[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12

Stefano

Ondertitel Not Found

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:36:
[...]

Als de NV Silencer 6 uit is ga ik het testen

wat waarschijnlijk niet lang meer gaat duren
Goed plan, zal ik eens aan de gang gaan met die Zalman VF700-Cu, ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Gister mijn Zalman VF700-Cu binnen gehad. Geweldig! _/-\o_ Temps zijn vele malen lager dan met de stock XFX koeler (en die was al redelijk koel in vergelijking tot andere merken bleek uit de test op Anandtech). Met goede airflow is tie 33 graden idle en 45 graden stressed (op 12V). Veel beter dan die Artic dingen i.i.g. Die had ik namelijk op mijn XFX 6800LE, maar die zorgde voor veel minder verbetering in vergelijking tot de standaard XFX koeler. :r

Nu weer on-topic voor de Asus A8N-SLI: een hoge northbridgekoeler (bv. de Zalman) gaat zonder dremelen passen i.c.m. de VF700-Cu (op een 6600GT). Zit elkaar totaal niet in de weg en die VF700-Cu zal nog voor extra airflow zorgen over de northbridge ook. Dat is ook een nadeel van de Artic, die koelt de rest van de kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Thanx, dat zijn berichten :)

Ik heb dan wel een 6800GT maar ik denk dat dit ook gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
KarlMarX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:04:
Gister mijn Zalman VF700-Cu binnen gehad. Geweldig! _/-\o_ Temps zijn vele malen lager dan met de stock XFX koeler (en die was al redelijk koel in vergelijking tot andere merken bleek uit de test op Anandtech). Met goede airflow is tie 33 graden idle en 45 graden stressed (op 12V). Veel beter dan die Artic dingen i.i.g. Die had ik namelijk op mijn XFX 6800LE, maar die zorgde voor veel minder verbetering in vergelijking tot de standaard XFX koeler. :r

Nu weer on-topic voor de Asus A8N-SLI: een hoge northbridgekoeler (bv. de Zalman) gaat zonder dremelen passen i.c.m. de VF700-Cu (op een 6600GT). Zit elkaar totaal niet in de weg en die VF700-Cu zal nog voor extra airflow zorgen over de northbridge ook. Dat is ook een nadeel van de Artic, die koelt de rest van de kaart niet.
geluidsproductie ook omlaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:26

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Even voor de goede orde... die northbridge... moet ik alleen pasta smeren op het middelste 'core' gedeelte of ook daar iets buiten? De cooler die er af komt heeft wit in het midden, de core dus, en grijs er omheen. Mijn idee zou zijn alleen de core, maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus even wat advies zou welkom zijn :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Volgens mij hoef je het toch echt alleen maar bovenop te smeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 11:49
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:44:
Even voor de goede orde... die northbridge... moet ik alleen pasta smeren op het middelste 'core' gedeelte of ook daar iets buiten? De cooler die er af komt heeft wit in het midden, de core dus, en grijs er omheen. Mijn idee zou zijn alleen de core, maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus even wat advies zou welkom zijn :)
een heel klein drupje middenop is genoeg!

die koelpasta dient alleen om oneffenheden (krasjes enzo) tussen het koelblok en de chip op te vullen! smeer je er teveel op werkt het juist averechts!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zo kwam het er af:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/northbridge.jpg
Daarom denk ik ook dat het core-gedeelte alleen hoeft :P maar goed, voor je't weet is het stuk en dat zou zonde zijn ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 11:49
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:55:
Zo kwam het er af:
[afbeelding]
Daarom denk ik ook dat het core-gedeelte alleen hoeft :P maar goed, voor je't weet is het stuk en dat zou zonde zijn ;)
zit er een verhoging onder die koelpasta? of is het hele oppervlak van die chip plat?
als het oppervlak plat is dan een klein beetje uitsmeren over het hele oppervlak., anders alleen een klein drupje in het midden.

oh enne.. die koelpasta is niet gezond voor je. dus niet met je vingers uitsmeren!

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 15-01-2005 13:00 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb nu alleen de core gedaan... ik ga er van uit dat als hij te heet wordt, ik wel een waarschuwing krijg of het systeem uit zichzelf een shutdown doet. Het flatgebouw ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/zalman.jpg
Ik vind 'm mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 20:15
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:02:
Ik heb nu alleen de core gedaan... ik ga er van uit dat als hij te heet wordt, ik wel een waarschuwing krijg of het systeem uit zichzelf een shutdown doet. Het flatgebouw ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Ik vind 'm mooi :)
Kun je mischien ook een foto van bovenaf maken en misschien met VGA kaart erin

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
ppleeuw schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:43:
[...]

geluidsproductie ook omlaag gegaan?
Omlaag gegaan? Dat is nog een understatement. :o
Die XFX (nVidia stockkoeler) is gewoon een stofzuiger. :r
De Zalman is op 5V onhoorbaar en op 12V heel licht hoorbaar (ik heb er geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Nu lees ik tot mn verbazing dat dit moederbord gebruik maakt van een 24 polige ATX stekker. Volgens mij heeft mijn Antec TruePower 430W niet zo'n stekker. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
-Fallout- schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:13:
Nu lees ik tot mn verbazing dat dit moederbord gebruik maakt van een 24 polige ATX stekker. Volgens mij heeft mijn Antec TruePower 430W niet zo'n stekker. Wat nu?
Niks koop gewoon een 20-24pins ATX converter en je bent klaar (het kan ook zonder maar het is wel beter met)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:15:
[...]

