[OC] Het OCZ Voltage eXtreme geheugen topic (TwinMos SP)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/OCZ%20kop.PNG
Het OCZ Voltage eXtreme geheugen topic!

In Het grote DDR geheugen OC-results topic werden deze repen al een tijdje besproken.
Na toestemming te hebben gekregen heeft het nu dan zijn eigen topic. Er is echter nog vrij weinig over bekend. Velen hebben een poging gedaan erachter te komen welke chips verantwoordelijk zijn voor de hoge kloksnelheden die er al gehaald zijn, maar vergeefs.
Wel wijzen veel dingen erop dat dit toch echt de nieuwe chips kunnen zijn met een naam ons allen bekend: Winbond.
Let op: dit is nog steeds speculatie, maar voor het gemak gaan we er in dit topic even van uit.
Verderop meer hierover.. :Y)

Iedereen zal zich de asociaal hoge kloksnelheden die het beruchte BH5 geheugen op zijn naam wist te zetten herinneren. Hier had het een relatief hoog voltage voor nodig, maar dan had je wel zeer lage timings.
De belangrijkste ingrediënten voor een prachtige OC waren daar en menig Tweaker heeft ervan genoten.
Nu lijkt er weer een nieuw klokmonster aan te komen.

Winbond maakt weer geheugen-chips?
JA! Winbond maakt weer geheugen-chips, alleen dit keer niet meer met hun merk/naam erop. Door een contract/overeenkomst met Infineon maakt Winbond weer geheugen-chips... met jawel 0,09µ technologie. Dit heeft dus als voordeel dat de chips koeler blijven en nog meer volt's kunnen verwerken voordat ze echt warm worden.

Waarom denken we dit?
Het plaatje hieronder is een echte Winbond BH-5 chip.
Let op de ronde putjes op de chip:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/BH5-338WF.jpg

En de inkepingen aan de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/Winbond-CH5-SIDE.jpg

Et voilá:
Afbeeldingslocatie: http://members.dslextreme.com/users/fldrice/images/ocz%20vx%20similar%20to%20bh5.jpg

De TwinMos-versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=21890

Zoals je kunt zien hebben de nieuwe chips de visuele kenmerken van een echte Winbond chip (de 2 ronde putjes en de 4 inkepingen). Ook mag duidelijk zijn dat de fysieke eigenschappen (lage timings, hoge kloksnelheid met een hoog voltage) hier sterk op wijzen.

Dit is het verhaal zoals we nu denken waar de chips vandaan komen. Het kan dus zijn dat het niet helemaal klopt, maar in grote lijnen is het vrij zeker te zeggen wie de chips maakt.

De modules

De OCZ VX repen in een DC-kit met goudkleurige heatspreaders:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/GoldDC1.jpg

OCZ VX geheugen zonder heatspreaders op een Brainpower 808 PCB:
Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=22094&stc=1

:*) :9~
Afbeeldingslocatie: http://xtremeresources.com/images/reviews/OCZVXP/desktop.jpg
Info

OCZ EL DDR PC-3200 / 400MHz / Gold Series / Voltage eXtreme / Dual Channel

OCZ Gold Series EL PC-3200 with Voltage eXtreme technology is a revolutionary line of memory designed to pursue a new level of DDR performance. The PC-3200 Gold VX is made to operate above the traditional memory voltage to increase speed and stability to ultimately allow the memory to thrive under high voltage. Memory performance increases with voltage, but unfortunately with many traditional modules this can significantly reduce stability and increase the potential for module damage. Unlike typical memory, VX DDR performs best at an above average voltage, and better and better as voltage is increased, all without any adverse affects to stability. At 2.6V volts the VX modules feature 2-3-3 timings, but running at 3.2 volts, the PC-3200 Gold VX is capable of blistering timings of 2-2-2!

OCZ PC-3200 Gold VX is also made with OCZ’s proprietary Enhanced Latency technology to allow the modules to run at lower latencies than normally possible. In addition, each OCZ EL PC-3200 VX module is encased in a gold mirrored copper heatspreader and is backed by OCZ’s industry leading toll-free technical support and lifetime warranty.

The Gold Voltage eXtreme product line 100% hand-tested to ensure OCZ quality and is optimized for use on Athlon 64 based motherboards. Every Dual Channel Kit from OCZ is hand tested as a matched pair across a wide variety of motherboards to ensure flawless performance on most motherboards. OCZ VX Gold Edition memory modules are rated to handle up to an incredible 3.5V without invalidating the OCZ Lifetime Warranty so that performance enthusiasts can tweak their systems without worry. Leave it to OCZ to design the ultimate high performance memory that thrives under high voltage.

* OCZ EVP® (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 3.5V ± 5% without invalidating their OCZ Lifetime Warranty.

**ULN (Ultra Low Noise) technology uses various printed circuit board (PCB) techniques to reduce the amount of electrical noise that is present in all high-speed ICs. This results in faster and more stable memory.

Bron: OCZ Website
Kijk voor meer info in deze PDF.

Levering

De levering van deze modules laat op het moment te wensen over. Als we nu in Pricewatch kijken zien we niet meer dan [url= pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ EL Gold VX )]dit
Reviews

Ook van reviews is nog weinig te bekennen. De enige die we tot nu toe hebben kunnen vinden is
XtremeResources OCZ PC3200 Gold VX review

De mannen van XS hebben dit geheugen natuurlijk ook opgemerkt:
The Official OCZ VX Thread
OCZ VX, Best Memory made since BH5!!

2x512MB OCZ VX PC3200 @ 270MHz 2-2-2-7:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/VX@270MHz.jpg

Andere repen met dezelfde chips

OCZ is niet de enige die de nieuwe Winbond chip gebruikt, ook TwinMos (met TwinMos/Mtec chip) en Kingston's Valeuram zijn gespot met deze chip. Die clocken meestal net zo ver als het veel duurdere OCZ VX geheugen, maar de chip's die op het OCZ VX geheugen zitten zijn hand-picked. Dat wil zeggen dat de chip's aan een bepaalde kwaliteit moeten voldoen om gebruikt te worden voor het geheugen dat ik de winkel komt te liggen. TwinMos en Kingston stoppen deze chip's op hun budget-lijn en kijken dus niet naar de kwaliteit van de chip's. Bij OCZ heb je dus meer zekerheid dat je geheugen snel gaat, echt snel.
Maar echte bagger chip's ben ik nog niet tegen gekomen, en voor het wat slechtere geheugen geldt meestal dat wat meer volt wonderen doet.

