[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Moet die 4 pins er altijd in ?
of alleen bij SLI?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Die vierkantige 4-pins altijd wanneer je een 20Pins ATX-connector hebt.... de langwerpige 4-pins molex (voor CDrom's etc..) alleen in SLI opstelling

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb de vierkante plug en de molex voor SLI erin. Dit zonder een tweede videokaart overigens. Baat het niet, dan schaadt het niet... kun je het later ook niet vergeten als die tweede videokaart er ooit nog ingaat.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Raid 5 niet, maar ik draai wel Raid 1 op de silicon RAID controller. Dat loopt nu al meer dan een week prima (boot er ook van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
jprommen2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:36:
[...]

Zal wel gewoon werken hoor en als het niet werkt mag je ze met mijn leadteks ruilen, wou toch eigenlijk XFX's.
waarom ben je niet tevreden met je Leadteks? Ik zat erover te denken die misschien (ooit) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Basdoorn schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:06:
[...]

Kan niet... waarom heb ik het dan al weken perfect draaien met een 7000B-AlCu en de standaard backplate? Je moet niet als een debiel door blijven schroeven aan een kant voordat je de andere kant gaat doen. Maar als je het gelijkmatig doet gaat het prima, zelfs bij helemaal vastschroeven gaat volgens mij niets stuk met deze koeling. Mijn temps zijn prima (armpjes net niet helemaal horizontaal vastgeschroefd) en mijn systeem is zeer stabiel. Dat het niet kan is dus nogal overtrokken... die plastic plaat van zalman ziet er toch net wat minder stevig uit dan deze metalen backplate van asus. Vandaar mijn keuze om de originele te houden.
Je hebt gelijk dat het wel kan, ik zei het iets te resoluut dat 't niet kon en ik zei eigenlijk ook al verkapt in mijn bericht dat 't kon. ;)
Maar ik zou het gewoon niet aanraden, jij en ik en veel anderen zullen het prima kunnen, maar er zal er toch maar één hier zijn die denkt, dan doe ik 't ook met de standaard backplate en die kraakt z'n moederbord o.i.d. :+
Met de Zalman backplate kan er in ieder geval niks mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Tomcat84 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:30:
[...]

waarom ben je niet tevreden met je Leadteks? Ik zat erover te denken die misschien (ooit) aan te schaffen.
jep, thats what i would like to know...
wil namelijk ook een leadtek kopen... die presteren toch gewoon het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Normaal wel ja, en de leadteks draaien zelf stiller & koeler dan XFX.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
KarlMarX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:36:
[...]

Je hebt gelijk dat het wel kan, ik zei het iets te resoluut dat 't niet kon en ik zei eigenlijk ook al verkapt in mijn bericht dat 't kon. ;)
Maar ik zou het gewoon niet aanraden, jij en ik en veel anderen zullen het prima kunnen, maar er zal er toch maar één hier zijn die denkt, dan doe ik 't ook met de standaard backplate en die kraakt z'n moederbord o.i.d. :+
Met de Zalman backplate kan er in ieder geval niks mis gaan.
Is die van Zalman dan steviger dan?. De 7000B-Cu is natuurlijk stuk zwaarder dan de AL-Cu. Rond de 800Gram. Wat ik niet snap beide backplates zitten toch gewoon achter vasgeschroefd waarom zou dan het moederbord niet breken met de backplate van Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

hij slaat soms vast :(
en dan hoor ik door me boxen een keiharde pieptoon.
iemand anders dat al gehad ?
kheb niet overclocked ofzo

- edit -

ben er inmiddels achter wat het is O-)

die gare banshee driver stopt er steeds mee 8)7
krijg steeds melding dat de driver niet meer reageert
nu maar hopen dat die xfx er snel is.
ben ik daar ook vanaf.
iemand al gedacht om die souhtbridge fan te regelen met een fanmate ?

[ Voor 53% gewijzigd door star-saber op 16-01-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:18:
[...]

Is die van Zalman dan steviger dan?. De 7000B-Cu is natuurlijk stuk zwaarder dan de AL-Cu. Rond de 800Gram. Wat ik niet snap beide backplates zitten toch gewoon achter vasgeschroefd waarom zou dan het moederbord niet breken met de backplate van Zalman.
Het probleem is als volgt: de asus backplate met zwarte beugel rondom de socket past niet 100% met de zalman 7000B-AlCu... je moet nog wat voorzichtiger zijn met het aandraaien van de schroeven aan beide kanten. In mijn geval konden de schroeven van de koeling zelfs niet helemaal vast (halve slag te weinig). Als je dat toch zou doen, dan loop je het risico om het moederbord, de processor of beiden te slopen. Iemand die wat feeling heeft voor de zaak en vooral wat gezond verstand weet wel wanneer hij dingen gaat slopen...
Zalman heeft natuurlijk een setje bijgeleverd dat wel 100% goed past. Als je dat gebruikt hoef je dus iets minder voorzichtig te zijn. Als je daar echter eerst de ene schroef helemaal vastdraait, alvorens aan de andere te beginnen, dan kun je alsnog de processor beschadigen... dit staat ook in de montageinstructies vermeld.
Volgens mij past die Asus backplate precies met de Zalman cooling (imho kun je hem helemaal aandraaien zonder iets te slopen), echter, ik heb ooit eens een Athlon 1400 gesloopt onder een Alpha koelblok (zonder spacer gedaan :() en stop nu dus als de boel goed vastzit, niet pas als alle schroefjes helemaal tot het uiterste vastzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:50