Niks koop gewoon een 20-24pins ATX converter en je bent klaar (het kan ook zonder maar het is wel beter met)
Dus als ik even afwacht tot miijn bordje binnen komt kan ik er wel even mee draaien? Moet ik de stekker dan in het midden plaatsen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132550

lees eerst eens deel 1 en 2 dan moeten we niet om de haverklap opnieuw over die aansluitingen beginnen je kan ook de manual lezen. deze staat op de asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kun je mischien ook een foto van bovenaf maken en misschien met VGA kaart erin
Hier zijn een aantal foto's van het geheel met videokaart er in. De kaart is een Club3D 6600GT en aangezien ik er maar eentje gebruik, heb ik 'm ook even in het tweede 16x slot gestoken zodat ook dat duidelijk zichtbaar is (hoop ik ;))

Resolutie: 1024x768
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:41:
[...]

Hier zijn een aantal foto's van het geheel met videokaart er in. De kaart is een Club3D 6600GT en aangezien ik er maar eentje gebruik, heb ik 'm ook even in het tweede 16x slot gestoken zodat ook dat duidelijk zichtbaar is (hoop ik ;))

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Nouja,....lijkt of ze voor elkaar gemaakt zijn :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 25-06 08:55
Stefano schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:22:
Stefano meldt zich ook als "gebruiker" :>

Ik vind de NB cooler en XFX6800GT behoorlijk aan de luidruchtige kant, zal me eens gaan verdiepen in de alternatieven. Zalman blokje is mij duidelijk.

[...]

Hoebedoelu? Kan je dit wat verduidelijken svp? :)
Op het slot direct onder de videokaart moet de warme lucht de kast uit kunnen. Als de 6800GT een metalen plaatje heeft dat twee breed is (plaatje waar de aansluitingen voor DVI doorheengaan) dan kan er het slot eronder geen lucht uit. Ik had dit in eerste instantie opgelost door het plaatje in het geheel weg te laten en de kaart op andere wijze vast te zetten, maar dat zal niet voor iedereen een oplossing zijn.

Praktischer is als er gewoon een plaatje opzit dat gewoon 1 slot breed is.

M.b.t. het dremelen, de helft van de pinnentjes moet er voor 3/4 af met de NV5, echter de overige pinnetjes zitten dan precies voor de 8 cm draaiende fan van de NV5. Dat compenseert weer een beetje. Geen idee of het goed werkt, ik heb nu de zalmans besteld en gebruik tot die tijd de stock koelers, de NV5 was me onvoldoende stil.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
[...]

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
zo te zien past het altijd zolang het enkel slot koeler is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Misschien stomme vraag, maar als ik geen SLI draai, moet ik die molex bij die EZ-plug dan alsnog op de mobo duwen, of kan ik die test uitzetten in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:56:
Misschien stomme vraag, maar als ik geen SLI draai, moet ik die molex bij die EZ-plug dan alsnog op de mobo duwen, of kan ik die test uitzetten in de BIOS?
found a 4-pin power connector near the PCI-Express x16 slot on A8N-SLI Deluxe. What is it for?

The connector is an ASUS patented feature called EZ Plug. It serves as a dedicated power source for PCI Express devices.
Benefits of the connector:

- Enhance system stability: Dedicated power support for the high power consumptions of the VGA cards.
- Flexibility: Users don't need to buy a 24-pin PSU when they setup a SLI system. A high-wattage 20-pin PSU will work just fine.
- Compatibility: The dedicated power support for PCIvExpress slots preserves the integrity of power signal, and upholds the compatibility of PCI Express and PCI devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ach we hadden toch genoeg plugjes :P gewoon erbij doen dus. Hij draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 17:47
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:09:
Ach we hadden toch genoeg plugjes :P gewoon erbij doen dus. Hij draait :D
Waarom heb je trouwens je systeem op SLI staan, als je maar 1 videokaart gebruikt? Iig dat zie ik volgens mij op de foto's. De dual zijde van de selector kaart zit in het slot en de single zijde staat naar het 2de slot toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Damned dan heeft die gast er toch aan gezeten... even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:39:
Damned dan heeft die gast er toch aan gezeten... even checken
standaard staat hij op Dual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dat snapte ik in het begin ook al niet, want in het boekje staat dat hij standaard op single staat. foutje van asus denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kan die SATA RAID check bij het booten ook uit? Ik heb het nog nergens kunnen vinden, maar het neemt wel redelijk wat tijd in beslag.. terwijl ik dus geen RAID gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
in het bios de sill3xxx controller uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zie alleen maar een Silicon SATA controller... maar da's gewoon de normale SATA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
nope dat is de raid controller, de normale sata is de nvidia sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ah owkee weer een paar seconden gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
die NBcooler ziet er vet uit! past ook lekker...
nu nog met een VF700 en we weten genoeg (en een 6800gt)
iemand pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 03-07 13:28
[...]

