig heb. Ik verwacht binnen nu en twee weken weer wat mooie foto's te kunnen zien van de progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

grr, elke keer dat ik dit topic inwandel en al dat groene plexi voorbij zie komen baal ik weer als een stekker dat een zekere ia zo ontzettend traag verloopt

* floriske.nl heeft die spullekes gewoon nodig om weer verder te kunnen met zijn CIP :'(

ontopic: dit blijft één van de betere cip's die hier momenteel lopen!!

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 11-02-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord voor deze CiP; masterlijk...

Snap niet dat mensen zo creatief met dat acrill glas om kunnen gaan :)
Ook wel vet dat je zelfs je voeding watercooled :)

Waar ik zelf voorstander van ben is blingbling in combinatie met dat groene, misschien een leuk idee om je fangrill van je radiator te polijsten heb dit al meer voorbij zien komen op dezelfde grill... Echt moooooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb heel erg benieuwd hoe je front gaat worden. Blijf je wel 1 slot-in en een drive met tray gebruiken? Is het niet mooier om 2 van hetzelfde type te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 12-09 16:14
Je zou toch bijna willen dat Lian-Li deze gewoon in productie zou nemen haha. Retestrak man keep up the good work._/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Na lange tijd eindelijk weer een klein beetje progressie. Omdat de Plextor DVD drives binnen zijn kan ik eindelijk het frontje beginnen af te werken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/plexiefront1.jpg

De bovenste drie gaatjes zijn voor de knoppen van de Aquaero, het grote gat is voor het reservoir en de onderste zijn voor de DVD drives. De ejectknoppen moeten nog gedaan worden.

Achter het acrylglas komt nog een aluminiumplaat, deze plaat is gelijk aan het acrylglasfrontje.
De lades van de DVD drives worden ook met acrylglas met daarachter aluminium weggewerkt.

Nu moet ik alleen nog iets zien te vinden om de tekst bij de knoppen van de Aquaero te zetten, omdat ik het orginele frontje dus niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
Voor de tekst zou je van die strijkletter kunnen gebruiken of als je een dremel in bezit heb en wat geduld er in graveren...
Zeer mooie casemod: origineel en niet een casemod die naar 3 updates stopt! Mooi werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De papieren basismallen voor het stealthen van de drives en het moederbord zijn ook klaar. Deze platen laat ik zetten op een zetbank, want dit is echt niet te doen zonder het juiste gereedschap.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/stealth1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/stealth2.jpg

De gaten die erin komen voor o.a. de videokaarten, CPU koelblok en NForce4 chipset koelblok zullen er met de hand uit gezaagd worden.

De videokaarten, het moederbord en de DVD drives zijn binnen, dus eindelijk weer aktief werken aan de kast.

Om te kijken of er geen vreemde verrassingen zijn heb ik even het moederbord en de videokaarten geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/moederbordenvideokaarten.jpg

Het past allemaal precies! Genoeg ruimte voor het CPU koelblok en de videokaart past mooi boven de radiator.

[ Voor 5% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom stealth je dat mobo enzo eiglijk? das toch leuk om te zien?
en je gaat nu veel flow kwijtraken, ik weet wel dat je waterkoeling hebt, maar een beetje flow over het mobo kan nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:33:
waarom stealth je dat mobo enzo eiglijk? das toch leuk om te zien?
en je gaat nu veel flow kwijtraken, ik weet wel dat je waterkoeling hebt, maar een beetje flow over het mobo kan nooit kwaad
Op de foto zie je alleen hoe de plaat eruit gaat zien voordat ie bewerkt is. Er gaan nog hele grote stukken uit. De airflow over het moederbord wordt overigens juist alleen maar beter. De fans aan de bovenkant zuigen voor het grootste gedeelte lucht aan via de achterkant van die plaat, zal als een sort airduct werken. Het voornaamste doel is het totaal wegwerken van alle kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik daar nu een SLI videokaar! _/-\o_ :9~ :9~ :9~

Erg gaaf, ben benieuwd hoe je daar op kunt gamen!

