[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 23:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zet je HTT dan ook gewoon op 300, net zoals ik, dan heb je met die 133 divider (2/3) precies weer de normale 300 * 2/3 = 200 Mhz geheugensnelheid terug.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Misschien wel ff handig om in TS ff te zetten welke voedingen hier nu oppassen.
Ik las dat het een 24 pins moet zijn maar welke voedingen zijn 24 pins? ik kan het nergens op een verkoop site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johann0r schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:34:
Misschien wel ff handig om in TS ff te zetten welke voedingen hier nu oppassen.
Ik las dat het een 24 pins moet zijn maar welke voedingen zijn 24 pins? ik kan het nergens op een verkoop site vinden.
Elke voeding kan er wel aan, maar je moet dan of een verloopstekkertje kopen of de Molex in het mobo doen heb ik gelezen(of allebei :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

In principe werken alle 20 pins voedingen die beschikken over een blokje van vier (was ooit het beroemde P4 blokje). De molexaansluiting (zoals dvd/harddisk gebruiken) hoeft alleen bij SLI, maar kun je ook aansluiten als je geen gebruik maakt van SLI. Hieronder voor alle volledigheid de connector die de voeding moet hebben (en jij moet aansluiten ;) )als deze 20 pins is.
Edit: Ik draai zelf met een 470 Watt Enermax noisetaker die 20 pins is, met behulp van deze stekker. Die voeding is trouwens een maand oud, dus 24 pins is echt heel erg nieuw (anders had Enermax dit model er wel standaard mee uitgerust). Draait trouwens zo stabiel als een huis :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49731/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door OruBLMsFrl op 18-01-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
op de asus.nl site staat een nieuw overzicht van het ondersteunde geheugen:
http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli-d/qvl.htm
misschien handig om het in de intro te zetten ofzo, de lijst is al behoorlijk groot geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 die 4 pins stekker moet volgens mij altijd. Ik heb zelf 24pins erin zitten, maar zonder werkt hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Ik vroeg me af wat de kwaliteit van de geluidschip op dit moederbord (Realtek ALC850 AC 97) is. Ik heb op een ander mobo namelijk de Realtek ALC650 AC97, en in vergelijking met mijn Creative SoundBlaster Live! Player 5.1 ( 8)7) vond ik die onboard sound al bagger...

[ Voor 6% gewijzigd door mathijsv op 19-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:36
Basdoorn schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:37:
Zet je HTT dan ook gewoon op 300, net zoals ik, dan heb je met die 133 divider (2/3) precies weer de normale 300 * 2/3 = 200 Mhz geheugensnelheid terug.
Ik heb een 3000 winnie, welke volt voor de core en het geheugen gebruik je dan bij 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

heegie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:21:
[...]

Ik heb een 3000 winnie, welke volt voor de core en het geheugen gebruik je dan bij 300?
Ik heb mijn geheugen nu op 2.75 Volt en mijn Cpu op het hoogst mogelijke (1.65 V), dat geeft in de praktijk iets meer dan 1,55 Volt. Mij lukt het niet om 300x9 te draaien. Ik draai dus nu 300x8.5, daar draai ik nu al een hele dag mee op bios 1003.008 (dus ook de hele dag climateprediction.net @ 100% Cpu) en vooralsnog werkt het prima. Hierbij nog even een screenshot van Cpu-Z zoals mijn PC nu draait, mocht je details willen zien. Edit: ook geheugen erbij gezet, dus nu twee plaatjes naast elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49753/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49754/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door OruBLMsFrl op 19-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:36
Basdoorn schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:05:
[...]

It/f/49754/full.jpg][afbeelding][/url]
Thx, hier heb ik wat aan, ga ff het zelfde doen wat jij hebt.

iig thx ;)

Let u know:-)

[ Voor 10% gewijzigd door heegie612 op 19-01-2005 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De niewe nVidia ForceWare 67.66 beta is er die zorgt voor verbeterde ondersteuning van GeForce 6800-kaarten in SLI-mode, wie gaat het uitproberen hier al fast een --LINK--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
grrr die stomme asus.nl website ligt er alweer uit, beetje jammer ook dat de site verschilt per land. Ik heb gelukkig de website gesaved met het ondersteunde geheugen dus hier kun je het vinden: http://www.crappy.nl/mem.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Basdoorn schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:59:
In principe werken alle 20 pins voedingen die beschikken over een blokje van vier (was ooit het beroemde P4 blokje). De molexaansluiting (zoals dvd/harddisk gebruiken) hoeft alleen bij SLI, maar kun je ook aansluiten als je geen gebruik maakt van SLI. Hieronder voor alle volledigheid de connector die de voeding moet hebben (en jij moet aansluiten ;) )als deze 20 pins is.
Edit: Ik draai zelf met een 470 Watt Enermax noisetaker die 20 pins is, met behulp van deze stekker. Die voeding is trouwens een maand oud, dus 24 pins is echt heel erg nieuw (anders had Enermax dit model er wel standaard mee uitgerust). Draait trouwens zo stabiel als een huis :)

