Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80400

Op de temperatuur vertragingstemp staat 127 graden is dat niet een beetje veel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Ik heb een Asus Extreme N6600GT, bij mij staat er ook 127 graden. Ik denk dat ze Fahrenheit bedoelen, 127 Fahrenheit is ongeveer 53 graden Celcius...

Hoe warm is jouw kaart? De mijne is 52 graden bij normaal Windows gebruik (geen spelletjes).

Heeft iemand Asus Smartdoctor al aan de praat gekregen met volledige functionaliteit? Ik zie alleen twee 'sliders' om de videokaart kaart te overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:30
Anoniem: 31180 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:55:
Ik heb een Asus Extreme N6600GT, bij mij staat er ook 127 graden. Ik denk dat ze Fahrenheit bedoelen, 127 Fahrenheit is ongeveer 53 graden Celcius...

Hoe warm is jouw kaart? De mijne is 52 graden bij normaal Windows gebruik (geen spelletjes).

Heeft iemand Asus Smartdoctor al aan de praat gekregen met volledige functionaliteit? Ik zie alleen twee 'sliders' om de videokaart kaart te overclocken...
same here, maar dan voor de xfx, loopt ook op 50+ graden
Ben er niet blij mee, want eigenlijk maakt die koeler dan voor niks zoveel herrie (ook al zet ik em op 60 of 100% met Expertool)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
http://www.digital-daily.com/video/6600gtr/

In de bovenstaande review staat dat de XFX uitgerust is met 1.6 ns DDR3 is dit waar?

Dan koop ik zeker de XFX inplaats van de asus.

De XFX is toch ook gewoon compatible met het asus sli mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:55:

als 127 fahrenheit is zal je temp 53 niet graden zijn maar 53 fahrenheit lijkt mij :)
Er staat C achter 127 dat is graden.
Mijne is standaard 45 C club3d 6600 gt

Is er voor een club3d 6600 gt ook een smart dokter of overklock tools?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80400 op 25-01-2005 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
heb mijn xfx 6600gt agp nu op 570/1140 lopen, idle 52 graden
Best netjes, nu nog even wachten op een andere cooler, als die ooit komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11

vhal

ಠ_ಠ

Expertool icm Club 3D 6600GT PCI-E werkt gewoon

gelukkig maar, want als de fan op 100% draait... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
djmurcielago schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:57:
heb mijn xfx 6600gt agp nu op 570/1140 lopen, idle 52 graden
Best netjes, nu nog even wachten op een andere cooler, als die ooit komt. :X
Na de installatie van de Zalman vf-700cu kon ik benchmarken met 600 mhz core en 1120 mhz geheugen! zonder artifacts!! Dit was dus nog niet de max :P Vanavond even benchen met overclockte CPU/mem >:)

Met de stock koeler haalde ik amper de 550 core en 1050 mem!!

Temps zijn stressed ook 25 graden gezakt!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik de club3d 6600 gt opklocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Met de experttool van Gainward, Rivatuner, Coolbits unlocken in je NVidia drivers ik raad aan om Smartdoctor van Asus niet te gebruiken aangezien deze niet vol zit met mogelijkheden zoals apart overklokken van je 2D en 3D core.
Let wel op als je via de Rivatuner een biosupdate doet en je kaart gaat kapot dat de garantie vervalt .. dit is namelijk uit te lezen.

p.s.
NA het installeren van de Omegadrivers stond mijn max als temp 145ºC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 06:06

Steef

GoT's Most Eaten

Anoniem: 43074 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:03:
[...]

Volgens mij is dat niet normaal zonder spellen, ik heb ze wel maar rev 2.
Ik denk dat alle 6600GT's 80 graden core temp halen, alleen bijna niemand kijkt
Ik heb net even Rivatuner's Hardware monitor laten draaien tijdens Painkiller en UT 2k4, max core temp kwam niet hoger als 51 graden C

Dit is met een XFX GeForce 6600 GT 128 Mb GDDR 3 @ 500 core / 1000 mem

Natuurlijk had ik alle goodies aan staan ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/wilkens/tweakpics/xfxg6600gttemp.gif

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Seagate schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:10:
Ik heb een club3d 6600GT besteld :Y)

dit is wel het refrentie model, dus 50 mhz lager geklokt :X scheelt dit veel op de performance?
Nee hoor, waarschijnlijk zelfde mem, dus die 50Mhz vliegen er zo weer bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Overclocken doet mijn club 3D kaartje prima sinds de installatie van de Zalman VF-700CU :) Weliswaar zonder Ramsinkjes :P

Core: 607
Memory: 1096
HTT/Mem: 260
CPU: 2523 (kan nog hoger hoor :P)

3D Mark 2005 Score

Netjes dacht ik zo..

Temps kwamen niet boven de 43 graden uit tijdens mijn run.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Laatst online: 28-03-2015
SneaZ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:58:
Ik heb nu dus al een tijdje mijn Leadtek 6600GT rev1 (lekker stil hier!!! :9 ). Deze loopt jammer genoeg wel op 450 mhz, dus 500/900. Deze wordt dan al 70 graden... Vink tog wel een beetje warmpjes. Maar heb em inmiddels al op 500/1000 lopen :P
Ook zaten er geen games in de doos. Op de doos staat wel dat Prince of Persia: The Sands of Time en Splinter Cell's: Pandora Towmorrow erin zitten... Niet dus. Is dit normaal of kan ik gaan klagen bij Leadtek? ;) Verder ben ik zeer tevreden! Echt een uitstekende kaart, fantastisch in games!
Had ik ook, ik heb hem gehaalt bij alternate, maar toen gemailt dat ze er niet inzatten, na een week de 2 games ontvangen

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:44:
Overclocken doet mijn club 3D kaartje prima sinds de installatie van de Zalman VF-700CU :) Weliswaar zonder Ramsinkjes :P

3D Mark 2005 Score

Netjes dacht ik zo..

Mooie score maar ik ga je inhalen :P dalijk ff 3dmark draaien, en boven de 4000 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 15:12
Ik zit hier met de volgende vraag: Ik heb een maand geleden een xfx 6600gt pci-e gekocht. Toen nog met een nvidia stock koeler erop. Ik heb nu mijn 2de xfx kaartje binnen voor sli, maar hier zit de nieuwe koeler op. (rev. 3?). Gaan deze 2 kaarten in sli wel samenwerken of is er meer veranderd dan alleen de koeler? Misschien al iemand met praktijk ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 05-06 14:13
Hoe ziet jullie cooler eruit van de XFX 6600 GT AGP ? .. ik heb een Chrome cooler erop zitten .. zonder logo van XFX .. is dit nu de nieuwe of een "oude" versie ? Zal vanavond ff een picture posten.

Verder draait hij altijd een graadje of 51 en maakt hij een takkeherrie.. Maar Expert Tool is geweldig. Zag dat hij op 500/1000 Mhz draait. En tja .. als ik niet ga OC zie ik ook niet echt het nut van die Zalman in .. alhoewel ik wel nieuwsgierig of hij mooi past. Ik heb ook dat slot onder mijn AGP denk ik nodig dus dat wordt een probleempje.

[ Voor 49% gewijzigd door Tranzy op 25-01-2005 13:54 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
Mmmmm.

Ik kan niet boven de 4100 komen |:(
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=516316

6600 GT @ 606/1170 met vf-700Cu

[ Voor 98% gewijzigd door bas116 op 25-01-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 23:29
ApoC schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:15:
Ik zit hier met de volgende vraag: Ik heb een maand geleden een xfx 6600gt pci-e gekocht. Toen nog met een nvidia stock koeler erop. Ik heb nu mijn 2de xfx kaartje binnen voor sli, maar hier zit de nieuwe koeler op. (rev. 3?). Gaan deze 2 kaarten in sli wel samenwerken of is er meer veranderd dan alleen de koeler? Misschien al iemand met praktijk ervaring?
Een XFX 6600GT PCI-E met die nieuwe koeler die sinds tijdje terug ook op de AGP-versie zit? 8)
Tranzy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:50:
Hoe ziet jullie cooler eruit van de XFX 6600 GT AGP ? .. ik heb een Chrome cooler erop zitten .. zonder logo van XFX .. is dit nu de nieuwe of een "oude" versie ? Zal vanavond ff een picture posten.
De nieuwe koeler is te zien op http://www.xfxforce.com/pinetechnotes/Fan%20Update.pdf.
Maakt ie veel lawaai?

[ Voor 30% gewijzigd door mathijsv op 25-01-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133113

ThaRabbit schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:29:
[...]

Ik heb net even Rivatuner's Hardware monitor laten draaien tijdens Painkiller en UT 2k4, max core temp kwam niet hoger als 51 graden C

Dit is met een XFX GeForce 6600 GT 128 Mb GDDR 3 @ 500 core / 1000 mem

Natuurlijk had ik alle goodies aan staan ;)

[afbeelding]
Dat heb ik precies hetzelfde hij haalt haast niet de 55 graden stressed en bij mij is hij gewoon 39 graden idle
Omdat hij zo cool is komt omdat hij een nieuwe koeler heeft ik heb de rev3 :P

Edit. WTF jij hebt abient temp dat heb ik niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 133113 op 25-01-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb net een Zalman VF700-CU gekocht en ben ik er tot nu toe heel tevreden mee. Ik had alleen 1 probleem met hem er opzetten, ik krijg die onderste staaf (zeg maar :P ) niet aan. En ik kon er maar 2 blokjes op doen ipv 4 omdat hij dan te strak op de kaart zit ofzo... heel vaag. Maar hij is stil :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:44:

3D Mark 2005 Score

Netjes dacht ik zo..

En weer een stukje verbeterd :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
fan silent of normal mode?:P

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
normal mode :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

zit bij die xfx ook een verloopstukje voor als je een oude monitor hebt?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
HENNESSY schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:36:
zit bij die xfx ook een verloopstukje voor als je een oude monitor hebt?
yep die wordt er bij geleverd 2 zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb mijn XFX 6600GT gisteren ontvangen. Vandaag spellen gaan spelen maar na 10 minuten resette de pc. Ik dacht dat het aan het geluid lag, want dat draaide niet perfect, dus de geluidssettings van pacific assault aangepast en toen weer gaan spelen. Alles deed het goed, maar na 20 minuten was het weer prijs en sloeg de pc uit. Hij wilde toen helemaal niet meer opstarten. Andere voeding geprobeerd. Toen maar stap voor stap alles eruit getrokken bleek dat de pc het deed behalve als ik de videokaart erin stopte. Maakte niet uit in welk pci-express slot van mijn A8N moederbord. Zou mijn videokaart nu kaduuk zijn? Ik denk dat het een soort van kortsluiting is. Je ziet de fans even heel kort een stukje draaien, maar dan stoppen ze weer zoals bij een kortsluiting gebeurt.

De kaart was wel warm toen hij net was afgeslagen, maar de processor gewoon nog warmer, maar ik kon mijn vingers er gewoon aan houden zonder problemen. Dus ik denk niet dat iets is doorgebrand, ik rook ook niks. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb ff snel het hele topic doorgelezen en ik denk dat ik de XFX 6600GT AGP ga kopen, geluidsproductie is niet zo'n probleem voor mij, mn systeemkast staat namelijk buiten mn kamer (kabels onder de deur) en monitor/keyboard/etc in mn kamer.

Wie weet waar de nieuwste revisie (3?) van de XFX (AGP) te bestellen is?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:28
Kan je het beste gewoon de winkel bellen om te vragen welke revisie ze verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43074

Ik zie op ineens in een tab van mijn browser op een klein stukje flitsende groene pixels,
als ik een andere tab doe is het er niet meer, doe ik de tab terug is het er nog steeds,
precies rond hetzelfde gebied.
In spellen etc. heb ik helemaal geen last van artifacts, en op got
zoeken levert niet echt soort gelijke resultaten.
Kaart is draait op standaard snelheid in 2d modus en is totaal niet heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 10:39
Gisteren mijn MSI NX6600GT VDt 128 AGP ontvangen. Donderdag besteld bij Alternate.nl. gevonden via de link op pricewatch, want deze kaart staat merkwaardig genoeg niet in het overzicht op hun site. Wellicht was de kaart daarom wel direct leverbaar.

De doos bevatte maar liefst 15 cd's, svhs-kabel, stroomkabel met splitter, HDTV/VIVO kabel.
DVI adaptor. Kortom Asus zou dit een de luxe uitvoering noemen.

Eerste ervaringen:
De geluidsproductie is dermate gering dat ik echte drie keer heb gekeken of de ventilator het wel deed. Een uurtje farcry gespeeld, zonder problemen. Het enige wat er niet op zit is een termo- sensor, dus maar met de hand gevoeld op de koeler en de achter zijde van de printplaat en dat was echt geen 95 graden zoals in het overzicht staat, maar veel en veel lager.
De koeler ziet er overigens ook niet zo uit als die van de MSI kaart in dit topic, maar zoals te zien is op:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1714

De kwaliteit van de VIVO heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peter_46 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:28:
Gisteren mijn MSI NX6600GT VDt 128 AGP ontvangen. Donderdag besteld bij Alternate.nl. gevonden via de link op pricewatch, want deze kaart staat merkwaardig genoeg niet in het overzicht op hun site. Wellicht was de kaart daarom wel direct leverbaar.

De doos bevatte maar liefst 15 cd's, svhs-kabel, stroomkabel met splitter, HDTV/VIVO kabel.
DVI adaptor. Kortom Asus zou dit een de luxe uitvoering noemen.

Eerste ervaringen:
De geluidsproductie is dermate gering dat ik echte drie keer heb gekeken of de ventilator het wel deed. Een uurtje farcry gespeeld, zonder problemen. Het enige wat er niet op zit is een termo- sensor, dus maar met de hand gevoeld op de koeler en de achter zijde van de printplaat en dat was echt geen 95 graden zoals in het overzicht staat, maar veel en veel lager.
De koeler ziet er overigens ook niet zo uit als die van de MSI kaart in dit topic, maar zoals te zien is op:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1714

De kwaliteit van de VIVO heb ik nog niet geprobeerd.
95 graden lijkt me wel realistisch, tenzij jij met je vingers in/op de core hebt gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120908

De leadtek, welke werden er ook alweer terug geroepen?

En welke revisie was dat?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120908 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:03:
De leadtek, welke werden er ook alweer terug geroepen?

En welke revisie was dat?>
Dat was revisie a1, en de link met de nummers stonden in een vorig deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke link was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
@ThaRabbit ... hoe krijg ik die monitor aan de praat ?

laat maar ..heb hem al...kep alleen geen ambient

[ Voor 35% gewijzigd door Tranzy op 25-01-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Tranzy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:00:
@ThaRabbit ... hoe krijg ik die monitor aan de praat ?

laat maar ..heb hem al...kep alleen geen ambient
Tranzy waar heb je jou kaart gehaald? Ik zie in je specs dat je xfx rev3 hebt.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Op dit moment zit ik met een gegantische irritant probleem. Het is namelijk zo dat ik op geen enkele wijze normaal kleuren beeld op mijn TV krijg met mijn Leadtek 6600GT PCI-E.
Met mijn vorige kaart(ATI 9800pro van Hercules) was dit geen enkel probleem maar de Leadtek verdomd het. Heb al meerdere email en contactformulieren verzonden naar Leadtek maar krijg geen response op mijn probleem.

Concreet is het probleem dat ik alleen maar Z/W beeld krijg. Het Z/W beeld is wel goed qua kwaliteit enz. maar het is geen kleur. Ik heb de TV aangesloten zoals hij altijd al aangesloten zat met mijn ATI kaart. Alleen is de bron nu de Nvidia met de dongle. Het geheeld is via een S-video kabel aangesloten met een scartconverter op de scart aansluiting van mijn TV.

PC->Leadtek 6600GT PCI-E->Dongle->S-video->S-video kabel->S-video naar Scart converter->Scart connector->TV

Is er iemand bekend met dit probleem en zit het in de kaart of moet ik het ergens anders zoeken? Heb de tv-out FAQ al doorgelezen maar daar kan ik niks bijzonder vinden.....

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111790

De review van een Leadtek A6600GT en de drivers vanop guru3d.com
http://www.tsfclan.be
Je kan er ook lezen dat hacked drivers al getest zijn, maar moeten nog in kaart gebracht worden.
Verdermeer wordt de review nog beetje bij beetje aangepast, ma ja, tzijn examens voor iets é. Vandaar nog geen frontpage op tsf z'n site. Maar geen nood... na de examens vliegen we erin.
khoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111790

je doet me denken dat je de niet juiste aansluiting kiest of dat je staat ingesteld op NTSC.

Met de niet juiste aansluiting bedoel ik die naar je tv (tot hierdoe denk je duh) sorry maar tis laat :)
als ik de tv beneden instel op Y/C en het is S-video, krijg ik ook grijs beeld. Mss helpt dat?
zal morgenvroeg nog es zien.

edit; grmbl, twee post's achter elkaar. da's niet netjes van me. sorry :( nu kruip ik wel echt in m'n bed. :O

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 111790 op 25-01-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132582

Na lang twijfelen tussen de Asus EN6600GT doom 3 edition en de Gigabyte Nvidia GeForce 6600GT 128MB DDR3 lukt het met niet om een beslissing te maken. We geeft me een tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:41:
Op dit moment zit ik met een gegantische irritant probleem. Het is namelijk zo dat ik op geen enkele wijze normaal kleuren beeld op mijn TV krijg met mijn Leadtek 6600GT PCI-E.
Met mijn vorige kaart(ATI 9800pro van Hercules) was dit geen enkel probleem maar de Leadtek verdomd het. Heb al meerdere email en contactformulieren verzonden naar Leadtek maar krijg geen response op mijn probleem.

Concreet is het probleem dat ik alleen maar Z/W beeld krijg. Het Z/W beeld is wel goed qua kwaliteit enz. maar het is geen kleur. Ik heb de TV aangesloten zoals hij altijd al aangesloten zat met mijn ATI kaart. Alleen is de bron nu de Nvidia met de dongle. Het geheeld is via een S-video kabel aangesloten met een scartconverter op de scart aansluiting van mijn TV.

PC->Leadtek 6600GT PCI-E->Dongle->S-video->S-video kabel->S-video naar Scart converter->Scart connector->TV

Is er iemand bekend met dit probleem en zit het in de kaart of moet ik het ergens anders zoeken? Heb de tv-out FAQ al doorgelezen maar daar kan ik niks bijzonder vinden.....
Ik had hetzelfde probleem met mijn asus 6600 gt agp, ben een week bezig geweest kabels vernieuwd tig verschillende drivers, format c: kaart omgeruild etc etc na een week werd ik bijna gek.
Ik ben weer terug gegaan en gevraagd naar andere kaart, de club3d versie.
Ik stopte hem erin en had gelijk kleur
Van mij mag je doorspitten maar een andere/merk kaart scheelt veel ergenis

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80400 op 26-01-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb mijn Zalman Vf700Cu binnen en gemonteerd op mijn Club3D 6600GT agp. Hier in het kort mijn ervaringen/bevindingen.

Begin:
  • videokaart heeft losse heatsink voor pci-x => agp module
  • geen ram heatsinks, locatie ram modules vanwege agp design belemmerend voor Vf700 montage
  • demontage orginele heatsink eenvoudig
Montage Vf700
  • ram heatsinks bijgezaagd met ijzerzaag zoals zichtbaar op http://home.arcor.de/yamakue/zalman-vf700/zm-vf700%20(6).jpg
  • af-/bijvijlen heatsinks noodzakelijk zoals zichtbaar op de foto, aangezien het op fracties van millimeters aankomt (met name hoekje heatsink 1 en 1e rij heatsink 2, vlnr).
  • rest montage eenvoudig en probleemloos
  • controleer of Zalman goed contact maakt met de gpu core, zo niet controleer dan of je heatsinks ver genoeg bijgevijld zijn.
  • Arctic Silver 5 gebruikt ipv bijgeleverde Zalman pasta
  • na montage steekt videokaart uit zoals zichtbaar op http://home.arcor.de/yamakue/zalman-vf700/zm-vf700%20(8).jpg
  • fan aangesloten op 5V lijn in Silentmode, videokaart wordt overstemd door harddisk idle whine
3dmark 2005
  • standaard settings = 500/900Mhz voor core/memory
  • 2930 punten met standaard settings
  • overclock voor Zalman Vf700Cu montage niet getest
  • overclock op 625Mhz core frequentie gaf artefacts, overclock op 1300Mhz memory frequentie werd niet geaccepteerd door Nvidia driver (test settings)
  • stabiele overclock op 610/1250Mhz voor core/memory met Zalman Vf700Cu in Silentmode (5V)
  • 3690 punten met 610/1250 settings
Conclusie:
  • montage Zalman Vf700Cu geen probleem als je een ijzerzaag en vijl ter hand durft te nemen :)
  • kaart erg stil in Silentmode (Normalmode niet eens geprobeerd aangezien de hoofdreden voor de aanschaf van deze Zalman koeler de geluidsreductie van de ongelovelijk veel lawaai makende standaardkoeler was.)
  • kaart is goed overklokbaar (25% in Silentmode, Normal mode niet getest)

[ Voor 11% gewijzigd door Upp3rd0G op 26-01-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
vijlen en zagen heb ik geen zin in, het moet af fabriek ongeveer passen (bijbuigen van een condensator is niet erg) ik vind het anders toch een beetje lijp. het is wel 200 euro die je ff gaat veranderen. maar ik vind het wel netjes dat er toch mensen zijn die dit aandurven (pioniers ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Laatst online: 22-12-2024
Het vijlen en zagen doe je uiteraard voor montage, dus is erg eenvoudig en makkelijk uit te voeren. Koelblokje in bankschroef of combinatietang en zagen/vijlen maar. De blokjes zijn van aluminium, dus vrij zacht en makkelijk zaag-/vijlbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

djmurcielago schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:07:
vijlen en zagen heb ik geen zin in, het moet af fabriek ongeveer passen (bijbuigen van een condensator is niet erg) ik vind het anders toch een beetje lijp. het is wel 200 euro die je ff gaat veranderen. maar ik vind het wel netjes dat er toch mensen zijn die dit aandurven (pioniers ofzo)
Die memsinks zijn niet echt nodig, en de koeler erop monteren gaat net zo simpel als bij de PCI-E versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Ik ben van plan een 6600GT te kopen, dus ik ging de internet shops af en kwam een GT tegen voor 158 euro |:( en een normale 6800 voor 186 euro nou vraag ik me af hoe betrouwbaar die winkel is.

