Het grote TomTom Mobile topic deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.024 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DaLass schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:51:
[...]

Ik denk nie dat dat ging werken in mijn geval. Ben namelijk al Orange klant en wil dus gewoon mn abbo verlengen. Die acties zijn meestal alleen voor nieuwe klanten. Aangezien ik mijn nummer wil houden was het geen optie voor mij (denk ik).

{edit}
Dit ging dus inderdaad niet werken. Ik kan het toestel met TomTom niet krijgen bij verlenging via Orange zelf. Vreemde is dat www.smartphonestunts.nl wel de bundel heeft met een verlenging.
Alleen moet ik dan 50 euro bijbetalen met Orange 32,50 voor 2 jaar. En dan heb ik de oude versie... :/
Zucht...
En een NIEUW abonnement nemen... je huidige abbo gebruiken en bij einde over laten zetten op prepay en dan het prepay nummer over laten zetten naar het nieuwe abbo? Beetje omslachtig maar zo is het bij mij gegaan (heb helaas in november 2004 al een nieuw abonnement met SPV afgesloten en toen was er nog geen actie met TomTom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:57:
Wie heeft er hier al een werkende oplossing voor en tomtomme en carkitten met een nokia 6600 of moet ik dan echt over naar een 6670 om meerdere verbindingen te kunnen hanteren?
Ik heb een 6670, maar zodra je meerdere verbindingen gaat opzetten, dus bijv. de gps muis en mijn bt headset, dan gaat er toch iets niet goed. De headset kraakt dan helemaal. Schakel ik 1 bt verbinding uit, dan is het geluid wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dallas:
Verschillen in de GPS (Volgens TomTom mevrouw): Beter bereik met sattelieten, betere bluetooth verbinding, gat in midden om m om de nek te kunnen hangen, langere acculevensduur, lichter.

Ik lees hier niet echt uit dat de ontvanger gevoeliger wordt (zodat er beter bepaald kan worden waar men zich bevindt).

Hoe weet TTM5 eigenlijk dat je nu een voetganger bent ipv een fietser of een automobilist? Doordat je dat bij het opstarten aan TTM verteld???

Ik heb TTM3 pas gekocht en vind het eigenlijk een trieste zaak dat ze nu al met deze vernieuwing komen. t'Is goed natuurlijk; immers een beter produkt. Maar voor mezelf als klant vind ik het triest.

Ik ga waarschijnlijk eerst proberen of ik de software niet kan 'uittesten' met mijn huidige TT GPS ontvanger.. om te zien of dat zonder problemen werkt. Dan kan ik nog altijd zien wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:31:
@Dallas:
Hoe weet TTM5 eigenlijk dat je nu een voetganger bent ipv een fietser of een automobilist? Doordat je dat bij het opstarten aan TTM verteld???
Klik hier eens op en klik daarna het 2e pijltje van boven aan...
http://www.tomtom.com/pro...hots.php?ID=69&Language=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/screenshots/walkingroute_nl01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraag, ik ben nieuw hier maar heb eigelijk het meeste al gelezen.
nu mijn probleem. ik heb een nokia 6260 met TomTom mobile en deze werkt prima samen met de bluetooth onvanger van mijn vader, ik had zelf een nieuwe gekocht merk holux GR230 maar niks wat ik ook doe hij werkt niet, ook niet na de patch.deze ga ik dus terugsturen en ruilen voor de rikaline 6030 geloof ik.

maar ik heb ook een Qtek 8010 hier staat hetzelfde op ,op het systeem mapje na, ik had hier gelezen dat dat alleen voor symbian toestellen is.maar deze krijg ik dus helemaal niet aan de praat.
wel de koppeling, en kan ook alle instellingen doen, maar vind geen Gps apparaat, zowel de nieuwe GR 230 van Holux en de Globalsat 380 van mijn vader niet. heb al met de compoorten gestoeid maar niks mag baten, wat ik uit dit forum begrijp is de C500 gelijk aan de 8010.is er iemand die hem wel werkendheeft en mij iets op weg kan helpen, ik wil de 6260 namelijk verkopen , maar dan moet de 8010 wel werken.

Thanks alvast Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Cybersijp schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:13:
[...]

In je Laguna, kan je proberen om op de achterkant van bijv. je binnenspiegel met klitteband de muis vast te maken. Daar zullen hoogstwaarschijnlijk wat "zwarte"puntjes op je raam aan de binnenkant zitten. Daar zit er dus een speciale uitsparing in het folie voor bijv. autobahnpassen ed. De muis zal daar beter zit hebbben. Mijn baas heeft recentelijk ook met zijnj Renault Traffic zo iets aan de hand gehad nl. Nu met klitteband muis daar vast gemaakt en hoppa gaan. Ineens veel beter zicht voor het muisje :)
Dit was DE gouden tip! Thnx... zojuist uitgebreid utgetest... alles werkt als een zonnetje!
Ik weet nu dat sneew geen positief effect heeft voor satellietontvangst.. Maar toen ie eenmaal 2 satellieten te pakken had... Geweldig. Binnen een minuut heb ik satellietontvangst en qua timing heb ik dan net de route ingetoetst... het werkt fantastisch!

Ik heb via een klittenband de GPS achter de voorruit met de zwarte stippeltjes en het valt zelfs niet op. Ik kan nu dus op snelwegen opladen met de 12V-stekker, maar ook thuis in het stopcontact. En in de stad of als ik het stoer een opgeruimde cockpit wil hebben dan plak ik het op het raam en ik kan het ook daar laten zitten. Helemaal cool voor nu dan. Geen externe antenne meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik heb inmiddels TomTom mobile Benelux, maar ik heb ook nog andere TomTom 3 kaarten. Kunnen deze ook hiervoor gebruikt worden? Volgens de site zou dat niet kunnen???

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:31:
@Dallas:
Verschillen in de GPS (Volgens TomTom mevrouw): Beter bereik met sattelieten, betere bluetooth verbinding, gat in midden om m om de nek te kunnen hangen, langere acculevensduur, lichter.