[afbeelding]
Mijn Tagan 480W van vorig jaar november heeft al wel 24pins :)

Bijzonder onhandig op mijn 20 pins mobo kan ik je vertellen :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hmmm... Ik heb sinds gister het probleem dat mijn schijven _ontzettend_ traag werken :? Als ik een txt file wil opslaan doet ie daar 30 sec over (1kb) Ook met het openen is ie erg langzaam. Ik draai op de sillicon in raid0 (2x 200gb maxtor 10)

Ik heb de opstelling nu zo'n 4/5 dagen draaien, daarvoor werkte alles perfect (read/write snelheden van 120mb/s). Iemand een idee waar deze hickup aan kan liggen?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een seagate schijf gekocht met NCQ als ik m nou aansluit moet ik dan nog instellingen veranderen in de bios om gebruik te maken van NCQ of gaat dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Het zou vanzelf moeten gaan, maar volgens mij alleen als je de zwarte (nForce) aansluiting gebruikt. De rode (sillicon) aansluitingen ondersteunen volgens mij nog geen NCQ.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Werkt dat NCQ inmiddels dan al goed? Voor zover ik tot nu toe heb kunnen beoordelen/lezen geeft het aanzetten van die optie nog steeds alleen maar problemen... dus of je dat nou echt wilt :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een link voor mij over dit NCQ onderwerp

als het word ondersteund zou het toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Is er misschien ergens een lijstje waar staat welke schijven er allemaal NCQ hebben???

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Veel belangrijker heeft iemand een idee voor mijn probleem 6 posts hierboven :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marco456/netwerk.jpg

Dit probleem heb ik nog bij de installatie, heb de groep Users al toegevoegd Ik d8 eerst dat het aan de cd lag niet dus. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:09:
[afbeelding]

Dit probleem heb ik nog bij de installatie, heb de groep Users al toegevoegd Ik d8 eerst dat het aan de cd lag niet dus. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Geen idee, maar heb je dezelfde problemen ook als je de nieuwste drivers van internet download??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik heb zo het iedee dat het niet lang meer gaat duren voordat er een nieuwe bios uit kom 1003 Final omdat alle beta biosen weg zijn van de asus site

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou dan beter zijn? de 008 beta, of 1003 final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:26:
Wat zou dan beter zijn? de 008 beta, of 1003 final?
Het zou ook kunnen dat de 008 gelijk is aan de final. Als 008 geen problemen had, dan plaatsen ze die gewoon als final, zo gaat het eigenlijk altijd toch? Maar even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook geprobeert, werkte ook niet.
Zou het er aan kunnen liggen dat ik Windows XP Media Center heb?
Game-Freak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:06:
[...]

Geen idee, maar heb je dezelfde problemen ook als je de nieuwste drivers van internet download??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:42
Basdoorn schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:28:
[...]

Het zou ook kunnen dat de 008 gelijk is aan de final. Als 008 geen problemen had, dan plaatsen ze die gewoon als final, zo gaat het eigenlijk altijd toch? Maar even afwachten dus...
008 zitten wel fouten in. Er zijn extra opties bijgekomen die nog niet werken dus dat wordt nog eerst verbeted lijkt me. Elke keer als je naar zo'n optie gaat kan je niet meer terug dus moet je rebooten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

STIMPPYYY schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:59:
[...]
008 zitten wel fouten in. Er zijn extra opties bijgekomen die nog niet werken dus dat wordt nog eerst verbeted lijkt me. Elke keer als je naar zo'n optie gaat kan je mer terug dus moet je rebooten :z
Daar was ik nog niet eens achtergekomen :o, nou ja, deze update heeft ook wel enorme omvang, als je bedenkt dat de meeste bios updates iets zijn in de trand van: CPU ... support added of ... speedup. Hier wordt echt het hele memorygedeelte van het bios herschreven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
bij mij heeft 008 wel geholpen kan nouw betere timings aan. ben van 43.31 naar 43.16 gegaan :D niet veel maar alle beetjes helpen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Roeligan schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:52:
Hmmm... Ik heb sinds gister het probleem dat mijn schijven _ontzettend_ traag werken :? Als ik een txt file wil opslaan doet ie daar 30 sec over (1kb) Ook met het openen is ie erg langzaam. Ik draai op de sillicon in raid0 (2x 200gb maxtor 10)