Heeft iemand er ervaringen met die winkel??

Het rare is dat er ook een P4 3,2 Ghz staat voor geen 120 euro 8)7

http://eco-computers.com/...=60_64_78&products_id=306

Ohws.. kzie het nie pas die winkel ligt in spanje :/ .

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 26-01-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 62850 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 08:49:
Ik ben van plan een 6600GT te kopen, dus ik ging de internet shops af en kwam een GT tegen voor 158 euro |:( en een normale 6800 voor 186 euro nou vraag ik me af hoe betrouwbaar die winkel is.

Heeft iemand er ervaringen met die winkel??

Het rare is dat er ook een P4 3,2 Ghz staat voor geen 120 euro 8)7

http://eco-computers.com/...=60_64_78&products_id=306

Ohws.. kzie het nie pas die winkel ligt in spanje :/ .
wel erg goedkoop, zou het bijna doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98562

Anoniem: 133113 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:30:
[...]

Ik heb hem bij vandenbrinkict gekocht kijk op http://vandenbrinkict.nl voor meer info tel enz
maar ik moet er wel bij bij zeggen hij moet wel eerst besteld worden dus je kan ff van te voorten eerst even bellen..

Ik heb ook de kaart even bestuurdeert en er stont duidelijk op de kaart zelf rev3 dus het is wel de rev 3 versie
De veranderingen aan rev3 is dat hij een memclock heeft van 1ghz terwijl dit normaal 900 voor agp is en er zit een betere koeler op die 10-20% beter koelt

De beloofde pics
[afbeelding]
de doos
[afbeelding]
De kaart vanaf bovenaf genomen
[afbeelding]
Nog een keertje
[afbeelding]
Achterkant
Uhm doen alsof jij die foto's heb gemaakt, ze zijn toevallig van mij (pagina 2)
Misschien wel handig om erbij te zetten dat het mijn foto's waren, en dat jij ze nu dus dubbel post onder jou naam. Beetje lame dude |:( Maak dan zelf foto's ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 13:15

Fed-Ex

Hakuna Matata

Even een vraagje.
Zijn er hier al mensen die hun 6600GT hebben watergekoelt ??
Ik wil dit namelijk nogal graag doen heb best wel goede WC klaar te liggen (wacht op 12v pomp)
Maar alle blokken die ik zie zijn dan voor 6800 en dan staat er ook bij 6600 maar volgens mij zit die kaart gewoon totaal anders in mekaar (andere mounting holes).
Of vergis ik mij hier in.

Vraag 2. naast de chip zit nog dat kleinere koelblokje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.visser05/kaart.jpg
Is dit nu de 2d processor ?
Deze word ook vrij warm en je hebt geen luchtverplaatsing meer langs dat koelblokje als ik er waterkoeling op zet. Ik ben dan bang dat ie echt te heet word zonder airflow (ik heb wel kastkoelers dus er is wel flow maar das niet echt veel)

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:34
Dat is volgens mij de AGP bridge, de 2d/3d core zit gewoon onder het blokje met de fan erop. dit is 1 chip. Ik heb zelf de PCI-E versie en die heeft dat 2de blokje er niet opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 19:09
Freemann schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:41:

Ik heb ook wel eens zwartwitbeeld gehad met mijn kaart(GF4 ti 4200), ik koos een ander extern kanaal, en hoppa, opgelost. Maar ik weet niet of het bij jou ook geld, je zegt al dat je vanalles hebt uitgeprobeerd. Maar het zijn altijd die kleine dingetjes die je vergeet 8)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Dennism schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:20:
Dat is volgens mij de AGP bridge, de 2d/3d core zit gewoon onder het blokje met de fan erop. dit is 1 chip. Ik heb zelf de PCI-E versie en die heeft dat 2de blokje er niet opzitten.
agp-bridge bedoel je dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

thanx voor de suggesties omtrent het Z/W beeld van mij kaart.

Als eerste kan ik mijn TV niet anders instellen.
Als twee ga ik vanmiddag/vanavond de modified driver van 3dguru proberen en drivercleaner er overheen gooien.
Als derde zal ik eens kijken of een andere uitgang een optie is. Neem aan dat er een Composite uitgang wordt bedoelt?

Zodra ik meer weet zal ik het laten weten :)

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:27:
thanx voor de suggesties omtrent het Z/W beeld van mij kaart.

Als eerste kan ik mijn TV niet anders instellen.
Als twee ga ik vanmiddag/vanavond de modified driver van 3dguru proberen en drivercleaner er overheen gooien.
Als derde zal ik eens kijken of een andere uitgang een optie is. Neem aan dat er een Composite uitgang wordt bedoelt?