Sjod

Ik ben goed luisterend

Welke chipsetdrivers, gebruiken jullie. degene die op cd staan of de 5.10 van nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn NB op 38 graden lopen met de zalman NB47J >:) . Hoe ik dit voormekaar heb gekregen?. Ik zag nog een oude Coolermaster 80mm led-koelertje liggen in mijn kast :Y) . Dus met een beetje prustwerk heb ik hem hoog genoeg gekregen zodat hij lucht kon aanzuigen terwijl hij op de bodem van mn kast staat. Op het laagste stand maakt hij geen enkel geluidje en blaast hij lucht recht in de richting van de NB. Hierdoor is de temperatuur van 52 naar 34 gedaalt. Overigens komt dit niet doordat ik geen airflow ofzo heb, maar grotendeels doordat de videokaart zon beetje de heatsink isoleert. Als je hier ook nog een geluidskaart bij doet dat net zo lang is als de videokaart kan het warmte niet afgevoerd worden, maar zit het vast tussen de geluidskaart en videokaart. Nu wordt al het warmte netjes weggeblazen naar mijn Sys-uit koeler. Hopelijk zorgen mijn nieuwe VF700 en 7000B-ALCU voor genoeg airflow dat ik hem eruit kan halen. Rood led staat zo lelijk bij blauw ledjes 8)7

Edit als ik de koeler op zijn max zet (veroorzaakt wel veel resonantie, maarja die XFX koeler overstemt toch alles :( ) loopt hij op 34

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3ton4tor schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:14:
[...]
Oke, iemand zeg me dat dit NIET waar is, ik heb dit ook al gevraagd in het grote geforce topic, toen werd het weerlegd.
Op de XFX 6800GT zit nl. ook die alu strip aan de zijkant die de goldfingers afschermt(waardoor je niet het SLI-koppelstuk kunt monteren).

Aub iemand die 2 x 6800GT van XFX heeft post hier dat het niet waar is :?
Zie het => Algemene nVIDIA Geforce topic <=

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik kreeg dit weekend een reactie op m'n signature dat m'n gekozen geheugen niet zou werken op het Asus A8N-SLI Deluxe moederbord.
Mijn gekozen geheugen is VS1GBKIT400 PC3200 1024MB 2x64Mx64 2x184 DIMM

Ik heb alle drie de delen van dit topic doorgelezen en de lijst met compatible geheugen doorgenomen.
Deze staat er niet bij, maar voldoet wel aan de eisen van de memory controller van de AMD64.
Kan ik dit geheugen nu wel of niet gebruiken. Of is mijn gekozen geheugen gewoon 2 x
VS512MB400 die wel op die sheet staat maar niet werkt in een enkele dual channel configuratie.
Iemand toevallig al ervaring met dit spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t! Net met wat kingston geheugen(dat ubergoede :P ) een leuke overclock gehaald. 2700MHZ!(fsb 300mhz :) ). En het geheugen op 245 mhz. Pifast score 50.30 seconde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb nu mijn NB op 38 graden lopen met de zalman NB47J
En waar oh waar meet je dat mee? Ik, en meer mensen hier met mij, willen namelijk ook heel graag de temp van de NB weten na de switch met die Zalman.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 29-08 19:56
Tomcat84 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:30:
[...]

Op zich ben ik heel tevreden, alleen hou ik van merken die zich goed positioneren. Leadtek heeft een saaie verpakking, geen sier aan software en geen coole support site.

De leadteks klokken idd goed over en de boxed cooler doet 29db, alleen ga ik voor max 20 dus moesten ze er toch af.

Iedereen zijn ding toch...

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier problemen met de marvell drivers? Als ik deze installeer is alles goed. Ga ik restarten is heel mijn windows naar de haaien. 3x opnieuw geformateerd en 3x de marvell drivers en xp deed er 3x zo lang over om op te starten, programma's deden er langer om te starten. Zijn er al nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:03:
Heeft iemand hier problemen met de marvell drivers? Als ik deze installeer is alles goed. Ga ik restarten is heel mijn windows naar de haaien. 3x opnieuw geformateerd en 3x de marvell drivers en xp deed er 3x zo lang over om op te starten, programma's deden er langer om te starten. Zijn er al nieuwe drivers?
Geen problemen met de Marvell drivers hier. Ik heb ze vanaf de Asus CD gehaald, zowel onder de 64-bit windows XP als onder de 32-bit versie (die ik nu gebruik) geen problemen mee gehad.
Ik heb echter geen chipset drivers geinstalleerd, omdat deze installer systematisch weigerd te werken. Misschien is dat het verschil? Systeem draait hier trouwens prima zonder de chipset drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Die Marvell drivers heb ik hier gewoon geinstalleerd hoor... geen enkel probleem. Heeft dat misschien iets te maken met de XP updates? Ik kan me iets herinneren van een optionele update met iets over Marvell... die heb ik in ieder geval _niet_ gedaan. Misschien dat daar een verschil in zit? (XP Pro UK hier)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb ook Windows XP UK, geinstalleerd vanaf een CD met SP2 geslipstreamed. Ik heb alle windowsupdates, behalve de hardware updates en andere optionele zaken. Daar staan nu nog een Marvell driver en een Silicon Image driver (die ik dus maar niet ga downloaden ;))... if it aint broken, dont fix it?

[ Voor 8% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-01-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb de chipset driver dan weer wel gedaan als ik het mij goed herinner, ook geen problemen op dat front :) Maar heeft iemand het al voor elkaar om de balans tussen het geluid voor en achter aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders problemen met de laatste Beta bios??

Ik wel.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zou je ook kunnen vertellen welke problemen je precies hebt? Het constateren van dat je kennelijk een probleem hebt is natuurlijk niet zo prettig, maar zonder meer informatie kan niemand je zeggen of ze hetzelfde probleem hebben of hoe je het eventueel op zou kunnen lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Asus is lekker bezig zeg.

Op de global site is de memory QVL anders dan de NL-versie. Ik kreeg dit weekend te horen dat m'n geheugen niet zou werken, maar ik keek net op de nederlandse site en daar staat m'n geheugen gewoon tussen (Corsair Value Select 512 MB).

Wellicht handig voor de topic start:

Van de nederlandse site: http://nl.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/qvl.htm

Van de global site:http://www.asus.com/999/download/products/375/375_10.pdf (deze is dus een stuk beperkter) (stond al in de topic start)

[ Voor 4% gewijzigd door Mickman op 17-01-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basdoorn schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:35:
[...]