Ik heb de opstelling nu zo'n 4/5 dagen draaien, daarvoor werkte alles perfect (read/write snelheden van 120mb/s). Iemand een idee waar deze hickup aan kan liggen?
Heb ik ook last van alleen dan met RAID 5 3x 200GB maxtor 10
Heb het ook nog niet kunnen oplossen!
Bij nero als je de cache snelheid met komt ie niet boven 12MB/s! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Dangerous_Dave schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:45:
[...]
Heb ik ook last van alleen dan met RAID 5 3x 200GB maxtor 10
Heb het ook nog niet kunnen oplossen!
Bij nero als je de cache snelheid met komt ie niet boven 12MB/s! :(
Er is een driverupdate op windowsupdate voor de sillicon controller, zou dat de oorzaak of juist de oplossing kunnen zijn?
Edit 1: heb trouwens nergens last van met 2x Maxtor 10 @ Raid1 op de sillicon met de originele drivers van de CD.
Edit 2: ik haal op een 40 GB NTFS volume aan het begin van de RAID1-schijf een snelheid van 57.638 KB/s volgens Nero 5.5, aan het einde van de schijf is dat nog 50 MB/s, terwijl mijn memorystick 19 MB/s haalt... als die dingen nog wat groter en sneller worden heb je geen harddisk meer nodig 8)

[ Voor 37% gewijzigd door OruBLMsFrl op 19-01-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:53:
Heb ik ook geprobeert, werkte ook niet.
Zou het er aan kunnen liggen dat ik Windows XP Media Center heb?
LOL!!! :D

Je moet ook wel de Media Centre Drivers downloaden hè!!! :)

Er is namelijk een verschil tussen de XP ForceWare en de MCE ForceWare...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
burp ik heb ff een vraagje, dat mobo heeft sataII he, is dat zowel op de nforce als de SI controller? beetje jammer als je geen sataII op de SI raid dinges hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja het is beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag dat bord ook besteld.
Ik zie veel mensen vragen naar de voedingsproblemen,nu heb ik zelf een enermax 550wt 20pins.
gaat dit lukken op dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Wederom ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx.
Nu heb een vraag welke pci-express heb je zelf ik zat zelf te denken aan ati x600 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:10:
thanx.
Nu heb een vraag welke pci-express heb je zelf ik zat zelf te denken aan ati x600 pro.
1 advies waarom zouw je SLI bord kopen ale je een ATI Vga kaart koopt. Ik zouw voor de 6600GT prima kaart voor zijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
IRCfreAk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:54:
burp ik heb ff een vraagje, dat mobo heeft sataII he, is dat zowel op de nforce als de SI controller? beetje jammer als je geen sataII op de SI raid dinges hebt.
Alleen de nVidia controller ondersteunt SATA-II en NCQ. De SI controller is nog SATA-I. Voordeel van deze laatste kan zijn dat deze RAID-5 ondersteunt.
Toch snap ik niet waarom veel mensen hier de SI controller gebruiken, zeker niet i.c.m. de Maxtor 10 die NCQ ondersteunt. 8)7
Nou werkt dit wellicht nu nog niet optimaal, maar ik zou toch alvast de nVidia controller gebruiken voor als het straks wel goed wordt ondersteunt.
De SI heb ik voorlopig uitstaan en zie ik meer als reserve voor als mijn eerste 4 nVidia SATA poorten vol zitten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die heeft dacht ik een snellere videogeheugen.(dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik had gehoord van een collega die veel pc in elkaar zet en ook een klein bedrijf heeft.
Dat er een probleem is/was met 2 videokaarten erin.
Hij had ze benchmarkt met far cry maar was sckokkerig.
2x 6800 gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:29:
Maar ik had gehoord van een collega die veel pc in elkaar zet en ook een klein bedrijf heeft.
Dat er een probleem is/was met 2 videokaarten erin.
Hij had ze benchmarkt met far cry maar was sckokkerig.
2x 6800 gt
Ga eerst eens op internet wat benchmarks over videokaarten lezen. Er was op de tweakers frontpage ook nog een artikel over de ultra/sli uitvoering en de snelheidswinst met behulp van SLI.
Je zult zien dat de 6600GT in bijna alle benchmarks de X600 achter zich laat en dat SLI wel degelijk zin heeft, hoewel een enkele 6800GT sneller is dan twee 6600GT's. Deze conclusies zijn ook al heel vaak op internet herhaald in reviews en fora's.
Ofwel die vriend van je heeft een hele vroege SLI opstelling en driver gehad, ofwel hij heeft een paar fouten gemaakt, want zelfs met een enkele 6800GT zou je geen schokkerig beeld moeten hebben in Far Cry. SLI werkt prima, en de driver ondersteuning wordt met de week beter.

Voor het artikel van vandaag over SLI, zie hier: nieuws: AnandTech bouwt nForce4 Ultra om naar nForce4 SLI
Voor de Far Cry benchmarks in het bronartikel zie hier: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2322&p=6
Met een 6600GT zou je dus behalve op hoge resoluties met alle eye-candy ook geen schokken moeten zien. De vergelijkingen met de X600 moet je dan zelf erbij zoeken.