Zodra ik meer weet zal ik het laten weten :)
Ik heb zowel comp als svideo gedaan geen resultaten ik denk dat alleen nieuwe tv`s werken met de nieuwe tv outs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen of er op deze kaart 1.6ns DDR zit?

http://www.icomputers.nl/...D=1638&SS_ID=961&S_ID=410

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
Anoniem: 132582 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:41:
Kan iemand mij vertellen of er op deze kaart 1.6ns DDR zit?

http://www.icomputers.nl/...D=1638&SS_ID=961&S_ID=410

Alvast bedankt!
waarom mail je ze niet even??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simpel. Ik wil hem zo snel mogelijk bestellen. En mailen duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Laatst online: 14-05 12:24
Gisteren Expertool geinstalleerd met een Club3D 6600GT AGP kaart
Werkt super!!
In 2D hoor ik heel m'n compu niet meer (fan op 50%; kaart ongeveer 40 graden)
In 3D maar de 100%, maar door het geluid in het spel hoor je de fan dan als nog niet.

Scheelt toch weer 30 euro voor een Zalman koeler

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 12-06 21:20
Fijn :) ik heb ook club3d maar bij mij werkt expertool niet :'( ...iemand een ideetje?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meuzik schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:37:
Gisteren Expertool geinstalleerd met een Club3D 6600GT AGP kaart
Werkt super!!
In 2D hoor ik heel m'n compu niet meer (fan op 50%; kaart ongeveer 40 graden)
In 3D maar de 100%, maar door het geluid in het spel hoor je de fan dan als nog niet.

Scheelt toch weer 30 euro voor een Zalman koeler
Laat je hem standaard draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 19:09
nee hij laat hem uitstaan }) , dat is goed voor de temperatuur...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
Ik heb em op "fixed speed" staan met in 2D op 50% (laagst instelbare waarde) (heeeeerlijk rustig) en in 3D op 100%

Als ik nu een spel opstart en hij schakelt over naar 3D dan lijkt het wel een vliegtuig wat aan het op stijgen is....., maar in 2D hoor je echt bijna niets (weet niet op het mn casefan of voeding of VGA of proc is wat ik hoor)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:15:
[...]

nee hij laat hem uitstaan }) , dat is goed voor de temperatuur...
Ik bedoel of je hem overclocked of gewoon standaard laat lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

HENNESSY schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:00:
Wie weet waar de nieuwste revisie (3?) van de XFX (AGP) te bestellen is?
www.sallandautomatisering.nl

Heb ik 'm ook gehaald, met de vernieuwde heatsink, kan 'm alleen nog niet testen omdat m'n moederbord ge-doa'ed moet worden :(

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
Anoniem: 80400 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:11:
[...]

Ik bedoel of je hem overclocked of gewoon standaard laat lopen :P
Hij draait op 560 / 1020

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een leadtek 6600GT gehaald vandaag, rev E1. dus ,met de orriginele koeler, das echt een dikke brok van goed staal....

Zwaar vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Even een vraagje ...ik had in mijn specs staan dat ik een Rev 3 XFX kaart heb...maar twijfel er een beetje aan. Hoe kan ik het herkennen eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.demon.nl/forumpics/bovenkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.demon.nl/forumpics/cooler.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.demon.nl/forumpics/label.jpg

Ik dacht eigenlijk dat het die VA.3 op het label was.... maar ik kan het ook mis hebben B)

Ik ga denk ik toch die Zalman halen ook man halen.. .. @Nika ...zou jij een paar pics willen posten van jou XfX 6600GT AGP met Zalman willen posten ?

[ Voor 79% gewijzigd door Tranzy op 26-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:20
Ik heb vandaag ook mijn XFX6600GT binnengekregen _/-\o_
had al een week gelede besteld maar er was iets niet leverbaar
ingebouwd in mijn nieuwe shuttle 8) :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jansaarloos/Im000075.jpg

alles past dus makkelijk, en hij is idle ± 55 graden
nog niet stressed getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

cool een 6600 in een shuttle :P

Waar kannik wat meer info krijgen over shuttle's?

En wat zijn de specs van je hele PC?

[EDIT]

sorry kon ook je sig lezen ofcourse :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 107572 op 26-01-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Anoniem: 80400 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:32:
[...]

Ik heb zowel comp als svideo gedaan geen resultaten ik denk dat alleen nieuwe tv`s werken met de nieuwe tv outs
Het is een vrij recente TV (1,5 jaar oud) van akai(ok niet een van de best maar goed) met maar 1 scart ingang en dat was het.... Maar goed ik ga morgen middag me PC denk maar even naar beneden slepen om het op de 80cm Sony te proberen :) Eens zien of dat werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Anoniem: 120908 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:55:
Een leadtek 6600GT gehaald vandaag, rev E1. dus ,met de orriginele koeler, das echt een dikke brok van goed staal....

Zwaar vooral
Ik heb deze ook, maar als ik mijn flatscreen op dvi aansluit krijg ik zwart beeld...
Heb jij dit ook, of weet er iemand anders een oplossing voor mijn probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb flatron, mijne werkt perfect maar ik moet nog wennen aan platte crt buizen lijkt net alsof ie een soort van diepgang heeft, alsof ie in et midden naar binnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3ddie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:09:
Ik heb vandaag ook mijn XFX6600GT binnengekregen _/-\o_
had al een week gelede besteld maar er was iets niet leverbaar
ingebouwd in mijn nieuwe shuttle 8) :

[afbeelding]

alles past dus makkelijk, en hij is idle ± 55 graden
nog niet stressed getest
Idle is bij mij 43 graden, in een shuttle sn41g2v2. Ik vind 55 toch wel aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb spel gevonden waar de 128bit onder de 9800 pro komt

Rome : Total war, alles op high en unit scale op huge, bij de 9800 pro was et best goed speelbaar maar hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 21:00

jefjef

learning by doing

Iemand bekend met het merk Manli?

kan via de site www.robkiens.nl een 6600GT bestellen voor 125 euro

Wil toch eerst weten of dit wel een betrouwbaar merk is. Via google alleen oude reviews gevonden die mij niet echt hoopvol stemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XFX 6600GT 128mb 1.6ns DDR 3 vs ASUS EN6600GT (top overclock edition) 1.6ns DDR3..