Dit zijn TwinMos repen met de nieuwe Winbond-chip:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/winbondutt_twinmos_backt.jpg

En tot slot Kingston ValueRam met de beruchte chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.people.freenet.de/darkcrawler/ram/kingston/5.jpg

Deze modules zijn ook al in omloop op het forum van XS:
Xtreme Twinmos Memory!
Twinmos PC 3200 rocks !!!

Het beste resultaat tot nu toe is behaald met TwinMOS Speed Premium PC3200.
Benny Lodewijk behaalde hiermee een verbluffende 277MHz 2-2-2-5 met 3.7v:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/TwinMOS_277MHz.jpg

Tot slot

Allemaal goed en wel. OCZ komt terug met dit mooie stukje technologie, aan ons de taak om hier heftig over te discussiëren en te bespreken.
Ga alsjeblieft niet te diep in op wat voor chips er nou wel of niet op zitten. Zoals aangegeven is dit speculatie gebaseerd op waar het op dit moment het meest op lijkt.
Dit topic wordt natuurlijk pas echt leuk als meer en meer mensen het geheugen aan de tand hebben kunnen voelen.
Ontdek je een foutje of heb je nog info waarvan je vindt dat het niet aan dit topic mag ontbreken, stuur dan even een mailtje. Op die manier houden we het topic schoon :)

© Gaming247 en r00n187

[ Voor 71% gewijzigd door Rone op 09-01-2005 17:22 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Zo ons topic is nu eindelijk online :)

Dus mensen kom op met de score's! })

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet iemand toevallig bij welke winkel(s) je twinmos/kingston valuram koopt met mtec chipies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130614

verdorie, ik heb ook bij PCgate besteld. Ik hou jullie verder op de hoogte van de afloop.

De Twinmos latjes met 'AA4T' in het serienummer zouden deze winbond chips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zie dagelijks bij mij op mn werk die kingstons langskomen, ik zal eens kijken of ze ook die chippies hebben (http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/i9id25.html) De stickertjes op het mem zijn het zelfde als uit de startpost :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 04-05 11:32
Idd, supergeheugen.

Ik had ook hier gehoord over OCZ, daarna eerst gekeken bij iComputers.
Ik was op zoek naar 2x512 ECC registered (FX-51) en dan de pc3500 versie ivm oc-en ;)

was niet meer leverbaar, nu dan maar de pc3200 erin gezet.
ook lekker.

te weinig tijd gehad om goede scores neer te zetten, komt nog.

trouwens, reepjes gekocht bij
http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/

gewoon makkelijk

ik heb heatspreaders, dus nog niet gekeken naar winbond

/edit: spelling

[ Voor 10% gewijzigd door tiepeks op 07-01-2005 21:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Leuk dus als je weer Twinmos PC3200 reepjes koopt heb je weer kans op een winbond chip erop ?
Dat is dan weer erg leuk zonder enorm veel geld ervoor te betalen :)

Nu nog shops die ze zeker hebben ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijk dit is inreessant aangeizne ik nog nieuw mem zoek :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
nog even voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tiepeks/CPU-Zklein.JPG

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100532

Dit lijkt me zeker interresant geheugen voor als mn bh6 verouderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

ikga igg de Twinmos versie bestellen(2x 512 met deze chippies voor 130 euro :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Anoniem: 107572 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:49:
ikga igg de Twinmos versie bestellen(2x 512 met deze chippies voor 130 euro :Y) )
Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 06-06 13:35
Mooie topic ronald! 8) . Dit geheugen verdient inderdaad een topic, tevens heeft dit geheugen een grote toekomst.

Dit geheugen wil ik heel graag testen en vergelijken met Samsung TCCD geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kakaroto op 07-01-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
weet iemand misschien ook tot hoever dit geheugen (2x 512) zou gaan op hoogstens 2.9V? Op zowel redelijk strakke timings (2-3-3-5) als relaxte timings (2.5-3-3-7)?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ah, zie daar m'n volgende geheugen 8)

* Anoniem: 111703 gaat alvast sparen voor een OCZ VX 1024 MB Setje

Ik denk dat er met dit geheugen (mede door het 0,9u procedé) echt insane snelheden bereikt zullen worden, en nog steeds strakke timings. Ik zie een gouden toekomst voor dit geheugen qua overklokken :D

Alleen €280,- voor 1 gb is wel veel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Anoniem: 130614 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:00:
verdorie, ik heb ook bij PCgate besteld. Ik hou jullie verder op de hoogte van de afloop.
Het hoeft natuurlijk niet fout te gaan maar de kans is er wel dat het kan... daarom wou ik iedereen erop attanderen :)
Tutti-frutti schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:03:
Ik zie dagelijks bij mij op mn werk die kingstons langskomen, ik zal eens kijken of ze ook die chippies hebben (http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/i9id25.html) De stickertjes op het mem zijn het zelfde als uit de startpost :)
Als je dat zou willen doen, graag! En zou je er ook een foto van kunnen nemen, dat zou helemaal geweldig zijn.
GeforceDDQ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:16:
Leuk dus als je weer Twinmos PC3200 reepjes koopt heb je weer kans op een winbond chip erop ?
Dat is dan weer erg leuk zonder enorm veel geld ervoor te betalen :)

Nu nog shops die ze zeker hebben ;)
Inderdaad, alleen bij TwinMos kan je ook andere chip's aantreffen, dus wel even opletten!
Wel even op de © Gaming247 en r00n187 onder de post letten he :P .
Dit geheugen wil ik heel graag testen en vergelijken met Samsung TCCD geheugen.
Dat zal een hele mooie vergelijking worden denk ik, nek aan nek. Ik kijk er met smart naar uit :Y) .
BvK P4 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:16:
weet iemand misschien ook tot hoever dit geheugen (2x 512) zou gaan op hoogstens 2.9V? Op zowel redelijk strakke timings (2-3-3-5) als relaxte timings (2.5-3-3-7)?
Niet ver denk ik, dit geheugen heet niet voor niks Voltage eXtreme (= VX).
Anoniem: 111703 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:34:
Ah, zie daar m'n volgende geheugen 8)

* Anoniem: 111703 gaat alvast sparen voor een OCZ VX 1024 MB Setje

Ik denk dat er met dit geheugen (mede door het 0,9u procedé) echt insane snelheden bereikt zullen worden, en nog steeds strakke timings. Ik zie een gouden toekomst voor dit geheugen qua overklokken :D
Geen dun laagje bladgoud, maar echt massief goud :P :+
Alleen €280,- voor 1 gb is wel veel :'(
Voor de cheap-ass tweaker zijn de TwinMos en Kingston modules een goed alternatief, alleen is er meestal wel wat extra werk vereist(goede chip's zoeken, (soms) zelf de modules nog moeten inbranden) maar daar ze we voor op GoT niet? :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Gaming247 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:07:Voor de cheap-ass tweaker zijn de TwinMos en Kingston modules een goed alternatief, alleen is er meestal wel wat extra werk vereist(goede chip's zoeken, (soms) zelf de modules nog moeten inbranden) maar daar ze we voor op GoT niet? :)
Niet dat ik cheap-ass ben hoor (heb net 400 euro besteed aan een A8V Deluxe & 3500+ :P), ik wil gewoon waar voor m'n geld >:)

Quote uit .pdfje:
I pumped as much as 4 volts into this memory without even a whimper. They also do not produce much more heat as a result of the increased voltage to the memory, which find impressive.
-Xtreme Resources

Ze hebben uiteindelijk op relaxde timings (3-4-48) een ubersnelheid bereikt, namelijk 273 MHz, dus bijna DDR550 speeds!!!

Afbeeldingslocatie: http://xtremeresources.com/images/reviews/OCZVXP/Screencapat273FSBat3-4-4-8timings.jpg

Deze resultaten werden allemaal behaald met een Intel PIV systeem, maar een forumposter wist met een Winnie 3500+ en een MSI K8N Neo2 Platinum een veel beter resultaat neer te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://xtremeresources.com/images/reviews/OCZVXP/vx2.jpg

Je leest het goed ja, PC3200 geheugen op 285 MHz (DDR570) op 2-2-2-7 >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online
Maximized schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:30:
[...]
Ze hebben uiteindelijk op relaxde timings (3-4-48) een ubersnelheid bereikt, namelijk 273 MHz, dus bijna DDR550 speeds!!!
Afhankelijk van het platform en de kwaliteit van de chips is 273MHz makkelijk te halen met timings als 2-2-2-5. Hier zal een goed reepje zo'n 3,4v voor nodig hebben.
En dan heb je dus nog steeds garantie, want die loopt bij OCZ op tot 3,5v(±5%).
Dat is dus maximaal 3,675v :Y)
Deze resultaten werden allemaal behaald met een Intel PIV systeem, maar een forumposter wist met een Winnie 3500+ en een MSI K8N Neo2 Platinum een veel beter resultaat neer te zetten:

Je leest het goed ja, PC3200 geheugen op 285 MHz (DDR570) op 2-2-2-7 >:) >:) >:)
Hier is een 9.5 MP gebruikt, dus het geheugen draait eigenlijk op 2700/10=270MHz.
Maar dan is het nog een mooi resultaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 08-01-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 11:41

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Zetten al die latjes zo'n super-resultaten neer bij hoge voltages (>3.3V), of is verstandiger om voor repen te gaan die gecertifieerd zijn voor DDR500 (met natuurlijk hogere latency)? Die VX zijn namelijk behoorlijk duur mochten ze niet veel verder dan 230Mhz geraken... :/

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CopperCAT schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:09:
Zetten al die latjes zo'n super-resultaten neer bij hoge voltages (>3.3V), of is verstandiger om voor repen te gaan die gecertifieerd zijn voor DDR500 (met natuurlijk hogere latency)? Die VX zijn namelijk behoorlijk duur mochten ze niet veel verder dan 230Mhz geraken... :/
die die VX die zullen wel hoog gaan , alleen voor de goedkopere versie (van 130 euro , twinmos) hebbie minder kans dat ze zo hoog gaan (geluk hebben)
staat ook in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:30:
[...]

[afbeelding]

Nee, dat spul draait lager.

Die halve multi voor de cpusnelheid vertekend het beeld een beetje
het draait 2709/10=270MHz wat overigens nog steeds niet slecht is :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74959

Zou iemand mij kunnen vertellen welke chips er bij www.coolprices.nl op de twinmos pc3200 zitten? Ik wil daar namelijk nog meer bestellen en dan zou t mooi meegenomen zijn als ik die dan ook gelijk kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
CopperCAT schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:09:
Ik ben nog geen OCZ VX module tegen gekomen die (met genoeg voltage) geen 255Mhz 2-2-2-5 deed. Dit zijn overgens allemaal ervaringen van andere mensen - zelf ben ik nog opzoek naar Kingston/ TwinMos geheugen met deze chips.
Anoniem: 74959 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:17:
Zou iemand mij kunnen vertellen welke chips er bij www.coolprices.nl op de twinmos pc3200 zitten? Ik wil daar namelijk nog meer bestellen en dan zou t mooi meegenomen zijn als ik die dan ook gelijk kan bestellen.
Ik ben nu (toevallig) een mailtje aan het typen om rond te sturen naar verschillende bedrijven om te kijken welke chip's zij op vooraad hebben. Ik zal de resultaten binnenkort hier posten. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
Oeps,
ik zag op mijn eigen plaatje dat mijn OCZ op halve snelheid draaide.... |:(
niet zo gek dat het stabiel was

opnieuw:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tiepeks/CPU-Zkleinnieuw.JPG

en binnenkort benchen met strakkere timings

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Voor cas 2,5 op 200Mhz (wat die latjes dus doen) heb je niet per se BH5 nodig. En dit topic gaat niet over BH5 maar over die nieuwe mogelijk winbond chips. Die chips worden enkel genoemd als opvolger van BH5. De officiele opvolger van BH5 is CH5 maar dat gaat minder hard en of de timings zijn minder.

Die twinmos bij MRC vandaan hoeven geen super chips te zijn. Chips van MDT of Twinmos zelf halen ook 200 op cas 2,5. Je moet na vragen of er "AA4T" in het serinummer staat en of de chips aan de uiterlijke kenmerken voldoen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Tutti-frutti schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:03:
Als je ze tegenkomt hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikga die Twinmos geheugen bestellen :D
ik hoop dattie lekker zal gaan, kzal alsik ze heb (en dit topic leeft nog) wel mijn ervaring ervan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Anoniem: 107572 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:16:
ikga die Twinmos geheugen bestellen :D
ik hoop dattie lekker zal gaan, kzal alsik ze heb (en dit topic leeft nog) wel mijn ervaring ervan posten.
Heb je dan al naar een zaak gemaild voor de juiste chipies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

martijn_tje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:47:
Die twinmos bij MRC vandaan hoeven geen super chips te zijn. Chips van MDT of Twinmos zelf halen ook 200 op cas 2,5. Je moet na vragen of er "AA4T" in het serinummer staat en of de chips aan de uiterlijke kenmerken voldoen.
idd 2 putjes op de chips en 2 metalen puntjes aan 2 zijkanten.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.makkink/winbondutt.JPG
de beste chips die je kunt krijgen zijn:

04444
TMDXXXXXXX44D

de 04444 betekent geproduceerd op 2004, week 44. De chips van na week 44 lijken de beste resultaten te geven.
De 4 op het eind betekent winbond UTT chips. Een D op het eind betekend no name chips.
De TMD chips lijken betere resultaten te geven dan de TTD chips.
44D op het einde van de 2e regel lijken de beste resultaten te geven, de 50D en 60D chips geven wisselende resultaten.

en natuurlijk AA4T als het serienummer, en zeker niet AADT! De AADT modules hebben no name chips, geen winbond.

De beste modules lijken de TwinMos Speed Premium dual kit :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
de prijs is inmiddels aangepast van Bytes@Work, het geheugen kost nu nog maar €265 :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 01:26

DaWaN

'r you wicked ??

Ik denk dat dit geheugen Winbond DH-5/6 bevat. Omdat op de cache van de nieuwste Maxtor HD's dit mem ook zit. Ik denk dat ik binnenkort even op zoek ga voor een setje TwinMos reepjes :)

[ Voor 28% gewijzigd door DaWaN op 08-01-2005 19:47 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Staat die 60-50 of 44D niet voor milliseconde dus 6-5 of 4,4ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:05:
het zou maar zo kunnen, dat was bij BH-5 en BH-6 wel het geval...
maar of dat hier ook zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen

volgens deze review schijnen de laatste cijfers wel het aantal nnoseconden voor te stellen (zie onderaan pagina 1.)

[ Voor 24% gewijzigd door Jack op 08-01-2005 20:32 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:05:
De op de opnieuw gemarkeerde Winbond chips was dat wel het geval. 50D = 5ns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28

nFo

Nice RAM.......
Leuk dat Infineon de Winbond chippies weer nieuw leven in blaast. :9

Maar kunnen we niet beter op zoek gaan naar de: TwinMOS Speed Premium in Nederland ?
1: Omdat de prijs niet veel hoger is dan de normale twinmos geheugen.
2: Het de Brainpower pcb heeft.
3: Elk reepje na ± week: 46, 2004 heeft zeker Winbond UTT chips
4: En ik zag net dat ze ook al 260/270 MHz gehaald hebben bij xtremesystems.( 2-2-2-5)

Dus ik ga Azerty en nog wat pc boeren is mailen. }:O
Voor de mensen die niet kunnen wachten of in Duitsland wonen kunnen hier terecht:
www.pc-king.de
---------------
Edit: Nog wat info van xtremesystems:

Winbond UTT can under others like PSC be found on TwinMOS/M.tec - we still use both on M.tec so here i can´t guarantee anything...

All upcoming TwinMOS Speed Premium should have Winbond UTT - we call it CH-5 - former first version of Speed Premium has selectd PSC (review can be found here: http://www.techpowerup.com/reviews/TwinMOS/SpeedPremium/) and will never run like the Winbond based ones. Check out the "winbond dots" on the chip itself

I will try to find out from which date we switched for WB UTT for the Speed Premium and tell ya asap (next week).

http://www.xtremesystems....php?t=49229&page=28&pp=25

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 08-01-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online
nFo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:20:
Maar kunnen we niet beter op zoek gaan naar de: TwinMOS Speed Premium in Nederland ?
1: Omdat de prijs niet veel hoger is dan de normale twinmos geheugen.
2: Het de Brainpower pcb heeft.
3: Elk reepje na ± week: 46, 2004 heeft zeker Winbond UTT chips
4: En ik zag net dat ze ook al 260/270 MHz gehaald hebben bij xtremesystems.
Helaas doen de TwinMOS reepjes in die review niet meer dan 227MHz:
After some testing we could reach 202 MHz @ 2-3-3-X-1T and 227 Mhz @ 2.5-3-3-X-1T, completely stable. So the memory is able to reach the advertised DDR450 speeds, but not much more. Increasing voltage from 2.6 V up to 3.6 V did not yield any higher overclock. Reducing the timings to 3-4-4-X-2T did not help either.
Erg vreemd als je het mij vraagt. Zeker met zulke timings :/

De resultaten van de TwinMOS repen zijn gewoonlijk:
Forum Deluxx: 265MHz 2-2-2-7 3.5v
XtremeSystems: 267MHz 2-2-2-5 3.4v

VX repen komen normaal gesproken iets verder met ook nog een lager voltage.
Waarschijnlijk komt dit dus door het feit dat ze handpicked zijn.
De vraag is of je daar dik €100 meer voor neer wilt tellen..

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 08-01-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

r00n187 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:49:
[...]

Helaas doen de TwinMOS reepjes in die review niet meer dan 227MHz:

[...]

Erg vreemd als je het mij vraagt. Zeker met zulke timings :/

De resultaten van de TwinMOS repen zijn gewoonlijk:
Forum Deluxx: 265MHz 2-2-2-7 3.5v
XtremeSystems: 267MHz 2-2-2-5 3.4v

VX repen komen normaal gesproken iets verder met ook nog een lager voltage.
Waarschijnlijk komt dit dus door het feit dat ze handpicked zijn.
De vraag is of je daar dik €100 meer voor neer wilt tellen..
Dat zijn die oude nog met: PSC chips, als je het draadje leest op xtreme dan snap je het wel..... ;)

former first version of Speed Premium has selectd PSC (review can be found here: http://www.techpowerup.com/reviews/...S/SpeedPremium/) and will never run like the Winbond based ones. Check out the "winbond dots" on the chip itself.

En in die review staat ook: The chips are PowerChip TSOP, rated by Twinmos for 4.4 ns. That is why every module should be able to run 227 Mhz (1000/4.4).
Op het plaatje zie je ook die twee stippen niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/TwinMOS/SpeedPremium/images/Chip_small.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 08-01-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Gaming247 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:07:
[...]
Als je dat zou willen doen, graag! En zou je er ook een foto van kunnen nemen, dat zou helemaal geweldig zijn.
Helaas, er zitten Elpida-chippies (als ik het goed herrinner) op, zonder de 2 winbond rondjes

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
De chips op de OCZ gold VX zijn allemaal getest op 240mhz 2-2-2-6 dacht ik uit mijn hoofd.

Ik ga misschien een setje daarvan kopen voor mijn nieuwe systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online
nFo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:56:
[...]

Dat zijn die oude nog met: PSC chips, als je het draadje leest op xtreme dan snap je het wel..... ;)

former first version of Speed Premium has selectd PSC (review can be found here: http://www.techpowerup.com/reviews/...S/SpeedPremium/) and will never run like the Winbond based ones. Check out the "winbond dots" on the chip itself.

En in die review staat ook: The chips are PowerChip TSOP, rated by Twinmos for 4.4 ns. That is why every module should be able to run 227 Mhz (1000/4.4).
Op het plaatje zie je ook die twee stippen niet.
[afbeelding]
Inderdaad, ik was mis. In die review is het nog PSC.

Hier nog een 50C chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.biwa.ne.jp/~yok/DDR-CHIP/twin%20cl2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@ Tutti-frutti

Uit je eerste post in dit topic neem ik aan dat je bij Alternate werkt(?), weet jij misschien wanneer TwinMos Speed Premium leverbaar wordt?
DaWaN schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:47:
Ik denk dat dit geheugen Winbond DH-5/6 bevat. Omdat op de cache van de nieuwste Maxtor HD's dit mem ook zit. Ik denk dat ik binnenkort even op zoek ga voor een setje TwinMos reepjes :)
Staat dat ook op de chips op de hardeschijf? Want als het erop staat dan kan het het niet zijn, Winbond mag op deze chip's hun naam niet zetten namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Gaming247 op 08-01-2005 22:39 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
-------- Gequote ipv ge-edit ------- 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Gaming247 op 08-01-2005 22:40 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Gaming247 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:21:
@ Tutti-frutti

Uit je eerste post in dit topic neem ik aan dat je bij Alternate werkt(?), weet jij misschien wanneer TwinMos Speed Premium leverbaar wordt?

[...]
Staat dat ook op de chips op de hardeschijf? Want als het erop staat dan kan het het niet zijn, Winbond mag op deze chip's hun naam niet zetten namelijk.
Op die vraag wil ik ook graag antwoord zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nu volg ik eht helemaal niet meer (zal wel oververmoeid zijn :P)
maar waar kan je dit mem nou halen ??

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al een online shop gevonden waar je de Twinmos kan kopen? met de correcte chippes , ik vind 130 euro t.o.v 260 wel ff heelwat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

@ Tutti-frutti

[...]
Dat weet ik niet en kan ik ook niet echt te weten komen. Helaas.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

@ Tutti-frutti

...

[...]
Ja er staat winbond op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Hmm, TwinMos heeft het Mhz record in handen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/277MHz_2225_cpuz2.txt.jpg
277Mhz(DDR554) @ 2-2-2-5(-11-16) :*) , hij heeft alleen het voltage vergeten te posten.

Nu wachten totdat OCZ hier weer overheen gaat :Y) .

[ Voor 14% gewijzigd door Gaming247 op 09-01-2005 11:37 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gaming247 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:18:
[afbeelding]
277Mhz(DDR554) @ 2-2-2-5(-11-16) :*) , hij heeft alleen het voltage vergeten te posten.

Een link naar een .txt file?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Vreemd, ik zag namelijk wel gewoon een afbeelding. En dat txt gebeuren is om geocities te misleiden, plaatjes mogen daar niet naar buiten gelinkt worden.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier één reepje Twinmos PC3200 512MB

Twinmos

04514

TMD7608F8E50D

en p/n eindigt op AA4T maar de resultaten zijn teleurstellend :'(

Bij 200Mhz 2-2-3-11@2,8V reboot de computer tijdens Memtest nr5 dus dit is slechter als Winbond CH-5 wat ik ook heb en die doen het wel gewoon op deze settings.
Alle Winbond herkenningspunten zitten op de chips dus ik mag aannemen dat het ook Winbond chips zijn,ik ga vanavond nog eens proberen wat ze doen op 3,3V.

Is wel getest op een Asus A7N8X en Asus en Twinmos gaan niet altijd samen dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen maar ik acht die kans heel erg klein.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 09-01-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Volgens mij moeten we echt op zoek gaan naar het TwinMos dat eindigt op 44D.
die 277MHz screenshot van Benny Lodewijk is ook 44D geheugen.

[ Voor 46% gewijzigd door Jack op 09-01-2005 14:58 . Reden: url ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
1. Waar heb je ze gehaald?
2. Dit zijn waarschijnlijk dezelfde chip's als op OCZ VX (VX = eXtreme Voltage). Dat betekend dus dat zij pas bij 3.3 of meer volt lekker willen draaien.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Anoniem: 12019 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:12:
Ik heb hier één reepje Twinmos PC3200 512MB

Twinmos

04514

TMD7608F8E50D
volgens mij heb jij net een slechte reep te pakken.
The Stilt heeft namelijk precies dezelfde reep
en zijn resultaten waren erg matig
With 3.2V they run fine at 215FSB with 2-2-2-5-7-12 settings, but after that it´s xtremely unstable even if I raise voltage up to 3.6V.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Of zouden ze niet goed op een nForce2 boord werken?
Maybe I should try with some nForce3 board
Edit:
Nog even een toevoeging van die monster score die ik vanochtend poste:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/277MHz_2225_cpuz2.txt.jpg
277Mhz(DDR554) @ 2-2-2-5(-11-16) @ 3,7 Volt

[ Voor 57% gewijzigd door Gaming247 op 09-01-2005 16:35 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs op 3,3V wil het niet hoger lopen dan 200Mhz,bij 210 start mijn computer al gelijk weer op tijdens het booten,zelfs bij 2,5-3-3 timings dus het zou ook aan me moederbord kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik heb vanmiddag is een aantal shops gemaild, met de vraag of ze Twinmos Speed Premium kunnen leveren.
Azerty, icomputers, Salland Automatisering, Challenge Computers, Hardware Concurrent, Cool Prices, PC Megastore, 4Launch, Komplett, Informatique.

Hier even in het kort de reacties.
De rest zal morgen wel terug mailen.

Icomputers: Twinmos gaat verdwijnen uit onze assortiment........
Hardware Concurrent: Auto Mail, ik krijg nog een reactie.
Cool-prices: We hebben deze vraag doorgespeeld naar onze leverancier.
PC Megastore: ........Wij zullen echter telefonisch contact opnemen met de
desbetreffende leverancier en vragen of dit toch besteld kan worden.
Mocht dit zo zijn dan zullen wij dit geheugen direct toevoegen aan onze
internetsite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

ik zal morgen ochtend wel ff bij Maxpert langs gaan :)
Ze hebben daar wel TwinMos, maar geen Speed Premium volgens mij...
maar ik zal het morgen wel ff navragen

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws,het reepje doet nu 220Mhz 2-2-3-11@2,8V.
Waarom het vanmiddag voor geen meter wou weet ik niet maar ik heb de voltmod van me geheugen los gehaald(eigelijk raakte hij los tijdens het draaien) en de spanning op me Northbrigde teruggedraaid van 1,9V naar 1,75V,verder stond vanmiddag m'n multiplier op 10 en nu op 8 en misschien moest het reepje nog inbranden maar ben tot nu toe erg tevreden,zelfs Prime95 blendtest draait nu nog steeds en ook memtest nr5 gaf na 10 runs geen errors.
Hoger dan 220Mhz heb ik nog niet geprobeerd en ook niet als ras to cas naar 2 wil.
Waar ik het vandaan heb vertel ik dinsdag,moet eerst zelf nog een reepje hebben en hopen dat het in dual net zo loopt.
Ga ook nog proberen als het dualchannel wil draaien met een reepje CH-5(Kingston HyperX KHX3200a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Zet er nog meer volt op zou ik zeggen (3,3 voor 24 uur ofz), de reepjes moeten duidelijk nog worden ingebrand.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaming247 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:33:
Zet er nog meer volt op zou ik zeggen (3,3 voor 24 uur ofz), de reepjes moeten duidelijk nog worden ingebrand.
Kan momenteel niet hoger dan 2,8V omdat m'n voltmod eraf ligt en ik denk dat m'n moederbord ook niet veel hoger wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Gaming247 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:18:
[afbeelding]

Wel snel mem..ben benieuwd hoeveel OCZ modules dit halen, want no way dat ik hiervoor zoveel geld ga uitgeven tenzij ze allemaal 277 halen.

Dat mem is schreeuwend duur en is net zo snel als BH-5 dat iedereen dumpt. 277 3.7V is hard, maar ik heb hier sticks liggen die harder gaan en iets van 2 jaar oud zijn :P

Kortom..ik zie het nu niet echt van die OCZ repen. Goed mem is natuurlijk nooit weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 09-01-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe nu 225MHz 2-2-3-11@2,8V en Prime95 blendtest still running.
Maar weer eens uberbios erin zetten dan kan ik nog 2,9V op me geheugen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Jack schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:04:
volgens mij heb jij net een slechte reep te pakken.
The Stilt heeft namelijk precies dezelfde reep
en zijn resultaten waren erg matig
rjw om hier ff op terug te komen:
Guys, really spoke too early :D

First when I tested these sticks on Intel platform, 200FSB with 2-2-2-5 settings
was extremely unstable. Now I started to test again these stick with memtest,
this time on DFI 875P-T LanParty. I found out that Refresh Mode at 64µs (ICH
offset 69 = 53 instead of default 52 aka 7.8µs) will kill completely
overclockability of these sticks. With 64µs selected these sticks gave hundreds
of errors in memtest no matter what the voltage was. After setting refresh mode
to Auto (7.8µs) these sticks really started to fly :D

I was able to run benches at 255FSB 2-2-2-5 / Turbo - 7.8µs - 70µs - Enabled -
Enabled - Disabled (CPC) - Enabled with only 3.45V :D

I disabled CPC because memorycontroller doesnt like to run it on over 245FSB ;)

http://www.akiba-pc.com/TwinMos-UTT/SPI1M-255FSB.jpg

http://www.akiba-pc.com/T...Sandra2005_Unbuffered.jpg

Sandra unbuffered takes quite big hit when refresh mode is 7.8µs instead of 64µs
and CPC is disabled. After VAGP mod I should be able to run CPC on ;)

Going to try higher voltages tommorrow ;)
:9

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Anoniem: 5897 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:59:
Wel snel mem..ben benieuwd hoeveel OCZ modules dit halen, want no way dat ik hiervoor zoveel geld ga uitgeven tenzij ze allemaal 277 halen.
Ze lijken steeds sneller te worden deze chip's, bij de introductie was de top meestal ~265 Mhz en nu wordt 277Mhz al gehaald.
Dat mem is schreeuwend duur en is net zo snel als BH-5 dat iedereen dumpt. 277 3.7V is hard, maar ik heb hier sticks liggen die harder gaan en iets van 2 jaar oud zijn :P
TwinMos geheugen met deze chips zijn een van de goedkoopste geheugenmodules van het moment en klocken ook nog eens ver met lage timings, en dit zijn voornamelijk 1GB setje's in plaats van de 2x 256 MB BH-5 setje's.

En TCCD moet toch op 310+ lopen om dit geheugen op 275 2-2-2-5 bij tehouden.
En hier een Quote uit je eigen topic BH-5 VS TCCD (ok dit is geen BH-5 maar presteerd wel zo)
Kakaroto schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:18 in BH-5 vs TCCD topic:
Goeie post fewture. :)

Mijn mening over BH5 en G.SKILL.

BH5 (lage timings 2-2-2-5) blijft nog steeds het snelst in 3dmark testjes.
8K met BH5 moet te halen zijn met 275-280MHz. Dat de bandbreedte per test anders is zijn de andere timings bij A64 tweaker.

8K is makkelijk te halen met TCCD geheugen, 300MHz 2.5-3-3-7 1T met redelijke CPU speed heb je 8K al binnen.

OPP en OPB hebben al bewezen (tijdje terug) dat BH-5 sneller is in 3D.
Dit geheugen is daarmee toch een goede concurrent voor TCCD geheugen.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Maar als ik alles zo lees hebben we nog geen shop gevonden die zeker weten de twinmos reepjes met deze chips heeft ?

Oh en ik heb iets gemist :X Waarom mag winbond hun naam niet meer op de chips zeten ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Kortom..ik zie het nu niet echt van die OCZ repen. Goed mem is natuurlijk nooit weg.
Goed mem is idd nooit weg ;)
Maar voor bv. moi zou dit mem ideaal zijn aangezien het ook in DC 1 gig kits beschikbaar is :)
Domme vraag draaien deze stick ook op 1T ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

sapphire schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:34:
Domme vraag draaien deze stick ook op 1T ?
uiteraard, 2T is niet interessant...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er shops gevonden zijn (voor de goedkopere versie en de duurdere) zou de Topicmaker deze dan willen toevoegen aan de startpost , zal vast een leuke toevoeging zijn voor de nieuwkomers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
[...]

True, ik heb BH-5 beter zien doen met lagere voltages. Maar dit geheugen doen deze snelheden met 1024MB DC, wat met BH-5 erg lastig is.

In de OCZ repen zitten handpicked Winbond UTT geheugen. Die gasten die 277MHz halen is gewoon puur geluk met hun TwinMOS SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Kakaroto schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:30:
[...]

True, ik heb BH-5 beter zien doen met lagere voltages. Maar dit geheugen doen deze snelheden met 1024MB DC, wat met BH-5 erg lastig is.

In de OCZ repen zitten handpicked Winbond UTT geheugen. Die gasten die 277MHz halen is gewoon puur geluk met hun TwinMOS SP.
Ja dat is waar. En daarnaast kun je BH-5 niet nieuw kopen. Dus het is wel goed dat die sticks er zijn.

Ben benieuwd of de snelheid nog wat omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 5897 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:56:
[...]

Ja dat is waar. En daarnaast kun je BH-5 niet nieuw kopen. Dus het is wel goed dat die sticks er zijn.

Ben benieuwd of de snelheid nog wat omhoog gaat.
jah daar ben ik ook benieuwd naar, want ~285 mhz op 2-2-2-8 ofzo 1T is zeker niet slecht imo.
Maar ik hou toch maar even mn 1gb bh5 kitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

El Snorro schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:41:
[...]

jah daar ben ik ook benieuwd naar, want ~285 mhz op 2-2-2-8 ofzo 1T is zeker niet slecht imo.
Maar ik hou toch maar even mn 1gb bh5 kitje ;)
Kun jij 1 T draaien stabiel met 2x512mb bh5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 8514 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:49:
[...]

Kun jij 1 T draaien stabiel met 2x512mb bh5?
Jah tot +- 240/250mhz (3,5v geloof ik dan ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 22:15

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

waarschijnlijk heb ik deze week een setje twinmos met die chips er op.
ik weet niet of ze het echt zijn. maar mijn leverancier zegt van wel.
ik laat het wel horen en vooral benchen die handel ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Weet iemand ook al wat van de kingston valueram reepjes. Welke ook de chips van winbond bevatten?

Mayb ook handig inderdaad om de nummers van de chips bij te gaan houden in de startpost e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blendtest gaf na 6min een error bij 225Mhz 2-2-3 maar ik heb ook problemen met m'n Enermax voeding,de 3,3V lijn zakt naar 3V dus niet echt stabiel meer.

Ook nog geprobeerd om 200 2-2-2 te draaien maar Memtest nr5 gaf na 99% 32156 errors,gisteren wou m'n computer niet eens booten op deze settings.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 10-01-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Update:
Weer wat mailtjes gehad, betreft: Twinmos Speed Premium.

4Launch: Nee, deze kunnen wij helaas niet leveren.
Komplett: Ik heb uw verzoek doorgestuurd naar de inkopers.
Challenge Computers: Nee, helaas, deze niet, wel Corsaire.( Ahum, het was een vrouw ;) )
Azerty: Ik heb contact met TwinMos gehad en ik krijg vandaag te horen of wij dit geheugen kunnen leveren.

Zoals je ziet, Twinmos Speed Premium zal moeilijk worden. :(
Mocht Azerty, Komplett of een van de andere shops het kunnen leveren geeft ik wel gil. :)
Ga ondertussen nog even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Anoniem: 12019 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:58:
Blendtest gaf na 6min een error bij 225Mhz 2-2-3 maar ik heb ook problemen met m'n Enermax voeding,de 3,3V lijn zakt naar 3V dus niet echt stabiel meer.

Ook nog geprobeerd om 200 2-2-2 te draaien maar Memtest nr5 gaf na 99% 32156 errors,gisteren wou m'n computer niet eens booten op deze settings.
is dit met Refesh mode op Auto (7.8µs)?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 22:15

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nFo schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:00:
Update:
Weer wat mailtjes gehad, betreft: Twinmos Speed Premium.

4Launch: Nee, deze kunnen wij helaas niet leveren.
Komplett: Ik heb uw verzoek doorgestuurd naar de inkopers.
Challenge Computers: Nee, helaas, deze niet, wel Corsaire.( Ahum, het was een vrouw ;) )
Azerty: Ik heb contact met TwinMos gehad en ik krijg vandaag te horen of wij dit geheugen kunnen leveren.

Mocht Azerty, Komplett of een van de andere shops het kunnen leveren geeft ik wel gil. :)
ten eerste zou ik ook nooit wat bij challenge computers kopen.. die beginnen bij het minste en geringste al te zeiken.. :(
ik zou mooi voor een andere winkel kiezen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik zou sowieso niets bij een winkel kopen die de naam van hun producten niet eens goed kunnen uitspreken ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
nFo schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:00:
Er zijn ook al TwinMos Speed Premium zonder Winbond chip gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img145.exs.cx/img145/6624/mem.jpg
*Klikbaar
Waarom niet?
0443D, geen 4 aan het eid,
AADT, D in plaats van een 4,
Geen ronde putjes en geen inkepingen aan de zijkant

Dit zijn dus oude modules, de nieuwe (na week 46) bevatten wel Winbond UTT

Ik ga binnenkort waarschijnlijk in Den Haag alle shop's langs om te kijken welke winkels wel en welke geen goede chips verkopen. Misschien wordt het dan wat duidelijker, want ik dacht dat Speed Premium = Winbond UTT is.

[ Voor 9% gewijzigd door Gaming247 op 11-01-2005 15:05 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou je dan willen posten waar ze in Den Haag ze Speed Premium met Winbond chips hebben ? Want das namelijk nog binnen mijn reis-reikwijdte :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:21:
[...]

is dit met Refesh mode op Auto (7.8µs)?
Dit kan ik niet instellen op m'n Asus A7N8X Deluxe rev2.0.
Denk toch dat mijn reepje gewoon Winbond CH-5 chippies heeft omdat het precies hetzelfde doet als me Kingston CH-5 en beide draaien ze dualchannel in Memtest op 225 2-2-3-11@2,86V(gemeten met een multimeter) geen fouten in test nr5,31 passes/0 errors.
Zal beide repen nog eens apart in Sisoft Sandra testen(bandbreedte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@ rjw
Ik denk dat je een brak mobo hebt ,The Stilt op XS haalt met dezelfde reepje's:
benches at 255FSB 2-2-2-5 / Turbo - 7.8µs - 70µs - Enabled - Enabled - Disabled (CPC) - Enabled with only 3.45V

I disabled CPC because memorycontroller doesnt like to run it on over 245FSB
http://www.xtremesystems....hp?p=662950&postcount=761

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Gaming247 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Er zijn ook al TwinMos Speed Premium zonder Winbond chip gevonden:
[afbeelding]
*Klikbaar
Waarom niet?
0443D, geen 4 aan het eid,
AADT, D in plaats van een 4,
Geen ronde putjes en geen inkepingen aan de zijkant

Ik ga binnenkort waarschijnlijk in Den Haag alle shop's langs om te kijken welke winkels wel en welke geen goede chips verkopen. Misschien wordt het dan wat duidelijker, want ik dacht dat Speed Premium = Winbond UTT is.
Dat zijn oude Speed Premium's Die hebben PSC chips, nieuwe Speed Premium's hebben Winbond UTT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaming247 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:51:
@ rjw
Ik denk dat je een brak mobo hebt ,The Stilt op XS haalt met dezelfde reepje's:

[...]

http://www.xtremesystems....hp?p=662950&postcount=761
M'n mobo is niet brak,met 2x256MB BH-6 haal ik 233 2-2-2-11 Primestable en kan zelfs nog in XP met clockgen naar 250Mhz maar loopt vast in Pifast,voeding is wel brak.
Ik vind het wel toevallig dat het reepje precies hetzelfde doet als CH-5(vooral cas to ras op 3 is echt een CH-5/6 eigenschap).

Zijn btw wel dezelfde reepjes als The Stilt:

DIMM #2

General
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) (0000000000000000)
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number M2G9JA8ATT9F081AA4
Serial number 1D9E2895
Manufacturing date Week 82/Year 04

Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no

Timings table
Frequency (MHz) 200
CAS# 2.5
RAS# to CAS# delay 3
RAS# Precharge 3
TRAS# 8

een stukje uit cpuz.txt.

En deze is van CH-5:

DIMM #2

General
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) Kingston (7F98000000000000)
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number K
Serial number 6725307C
Manufacturing date Week 46/Year 03

Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no

Timings table
Frequency (MHz) 166 200
CAS# 2.0 2.5
RAS# to CAS# delay 3 3
RAS# Precharge 3 3
TRAS# 7 8

toch niet hetzelfde?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 10-01-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Bij Azerty leveren ze nu Twinmos Speed Premium, ik heb net contact met ze opgenomen en binnenkort leveren ze ook 2*512mb sets.
Volgens Alonso op xtremesystems.org (medewerker bij Twinmos) moeten er op ale nieuwe Speed Premium modules Winbond chips zitten.

In mijn laatste mail naar Azerty heb ik gevraagd of ze het nummer voor mij kunnen checken (AA4T) en ik wacht nog op antwoord.

Als ze Winbond chips hebben koop ik ff 2 setjes van 2*512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Relaxt ram... Hoge snelheden, lage timings.
Hier kan niks tegen op... G.Skill heeft pech volgens mij.
2 latjes OCZ en een DDR Booster en niks houd het bij :)

Als ik mijn Corsair pc3200 XL Pro ram nou eens kwijt kon...
Maar dan heb ik er nog niks aan... mijn mobo wil niet boven de 238 Mhz booten...
Grrr... Heb alles geprobeert:
- MP tot 8 verlaagt
- HT tot 2 verlaagt
- Alle kanten met de timings heen geweest
- Alle voltage's voor CPU en Ram geprobeert
- Zowat alle biossen uitgeprobeert
- Ram verwissel van sloten 1 en 2 naar 3 en 4

Enz... noem maar op....
Bij een vriend van me ging mijn ram tot 265 Mhz op 2.5 - 3 - 3 - 10 @ 1T... nie slecht dus.
Mijn mobo limiteerd de zaak een beetje een 0408....

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 130034 op 10-01-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Werken die Twinmos setjes eigenlijk met een OCZ ram-booster? Ik zie namelijk anders niet hoe je die voltages zo hoog krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

pleasure schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:56:
Werken die Twinmos setjes eigenlijk met een OCZ ram-booster? Ik zie namelijk anders niet hoe je die voltages zo hoog krijgt...
Zal wel moeten he... of je moet een Vdimm mod hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Alexio schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:21:
Bij Azerty leveren ze nu Twinmos Speed Premium, ik heb net contact met ze opgenomen en binnenkort leveren ze ook 2*512mb sets.
Volgens Alonso op xtremesystems.org (medewerker bij Twinmos) moeten er op ale nieuwe Speed Premium modules Winbond chips zitten.

In mijn laatste mail naar Azerty heb ik gevraagd of ze het nummer voor mij kunnen checken (AA4T) en ik wacht nog op antwoord.

Als ze Winbond chips hebben koop ik ff 2 setjes van 2*512mb.
Had vanmiddag ook een mailtje ontvangen van Azerty, staan nu op de site. :)
512MB = 78 euro
256MB = 39 euro
Maar ze hebben het nog niet op voorraad en het is nog de vraag of ze de juiste hebben met de Winbond chips.

[ Voor 1% gewijzigd door nFo op 10-01-2005 21:23 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 130034 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:00:
[...]

Zal wel moeten he... of je moet een Vdimm mod hebben ...
Of een DFI NF4 met 4v op je dimm :P

btw. ik vind 78eniet echt een lage prijs voor 512mb, maar dat kan aan mij liggen. Als al die reepjes richting de 270+ mhz gaan op 2-2-2 en iT dan is het wel een erg relaxte prijs ;)

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 10-01-2005 21:18 . Reden: caps abuse ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
78 euro geen lage prijs? Hoezo verwend :P

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja ok, maar ik bedoel meer, voor gewoon 'twinmoss' vind ik het niet echt goedkoop, maar als echt al die stick zo onwijs hard gaan dan is het een koopje ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:38:
ja ok, maar ik bedoel meer, voor gewoon 'twinmoss' vind ik het niet echt goedkoop, maar als echt al die stick zo onwijs hard gaan dan is het een koopje ;)
Het is BrainPower pcb en waarschijnlijk nog ook wel handpicked(weet niet zeker maar lijkt me wel), een koopje IMO ivm VX

[ Voor 3% gewijzigd door DaWaN op 10-01-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54523

2x 512mb Twinmos Speed zojuist besteld bij Azerty 8)7 , zodra binnen (duurt nog even, 2 weken?) laat ik hier even weten welke chippies erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
pleasure schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:56:
Werken die Twinmos setjes eigenlijk met een OCZ ram-booster?
geheugen boeit niet, als je mainboard maar met die booster wil werken...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.