[ Voor 33% gewijzigd door OruBLMsFrl op 19-01-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Nou heeft me maat ook het zelfde moederbord als mij en zelfde cpu maar hij heeft 1 6600Gt erin zitten.
Als hij nou zijn pc aandrukt dan ziet hij geen beeld en hij piept steeds, lange piep pauze lange piep pauze enz.
Dit is zeker zijn geheugen die problemen geeft, zijn geheugen merk is samsung 512 ddr 400 mhz, ik kon niet lezen wat voor precies merk die had want hij heeft van de geheugenkoelers erop die je amper af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

KarlMarX schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:20:
[...]

Alleen de nVidia controller ondersteunt SATA-II en NCQ. De SI controller is nog SATA-I. Voordeel van deze laatste kan zijn dat deze RAID-5 ondersteunt.
Toch snap ik niet waarom veel mensen hier de SI controller gebruiken, zeker niet i.c.m. de Maxtor 10 die NCQ ondersteunt. 8)7
Nou werkt dit wellicht nu nog niet optimaal, maar ik zou toch alvast de nVidia controller gebruiken voor als het straks wel goed wordt ondersteunt.
De SI heb ik voorlopig uitstaan en zie ik meer als reserve voor als mijn eerste 4 nVidia SATA poorten vol zitten. :7
Het probleem is de RAID install met WinXP. Als ik op de nForce RAID wil configgen, kan ik niet installen (kan nergens drivers vinden, al zouden ze standaard al ondersteund moeten worden). Daarom heb ik de sillicon geinstalled, daar waren drivers voor te vinden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

davey s. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:32:
Nou heeft me maat ook het zelfde moederbord als mij en zelfde cpu maar hij heeft 1 6600Gt erin zitten.
Als hij nou zijn pc aandrukt dan ziet hij geen beeld en hij piept steeds, lange piep pauze lange piep pauze enz.
Dit is zeker zijn geheugen die problemen geeft, zijn geheugen merk is samsung 512 ddr 400 mhz, ik kon niet lezen wat voor precies merk die had want hij heeft van de geheugenkoelers erop die je amper af kan halen.
Okee, geheugenproblemen dus... werkt dat geheugen wel in een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Roeligan schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:45:
[...]
Het probleem is de RAID install met WinXP. Als ik op de nForce RAID wil configgen, kan ik niet installen (kan nergens drivers vinden, al zouden ze standaard al ondersteund moeten worden). Daarom heb ik de sillicon geinstalled, daar waren drivers voor te vinden.
Bij mij ook, Windows XP bleef mijn NVRaid 1 zien als aparte schijven in plaats van 1 geheel. Maakte niet uit of ik de normale SATA driver en de RAID driver toevoegde middels flop, of alleen de RAID driver. De sillicon werkt prima, als ik mijn pc opnieuw installeer met de final van Windows XP 64 bit dan probeer ik NV-Raid wel opnieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Basdoorn schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:46:
[...]

Okee, geheugenproblemen dus... werkt dat geheugen wel in een andere PC?
Jah dat wel, de mobo zal het wel weer niet eens ondersteunen er is altijd wel wat met die dingen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

davey s. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:49:
[...]
Jah dat wel, de mobo zal het wel weer niet eens ondersteunen er is altijd wel wat met die dingen. :'(
Tja, wat valt er te zeggen? Niet huilen, maar systematisch testen en niet stoppen tot de oorzaak gevonden is.
Edit: Bios versie? Werkt een enkel reepje ook niet? Bios reset geprobeerd? Warm reset gedaan? Geheugen in verschillende slots geprobeerd? >:)

[ Voor 19% gewijzigd door OruBLMsFrl op 19-01-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:10:
thanx.
lol ik zou maar voor geforce 6600 of 6800 gaan als ik jou was:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Roeligan schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:45:
[...]

fuck dus met 2x een raptor moet ie toch op de langzamere SI controller omdat ik er anders niet van kan booten, het word een stripe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Basdoorn schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:50:
[...]

Tja, wat valt er te zeggen? Niet huilen, maar systematisch testen en niet stoppen tot de oorzaak gevonden is.
Edit: Bios versie? Werkt een enkel reepje ook niet? Bios reset geprobeerd? Warm reset gedaan? Geheugen in verschillende slots geprobeerd? >:)
Er zit de standaard bios op, ik zal ff zien wat er gebeurd als ik reset doe.
Edit: Nope nog steeds geen beeld en weer dat gepiep, hoe draai ik warm reset?