Geen problemen met de Marvell drivers hier. Ik heb ze vanaf de Asus CD gehaald, zowel onder de 64-bit windows XP als onder de 32-bit versie (die ik nu gebruik) geen problemen mee gehad.
Ik heb echter geen chipset drivers geinstalleerd, omdat deze installer systematisch weigerd te werken. Misschien is dat het verschil? Systeem draait hier trouwens prima zonder de chipset drivers.
Ik heb dit gehad met win2000. Je kan ervoor zorgen dat windows niet naar da haaien gaat door eerst de Marvell te verwijderen in apparaatbeheer(Daar staat ie ook met uitroeptekentje).
Ik heb het toen opgelost door eerst sp4 te installeren en daarna alles overnieuw te installeren.
Heb je toevallig sp1 voor windows xp? Probeer dan eens sp2 te insatlleren en alles opnieuw te installeren.

Trouwens, mijn systeem draaide daarna nogal bagger, waarschijnlijk door al het getrut met drivers. Als je de oplossing hebt, zou ik het zo voorberijden dat je hem direct uit kan voeren na installatie van windows en dan de meuk opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt echt gek. het moederbord is gewoon niet te krijgen man.
Waar hebben jullie hem gekocht? heb inmiddels 20 bedrijven benaderd en geen hebben de A8N-SLI (Deluxe) op voorraad en levertijd is onbekend.

Echt zwaar klote. Wilde aankomende zaterdag mijn nieuwe pc in elkaar zetten, maar dat wordt weer uitstellen dus.

|:(

J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:32:
[...]

Ik heb dit gehad met win2000. Je kan ervoor zorgen dat windows niet naar da haaien gaat door eerst de Marvell te verwijderen in apparaatbeheer(Daar staat ie ook met uitroeptekentje).
Ik heb het toen opgelost door eerst sp4 te installeren en daarna alles overnieuw te installeren.
Heb je toevallig sp1 voor windows xp? Probeer dan eens sp2 te insatlleren en alles opnieuw te installeren.

Trouwens, mijn systeem draaide daarna nogal bagger, waarschijnlijk door al het getrut met drivers. Als je de oplossing hebt, zou ik het zo voorberijden dat je hem direct uit kan voeren na installatie van windows en dan de meuk opnieuw installeren.
Het is mijn gelukt door niet de marvell drivers te installeren van de cd-rom, maar door gewoon in apparaatbeheer->update driver-> ff marvel driver zoeken. Hiermee is het gelukt. Waarschijnlijk zat in mijn hardware configuratie een fout/bug.

Ik gebruik windows sp1.

jsorber, de moederborden zijn schaars. Het best kan je ereen preoderen bij een webwinkel of elke dag goed de mobo's in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb er al 1 sinds 14 december 2004 in pre-order staan bij Azerty.
Vorige week was de levertijd opeens 7 dagen en deze week is hij weer onbekend.

Maar nu zie ik dat jullie er bijna allemaal al 1 hebben.
en dat is heel erg frustrerend.

Heb al bij pricewatch van bijna alle winkel de website bekeken. En heb er velen opgebeld.

Al me andere bestelde onderdelen staan al klaar bij Azerty.

Maarja zonder Mobo heb ik er niets aan.

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, ik had mijn moederbord bij 4launch besteld en die had ik de 20e binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hehe ik bespeur frustraties over de beschikbaarheid van de mobo.. ik denk dat de meesten die hier wel gehad hebben. De vraag is gewoon erg groot en de geleverde aantallen heel erg klein... je moest er ongelooflijk snel bij zijn wil je er eentje bemachtigen. En nee, ook winkels vinden het echt niet tof om die leverdata steeds te moeten veranderen, maar ja wat moeten ze anders.

Ik heb het geheel hier op m'n bureau gehad in losse onderdelen en had geen kast en geheugen.. da's ook best frustrerend hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook gekeken bij 4Launch, maar de levertijd daar is langer dan 10 dagen.
Heb ze inmiddels een mail gestuurd.

Geen geheugen en geen kast.... tja ook dat vraagt heel wat geduld :/

EDIT : antwoord van 4launch
"Lang. We hebben al veel backorders staan die we eerst uit moeten leveren. Gaat u uit van enkele weken."
Te begrijpen natuurlijk. lijkt wel of heel nederland dit mobo koopt

JS

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En iedereen maar denken dattie origineel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik heb hem bij Salland vandaan, net voor oud-en-nieuw besteld. Bij het bord stond 'onbekende levertijd' maar toen ik bij orderstatus ging kijken stond dat het bord al gereserveerd was en dus op voorraad.
Ik zal wel flink geluk hebben gehad:)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Kaastosti schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:21:
En iedereen maar denken dattie origineel is ;)
Met de niet bestaande verkrijgbaarheid van niet bestaande alternatieven krijg je dat he... nu maar wachten tot iemand Asus en Nvidia aanklaagt wegens een monopolie van Asus op moederborden met de Nforce 4 chipset meer dan een maand lang, NMA anyone? >:)
P.S. waarom duurt het nieuwe bios zo lang? 1003.005 heeft wat problemen en is van vorig jaar... er zou twee weken later toch zeker al een 1003.006 moeten zijn? De finals van 1001 en 1002 volgden zelfs binnen twee weken op elkaar... niet echt een streven, iedere twee weken een biosupdate, maar de huidige twee maanden wordt toch wat erg veel voor een bord zonder bios dat een memory multiplier kan instellen en voltages die flink blijven hangen onder wat beloofd wordt ;) (final van 1002 dateerd van 26-11-2004, 1001 van 18-11-2004).

[ Voor 40% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-01-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik zie bij Azerty dat de systeem bus snelheid van de deluxe en de niet-deluxe versies 2000 mhz is.
maar bij mycom.nl staat dat de deluxe versie 1000mhz is en de niet deluxe 2000mhz.

de niet deluxe versie is ook 30 eurie duurder.

Wat is nu de echte systeem bus snelheid van de deluxe versie?
Bij Asus.com staat 2000 MT/s, 1600MT/s , maar de NLse site opent niet.
Als deze wel 2000mhz is waarom is de niet Deluxe versie dan 30 eurie duurder???? :|

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:47:
Hey ik zie bij Azerty dat de systeem bus snelheid van de deluxe en de niet-deluxe versies 2000 mhz is.
maar bij mycom.nl staat dat de deluxe versie 1000mhz is en de niet deluxe 2000mhz.

de niet deluxe versie is ook 30 eurie duurder.