De mate van afwerking blijft ongekent hoog, je hebt niet alleen een bult geld er tegenaan gegooid, maar ook erg veel tijd en dus kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 16:16
Dit ziet d'r strak uit!! Ik blij deze zeker volgen :) En die SLI past d'r ook wel strak bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind slechts 1 ding minder mooi.
dat zijn de wieltjes onder de kast :/
voor de rest vind ik hem erg gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
Misschien kan je voor de letters _ferry_ aanroepen... Hij heeft een zandstraalinstallatie en doet dat soort werk vaker. Evt. zou je het zelf ook kunnen graveren met je Dremel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

en al _ferry_ geen tijd/zin ;) heeft wil ik het anders ook wel doen :)...

alle verz. kosten are yours, verder kost het niets... normaal doe ik dit soort dingen niet, maar voor jou een uitzondering... :)

Belang? contact me maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Bedankt voor het aanbod en ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Dremelen zal moeilijk worden want het is werkelijk maar heel klein wat er op moet komen. Ik wil proberen om het te printen op een folie.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/plexiefront2.jpg

Ben nu de DVD covers aan het zagen en vijlen en zo meteen nog even de eject knoppen. Volgende week moet ik dan hetzelfde maken, maar dan van aluminium.

[ Voor 4% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes............. _/-\o_

Ik wacht op het resultaat :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Laatste update voor vandaag.
De DVD covers en ejectknop covers.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/plexiefront3.jpg

Alleen nog even restjes tape verwijderen en polijsten.

[ Voor 6% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

netjes gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het word wel steeds mooier, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

dit word denk ik wel een errrug stakke mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
dham, hoe veel tijd steek je wel niet in je mod om alles zo recht en strak te krijgen. of is dit gewoon veel ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pwnage man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

vet strakke mod!!!! hoop binnen kort ook met de meine te kunnen beginnen maar zit financieel niet helemaal mee en ik zit nog over de kleur te tweifelen want ik vind zwart alluminium met blauw licht het mooist maar je ziet dat zovaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok....dit ziet er echt goed uit! alleen..ga je die cd-rom spelers stealthen? Anders kan je die Plaxtor logo's wel erg goed zien en dat vind ik niet zo mooi.
Voor de rest echt super!

/me Bookmarked! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:09:
..ga je die cd-rom spelers stealthen? Anders kan je die Plaxtor logo's wel erg goed zien en dat vind ik niet zo mooi.* waterkoud Bookmarked! :)
De achterkant van het acrylglas front wordt voorzien van een aluminium plaat met precies dezelfde vorm als het accrylglas ook de DVD lades worden voorzien van aluminiumplaat met daarop acrylglas. Logo zal dus ook niet te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:28:
[...]

De achterkant van het acrylglas front wordt voorzien van een aluminium plaat met precies dezelfde vorm als het accrylglas ook de DVD lades worden voorzien van aluminiumplaat met daarop acrylglas. Logo zal dus ook niet te zien zijn.
aha..ok..duidelijk! Nee dan is het me al een stuk duidelijker! Succes ermee! Ik zal het blijven volgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Eindelijk de aluminium platen binnen, zodat ik weer verder kan gaan.

Ik ben begonnen met de aluminium frontplaat die achte het acrylglas moet komen. Op de foto zie je ook twee bezels die ik misbruikt had voor de eerste poging het reservoir te bevestigen. Ze hebben een mooie tweede bestemming gekregen. Het acrylglas met daarachter de aluminium plaat worden bevestigd aan deze twee bezels en kan zo heel gemakkelijk in de kast bevestigd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/alufront.jpg

Alles wat gezaagd en gedremeld moet worden is afgetekend. Met een boor eerst wat gaten geboord, zodat het alleen nog maar een kwestie is van vijlen en schuren.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/alufront2.jpg

Om te voorkomen dat de boor niet wegschiet tijdens het boren overlappen de boorgaten elkaar niet, er zit nog een heel klein stukje metaal tussen ieder gat. Dit sla ik eerst even door met een beitel zodat het stuk er uit valt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/alufront3.jpg

Na flink wat veilwerk en schuurwerk is het gat voor het reservoir klaar. Nu komen de sleuven voor de DVD lades aan de beurt, met een los metaalzaagje uitzagen en dan weer veilen en schuren tot het precies gelijk is met de uitsparingen in het acrylglas.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/alufront4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

hehe erg creatief met je rondje uitzagen voor je res ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakwerk zeg ;) Je bent bijna professioneel Casemodder :p

Kan ik geen les van je krijgen? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je front is mooi :~
Respect dat je nog steeds zorgvuldig blijft werken, en op de details blijft letten. Veel CMers zakken na een aantal maanden altijd een beetje in om het project af te krijgen.. jij blijft op niveau doorgaan. Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Het frontje begint aardig op te schieten.

