Heerlijke mod is dit zeg
Echt respect!
Verwijderd
2 6800GT kaarten....mag ik een teiltje voor m'n kwijl
. Verder zeer strakke mod, kan niet w88 tot ik het eindresultaat te zien krijg
Verwijderd
Super gaaf gedaan, vooral dat uv plexi blijft erg mooi. Ik kan niet wachten tot hij helemaal klaar is .
teiltje is niet genoeg voor mijVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:44:
2 6800GT kaarten....mag ik een teiltje voor m'n kwijl. Verder zeer strakke mod, kan niet w88 tot ik het eindresultaat te zien krijg
No signature required.
Alle onderdelen voor het frontje zijn klaar. Moet nog wel allemaal gepoetst en gepolijst worden. De covers voor de DVD lades ga ik waarschijnlijk met twee kleine inbusboutjes vast zetten, dit om het strakke een heel klein beetje te breken. Het is nu wel heel erg vlak aan de voorkant.

[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:27 ]
lijkt ht nou zo krasserig en vlekkig, of komt dit door de foto?
Dat zijn restjes tape en zoals ik al zei het aluminium wordt nog geschuurd tot en met korrel 2000 en daarna met polijstpasta gepolijst. Ook het acrylglas wordt met een hele fijne polijstpasta behandeld. Ik heb al een proefstukje gedaan en dat gaat uitstekend. Ik probeer nu eerst te zorgen dat alle onderdelen passen.
wat voor polijst pasta gebruik je daar voor, ik ben zelf ook bezig met een mod en hebben een paar krasjes op het pexy zitten die ik graag weg wil hebben.
Verwijderd
Met commandant kun je prima plexi polijsten, eerst de grove rode commandant, daarna de fijnere groene. Kun je vinden in de automaterialen zaak en bij de doe het zelf shop.
Tandpasta wil ook nog weleens helpen...
Als er niet echt grote krassen in zitten gelijk met de fijnste Commandant en daarna met Turtle wax of iets dergelijks.
Verwijderd
ja heb ik eerder van gehoord, moet je dat dan ook met een polijstmachine doen?MikeyMan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:21:
Tandpasta wil ook nog weleens helpen...
Na lang wachten eindelijk de onderdelen binnen die ik nodig had om verder te kunnen met de mod. Alle waterkoelingsonderdelen zijn nu binnen, zodat ik de plaat die het moederbord moet gaan bedekken kan gaan uitzagen.

Het aluminium van het front en het acrylglas zijn schoongemaakt en gepolijsd. Het alumium blinkt nu bijna alsof het verchroomd is. Alle kleine krasjes zijn van het acrylglas verwijderd met commandant.