[ Voor 9% gewijzigd door davey s. op 19-01-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik begon met hetzelfde. Als het 1 reepje geheugen is, moet dat in slot B1, niet in A1 zoals je in eerste instantie misschien zou doen. Het kostte mij ook even moeite om dit uit te vinden, daar ik net als iedere tweaker denk te weten hoe het zit. Het staat namelijk gewoon letterlijk in handleiding. Tenminste... dat was het probleem bij mij :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Kaastosti schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:36:
Ik begon met hetzelfde. Als het 1 reepje geheugen is, moet dat in slot B1, niet in A1 zoals je in eerste instantie misschien zou doen. Het kostte mij ook even moeite om dit uit te vinden, daar ik net als iedere tweaker denk te weten hoe het zit. Het staat namelijk gewoon letterlijk in handleiding. Tenminste... dat was het probleem bij mij :)
Hij zei dat hij maar nieuw geheugen gaat kopen en gaat om deze, Corsair 1024 MB DDR PC3200 Twinx XLL hij hoopt dat deze wel gaan werken.
Denk gewoon dat zijn moederbord het geheugen niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
davey s. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:54:
[...]

Hij zei dat hij maar nieuw geheugen gaat kopen en gaat om deze, Corsair 1024 MB DDR PC3200 Twinx XLL hij hoopt dat deze wel gaan werken.
damn te druk bezig met school.... kan heel het topic niet meer volgen
uuhm ja die pakt het mobo wel... er zijn volgensmij 2 mensen met XL geheugen van Corsair (binnenkort 3... Whoie! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast al es langsgekomen zijn, maar eigenlijk heb je dus geen ene moer aan die deluxe versie tenzij je er heel veel schijven in gaat zetten. Ik gebruik, als ik deze koop waarschijnlijk niet eens 1 van de netwerkpoorten omdat ik er gewoon een draadloze pci kaart inzet. Kan dit MOBO wel de WD raptor aan van 10000 rpm? vast wel, maar wou het toch ff weten.

edit: ik zie net dat iemand het gecombineerd heeft, die harddisk + A8N-SLI deluxe. Domme vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een ASUS A8N SLI Deluxe en ik moet zeggen hij draait als een tierelier.

Met inbouwen en opstarten 1e keer geen problemen gehad. Ik had sinds vorige week een MSI K8N Neo 2 Platinum. Deze had ik jammer genoeg nog geen week in mijn systeem gehad want ik kreeg steeds vastlopers in WinXP. Ik had samen met een collega van alles geprobeerd om het bord stabiel te krijgen, van andere videokaart tot OZC Gold Platinum geheugen. Maar wat wij ook probeerden niets hielp om het bord stabiel te krijgen. Uiteindelijk contact opgenomen met de shop waar ik dat MSI bordje had gekocht. Ze zeiden stuur het bord maar RMA. volgende dag kreeg ik een telefoontje dat een van de condensatoren kapot was. Aangezien de shop op dat moment even geen MSI K8N Neo 2 Platinum op voorraad hadden vroegen zij mij of ik belang had bij een ASUS A8N SLI Deluxe. Aangezien ik wist dat ik minimaal een PCI-Express videokaartje bij moest twijfelde ik eerst, maar zei uitendelijk ja. Dus heb ik hier bij mij in de stad nog even een XFX Geforce 6800 GT videokaartje met gemeentekorting kunnen op scharelen bij Norrod. Na een nacht 3dmark 2005 gedraaid te hebben voor de zekerheid kan ik met zekerheid zeggen dat ik aan dit bord geen verkeerde keus heb gedaan. :)

Want ik was alweer bang dat ik een baggerbord zou krijgen

Als ik over paar maand weer wat extra centjes stop ik er een 2e XFX Geforce 6800 GT bij. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Warm reset is gewoon de reset knop gebruiken terwijl het systeem aan staat. soms zijn er ernstige problemen met cold booten, terwijl een druk op de reset knop het systeem tot leven brengt. Maar het helpt het bijna nooit (die ene keer dat het wel helpt is natuurlijk wel mooi meegenomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 09-07 22:40
IRCfreAk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:55:
[...]

fuck dus met 2x een raptor moet ie toch op de langzamere SI controller omdat ik er anders niet van kan booten, het word een stripe..
Je kunt met de nvidia RAID ook gewoon booten hoor, ik heb hier nu 2x 160 GB SATA op de NVRAID zitten met RAID0 (stripe), en daar boot t'ie perfect vanaf...

Je moet gewoon als je in het menu zit nog extra selecteren dat je van die RAID-array wilt booten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij had ik dat gedaan :X Zal met volgend einstall eens proberen

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game-Freak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:12:
[...]