Ik lees hier niet echt uit dat de ontvanger gevoeliger wordt (zodat er beter bepaald kan worden waar men zich bevindt).
....
....
Ik ga waarschijnlijk eerst proberen of ik de software niet kan 'uittesten' met mijn huidige TT GPS ontvanger.. om te zien of dat zonder problemen werkt. Dan kan ik nog altijd zien wat ik doe.
De ontvanger zal betere verbindingen hebben met zowel sattelieten als met je telefoon. Dus idd gevoeliger (positief iig).
De nieuwe software zal gewoon werken met de oude GPS, dus dat is nie zo'n probleem. Anders zou er geen sofware upgrade programma komen.

offtopic:
en het is DaLass en geen Dallas... ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:49:
[...]
Ik heb vorig jaar ook bij www.smartphonestunts.nl mijn Orange-abo verlengd voor 1 jaar, mijn nummer (natuurlijk) behouden en een C500 er bij genomen tegen bijbetaling. Vervolgens heb ik een 512 Mb Mini-SD kaart (ca. 50 euro) en een losse BT GPS-receiver (ca. 100 euro) gekocht. TTM had ik al verkregen...
Ik denk dat ik ook maar in deze richting ga denken. Een nieuw abbo is zo omslachtig, met nummers overzetten enzo. Nu alleen nog ff een goede GPS zoeken die betaalbaar is :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dulse schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:49:
[...]
Ik heb vorig jaar ook bij www.smartphonestunts.nl mijn Orange-abo verlengd voor 1 jaar, mijn nummer (natuurlijk) behouden en een C500 er bij genomen tegen bijbetaling. Vervolgens heb ik een 512 Mb Mini-SD kaart (ca. 50 euro) en een losse BT GPS-receiver (ca. 100 euro) gekocht. TTM had ik al verkregen...

ik begrijp hieruit dat je hem werkend heb, kun je mij misschien op weg helpen, ik heb eeb Qtek 8010
en dat zou in principe hetzelfde toestel moeten zijn, maar krijg TTM niet aan de gang :( kan geen BT ontvanger vinden......
alles al geprobeert zie een paar posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:24:
ik begrijp hieruit dat je hem werkend heb, kun je mij misschien op weg helpen, ik heb eeb Qtek 8010
en dat zou in principe hetzelfde toestel moeten zijn, maar krijg TTM niet aan de gang :( kan geen BT ontvanger vinden......
alles al geprobeert zie een paar posts hierboven.
Je hebt een mailtje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat ik ook maar in deze richting ga denken. Een nieuw abbo is zo omslachtig, met nummers overzetten enzo. Nu alleen nog ff een goede GPS zoeken die betaalbaar is :)
De goedkoopste BT GPS-ontvangers zijn een FAC BT-30 en een Rikaline 6030. Bij beide krijg je zowel een 220v-adapter als een autolader. De LeadTek 9537 is identiek aan deze twee en ook goedkoop, maar hier krijg je alleen een autolader bij en geen 220v-adapter.

Ze werken alle drie prima i.c.m. TomTom Mobile (met de traffic patch natuurlijk) en hebben prima ontvangst. Alle drie hebben ze dezelfde interne componenten (LeadTek); zelfs de originele TomTom BT GPS-ontvanger is hierop gebaseerd.

Ik zou zeggen: kijk, vergelijk en koop er eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:39:
[...]
De goedkoopste BT GPS-ontvangers zijn een FAC BT-30 en een Rikaline 6030. Bij beide krijg je zowel een 220v-adapter als een autolader. De LeadTek 9537 is identiek aan deze twee en ook goedkoop, maar hier krijg je alleen een autolader bij en geen 220v-adapter.

Ze werken alle drie prima i.c.m. TomTom Mobile (met de traffic patch natuurlijk) en hebben prima ontvangst. Alle drie hebben ze dezelfde interne componenten (LeadTek); zelfs de originele TomTom BT GPS-ontvanger is hierop gebaseerd.

Ik zou zeggen: kijk, vergelijk en koop er eentje...
Ik heb ze eens bekeken ja, en de prijs valt zeker mee.. eerst maar eens het toestel regelen vandeweek, en dan verder kijken voor de GPS. Ik houdt dit topic zeker in de gaten.. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu kaar TomTom v280 erin zitten. Dit is een oude kaart, want er kloppen bij mij in de buurt een aantal straten niet. Ik heb de kaarten van TomTom Benelux Navigator gehaald.
Kun je ergens nieuwe kaarten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:20:
Ik heb nu kaar TomTom v280 erin zitten. Dit is een oude kaart, want er kloppen bij mij in de buurt een aantal straten niet. Ik heb de kaarten van TomTom Benelux Navigator gehaald.
Ja dat vraag ik me ook af. Heb je recht op de laatste kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:20:
De v2.80 kaarten komen vanaf de DVD Maps of Western Europe. Van o.a. de Benelux-kaart zijn versie v3.00, v3.14 en v3.90 in omloop.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Maandag naar Geneve (Autosalon) toe, ben zeer benieuwd hoe me dit zal gaan verlopen! Ik denk dat het makkelijkste is om de major roads of Europ te gebruiken en eenmaal in Zwitserland over te stappen op de complete Duitsland map. Anyway, jullie horen het wel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder in het topic heb aangegeven ben ik bezig om mijn Motorola MPX220 werkend te krijgen met ttm3.

Iemand hier al meer informatie over?

Tot nu toe zijn er nog geen NL/EU updates beschikbaar wat firmware betreft (wat het euvel op zou moeten lossen). Gisteren ook geprobeerd om tomtom te bereiken maar die nemen de telefoon gewoon niet op , dus wordt ik ook niet wijzer van.

Vreemd is wel dat ttm5 wel de mpx220 moet ondersteunen (dus mijn vraag is of dat ongeacht de firmware zal zijn dan?).

Maar goed, ik denk ik noem de mpx220 nog een keer voordatiedereen dat toestel vergeet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Is het mogelijk om de stem uit te zetten en alleen de signalen van POI's te laten klinken?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Wie heeft dit ook:
ik wil stoer TomTom op mijn mobieltje (C500) showen aan collega's... Zie je alleen een blauw scherm en de mededeling dat ie geen GPS kan ontvangen.

Een andere collega heeft TomTom op de Pokke-PC en die kan en leuke demo showen: een vooringesteld demo-filmpje. Weet iemand of die ook voor TomTomMobile bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
OmeRobbie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:31:
Wie heeft dit ook:
ik wil stoer TomTom op mijn mobieltje (C500) showen aan collega's... Zie je alleen een blauw scherm en de mededeling dat ie geen GPS kan ontvangen.

Een andere collega heeft TomTom op de Pokke-PC en die kan en leuke demo showen: een vooringesteld demo-filmpje. Weet iemand of die ook voor TomTomMobile bestaat?
Klopt, je moet gps connectie hebben. Maar wat heb je aan een demo? Het is toch leuker als ze zien dat het ECHT werkt??? Je kan ook een demo op internet bekijken dus ik snap niet waarom jij dit een probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
renzo4000 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:55:
[...]

Klopt, je moet gps connectie hebben. Maar wat heb je aan een demo? Het is toch leuker als ze zien dat het ECHT werkt??? Je kan ook een demo op internet bekijken dus ik snap niet waarom jij dit een probleem vindt.
Ook zonder GPS kan je gewoon de kaart bekijken en dingetjes doen. Thuisadres ingesteld?
Ga anders naar opties -> 6 -> 2. Dit is de gewone platte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
renzo4000 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:55:
[...]