Het aluminium van het front en het acrylglas zijn schoongemaakt en gepolijsd. Het alumium blinkt nu bijna alsof het verchroomd is. Alle kleine krasjes zijn van het acrylglas verwijderd met commandant.
Aan de voorkant zit een stukje acrylglas met de naam Aquacomputer en dit wordt verlicht, vandaar die draad. Uiteraard zal ik dat vervangen door een ander stukje plexie. Ten eerste staat de tekst nu op zijn kop, omdat alles andersom zit in de Lian Li en ten tweede ben ik er niet om reklame te maken natuurlijk. Tja weer wat draden erbij. Het is wel een hele uitdaging om al die draden weg te gaan werken. Denk wel dat het gaat lukken om zo goed als alle draden onzichtbaar weg te werken. Voor de kabels van de harde schijven heb ik inmiddels een oplossing gevonden, deze zullen totaal niet zichtbaar zijn.
Hoe heten die grafische waterkoelblokken? Ik heb zelf deze besteld:
http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4021_517.jpg
http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4011_517.jpg
http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4021_517.jpg
http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4011_517.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door nhanssen op 23-03-2005 00:39 ]
Dat zijn AquagraFX 6800's van [url=http//www.aqua-computer.de]Aqua-Computer[/url], heb er zelf ook één, zijn erg mooie blokken.nhanssen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:39:
Hoe heten die grafische waterkoelblokken?
waterkoud, vraagje... vanwaar de keuze voor slangpilaren ipv Plug & Cool of opsteekkoppelingen bij je blokken? Zeker met het spul van Aqua-Computer zit je toch met 't G1/8 schroefdraad, dus qua extra diameters schiet je er niks mee op... en echt handig bevestigen is het ook niet, imo.
Ik heb verschillende redenen om slangpilaren te gebruiken _Xavier_
Ik ga gebruik maken van Tygon slang en deze zijn zo dik dat ze simpelweg niet zouden passen. Tygon slang heeft voordelen boven andere soorten slangen. Knikt bijna nooit, is dus mogelijk om bochten te maken die anders met een veer gemaakt zouden moeten worden. is mooi helder en blijft soepeler na lange tijd dan andere slangen die ik ooit gebruikt heb. Verder vind ik slangpilaren gewoon mooier dan andere koppelingen en zeker in deze mod in combinatie met het aluminium en chroom. Het gebruik van de pilaren heeft ook niks te maken met flow of iets dergelijks.
Ik ga gebruik maken van Tygon slang en deze zijn zo dik dat ze simpelweg niet zouden passen. Tygon slang heeft voordelen boven andere soorten slangen. Knikt bijna nooit, is dus mogelijk om bochten te maken die anders met een veer gemaakt zouden moeten worden. is mooi helder en blijft soepeler na lange tijd dan andere slangen die ik ooit gebruikt heb. Verder vind ik slangpilaren gewoon mooier dan andere koppelingen en zeker in deze mod in combinatie met het aluminium en chroom. Het gebruik van de pilaren heeft ook niks te maken met flow of iets dergelijks.
Verwijderd
Vind je het niet een beetje TE om werkelijk alle kabels weg te werken? Een S-ata of IDe kabel mag gerust gezien worden vind ik, nee ik vind dat je ze moet zien
Maargoed, mij gaat het er altijd om om de 12 V kabeltjes enz weg te werken.
ze zijn overigens ook bij perfect-systems te krijgen_Xavier_ schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 02:54:
[...]
Dat zijn AquagraFX 6800's van [url=http//www.aqua-computer.de]Aqua-Computer[/url], heb er zelf ook één, zijn erg mooie blokken.
waterkoud, vraagje... vanwaar de keuze voor slangpilaren ipv Plug & Cool of opsteekkoppelingen bij je blokken? Zeker met het spul van Aqua-Computer zit je toch met 't G1/8 schroefdraad, dus qua extra diameters schiet je er niks mee op... en echt handig bevestigen is het ook niet, imo.
Lijkt me idd wel een stuk mooier, wat inbusboutjes (en misschien een logo?) op de cdrom drives. Ik zal als ik thuis ben even een plaatje uploaden van hoe ik eens plaatjes van me cdrom had gemaakt dat waren blauwe plexi plaatjes, met 2 imbusjes, en in het midden een logo (DVD en cdrom) gezandstraald. Graveren daarvan moet ook goed kunnenwaterkoud schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 19:56:
Alle onderdelen voor het frontje zijn klaar. Moet nog wel allemaal gepoetst en gepolijst worden. De covers voor de DVD lades ga ik waarschijnlijk met twee kleine inbusboutjes vast zetten, dit om het strakke een heel klein beetje te breken. Het is nu wel heel erg vlak aan de voorkant.
[afbeelding]
Na een tijdje problemen gehad te hebben met lange levertijden, lijkt nu ineens alles binnen te stromen. Op dit moment ben ik de laatste hand aan het leggen aan de papieren mal voor de plaat die boven het moederbord en de drivebays gaat komen.
Op de foto zit er nog maar 1 videokaart in, op de tweede moet de koeler nog geplaatst worden.
Op de foto zit er nog maar 1 videokaart in, op de tweede moet de koeler nog geplaatst worden.

Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik dit draadje steeds interessanter vind worden. 'T ziet er superstrak uit, alles mooi weggewerkt, vind het alleen jammer dat je niet zoveel electronica ziet (kabels weg vind ik vet, probeer ik zelf ook zo goed mogelijk, maar de rest wil ik wel zichtbaar houden). Verder zeer strakke mod, mooi uitgevoerd met dat groene plexi en het alu
ziet er super uit!!! alleen ik vraag me af... heb je wel rekening gehouden met de PSU stekker op het moederbord? ik kan namelijk op de laatste foto niet zien of je die ook hebt uitgezaagd...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
waterkoud,er heeft eens stukje op tweakers gestaan over het uitvallen van moederborden met waterkoeling omdat de mosfets en andere chipste dingen niet gekoeld werden door het ontbreken van bewegende lucht van de processor fan.
Ik kan het stuk niet terug vinden, en heb er ook nooit meer iets van gehoord,
Maar nu je het bord helemaal gaat stealthen, kan de warmte misschien ook niet eens weg?!
Is dat iets om rekening mee te houden?
Ik kan het stuk niet terug vinden, en heb er ook nooit meer iets van gehoord,
Maar nu je het bord helemaal gaat stealthen, kan de warmte misschien ook niet eens weg?!
Is dat iets om rekening mee te houden?
[ Voor 1% gewijzigd door Thyzz op 03-04-2005 21:32 . Reden: taal foutjes ]
De covers die op de foto te zien zijn, zijn nog de kartonnen mallen. Ik ben nog bezig met de aluminium platen die er uiteindelijk in komen. Zoals het er nu naar uit ziet past de PSU stekker met een kleine aanpassing precies achter de plaat zonder gat.
De luchtstroming achter de plaat is juist uitstekend. De fans die bovenin de kast (boven de Black Ice Xtreme II radiator ) zitten, zuigen de lucht uit de kast en de verse lucht komt voornamelijk van de gaten in de plaat boven het moederbord. Er komen uiteindelijk wat meer gaten in dan nu op de kartonnen mal te zien is. Zo komt er ook nog een uitsparing in voor de geluidskaart. In feite lijkt het zelfs een beetje op een airduct.
De luchtstroming achter de plaat is juist uitstekend. De fans die bovenin de kast (boven de Black Ice Xtreme II radiator ) zitten, zuigen de lucht uit de kast en de verse lucht komt voornamelijk van de gaten in de plaat boven het moederbord. Er komen uiteindelijk wat meer gaten in dan nu op de kartonnen mal te zien is. Zo komt er ook nog een uitsparing in voor de geluidskaart. In feite lijkt het zelfs een beetje op een airduct.
Verwijderd
eeej waterkoud echt super gedaan heel mooi!
maar welke hardware ga je er allemaal in gebruiken? en ga je er ook mee overklokken enzo?
maar welke hardware ga je er allemaal in gebruiken? en ga je er ook mee overklokken enzo?
Vergeet je er niet rekening mee te houden dat je ook bij je bios batterij moet kunnen ivm evt resetten vd bios!
Daar heb ik rekening mee gehouden arnoman, maar dat ik wacht nog op de geluidskaart, want dan kan ik de uitsparing voor de geluidskaart en de batterij in 1 keer maken.
Ik geloof dat ik de hardware die ik ga gebruiken toch wel allemaal genoemd heb. Anders kun je het terug vinden in mijn profiel, daar staat alles genoemd. Overklokken is wel de bedoeling, maar dat heeft niet de eerste prioriteit op het moment. Laat ik de kast eerst maar eens helemaal afronden. Ik moet nog zo ontzettend veel doen voor ik tevreden ben.
Ik geloof dat ik de hardware die ik ga gebruiken toch wel allemaal genoemd heb. Anders kun je het terug vinden in mijn profiel, daar staat alles genoemd. Overklokken is wel de bedoeling, maar dat heeft niet de eerste prioriteit op het moment. Laat ik de kast eerst maar eens helemaal afronden. Ik moet nog zo ontzettend veel doen voor ik tevreden ben.
Je zou in plaats van een gat voor de batterij ook je bios-reset-springertje kunnen vervangen door een schakelaartje. En dan dat schakelaartje ergens anders in je kast plaatsen, want buiten de kast kan nog wel eens dodelijk worden voor je mobo icm onwetende personen die denken dat het de reset knop is.
Ik heb het nog niet gezegd, maar ik vind het een ontzettend mooie mod
Ik volg je topic al ongeveer vanaf het begin.
Ik heb het nog niet gezegd, maar ik vind het een ontzettend mooie mod
Ik volg je topic al ongeveer vanaf het begin.
Klik mee voor GoT!........
Verwijderd
echt strak!!
maar zorgt die radiator onder de pci niet voor een 'onstrakheid' of heb je zoiets van daar kijkt toch niemand?
maar zorgt die radiator onder de pci niet voor een 'onstrakheid' of heb je zoiets van daar kijkt toch niemand?
ik ben nog maar net nieuw hier, maar zit al een tijdje naar jou mod te kijken en ik moet zeggen, prachtig werk! Echt heel mooi gedaan. Ik wou dat ik zo handig was als u, jammer genoeg heb ik twee linker handen
gianada
Op verzoek verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Verwijderd
waar heb jij dan iets gehoord dan dat deze voeding er aan gaat komen. want ik kan er nog nergens iets over vinden. Ik draai nu noch met een 6800Ultra omdat mijn budget het nog niet toe liet om er 2 in te steken. ik draai nu met een 550 watt AC-ryan cablefree2 deze heeft er volgens mij niet echt problemen mee tot nu toe. Mischien als er 2 grakas in komen wel maar dat is nog ff wachten tot ik weer geld hebEdiejo schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:52:
Allemaal heel erg netjes zoals je alles maak, nu volg ik deze topic al vanaf het beging. Aangezien ik nu zelf ook met een SLI systeem draai, ben ik ook de eerste problemen tegen gekomen, het vermogen wat z’n systeem trekt. Nu heeft mijn systeem wel 6 dagen achter elkaar moeten 3DMarken maar toch, de ene laatste dag viel het systeem uit om de volgende redenen. De 420 Watt psu van bon chic was erg warm geworden en kapte er mee na afkoeling van 20 min ging hij weer verder, daarna alles stock gezet en hij haalde het einde van de Cebit.
Die psu werd alleen gebruikt om de vga’s en het mobo te voeden. Ik wacht nu op de 690 watt van Tagan met een speciaal SLI gedeelte. Wat ik hiermee wil zeggen is maby niet zo leuk maar ik denk dat je psu het niet makkelijk gaat krijgen hij wordt dan wel watergekoeld maar toch het systeem vraagt echt veel stroom en constant.
Op verzoek verwijderd
Volgens mij gaat je waterloop best warmpjes worden, die voeding dumpt aardig wa warmte in je loop.
Ben benieuwd of je onder de 50 komt.
Ben benieuwd of je onder de 50 komt.
De loop van de PSU zal gescheiden zijn van de CPU en videokaarten en de radiatoren moeten het wel aankunnen. Het is waarschijnlijk zelfs nog behoorlijke overkill.
Ediejo ik heb een mailtje gestuurd naar ASUS met de vraag of er iets bekend is over de voeding in combinatie met een SLI opstelling, maar heb nog geen antwoord gekregen. Ik hoor toch ook van veel mensen dat het met een voeding die op het randje zit van de systeemeisen van ASUS zonder problemen draait. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt als ik ga proefdraaien, mocht het problemen geven dan zal ik een tweede PSU plaatsen.
Een kleine update. Ik vond de aluminium backplate niet echt mooi en heb dus een nieuwe gemaakt. Niet van aluminium, maar van transparant acrylglas.