LOL!!! :D

Je moet ook wel de Media Centre Drivers downloaden hè!!! :)

Er is namelijk een verschil tussen de XP ForceWare en de MCE ForceWare...
Ik heb een probleem met mijn netwerk kaart ik d8t niet dat dat in de ForceWare zit !! |:(
Ik zie bij nvidia geen drivers voor de Nforce 4.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik heb nu vage probs... mn schijven lijken nu weer normale snelheden te behalen, echter nu heb ik troubles met mn netwerk... als ik in homesite naar een netwerkmapping ga kan ie geen bestanden lezen... ga ik via verkenner oid naar die mapping zie ik wel alles. Het is ook in sommige andere progs. Ik ga vanavond maar eens ff een nwe install doen, kan ik gelijk mn schijven op de nVidia RAID gooien en de zalman installen op mn NB (alhoewel ik nog geen last heb van de fan :? )

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

Ik las ergens dat er mensen waren die twijfelden of hun XFX 6800GT in sli konden werken.
Het werkt hier prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 29-08 19:56

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:19:
Ik las ergens dat er mensen waren die twijfelden of hun XFX 6800GT in sli konden werken.
Het werkt hier prima :)
Dat is fijn om te horen, kan ik nog lekker upgraden in de toekomst :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
davey s. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:54:
[...]

Corsair Twninx 1024MB (2x512MB) 3200XL werkt perfect. Krijg ze enkel niet veel hoger dan 220 op 1T 2-2-2-5, maar hoger hoeft ie ook niet... wil op 1T cas 2 blijven.

Enne nu ik toch bezig ben, effe wat info sharen... :
- NCQ wil voor geen meter lopen, duurde geen 2 minuten voor de BSOD's opdoken, was blij dat ik het nog terug afgezet kreeg. 2e poging zelfde resultaat, blijf er maar een tijdje af nu...

- Met de SLI hype doe ik niet mee, heb voor 1x ATI X800 gekozen ipv 2x NVIDIA 6800 Ultra of GT, tegen de tijd dat ik de 2e NVIDIA zou kunnen betalen, is er immers garantie een kaart uit die weer 2x sneller is, of DX10 moet ondersteuen, of..... ik koop binnen een 18-tal maanden wel rustig de nieuwste generatie top-kaart. (reden dat ik nu de XT PE heb is gewoon omdat-ie "slechts" 479 geprijsd was, ik vond geen gewone XT voor die prijs....)

- Heb gisteren zo'n Akasa Fan Controller met 4 tempsensor gemonteerd, 1 tempsensor op de Zalman 47 NB cooler bevestigd, gewoon er bovenop, waar de koelvinnetjes beginnen op de voet, en schrok toch wel van de 52 graden. Sensor is OK, want als ik hem uit de kast hou, geeft hij gewoon 22 aan. Airflow is OK, want de HDD fan uit de HD Tray van m'n Stacker blaast er vlot over. Temps die het MB aangeeft zijn CPU 40, MB 36 en nog eentje 33. Begrijp ook de 33 en 36 niet goed. Hij begint bij een cold boot steeds direkt op 30 graden, terwijl mijn kast dan 22 graden is. Case temps met de andere 3 Akasa sensors waren gisteren 25 vooraan, 28 achteraan boven proc,net onder voeding, en 26 helemaal bovenin.... Lijkt me dat de system temps toch nog niet helemaal correct zijn, niet in BIOS, AI Booster, Speedfan of andere tools.

- Nog eentje : mijn 3500+ Newcastle zit er stock in, voltage op auto, zou 1.5V moeten geven. BIOS staat op auto. Nu hoor ik dat niemand boven de 1.55 uitkomt op zo, termijn mijn PC standaard in BIOS, CPU-Z en AI Booster steeds 1.625 aangeeft... Strange ?

- Stabiliteit is over het algemeen OK, een paar games kallen er na een half uurtje nog wel eens uit, maar nog niet echt verder gezocht waar het zou kunnen zitten. Andere games blijven gewoon stabiel. Zit op ATI 4.12, en nog geen zin/tijd gehad om met oudere/nieuwere drivers beginnen te experimenteren...

Ik zit terug op bios 1002, na wa avontuurtjes met de beta 4 en 5... wacht wel effe op 1003 final.

Comments welkom....

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
quotE: Nog eentje : mijn 3500+ Newcastle zit er stock in, voltage op auto, zou 1.5V moeten geven. BIOS staat op auto. Nu hoor ik dat niemand boven de 1.55 uitkomt op zo, termijn mijn PC standaard in BIOS, CPU-Z en AI Booster steeds 1.625 aangeeft... Strange ?

erm volgens mij heeft de winchester 0.1 volt lager dan de newcastle, zoiets zeiden ze iig tegen mij toen ze me die "ouwe" probeerden aan te smeren:p

ennu kunnen er wel gewoon ati kaarten in het sli mobo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS A8N SLI (Non-deluxe)