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Coole foto's m8!!!

Hier hebben we nog eens wat aan!!

Toen ik mijn bordje openmaakte stond die SLI card ook op Dual...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hmmn..

Ik heb problemen met Internet Explorer in Windows. En dit heb ik sinds ik een nieuw moederbord + processor heb gekocht.

Telkens als ik Internet Explorer open heb staan, en dan bijvoorbeeld ff ga Remote Desktopen en dan naderhand weer terug keer naar IE dan komt er altijd te staan REAGEERT NIET. Ik kan dan eeuwig blijven wachten maar het wil niet werken. Dit heb ik ook als ik een ander programma open.
Hebben meerdere mensen dit met een Asus A8N-SLI Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Game-Freak schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:57:
[...]

Coole foto's m8!!!

Hier hebben we nog eens wat aan!!

Toen ik mijn bordje openmaakte stond die SLI card ook op Dual...
Hier ook... Lijkt me dus standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 19-07 12:25

star-saber

Ryzen

ik ben benieuwd of die zalman cooler (blauwe) ook past als er een 6800GT x2 wordt geplaats van XFX. van de week maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Anoniem: 94768 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:43:
[...]

Hier ook... Lijkt me dus standaard?
Nou bij mij stond ie echt op single. Dus misschien is het toch willekeurig... 8)7

Nu dat ook mijn GPU koeler vervangen is, begint die chipset koeler toch wel erg irritant te worden. Eerst viel het geluid niet op vergeleken bij de XFX stockkoeler. Maar die 8000 toeren gaan nu echt op de zenuwen werken... |:(
Maar ben nog niet overtuigd van het feit of die Zalman voldoende koelt voor de chipset. Een toename van 20 graden vind ik erg veel. Dit zal ook niet bevordelijk werken bij overclocken. :/
Een voordeel van die Zalman chipset koeler i.c.m. met de VF700 is wel dat die laatste dan ook zorgt voor luchtstroom over de chipsetkoeler. Maar of dit voldoende is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Is het bij jullie ook zo dat een Tras setting van 5 sneller is dan 10, terwijl in het algemeen Athlon 64's het snelste zijn met 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
sjakietrekhakie schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:02:
Is het bij jullie ook zo dat een Tras setting van 5 sneller is dan 10, terwijl in het algemeen Athlon 64's het snelste zijn met 10?
hoe lager hoe sneller zo is het bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-01-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Bij mij ook, maar de meeste mensen (zo ook in reviews) ervaren een Tras van 10 als snelste met een A64, bij de Nforce 2 chipset was 11 het snelste (ook niet het laagste dus).

Misschien dat dit met Nforce 4 of de A8N specifiek niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134407

Aan Heegie:

Ik las dat je ervaring hebt met Dane-Elec geheugen op deze mobo. Nu vraag ik mij af of mijn type Dane-Elec geheugen hetzelfde is als dat van jou?
Ik heb namelijk vooraf 2x een dual channel kit aangeschaft (2x512 MB elk) en vroeg mij af of deze mogelijk problemen zullen geven of dat alles correct werkt? :?

Voor de type-aanduiding staat het volgende op de sticker van elke geheugenreep;

D1D400-064643I(X2)
PC3200-3033-B 512MB

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kan je de temp van de NB ergens betrouwbaar mee uitlezen? Want ik heb dus nu dat Zalman blokje er op en het geheel wordt warm, maar niet extreem heet voor zover ik heb kunnen voelen. Toch wil ik graag de temperatuur er van weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 11:34
Oke me hele setje is inelkaar en werkend in me kast, ik had alleen ff problemen met het instellen van de sli maar dat is nu klaar...nou ff kijken welke drivers ik moet kiezen en zien hoever ik het zootje kan overclocken.
Die mobo fan maakt inderdaad wat lawaai :X

[ Voor 10% gewijzigd door davey s. op 15-01-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95352

KarlMarX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:58:
[...]

Nou bij mij stond ie echt op single. Dus misschien is het toch willekeurig... 8)7

Nu dat ook mijn GPU koeler vervangen is, begint die chipset koeler toch wel erg irritant te worden. Eerst viel het geluid niet op vergeleken bij de XFX stockkoeler. Maar die 8000 toeren gaan nu echt op de zenuwen werken... |:(
Maar ben nog niet overtuigd van het feit of die Zalman voldoende koelt voor de chipset. Een toename van 20 graden vind ik erg veel. Dit zal ook niet bevordelijk werken bij overclocken. :/
Een voordeel van die Zalman chipset koeler i.c.m. met de VF700 is wel dat die laatste dan ook zorgt voor luchtstroom over de chipsetkoeler. Maar of dit voldoende is? :?
Misschien is het iets om een actieve koeler te proberen en die dan te regelen(Lager toerental).
Ik heb er al een paar gezien, dus misschien even verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Anoniem: 134407 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:38:
Aan Heegie:

Ik las dat je ervaring hebt met Dane-Elec geheugen op deze mobo. Nu vraag ik mij af of mijn type Dane-Elec geheugen hetzelfde is als dat van jou?
Ik heb namelijk vooraf 2x een dual channel kit aangeschaft (2x512 MB elk) en vroeg mij af of deze mogelijk problemen zullen geven of dat alles correct werkt? :?