Toen ik de foto goed bekeek zag ik dat er een heeeeeel klein spleetje zit tussen de plaat en de kast (linksboven) Dit is inmiddels aangepakt en was een kleine moeite, omdat de plaat een heel klein beetje speling heeft. Was dus een kwestie van losschroeven en iets naar boven duwen en weer vastschroeven.

Ik ben begonnen met het vaststellen van de plaatsen waar de leds moeten komen.
Ediejo ik heb een mailtje gestuurd naar ASUS met de vraag of er iets bekend is over de voeding in combinatie met een SLI opstelling, maar heb nog geen antwoord gekregen. Ik hoor toch ook van veel mensen dat het met een voeding die op het randje zit van de systeemeisen van ASUS zonder problemen draait. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt als ik ga proefdraaien, mocht het problemen geven dan zal ik een tweede PSU plaatsen.
Een kleine update. Ik vond de aluminium backplate niet echt mooi en heb dus een nieuwe gemaakt. Niet van aluminium, maar van transparant acrylglas.

Toen ik de foto goed bekeek zag ik dat er een heeeeeel klein spleetje zit tussen de plaat en de kast (linksboven) Dit is inmiddels aangepakt en was een kleine moeite, omdat de plaat een heel klein beetje speling heeft. Was dus een kwestie van losschroeven en iets naar boven duwen en weer vastschroeven.

Ik ben begonnen met het vaststellen van de plaatsen waar de leds moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:26 ]
Nice
, maar die gouden fangrill zou ik wel vervangen door een verchroomd exemplaar
Goed dat er hier mensen zijn die ook op details letten
Is inderdaad wel de bedoeling dat er een verchroomd exemplaar in komt. Ik moet er nog ergens eentje hebben liggen, maar tussen al mijn troep kan ik dat ding even niet vinden.
Op verzoek verwijderd
Details vind ik een van de belangrijkste dingen in een casemod... Wat CCFL's en een window in een kast kwakken kan iedereen, maar met oog voor detail en afwerking (zoals jij hebtwaterkoud schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:05:
Goed dat er hier mensen zijn die ook op details lettenIs inderdaad wel de bedoeling dat er een verchroomd exemplaar in komt. Ik moet er nog ergens eentje hebben liggen, maar tussen al mijn troep kan ik dat ding even niet vinden.
Neem bijvoorbeeld ook de remkabels in _ferry_'s [CiP] I-Spider, door dit te gebruiken ipv gewone mesh krijgt je kast ineens een heel exclusief uiterlijk...
Ook mijn complimenten voor je machtig mooie mod, ik check 2x per dag op updates
Hoe heb je de mail gestuurd waterkoud, op mijn mail aan een Asus mail-adres kreeg ik ook geen reply, dat schijnt tegenwoordig via het internationale support-mailform te gaan op asus.com...waterkoud schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:49:
[ Voor 32% gewijzigd door Tim_R op 06-04-2005 20:36 ]
Topic bookmarked...
Dit is een zeeer nette en orginele mod
Hulde @ TS
Dit is een zeeer nette en orginele mod
Hulde @ TS
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
mooi!
een plexi backplate is idd wel mans.. cker met ledjes.. ga je er nog wat in graveren ook of.. ?
een plexi backplate is idd wel mans.. cker met ledjes.. ga je er nog wat in graveren ook of.. ?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Ziet er netjes uit
Doet me een beetje aan de orac3 denken door dat groene acryl, maar dat zal vast iemand al wel ge replied hebben. De LED's, welke kleur heb je die?
Verwijderd
ik wil niet pushen of zo, maar hoe ver is de mod al? of ben je op onderdelen aan het wachten.
verder een mooie mod
/me kan niet wachten op het eindresultaat
verder een mooie mod
/me kan niet wachten op het eindresultaat
Hou je er wel rekening mee dat de ene 500W voeding niet de andere is.Ediejo schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:30:
[...]
In het Asusmoboboekje staat het op pag. 2-25 welk vermogen je psu moet kunnen leveren. Daarom geen antwoord van Asus denk ik. Met een FX-55 en 2 ultra’s minimaal 500 watt. Ik denk dat er een tweede watergekoelde PSU bij gaat komen, zal er zeker de ruimte en plaats voor vrij houden.
Ik zie nog steeds wekelijks nieuwe 600W+ voedingen uitkomen die beduidend minder Ampérages kunnen leveren op de belangrijkste lijn (lees 12V) als deze 431W Enermax psu.
Ik denk dat het allemaal wel los loopt.
Ik heb dezelfde voeding en bij mij hangt er het volgende aan,
- 6 ide schijven
- 4 15k scsi schijven
- gevoltmodde radeon9800xt
- amd 64 3000+
- 4 server fans die alleen ruim 1.3A trekken op de 12V lijn
En dit alles draaid rete stabiel, atm met een uptime van 30 dagen alweer.
Op verzoek verwijderd
ik 370, incl mijn 150 ledjes dan..arnoman schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:24:
LOL en dat ding zou moeten kloppen
Ik haal 729W met dat ding
eehmzz. zal mijn Q-tec 400 watt big fan dat trekken ? nah.. we zullen zien als de LEDs binnen zijn en nog een kleine 10 fans erop komt
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
hmz, 517W, heb een tijd geleden nochtans 6 schijven meer en een zwaardere vga kaart gehad op men vantec 520W en die draaide zonder ook maar één kik te geven in de voltagelijnen. Klopt niet echt 100% imho.
Een beetje verlies heb je altijd...
Die tool neemt allemaal piekspanningenvermogens. Dus het werkelijke verbruikte vermogen ligt een stuk lager.
[ Voor 8% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 21-04-2005 10:10 ]
Verwijderd
Dat apparaatje meet de piekvermogens.arnoman schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:24:
LOL en dat ding zou moeten kloppen
Ik haal 729W met dat ding
Want een vriend van me kwam aan de 419 Watt, terwijl hij alles op een 350 W AOpen voedingke draait.
Ik heb besloten omdat de voeding toch wat aan de krappe kant is voor alles wat er in en om komt ( plus straks het overklokken ) twee voedingen te gaan gebruiken. Er is nog plaats voor en zal maar een kleine aanpassing in mijn plan vragen. Wachten is op de tweede voeding voor ik de voedingen kan modden.
Ben alvast begonnen aan houders voor de slangen en de kogelkranen. Om de twee loops af te kunnen tappen indien nodig ga ik twee kogelkranen gebruiken die op het laagste punt in de loops komen.