Wat is nu de echte systeem bus snelheid van de deluxe versie?
Bij Asus.com staat 2000 MT/s, 1600MT/s , maar de NLse site opent niet.
Als deze wel 2000mhz is waarom is de niet Deluxe versie dan 30 eurie duurder???? :|

JS
Mycom zit fout, beide borden doen desgevraagd 1600 en 2000... waarschijnlijk heeft iemand aan de HTT zitten denken, die met 5x200 Mhz idd 1000 doet, niet 2000. Daarbij heeft ie dan niet gedacht aan de breedte van de bus, wat van 1000 Mhz x 16 bits = 2000 MB/s maakt (toch?)... Deluxe en Non-Deluxe maakt daarvoor niets uit, zie voor de enige verschillen de start post (de deluxe heeft alleen extra's, als die goedkoper is zou je dus altijd die kunnen nemen).
Die 1600 is puur voor oude processoren (die op socket 939 volgens mij niet bestaan, die liepen namelijk op een 800 Mhz HTT, middels 200x4).

[ Voor 16% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-01-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al zo'n vermoeden maar vanwege dat prijsverschil, begon ik te twijfelen. Waarom zou de niet deluxe versie dan 30 eurie duurder zijn?

Misschien hebben ze de prijs nog niet aangepast omdat ze toch nog niet geleverd kunnen worden.

Eens bellen of ze de deluxe versie wel op voorraad hebben...
Kleine kans, maar wie niet waagt....

EDIT... antwoord Mycom:
"Helaas nog niet, ze kunnen elk moment bij de leverancier binnen komen"

zucht |:(

JS

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:44:
[...]

Het is mijn gelukt door niet de marvell drivers te installeren van de cd-rom, maar door gewoon in apparaatbeheer->update driver-> ff marvel driver zoeken. Hiermee is het gelukt. Waarschijnlijk zat in mijn hardware configuratie een fout/bug.

Ik gebruik windows sp1.

jsorber, de moederborden zijn schaars. Het best kan je ereen preoderen bij een webwinkel of elke dag goed de mobo's in de gaten te houden.
Via dat menuutje lukt het mij ook niet. Maar als ik de driver installeer in apparaatbeheer bij win2000 krijg ik een error en bijbehorende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zoals in de algemene FAQ staat: Tweakers doen elkaar continu de groeten, doe dit dus niet onderaan iedere post. Het is aardig bedoeld, maar teken in het vervolg niet iedere reactie die je plaatst, dat scheelt weer wat bytes op de server en belangrijker nog: wat plaats op ieders scherm, welkom @ tweakers by the way :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-01-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Basdoorn schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:44:
[...]

Met de niet bestaande verkrijgbaarheid van niet bestaande alternatieven krijg je dat he... nu maar wachten tot iemand Asus en Nvidia aanklaagt wegens een monopolie van Asus op moederborden met de Nforce 4 chipset meer dan een maand lang, NMA anyone? >:)
P.S. waarom duurt het nieuwe bios zo lang? 1003.005 heeft wat problemen en is van vorig jaar... er zou twee weken later toch zeker al een 1003.006 moeten zijn? De finals van 1001 en 1002 volgden zelfs binnen twee weken op elkaar... niet echt een streven, iedere twee weken een biosupdate, maar de huidige twee maanden wordt toch wat erg veel voor een bord zonder bios dat een memory multiplier kan instellen en voltages die flink blijven hangen onder wat beloofd wordt ;) (final van 1002 dateerd van 26-11-2004, 1001 van 18-11-2004).
Ik wil ook wel graag een bios waarbij mijn geheugen gewoon 570Mhz met T1 kan draaien :(
Maar de 1003.006 is er al een tijdje hoor.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...orce4_SLI/A8N-SLI_Deluxe/
Cyrus had het al gelijk toen het uit was gepost. Het staat niet op de "normale" Asus site, maar wel als je Asusupdate gebruikt en dan voor de .de site kiest.
Volgens mij worden Asus biossen in Duitsland ontwikkeld want die hebben altijd al als eerste de beta biossen beschikbaar gehad.

Dit bios werkt trouwens niet bij iedereen even lekker. Ik hou het zelf nog op 1003.004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
lo, ik heb net een winchester 3500 besteld, twinmos dual channel kit pc 3200 2*512mb, 2x wd raptor 37gb, 2x leadtek winfast pxh-6800GT TDH 256mb SLI en uiteraard het a8n sli deluxe moederbord, ik hoop dat het een beetje snel geleverd word. Ik heb met actebis gebeld en als twinmos niet werkt mag het gewoon weer terug. Zodra ik weet of dit setje werkt zal ik het hier vertellen. Afwachten nu maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Basdoorn schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:51:
[...]

Mycom zit fout, beide borden doen desgevraagd 1600 en 2000... waarschijnlijk heeft iemand aan de HTT zitten denken, die met 5x200 Mhz idd 1000 doet, niet 2000. Daarbij heeft ie dan niet gedacht aan de breedte van de bus, wat van 1000 Mhz x 16 bits = 2000 MB/s maakt (toch?)... Deluxe en Non-Deluxe maakt daarvoor niets uit, zie voor de enige verschillen de start post (de deluxe heeft alleen extra's, als die goedkoper is zou je dus altijd die kunnen nemen).
Die 1600 is puur voor oude processoren (die op socket 939 volgens mij niet bestaan, die liepen namelijk op een 800 Mhz HTT, middels 200x4).
volgens mij zijn die "oude" athlon 3500's met 130nm procede nog op 1600 en de winchester op 2000, gezien het nihile prijsverschil belangrijk om de nieuwe 90nm te nemen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:17:
Ik had ook gekeken bij 4Launch, maar de levertijd daar is langer dan 10 dagen.
Heb ze inmiddels een mail gestuurd.