De aluminium frontplaat langs de acrylglas plaat.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontenalu.jpg

De twee op elkaar, zoals ze straks in de kast komen te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontenalu2.jpg

Even kijken of het past.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontinkast.jpg

Alles moet nog goed schoongemaakt en gepolijst worden, maar dat is iets wat later komt. Na het eerdere polijstwerk heb ik besloten om toch maar een goedkope polijsmachine aan te schaffen. Zal zeker gezien de hoeveelheid polijstwerk die er nog bij zal komen, goed van pas komen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/polijstmachine.jpg

De knoppen van de Aquaero zullen met zelfgedraaide knopjes iets verlengd worden, zodat ze net uit het acrylglas komen. De knoppen zijn niet te onderscheiden van de orginele, helaas kan ik niet genoeg inzoomen om er een duidelijke foto van te maken.

Het volgend werk is de plaatjes zagen voor het stealthen van de DVD lades en ejectknoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:21:
Het frontje begint aardig op te schieten.

De aluminium frontplaat langs de acrylglas plaat.

[afbeelding]

De twee op elkaar, zoals ze straks in de kast komen te zitten.

[afbeelding]

Even kijken of het past.

[afbeelding]

Alles moet nog goed schoongemaakt en gepolijst worden, maar dat is iets wat later komt. Na het eerdere polijstwerk heb ik besloten om toch maar een goedkope polijsmachine aan te schaffen. Zal zeker gezien de hoeveelheid polijstwerk die er nog bij zal komen, goed van pas komen.

[afbeelding]

De knoppen van de Aquaero zullen met zelfgedraaide knopjes iets verlengd worden, zodat ze net uit het acrylglas komen. De knoppen zijn niet te onderscheiden van de orginele, helaas kan ik niet genoeg inzoomen om er een duidelijke foto van te maken.

Het volgend werk is de plaatjes zagen voor het stealthen van de DVD lades en ejectknoppen.
*Vraagt om een teiltje voor het slijm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapherder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 08:34

Schaapherder

Blaat!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:54:
[...]

*Vraagt om een teiltje voor het slijm!
Doe er maar 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt mooi gedaan ;)

Alleen heb ik nog niet kunnen vinden waar de bovenste sleuf voor is ? ( srry, voor het geval dat ik hem gemist heb, de mooie foto's lijden ook zo af ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:00:
Echt mooi gedaan ;)

Alleen heb ik nog niet kunnen vinden waar de bovenste sleuf voor is ? ( srry, voor het geval dat ik hem gemist heb, de mooie foto's lijden ook zo af ;) )
daar komt schermpje van de Aquaero te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/aquaero2.jpg

Die drie gaatjes erlangs zijn dus voor de bedieningknoppen van de Aquaero. Omdat ik er een aluminum front van 1.5 mm en een plexie front van 3 mm voor plaats waren de knoppen ook niet lang genoeg en daarvoor heb ik drie knoppen gedraaid die de orginele knoppen verlengen zodat het net door het plexie front steekt. Het complete front (aluminium en plexie) is bevestigd aan twee bezels die met inbus boutjes in de baydrives bevestigd worden, het geheel moest vanwege de dikte van het frontje iets dieper in de kast komen.

Ben nu bezig met wat ideeen over hoe ik de tekst bij de knoppen ga plaatsen, deze zijn natuurlijk niet zichtbaar omdat ik de orginele frontplaat met de tekst van de Aquaero helemaal niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Je zou misschien de knopjes kunnen vervangen of ombouwen met een knop die bovenop het groene plexi komt te liggen (grotere diameter), dan kan je op de knop zelf de text graveren/drukken/plakken.

dezelfde gaten, maar dan op het plexi een aantal dunne platte schijfjes met daarop de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik ben zelf bezig met idee om het te drukken op een folie en dat te plakken op de aluminiumplaat. Hier overheen komt de plexie plaat en het is dus niet zichtbaar dat de tekst op een folie staat. Bij een proef met dit idee zag het er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over het plexiglas op je HDD rekje.
Zoals je bij de voeding een beetje ruimte tussen het plexi en het metaal hebt gelaten,
kun je dit misschien ook wel bij het HDD rekje doen.. Wellicht ziet het er stoer
uit!