De acrylglas houders zullen op de bodem van de kast bevestigd worden met inbusboutjes. Om een overkill aan UV acrylglas te voorkomen gebruik ik voor de slangenhouders transparant acrylglas van 8 mm dik.
Ben alvast begonnen aan houders voor de slangen en de kogelkranen. Om de twee loops af te kunnen tappen indien nodig ga ik twee kogelkranen gebruiken die op het laagste punt in de loops komen.

De acrylglas houders zullen op de bodem van de kast bevestigd worden met inbusboutjes. Om een overkill aan UV acrylglas te voorkomen gebruik ik voor de slangenhouders transparant acrylglas van 8 mm dik.
Verwijderd
wat wel erg zonde is, is dat het plexi van je voeding niet geheel mooi haaks is gebloken en ls je goed kijkt dan zie je 2 buigpuntjes( of hoe noem je da
)

en hij loopt ook niet bovenop helemaal gelijk op( rechts is een kleinere ruimte dan links
)

en hij loopt ook niet bovenop helemaal gelijk op( rechts is een kleinere ruimte dan links
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 22:18 ]
Je mag niet aan dierensex doenVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:17:
wat wel erg zonde is, is dat het plexi van je voeding niet geheel mooi haaks is gebloken en ls je goed kijkt dan zie je 2 buigpuntjes( of hoe noem je da)
[afbeelding]
en hij loopt ook niet bovenop helemaal gelijk op( rechts is een kleinere ruimte dan links)
wel haaks, maar de bevestigingspunten aan de linker kant konden een milimeter lager..
verder vind ik het een zeer origineel idee!
Dat is geen mierenneuken
Gewoon een oog voor detail, al is die dubbele vouwlijn denk ik meer door het vloeien van het plexiglas gekomen tijdens het buigen (je ziet dan dat het plexi op dat punt altijd wat dunner wordt).
bmwmaster heeft wel gelijk dat de buiglijn niet helemaal perfekt is. Zoals het er nu naar uit ziet houd ik genoeg plexie glas over om voor de bestaande EN de tweede voeding een nieuw plaatje te buigen. Op het buigpunt wordt het wel altijd iets dunner, het is en blijft handwerk natuurlijk. Na het buigen van meerdere stukken acrylglas heb ik inmidels wel een betere methode gevonden, dus waarschijnlijk zal het de volgende keer nog iets beter zijn.
Ik ben nog steeds ieder vrij uurtje bezig met de computer, maar het polijsten van het aluminium is natuurlijk niet echt geschikt voor mooie updates. Om toch alvast een beetje een idee te geven hoe het aluminium er uit gaat zien deze foto.
Ik ben nog steeds ieder vrij uurtje bezig met de computer, maar het polijsten van het aluminium is natuurlijk niet echt geschikt voor mooie updates. Om toch alvast een beetje een idee te geven hoe het aluminium er uit gaat zien deze foto.

[ Voor 29% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:25 ]
Onder de verchroomde pompbehuizingen komt een plaatje UV acrylglas dat ik wil belichten. Om er ook hier weer voor te zorgen dat er geen kabels zichtbaar zullen zijn heb ik van een aluminum U-profiel een frame gemaakt waarop de behuizing geplaatst kan worden en waardoor ik dus een ruimte onder de pomp krijg waarin ik de leds kan wegwerken.

en een kleine overzichtsfoto van de pompkonstruktie.

en een kleine overzichtsfoto van de pompkonstruktie.