Geen geheugen en geen kast.... tja ook dat vraagt heel wat geduld :/

EDIT : antwoord van 4launch
"Lang. We hebben al veel backorders staan die we eerst uit moeten leveren. Gaat u uit van enkele weken."
Te begrijpen natuurlijk. lijkt wel of heel nederland dit mobo koopt

Jeuk! Ik heb nu dus een van die backorders bij 4Launch, daar heb ik vrijdag dit moederbord (samen met de rest van een nieuw systeempje 8) ) besteld, toen er nog een levertijd van 6 tot 10 dagen stond. Nu is die levertijd dus (waarschijnlijk) veel langer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Voor de liefhebbers, ik zag er zaterdagmiddag nog 1 liggen bij CDROMLAND in Breda. Misschien is tie vandaag verkocht, maar wie weet ligt tie er nog!

Thnx to the modjes _/-\o_ die het topic ff hebben schoongeveegd van rommel

[ Voor 16% gewijzigd door Stinger666 op 17-01-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stinger666
Bedankt voor de tip.... maar helaas:
"Beste Jimmy,
Helaas, mogelijk dat we er eind van deze week een aantal binnen gaan krijgen."

Ik heb nu echt rond de 100 bedrijven benaderd..... althans zo voelt het.
Niemand, echt gewoon niemand heeft 'm. En niemand kan met zekerheid zeggen wanneer ze 'm binnen zullen krijgen.
All good things come to those who wait. zeggen we dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ach ja, je moet het maar zo zien: als je er straks een krijgt heb je meteen een behoorlijk bios en misschien zelfs een nieuwe revisie van het moederbord... kun je nog verder OC'en >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat is ook weer zo..... en toch... liever had ik 'm zo snel mogelijk willen hebben.
Maar goed niets aan te doen.
Ik heb 't gebprobeerd, maar jullie zijn me allemaal net iets te snel af geweest. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Even over de Zalman 7000 Cu/AlCu koelers, die passen prima op dit bord. Zelf heb ik de plastic backplate die al op het mobo zat eraf gehaald en de koeler direct op de core vastgeschroefd. Werkt prima. Die hele backplate heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Bij Alternate staat dat ie nu leverbaar is.
Maar ja, wel 170€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
coob schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:25:
Maar ja, wel 170€
Tja. Ik heb mijn Asus A8N-SLI Deluxe voor €174 bij Com4 computers (de lokale PC boer).

IK was eerst van plan om er een te halen voor €150, maar daar was de levertijd onbekent, en bij mijn lokale PC boer hadden ze hem voor €174 op vooraad. Dus , misschien kun je daar eens kijken :)

Ik heb verder ook nog een vraag.

Telkens als ik mijn PC 's avonds uitzet, en hem 's ochtends weer aanzet blijft ie altijd piepen. Als ik ene keer op de reset knop druk, dan houdt het gepiep op en strat ie gewoon op. Dit heb ik keer naar keer...

Weet iemand wat dit kan zijn, en hoe ik dit kan gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoorde van één van de winkels dat de vroegere versie van het mobo een chip fout bevat. klopt dit.
ze zeiden niet welke fout en welke chip(set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:04:
hoorde van één van de winkels dat de vroegere versie van het mobo een chip fout bevat. klopt dit.
ze zeiden niet welke fout en welke chip(set)
Mocht dat zo zijn dan zal er best wel een reviewsite zijn die dit bekend maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Iemand OC ervaring met Kingston HyperX PC3200 CL2 of Corsair XMS PC3200 CL2 geheugen op dit bordje? Ik ben namelijk van plan om mijn CL2.5 TwinMos te gaan vervangen ivm zeer tegenvallende OC prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:25:
Maar ja, wel 170€
Klopt, vanochtend telefonisch besteld, vanmiddag in Ridderkerk opgehaald.
Prijs was 179, sinds vandaag 169, nog steeds zo'n 20 euro duurder dan bij de meeste anderen, maar aangezien ik alle andere componenten sinds zaterdag binnen heb, had ik geen zin om lijdzaam af te wachten.

Het is een mooie complete set, veel kabels en een duidelijke installatiehandleiding. Gelukkig zit er ook een losse ouderwetse game-port bij.

Ik ben nu aan het sleutelen, als ik iets interessants ontdek zal ik het hier melden.

En als het misgaat zijn jullie zeker de eersten die het horen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er ook aan te denken om morgen even naar ridderkerk te gaan om 'm op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
sjakietrekhakie schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:11:
Iemand OC ervaring met Kingston HyperX PC3200 CL2 of Corsair XMS PC3200 CL2 geheugen op dit bordje? Ik ben namelijk van plan om mijn CL2.5 TwinMos te gaan vervangen ivm zeer tegenvallende OC prestaties.
ik zou nog even wachten tot er een nieuwe bios is ik heb zelf BH5 en sommige mensen TCCD maar die komen ook niet echt ver op 1T

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

Even mijn bevindingen posten.
Machine draait reeds ben eindelijk van die irritante banshee verlost :p
systeem is lekker stabiel.alleen zodra ik NCQ aanzet dan komt er data corruptie.
heel vervelend.

straks maar eens een aantal spellen proberen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
hey sjakietrekhakie, die twinmos dingen van je is dat een dual channel kit van 2*512mb pc3200 2.5ns?
die heb ik besteld en dan weet ik iig of het werk, oc'en komt later wel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik begreep van meer mensen van NCQ inderdaad nog niet echt goed wil lopen. Beetje jammer, wat dat gaat als het eenmaal werkt (en we de uitleg overal mogen geloven) nog best wat snelheid schelen. We wachten maar rustig af tot er een goede upgrade voor komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Bij mij werkt NCQ prima, op 2xSeagate 160Gb NCQ in RAID 0, deluxe uitvoering van het mobo en bios 1003.005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Misschien een domme vraag maar wat is NCQ? heeft het met RAID ofzo te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
STIMPPYYY schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:37:
Misschien een domme vraag maar wat is NCQ? heeft het met RAID ofzo te maken :?
Native Command Queing, het is een slimme manier om dat uit te lezen van de harddisk. Deze staat momenteel standaard uit in de driver eigenschappen als je Windows installeert. Je moet het dus in Windows expliciet zelf aanzetten anders staat het uit.