D1D400-064643I(X2)
PC3200-3033-B 512MB

Alvast bedankt! _/-\o_
Dikke kans dat het werkt. Zo kieskeurig is deze plank niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Eindelijk werkt alles dan :D Even snel 3DMarkje er doorheen gedraaid:
A8N-SLI Deluxe
AMD64 3500+
Club3D 6600GT
512Mb PC3200 ...helaas, bedoelde geheugen komt pas de 27e binnen :|

in 2003: 7931 3DMarks
in 2005: 3230 3DMarks ik ben vrolijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 15-01-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 15:31
Anoniem: 134407 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:38:

D1D400-064643I(X2)
PC3200-3033-B 512MB

Alvast bedankt! _/-\o_
Yep, exact hetzelfde als wat ik heb en werkt perfect in dualchannel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vragen die mij nog resten:
Wat is de beste BIOS versie om te draaien? Ik hoorde dat de laatste(n) weer wat minder waren
Hoe zit het met NCQ, is dat standaard actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Kaastosti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:36:
Vragen die mij nog resten:
Wat is de beste BIOS versie om te draaien? Ik hoorde dat de laatste(n) weer wat minder waren
Hoe zit het met NCQ, is dat standaard actief?
NCQ staat standaard uit in de drivers, zou ik maar even zo laten tot er beter chipset drivers zijn.

Ik draai 1003-006, werkt prima

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@Stefano

Begreep dat je een XFX6800GT icm een ZM-NB47J gaat testen (kijken of het past)
en hoe staat het ermee of moet je nog gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik hoor m'n rear speakers niet... :| Ik stel de configuratie in op 4CH Speakers en doe dan test:
links voor - perfect
rechts voor - perfect
rechts achter - niets
links achter - niets
De mogelijkheid zit in het programma, stekkertjes zitten goed, maar geen kick uit te krijgen. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als ik nou met MBM drie temperaturen uitlees in een redelijke idle situatie.. .welke hoor dan waar bij? Ik gok hierop: (was een suggestie van een vriend van me)
CPU: 38
NB: 30
CASE: 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Kaastosti schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:05:
Als ik nou met MBM drie temperaturen uitlees in een redelijke idle situatie.. .welke hoor dan waar bij? Ik gok hierop: (was een suggestie van een vriend van me)
CPU: 38
NB: 30
CASE: 23
Dan gok je goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

beste mensen ,

ik heb de deluxe versie van dit bord hier icm een a64 3000+ lopen en daarop een zalman cnps 7000a CU en deze blijft gewoon zo koel ( kamer temp @ the moment 21 graden en stressed 27-29 ) maar het is zo dat als ik qfan aan zet stop de fan met draaien in windows en als ik m dan stressed laat lopen dan draait de fan op 1400 toeren. dit kan toch niet goed zijn, toch ? heb t geriskeerd om te kijken of ie niet door zou brande maar heb m ong 2 min laten lopen zonder dat de fan aan stond maar de temp bleef toch op 23 graden. is er iets mis met de sensor of wat ? ik kijk in de bios voor de temps

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik krijg mijn CPU voltage gewoon niet omhoog met dit bord. Ik heb verschillende biosen geprobeerd. Maar elke keer als ik mijn CPU voltage verhoog van auto (1,48) naar bijvoorbeeld 1.55 dan blijft hij op 1.48 staan. Wat is hier aan de hand? heeft iemand hier ook last van? productiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
LyP0 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:57:
beste mensen ,

ik heb de deluxe versie van dit bord hier icm een a64 3000+ lopen en daarop een zalman cnps 7000a CU en deze blijft gewoon zo koel ( kamer temp @ the moment 21 graden en stressed 27-29 ) maar het is zo dat als ik qfan aan zet stop de fan met draaien in windows en als ik m dan stressed laat lopen dan draait de fan op 1400 toeren. dit kan toch niet goed zijn, toch ? heb t geriskeerd om te kijken of ie niet door zou brande maar heb m ong 2 min laten lopen zonder dat de fan aan stond maar de temp bleef toch op 23 graden. is er iets mis met de sensor of wat ? ik kijk in de bios voor de temps
Ik had QFan heel even aanstaan (paar uur), leek me wel praktisch voor een stille compu. Op gegeven moment begon me pc zwaar te crashen. Snapte er niks van tot ik in mijn bios bij de hardware monitor keek, was mijn CPU 89 graden!!!

QFan uitgezet, opnieuw opgestart en ik zag mijn cpu weer langzaam kouder worden... pfewwwh, mooi niet dat ik dat ooit weer aanzet.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn ik kom echt niet hoog met dit bord :( . Ik haal een maximale fsb van 235 :( . Ik zie sommige wel 300 halen! Als mem heb ik OCZ PC3200 512 MB EB (dat zou toch goed moeten zijn?). Wat zijn eigenlijk de beste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ediejo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 09:57:
Wat een mooi informatief topic. Ik zelf zit ook op het asus mobo te wachten in combinatie met 2 6800GT's van Leadtek als CPU neem ik dan ook gelijk de fx-55 de Waterkoelblokken van Innovatek heb ik ook al in bestelling staan, ik hoop snel de hardware binnen te hebben en actief aan dit topic mee te kunnen doen. Mijn CPU en NB waterkoeler passen op het mobo.
Ik zat nog te denken aangezien je nieuwe casemod(die chieftec), zou het niet mooier zijn als je een DFI neemt voor de UV kleuren? No Offense tegen Asus hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 43% gewijzigd door Ediejo op 16-01-2005 10:05 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 09-07 22:40
[...]