[ Voor 4% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:25 ]
Cool...
Verbluffend resultaat.
Ik zie niet eens wat dat is op dat onderste plaatje
Verbluffend resultaat.
Ik zie niet eens wat dat is op dat onderste plaatje
Revive the guild!
Ik heb gewoon in de bouwmarkt een aluminium U-profiel gekocht en deze in verstek gezaagd. Daar bovenop een plaatje acrylglas en daarop is de verchroomde pompbehuizing bevestigd. Het mooie is nu dat ik het acrylglas van onderen kan belichten maar dat de lichtbron zelf niet te zien is. Geeft echt een zeer mooi effect en het zorgt er tevens voor dat in het eindresultaat ook hier weer geen kabel te zien zal zijn.
Verwijderd
He, op je cd/dvd-writer/lezer weet ik veel , zitten gaatjes voorin zodat hij zijn *lucht/warmte kwijt kan, is het niet slim om deze ook open te boren in je front ?
als je dat ene kleine gaatje bedoeld, die is dus niet voor lucht, alleen als een CD er vast in zit dat je daar een naald in kan drukken zodat de lade opengaat, en qua steathen heb ik nog nooit een probleem gehad met lucht oid.
sta je even op pause? of is het project dood? is al een week niet gepost namelijk...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
't Is dat jij post, ik was het ook net van planSaeverix schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:12:
sta je even op pause? of is het project dood? is al een week niet gepost namelijk...
Volgens mij heeft ie koffiepauze genomen
Ik heb helaas niet iedere week tijd om te werken aan mijn pc, maar dat is niet erg want ik heb geen haast. Over 4 weken heb ik vakantie en dan zal de mod in snel tempo vorderen. Dat je graag een update wilt zien zie ik als positief, dan ben ik waarschijnlijk op de goede weg met mijn mod.Saeverix schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:12:
Ik wacht ook nog op de tweede PSU voordat ik het een en ander ga monteren. Liever eerst de PSU monteren dan er achter komen dat het allemaal net niet past omdat ik iets over het hoofd heb gezien.
[ Voor 18% gewijzigd door waterkoud op 20-05-2005 20:34 ]
kee, neem de tijd!
heerlijke mod
mijn complimenten!
heerlijke mod
mijn complimenten!
Door problemen met mijn oude computer ben ik geruime tijd afgesneden geweest van internet. Zodoende kon ik geen reakties en updates geven. Ik zie dat er ook enige commotie is rond het NKCM. Zal dat eerst eens even door gaan lezen.
Eindelijk kan ik weer een kleine update geven. Tijd is het grote probleem geweest de afgelopen weken, of beter gezegd het gebrek aan tijd. Komende weken vakantie, dus ik kan de schade inhalen.
Ik heb toch al weer wat kleine dingen kunnen doen. De standaard zelftappende schroeven van de pompbehuizing heb ik vervangen door M3 inbusboutjes. Met een wringijzer en tapper heb ik schroefdraad getapt zodat ik de inbusboutjes kon gebruiken.

Het resultaat.

De aluminium platen die ik nodig heb voor het stealthen van het een en ander zijn inmiddels allemaal binnen. Te zien is dat de platen niet vrij van krassen zijn en dat gaat dus weer aardig wat tijd kosten om te schuren en polijsten.

De eerste plaat is volledig op maat en heb ik even gepast in de behuizing. De groffe krassen zijn al verwijderd, maar het fijne polijstwerk moet nog plaats vinden. Links is de plaat te zien op de foto.

Het bevestigen van de DVD lades is ook gelukt. Ik heb twee gaatjes geboord door de eigen gemaakte paatjes aluminium en acrylglas, waar een M3 inbusboutje doorheen gaat. In de orginele DVD frontjes heb ik gaatjes geboord en daarna heb ik hier schroefdraad in getapt.

Op de foto is slechts 1 DVD drive te zien, maar de onderste is precies hetzelfde gemonteerd. Ook is boven de Aquaero goed te zien. Links het gat voor het VFD schermpje en rechts de knoppen, die ik iets heb moeten verlengen.
Eindelijk kan ik weer een kleine update geven. Tijd is het grote probleem geweest de afgelopen weken, of beter gezegd het gebrek aan tijd. Komende weken vakantie, dus ik kan de schade inhalen.
Ik heb toch al weer wat kleine dingen kunnen doen. De standaard zelftappende schroeven van de pompbehuizing heb ik vervangen door M3 inbusboutjes. Met een wringijzer en tapper heb ik schroefdraad getapt zodat ik de inbusboutjes kon gebruiken.

Het resultaat.

De aluminium platen die ik nodig heb voor het stealthen van het een en ander zijn inmiddels allemaal binnen. Te zien is dat de platen niet vrij van krassen zijn en dat gaat dus weer aardig wat tijd kosten om te schuren en polijsten.

De eerste plaat is volledig op maat en heb ik even gepast in de behuizing. De groffe krassen zijn al verwijderd, maar het fijne polijstwerk moet nog plaats vinden. Links is de plaat te zien op de foto.

Het bevestigen van de DVD lades is ook gelukt. Ik heb twee gaatjes geboord door de eigen gemaakte paatjes aluminium en acrylglas, waar een M3 inbusboutje doorheen gaat. In de orginele DVD frontjes heb ik gaatjes geboord en daarna heb ik hier schroefdraad in getapt.