Ik heb dit moederbord eind december besteld (de niet deluxe dus !!) maar heb hem nog steeds niet binnen, er is nog steeds een wachttijd. Is er hier iemand die dit mobo al wel heeft weten te bemachtigen of is er iemand die weet wanneer hij te krijgen is ???
Geen zin meer in wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Er zijn hordes winkels waar (iig de Deluxe) op voorraad ligt. Informatique had hem vorige week ruim op voorraad, Yorcom ook. Ikzelf heb hem bij SWW vandaan. Let wel!!!! de Deluxe versie...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:22:
Er zijn hordes winkels waar (iig de Deluxe) op voorraad ligt. Informatique had hem vorige week ruim op voorraad, Yorcom ook. Ikzelf heb hem bij SWW vandaan. Let wel!!!! de Deluxe versie...
Dat weet ik, maar het gaat mij specifiek om de gewone uitvoering. Hier gaat namelijk mijn voorkeur naar uit. Al die extra onbaord spullen grbuik ik toch niet en zijn alleen maar een extra belasting van de pci bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:42:
[...]

Dat weet ik, maar het gaat mij specifiek om de gewone uitvoering. Hier gaat namelijk mijn voorkeur naar uit. Al die extra onbaord spullen grbuik ik toch niet en zijn alleen maar een extra belasting van de pci bus.
Als je de tweede LAN poort en de sillicon controller uitschakeld in het bios zullen die de PCI bus niet belasten lijkt me... was hier ook wel bang voor, maar heb absoluut geen problemen met de haast beruchte Creative Soundblaster Live (met al zijn PCI problemen, hoewel vooral bij Via), zelfs met de sillicon in gebruik. En dan ook nog een Hauppage PVR-350 TV kaart erin, dus wat dat betreft ben ik heel tevreden over het bordje.

[ Voor 8% gewijzigd door OruBLMsFrl op 20-01-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Modbreak:offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

[ Voor 98% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al 2x XFX 6800GT kaarten in dit moederbord getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:11:
Heeft iemand al 2x XFX 6800GT kaarten in dit moederbord getest?
Zie de reactie van star-saber twaalf posts terug: ja, dat werkt

[ Voor 6% gewijzigd door OruBLMsFrl op 20-01-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:22 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nieuwe bios 1003-007

NIET GEBRUIKEN IK HEB ER WAARSCHIJLIJK MIJN EEPROM MEE GEMOLD

[ Voor 80% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-01-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

kort vraagje voor de Thermalright XP90 eigenaren:

Hoe hebben jullie de heatsink gemonteerd (als je in de kast kijkt), met de heatpipes aan de rechterkant, of de linkerkant?

Gewoon uit curiositeit, ik haal met C&Q uit(2211Mhz) in windows idle al 40 graden nl. dit in combinatie met een enermax UC-9FAB-B (92mm) cooler erop (blazend).

Ik vind dit tamelijk hoog voor een winchester 3500+

Wat halen jullie voor temps ook.

moet ik misschien een apart topic maken voor deze vraag, of zijn er geen eigenaars met een Thermalright XP 90 hier?

[ Voor 17% gewijzigd door D3ton4tor72 op 21-01-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:31:
nieuwe bios 1003-007

Doen.... nie doen...

Mijn vorige Flash was niet leuk :/

Edit: Niet doen dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
nieuwe bios 1003-007

Minders, ik gebruik zelf 008 zonder problemen, maar dat zou goed verklaren waarom die nieuwere beta's niet gepubliceerd zijn.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:52:
[...]

Doen.... nie doen...

Mijn vorige Flash was niet leuk :/

Edit: Niet doen dus...
had jij ook probelemen met 007 ?.

007 staat op de asus site maar niet downloaden heb gelukkig nog via dos 1003-004 kunnen installeren maar 008 gaf bij mij geen problemen

[ Voor 23% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-01-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:17:
[...]

had jij ook probelemen met 007 ?.

007 staat op de asus site maar niet downloaden heb gelukkig nog via dos 1003-004 kunnen installeren maar 008 gaf bij mij geen problemen
Nee het was 005 .. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
bij mij gaf 005 006 en 007 alleen maar problemen. 004 en 008 doen het bij mij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een bsod, nu wil die niet meer opstarten. lijkt er op dat de bios nogla de kluts kwijt is want of hij geeft geen beeld of hij blijft hangen bij het logo. Na een reset kan ik in de bios komen na de melding default values loaded maar als ik dan vanaf de cdrom af boot kan ik helaas niet kiezen om de bios te flashen.

wel staat er awdflash.exe op de cd maar geen bios file. Hoe kan ik met die ene keer van de 10 keer proberen dat de pc wel op start van cdom gelijk de bios flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:02:
Net een bsod, nu wil die niet meer opstarten. lijkt er op dat de bios nogla de kluts kwijt is want of hij geeft geen beeld of hij blijft hangen bij het logo. Na een reset kan ik in de bios komen na de melding default values loaded maar als ik dan vanaf de cdrom af boot kan ik helaas niet kiezen om de bios te flashen.

wel staat er awdflash.exe op de cd maar geen bios file. Hoe kan ik met die ene keer van de 10 keer proberen dat de pc wel op start van cdom gelijk de bios flashen?
Welke bios heb je nu ?

zet AWDFLASH + 1002.bin of 1003-004.bin op een floppy. Stop asus CD er in laat hem opstarten vanaf CD dan zie je A: type B: (is floppy) dan awdflash in typen enter dan typ je 1002.bin of 1003-004.bin en volg je de instructies (zie handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:02:

Geen bios file op de cd?