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Mooie duidelijke foto's! Ik zat hier ook mee, want na montage van de zalman begon mijn pc zwaar te crashen... Ik heb de boel nog is los gehaald, en zag dat de NB niet strak genoeg erop zat... |:( Ik neem aan dat je op dat verhogingsrubbertje geen koelpasta hoeft te doen... ?

Maar is het misschien beter om dat eraf te halen? Dan koelt t'ie misschien beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:14:
Ik krijg mijn CPU voltage gewoon niet omhoog met dit bord. Ik heb verschillende biosen geprobeerd. Maar elke keer als ik mijn CPU voltage verhoog van auto (1,48) naar bijvoorbeeld 1.55 dan blijft hij op 1.48 staan. Wat is hier aan de hand? heeft iemand hier ook last van? productiefout?
Gebruik bios 1003-004 zet dan in bios het voltage op 1.650V en kijk dan eens in windows. als hij dan op 1.56 of 1.58V staat kan dat kloppen omdat de winchesters undervolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
twinkey schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:45:
[...]

Mooie duidelijke foto's! Ik zat hier ook mee, want na montage van de zalman begon mijn pc zwaar te crashen... Ik heb de boel nog is los gehaald, en zag dat de NB niet strak genoeg erop zat... |:( Ik neem aan dat je op dat verhogingsrubbertje geen koelpasta hoeft te doen... ?

Maar is het misschien beter om dat eraf te halen? Dan koelt t'ie misschien beter...
Onder dat rubbertje zit electronica, dat is afgedekt om kortsluitingen te voorkomen, je moet alleen op de core van de nForce 4 chip wat pasta smeren, het liefst heel weinig want het oppervlak is al erg vlak.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
AMDathlonxp schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:42:
Hmmn..

Ik heb problemen met Internet Explorer in Windows. En dit heb ik sinds ik een nieuw moederbord + processor heb gekocht.

Telkens als ik Internet Explorer open heb staan, en dan bijvoorbeeld ff ga Remote Desktopen en dan naderhand weer terug keer naar IE dan komt er altijd te staan REAGEERT NIET. Ik kan dan eeuwig blijven wachten maar het wil niet werken. Dit heb ik ook als ik een ander programma open.
Hebben meerdere mensen dit met een Asus A8N-SLI Deluxe?
Ik heb het ook. Normaal zou ik niet de A8N vermoeden, maar vermits dit een clean install is.... rest draait perfect. Mijn IE stopt met reageren soms, en in de Task Manager zie ik dan 2 keer dezelfde IE applicatie staan, not responding, terwijl ik maar 1 pagina open heb... Zou er iets met de chipset drivers ofzo kunnen zijn ? Of toch maar in Windows zelf gaan zoeken ?

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041

Dat is niet juist, dat is temp van je moederplank niet je NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En waar zou ik dan eventueel de temp van m'n NB vandaan kunnen halen? Want dat is eigenlijk degene die me nog het meest interesseert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Wie heeft dan eindelijk de goede tip hoe je kan zien wat de temperatuur van de NB is.
Ik krijg 4x temperatuurlezingen. Mag aannemen dat er 1'tje van de NB is.
Of is 't gewoon de systemtemp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Ik heb zelf ook 4 verschillende temps:

CPU
System
GPU
Omgevingstemp GPU (ram)

Meer zie ik er zelf niet, geen NB dus. Maar misschien gebruiken jullie iets anders om uit te lezen.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:41:
Wie heeft dan eindelijk de goede tip hoe je kan zien wat de temperatuur van de NB is.
Ik krijg 4x temperatuurlezingen. Mag aannemen dat er 1'tje van de NB is.
Of is 't gewoon de systemtemp?
Ik weet het zo ook niet, nieuwe speedfan is in ieder geval helemaal vaag. Ik krijg 1 x 0 graden en 3x 126 graden. Hij geeft bij ACPI 40 graden aan, maar ik weet waar dit van is.

Maar goed met de temp sensor van mijn cooldrive heb ik een 6 graden temp stijging gemeten van mijn NB. Was 41, nu met Zalman 47.
Als ik mijn VF700 en 7000B van Zalman ook heb zal hij denk ik wel wat omlaag moeten gaan, omdat beide koelers best veel airflow veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Anoniem: 94768 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 09:53:
Damn ik kom echt niet hoog met dit bord :( . Ik haal een maximale fsb van 235 :( . Ik zie sommige wel 300 halen! Als mem heb ik OCZ PC3200 512 MB EB (dat zou toch goed moeten zijn?). Wat zijn eigenlijk de beste instellingen?
Beste instellingen voor mij waren in het bios overclocken naar 270 of 300 Mhz, daar ook multiplier en voltage instellen. Vervolgens in windows de memory divider van de CPU met A64 tweaker van 100 (doet het mobo/bios automagisch) veranderen in 166 (of 200 als je mem dat trekt). Dan draaide mijn mem op ongeveer 225 Mhz, bij een FSB/HTT van 270.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9558

ik heb mijn geluid aan gesloten via SPDIF (digitaal dus) alleen heb ik maar 2.1 geluid.
of ook wel achter werkt niet, weet iemand daar een oplossing voor? Ik heb de nieuwse drivers van de asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ander vraagje... geluid werkt ondertussen voor en achter, maar ik krijg het niet voor elkaar de balans te veranderen. Ik wil het geluid voor minder en achter sterker hebben, maar dat is nergens mogelijk met het bijgeleverde programma. Wat mis ik nu weer voor overduidelijk knopje? :)