Op de foto is slechts 1 DVD drive te zien, maar de onderste is precies hetzelfde gemonteerd. Ook is boven de Aquaero goed te zien. Links het gat voor het VFD schermpje en rechts de knoppen, die ik iets heb moeten verlengen.
[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:26 ]
Verwijderd
niks dan lof
Hoe heb je dat alu in godsnaam zo perfect gepolijst gekregen???
steeds verder machinaal polijsten en daarna -tig uur met een doek erover heen poetsen??
iig echt heel erg mooi gedaan
Hoe heb je dat alu in godsnaam zo perfect gepolijst gekregen???
steeds verder machinaal polijsten en daarna -tig uur met een doek erover heen poetsen??
iig echt heel erg mooi gedaan
Op de foto waar dat witte kader zit komt zeker een lcd?
Ziet er verder allemaal weer netjes uit zoals we gewend zijn
Eerst nat schuren. Begonnen met korrel 340 en dan tot steeds fijner schuurpapier. Tot korrel 1600. Vervolgens met een twee soorten polijstpasta. Alles handwerk. Vandaar dat het allemaal ook zo lang duurt natuurlijk.
En daar komt inderdaad een lcd schermpje te zitten.
En daar komt inderdaad een lcd schermpje te zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door waterkoud op 09-06-2005 17:40 ]
ga je je knopje van je dvd-rom ook nog wegwerken met een stukje plexi erop ofso ? verder zeer strakke mod. k ben net zelf ook tot de ontdekking gekomen dat meerdere lagen (bijv alu - plexi - gaatjes metaal) wel een mooi effect geeft, helemaal met verlichting
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
errug mooi allemaal, goed bezig!!
alleen t knopje onder je drive steekt een btje af tegen de rest...ga je daar nog wat aan doen?
Edit: net te laat over dat knopje
alleen t knopje onder je drive steekt een btje af tegen de rest...ga je daar nog wat aan doen?
Edit: net te laat over dat knopje
[ Voor 14% gewijzigd door RooN op 09-06-2005 17:44 ]
smile an everlasting smile
Zie de voglende
foto voor antwoord op je vraag;

Hmmmmmm jullie dachten toch niet dat ik dat knopje zo zou laten??????
Krijgt ook weer dezelfde afwerking, met dat aluminium en acrylglas.
Verwijderd
Klein, groot, heel klein of heel groot... Het maakt allemaal niet uit, alles krijgt een beurtwaterkoud schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:48:
Hmmmmmm jullie dachten toch niet dat ik dat knopje zo zou laten??????![]()
Het werk aan de aluminium platen begint nu goed op te schieten. Een foto is het allemaal niet waard, nogal eentonig werk. Vandaag ga ik de eerste platen bevestigen in de kast om te zien of alles past.
Het lcd schermpje dat in de zijkant komt zal worden afgedekt met een aluminium en acrylglas plaatjes.

Ik heb de foto direct na het zagen en vijlen genomen en het ziet er daarom dus nog wel vuil uit. De bedoeling is dat het aluminium gepolijst gaat worden net als de frontplaat.

Om mijn idee te kunnen uitvoeren met de waterkleppen, om het water eenvoudig uit het systeem te krijgen indien het nodig is, zal het rackje waarop de PSU staat, los moeten. De popnagels zal ik vervangen door inbusboutjes. Dit is nodig omdat het de bedoeling is dat de twee slangen onder de PSU doorgaan en er aan de achterzijde uit de kast komen, zodat het heel eenvoudig zal zijn om het systeem af te tappen.
Dit rackje dus.
Het lcd schermpje dat in de zijkant komt zal worden afgedekt met een aluminium en acrylglas plaatjes.

Ik heb de foto direct na het zagen en vijlen genomen en het ziet er daarom dus nog wel vuil uit. De bedoeling is dat het aluminium gepolijst gaat worden net als de frontplaat.

Om mijn idee te kunnen uitvoeren met de waterkleppen, om het water eenvoudig uit het systeem te krijgen indien het nodig is, zal het rackje waarop de PSU staat, los moeten. De popnagels zal ik vervangen door inbusboutjes. Dit is nodig omdat het de bedoeling is dat de twee slangen onder de PSU doorgaan en er aan de achterzijde uit de kast komen, zodat het heel eenvoudig zal zijn om het systeem af te tappen.
Dit rackje dus.

[ Voor 32% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:23 ]
Nog een update, het is wel een hele kleine.....maar toch. Om te kijken of het lcd schermpje en de afdekplaat paste, heb ik het even gemonteerd. Eerst passen natuurlijk voordat ik de boel helemaal gepolijst heb en het blijkt niet te passen.

Het lcd schermpje zelf is nog niet gemonteerd, maar daarvoor moet ik eerst even de twee inbusboutjes die er nu zitten inkorten.

Het lcd schermpje zelf is nog niet gemonteerd, maar daarvoor moet ik eerst even de twee inbusboutjes die er nu zitten inkorten.
[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:23 ]
Nice LCD!
Verwijderd
je gaat zeer lekker waterkoud!
/me blijft vol verwachting wachten op de volgende update(s)
/me blijft vol verwachting wachten op de volgende update(s)
Vandaag heb ik het rackje voor de harde schijven vastgezet. Ik zal eens kijken of ik detailfoto's kan maken met mijn fotocamera. Het rackje is vatgemaakt met M3 inbusboutjes en aan de onderkant zit een M3 dopmoertje. Perfekte afgewerkt zo. Gelukkig zijn de inbusboutjes ook eens een keer precies lang genoeg. Inkorten van rvs boutjes valt niet mee, maar gelukkig zat het hier mee.

Rechtsonder is ook de tweede PSU te zien ( behuizing zit nog in de tape, omdat er natuurlijk ook een stuk uit gezaagd moet worden ) De bekabeling van de bovenste PSU zal nog weggewerkt gaan worden.