Welke komt beter uit de test...Ik heb allerlei reviews beken, en daar komt de ASUS als beste uit de test. Maar volgens de frontpage poll heeft 40% de XFX

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132582 op 26-01-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de xfx heeft geen 1.6 ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
jefjef schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:07:
Iemand bekend met het merk Manli?

kan via de site www.robkiens.nl een 6600GT bestellen voor 125 euro

Wil toch eerst weten of dit wel een betrouwbaar merk is. Via google alleen oude reviews gevonden die mij niet echt hoopvol stemde
hmmm, op hun site staat idd een 6600gt voor die prijs :Y)
Maar op de site van manli vind ik enkel een 6600 trug (en die ziet er stuk duurder uit ;) )

http://www.manli.com.hk/i...p?file=product2.asp&id=76

[EDIT]
Wat een rommelige site :X
in hun txt prijslijst kwam ik de Geforce 6600GT 128Mb DDR 256 bit 8x € 239,00 tegen, een echt onduidelijke site, er staat niet eens of het agp of pcx is :r

[ Voor 16% gewijzigd door DeNB3rt op 27-01-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Het is een vrij recente TV (1,5 jaar oud) van akai(ok niet een van de best maar goed) met maar 1 scart ingang en dat was het.... Maar goed ik ga morgen middag me PC denk maar even naar beneden slepen om het op de 80cm Sony te proberen :) Eens zien of dat werkt :?
Su6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
DeNB3rt schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:09:
[...]

hmmm, op hun site staat idd een 6600gt voor die prijs :Y)
Maar op de site van manli vind ik enkel een 6600 trug (en die ziet er stuk duurder uit ;) )

http://www.manli.com.hk/i...p?file=product2.asp&id=76

[EDIT]
Wat een rommelige site :X
in hun txt prijslijst kwam ik de Geforce 6600GT 128Mb DDR 256 bit 8x € 239,00 tegen, een echt onduidelijke site, er staat niet eens of het agp of pcx is :r
8x staat er, zeer waarschijnlijk 8x AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 120908 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:05:
Heb spel gevonden waar de 128bit onder de 9800 pro komt

Rome : Total war, alles op high en unit scale op huge, bij de 9800 pro was et best goed speelbaar maar hier...
Hmm, en jij wilt dus aantonen dat je 9800pro toch nog ergens beter is dan de 6600gt? gefeliciteerd...............
En nu? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Kan iemand ff bevestigen (of verwerpen) dat Alternate de laatste versie van XFX 6600GT agp verkoopt? Met de nieuwe koeling bedoel ik (zie pics Tranzy). Ik heb al een mail gestuurd, maar dit is wellicht sneller :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mijn sparkle 6600GT PCI-e

Stil en Snel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/hardware/zalman.PNG

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135394

Hey Geforce Mannen en Vrouwen,

Ik ben de gelukkige bezitter van XFX 6600 GT rev.3 ennu gaan met die banaan!!!!! :)

Me vorige kaart was een 9800SE (gemodded naar PRO op 400 Mhz core en 680 Mem, helaas wilde niet harder lopen :( )

Maar goed heb die kaart dus vervangen door een 6600 GT en ik moet zeggen ben onder de indruk van de RAW power van deze kaart. Ik heb een ThermalTake Xaser II kast (2x 80 mm Fans aan de voorkant en aan de achterkant en een zij fan voor de videokaart) De Fans worden aangestuurt door een Cool master Aerogate II.
Alle Fans draaien rond de 1800 toeren, ik gebruik Forceware 71.24 en de Core @ 570 en Mem op 1.15 Ghz.
Ennu kan nu eindelijk AA aanzetten in Doom 3 High Quality en dan gaat het nog snel dus XFX is een mooi kaartje zeker met die nieuwe cooler 46 idle en 56 stressed (d.w.z de gehele dag aan! met gamen!) Op een avond komt ie niet boven de 53 stressed!!!!!! Dus me very happy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hrm mijn revisie 2 heeft de geest gegeven. Ik wacht nog op bericht om hem te retourneren. Is de PCI-Express variant ook in revisie 3 voor XFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 16-06 16:01
Het spijt me voor de waarschijnlijk ernstig domme vraag die heel makkelijk op te zoeken is en al vele malen in dit topic waarschijnlijk staat... (maar heb nu echt even de tijd niet om alles door te lezen, helaas)

Ik wil ook een 6600GT kopen, heb opzich geen overklok plannen. Maar ik weet nu niet welk merk ik moet nemen. Club 3D is de goedkoopste, maar jullie hebben bijna allemaal XFX waarom? Is deze beter/sneller? Of is deze gewoon beter te overklokken? Want dat hoeft van mij niet echt, ik vraag mij dus af: Is het de meerprijs waard?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Banjy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:08:
Het spijt me voor de waarschijnlijk ernstig domme vraag die heel makkelijk op te zoeken is en al vele malen in dit topic waarschijnlijk staat... (maar heb nu echt even de tijd niet om alles door te lezen, helaas)