Toen ik problemen had met geluid had ik de instructies niet goed gelezen... stekkertjes zaten stiekum toch fout.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 16-01-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Ik ging gister naar de alternate om mijn xfx 6800 GT te kopen. Ik kom thuis installeer hem lekker. Zag ik op de site van asus staan dat de xfx helemaal geen sli ondersteund!

ASUS Extreme N6600GT
ASUS Extreme N6800Ultra (EN6800Ultra)
Leadtek WinFast PX6600GT
Leadtek WinFast PX6800GT
Elsa ELSA GLADIACâ„¢ 660GT
MSI MS-8983 NX6600GT-VTD128E / NX6600GT-TD128E
Albatron Albatron GF6600GT

dit verklaart waarom velen hun 2x club 3d niet aan de praat kregen. Mischien toch wel handig om aan de starters post toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Vandaag/gisteren iets heel raars gehad... PC leek op te starten, maar niks video (PCI kaart). PCI kaart is sowieso known-good, maar met 3 andere kaarten ook geprobeerd (Matrox, S3 ViRGE GX, S3 ViRGE DX), werkt nog niet... Na een BIOS reset (batterij eruit, jumper 1-2 naar 2-3, 10 seconden wachten, terugzetten, batterij erin, boot) werkte het weer, maar ik kan nu nauwelijks overclocken. Nou, nauwelijks... In ieder geval veel minder als daarvoor. Vroeger haalde ik 1T HTTx1 310x8.5, nu nog 250x10... Vdimm controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Anoniem: 114041 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:51:
[...]
Ik weet het zo ook niet, nieuwe speedfan is in ieder geval helemaal vaag. Ik krijg 1 x 0 graden en 3x 126 graden. Hij geeft bij ACPI 40 graden aan, maar ik weet waar dit van is.

Maar goed met de temp sensor van mijn cooldrive heb ik een 6 graden temp stijging gemeten van mijn NB. Was 41, nu met Zalman 47.
Als ik mijn VF700 en 7000B van Zalman ook heb zal hij denk ik wel wat omlaag moeten gaan, omdat beide koelers best veel airflow veroorzaken.
Met Everest home en Speedfan 4.20 krijg ik ongeveer gelijke waardes welke zeer realistisch en gezond lijken. Uit Everest:
>>>>>>>>>>
Sensoreigenschappen:
Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)

Temperaturen:
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 26 °C (79 °F)
ACPI 40 °C (104 °F)
Aux 36 °C (97 °F)
>>>>>>>>>>>
Vergeleken met NVMonitor:
Moederboard = System.
Aux = CPU
CPU = ?
ACPI =?

M'n GPU zit hier niet tussen.
Heeft iemand weten te vinden waar de 4 sensors zitten?
Anders zal ik Asus eens mailen, want blijkbaar komen we hier niet uit.
M'n gok is dat ACPI de NB is

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 614 op 16-01-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Everest: Cpu (stockkoeler) 26graden (dis fout volgens mij)
Mobo: 31 graden
Aux 27 graden (volgens probe en nvmonitor is dit CPU)
HDD 28 graden. (i luv cooldrive _/-\o_ )
ACPI 40 graden. (Dit is volgens mij de waarde waarop de fan bijhorende bij de temp op maximaal gaat draaien indien deze waarde wordt overschreden. Corrret me if im wrong.)

Mijn GPU wordt 41 graden op standaard koeler. Volgens mijn cooldrive temp sensor wordt NB 45 graden. Dit zie ik echter in geen enkel progje terug. Conclusie: Er zit geen temp sensor in de NB.

Of mis ik nu iets?

Edit: Ik zie net dat mijn NB 42 graden is. Kom waarschijnlijk doordat mn raam nu open is >:)
De CPU in everest is nu hoger dan de cpu zelf, namelijk 29-30 graden vraag me echt af wat dit is....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 114041 op 16-01-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Anoniem: 114041 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:32:
Everest: Cpu (stockkoeler) 26graden (dis fout volgens mij)
Mobo: 31 graden
Aux 27 graden (volgens probe en nvmonitor is dit CPU)
HDD 28 graden. (i luv cooldrive _/-\o_ )
ACPI 40 graden. (Dit is volgens mij de waarde waarop de fan bijhorende bij de temp op maximaal gaat draaien indien deze waarde wordt overschreden. Corrret me if im wrong.)