Ik weet niet hoe sterk jouw GPS-receiver is, maar die van mij doet het binnen niet.
En je coole foon laten zien en dan naar Internet lopen om het te showen? Beetje sneu lijkt me dat.
Maar eeeh hoe show jij dan je TomTom op je mobiel?

Ik vraag me gewoon af of of de demo die op de Pokke-PC draait ook op een TTM kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Artz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:19:
[...]

Ook zonder GPS kan je gewoon de kaart bekijken en dingetjes doen. Thuisadres ingesteld?
Ga anders naar opties -> 6 -> 2. Dit is de gewone platte kaart.
Dat kan, maar een route berekenen en er dan doorheen lopen kan niet. En ik ben helemaal weg van de 3D weergave. Tjaaa toegegeven het is nu niet echt een gebruikersprobleem als wel een patserprobleem ("kijk eens hoe groot eeeh goed de mijne is")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRobbie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:32:
Dat kan, maar een route berekenen en er dan doorheen lopen kan niet. En ik ben helemaal weg van de 3D weergave. Tjaaa toegegeven het is nu niet echt een gebruikersprobleem als wel een patserprobleem ("kijk eens hoe groot eeeh goed de mijne is")
Je kan zonder GPS-signaal (binnen) wel degelijk een route plannen/berekenen en er (2D) doorheen lopen. Kies opties, Volgende (6), Plan van A naar B (1). Vervolgens kan je middels opties, Volgende (6), Toon route-aanwijzingen (4) door de route heen lopen en bijv. middels opties, Zoek alternatief (2) een andere route laten berekenen. Deze niet-live route moet je ook weer wissen.

Lees anders eens de Nederlandse gebruikershandleiding van TomTom Mobile (staat sinds kort on-line): http://www.tomtom.nl/lib/doc/ttmobile_manual_nl.pdf.

"Zelfs zonder bruikbaar GPS-signaal kunt u een route berekenen door te "plannen van A naar B". Dit is meestal het geval wanneer u niet in de auto zit. Plan van A naar B is een handige functie wanneer u een rit vooraf wilt bestuderen, om te kijken hoe lang een bepaalde trip duurt of om iemand die bij u op bezoek komt, een routebeschrijving te geven.
Het verschil met Navigeer naar... is het vertrekpunt van de rit. Terwijl bij Navigeer naar... uw huidige GPS-locatie als het vertrekpunt wordt gebruikt, moet u bij Plan van A naar B het vertrekpunt handmatig invoeren."

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:42:
[...]
Je kan zonder GPS-signaal (binnen) wel degelijk een route plannen/berekenen en er (2D) doorheen lopen. Kies opties, Volgende (6), Plan van A naar B (1). Vervolgens kan je middels opties, Volgende (6), Toon route-aanwijzingen (4) door de route heen lopen en bijv. middels opties, Zoek alternatief (2) een andere route laten berekenen. Deze niet-live route moet je ook weer wissen.

Lees anders eens de Nederlandse gebruikershandleiding van TomTom Mobile (staat sinds kort on-line): http://www.tomtom.nl/lib/doc/ttmobile_manual_nl.pdf.

"Zelfs zonder bruikbaar GPS-signaal kunt u een route berekenen door te "plannen van A naar B". Dit is meestal het geval wanneer u niet in de auto zit. Plan van A naar B is een handige functie wanneer u een rit vooraf wilt bestuderen, om te kijken hoe lang een bepaalde trip duurt of om iemand die bij u op bezoek komt, een routebeschrijving te geven.
Het verschil met Navigeer naar... is het vertrekpunt van de rit. Terwijl bij Navigeer naar... uw huidige GPS-locatie als het vertrekpunt wordt gebruikt, moet u bij Plan van A naar B het vertrekpunt handmatig invoeren."
Okay dit is best cool... op het 2d-plattegrondje heb ik Shells, BP's en McDonalds enzo. D'as best leuk ja. Okay heb ik toch its om te demo-en. Toch jammer dat er geen filmpje bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRobbie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:00:
[...]
Okay dit is best cool... op het 2d-plattegrondje heb ik Shells, BP's en McDonalds enzo. D'as best leuk ja. Okay heb ik toch its om te demo-en. Toch jammer dat er geen filmpje bij zit...
Ja, dit is reuze handig om (vooraf) ten opzichte van andere plaatsen dan je werkelijke plaats te zoeken naar bijv. nuttige plaatsen in de buurt (optie Gebruik cursor in 2D-kaart). ;)

Trouwens, heb je al flitspalen en trajectcontroles als nuttige plaatsen zodat je hier vooraf voor gewaarschuwd kan worden? Keywords: www.flitspaal.nl, POI Edit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
OmeRobbie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:29:
[...]

Ik weet niet hoe sterk jouw GPS-receiver is, maar die van mij doet het binnen niet.
En je coole foon laten zien en dan naar Internet lopen om het te showen? Beetje sneu lijkt me dat.
Maar eeeh hoe show jij dan je TomTom op je mobiel?

Ik vraag me gewoon af of of de demo die op de Pokke-PC draait ook op een TTM kan draaien.
Weetje wat sneu is? Dat je zo je best wil doen om "cool" over te komen bij je collega's zodat je TomTom kan showen... Neem ze gewoon mee in je auto voor een proefrit, dan pas heb je een werkelijk beeld. Maar goed wie ben ik ???....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om een Nokia 6630 te kopen. Is hier tom tom werkend op te krijgen. Welke ontvangen is aan te raden en welke prijsklasses hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
renzo4000 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:52:
[...]

Weetje wat sneu is? Dat je zo je best wil doen om "cool" over te komen bij je collega's zodat je TomTom kan showen... Neem ze gewoon mee in je auto voor een proefrit, dan pas heb je een werkelijk beeld. Maar goed wie ben ik ???....
We raken een beetje off-topic, maar nog eventjes dit:
Wie jij bent weet ik niet en is op zich ook niet zo belangrijk.
Tjaa, iedereen een ritje laten rijden alleen voor het showen van mijn nieuwste speeltje is ff niet handig.

Ik hou het dus maar bij 2D en een flashfilmpje/Internet als blijkt dat een 3D-demo op de TTM niet bestaan... (weer On-topic, want dat was mijn eigenlijke vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:

sinds een week TTM met een Qtek 8080 via Belcompany aanbieding; werkt prima.
- Bleutooth op de Qtek kan gewoon op 'off' staan, als ik TTM start, activeert de telefoon/software zelf de bluetooth.
- Geen com-poorten aangevinkt (voor eventuele beutooth, is toch ook niet nodig?)

vraag:

- ik kan alleen een gps-bepaling krijgen wanneer ik stilsta, klop dit, is het gps-technisch alleen mogelijk om tijdens stilstand een bepaling te krijgen of moet je langer wachten (bij stilstand binnen 30 sec, tijdens lopen 3 minuten gewacht) bij beweging voor een gps-fix?

ik zag ook en vraag vna iemand die zich afvroeg of je kon bellen (niet gebeld worden) tijdens het navigeren. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar op de qtek /spv zit een home button, wanneer je die tijdens het navigeren indrukt, lijkt me dat je via je menu toch gewoon een telefoontje kunt plegen? zal het vanmiddag eens proberen.