Ik wil ook een 6600GT kopen, heb opzich geen overklok plannen. Maar ik weet nu niet welk merk ik moet nemen. Club 3D is de goedkoopste, maar jullie hebben bijna allemaal XFX waarom? Is deze beter/sneller? Of is deze gewoon beter te overklokken? Want dat hoeft van mij niet echt, ik vraag mij dus af: Is het de meerprijs waard?
Er zitten 3 spellen bij de XFX (commando's 3, nascar thunder, en x2 the threat) en bij de club3d zitten dacht ik spellen als splinter cell: pt en pop: sot. Die zijn volgens mij al een stuk ouder, alhoewel ik sp: pt wel leuker vind dan bijv commando's 3.
Maar het belangrijkste is dat de XFX vanuit de fabriek al standaard is "overgeclockt" (eigenlijk gewoon de frequentie die het behoort te hebben). Je zou dus er van uit kunnen gaan dat ie sneller is, alhoewel je dat volgens mij amper merkt. Niettemin scheelt het wel 100mhz

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Effe een vraagje beetje oftopic :) Ik heb ook een 6600GT ben er zeer tevreden over. Alleen als ik Halflife 2 speel op 1024x768 dan stottert die soms als het erg drukt wordt in het spel dan heb ik het over de single player mode ik heb niks aan de standaard instellingen veranderd alleen maar van 800x600 naar 1024x768 gezet zijn de standaard instellingen dan te hoog voor de videokaart?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 16-06 16:01
Shailesh schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:48:
[...]

Er zitten 3 spellen bij de XFX (commando's 3, nascar thunder, en x2 the threat) en bij de club3d zitten dacht ik spellen als splinter cell: pt en pop: sot. Die zijn volgens mij al een stuk ouder, alhoewel ik sp: pt wel leuker vind dan bijv commando's 3.
Maar het belangrijkste is dat de XFX vanuit de fabriek al standaard is "overgeclockt" (eigenlijk gewoon de frequentie die het behoort te hebben). Je zou dus er van uit kunnen gaan dat ie sneller is, alhoewel je dat volgens mij amper merkt. Niettemin scheelt het wel 100mhz
Hmm ok thnx! Maar die spellen hoef ik eigenlijk allemaal niet :) Is er eigenlijk ook een versie (goedkopere dus) die er geen extra's bij heeft? Dus alleen de videokaart? En het enige fysieke verschil is dus dat de XFX 100mhz (geheugen of Ramdac?) sneller is?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Banjy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:01:
[...]

Hmm ok thnx! Maar die spellen hoef ik eigenlijk allemaal niet :) Is er eigenlijk ook een versie (goedkopere dus) die er geen extra's bij heeft? Dus alleen de videokaart? En het enige fysieke verschil is dus dat de XFX 100mhz (geheugen of Ramdac?) sneller is?
Het geheugen is op 1000mhz geclockt. Core is net als bij andere gewoon 500mhz. En nog een verschil met de andere dat is ff was vergeten is dat de XFX 2x dvi heeft. Handig als je misschien van plan bent om een 2e scherm aan te sluiten. En de club3d is dacht ik de goedkoopste. Voor €187 heb je hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat staat hier dan?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=13

en hier?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=15

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 132582 op 27-01-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 14-06 13:09

Jack

MHz Matters

REDFISH schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:07:
Hrm mijn revisie 2 heeft de geest gegeven. Ik wacht nog op bericht om hem te retourneren. Is de PCI-Express variant ook in revisie 3 voor XFX?
ja

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand zn XFX (6600GT - PCI-E) Core Clock speed hoger dan 545Mhz gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg maar 7666 3d marks :S 2003, is da niet wat weinig

?

Amd 3500+
Msi k8n neo 2 plat.

2x512 dual channel ram

Leadtek 6600GT agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132931

Banjy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:08:

Ik zou voor de Leadtek of XFX gaan, beide goeie kaarten. Zelf heb ik de Leadtek en deze bevalt erg goed moet ik zeggen.

Komt samen met de XFX als beste uit de test bij Anandtech.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132931 op 27-01-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120908 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:30:
ik krijg maar 7666 3d marks :S 2003, is da niet wat weinig

?

Amd 3500+
Msi k8n neo 2 plat.

2x512 dual channel ram

Leadtek 6600GT agp
Ik vind het redelijk normaal, zonder overklok. Hier met 3200+ haal ik 7360 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:34
Anoniem: 132582 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:19:
Heeft iemand zn XFX (6600GT - PCI-E) Core Clock speed hoger dan 545Mhz gekregen?
Ik kom met de standaard XFX 6600GT pci-e tot 561 core en 1200 mem, hoger krijg ik enkele kleine arti's. Ik ga er nu een zalman opzetten, dan trekt ie ws nog wel iets meer op de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

OcGuru

Giulietta Qv

waarom zijn er geen enkele club3d 6600Gt agp review's :X

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Mijn Leadtek 6600 GT TDH (AGP)doet het allemaal nog niet zo als ik het graag zou willen.
Enkele games draaien wel redelijk, maar bij het merendeel staat ie bijna meer stil dan wat anders.

Op de 3DMark05 benchmarktest loopt ie vast.
De Return To Proxicon test komt in 3DMark05 niet hoger dan tussen de 3 t/m 19 FPS.
De CPU Test 1, 0 t/m 1 FPS.

Das toch niet normaal allemaal?

Mijn Systeem: http://hansh5.tripod.com/systeminfo/SI.xml

Iemand een idee wat er niet goed gaat? En wat ik er aan kan doen.
Overklokken doe ik niet aan trouwens, wil hem standaard zo een beetje werkend krijgen ;(

The orange or the black pill..

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.