Bij mij geeft het echter problemen als ik het aanzet en was blij toen ik het weer uit had gezet...

Afbeeldingslocatie: http://145.94.153.84/ncq.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door jprommen op 17-01-2005 22:57 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
..Appelsap schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:35:
Bij mij werkt NCQ prima, op 2xSeagate 160Gb NCQ in RAID 0, deluxe uitvoering van het mobo en bios 1003.005.
Nice, maar ik vind het toch allemaal weer iets te snel van het goede van Asus, snelle luach en nog geen goede BIOS e.d. en NCQ dat nog niet helemaal optimaal werkt bij iedereen.

BTW ik ervaar nu de laatste tijd toch ook de Coldboot problemen met 1003-005. Verder stabiel als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:24:
Ik wordt echt gek. het moederbord is gewoon niet te krijgen man.
Waar hebben jullie hem gekocht? heb inmiddels 20 bedrijven benaderd en geen hebben de A8N-SLI (Deluxe) op voorraad en levertijd is onbekend.

Echt zwaar klote. Wilde aankomende zaterdag mijn nieuwe pc in elkaar zetten, maar dat wordt weer uitstellen dus.

|:(

J
ik heb het mobo bij SWW in zoetermeer vandaag. Deze hadden er van de week nog op voorraad en ik heb er €165,- voor betaald.

Verder ben ik zeer geintresseerd naar de NB temps van iedereen en hoe en waar deze zijn uitgelezen. Kan namelijk ook niet echt veel vinden wat dit betreft.

[ Voor 45% gewijzigd door Freemann op 18-01-2005 00:18 . Reden: quotje vergeten :S ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Freemann schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:15:
[...]

ik heb het mobo bij SWW in zoetermeer vandaag. Deze hadden er van de week nog op voorraad en ik heb er €165,- voor betaald.

Verder ben ik zeer geintresseerd naar de NB temps van iedereen en hoe en waar deze zijn uitgelezen. Kan namelijk ook niet echt veel vinden wat dit betreft.
Gewoon met asus probe. Bij mij worden ze stressed ong. 32/30 Graden IDLE ong 24/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:24:
[...]

Gewoon met asus probe. Bij mij worden ze stressed ong. 32/30 Graden IDLE ong 24/26
de NB temps kun je alleen meten als je er een temp sensor op plakt

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik wilde net zeggen idd... Asus Probe installed, maar Mainboard != NB :) Dus waarschijnlijk moeten we het er op houden dat de NB, als het systeem blijft draaien, het overleefd heeft. Victorie, de mijne leeft nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Laatst online: 20-06-2024
Het word hier bij mij steeds gekker!.

Als ik de PC aanzet gaat de processor fan heel erg raar doen. Als ik de PC dan aanzet draait de fan een beetje en stopt ie weer (schokkerig). Dan krijg ik melding dat de CPU fan failed. ALs ik dan gewoon op F1 druk (resume), dan start windows, en dan begint die fan steeds harder te schokken. Hij draait dan bijna een heel rondje, en dan stopt ie weer, en dan begint ie weer met een heel rondje en stopt ie weer.....
Wat ik dan doen is de fan een zet geven en dan draait ie wel goed de hele tijd todat ik mijn PC opnieuw aanzet.

Tja... ik heb een aanslinger PC :+

Ik heb geloof ik Q-FAN enabled in de BIOS, maar aangezien het eerst wel goed werkte kan het daar volgens mij niet aan liggen.

Weet iemand wat hieraan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

[...]

Als je iets langer kan wachten kan ik misschien iets regelen, check m'n mail via profile en stuur maar wat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb vooralsnog geen probs met mn NB. Wel al een zalman gehaald, maar er nog niet opgefrot.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn A8N SLI Deluxe

Het moederbord werkt bij mij niet in combinatie met Radeon X300 PCI-E videokaarten. Heb van te voren de nvidia selector card gezet op single video card en tevens de extra voedingsaansluiting aangesloten (de molex). Ik heb als videokaart een nieuwe Asus AX300SE/T gebruikt, en ook een nieuwe powercolor X300SE. op de blauwe voedingsaansluiting

Een defecte videokaart lijkt me dus uitgesloten daar beide videokaarten dezelfde error geven. Het moederbord geeft bij de post 3 piepjes. 1 lange en 2 korte. Echter, als ik een Diamond viper V330 PCI 4mb aansluit, boot het met 1 korte piep en werkt het systeem zoals het hoort.

ook heb ik op aanraden van mijn leverancier beta bios 1003-006 erin geflashed. Dit alles gaf geen resultaat

Zijn er meer die een Radeon X300 icm een A8n SLI hebben? (met of zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
iemand het beta bios 1003-008 al geprobeerd?

deze schijnt sinds gister downloadbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17

The Legend

*Plop*

AMDathlonxp schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:42:

Als ik de PC aanzet gaat de processor fan heel erg raar doen. Als ik de PC dan aanzet draait de fan een beetje en stopt ie weer (schokkerig). Dan krijg ik melding dat de CPU fan failed. ALs ik dan gewoon op F1 druk (resume), dan start windows, en dan begint die fan steeds harder te schokken. Hij draait dan bijna een heel rondje, en dan stopt ie weer, en dan begint ie weer met een heel rondje en stopt ie weer.....
Wat ik dan doen is de fan een zet geven en dan draait ie wel goed de hele tijd todat ik mijn PC opnieuw aanzet.

Ik heb geloof ik Q-FAN enabled in de BIOS, maar aangezien het eerst wel goed werkte kan het daar volgens mij niet aan liggen.

