[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Hacku schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:50:
In dat geval moet ik die 2 van 256 maar omruilen voor 1 latje van 512.
Slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Hacku schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:32:
Ik heb 2 latten van 256MB, en eentje van 512MB.
Hiermee vul ik dus 3 banken, zal dit werken? (ivm dual channel)
Waarom probeer je het niet gewoon? Kapot zal het er niet van gaan ;)
Je kan in CPU-Z zien of het geheugen in dual of single channel draait.
Op de Asus A7N8X Deluxe _/-\o_ werkt het in ieder geval wel (1x 512MB in de ene channel en 2x 256MB in de andere). Dit draait hier namelijk nog steeds hiero prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De bestelling is de deur uit, en ik zeg nog maar even wat weesgegroetjes op om niet tegen problemen aan te lopen straks met dit bord :)
Volgens de planning bij Azerty komen de plankjes daar morgen weer binnen B)
Alleen jammer dat de GF6800GT PCIe nog 2 a 3 weken levertijd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
KarlMarX schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Waarom probeer je het niet gewoon? Kapot zal het er niet van gaan ;)
Je kan in CPU-Z zien of het geheugen in dual of single channel draait.
Omdat ik de plank nog niet in mijn bezit heb, ik wacht nog op mijn bestelling.
Kan ik ondertussen de latten al gaan ruilen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
robbertkrebbers schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:00:
Ik kan er helaas nog weinig over vinden, maar heeft iemand al ervaring met dit moederbord en linux (debian amd64)? Werkt alles, netwerkkaarten, firewire, audio, sata controllers etc?
* kick *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Op het gentoo forum loopt er een topic over linux support voor dit bordje.
Je draait wel debian, maar dat maakt niet echt uit. Het gaat om de kernel en de kernel drivers.

[ Voor 48% gewijzigd door Arioch op 23-01-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Daarnet de ZM-NB47J en een CNPS7000B-CU erop gezet en ze passen goed :)

Hij wordt tot op heden niet zo heel erg warm, maar misschien komt dit doordat er een 12cm Papst fan(33% vermogen) op 5cm afstand voor een lekker briesje zorgt. Toen ik eindelijk de Asus koeler er vanaf had schrok ik wel. Als je namelijk de core, de koeler en de print van de core hebt dan ligt er om de core een grijs stukje plastic achtig spul om de print tegen de koeler te beschermen. Maar wat bleek dit stukje plastic lag er niet goed omheen. Deze was +/- 3mm naar beneden gezakt alvorens de koeler er door asus op was gezet. Hierdoor zat er 3mm plast van +/- 1mm dik tussen de core en koeler. Hierdoor heeft de koeler er scheef opgezeten en dit was ook tezien aan de verdeling van de koelpasta op de core. Beetje vaag en misschien dat dit ook wel een aantal vage vastlopers kan verklaren.

Mijn mobo is nu helemaal into the Zalman :)
Passieve koeler op de 6600GT, Passieve koeler op de chipset en een 7000B op de CPU. Moet wel zeggen dat de chipset koeler net aan past met de heatpipes van de passieve koeler op mijn 6600GT. Al met al was dit wel een hele ervaring om het voorelkaar te krijgen. MAAR het resultaat is er wel naar, een heerlijk stil zuimend systeempje :)

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Freemann schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:13:
Daarnet de ZM-NB47J en een CNPS7000B-CU erop gezet en ze passen goed :)

Hij wordt tot op heden niet zo heel erg warm, maar misschien komt dit doordat er een 12cm Papst fan(33% vermogen) op 5cm afstand voor een lekker briesje zorgt. Toen ik eindelijk de Asus koeler er vanaf had schrok ik wel. Als je namelijk de core, de koeler en de print van de core hebt dan ligt er om de core een grijs stukje plastic achtig spul om de print tegen de koeler te beschermen. Maar wat bleek dit stukje plastic lag er niet goed omheen. Deze was +/- 3mm naar beneden gezakt alvorens de koeler er door asus op was gezet. Hierdoor zat er 3mm plast van +/- 1mm dik tussen de core en koeler. Hierdoor heeft de koeler er scheef opgezeten en dit was ook tezien aan de verdeling van de koelpasta op de core. Beetje vaag en misschien dat dit ook wel een aantal vage vastlopers kan verklaren.

Mijn mobo is nu helemaal into the Zalman :)
Passieve koeler op de 6600GT, Passieve koeler op de chipset en een 7000B op de CPU. Moet wel zeggen dat de chipset koeler net aan past met de heatpipes van de passieve koeler op mijn 6600GT. Al met al was dit wel een hele ervaring om het voorelkaar te krijgen. MAAR het resultaat is er wel naar, een heerlijk stil zuimend systeempje :)
Zou ik mogen weten welke Zalman koeler je op je 6600GT hebt?Die blauwe? Past die wel want als je op google zoekt zie dat hij niet past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als iemand een deel 4 voorbereidt, dan kan deze dicht. De 500-posts limiet is al ruim overschreden namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Laat Cyrus the Virus de traditie maar voortzetten....schiet maar op met die deel 4 :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hmm raar dit

http://www.nvidia.com/object/motherboards.html#nf4_asus

Er staat op de site van Nvidia dat de A8N SLI- Del. geen NTune onderteunt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 14:07

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Heb je de titel gezien van de volgende? :P
] Is teveel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 14:07
Anoniem: 94768 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:58:
Heb je de titel gezien van de volgende? :P
] Is teveel :P .
Oeps foutje Mod kun je dat misschien editen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dusch :P
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.