Rechtsonder is ook de tweede PSU te zien ( behuizing zit nog in de tape, omdat er natuurlijk ook een stuk uit gezaagd moet worden ) De bekabeling van de bovenste PSU zal nog weggewerkt gaan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:23 ]
wat zal er voorn window komen in je linkerkant ? (heb je een schetsje?)
Ik heb nog geen ontwerp gemaakt van een window. Ik wil wel zoveel mogelijk van de binnenkant van de kast laten zien om alle details zichtbaar te houden. Waarschijnlijk worden het drie aparte windows. Een grote boven en twee kleinere onder. Onder blijft in het midden een stukje aluminium staan voor de twee platen die de kabels wegwerken ( net achter de harde schijven en een stukje voor de PSU's )
Zit nog te denken of ik de dubbele X uit het logo in een van de windows ga verwerken.
@ Creationzz, omdat de PSU toch wat krap was met de SLI opstelling en alles wat er aan komt te hangen heb ik een tweede PSU toegevoegd. Het is precies dezelfde als de eerste.
Zit nog te denken of ik de dubbele X uit het logo in een van de windows ga verwerken.
@ Creationzz, omdat de PSU toch wat krap was met de SLI opstelling en alles wat er aan komt te hangen heb ik een tweede PSU toegevoegd. Het is precies dezelfde als de eerste.
[ Voor 17% gewijzigd door waterkoud op 13-06-2005 21:10 ]
Vandaag wilde ik tussen het plaatwerk door even iets anders doen, daarom ben ik begonnen aan de houder van de kogelkranen. Met een handboor de gaatje in de bodem geboord. Ik vind deze handboor vooral in kleine ruimten nauwkeuriger werken dan bijvoorbeeld een dremel. Het gaat wel niet zo snel, maar met een drupje olie lukt het wel.

De houders op hun plaats en weer even kijken of het allemaal precies past.

en van de achetrzijde.

De PSU komt natuurlijk straks weer gewoon op zijn plaats en dus even kijken hoe het is als het rackje, waarop de PSU rust, weer op zijn plaats staat.

De houders op hun plaats en weer even kijken of het allemaal precies past.

en van de achetrzijde.

De PSU komt natuurlijk straks weer gewoon op zijn plaats en dus even kijken hoe het is als het rackje, waarop de PSU rust, weer op zijn plaats staat.

[ Voor 5% gewijzigd door waterkoud op 03-09-2005 14:24 ]
Zou je mij kunnen vertellen waar je die M3 Inbusboutjes hebt gehaald? Ben er al heel lang naar opzoek..
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Verwijderd
kan je gewoon bij de obi of praxis etc halen...
en ik heb er misschien overheen gelezen maareh, heb je nou een inverted kast ofzo of zijn je foto's gewoon links/rechts gespiegeld?
en ik heb er misschien overheen gelezen maareh, heb je nou een inverted kast ofzo of zijn je foto's gewoon links/rechts gespiegeld?
Ik haal alles bij Gebr. Van der Winkel in Eindhoven. Assortiment metaalwaren is fantastisch. Is de enige zaak waar ik M3 dopmoeren kon vinden. Nadeel is wel dat ze op zaterdag gesloten zijn. Je kan daar alles per stuk kopen en dat is wel zo makkelijk, want rvs onderdelen zijn vrij prijzig.
De foto's zijn niet gespiegeld, dat is gewoon zo bij dit type Lian Li kasten.
De foto's zijn niet gespiegeld, dat is gewoon zo bij dit type Lian Li kasten.
[ Voor 33% gewijzigd door waterkoud op 14-06-2005 17:23 ]
Das bij veel nieuwe behuizingen zo, is idd andersom voor een betere luchtstroomingVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:17:
kan je gewoon bij de obi of praxis etc halen...![]()
het heet BTXMF schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:20:
[...]
Das bij veel nieuwe behuizingen zo, is idd andersom voor een betere luchtstrooming
ziet er netjes uit die kraantjes.
Verwijderd
ah thx, maar ik zie niet echt hoe dat beter is voor de luchtstroming... misschien omdat cpu dan lager zit?
Eerst acrylglas goed afplakken aan voor en achterkant. Aftekenen en vervolgens met een figuurzaag uitzagen. Wel een beetje buiten de lijnen blijven. Vervolgens vijlen, vijlen en nog eens vijlen. De opening in de kast was echter niet helemaal precies rechthoekig, sommige zijden waren net niet helemaal een rechte lijn. Wat ik daarom deed was steeds tussentijds passen en met een stift op de zijkant van het acrylglas aftekenen waar er nog iets van af moest. Echt veel vijlen dus. Als alles pas is nog met een fijn schuurpapiertje schuren.
Verwijderd
Hoe dik is de rand van jouw Lian-Li kast. Bij mij 2mm, acryl is minimaal 3mm.. dan zou hij eruit steken wat bij jou niet het geval is.
Bij mij zit er ook nog eens aluminium van 1,5 mm achter. Maar dat is ook helemaal geen probleem, want ik heb gewoon alle drives iets dieper in de kast geplaatst, zodat het toch gelijk ligt met de rand van de kast.