Zou je CPU fan miss stuk zijn? Probeer anders een andere fan aansluiting op je mobo (dan krijg je wel CPU fan failed magoed :P) als de fan dan wel gewoon draait issie iig niet stuk :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:07:
Ik heb een probleem met mijn A8N SLI Deluxe

Het moederbord werkt bij mij niet in combinatie met Radeon X300 PCI-E videokaarten. Heb van te voren de nvidia selector card gezet op single video card en tevens de extra voedingsaansluiting aangesloten (de molex). Ik heb als videokaart een nieuwe Asus AX300SE/T gebruikt, en ook een nieuwe powercolor X300SE. op de blauwe voedingsaansluiting

Een defecte videokaart lijkt me dus uitgesloten daar beide videokaarten dezelfde error geven. Het moederbord geeft bij de post 3 piepjes. 1 lange en 2 korte. Echter, als ik een Diamond viper V330 PCI 4mb aansluit, boot het met 1 korte piep en werkt het systeem zoals het hoort.

ook heb ik op aanraden van mijn leverancier beta bios 1003-006 erin geflashed. Dit alles gaf geen resultaat

Zijn er meer die een Radeon X300 icm een A8n SLI hebben? (met of zonder problemen)
Ik heb dit moederbord zelf niet maar ik heb wel al eerder mensen melding zien maken dat met een videokaart het systeem niet wilde booten als de selector op single video card stond. Als ze de selector voor twee videokaarten deden toen deed ie het wel!

Dus dat kan je proberen en/of videokaart in allebei de PCI-E slots proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Patrickdj

Ik gebruik een Asus X300 pci-e kaart zonder problemen. Ik heb de kaartselector nooit veranderd.

De bios versie heb ik weer terug gezet op de 1002. Versie 3.005 gaf veel problemen waardoor mijn pc niet meer wilde opstarten. Daarna terug gegaan naar 1002 en alles werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat84 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:33:
[...]

Ik heb dit moederbord zelf niet maar ik heb wel al eerder mensen melding zien maken dat met een videokaart het systeem niet wilde booten als de selector op single video card stond. Als ze de selector voor twee videokaarten deden toen deed ie het wel!

Dus dat kan je proberen en/of videokaart in allebei de PCI-E slots proberen.
bedankt voor de tip, heb ik ook al geprobeerd. heb de selector ook op dual videokaart gehad (heb je 2 * 8* ipv 1*16), mocht ook niets baten. ook als ik de videokaart in het 2e PCI-E slot steek met extra voeding op de molex doet ie nog niets. (bios geeft een paar piepen, maar booten ho maar)

ik denk dat ik het mobo maar RMA stuur, want ik heb volgens mij al het mogelijke gedaan wat ik kon doen om de boel aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:32:
@Patrickdj

Ik gebruik een Asus X300 pci-e kaart zonder problemen. Ik heb de kaartselector nooit veranderd.

De bios versie heb ik weer terug gezet op de 1002. Versie 3.005 gaf veel problemen waardoor mijn pc niet meer wilde opstarten. Daarna terug gegaan naar 1002 en alles werkt weer als een zonnetje.
ik heb ook een Asus X300 kaart, en werkt niet naar behoren. Ik heb er 1 keer mee kunnen booten, daarna de pc even uitgezet en weer geboot en weer niets, ligt dus niet aan incompabiliteit zoals mijn leverancier vermoedde

de asus kaart werkt dus, maar ik heb nog een powercolor X300, en die heb ik helemaal niet aan de praat gekregen op mijn mammaplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
AMDathlonxp schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:42:

Probeer toch eens Q-Fan uit te zetten. Kun je het i.i.g. uitsluiten.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt voor de tip. Heb 'm zojuist opgehaald.
En het schijnt dat ze er nog een aantal hebben liggen, stuk of 5 dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Dennism schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:23:
iemand het beta bios 1003-008 al geprobeerd?

deze schijnt sinds gister downloadbaar te zijn.
Waar dan? Bij asusupdate zie ik op de .de ftp site alleen de 1003.006 staan, de andere mirrors geven zelfs helemaal geen bios voor mijn bord... op asus.com.tw is de nieuwste versie 1003.005.
Iemand die de 1003.008 weet te vinden mag het zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Basdoorn schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:34:
[...]

Waar dan? Bij asusupdate zie ik op de .de ftp site alleen de 1003.006 staan, de andere mirrors geven zelfs helemaal geen bios voor mijn bord... op asus.com.tw is de nieuwste versie 1003.005.
Iemand die de 1003.008 weet te vinden mag het zeggen... ;)
ik heb hem net geflashed, kwam hem gisteravond tegen op het anandtechforum.

http://forums.anandtech.c...did=1491690&enterthread=y

Schijnt via Asus bij iemand van Extremesystems terecht gekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Net geflashed... eens kijken hoe lang ik nu wegblijf ;)
Edit: werkt prima, dat 1003.008, memory divider is nu ook beter... met 270 Mhz (via bios ingesteld, in windows niets gedaan) heb ik nu een geheugensnelheid van 173.6 Mhz volgens Cpu-Z. Met de oude 1002 revisie kwam ik dan uit op 135 (altijd de helft van HTT bij HTT > 200).
Enige vreemde is dat de latency van mijn geheugen iets omhoog gegaan is (edit: Corsair 3200XL). Voorheen pakte alles op auto netjes 2-2-2-5, nu 2-3-3-5 (Cpu-Z geeft als SPD ook netjes 2-2-2-5). Het lijkt er sterk op dat precies datgene wat mij erg droevig maakte nu wel lukt: een memory divider van 133. Deze kreeg ik niet aan het werk via A64 tweaker, maar dit bios krijgt het wel voor elkaar. 300x9 = 2.7 Ghz wil nog steeds niet booten, maar NVRaid die bij deze snelheden steeds verscheen (terwijl hij in het bios was uitgeschakeld) is nu wel weg.
Al met al een grote vooruitgang. Het is dus vrij veilig te proberen, want je kunt altijd weer terug... ik boot trouwens van de silicon controller in Raid1
Update: heb net 300x8.5 geprobeerd... nu draai ik met mijn geheugen op 197 Mhz (flinke verbetering ten opzichte van de 150 Mhz die het bij 1002 nog deed), bijna zoals het hoort, maar met de proc op 2.55 Ghz, Go asus :9 (Met dit soort en aantal beta's heb je helemaal geen final bios meer nodig >:) )
Edit: voltage schommelt nu trouwens tussen 1.552 en 1.584 onder 100% Cpu load in Cpu-Z (in bios op 1.6500 V gezet, het hoogste in het rijtje). Het lijkt erop dat mijn CPU daarmee eindelijk stabiel wil draaien op 2.55 Ghz, voorheen wilde hij niet zo hoog (met 1002 kwam ik maximaal op 1.48-1.52 V)

[ Voor 124% gewijzigd door OruBLMsFrl op 18-01-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn temperaturen uitgelezen.