Vooralsnog hulde aan Tomtom voor dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:30:
Ter info:

sinds een week TTM met een Qtek 8080 via Belcompany aanbieding; werkt prima.
- Bleutooth op de Qtek kan gewoon op 'off' staan, als ik TTM start, activeert de telefoon/software zelf de bluetooth.
- Geen com-poorten aangevinkt (voor eventuele beutooth, is toch ook niet nodig?)

vraag:

- ik kan alleen een gps-bepaling krijgen wanneer ik stilsta, klop dit, is het gps-technisch alleen mogelijk om tijdens stilstand een bepaling te krijgen of moet je langer wachten (bij stilstand binnen 30 sec, tijdens lopen 3 minuten gewacht) bij beweging voor een gps-fix?

ik zag ook en vraag vna iemand die zich afvroeg of je kon bellen (niet gebeld worden) tijdens het navigeren. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar op de qtek /spv zit een home button, wanneer je die tijdens het navigeren indrukt, lijkt me dat je via je menu toch gewoon een telefoontje kunt plegen? zal het vanmiddag eens proberen.

Vooralsnog hulde aan Tomtom voor dit product.
Het duurt inderdaad iets langer als je in beweging bent, maar lopen is niet echt in beweging. Gewoon 30 sec stil staan en dan heb je signaal. Bellen kan inderdaad via home button en dan gesprek voeren. Heb zelf 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:01:
Ik denk erover om een Nokia 6630 te kopen. Is hier tom tom werkend op te krijgen. Welke ontvangen is aan te raden en welke prijsklasses hebben we het over?
Ik heb die. Maar ik vind niet van die kleine kaartjes die hier inkunnen. Het zijn een soort SD kaartjes, maar dan door de helft. Voor de rest lijkt het mij wel te gaan werken, maar ik heb geen verstand van een GPS onvanger enzo..

Ondertussen blijf ik lekker voortspelen met mijn 6600. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:26:
[...]

niemand die ook maar een tip heeft voor mijn probleem????? B)
Ik heb exact dezelfde configuratie en krijg hem ook niet aan de gang..
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
Ik heb overigens geen GPS-patch draaien... ik zou niet weten hoe ik daar aan moet komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:16:
Zucht...

na bijna 2weken rondzoeken op dit forum (en nog vele meer) post ik dan toch maar mijn vraag... want kom echt niet verder: |:(

Ik heb een 6260 met holux gr-230
tom tom werkend op de foon
crack "patch" er overheen gezet (toch gewoon een nieuwe inhoud van TTMOBILE map??)

nu als ik ga pairen met de gpsmuis, kan de foon hem gewoon vinden en na de 6268 in te vullen zegt ie: pairen completed. daarna geef ik um de TomTom Wireless GPS naam doormiddel van assign short name.

wat nu het probleem is dat de gps muis niet aangeeft dat ie een bt verbinding heeft (blijft 1x in de 3sec knipperen)(ipv 1x per sec)
en dus bij tom tom geeft hij ook aan bij gps instellen 'geen gps apparaat'

wie helpt mij uit de brand????

alvast bedankt _/-\o_
deze configuratie dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Someren schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:45:
Hallo

Ondanks enkele uren lezen en alle tips geprobeerd die op dit forum staan, krijg ik mijn Nokia 6600 met een Holux GR-230 en Tomtom niet werkend.
Schijnbaar moet ik nog een GPS patch hebben maar ik kan die niet vinden of ik begrijp het niet goed.
Ik kan mijn GR-230 wel koppelen met de 6600 maar in Tomtom bij GPS status krijg ik de melding Geen GPS-apparaat!.
Wie kan mij helpen wat ik fout doe
zie je email.

mag ik ook zo'n mailtje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een domme vraag. Waar zet je die gps patch?
Onder e:/system/apps/ttmobile
of onder e:/tomtom
of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:06:
of allebei?
Die patch is toch een executable ? (Die van mij igg wel, dan kun je niet echt kiezen waar je hem wilt installeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of allebei?
Smarron heeft gelijk, de patch is en .exe die je runt met je "unit attached". Hij wordt gewoon toegepast op de manier "kijk op de device voor eventuele instructies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dan heb ik dus geen goeie patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:50:
hmm, dan heb ik dus geen goeie patch...
Even opsommen:
Jij hebt een N_6600 en een Rikaline BTGPS unit.
Je GPS wordt gepaired, maar na 1 sec is hij weer weg en toch staat hij in je gepairde devicelijst.. hij paired dus wel, maar heeft connectie problemen.

Welke firmware heeft je 6600? want Bluetooth op een telefoon is niet altijd even meewerkend (ik heb al 1,5 jaar problemen met mijn sony's en de sony HBH-35 BTheadset)

Het lijkt echt aan je telefoon te liggen, tenzij iemand hier weet te roepen dat er firmware updates zijn voor de Rikaline (of identieke andere merkvoerende versies)
Firmware check: *#0000#, zoals je misschien weet is je telefoon standaard ondersteund door de Nokia Servicepoints in het land. daar kun je langs voor een gratis update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of allebei?
Smarron schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:38:
Die patch is toch een executable ? (Die van mij igg wel, dan kun je niet echt kiezen waar je hem wilt installeren.)
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:00:
Smarron heeft gelijk, de patch is en .exe die je runt met je "unit attached". Hij wordt gewoon toegepast op de manier "kijk op de device voor eventuele instructies"
Die patch is geen executable, hij heeft het over de gps-patch voor symbian phones.
Niet over de Traffic-update. :z

Dit moet je doen met de patch:
To make Tom Tom Mobile compatible with all GPS Receiver,
delete all files in your \System\Apps\TTMOBILE directory and
replace them with the one in this zip file.

Dus de bestanden in het mapje \System\Apps\TTMOBILE vervangen door degene van de gps-patch. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaaaa! Als ik eindelijk mijn GPS ontvanger binnen heb, kan ik het gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:04:
[...]

[...]

[...]

Die patch is geen executable, hij heeft het over de gps-patch voor symbian phones.