Mijn GPU wordt 41 graden op standaard koeler. Volgens mijn cooldrive temp sensor wordt NB 45 graden. Dit zie ik echter in geen enkel progje terug. Conclusie: Er zit geen temp sensor in de NB.

Of mis ik nu iets?

Edit: Ik zie net dat mijn NB 42 graden is. Kom waarschijnlijk doordat mn raam nu open is >:)
De CPU in everest is nu hoger dan de cpu zelf, namelijk 29-30 graden vraag me echt af wat dit is....
Er is geen sensor voor NB die ACPI is het ook niet want bij mij is die altijd 40 graden en bij jullie ook dus dat zal wel niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

The farmer schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:30:
@Stefano

Begreep dat je een XFX6800GT icm een ZM-NB47J gaat testen (kijken of het past)
en hoe staat het ermee of moet je nog gaan bestellen?
Klopt, zal wel even duren voordat ik e.e.a. in huis heb, ik regel dat via via. Als ik nu kijk moet het precies passen. Ik ga ook de cooler van de XFX vervangen, gecombineerde actie zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Cyrus The Virus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:55:
[...]

Gebruik bios 1003-004 zet dan in bios het voltage op 1.650V en kijk dan eens in windows. als hij dan op 1.56 of 1.58V staat kan dat kloppen omdat de winchesters undervolten
Ja als ik hem op 1.575 zet dan staat hij op 1.585 zet ik hem op 1.585 dan heb ik 1.6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/ASUSA8N-SLIDELUXE/Fotothumb%20(7).JPG

Zie ik op dit plaatje goed dat je nu niet meer het plaatje dat bij je Zalman 7000B-cu wordt meegeleverd onder het moederbord hoeft te plaatsen, maar gewoon gelijk schroeven erin kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:11:
[afbeelding]

Zie ik op dit plaatje goed dat je nu niet meer het plaatje dat bij je Zalman 7000B-cu wordt meegeleverd onder het moederbord hoeft te plaatsen, maar gewoon gelijk schroeven erin kan draaien?
Ik zou voor de zekerheid wel die plaatje die bijgeleverd is gebruiken.. je weet maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
[afbeelding]

weet ik niet heb zelf nog nooi een Zalman gehad maar dit is de standaard backplate die makkelijk los komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 114041 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:13:
[...]

Ik zou voor de zekerheid wel die plaatje die bijgeleverd is gebruiken.. je weet maar nooit
Oke thnx. Maar dan lijkt het me dat je eerst dat plaatje eraf moet halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:29:
[...]

Oke thnx. Maar dan lijkt het me dat je eerst dat plaatje eraf moet halen :?
Ja, maar asl goed is kun je hem er afschroeven. Als ik mijn 7000B ALCU (met led O-) ) heb horen jullie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Anoniem: 114041 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Ja, maar asl goed is kun je hem er afschroeven. Als ik mijn 7000B ALCU (met led O-) ) heb horen jullie meer
LOL heb precies de zelfde met led, ik heb gewoon het plaatje van zalman gebruikt die is helemaal van plastic en die bij de mobo zat vondt ik maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

[afbeelding]

Ik heb dit met mijn 7000B-AlCu gedaan, past perfect, geen problemen. De koeler past ook precies op de zwarte beugels van het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Thnx :) gaan we dat straks eventjes doen >:)
/edit

Wat bedoelen ze eigenlijk met headspreader van de processor? zit deze erop? en waarom

[ Voor 54% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-01-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:14:
Thnx :) gaan we dat straks eventjes doen >:)
/edit

Wat bedoelen ze eigenlijk met headspreader van de processor? zit deze erop? en waarom
dat is het metalen plaatje wat op de CPU zit om de warmte te verspreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik zie dat veel mensen het eraf halen. Heet deze heatspreader hetzelfde effect als bij RAM geheugen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
STIMPPYYY schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:18:
Ik zie dat veel mensen het eraf halen. Heet deze heatspreader hetzelfde effect als bij RAM geheugen ofzo?
ja maar als je hem eraf haald dan heb heeft de core direct ontact met de heatsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
davey s. schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:58:
[...]

LOL heb precies de zelfde met led, ik heb gewoon het plaatje van zalman gebruikt die is helemaal van plastic en die bij de mobo zat vondt ik maar niks...
Die standaard backplate van het moederbord kan je niet gebruiken met de 7000 serie. :X
De standaard backplate heeft al een soort afstandsbusjes die door het moerbord heen gaan en uitsteken. Deze zijn te kort om de 7000 direct erop (zonder de Zalman messing busjes) te schroeven (dan komt er teveel spanning op te staan, je weet niet precies hoever je moet doorschroeven, bij de Zalman busjes moet je schroeven tot je niet verder kan en dan zit ie precies goed) en te lang om hier nog de messing Zalman busjes bovenop te schroeven (de 7000 zou dan geen contact met de CPU maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 56386 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:07:
Ik ging gister naar de alternate om mijn xfx 6800 GT te kopen. Ik kom thuis installeer hem lekker. Zag ik op de site van asus staan dat de xfx helemaal geen sli ondersteund!

ASUS Extreme N6600GT
ASUS Extreme N6800Ultra (EN6800Ultra)
Leadtek WinFast PX6600GT
Leadtek WinFast PX6800GT
Elsa ELSA GLADIACâ„¢ 660GT
MSI MS-8983 NX6600GT-VTD128E / NX6600GT-TD128E
Albatron Albatron GF6600GT

dit verklaart waarom velen hun 2x club 3d niet aan de praat kregen. Mischien toch wel handig om aan de starters post toe te voegen.
Oke, iemand zeg me dat dit NIET waar is, ik heb dit ook al gevraagd in het grote geforce topic, toen werd het weerlegd.
Op de XFX 6800GT zit nl. ook die alu strip aan de zijkant die de goldfingers afschermt(waardoor je niet het SLI-koppelstuk kunt monteren).

Aub iemand die 2 x 6800GT van XFX heeft post hier dat het niet waar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
KarlMarX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:47:
[...]

Die standaard backplate van het moederbord kan je niet gebruiken met de 7000 serie. :X
De standaard backplate heeft al een soort afstandsbusjes die door het moerbord heen gaan en uitsteken. Deze zijn te kort om de 7000 direct erop (zonder de Zalman messing busjes) te schroeven (dan komt er teveel spanning op te staan, je weet niet precies hoever je moet doorschroeven, bij de Zalman busjes moet je schroeven tot je niet verder kan en dan zit ie precies goed) en te lang om hier nog de messing Zalman busjes bovenop te schroeven (de 7000 zou dan geen contact met de CPU maken).
Ik heb het ook niet geprobeerd, ik hebt het meteen vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mhh je heatspreader er afhalen bij een amd64 is link, want er zit dan geen ondersteuning meer... je core kan dan makkelijk breken..
bij de XP cpu's zitten er van die rubbertjes waar je heatsink dan op kan steunen...
hier dus niet!
pas op! (en volgensmij maakt het neit zo veel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
D3ton4tor schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:14:
[...]

Oke, iemand zeg me dat dit NIET waar is, ik heb dit ook al gevraagd in het grote geforce topic, toen werd het weerlegd.
Op de XFX 6800GT zit nl. ook die alu strip aan de zijkant die de goldfingers afschermt(waardoor je niet het SLI-koppelstuk kunt monteren).

Aub iemand die 2 x 6800GT van XFX heeft post hier dat het niet waar is :?
Zal wel gewoon werken hoor en als het niet werkt mag je ze met mijn leadteks ruilen, wou toch eigenlijk XFX's. In dat geval zal dat namelijk snel genoeg met een bios update verholpen zijn.

Alleen die Alu strip snap ik niet, waar heb je het over? Er zitten gewoon SLI connectors op de XFX 6800GT's hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door jprommen op 16-01-2005 16:40 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

jprommen2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:36:
[...]

Zal wel gewoon werken hoor en als het niet werkt mag je ze met mijn leadteks ruilen, wou toch eigenlijk XFX's. In dat geval zal dat namelijk snel genoeg met een bios update verholpen zijn.

Alleen die Alu strip snap ik niet, waar heb je het over? Er zitten gewoon SLI connectors op de XFX 6800GT's hoor.
Op de zijkant van de kaart is haaks een alu-sierstrip geplaatst van ongeveer 1 cm breed.
Deze schermt de goldfingers van de kaart af(totdat je hem eraf schroeft natuurlijk :P )

Op dit moment heb ik 1 XFX, maar wil dit in de toekomst wellicht uitbreiden, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

KarlMarX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:47:
[...]

Kan niet... waarom heb ik het dan al weken perfect draaien met een 7000B-AlCu en de standaard backplate? Je moet niet als een debiel door blijven schroeven aan een kant voordat je de andere kant gaat doen. Maar als je het gelijkmatig doet gaat het prima, zelfs bij helemaal vastschroeven gaat volgens mij niets stuk met deze koeling. Mijn temps zijn prima (armpjes net niet helemaal horizontaal vastgeschroefd) en mijn systeem is zeer stabiel. Dat het niet kan is dus nogal overtrokken... die plastic plaat van zalman ziet er toch net wat minder stevig uit dan deze metalen backplate van asus. Vandaar mijn keuze om de originele te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

iAudio 4 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:04:
Is het nou schadelijk om met een 20 pins voeding op de A8N te werken?
Nee, dat is niet schadelijk. Wel moet je de 4 pins extra ATX connector aansluiten (apart blokje van 4 gaten) en in een SLI opstelling de extra 4 pins molex stekker (zelfde stroomplug als in de PATA harddisk/cdrom zou gaan).
Op mijn Enermax voeding zit daarvoor een speciale molex aansluiting waarop het woordje extra staat als ik mij niet vergis. Deze is er speciaal om de AGP (nu dus PCI-E) kaart van stabiele stroomtoevoer te voorzien (apart 12V kanaal). Als dat op jouw enermax voeding niet zit, dan kun je een willekeurige molex stekker gebruiken die in het moederbord past ;)

[ Voor 9% gewijzigd door OruBLMsFrl op 16-01-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 19-07 12:25

star-saber

Ryzen

Zo net klaar met bouwen van pc.
draait perfect met 20 pins atx voeding :)
alleen nu nog ouwe pci voodoo banshee erin.
ik las ergens dat je NCQ beter niet aan kon zetten in windows iemand ervaring daarmee ?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.