CPU= 41 graden idle
NB= 40 graden idle

Met load

CPU=55 graden
NB=42 graden<--- Dit komt denk ik door de airflow in de kast, het duurt zeker 10 minuten voordat deze temperatuur stabiel is.

Ik vind de NB temp wel erg hoog, maarja

Heeft iemand trouwens een adres waar ik aan een 40 mm --> 60 mm of groter fan adapter kan komen? Dat lijkt mij wel een oplossing voor die northbridge.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Heey bedankt voor de bios ga hem nu uitproberen

EDIT:

Veel verder kom ik niet met de zelfde timings als 004 alleen met losser timings kom ik kwa mhz wel hoger uit

[ Voor 57% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-01-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die nieuwste bios ... draait goed. Ik heb nu voor het eerst mijn geheugen een beetje weten te overclocken .... Draait nu op 220 mhz ipv 200. (Corsair 3200XL). Zal vast hoger kunnen, maarja, ik ben beginnende overclocker :P HTT freq op 4 gezet, CPU multiplier op 10. Draait lekker stabiel nu ... Oh ja, voltage van memory ook ietsje hoger gezet .. en timings iets minder strak (2-3-3-5 1T) Op naar de Zalman CPU en GPU koelers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garaddon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:05
Er is iemand op het anandtechforum die zegt gemaild te hebben met Zalman over de passieve northbridge koeler. Zalman zegt dat hij past. Misschie is dit de doorslaggevende info voor sommige mensen. Voor mij in ieder geval wel.
Hier volgt de link:
http://forums.anandtech.c...did=1490234&enterthread=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je dit topic gelezen hebt, er zijn al veel meer mensen die gemeld hebben dat ze m erop hebben ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
IRCfreAk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:07:
hey sjakietrekhakie, die twinmos dingen van je is dat een dual channel kit van 2*512mb pc3200 2.5ns?
die heb ik besteld en dan weet ik iig of het werk, oc'en komt later wel:P
Klopt. Werkt prima, maar komt maar tot ongeveer 220mhz, dramatisch...

Hoever komen de eigenaren van Corsair XMS1024 CL2 met het nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garaddon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:51:
Ik weet niet of je dit topic gelezen hebt, er zijn al veel meer mensen die gemeld hebben dat ze m erop hebben ....
Dat weet ik, maar nu is er ook een bevestiging van Zalman. Dat hadden we voorheen nog niet. En omdat volgens mij niemand de juiste manier weet om de temps te meten (behalve dan met een temp sensor) en iedereen eigenlijk maar wat raad door externe programma's (asus probe, speedfan e.d.) vond ik het wel iets om te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Even een vraagje, wat is beter met dit bord Corsair C2.5 valueselect geheugen 512MB PC3200 of Twinmos C2.5 geheugen pc2700 1GB.

Ik kan namelijk aan de 1GB kit goedkoop aankomen, ik kan het echter niet testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Bwahahaa, wat een lol. Waar ik eerst niet verder dan 220mhz kwam draai ik nu doodleuk op 260 of 265mhz "FSB", mijn limiet moet ik nog ontdekken. Ok... op brakke timings, maar dat komt later wel. 2608mhz and counting :)

Leuk, dat nieuwe BIOS!

@DennisM: PC3200 natuurlijk!

[ Voor 18% gewijzigd door hershel op 18-01-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, tenzij je een koeler vlak voor de zalman heatsink zet dan wordt hij 40 of hoger. Of je moet via een fanduct, het meeste lucht over de heatsink krijgen ( wat ik binnenkort ga doen :+ ).

Bij mij wordt de airflow van mijn voorste koeler geblokt door een hardeschijf rek die ik niet eens gebruik :( . Mjah via omwegggetje hek hem nu toch op 36 graadjes :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:30:
Nogmaals, tenzij je een koeler vlak voor de zalman heatsink zet dan wordt hij 40 of hoger. Of je moet via een fanduct, het meeste lucht over de heatsink krijgen ( wat ik binnenkort ga doen :+ ).

Bij mij wordt de airflow van mijn voorste koeler geblokt door een hardeschijf rek die ik niet eens gebruik :( . Mjah via omwegggetje hek hem nu toch op 36 graadjes :)
M2 :) . Ik had nog een 120mm fan liggen en die heb ik er ff opgeplakt @ 5/7 volt is hij onhoorbaar en haal ik een temp van 38 graden(gemeten met een tempmeter in die vinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:04:
[...]

M2 :) . Ik had nog een 120mm fan liggen en die heb ik er ff opgeplakt @ 5/7 volt is hij onhoorbaar en haal ik een temp van 38 graden(gemeten met een tempmeter in die vinnen).
Ik heb een 80 mm koelertje op bodem van mn kast gezged en met Coolermaster cooldrive 4 op 1500Rpm draaaien. Hijs onhoorbaar voor het oog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo asus lijkt zich te verbeteren hier een snelle link voor bios 1003.008 Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Hmm, waarom gaat het geheugen op 133mhz lopen met een hoge FSB?

Er lijkt ook geen mogelijkheid te om hem 1:1 te laten lopen vanuit het bios.

[ Voor 39% gewijzigd door hershel op 18-01-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
sjakietrekhakie ik las op de asus site als je 4*512mb gebruikt dat het op 133mhz word gezet of was het 333? het was uit veiligheid en je kon het gewoon veranderen in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
sjakietrekhakie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:52:
[...]

Klopt. Werkt prima, maar komt maar tot ongeveer 220mhz, dramatisch...

Hoever komen de eigenaren van Corsair XMS1024 CL2 met het nieuwe bios?
oh uhm 220mhz is meer dan normaal wat 200mhz is right?
maakt mij niet zo uit ik ben geen diehard oc'er, als de tijd rijp is komt er een extra 6800GT bij en nieuw mem, misschien wel cpu dan, zal nu toch niet zoveel uitmaken lijkt mij.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.