Dus de bestanden in het mapje \System\Apps\TTMOBILE vervangen door degene van de gps-patch. ;)
dat snap ik... alleen waar vind ik de patch zelf of waar moet ik precies op zoeken in google? op de tomtom site kom ik wel GPS patches tegen voor de gewone tomtom maar geen ptach voor de mobile (symbian) versie.
Ik heb nu overigens tomtom:
app 4.400 (285)
GPS V1.20
Kaart benelux v-314

Holux GR-230 met een nokia 6260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is je email-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

info @ dagoose . nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Is het mogelijk om de stem uit te zetten en alleen de signalen van POI's te laten klinken?

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 05-03-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de snelheid in het navigatievenster weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:04:
[...]

[...]

[...]

Hmm, Pamas is wakkerder dan allen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, ik lag nog te slapen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:09:
[...]

Even opsommen:
Jij hebt een N_6600 en een Rikaline BTGPS unit.
Je GPS wordt gepaired, maar na 1 sec is hij weer weg en toch staat hij in je gepairde devicelijst.. hij paired dus wel, maar heeft connectie problemen.

Welke firmware heeft je 6600? want Bluetooth op een telefoon is niet altijd even meewerkend (ik heb al 1,5 jaar problemen met mijn sony's en de sony HBH-35 BTheadset)

Het lijkt echt aan je telefoon te liggen, tenzij iemand hier weet te roepen dat er firmware updates zijn voor de Rikaline (of identieke andere merkvoerende versies)
Firmware check: *#0000#, zoals je misschien weet is je telefoon standaard ondersteund door de Nokia Servicepoints in het land. daar kun je langs voor een gratis update.
Dit is een interessant punt!

Ik heb:
V 3.42.1
16-10-03
NHL-10

Dat zegt me niks... jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY heren. ik heb heel wat uurtjes doorgebracht met deze forum en vergelijkbare forums. Staat goede informatie waar ik veel aan had. Maar zoals vele krijg ik me GPS muis niet aan de praat met me TTmobile. Ben ten einde raad. Heb alles geprobeerd wat in het forum staat. Nou las ik iets van een gps-patch. Na uren googlen en p2p heb ik het nog steeds niet. Zou iemand het mij mischien kunnen mailen of een linkje kunnen geven. Dat is me laatste hoop. Bijvoorbaat bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond de GPS patch geprobeerd op mijn Nokia 6260 samen met een Holux GR-230... maar helaas... dit werkt niet..
Ik ben er inmiddels wel achter waar het probleem uit voorkomt, de com poort waar de GPS muis op werkt, die werkt op com5 (getest op mijn laptop met GPS viewer en Route66, daarin werkt het perfect op com5..)
Op de nokia 6260 (symbian) is de com poort niet in te stellen... staat er misschien ergens in TomTom een system file waarin die gegevens staan en die misschien met de hand aan te passen is?

Ik heb overigens een afspraak gemaakt om de firmware van mijn 6260 up te daten van 3.0436.0 naar 3.0448 bij een nokia service punt in Den Haag

Jeffrey

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:53:
[...]

Dit is een interessant punt!

Ik heb:
V 3.42.1
16-10-03
NHL-10

Dat zegt me niks... jou wel?
Ja, maar nu moet ik mij even officieel gedragen:
[url=Nokia 6600 - Deel 5], anders worden Topic Starter en forum master boos op Cookster..
V5.xx is de laatste schijnbaar..

waar woon je? ik heb mijn nokia's altijd in Schiedam laten flashen bij het officiele ondersteunings punt aldaar.. (de Nokia shops moet je dus voornamelijk NIET hebben). Mijn 6310 had in den beginne, das toen hij echt net op de markt was, enorme problemen met BT, na de flash was dat weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik gebruik een Qtek 8080 i.c.m. de TomTomMobile.
Nu heb ik volgens mij ergens in het menu een instelling gezien (maar die vind ik niet meer terug na drie uur zoeken) over de verlichting van het display en toetsen. Ik heb nl. het probleem dat de verlichting aan blijft staan als TomTom is opgestart. Dat is op zich niet onaardig natuurlijk, maar als ik switch naar andere progjes of de telefoon standby wil zetten (toetsenblokkering aan en in het uitgangscherm (start) zou ik het licht uit willen zetten anders is met een uur of twee de batterij leeg. Tot nu toe kan ik dit alleen bereiken door TomTom af te sluiten, maar ik vraag me dus ook af of dit niet hoeft.
2. Is er een manier om bij het opstarten van TomTom van het scherm juridische kennisgeving af te komen?
3. Is er een mogelijkheid om de afgelegde weg met bijv. stippellijntjes, zoals bij de Garmin mogelijk is, weer te geven en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steef321 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:58:2. Is er een manier om bij het opstarten van TomTom van het scherm juridische kennisgeving af te komen?
Twee mogelijke oorzaken voor je 2e vraag:
  • Je hebt de Traffic Update patch (ttm_sp.zip) nog niet geinstalleerd (versie 4.40 naar 4.43).
  • De bestanden op je Storage Card (m.n. de directory TomTom en het bestand Navigator.cfg) hebben het Read-Only-attribuut aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:30:
[...]

Ja, maar nu moet ik mij even officieel gedragen:
[url=Nokia 6600 - Deel 5], anders worden Topic Starter en forum master boos op Cookster..
V5.xx is de laatste schijnbaar..

waar woon je? ik heb mijn nokia's altijd in Schiedam laten flashen bij het officiele ondersteunings punt aldaar.. (de Nokia shops moet je dus voornamelijk NIET hebben). Mijn 6310 had in den beginne, das toen hij echt net op de markt was, enorme problemen met BT, na de flash was dat weg
Ik woon in Utrecht. Via de nokia site kom ik officiele service points tegen, maar dat zijn waarschijnlijk toch gewoon winkels. Raar overigens dat provincie Utrecht er niet bij staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Zou het op een of andere mannier mogelijk zijn om de kaarten te optimaliseren/comprimeren ?

Als ik gebruik maak van Major Roads of Europe beweegt mijn cursor met meer dan 15fps over het scherm. Gebruik ik de Benelux kaart, dan zijn het nog maar 2 a 3fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het mogelijk om een uitbreiding op tom tom te kopen. Ik ben van plan een orange c500 met tom tom aan te schaffen. Echter zit hier alleen de benelux bij en ik wil ook graag de kaart van frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de POI ook werkend te krijgen als ik ze in de map \\POI zet.
Dan heb ik niet al de bestanden zo in de benelux map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:00:
Zijn de POI ook werkend te krijgen als ik ze in de map \\POI zet.
Dan heb ik niet al de bestanden zo in de benelux map staan.
En kan ik hem werkend krijgen als ik ze gewoon op mijn pc laat staan?
Dan nemen ze niet zo veel ruimte in op mijn telefoon.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:54:
[...]

En kan ik hem werkend krijgen als ik ze gewoon op mijn pc laat staan?
Dan nemen ze niet zo veel ruimte in op mijn telefoon.
Zeker de leuktste thuis, maar hier in ieder geval niet. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:04:
Waar is het mogelijk om een uitbreiding op tom tom te kopen. Ik ben van plan een orange c500 met tom tom aan te schaffen. Echter zit hier alleen de benelux bij en ik wil ook graag de kaart van frankrijk.
Kopen in een shop als pdashop ofzo. Of bij tomtom zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hey, Ik ben ook vanplan een nieuwe Phone+TomTom te kopen... Maar ik ben aant het twijfelen tussen de 6600 en de 6670. Het verschil in kosten is niet zo groot (40€) Maar heeft iemand eigenlijk tomtom al werkent op een 6670? Als het niet werkt dan is mijn keus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spydoggie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:03:
Hey, Ik ben ook vanplan een nieuwe Phone+TomTom te kopen... Maar ik ben aant het twijfelen tussen de 6600 en de 6670. Het verschil in kosten is niet zo groot (40€) Maar heeft iemand eigenlijk tomtom al werkent op een 6670? Als het niet werkt dan is mijn keus snel gemaakt.
Ik heb de 6670 en het werkt er perfect op. Op de tomtom site staat hij nu ook als officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:27:
Is het mogelijk de snelheid in het navigatievenster weer te geven?
Volgens mij niet. Alleen bij de Pocket PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot flitspaal.nl en poiedit van dnote, mis ik eigenlijk nog:
* Mobiele flits controles, waar kan ik die vandaan halen?
* Uitleg over het updaten van de flits gegevens als je onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkleinman64 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:23:
Voor de mensen die trouwens graag flitspalen op hun telefoon willen hebben middels POI files.

Ik bied inmiddels zowel via PoiEdit als gewoon via de website ( GPS/POI downloaden ) gestripte ov2 files aan.

In plaats van een volledige description staat er nu alleen nog een '-' in.. En als dat zelfs nog teveel is dan ga ik kijken of ik hem helemaal kan strippen.
Waarom is er in PoiEdit alleen een flitspaal_all voor de mobile te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:48:
Ik heb gisteravond de GPS patch geprobeerd op mijn Nokia 6260 samen met een Holux GR-230... maar helaas... dit werkt niet..
Ik ben er inmiddels wel achter waar het probleem uit voorkomt, de com poort waar de GPS muis op werkt, die werkt op com5 (getest op mijn laptop met GPS viewer en Route66, daarin werkt het perfect op com5..)
Op de nokia 6260 (symbian) is de com poort niet in te stellen... staat er misschien ergens in TomTom een system file waarin die gegevens staan en die misschien met de hand aan te passen is?

Ik heb overigens een afspraak gemaakt om de firmware van mijn 6260 up te daten van 3.0436.0 naar 3.0448 bij een nokia service punt in Den Haag

Jeffrey
Ik ken dit probleem ik heb heb 6260 en had een holux GR230.

Dit werkte dus niet. Holux leverancier gebelt, en dit is bekent TTM werkte niet in combinatie met de 6260 en de holux.
toen een rikaline geprobeert, en voila het werkte direct.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas daar ben ik weer . Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik krijg mijn Qtek 81010 en TTM mobile 4.43 niet aan de praat samen met de rikaline BTGPS.
het vreemde is dat hij op mijn nokia 6260 direct werkt,
ik snap wel dat de symbian en windows mobile 2003 2 compleet verschillende besturingssystemen zijn, maar TTM werkt toch op zich hetzelfde , alleen dan zonder het mapje systeem wat voor de symbian bedoelt is.

HELP aub , want ik wil verder met de 8010. en de nokia gaat verkocht worden....
tevens staat er elke keer in het opstartscherm, schakel uw telefoon uit om de configuratie af te maken.
zelf geprobeert met een orginele tomtom btgps.ook niks.
wat doe ik fout.

Thanks ROB _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er wel meer gebruikers zijn die vinden dat de geluiden van de gesproken aanwijzigen aan de zachte kant zijn. Hier kun je een luidere eva en bram dowloaden:

http://www.flitspaal.nl/gps/mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:20:
[...]

Ik ken dit probleem ik heb heb 6260 en had een holux GR230.

Dit werkte dus niet. Holux leverancier gebelt, en dit is bekent TTM werkte niet in combinatie met de 6260 en de holux.
toen een rikaline geprobeert, en voila het werkte direct.

Suc6
ben ik inmiddels ook achter gekomen..
Ik heb zojuist geregeld dat mijn Holux word omgeruild voor een TomTom GPS Muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna elke reactie gelezen in deze topic, maar weet nog niet waar ik echt na opzoek ben.

Wie kan mijn advies geven over een gps ontvangen, graag onderbouwd. Ik zie door de vele gps ontvangers het bos niet meer.

Ik zoek:
- goed ontvangst
- budget max 170 euro
- accu moet lang mee gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:20:
Ik heb bijna elke reactie gelezen in deze topic, maar weet nog niet waar ik echt na opzoek ben.

Wie kan mijn advies geven over een gps ontvangen, graag onderbouwd. Ik zie door de vele gps ontvangers het bos niet meer.

Ik zoek:
- goed ontvangst
- budget max 170 euro
zekere voor het onzekere nemen.

http://www.pdashop.nl/product/12162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:40:
Ik denk dat er wel meer gebruikers zijn die vinden dat de geluiden van de gesproken aanwijzigen aan de zachte kant zijn. Hier kun je een luidere eva en bram dowloaden:

http://www.flitspaal.nl/gps/mobile/
Hier ook, en meer :)
http://www.laurusbuth.nl/tomtom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:21:
[...]

Ik zal 's vragen aan een vriend van me, die heeft TT op een PDA draaien en zijn eigen stem erop gekoppeld bij de flitspalen (best grappig als je hem uit dat ding hoort gillen "Pas Op! Flitspaal!"
Had je misschien al aan je vriend gevraagd hoe hij het voor elkaar heeft gekregen?

Customised POI warning sounds for TomTom GO and TomTom Mobile:
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-go-poi-alerts.php
Werkt niet :'( Ik heb versie 4.400 (285)

http://www.mijntomtomgo.n...s=0&postorder=asc&start=0
Loopt nog...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:20:

Ik zoek:
- goed ontvangst
- budget max 170 euro
De beste GPS die ik heb tot nu geprobeerd is de Royaltek mini GPS XTRAC v2. Deze muis kan de satellieten zeer snel vinden en heeft een fix binnen de kortste tijd (Opstarttijd: Koud = 45 Warm 38 Hot 8 seconden). daarnaast is hij zeer klein en heeft een accutijd van ongv. 8 uur. de accu is gelijk aan van nokia 6100.
Prijs: 130-145 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.royaltek.com/images/rbt1000.gif

http://www.royaltek.com/consumer.asp?group=consumer

De tweede is de Royaldigital, deze is ook zeer compact en heeft en accuduur van ong. 8-10 uur. accu is gelijk aan de accu van Fuji NP-40 finepix camera.
deze muis kan ook zeer snel satelliten vinden (Quick start 3 sec., Hot Start 8 sec., Warm start 35 sec., Cold start 50 sec.) maar in de praktijk valt iets tegen omdat hij te snel de verbinding verliest als je tussen de gebouwen rijdt.
Prijs: 120-130 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.buygpsnow.com/img/products/BS_1100_x200.jpg

http://www.royaldigital.c...ct_1.asp?PK=56&MasterPK=5.

De derde is Adapt 16 kanalen ( de vorige twee obv 12 kanalen) met nieuwste NEMERIX Ultra Low Power Chip set. accuduur ong. 18 uur en de accu gelijk aan van de nokia 6600. Deze muis kan in de openlucht meer satellieten vinden dan de vorige twee, maar over het algemeen valt de prestatie iets tegen. de opstarttijd in de drie situaties is langer en hij kan absoluut niet tegen als je in de stad rijdt tussen de gebouwen. hij is ook iets groter dan de andere twee, wel heeft hij een handige aan/uit knoop.

Prijs: 110-120 euro

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/majB/adapt.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:25:
Helaas daar ben ik weer . Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik krijg mijn Qtek 81010 en TTM mobile 4.43 niet aan de praat samen met de rikaline BTGPS.
het vreemde is dat hij op mijn nokia 6260 direct werkt,
ik snap wel dat de symbian en windows mobile 2003 2 compleet verschillende besturingssystemen zijn, maar TTM werkt toch op zich hetzelfde , alleen dan zonder het mapje systeem wat voor de symbian bedoelt is.

HELP aub , want ik wil verder met de 8010. en de nokia gaat verkocht worden....
tevens staat er elke keer in het opstartscherm, schakel uw telefoon uit om de configuratie af te maken.
zelf geprobeert met een orginele tomtom btgps.ook niks.
wat doe ik fout.

Thanks ROB _/-\o_
Verwijder eens TomTom Mobile geheel van je Storage Card van je 8010 en zet hem er opnieuw op terwijl die middels ActiveSync met je PC is verbonden. Eerst TTM v4.40 en daarna de Traffic Patch (ttm_sp.zip) uitvoeren (v4.43). Let er op dat de Read-Only-attributen op geen enkele map c.q. bestand aan staan. Je hebt inderdaad alleen de drie mappen 2517, Benelux Navigator Map en TomTom nodig (de map System is alleen voor Symbian-toestellen).

Zonder dat je een BT GPS hebt gepaired met je toestel, moet het opstartscherm slechts eenmalig verschijnen. Daarna je BT GPS opnieuw proberen te pairen.

Deze oplossing heeft in het verleden gewerkt toen TTM ook niet aan de praat te krijgen was ("geen geldig GPS-apparaat").

Edit: Of heb je op dezelfde PC toevallig ook Nokia-software geinstalleerd (t.b.v. je 6260) die ActiveSync in de weg zit, waardoor TTM-bestanden niet goed op je Storage Card van je 8010 worden gekopieerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een stomme vraag, maar ik lees van alles over een gps patch, maar deze mag hier niet geplaatst worden, .bij andere verhalen zou je denken dat de gps patch hetzelfde is als de traffic patch??

wat is nu waar is deze hetzelfde of heb ik echt een andere patch nodig om mijn qtek 8010 te laten werken met een ander gps ontvanger....ik kan namelijk nergens iets vinden wat ook maar lijkt op alleen een gps patch.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:52:
misschien een stomme vraag, maar ik lees van alles over een gps patch, maar deze mag hier niet geplaatst worden, .bij andere verhalen zou je denken dat de gps patch hetzelfde is als de traffic patch??

wat is nu waar is deze hetzelfde of heb ik echt een andere patch nodig om mijn qtek 8010 te laten werken met een ander gps ontvanger....ik kan namelijk nergens iets vinden wat ook maar lijkt op alleen een gps patch.
De GPS-patch is om TTM op Symbian-toestellen te laten werken. Gezien de naam zal deze patch wel invloed hebben op welke GPS-ontvangers je dan kan gebruiken. Ik heb hier geen ervaring mee. Deze GPS-patch mag hier inderdaad niet geplaatst worden.

De Traffic Update patch (ttm_sp.zip; v4.40 naar v4.43) is om TTM met je Smartphone te laten werken (bijv. de C500 of de QTek 8010 o.b.v. Windows Mobile 2003) en tegelijkertijd is het mogelijk om andere GPS-ontvangers te kunnen gebruiken (zie lijstje in openingspost). Deze Traffic Update patch is bij TomTom te downloaden (zie ook openingspost).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:02:
[...]
De GPS-patch is om TTM op Symbian-toestellen te laten werken. Gezien de naam zal deze patch wel invloed hebben op welke GPS-ontvangers je dan kan gebruiken. Ik heb hier geen ervaring mee. Deze GPS-patch mag hier inderdaad niet geplaatst worden.

De Traffic Update patch (ttm_sp.zip; v4.40 naar v4.43) is om TTM met je Smartphone te laten werken (bijv. de C500 of de QTek 8010 o.b.v. Windows Mobile 2003) en tegelijkertijd is het mogelijk om andere GPS-ontvangers te kunnen gebruiken (zie lijstje in openingspost). Deze Traffic Update patch is bij TomTom te downloaden (zie ook openingspost).
Thanks dan had ik het toch goed, het spul werkt op mijn nokia 6260 samen met de gps patch.

maar het werkt niet op mijn Qtek met de traffic patch..ik snap er echt helemaal niks van, system mapje heb ik weg gelaten op de Qtek.en alles doet het , kan alleen geen GPS ontvanger vinden, .zelf niet met een orginele tomtom ontvanger.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Thanks dan had ik het toch goed, het spul werkt op mijn nokia 6260 samen met de gps patch.

maar het werkt niet op mijn Qtek met de traffic patch..ik snap er echt helemaal niks van, system mapje heb ik weg gelaten op de Qtek.en alles doet het , kan alleen geen GPS ontvanger vinden, .zelf niet met een orginele tomtom ontvanger.
Probeer toch eens TTM te verwijderen van je 8010 en opnieuw er op te zetten. Wie weet help het (ook bij jou)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Heb je de com poorten 6 en 7 aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van TomTom Mobile op een Sendo X? Is dit überhaupt mogelijk? Ik kan er niks over vinden in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
jobcohen schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:57:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van TomTom Mobile op een Sendo X? Is dit überhaupt mogelijk? Ik kan er niks over vinden in dit topic...
Als je even de moeite had genomen bij tomtom te kijken, had je gezien dat hij niet bij de ondersteunde telefoons staat. je zou ze er een mailtje over kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:46:
[...]
Verwijder eens TomTom Mobile geheel van je Storage Card van je 8010 en zet hem er opnieuw op terwijl die middels ActiveSync met je PC is verbonden. Eerst TTM v4.40 en daarna de Traffic Patch (ttm_sp.zip) uitvoeren (v4.43). Let er op dat de Read-Only-attributen op geen enkele map c.q. bestand aan staan. Je hebt inderdaad alleen de drie mappen 2517, Benelux Navigator Map en TomTom nodig (de map System is alleen voor Symbian-toestellen).

Zonder dat je een BT GPS hebt gepaired met je toestel, moet het opstartscherm slechts eenmalig verschijnen. Daarna je BT GPS opnieuw proberen te pairen.

Deze oplossing heeft in het verleden gewerkt toen TTM ook niet aan de praat te krijgen was ("geen geldig GPS-apparaat").

Edit: Of heb je op dezelfde PC toevallig ook Nokia-software geinstalleerd (t.b.v. je 6260) die ActiveSync in de weg zit, waardoor TTM-bestanden niet goed op je Storage Card van je 8010 worden gekopieerd?
dat heb ik inderdaad.Alleen de trafic patch in een excutable bestand en dat gaat op zich prima geen conflicten en kan dan in de qtek kiezen waar ik hem neer wil zeten, ik zet hem net als de rest op de storage kaart.
de rest van de mappen kopieer ik dmv van mijn kaartlezer.

van de week krijg ik mijn nieuwe BT ontvanger De holux GR230 ingeruild voor een Rikaline 6030..
als ik deze in huis heb ga ik je raad eens opvolgen en alles opnieuw installeren.

Thanks Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Hoi mannen,

ik heb een MDA Compact en wil graag voor in de auto een bluetooth gps systeem aanschaffen..

ik lees op google en hier op tweakers.net zoveel verschillende merken, en iedereen zegt weer van een ander merk dat ie heel goed is, dat het voor mij en wellicht ook voor anderen zeer moeilijk is om een merk te kiezen...

waar heb je nu op internet echte reviews van gps systemen voor smartphones

of misschien kan iemand mij een lijst geven van de beste gps ontvangers van dit moment?

zat zelf te denken aan dat zilvere ding van tomtom..maar goed, dat is puur omdat tomtom als merk bekend klinkt..

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met TomTom mobile

Heb een SPV C500, TomTom Mobile Software en een tomtom bluetooth GPS muis.

De devices zijn gepaired (gedaan zoals ik hier ergen heb gelezen)
Maar bij het opstarten van TomTom wordt er geen GPS Apparaat gevonden.

Wie kan mij een duw in de goede richting geven.

Thanks

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalma schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:49:
Hoi mannen,

ik heb een MDA Compact en wil graag voor in de auto een bluetooth gps systeem aanschaffen..

ik lees op google en hier op tweakers.net zoveel verschillende merken, en iedereen zegt weer van een ander merk dat ie heel goed is, dat het voor mij en wellicht ook voor anderen zeer moeilijk is om een merk te kiezen...

waar heb je nu op internet echte reviews van gps systemen voor smartphones

of misschien kan iemand mij een lijst geven van de beste gps ontvangers van dit moment?

zat zelf te denken aan dat zilvere ding van tomtom..maar goed, dat is puur omdat tomtom als merk bekend klinkt..

alvast bedankt!!
Hier kun je verschillende GPS-en vergelijken.
http://www.insidepda.de/gps-vergleich.php?ID=40&ID2=22

(TomTom GPS beschikt niet over High Sensitive Modus)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is er vast eentje getest, de Rikaline 6030
Ik zelf ben er wel tevreden mee, maar heb geen vergelijkingsmateriaal
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3125

Hier staan trouwens nog een paar reviews:
http://www.pocketpc-club....t.php?type=2&categorie=37

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste GPS merken gebruiken SirF chip. Er zijn 3 soorten Sirfchips

1. SiRFstarIII (de beste qwaliteit (20 kanalen), echter erg duur, bv Leadtek GPS 9553).

2. SiRFstarIIe/LP( goedkoop en energiezuinig iets minder qwaliteit) (meest gebruikt , bv tomtom gps, Leadtek GPS 9537, Rikaline GPS-6030 etc.).

3. SiRFXTrac is geen chip, maar software die wordt gebruikt icm de chip om betere prestaties te leveren bv Falcom Navi-1, SysOnChip GPS Bluetooth Plus, Royaltek .

Andere soorten chips die in minder mate worden gebruikt zijn: Antaris, Sanav, Nemerix en Unav.

Dus als je een GPS kiest, waarin SiRFstarIIe/LP chip zit dan zit je goed, alleen moet je kijken of hij High Sensitive Modus ondersteunt. Accuduur afhankelijk van de accu die wordt gebruikt. Dus als je dit weet kun je obv de prijs ( en voor sommigen ook de vorm) je keus bepalen.

Als je mij vraagt is Rikaline GPS-6030 een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
super bedankt !!

ik heb net de knoop doorgehakt en de Leadtek GPS 9537 besteld bij deshop.nl

ik heb deze gekozen boven de rikaline, vanwege de kleur..ik heb begrepen dat het voor de rest exact dezelfde hardware is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:26 . Reden: Te vroeg geblaat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..
Ik kan op m'n SPV C500 met TTM een koppeling via BT maken met mijn carkit (Parrot CK3300). In deze situatie kan ik dus en bellen via m'n carkit obv BT en TTM gebruiken die ook verbonden is met m'n Parrot CK3300 voor het GPS signaal.
De stappen die ik hiervoor heb doorlopen staan eerder al beschreven in binnen deze topik.

Wanneer ik echter opnieuw in de auto stap dan lukt de verbinding met TTM niet meer. Ik krijg dan constant een melding dat er geen bruikbaar signaal aanwezig is.
Wanneer ik dan weer de nodige stappenb uitvoer dan krijg ik TTM wel weer werkend maar het zou toch makkelijker moeten kunnen.

Iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Misschien een hele stomme vraag maar ik heb vandaag mijn 6670 binnen... nou wou ik even het een en ander proberen met tomtom... Nu heb ik dat programma dus even "geleend"om te testen.

Maar waarheen kopier ik die mappen (2577, TOMTOM, SYSTEM, BENELUXMAP's) zodat ik het op mijn telefoon kan openen?

Ik heb nu een mapje "other" op mijn kaartje staan waar ik al deze mappen heb ingepleurd. Doe ik dat goed? Zo ja hoe krijg ik het dan aan de praat op mijn telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je dit Topic gelezen had, had je kunnen lezen dat je de mappen in de root van je geheugenkaartje moet zetten. Dus niet in een mapje pleuren.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.