Verder een érg mooie case. Ik houd 'm bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Wess dat is al het geval. De plexieplaatjes zijn bevestigd op afstandbusjes. Uiteraard zijn die busjes gepolijsd. Is misschien niet zo goed te zien op een foto recht van voren. Ik zal een kijken of ik een foto heb waar het goed te zien is.

De crystalfontz lcd werkt prima, dus het wordt tijd om te kijken hoe het ding bevestigd gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/lcd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/lcd2.jpg

De gaten om het schermpje te bevestigen zitten precies op de hoeken, maar het scherm zelf zit niet precies in het midden. Ik wil zoveel mogelijk symmetrie dus daar moet iets aan gedaan worden.

Het scherm wordt bevestigd in/aan de stealthplaat van de drivebays. Van aluminium zal ik een plaatje zagen met afgeronde hoeken dat over het scherm heen komt met een uitsparing voor het lcd schermpje zelf. Om het naadloos aan te laten sluiten op de plexie onderdelen van de harddisktray eronder zit ik te denken om er ook nog een plexieplaatje overheen te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/lcd3.jpg

Dit papieren model zal van aluminum gemaakt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
De gaten om het schermpje te bevestigen zitten precies op de hoeken, maar het scherm zelf zit niet precies in het midden. Ik wil zoveel mogelijk symmetrie dus daar moet iets aan gedaan worden.
Wat je zou kunnen doen is het LCD schroefloos bevestigen (atthans voor het oog, dus de schroeven "stealthen"). Ook zou je een conversieplaatje achter het lcd kunnen maken zodat de gaten wel gelijk zijn (plaatje bevat 8 gaten, de 4 huidige en 4 nieuwe symetrische).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
super mooi! * addictive kan niet wachten op het resultaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Morgen komen de laatste platen aluminium binnen die ik nodig heb :) :)
Dan kan ik de laatste hand leggen aan het front, dat wil zeggen dan kan ik de DVD lades en de ejectbuttons afwerken met het aluminium en acrylsglas, zodat als de lades gesloten zijn het front een strak en glad geheel wordt. De knoppen van de Aquaero die ik gedraaid heb liggen al klaar om de orginele knoppen te verlengen. Deze waren te kort omdat er 3 mm van het acrylglas en 1,5 mm van het aluminium van het nieuwe front voor gekomen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/knoppen.jpg

Het reservoir is klaar om geplaatst te worden en zal zonder zichtbare schroeven of inbusboutjes aan de voorkant geplaatst worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/reservoirinfront.jpg

Het reservoir zit zo perfect in de aluminiumplaat dat deze zelfs zonder bevestiging nog blijft hangen. Uiteraard zal het reservoir natuurlijk wel goed vastgezet worden, maar die zal niet zichtbaar zijn, omdat de bevestigingen in drivebays komen, aan de achterzijde. Even een foto om een beeld te geven van hoe het reservoir er uit zal zien in het frontje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontvooraanzicht.jpg

De vier inbusboutjes zijn voldoende om alles stevig te kunnen monteren. Nog een zijaanzicht, waar goed te zien is hoe het front straks makkelijk geplaatst kan worden door gebruik te maken van de Lian bezels. De kleine 'bultjes" zijn van de bezels gevijld, omdat ze dieper komen te liggen dan normaal. Gaatjes geboord en daar zullen de bezels met inbusboutjes aan de baydrives geschroefd worden. Een beetje te vergelijken met de schroefjes voor een DVD drive of harde schijf.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bieri024/casemod/frontbevestiging.jpg

Als van het weekend de lades van de DVD drives en de ejectbuttons ook nog een weggewerkt zijn dan is het in mijn ogen een mooi geheel geworden.

Het wachten op de waterblokken duurt helaas iets langer dan ik verwacht had, waarschijnlijk zal Aquacomputer alles eind volgende week kunnen verzenden. Het wachten was op de twee waterkoelblokken voor de 6800 GT videokaarten. (SLI opstelling) Ik hoop dat ik met een beetje geluk volgende zaterdag alles in huis heb. Op de processor na heb ik nu eigenlijk alles binnen. Geheugen en harde schijven zijn vandaag afgeleverd.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste