DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Kijk, dat klinkt interessant. Loopt er een topic op OCforums hierover? Dan ga ik daar ook even neuzenJack schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:40:
[...]
ik heb het gevonden, hiertnx
btw ik heb Trats gePMd op OCforums.com met die bovenstaande link en de vraag of hij die interleaving in een bios kan stoppen.
Ben benieuwd
Aan Oskar Wu is het ook al gevraagd of Interleaving erin kon, maar die heeft het de druk met andere dingen blijkbaar.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
ik weet het er zit een typo in
[ Voor 16% gewijzigd door DaWaN op 14-01-2005 13:36 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik wil men geld niet terug, Ik wil gewoon die winbond chippies
BTW ik heb 100% zeker BP PCB want aan de zijkant van die PCB staat dat nummer dat opd e vorige pagina is gegeven. zo iets met 808 vanachter. Dus het zijn als BP PCB's
wat mij wel opviel, die winbond chips hebben zogezegd aan de zijkant zo van die inkepingen he?
awel (lol) Ik heb mijn ramlat vergeleken met men oude apacer die ik zometeen ga verkopen (heb afspraak met koper om 15.45) Nu op de zijkanten van die apacer lat (samsung chips, TCCC) staan ook 2x 2 metalen puntjes,maar erg dicht bijeen. Nu als ik mijn "Mtec" chips vergelijk met fotos van die winbonds, dan staan die puntjes op PRECIES DEZELFDE plaats als die winbond chips......
Is dit toeval? bedoelende gewoon de verpakking ofzo of is dit ook verschillend van fabrikant tot fabrikant. Ik zeg niet dat andere bedrijven niet dezelfde machines als winbodn zullen gehad hebben en nog gebruiken maarja.
Misschien is het gewoon wishfull thinking hoor, maar zet bij mijn RAM AA4T en die 2 "gaten" bovenop de chips en je hebt de standaart winbonds ....
Buiten het ontbreken van AA4T en die 2 ronde gaten in het bovenste van de Ic verpakking lijken mijn chips als 2 druppels water op die winbonds...
EDIT: ff CPU-Z 's SPD output bij zetten:
Module #1
General
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) (0000000000000000)
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number M2G9JA0AMK9F0811AM
Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no
Timings table
Frequency (MHz) 200
CAS# 2.5
RAS# to CAS# delay 3
RAS# Precharge 3
TRAS# 8
Module #2
General
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) (0000000000000000)
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number M2G9JA0AMK9F0811AM
Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no
Timings table
Frequency (MHz) 200
CAS# 2.5
RAS# to CAS# delay 3
RAS# Precharge 3
TRAS# 8
[ Voor 26% gewijzigd door Entity_Razer op 14-01-2005 13:42 ]
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Test gewoon of ze 2-2-2-5 doen
Welke voltages?
EDIT: Ik heb wel geen OVZ voltage booster ofzo he dus ik kan een maximum van 2.9 aan (welke in niet direct erdoor wil jagen zonder ze eerst minstens een dag of 2 te laten inbranden..)
Ze doen 7-3-3-2 geloof ik op 2.7 volt (ga nu testen) maar die 5 en die 2'sweet ik niet
Ik zou zeggen geef me eerst een voltage want ik wil echt weer niet men BIOS gaan resetten lol
ben vandaag niet in de stemming

[ Voor 20% gewijzigd door Entity_Razer op 14-01-2005 13:50 ]
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Nu nog sticks vinden die 270 doen @ 2-2-2-5...
I love watercooling
200MHZ allemaal
5-2-2-2 begint aan de POST slaagt dan vast zelfde voor 2.8 volt
6-2-2-2 zelfde als hierboven
7-2-2-2 POST succesvol maar dan niets meer
7-3-3-2 lukt perfect op 2.7 volt
pfffffffff
kak e

hij doet wel 420MHZ op 7-3-3-2 ,2.7Vdimm maar dat is ook niet echt denderend ....
[ Voor 15% gewijzigd door Entity_Razer op 14-01-2005 14:51 ]
Lucky Bastard! (wat interleaving betreft danGarrett schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:
Mja hoe dan ook... interleaving lijkt mij de enige reden waarom ik met 2x512mb ineens 20mhz (40mhz ddr) minder nodig heb voor dezelfde bandbreedte
Nu nog sticks vinden die 270 doen @ 2-2-2-5...
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
beste meneer van de pc winkel,
ik heb ernstige problemen met mijn onlangs aangeschafte ram.
Ik krijg met mijn ram op geen enkele manier de pc aan de praat,
terwijl de pc het met mijn vorige geheugen perfect deed.
Na wat research van mij, blijkt dat mijn mobo niet compatible is met twinmos geheugen met AADT chips.
Het blijkt echter dat er van dit TwinMos geheugen 2 varianten zijn.
Eén met AADT chips en één met AA4T chips.
De AA4T chips blijken daarentegen prima te werken met mijn mobo.
Is het misschien mogelijk om mijn AADT geheugen te ruilen voor AA4T geheugen?

lijkt me sterk dat er zulke domme mensen in computer winkels werken.... maar je kan het natuurlijk altijd proberen... maar hoe kom jij er als gebruiker ineens bij dat AA4T chips wel werken? staat dat ergens op een compatibility lijst?Jack schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:12:
@ Entity_Razer
beste meneer van de pc winkel,
ik heb ernstige problemen met mijn onlangs aangeschafte ram.
Ik krijg met mijn ram op geen enkele manier de pc aan de praat,
terwijl de pc het met mijn vorige geheugen perfect deed.
Na wat research van mij, blijkt dat mijn mobo niet compatible is met twinmos geheugen met AADT chips.
Het blijkt echter dat er van dit TwinMos geheugen 2 varianten zijn.
Eén met AADT chips en één met AA4T chips.
De AA4T chips blijken daarentegen prima te werken met mijn mobo.
Is het misschien mogelijk om mijn AADT geheugen te ruilen voor AA4T geheugen?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
works for meGuuZ14 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:15:
lijkt me sterk dat er zulke domme mensen in computer winkels werken....
desondanks als jij zegt dat ze niet werken, moeten ze het haast wel omruilen toch?
op een forum gelezen ergens ofzo, niet gedetailleerd op in gaanmaar hoe kom jij er als gebruiker ineens bij dat AA4T chips wel werken? staat dat ergens op een compatibility lijst?
[ Voor 10% gewijzigd door Jack op 14-01-2005 15:20 ]
Mensen in pc zaken zijn over het algemeen niet zo slim. Ze proberen mij een x800 aan te smeren om er later nog een bij te kopen voor SLI. En een mega game systeem willen ze dan laten runnen op een 350Watt merkloze voedingGuuZ14 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:15:
[...]
lijkt me sterk dat er zulke domme mensen in computer winkels werken.... maar je kan het natuurlijk altijd proberen... maar hoe kom jij er als gebruiker ineens bij dat AA4T chips wel werken? staat dat ergens op een compatibility lijst?

mmmmm
Maar ik zou zo "ineens problemen" moeten hebben ofzo....
Ik kan moeillijk zeggen hij loopt niet op 200MHZ op mijn PC want dan zeggen ze breng je PC binnen en dan werkt die perfect
dus het moet echt iets geloofwaardigs zijn en dat niet OC of dergelijke related is....
Edit:
Zou de chips zijn 8-3-3-2.5T gelabeld he
wat als ik zou zeggen dat ze niet op 2.5T werken bij mij zonder het voltage te moeten verhogen?
klinkt dat eerlijk gezegd geloofwaardig?
ik weet dat het voorkomt, maar dat kunnen ze nogal makkelijk testen he, gewoon in een systeem bij hun steken en voila
[ Voor 34% gewijzigd door Entity_Razer op 14-01-2005 15:23 ]
op de twinmos site staat:Entity_Razer schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:21:
Idd zo stom zijn ze niet(spijtig genoeg)
mmmmm
Maar ik zou zo "ineens problemen" moeten hebben ofzo....
Ik kan moeillijk zeggen hij loopt niet op 200MHZ op mijn PC want dan zeggen ze breng je PC binnen en dan werkt die perfect
dus het moet echt iets geloofwaardigs zijn en dat niet OC of dergelijke related is....
Edit:
Zou de chips zijn 8-3-3-2.5T gelabeld he
wat als ik zou zeggen dat ze niet op 2.5T werken bij mij zonder het voltage te moeten verhogen?
klinkt dat eerlijk gezegd geloofwaardig?
ik weet dat het voorkomt, maar dat kunnen ze nogal makkelijk testen he, gewoon in een systeem bij hun steken en voila
Spannung : 2,6Vdimm +/- 0,2V
dus dat wordt um niet.
maar gewoon terug gaan, zeggen dat je de verkeerde reepjes hebt gekocht en dat je je geld terug wilt, kan niet?
btw zou iemand hier met winbond utt chips eens willen testen hoe hard ze gaan op 2,9V?
[ Voor 6% gewijzigd door Jack op 14-01-2005 15:26 ]
Whahahahaha, wat een stom volk... sorry hoor maar dat is toch niet normaal meerpleasure schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:20:
[...]
Mensen in pc zaken zijn over het algemeen niet zo slim. Ze proberen mij een x800 aan te smeren om er later nog een bij te kopen voor SLI. En een mega game systeem willen ze dan laten runnen op een 350Watt merkloze voeding
Anyway, na 2 nachten van 8 uur inbranden wil dat Twinmos niet steeds niet 240 doen... ik zie het eerlijk gezegd niet zitten dat het wel lukken gaat
PS nacht 1 was @ 3.3v en nacht 2 @ 3.4v
I love watercooling
Inbranden doe je zo:
Begin op 3.3V (dus voor jou meteen het hoogste) en draai memtest voor 4 uur, beging op 230mhz voor bh-5 of bh-6.
Verhoog telkens de snelheid met 5 mhz totdat hij fouten gaat geven. Dan laat je memtest #5 voor 24 uur loopen en probeer daarna nog eens dezelfde snelheid.
Zijn het aantal fouten verminderd?, loop hem nog eens voor 24 uur en dan weer 4 uur om op fouten te testen. Je gaat zo door totdat er geen fouten meer zijn en dan verhoog je de snelheid weer met 1mhz en doe je hetzelfde. Totdat het aantal fouten niet meer verminderen na 24 uur loopen.
Als na een verhoging van 5mhz het je niet lukt om op die snelheid te draaien, verlaag je de snelheid met 1mhz en als het dan de fouten nog niet verminderen na een loop van 24 uur clock je hem weer 1mhz lager, totdat je de max hebt gevonden.
Zeker tijdens het inburnen maar ook bij normaal gebruik is het aan te raden een fan boven de modules te hangen als je voltages van 3.3v of hoger gebruikt.
Waarom wil je je bord eigenlijk modden en kies je niet voor een OCZ DDR-booster?
Anoniem: 70787
Ik hoop dat ik met het nieuwe geheugen op 2-2-2-5 (of lager
Als ik het binnen heb moet ik alleen nog wachten op de OCZ DDR Booster die ik bij PCgate.nl heb besteld. Heb daar trouwens gelijk om OCZ VX gevraagd, en ze vertelden me dat ze deze week pas een grote bestelling bij OCZ gingen doen en dat het dus volgende week daar binnen komt oid.
En thx Alexio voor de tips. Dit is de eerste keer dat ik veel volts op geheugen ga zetten, dus jullie zullen me hier wel zien als ik het binnen heb
Anoniem: 106398
En je weet zeker dat dit de WinBond chips zijn? Als dat zo blijkt te zijn dan hoor ik het graag even.Anoniem: 70787 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:09:
Ik heb gisteren een kitje Twinmos Speed Premium besteld bij overclockers.de. Voornaamste reden voor mij was dat ik maar een MP van 9 heb en dus moet werken met de 166 devider. Hierdoor loopt mijn huidige Gskill dus maar op 237MHz.
Ik hoop dat ik met het nieuwe geheugen op 2-2-2-5 (of lager) op deze snelheid kan draaien, maar als ik zo de resultaten zie van dit mem moet dit zeker gaan lukken
.
Als ik het binnen heb moet ik alleen nog wachten op de OCZ DDR Booster die ik bij PCgate.nl heb besteld. Heb daar trouwens gelijk om OCZ VX gevraagd, en ze vertelden me dat ze deze week pas een grote bestelling bij OCZ gingen doen en dat het dus volgende week daar binnen komt oid.
En thx Alexio voor de tips. Dit is de eerste keer dat ik veel volts op geheugen ga zetten, dus jullie zullen me hier wel zien als ik het binnen heb
Hier maken ze een verwijzing naar BH-4 waar al lang geleden foto's van ronddwaalden.
Maar hier gaan ze ook lekker.
Anoniem: 12019
Leuke review,zijn het nou 44D of 50D chips.Bacosjaco schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:23:
http://www.vr-zone.com/?i=1641&s=1
Hier maken ze een verwijzing naar BH-4 waar al lang geleden foto's van ronddwaalden.
Maar hier gaan ze ook lekker.
Denk niet dat het BH-4 is want BH-5/6 doen al strakke timings op lage voltage's,misschien CH-4.
http://www.comexgroup.com/storage/_memory/adata.htm
In deze oude test zitten echte winbond BH-4 chips op een Adata PC4000 reepje en die doen 230 2-2-2-5@2,91V.
44D. Op de derde foto op de 1ste pagina kan je rechts van de sticker nog net een stuk van de 44 zien.Anoniem: 12019 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:42:
Leuke review,zijn het nou 44D of 50D chips.
@ DaWaN, nette score
Die twinmos mem doet het wel netjes!
wat is nu het max. aantal clocks van je mem?
[ Voor 8% gewijzigd door Jack op 14-01-2005 22:36 ]
Dit is zo'n beetje de max van zowel de CPU als mem, toen ik op 264mhz ging benchen gaf ie duidelijk mem errors aan (weet wel zo'n beetje wat er gebeurt als je mem fouten gaat maken of je CPU) en de score was lager, dus zowel CPU als mem maakte flink wat foutenJack schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:
[...]
...
@ DaWaN, nette score
Die twinmos mem doet het wel netjes!
wat is nu het max. aantal clocks van je mem?
Hoger dan 233 2-2-2-11 kan ik niet testen want de fsb van me bord wil niet hoger ondanks alle mods
ze hebben bij die toko nog meer AA4T 44D 1gig dualpacks!
vrijdag waren er nog 14 van die kits op voorraad met die code
IK zit alleen nog te dubben of ik eht bij Azerty of overclockers.de zal bestellen.
Jack, hoeveel zijn de verzendkosten nou precies dan bij die shop want daar kom ik niet echt uit?
20E bij vooruit betalen, 30E voor rembours.sapphire schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:23:
Gaat bij Sap ook Speed Premium komen
IK zit alleen nog te dubben of ik eht bij Azerty of overclockers.de zal bestellen.
Jack, hoeveel zijn de verzendkosten nou precies dan bij die shop want daar kom ik niet echt uit?
Gelukking heeft /me Jack een Duitse huisgenote
lekker weinig verzendkosten
Anoniem: 86836
Het gaat omg Kingston KVR. Zou dit ook dan het geheugen met de beruchte chips zijn ?
Jmmr genoeg heb ik m'n main rig verkocht en zit ik op m'n server met een asrock mobo (

*klik
Ik weet dat ik het eerst zou moeten proberen met meer volt, maar ze zijn van men pa, misschien kan iemand mij meer zekerheid geven aan de hand van dit plaatje.
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Hehe, dat is nou precies hetzelfde geheugen wat ik hier heb liggen.alleen dan is mijne 0441PL ( bij jouw 0446PL ). Ik hoop echt dat dit dat geheugen is, echt kut dat ik m'n oc systeem tijdelijk weg heb.Hempje schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:56:
Beste tweakers, kheb dit plaatje al eens gepost, maar zijn er mensen die me kunnen vertellen of het hier ook gaat om die nieuwe winbond chip? (pas gekocht!)
[afbeelding]
*klik
Ik weet dat ik het eerst zou moeten proberen met meer volt, maar ze zijn van men pa, misschien kan iemand mij meer zekerheid geven aan de hand van dit plaatje.
Eerder ben ik nooit over de 220 FSB heen geweest, zowel met mn Intel als mn vorige AMD. dat zou niet aan het geheugen hebben moeten liggen?
Er staat trouwens op
TwinMOS
03204
TMD7608F8E50D
De onderste regel komt overeen met die plaatjes
Betekend dit dat het BH-5 chips zijn?
Heb hier ook zo'n setje besteld komen als het goed is morgen binnen,kan ze alleen niet testen zit te wachten tot ze de DFI NF4 gaan uitleveren.Jack schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:19:
ik heb 3x 1gig dualpack twinmos speed premium 3200 AA4T 44D mem besteld bij overclockers.de, dus ik hoop volgende week wat mooie scores te laten zien
Ik heb ook een setje besteltBacosjaco schreef op zondag 16 januari 2005 @ 09:13:
[...]
Heb hier ook zo'n setje besteld komen als het goed is morgen binnen,kan ze alleen niet testen zit te wachten tot ze de DFI NF4 gaan uitleveren.
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Wat doen ze op 2.9V?DaWaN schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:45:
[...]
Dit is zo'n beetje de max van zowel de CPU als mem, toen ik op 264mhz ging benchen gaf ie duidelijk mem errors aan (weet wel zo'n beetje wat er gebeurt als je mem fouten gaat maken of je CPU) en de score was lager, dus zowel CPU als mem maakte flink wat foutenHelaas kan ik niet meer prik geven omdat mn 3,3V mod op mn voeding een beetje vreemd doet, geen idee waarom, maar eens kijken voor een andere voeding misschien
Wat staat er op die grote witte sticker? AA4T = Winbond
En het slechte reepje, DaWaN, kom je daar nog verder mee?
[ Voor 14% gewijzigd door Gaming247 op 16-01-2005 11:07 ]
En zijn dat losse sticks of in een Dual Channel kitje ?
Die is gewoon gaar, loopt nu gewoon @ 200 2-2-2-5 op 3,2VGaming247 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:06:
[...]
...
En het slechte reepje, DaWaN, kom je daar nog verder mee?
Deze heb ik gekcoht bij icomputers.nl, het betreft hier losse sticks @ 75 euro ps.nFo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:34:
Kan Hempje en/of R3CoN mijn vertellen waar jullie dat Kingston geheugen gekocht hebben ?
En zijn dat losse sticks of in een Dual Channel kitje ?
Ik weet nog niet wat ze doen he, ik heb mijn huidige sys kunnen verkopen, dus kzal binnenkort zowel de twinmos als deze kingston reepjes eens grondig testen. (komende week tentamens, dus veel tijd heb ik nietSlitch schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:58:
wow hey... die reepjes zijn best ziek voor zon mooie prijs
Ik denk wel dat ze vrij hard gaan, maar ik ga toch maar voor de: Twinmos Speed PremiumHempje schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:47:
[...]
Ik weet nog niet wat ze doen he, ik heb mijn huidige sys kunnen verkopen, dus kzal binnenkort zowel de twinmos als deze kingston reepjes eens grondig testen. (komende week tentamens, dus veel tijd heb ik niet).
Had 4Launch nog is gemail,maar die konden het niet vertellen.
Wel leuk dat ze op Zondag terug mailen.
Klopt...Dus daarom heb ik mezelf ook twinmos premium besteltpleasure schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:04:
Die Kingston reepjes hebben toch geen brainpower pcb? Dus dan lijkt het Twinmos mem mij interessanter...
volgens mij heeft de Speed Premium ook geen Brainpower pcbpleasure schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:04:
Die Kingston reepjes hebben toch geen brainpower pcb? Dus dan lijkt het Twinmos mem mij interessanter...
ow, ik dacht dat de normale Twinmos reepjes dat niet hadden, maar dat er wel kans was op leuke chips. Bij de Speed Premium zou er dan een Brainpower pcb onder zitten...Jack schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:51:
[...]
volgens mij heeft de Speed Premium ook geen Brainpower pcb
Dat betekent dan ook dat 256Mb reepjes een stuk minder interessant zijn!?DaWaN schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:09:
256mb TwinMOS Speed Premium is geen Brainpower, 512mb Speed Premium is daarentegen wel Brainpower
Anoniem: 83301
Staat NIET in de pricewatch. Errug cheapo en, in mijn ervaring, goed: 266 Mhz @ 2,8 Volt 3-4-4-8 (1T)
Op welk moederbord?Anoniem: 83301 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:17:
Is dit wat: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=301185&cks=PLS
Staat NIET in de pricewatch. Errug cheapo en, in mijn ervaring, goed: 266 Mhz @ 2,8 Volt 3-4-4-8 (1T)
AA4T staat eropGaming247 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:06:
[...]
Wat staat er op die grote witte sticker? AA4T = Winbond
Stom dat ik dit niet eerder wist

Trouwens, als ik ze verkoop hoeveel zijn ze dan ongeveer waard?
2 x 256 MB DDR400 (met dus BH-5 chippies)
[ Voor 19% gewijzigd door Burner13 op 16-01-2005 18:44 ]
Nee hoor, 256mb reepjes gaan harder dan 512mb ondanks het PCBpleasure schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:12:
[...]
Dat betekent dan ook dat 256Mb reepjes een stuk minder interessant zijn!?
Sorry maar ik snap niet waarom je dit hier post, heb is geen Winbond UTT en de timings zijn behoorlijk bagger voor die snelheid. Oke het is goedkoop, dat is Twinmos Speed Premium ook...Anoniem: 83301 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:17:
Is dit wat: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=301185&cks=PLS
Edit:
/me vraagt zich af of dit ook UTT is, 2 GB @ 250 Mhz 2-2-2-5
[ Voor 14% gewijzigd door Gaming247 op 16-01-2005 20:01 ]
Hoe kom je der bij dat het BH-5 is, vanwege die 50D? zie vorige post. Het is een Winbond chip (UTT), geen Winbond BH-5...die maken ze al een hele tijd niet meer.Burner13 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:38:
[...]
AA4T staat erop![]()
Stom dat ik dit niet eerder wist
Trouwens, als ik ze verkoop hoeveel zijn ze dan ongeveer waard?
2 x 256 MB DDR400 (met dus BH-5 chippies)
[ Voor 8% gewijzigd door Hempje op 16-01-2005 21:00 ]
volgens mij is de twister serie tccdGaming247 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:55:
/me vraagt zich af of dit ook UTT is, 2 GB @ 250 Mhz 2-2-2-5
what ever Keesfromspace zegt
ik weet het niet. het was een gokje aan de hand van de timings
[ Voor 16% gewijzigd door Jack op 17-01-2005 10:44 ]
Anoniem: 5897
De enige reden die ik kan bedenken is omdat dezelfde chips op sticks gebruikt worden die de helft kosten van die OCZ zut..
Als iedereen officieel weet dat het UTT is..wie koopt er dan nog OCZ?
Omdat OCZ handpicked is en omdat het altijd hard gaat, mijn ene reepje bijvoorbeeld gaat maar 215mhz 2-2-2-5 op 3,1V terwijl het andere reepje dat op 255mhz doet !Anoniem: 5897 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:57:
...
Als iedereen officieel weet dat het UTT is..wie koopt er dan nog OCZ?
Alleen snap ik niet waarom OCZ niet met 256mb reepjes komt, als je goede handpicked chips heb is het volgens mij wel sneller dan BH-5
Jack schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:44:
DaWaN heb je ook een screenie van je A64Tweaker instellingen voor je twinmos?
Alleen de linker kant getweaked, kan zijn dat er sommige nog iets strakker stonden, maar iig losser dan dit
toen ik mijn pc2700 twinmos testte, had ik tRFC op 12.After testing this setting again, it was certain that setting refresh mode to 64µs totally killed overclockability of these sticks. On Athlon 64 platform overclokability was similary killed if tRFC was set to anything else than 15.
Misschien is dat ook de reden dat het maar tot ~224MHz wilde gaan...
Mijn snelle reep stond ook op 12 toen ik 263mhz draaide, maar ik zou meneer de slechte eens op 15 proberenJack schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:58:
ik heb nl. dit gevonden op Akiba PC-Tuning
[...]
toen ik mijn pc2700 twinmos testte, had ik tRFC op 12.
Misschien is dat ook de reden dat het maar tot ~224MHz wilde gaan...
Ik heb dit geheugen:

( image is niet van mij, maar mijne zijn bijna pcies zelfde )
lijkt me winbondAnoniem: 86836 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:15:
Ok, ik heb ook ff een mate van me geschopt en hij heeft m'n mem getest in z'n amd 64. Hij heeft alleen een buggy bios waardoor hij met een divider van 1:1 geen 245 fsb kan draaien, maar een andere divider haalt hij wel 300 fsb, en dan mem op 245 mhz.
Ik heb dit geheugen:
[afbeelding]
( image is niet van mij, maar mijne zijn bijna pcies zelfde )
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Heb jij al iets gehoord van die zaak? Mijn geld is de 14'de al afgeschreven, en volgens mij moet het allang binnen zijn bij ze. Ik gebruik overigens Abn (online uiteraard).Jack schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:19:
ik heb 3x 1gig dualpack twinmos speed premium 3200 AA4T 44D mem besteld bij overclockers.de, dus ik hoop volgende week wat mooie scores te laten zien
Zag net ook dat ze niet meer op voorraad daar zijn, hoop dat ze snel weer komen, want ik heb mn g.skill al verkocht en zit nu tijdelijk met 256MB
Oh het is inmiddels weer op voorraad
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 18-01-2005 00:11 ]
Dus ik krijg het pas na het weekend...
voor de rest heb ik nog niets gehoord
Maar als bv. de 270/280 op 2-2-2-5 1t word gehaald dan is dit mijn nieuwe mem
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Nu kreeg ik echter bericht van die shop, dat zij ook nog eens 12,50 moesten betalen, en of ik het maar even wou vergoeden.... Straks maar eens langs de bank, ik vind dit niet kunnen.
Anoniem: 54523
reepies (2x512mb) van overclockers.de liggen hier voor me...... ze zitten iig NIET op Brainpower PCB!DaWaN schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:09:
256mb TwinMOS Speed Premium is geen Brainpower, 512mb Speed Premium is daarentegen wel Brainpower
zie; http://www.akiba-pc.com/article.php?45.0
Winbond UTT zitten dus nooit op BP PCB (behalve OCZ
Iemand hier een URL oid van ??
Anoniem: 54523
http://www.eetasia.com/AR...99481,499486.HTM.e3d6cfe6sapphire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:10:
Sap zit net ff te msn'en met Syzzer en nu verteld Syzzer sap dat UTT staat voor UnTesTed en dat het gewoon CH-5 is, zelfs bevestigd voor OCZ.
"Winbond to output UTT DRAM
Posted : 26 Aug 2004
Winbond Electronics Corp. has started producing untested DRAM chips. According to sources, the company had planned to reallocate 10,000 8-inch equivalent wafers per month from pseudo SRAM (PSRAM) to produce DRAM for Infineon Technologies Co. Ltd. However, as Infineon used only part of the capacity, Winbond is now producing UTT chips with the unbooked capacity.
Sources also said that Winbond is currently producing a small amount of UTT chips. However, the output may increase to 3 million 256Mb-equivalent units over the next two months. The chips are not labeled with the Winbond logo. The company declined to comment on the news although during an investors conference held last Aug. 6, it forecasted that DDR production output for Infineon will be up from 5 percent last quarter to 13 percent this quarter."
Ik ben er van onvertuigd dat het geen CH-5 is, of iig beter, ik zie CH-5 geen 263mhz 2-2-2-5 PiFast doen op maar 3,2V. UnTesTed staat er waarschijnlijk voor dat het mem de fabriek uitgaat zonder snelheid erop, dus dat de fabrikanten zelf maar moeten kijken hoeveel ns ie issapphire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:10:
Sap zit net ff te msn'en met Syzzer en nu verteld Syzzer sap dat UTT staat voor UnTesTed en dat het gewoon CH-5 is, zelfs bevestigd voor OCZ.
[ Voor 17% gewijzigd door DaWaN op 18-01-2005 15:15 ]
weer een reden om toch maar voor ocz te gaan buiten dat die handpicked zijnAnoniem: 54523 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:57:
[...]
reepies (2x512mb) van overclockers.de liggen hier voor me...... ze zitten iig NIET op Brainpower PCB!
zie; http://www.akiba-pc.com/article.php?45.0
Winbond UTT zitten dus nooit op BP PCB (behalve OCZ)
ik moet zeggen dat ik nog maar weinig goede resultaten heb gezien met brainpower pcb op 2-2-2-5.
tccd op brainpower pcb gaat zeker wel keihard, maar dat loopt ook niet op 2-2-2-5.
Dus als je het mij vraagt heb je alleen maar wat aan brainpower pcb als je geheugen hebt dat echt hoge clocks kan draaien
Liever goede chips dan een ander PCB, goede chips is veeel belangrijkerEl Snorro schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:19:
[...]
weer een reden om toch maar voor ocz te gaan buiten dat die handpicked zijn
[ Voor 16% gewijzigd door DaWaN op 18-01-2005 15:25 ]
Maar omdat ik toch al voor ocz wilde gaan vanwege die handpicking is het brainpower pcb nóg een reden om toch voor ocz te gaan.
ik draai al 1,5 jaar CH-5DaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:13:
[...]
Ik ben er van onvertuigd dat het geen CH-5 is, of iig beter, ik zie CH-5 geen 263mhz 2-2-2-5 PiFast doen op maar 3,2V. UnTesTed staat er waarschijnlijk voor dat het mem de fabriek uitgaat zonder snelheid erop, dus dat de fabrikanten zelf maar moeten kijken hoeveel ns ie is
Maar volgens Syzz prestteert het wel als 2-3-2 timmings ondans dat het op 2-2-2 draait. Dus niet dat ik Syzzer probeer zwart te maken maar ik ben gewoon erg benieuwd.....
ik denk niet/weet bijna zeker dat dit ch5 is totdat ik concreet en onomstotelijk bewijs heb.sapphire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:47:
[...]
ik draai al 1,5 jaar CH-5en het doet niet eens 2-2-2 laat staan die speeds op 3,2v.
Maar volgens Syzz prestteert het wel als 2-3-2 timmings ondans dat het op 2-2-2 draait. Dus niet dat ik Syzzer probeer zwart te maken maar ik ben gewoon erg benieuwd.....
Mijne zijn net binnenAnoniem: 70787 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:09:
[...]
Heb jij al iets gehoord van die zaak? Mijn geld is de 14'de al afgeschreven, en volgens mij moet het allang binnen zijn bij ze. Ik gebruik overigens Abn (online uiteraard).
Zag net ook dat ze niet meer op voorraad daar zijn, hoop dat ze snel weer komen, want ik heb mn g.skill al verkocht en zit nu tijdelijk met 256MBmoet gewoon dingen afsluiten telkens !
Oh het is inmiddels weer op voorraad
Most of you already know about these so called "Winbond UTT" a.ka CH-5 a.k.a BH-4 chips that run like legendary Winbond "B" series. These chips don´t have anything to do with discontinued Winbond "B" series, but they actually are improved "C" die chips made with 0.13µ process (compared to "B" die 0.175µ process).El Snorro schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:06:
[...]
ik denk niet/weet bijna zeker dat dit ch5 is totdat ik concreet en onomstotelijk bewijs heb.
Original Winbond "C" series never was popular among enthusians, since the chip didn´t work with Ras to Cas 2. After Winbond stopped to make DDR memory in last quater of 2004, their DDR business was transfered to Winbond´s cooperatives Infineon, Mosel Vitelic and ProMos. In this article I call this alliance as Infineon group
bron:
http://www.akiba-pc.com/article.php?45.0
Dus verbeterde C chips.
Ik heb ze ook binnen vanuit Overclockers.de en zijn geen brainstorm PCB's de speedpremiums/winbond worden niet geleverd met brainpower alleen de AADT zonder winbond.
Het zijn winbond chipjes van week 48 die er bij mij opzitten.
Kan ze helaas nog niet testen
[ Voor 5% gewijzigd door Bacosjaco op 18-01-2005 22:43 ]
Wat Sapphire zegt over 2-2-2 met performnce van 2-3-2, heb ik ooit uit een topic van Xtreme gehaalt en ik zou niet weten of het voor deze CH-5 ook geldt.
Het punt was dat er toen mensen waren die hun CH-5 2-2-2 konden laten draaien. Een andere user beweerde echter dat dit geen echte 2-2-2 was, zoals bij BH-5 het geval was. Hij heeft toen zijn woorden kracht bij gezet door benches te posten van BH-5 op xx MHz 2-2-2 en CH-5 op exact dezelfde config met dezelfde settings en inderdaad, BH-5 was sneller/leverde meer bandwidth.
Ik meen me ook te herinneren, maar daar ben ik lang neit zo zeker van als bovenstaand verhaal, is dat CH-5 op 2-2-2 nauwelijks verschilde van CH-5/BH-5 op 2-3-2. Dat zou dus eigenlijk zeggen dat de reepjes zeggen 2-3-2 te lopen, maar dat lekker niet doen ofzo
Dat dit UTT CH-5 anders is dan het oude moge duidelijk zijn. Het oude zou nooit deze snelheden halen met 512 MB reepjes.
Ikzelf zit overigens ook te kijken naar TwinMOS SP. Niet omdat mijn huidige BH-6 niet hard genoeg gaat, maar omdat ik gewoon eens 1024 wil hebben ipv de 512 die mij momenteel een beetje weinig begint te worden.
lieve syzzer
Nee dat is dan goed, wilde ik dus ff weten
Vergeet niet dat 2x512mb een stuk minder hard gaat, denk niet dat je dan 263 2-2-2-5 op 3,2V nadoetSyzzer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:50:
...
Ikzelf zit overigens ook te kijken naar TwinMOS SP. Niet omdat mijn huidige BH-6 niet hard genoeg gaat, maar omdat ik gewoon eens 1024 wil hebben ipv de 512 die mij momenteel een beetje weinig begint te worden.
Haal nu met 2x512MB 237Mhz 2-2-2-5@3,1V zonder errors in Memtest dus 250@3,3V moet kunnen alleen zit me bord tegen z'n max aan qua fsb
Anoniem: 103633
Of kan ik beter voor een mayb iets duurdere TCCD bankje gaan??
het gaat mij vooral om strakke timings, die vind ik belangrijker als mhz wan tmijn proc. wil toch niet hoger dan 243 gaan...
als je toch geen hoge fsb kan draaien, waarom zou je dan uberhaupt tccd willen?Anoniem: 103633 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:50:
ik ben nu ook van plan om zo'n Twinmos Speed Premium te halen ... maar is dat wel een goede aanvulling op mijn eigen BH-5 aangezien dit dan CH-5 blijkt te zijn.. het gaat erom om mijn 2500+ ong. fsb 220mhz te laten draaien.
Of kan ik beter voor een mayb iets duurdere TCCD bankje gaan??
het gaat mij vooral om strakke timings, die vind ik belangrijker als mhz wan tmijn proc. wil toch niet hoger dan 243 gaan...
haal gewoon twinmos. strakke timings en goede mhzen, klaar
Anoniem: 5897
Handpicked..nu ja... Straks gaan al die repen hard, trust me. OCZ weet dat ook. Of ben je soms de Twinmos BH-5 vergeten? Wie kocht er nog Corsair PC3500? Niemand..DaWaN schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:02:
[...]
Omdat OCZ handpicked is en omdat het altijd hard gaat, mijn ene reepje bijvoorbeeld gaat maar 215mhz 2-2-2-5 op 3,1V terwijl het andere reepje dat op 255mhz doet !
Alleen snap ik niet waarom OCZ niet met 256mb reepjes komt, als je goede handpicked chips heb is het volgens mij wel sneller dan BH-5
Klopt ja..ik heb toen benchies gepost waaruit bleek dat het even snel wasSyzzer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:50:
Ik meen me ook te herinneren, maar daar ben ik lang neit zo zeker van als bovenstaand verhaal, is dat CH-5 op 2-2-2 nauwelijks verschilde van CH-5/BH-5 op 2-3-2. Dat zou dus eigenlijk zeggen dat de reepjes zeggen 2-3-2 te lopen, maar dat lekker niet doen ofzo.
Het feit dat het bij hem minder winst gaf was gewoon door zn eigen onkunde. Hij vergat namelijk dat zijn mem gewoon niet knap op 2-2-2 wilde draaien en dus brakke resultaten gaf.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 18-01-2005 22:03 ]
Ik heb 1 reepje 256mb die dit doet:Anoniem: 21301 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:12:
Heeft iemand die reepjes al , of zijn ze nog steeds niet leverbaar ?
Dat weet ik, maar ik heb ook geen moeite met wat meer volt over mijn memDaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:39:
[...]
Vergeet niet dat 2x512mb een stuk minder hard gaat, denk niet dat je dan 263 2-2-2-5 op 3,2V nadoet
Anoniem: 95757
Waar heb je ze aangeschaft?DaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:19:
[...]
Ik heb 1 reepje 256mb die dit doet:
[afbeelding]
Daar liggen nu geen winbond reepjes meer, alleen nog maar PSC, en vergeet ook niet dat het andere reepje van mij maar 215mhz doet....
Och een DFI NF4 kan tot 4v dus er is nog spellingDaWaN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:39:
[...]
Vergeet niet dat 2x512mb een stuk minder hard gaat, denk niet dat je dan 263 2-2-2-5 op 3,2V nadoet
En hoelang denk jij dat je geheugen dat vol houdsapphire schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:53:
[...]
Och een DFI NF4 kan tot 4v dus er is nog spelling
Als ik nieuw geheugen zou kopen zou ik ook voor 2x512 gaan gewoon wachten op goeie chips. Ik heb nu nog 2x256 BH5 wat ik nog nooit echt goed heb kunnen testen, met een boxed coolertje word je proc zo warm
[ Voor 29% gewijzigd door MonkeySandwich op 19-01-2005 14:16 ]
Dit topic is gesloten.