Kom je niet in Windows?

Heb namelijk vergelijkbaar probs gehad met 005.

Gebruik trouwens nog steeds 1002 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:16:
[...]

Geen bios file op de cd?

Kom je niet in Windows?

nee via cd kan je niet bios update echt stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik gebruik ook nog steeds 1002.
alles draait goed heb nog niet echt een reden gezien om een beta bios te kiezen.
oc heb ik nog niet gedaan.
teveel lol met moh pacific assault :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
nieuwe bios 1003-007

ik dacht dat jij .008 er al op had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:18:
[...]

nee via cd kan je niet bios update echt stom
Dan moet ie net als mij rebooten en resetten tot ie een keer in windows komt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024

[ Voor 97% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n bios was 1003-1005 deze heeft het de hele week ook gedaan maar nu geeft die de helft van de tijd geen beeld meer en als die dat wel doet loopt die vaak vast tijdens het boot logo. Toch nog in winxp de zelfde bios terug kunnen flashen. maar dit maakt niks uit. Ik vermoed dus dat het probleem elders zit want dit heeft hij al een paar keer eerder gedaan maar dat was toen verholpen met de stroom er even af halen.

Nu had ik me nb koeler al vervangen en toen ik laatst de koeler iets meer naar de fan wou draaien zag ik al dat de chip niet meer zo vlak was als eerst. Ik had gemeten en schatte dat deze zon 40 - 50 graden was (medische thermometer ging maar tot 42) dus maakt me er niet zo druk om.
Maar nu die echt random vage dingen gaat doen moet die toch maar terug denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:34:
m'n bios was 1003-1005 deze heeft het de hele week ook gedaan maar nu geeft die de helft van de tijd geen beeld meer en als die dat wel doet loopt die vaak vast tijdens het boot logo. Toch nog in winxp de zelfde bios terug kunnen flashen. maar dit maakt niks uit. Ik vermoed dus dat het probleem elders zit want dit heeft hij al een paar keer eerder gedaan maar dat was toen verholpen met de stroom er even af halen.

Nu had ik me nb koeler al vervangen en toen ik laatst de koeler iets meer naar de fan wou draaien zag ik al dat de chip niet meer zo vlak was als eerst. Ik had gemeten en schatte dat deze zon 40 - 50 graden was (medische thermometer ging maar tot 42) dus maakt me er niet zo druk om.
Maar nu die echt random vage dingen gaat doen moet die toch maar terug denk ik.
Ik had deze probleem ook met 005 met geluk nog terug kunnen flashen.
Alle problemen waren ook meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

welke bios raden jullie aan ?
ik draai nog steeds 1002 maar lees her en der dat de nieuwe beta biossen stabieler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6600 versies zijn wel in PCI Express leverbaar; de 6800GT's zijn al wel te pre-orderen, maar hebben een nog onbekende levertijd.

6800GT: pricewatch: XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD
6600GT: http://www.tweakers.net/pricewatch/97641

Overigens heeft alternate op de site staan dat ze de 6800GT PCIe in 3-5 dagen kunnen leveren.
Meer specifiek videokaart gericht: Videoplanken & Beeldkanonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 07:34:
De 6600 versies zijn wel in PCI Express leverbaar; de 6800GT's zijn al wel te pre-orderen, maar hebben een nog onbekende levertijd.

6800GT: pricewatch: XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD
6600GT: http://www.tweakers.net/pricewatch/97641

Overigens heeft alternate op de site staan dat ze de 6800GT PCIe in 3-5 dagen kunnen leveren.
Meer specifiek videokaart gericht: Videoplanken & Beeldkanonnen
Die 6800GT's zijn echt wel leverbaar hoor, je moet alleen een beetje je best doen. Ik heb ze zeker al twee weken. De ultra's staan officieel in de planning voor begin maart.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:16:
[...]

Geen bios file op de cd?

Kom je niet in Windows?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kun je de BIOS wel via de cdrom flashen. Op de cdrom (NVIDIA nForce4 Series Motherboard) staat een BIOS (A8N-SLI.bin) en het flash programma.
Als je van de cdrom boot kom je in een soort DOS terecht en kun je de BIOS flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[ Voor 97% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:21 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Modbreak:Aan iedereen: neem de topicwaarschuwing eens door? Incluis dat linkje.
Kleine moeite, groot plezier :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 21-01-2005 12:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.